Redakcja przekazuje: Wniosek o uruchomienie drugiej relacji kolejowej- o innym przebiegu, między Kielcami a Krakowem
Od: Adam Fularz
Date: pon., 2 mar 2020 o 14:44
Subject: Wniosek o uruchomienie drugiej relacji kolejowej- o innym przebiegu, między Kielcami a Krakowem
Do UMWŚ
Drodzy Państwo,
Opisuję jako wydawca- dla magazynowego wydania papierowego/wydania w pliku PDF- stan pasażerskiej sieci kolejowej w woj. świętokrzyskim. Przez krytyków jest on opisywany jako agonalny. Dane nie pozostawiają złudzeń- z ilością 1,8 podróży koleją na mieszkańca rocznie są Państwo najsłabiej rozwiniętym w tej branży regionem kraju na wschód od linii Wisły. Prawdopodobnie w skali całego kontynentu jest niewiele lub nawet brak jest podobnych przypadków. Ze statystyk wynika że kolej pasażerska w Państwa regionie ma znaczenie marginalne i szybko zanika.
Ukazała się mapa pokazująca ilości podróży koleją na mieszkańca rocznie w polskich województwach. Liderem jest województwo pomorskie, najsłabszym regionem na zachód od rzeki Wisły jest woj. świętokrzyskie z zaledwie 1,8 podróży koleją na mieszkańca rocznie, czyli na mieszkańca regionu przypada średnio kilkanaście razy mniej podróży koleją rocznie niż np. w woj. pomorskim czy w sąsiednim woj. mazowieckim. Mapę opracowała fundacja Prokolej.
Zauważyłem że zachodnia część województwa w ogóle nie ma nawet skrawka oferty kolei regionalnej w kierunku Kielc, a transport autobusowy zamarł, zanikł. Myślę że powinna istnieć jakaś możl. techniczna odtworzenia połączeń kolei regionalnej w regionach Polski gdzie kiedyś istniały: stacje, przystanki kolei, ale je zlikwidowano tłumacząc to faktem że nikt od wielu lat nie zamawiał przewozów pasażerskich więc przystanki/ stacje te były zbędne.
Istnieje wszak sieć kolei. Technicznie można wykonywać połączenia w kierunku Kielc i Krakowa- chyba popularnych celów podróży regionalnych. Trasa Kielce- Kraków p. Czarncę, Włoszczowę, Psary jest przecież technicznie możliwa i oferuje podobny czas przejazdu jak bardzo popularne połączenie kolejowe z Kielc do Krakowa p. Jędrzejów.
Wnoszę o odtworzenie lub stworzenie zupełnie nowego połączenia Kielce- Kraków p. Czarncę, Włoszczowę, Psary z czasem przejazdu nie dłuższym niż połączenie kolejowe z Kielc do Krakowa trasą p. Jędrzejów.
Problemem jest demontaż wszystkich stacji i przystanków między Psarami a Kozłowem.
Czy UMWŚ jest zainteresowane odtworzeniem istniejących ongiś tutaj przystanków kolei:
- Psary (nowy przystanek na torach stacyjnych istniejącej stacji kolejowej))
- Mstyczów
- Węgrzynów Stary
- Sprowa
- Wola Kuczkowska
Zlikwidowano je. UMWŚ powinien dbać o interes mieszkańców tej części województwa i wystąpić do PKP PLK z wnioskiem o odbudowę tych przystanków dla ruchu regionalnego.
Czy gdyby istniała techniczna możliwość wykorzystania linii CMK dla przewozów regio tak samo jak dla kursującej już obecnie linii Polregio w relacji Kielce- Włoszczowa- Katowice poprzez linię CMK, to UMWŚ zamówiłby:
1) Pociągi regio w relacji
Kielce
- Włoszczowa
- Czarnca- (linią CMK)
- Czarnca Słoneczna: budowa przystanku na torze odchodzącym do Włoszczowej od linii CMK
- Psary/ Kluczyce: budowa przystanku na istniejącej stacji CMK torze przy linii CMK, na wzór peronu na stacji Włoszczowa Płn.
- Szczekociny
- Sprowa
-Węgrzynów Stary
- Mstyczów
- i dalej do Kraków Główny?
Połączenie takie skomunikowałoby zachodnią część województwa z Kielcami i byłoby dość rentowne z racji obsługi relacji Kielce- Kraków.
Pozdrawiam,
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 05:51.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0