Pytania do UM Kraków dot. rozbudowy układu torowego w północnej części Krakowa dla kolei aglomeracyjnej
Do UM Kraków
Szanowni Państwo,
w tekście odpowiedzi opisano przystanek kolejowy os. Piastów. Czy on powstanie? Kiedy?
Pozdrawiam
W dniu czwartek, 23 marca 2017 Biuro Prasowe BI <press n s. um.krakow.pl> napisał(a):
W dniu czwartek, 23 marca 2017 Biuro Prasowe BI <press n s. um.krakow.pl> napisał(a):
Szanowny Panie,
Biuro Prasowe UMK poniżej przesyła odpowiedź:
Stwierdzenie: "Sieć kolejowa na terenie Krakowa nie jest na tyle bogata, aby opierać na niej pasażerskie przewozy wewnątrzmiejskie" miało w intencji oznaczać, że sieć kolejowa, uwzględniając również te odcinki, na których obecnie nie funkcjonuje SKA, nie jest na tyle bogata, aby mogła pełnić rolę podstawowego środka transportu pasażerskiego w przewozach wewnątrzmiejskich. Wielokrotnie już o tym pisaliśmy. Kolej będzie odgrywać podstawową rolę w przewozach aglomeracyjnych do i z Krakowa. Natomiast na terenie miasta podstawową rolę - zgodnie ze stanem aktualnym, jak również z założeniami dokumentów planistycznych - będzie ogrywać komunikacja tramwajowa i autobusowa, w przyszłości również system bezkolizyjnego transportu szynowego typu metro lub premetro. Kolej odgrywać będzie rolę uzupełniającą w stosunku do wyżej wymienionych środków transportu. Potwierdzają to analizy ruchowe wykonywane dotychczas dla potrzeb SKA czy innych opracowań dotyczących rozwoju systemu transportu miasta.
Jeśli chodzi o wykorzystanie linii nr 95 (duża obwodowa), linii nr 100 (mała obwodowa) czy też linii nr 947 (do elektrociepłowni "Kraków") informuję, że na wniosek grupy radnych przygotowywany jest obecnie przetarg na opracowanie "Studium Wykonalności dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na terenie Krakowa". Podstawowym celem tego opracowania będzie weryfikacja ustaleń (przyjętych w studiach wykonalności dla SKA wykonanych w latach 2007 i 2011), odnośnie wykorzystania ww. linii kolejowych dla potrzeb SKA. Należy przy tym zauważyć, że linie te były brane pod uwagę jako element sieci SKA w opracowaniach z lat 2007 i 2011, jednakże wykonane wtedy analizy wskazywały na ich niską efektywność.
W zlecanym obecnie studium poddana zostanie ocenie zasadność przyspieszenia prac nad uruchomieniem na ww. liniach przewozów pasażerskich w systemie SKA.
W odniesieniu do pytania dotyczącego przystanku Kraków Lubocza informują, że rozważane jest uruchomienie wahadłowego połączenia w ramach SKA z Krakowa Głównego do tego właśnie przystanku, poprzez stację Kraków Batowice i planowany do realizacji przystanek Kraków os. Piastów. Byłby to pierwszy etap uruchomienia połączeń pasażerskich na linii nr 95. Oczekujemy, że studium wykonalności, o którym mowa wyżej, da odpowiedź na pytanie czy takie rozwiązanie jest uzasadnione pod względem funkcjonalnym i ekonomicznym.
Odbudowa linii kolejowej Opatkowice - ul. Spacerowa nie była brana pod uwagę w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego obowiązujących na tym terenie. Biorąc pod uwagę ustalenia planów miejscowych jak również ustalenia Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz wydane decyzje pozwolenia na budowę w rejonie ul. Komuny Paryskiej, odtworzenie linii w jej dawnym przebiegu wydaje się praktycznie niemożliwe.
Ewentualny alternatywny przebieg może być przedmiotem rozważań przy aktualizacji planu miejscowego dla obszaru Kliny Południe II.
Propozycja rozbudowy linii nr 8 o drugą parę torów w chwili obecnej nie jest rozważana. Wykonane dotychczas analizy i opracowania dotyczące rozwoju Krakowskiego Węzła Kolejowego nie wykazywały takiej konieczności.
Jeśli chodzi o pozostałe propozycje dotyczące rozwoju pasażerskiej komunikacji kolejowej na liniach 8 i 95, będą one - jak już wyżej wspomniano - przedmiotem analiz w zlecanym studium wykonalności.
Z poważaniem,
Maciej Grzyb
Dyrektor Biura Prasowego
Urząd Miasta Krakowa
Biuro Prasowe
pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków
tel. +48 12 616 13 60, faks +48 12 616 17 11
tel. kom. +48 608 546 945
www.krakow.pl
-----Original Message-----
From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, March 01, 2017 8:48 AM
Subject: Pytania do stwierdzenia " Sieć kolejowa na terenie Krakowa nie jest na tyle bogata, aby opierać na niej pasażerskie przewozy wewnątrzmiejskie"
W odpowiedzi na Państwa stanowisko:
"Miasto Kraków mogłoby organizować przewozy w granicach miasta lub, w porozumieniu z gminami ościennymi, w obszarze aglomeracji. Jednakże biorąc pod uwagę zaangażowanie Województwa Małopolskiego w organizację przewozów o charakterze regionalnym oraz prowadzone intensywne działania związane z uruchomieniem systemu Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej obejmującej zasięgiem miasto Kraków i znaczną część województwa, podejmowanie podobnych działań przez Miasto nie byłoby uzasadnione zarówno pod względem funkcjonalnym, jak i ekonomicznym. Sieć kolejowa na terenie Krakowa nie jest na tyle bogata, aby opierać na niej pasażerskie przewozy wewnątrzmiejskie."
Odnosząc się do stwierdzenia: "Sieć kolejowa na terenie Krakowa nie jest na tyle bogata, aby opierać na niej pasażerskie przewozy wewnątrzmiejskie."
- czy linie: mała dookólna, duża dookólna, linia do Krakowa Nowej Huty- Czyżyny, to mało? Cy sieć ta nie jest dość bogata?
Koncepcja 2002 roku
KONCEPCJA SKR KRAKÓW
Koncepcja Malopolskiej Szybkiej Kolei Regionalnej dla Krakowa
Linie kolejowe z centrum Krakowa rozchodza sie gwiazdziscie w 5 glównych kierunkach (przyszlosciowo w 6 kierunkach) i kilku lokalnych - patrz mapka ponizej. Znaczna czesc sieci laczy obecnie obszary miasta o duzym zaludnieniu, albo w niedalekiej przyszlosci, co prowokuje do jej wykorzystania dla ruchu miejskiego, obecnie prawie zupelnie w tym celu niewykorzystana. Obszary podmiejskie w promieniu ok. 30 - 50km od centrum sa obecnie bardzo slabo powiazane siecia kolejowa z miastem ze wzgledu na mala ilosc przystanków i niska czestotliwosc kursowania pociagów PKP. Brak ten wykorzystuje obecnie dosc gesta siec publicznej komunikacji autobusowej i prywatnej komunikacji minibusowej, co jednak trudno uznac za rozwiazanie satysfakcjonujace, zwlaszcza wobec wzrostu znaczenia Krakowa i regionu w nowym podziale administracyjnym i jego ponadregionalna funkcja kulturowa.
Obowiazujace plany zagospodarowania miasta nie przewiduja wykorzystania sieci kolejowej dla komunikacji miejskiej, a tym bardziej regionalnej, co sklonilo do powstania niniejszej koncepcji - patrz mapka ponizej.
Glówne zalozenia projektu MSKR: Adaptacja sieci kolejowej wezla krakowskiego przez wybudowanie kilku lacznic na lukach, modernizacji odcinków do lotniska w Balicach oraz kopalni w Wieliczce i ewentualnie dodatkowych torów na jednym z tych odcinków, Wybudowanie nowych przystanków dla Malopolskiej Szybkiej Kolei Regionalnej (MSKR), Uruchomienie w sieci kolejowa pojazdów MSKR obslugujacych region i miasto. Pojazdy te powinny miec podobne parametry do pojazdów stosowanych w Karlsruhe. Rozwaza sie budowe niektórych odcinków tzw. "szybkiego tramwaju", polaczonych z siecia kolejowa i obslugiwanych przez odpowiedni tabor (pojazdy dwusystemowe).
Spodziewane efekty takiego rozwiazania: Przejecie do ok. 1/3 ruchu komunikacji osobowej w miescie przez MSKR, co spowoduje: zmniejszenie ruchu samochodowego mieszkanców, bo wygodniejsze bedzie korzystanie z komunikacji publicznej, skrócenie czasu przejazdu w miescie w stosunku do stanu obecnego, zwlaszcza na dlugich odcinkach, istotne ograniczenie (do ok. 25%) inwestycji "szybki tramwaj" a takze zrezygnowanie w zasadzie z budowy nowych konwencjonalnych linii tramwajowych. Znaczne skrócenie czasu dojazdu dla pasazerów z szeroko rozumianej strefy podmiejskiej (Krakowski Zespól Miejski - w promieniu 30 - 40km od centrum), co równiez zniecheci te grupe mieszkanców do korzystania z wlasnych samochodów i spowoduje takze zmniejszenie ruchu samochodowego w miescie. Poprawa warunków srodowiskowych - zwlaszcza pod wzgledem halasu i czystosci powietrza - dzieki zmniejszeniu ruchu samochodowego. Poprawa bezpieczenstwa dzieki zrezygnowaniu z budowy nowych konwencjonalnych linii tramwajowych i eksploatacji niektórych istniejacych - zwlaszcza w zabytkowym centrum. Przeznaczenie zwolnionych pasów ruchu na wydzielone pasma dla autobusowej komunikacji zbiorowej i pojazdów specjalnych (straz pozarna, pogotowie, policja itp.). Mozliwosc zniesienia niektórych ograniczen dla indywidualnych uzytkowników dzieki rozproszeniu ruchu samochodowego w miescie. Zwiekszenie atrakcyjnosci turystycznej miasta dzieki latwiejszemu dostepowi do obiektów waznych z tego punktu widzenia. Wyjatkowo - jak na warunki europejskie - krótki czas dojazdu komunikacja kolejowa z lotniska do glównych wezlów komunikacyjnych w centrum miasta.
Stworzenie korzystnych warunków dla komunikacji rowerowej dzieki parkingom rowerowym na przystankach KSKM, co umozliwi dojazd rowerem do nich i przesiadke na MSKR. Dotyczy to glównie pasazerów z obszarów miasta oddalonych od centrum, i strefy podmiejskiej. Ograniczenie budowy nowych parkingów samochodowych do miejsc przy niektórych przystankach MSKR, tam, gdzie ich lokalizacja nie stwarza problemów, a wiec glównie na obrzezach zabudowy. Powinno to zachecic równiez kierowców z poza miasta i strefy podmiejskiej - przyjezdzajacych jednorazowo - do pozostawienia tam samochodów i korzystania w miescie z komunikacji publicznej. Skrócenie czasu zakupów i korzystania z uslug dla pasazerów MSKR w przypadku wyposazenia przystanków w punkty handlowe i uslugowe. Zwiekszenie atrakcyjnych dla zabudowy miejskiej terenów polozonych blisko przystanków MSKR, co zwiekszy dochody gminy dzieki stalym oplatom abonenckim. Niewatpliwe zmniejszenie kosztów budowy i eksploatacji w stosunku do rozwiazan alternatywnych dla podobnych rozwiazan. Siec MSKR w obecnym ksztalcie - z uzupelnieniami pokazanymi na schemacie - jest w stanie sprostac przyszlym, wynikajacym z rozwoju miasta, potrzebom komunikacyjnym w zasadzie bez jej rozbudowy o ile planowanie urbanistyczne uwzgledni fakt jej istnienia. Umozliwienie powstania - dzieki wygodnemu dojazdowi - atrakcyjnych lokalizacji nowych miejsc pracy w przemysle i uslugach dla mieszkanców KZM w zasiegu MSKR lecz poza obszarami zurbanizowanymi. Dotyczy to równiez przeniesienia niektórych uciazliwych zakladów z centrum miasta. Ulatwienie korzystania z dóbr kultury przez mieszkanców KZM i turystów. Mozliwosc korzystnego, z punktu widzenia czasu dojazdu do miasta, rozmieszczenia infrastruktury turystycznej i innej: hotele, kampingi, obiekty sportowe, kampusy wyzszych uczelni itp. - poza obszarem zurbanizowanym, w zasiegu KSM. Znaczacy wzrost ilosci pasazerów w porównaniu do stanu obecnego spowodowany ulatwionym rozwojem regionu i miasta.
http://www.olsza.krakow.pl/~jmoryl/ za: http://www.kolej.most.org.pl/csk/blt-033.htm
--
--
-----Original Message-----
From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz@wieczorna.pl ]
Sent: Tuesday, March 07, 2017 10:38 AM
To: Machowski Jan <Jan.Machowski@um.krakow.pl>
Subject: Dot. nieczynny i zaniedbany przystanek Kraków Lubocza
____________________________________________________________ ______________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Pytanie: czy władze miasta Kraków nie są zainteresowane wykorzystaniem prystanku Kraków Lubocza dla potrzeb kolei miejskiej/ aglomeracyjnej? Jest on zaniedbany.
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Szalacha Dorota <Dorota.Szalacha@plk-sa.pl <mailto:Dorota.Szalacha@plk-sa.pl > >
Data: 7 marca 2017 10:28
Temat: RE: Dot. nieczynny i zaniedbany przystanek Kraków Lubocza
Do: "adam.fularz@wieczorna.pl <mailto:adam.fularz@wieczorna.pl > " <adam.fularz@wieczorna.pl <mailto:adam.fularz@wieczorna.pl > >
Witam!
Szanowny Panie Redaktorze, w ramach realizowanych inwestycji, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują stacje i przystanki lub budują nowe w obrębie Krakowa. PLK wpisują się w przedsięwzięcia związane z poprawą funkcjonowania transportu zbiorowego w aglomeracji krakowskiej. Informowałam i dokładnie wyjaśniałam Panu sprawę Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej w odpowiedzi z 28.02.17 r. a także we wcześniejszych mailach.
Organizatorzy publicznego transportu zbiorowego, nie zgłaszali do PLK potrzeby wykorzystania przystanku kolejowego w Luboczy dla Szybkiej Kolei
Aglomeracyjnej (SKA).
Pozdrawiam,
Dorota Szalacha
Temat: Propozycja odbudowy fragmentu kolei miejskiej Kraków Opatkowice- Kraków ul. Spacerowa
Do: Urząd Miasta Krakowa
Prosimy o odpowiedź dot. załączonego (por. załączniki do listu) szkicu propozycji odbudowy kolei miejskiej w relacji Kraków Główny- Kraków Opatkowice- Kraków ul. Spacerowa. Linia jest obecnie rozebrana na odcinku Kraków Opatkowice- Kraków ul. Spacerowa. Czy władze miasta popierają pomysł odbudowy i przeznaczyłyby na ten cel środki finansowe?
Prosimy o przesłanie odpowiedzi, którą opublikujrmy i roześlemy lokalnym redakcjom prasowym.
Opis propozycji
Proponujemy odbudowę dla potrzeb kolei miejskiej lub aglomeracyjnej miasta Krakowa dawnej linii kolejowej, po której zachował się pas terenu z elementami podtorza. Linia o której odbudowie jest mowa, nadaje się do wprowadzenia na nią kolei miejskiej lub aglomeracyjnej kursującej w takcie co 30 minut. Linia kolei miejskiej kursowałaby na odcinku Kraków Główny- Kraków ul. Spacerowa.
Proponujemy odbudowę linii w dawnym jej śladzie na odcinku Kraków Opatkowice- ul. Komuny Paryskiej- ul. Spacerowa. Linia byłaby odbudowana jako linia jednotorowa, zelektryfikowana. Kursowałby nią składy kolei miejskiej lub aglomeracyjnej do stacji Kraków Główny (i dalej).
Proponujemy 3 przystanki na trasie tej odbudowanej linii: Osiedle za Fortem, Komuny Paryskiej, Spacerowa (przystanek końcowy).
--
<https://lh5.googleusercontent.com/ >YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOs bO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT 2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG 65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1- VotYmnxnMWubA2UOg
Adam Fularz, manager Radiotelewizji <http://www.opera.rtvp.pl/>
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL <http://WIECZORNA.PL> SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623 <tel:+48%20604%20443%20623> F +442035142037 <tel:+44%2020%203514%202037> E adam.fularz@wieczorna.pl <mailto:adam.fularz@wieczorna.pl > Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
Temat: Propozycja odbudowy linii kolejowej Kraków Nowa Huta Centrum- Kraków Grzegórzki- Kraków Główny
Do: Urząd Miasta Kraków
Szanowni Państwo,
Prosimy o odpowiedź dot. załączonego (por. załączniki do listu) szkicu propozycji odbudowy kolei miejskiej w relacji Kraków Główny- Kraków Nowa Huta Centrum.
Prosimy o przesłanie odpowiedzi, którą opublikujrmy i roześlemy lokalnym redakcjom prasowym.
Załączono: opis propozycji
Czy w Krakowie możliwa jest odbudowa - nie tak dawno zlikwidowanej- kolei miejskiej? Wciąż się zachowały pasy terenu po liniach kolei miejskiej, ale na przeszkodzie stoją politycy, nieprzekonani co do zasadności pomysłu odtworzenia- ongiś bardzo popularnej - linii kolei miejskiej do wschodnich dzielnic miasta Krakowa.
Linia numer 111 odgałęziała się od linii Kraków Główny- Kraków Płaszów tuż przed mostem kolejowym na Wiśle. Pociągi pasażerskie na linii, uruchomione w 1899 roku, przestały kursować 31 maja 1970 roku i rozpoczął się systematyczny demontaż kolejnych odcinków trasy na obszarze Krakowa. Na granicy Grzegórzek i Dąbia przebiegała trasa kolejowa Kraków-Kocmyrzów, wytyczona w 1899. W okolicy dzisiejszej stacji benzynowej łączyła się z główną linią do Krakowa Głównego. Linia ta zostałaby odbudowana do stacji Kraków Grzegórzki, dalej wykorzystanoby linię kolejową Kraków Grzegórzki- Kraków nadwiśle (już rozebraną) i zbudowanoby nową łącznicę od stacji Kraków Nadwiśle wzdłuż ul. Zwycięstwa do linii kolejowej 947, która jest linią częściowo zelektryfikowaną. Budowa łącznicy do linii 947 pozowliłaby ominąć stację Kraków Olsza i połączyć linię nr 111 z linią nr 947 do Elektrociepłowni Łęg (jednotorową, zelektryfikowaną).
Odbudowanoby też lub naprawiono częściowo istniejące jeszcze torowisko do Nowej Huty Czyżyny oraz dobudowanoby fragment torowiska do Placu Centralnego.
<https://lh5.googleusercontent.com/ >YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOs bO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT 2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG 65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1- VotYmnxnMWubA2UOg
Adam Fularz, manager Radiotelewizji <http://www.opera.rtvp.pl/>
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL <http://WIECZORNA.PL> SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623 <tel:+48%20604%20443%20623> F +442035142037 <tel:+44%2020%203514%202037> E adam.fularz@wieczorna.pl <mailto:adam.fularz@wieczorna.pl > Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
-----Original Message-----
From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz@wieczorna.pl ]
Sent: Friday, March 03, 2017 1:52 PM
To: Machowski Jan <Jan.Machowski@um.krakow.pl>
Subject: Pytania do UM Kraków dot. budowy metra naziemnego (obok metra podziemnego)
____________________________________________________________ ______________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
do władz miasta Krakowa
Szanowni Państwo,
W Krakowie od lat trwa dyskusja o budowie metra podziemnego. Jednakże nieporównywalnie tańszą alternatywną jest odbudowa torowiska kolei do Nowej Huty Czyżyny, która jest zlikwidowana na terenie zakładów tytoniowych Philip Morris Polska. Koniecze jest też dobudowanie kilusetmetrowego odcinka nowego torowiska do Placu Centralnego w Nowej Hucie.
Zaproponowałem budowę łącznicy między linią kolejową numer 100 oraz stacją Kraków Główny. Założyłem wykorzystanie linii kolejowej numer 100, zelektryfikowanej, oraz linii nr 947, również zelektryfikowanej. Ze stacji Kraków Olsza odchodzi linia nr 947 do Elektrociepłowni Łęg (jednotorowa, zelektryfikowana). Linia ta byłaby wykorzystana. Odbudowanoby też lub naprawiono częściowo istniejące jeszcze torowisko do Nowej Huty Czyżyny oraz dobudowanoby fragment torowiska do Placu Centralnego.
Wydatki na tą inwestycję są ułamkiem kosztów budowy metra podziemnego, a osiągnięta zostanie prędkośc handlowa niewiele mniejsza od prędkości handlowej metra podziemnego.
Nie wykluczam zasadności budowy metra w przyszłości, jednakże wykorzystanie już istniejącej infrastruktury kolejowej jest nieporównywalnie tańszą alternatywą.
Zaproponowałem też szereg przystanków w miejscach gdzie występują mosty i wiadukty, tak by ograniczyć koszty inwestycyjne i umożliwić bezkolizyjne dojście podróżnych na perony bez dodatkowych inwestycji w postaci budowy tuneli pod torami.
Proszę o odpowiedź na moją propozycję. Odpowiedź opublikujemy oraz roześlemy redakcjom prasowym.
Pozdrawiam serdecznie
Załączniki: ilustracja graficzna.
<https://lh5.googleusercontent.com/ >YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOs bO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT 2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG 65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1- VotYmnxnMWubA2UOg
Adam Fularz, manager Radiotelewizji <http://www.opera.rtvp.pl/>
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL <http://WIECZORNA.PL> SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl <mailto:adam.fularz@wieczorna.pl > Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
-----Original Message-----
From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz@wieczorna.pl ]
Sent: Friday, March 03, 2017 12:53 PM
To: Machowski Jan <Jan.Machowski@um.krakow.pl>
Subject: Pytania do UM Kraków dot. rozbudowy układu torowego w północnej części Krakowa dla kolei aglomeracyjnej
____________________________________________________________ ______________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
do władz miasta Krakowa
Szanowni Państwo,
Aby w Krakowie mogła się rozwijać kolej miejska i aglomeracyjna, konieczne są inwestycje- takie jak budowa dodatkowych torów, mogących pomieścić pociągi kolei aglomeracyjnej i miejskiej w przyszłości.
Propozycja jest przyszłościowa, niemniej w mojej ocenie przygotowania powinny się zacząć już teraz.
Przygotowałem propozycję rozbudowy infrastruktury kolejowej w Krakowie poprzez przebudowę ciągu kolejowego Kraków Główny- Kraków Batowice do 4-rech torów. Zaproponowałem wykorzystanie fragmentu kolejowej obwodnicy Krakowa (linii numer 95) na odcinku Kraków Batowice- most nad al. 29 Listopada, a następnie zaproponowałem budowę łącznicy kolejowej pozwalającej połączyć linię nr 95 z dodatkowymi torami linii nr 8 dla pociągów miejskich i aglomeracyjnych biegnących do centrum miasta- stacji Kraków Główny.
Wzdłuż linii kolejowej numer 8 od stacji Kraków Główny do os. Bocianie Gniazdo- ul. Siewna, dobudowanoby dodatkowe dwa tory, wykorzystując istniejącą przestrzeń wzdłuż obecnego torowiska linii numer 8.
Linia kolejowa nr 95 nadaje się do wprowadzenia kolei miejskiej. Zaproponowałem jej wykorzystanie dla celów kolei miejskiej od stacji Kraków Mydlniki, przez Azory, Prądnik Biały, Górkę Narodową i Prądnik Czerwony do stacji Kraków Batowice, gdzie łączy się z linią kolejową nr 8.
Zaproponowałem też szereg przystanków w miejscach gdzie występują mosty i wiadukty (...)
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
Posted by Telewizja Opera
on 16:08.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0