dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Port Lotniczy Wrocław podsumowuje 2021 rok. Znaczenie miały trzy czynniki

Dzień dobry,
1,4 mln pasażerów w 2021 roku obsłużyło wrocławskie lotnisko. Przez pierwsze cztery miesiące roku ruch lotniczy był praktycznie wstrzymany, ale po weekendzie majowym samoloty zaczęły się zapełniać.

·        Na ruch lotniczy wpłynęły nie tylko ograniczenia, ale także zmiany w ruchu przewoźników sieciowych i niskokosztowych.

·        Najlepszym miesiącem w minionym roku był sierpień – z oferty wrocławskiego lotniska skorzystało 247 tysięcy pasażerów.  

·        Obecnie na wrocławskim lotnisku obserwuje się trend wzrostowy, co jest dobrym prognostykiem na 2022 rok.

Zdjęcia do pobrania pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/ONhd5T8T
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg). 

Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl

Wrocław, 24 stycznia 2022 r.

Informacja prasowa

Trzy czynniki najważniejsze. Port Lotniczy Wrocław podsumowuje 2021 rok

Wrocławskie lotnisko obsłużyło w ubiegłym roku ponad 1,4 mln pasażerów, mimo że ruch lotniczy przez cztery miesiące był praktycznie zawieszony. Połączenia niskokosztowe i czarterowe szybko się odbudowują, jeśli tylko mogą funkcjonować.

Na statystyki 2021 roku bardzo duży wpływ miały trzy czynniki. Po pierwsze, pasażerski ruch lotniczy wrócił dopiero od weekendu majowego, a w pełni właściwie od połowy czerwca. To był skutek ograniczeń związanych z falą pandemii z początku 2021 roku. Po drugie, kiedy ograniczenia były znoszone, od razu rosło zainteresowanie podróżami lotniczymi przede wszystkim o charakterze wakacyjnym, a zwłaszcza z oferty tanich linii i biur podróży. Świetnie widać to było latem: w lipcu wrocławski port obsłużył 217 tys. pasażerów, w sierpniu 247 tys., a we wrześniu 215 tys. To odpowiednio 55 proc., 65 proc. i 60 proc. tego co w roku 2019. Największym popytem cieszyły się wyloty w kierunkach południowych do Turcji, Grecji, Włoch, Hiszpanii czy Chorwacji. Od szczytu wakacyjnego ruch, szczególnie ten niskokosztowy, szybko się odbudowywał. W ostatnich miesiącach 2021 roku z takich połączeń skorzystało już tylko o 25-35 proc. podróżnych mniej niż w tym samym okresie 2019 roku, czyli przed pandemią. Mam nadzieję, że to trwała tendencja. Pomimo chwilowego spowolnienia, jakie mamy teraz w styczniu, odbieram to generalnie jako dobry prognostyk na rok 2022 – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Tanie linie – licząc razem z krajowym połączeniem niskokosztowym do Gdańska – w całym roku 2021 przewiozły łącznie blisko 867 tys. pasażerów wrocławskiego lotniska, tj. o ok. 34 proc. więcej niż w 2020 roku. Dla porównania: w 2019 było to ponad 2,1 mln. Z oferty biur podróży skorzystało blisko 300 tys. podróżnych, ponad 185 proc. więcej niż przed rokiem i 45 proc. mniej niż w 2019. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku połączeń sieciowych. Przewoźnicy systematycznie odtwarzają i rozwijają ofertę z Wrocławia, ale ruch pozostaje na poziomie 35-40 proc. tego co w 2019 roku. Wynika to z faktu, że firmy i duże korporacje nadal ograniczają podróże o charakterze biznesowym. Tak jest na całym świecie. To trzeci ze wspomnianych czynników. Oczywiście przewoźnicy sieciowi z pewnymi sukcesami starają się zastąpić swoją siatkę połączeń biznesowych ofertą kierowaną do pasażerów podróżujących prywatnie – stąd świetne możliwości połączeń do wielu egzotycznych miejsc z przesiadką we Frankfurcie czy Amsterdamie. Łącznie wrocławskie lotnisko obsłużyło w ubiegłym roku prawie 1 419 000 pasażerów, czyli o 40,9 proc. więcej niż w 2020 i o 60 proc. mniej niż w 2019 roku. – Biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności, uważam że szklanka jest do połowy pełna, ponieważ obserwujemy trend wzrostowy. Istnieją mocne przesłanki ku temu, że zostanie on utrzymany – podkreśla Dariusz Kuś. Dodaje, że przez ostatnie dwa lata właściwie wszystko działo się pod dyktando restrykcji związanych z COVID-em: – W tym roku spodziewamy się jednak stopniowego znoszenia ograniczeń dla podróżnych. To już się dzieje np. w Wielkiej Brytanii czy Hiszpanii. Sądzę, że inne kraje, a potem Polska również, pójdą tą drogą. To czynnik sprzyjający zwiększaniu ruchu lotniczego w bieżącym roku – zaznacza Dariusz Kuś. Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław: – Wiele wskazuje na to, że najtrudniejszy okres branża lotnicza ma już za sobą. Liczymy na to, że nie nastąpią żadne niekorzystne i trudne dziś do przewidzenia zmiany sytuacji. Jak zauważa Przemysław Myszakowski, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław, branża potrzebuje stabilizacji warunków: – To pozwoli przewoźnikom planować z większym wyprzedzeniem, stopniowo przywracać pełną siatkę połączeń, a pewnie też wprowadzać nowe kierunki. Czy w planach przewoźników również widać taki umiarkowany optymizm? Jak może wyglądać oferta na najbliższe lato? Teraz znajdujemy się w trudnym momencie, w okresie nasilenia pandemii, więc przewoźnicy niskokosztowi chwilowo ograniczyli ofertę, ale sądzę, że taka sytuacja potrwa tylko przez pierwsze tygodnie roku. Już w lutym, a pełniej w marcu, czyli 2-3 miesiące wcześniej niż przed rokiem, ruch zacznie powracać do normalności. Jest więc szansa, że oferta przewoźników niskokosztowych i biur podróży na wakacje będzie już bardziej zbliżona do tej z 2019 roku – podsumowuje prezes Portu Lotniczego Wrocław.

Posted by Telewizja Opera on 02:44. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Port Lotniczy Wrocław podsumowuje 2021 rok. Znaczenie miały trzy czynniki

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery