W sprawie komunikacji miejskiej w Tarnowie
Otrzymałem:
Odnosząc się do treści zarzutów sformułowanych w Pana skardze z dnia 21.12.2021 roku
stwierdzam, że Prezydent Miasta Tarnowa pełni zadania organizatora publicznego transportu
zbiorowego określone w ustawie z dnia 16 grudnia 2010 w sposób nieprzerwany a nie przewlekły od
dnia wejścia w życie ustawy tj. od 1 marca 2011 roku. Zakresem właściwości organizowanego
transportu publicznego przez Prezydenta Miasta Tarnowa jest obszar Gminy Miasta Tarnowa oraz
tereny gmin, z którymi zawarte są porozumienia międzygminne. Aktualnie porozumienie
międzygminne jest zawarte tylko z Gminą Tarnów na organizację transportu publicznego w
miejscowości Biała terytorialnie przynależnej do Gminy Tarnów. Prezydent Miasta Tarnowa z uwagi
na brak stosownego porozumienia międzygminnego, nie jest organizatorem transportu publicznego
na terenie Gminy Żabno, natomiast organizacja linii kolejowej do Dąbrowy Tarnowskiej przez Żabno
leży aktualnie w kompetencjach Marszałka Województwa Małopolskiego. W tworzonej obecnie
„Strategii Rozwoju Miasta – Tarnów 2030" jako jedne z działań mających na celu poprawę
dostępności kolejowej i autobusowej zostały wpisane przedsięwzięcia takie jak stworzenie SKA
Tarnów – Ciężkowice oraz opracowanie studium wykonalności dla SKA Tarnów – Dąbrowa
Tarnowska.
Aktualna sieć linii komunikacji miejskiej zapewnia dojazd z węzła przesiadkowego Krakowska
Planty zlokalizowanego w bliskim sąsiedztwie Dworca PKP do centrum miasta jak też dojazd
z centrum miasta do przystanku Krakowska – Plac Popiełuszki zlokalizowanego w niedalekim
sąsiedztwie Dworca PKP. Najbliżej od Rynku można dojechać do przystanku Bema – Targowa
autobusami linii nr 2, 9, 12 i 30. Powrót z centrum miasta do Dworca PKP zapewniony jest od
przystanku Mickiewicza Poczta autobusami linii nr 5, 6, 9, 14, 24, 33 i 41, dodatkowo również
w pobliżu ścisłego centrum miasta zlokalizowany jest przystanek Nowy Świat – Krakus, skąd do
przystanku Krakowska Plac Popiełuszki lub przystanku Do Huty Parking P&R zlokalizowanych
w niedalekim sąsiedztwie Dworca PKP można dojechać autobusami obsługującymi linię nr 34.
Nie jest aktualnie brany pod uwagę wjazd autobusów bezpośrednio na Rynek lub sąsiadujące z nim
ulice z uwagi na potrzebę zachowania klimatu i zabytkowego charakteru tego miejsca.
Odnosząc się do poruszanej w treści Pana korespondencji kwestii organizacji transportu
zbiorowego szynowego na istniejącej sieci kolejowej w mieście należy stwierdzić, że jakkolwiek
z organizacyjnego punktu widzenia takie rozwiązanie byłoby teoretycznie dopuszczalne, to jednak nie
jest aktualnie brane pod uwagę przede wszystkim z ekonomicznego punktu widzenia. Potoki
pasażerskie odnotowywane obecnie w rejonie ulicy Spokojnej i Elektrycznej nie są na tyle duże, aby
rozważać wdrażanie kosztownych inwestycji w niezbędną infrastrukturę taborową i przystankową
umożliwiająca realizację takiego przedsięwzięcia.
--
Pan Adam Fularz
adam.fularz na s. wieczorna.pl
W związku z Pana ponagleniem - skargą na „przewlekłe organizowanie transportu
zbiorowego" złożoną do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnowie, pismem z dnia
3 stycznia 2022 roku SKO w Tarnowie przekazało ponaglenie Prezydentowi Miasta Tarnowa celem
rozpatrzenia zgodnie z właściwością. Przekazanie Pana pisma do rozpatrzenia zgodnie z właściwością
przez Prezydenta Miasta Tarnowa nastąpiło z uwagi na fakt, że Pana ponaglenie zostało wniesione do
SKO z pominięciem organu prowadzącego postępowanie.
adam.fularz na s. wieczorna.pl
W związku z Pana ponagleniem - skargą na „przewlekłe organizowanie transportu
zbiorowego" złożoną do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnowie, pismem z dnia
3 stycznia 2022 roku SKO w Tarnowie przekazało ponaglenie Prezydentowi Miasta Tarnowa celem
rozpatrzenia zgodnie z właściwością. Przekazanie Pana pisma do rozpatrzenia zgodnie z właściwością
przez Prezydenta Miasta Tarnowa nastąpiło z uwagi na fakt, że Pana ponaglenie zostało wniesione do
SKO z pominięciem organu prowadzącego postępowanie.
Odnosząc się do treści zarzutów sformułowanych w Pana skardze z dnia 21.12.2021 roku
stwierdzam, że Prezydent Miasta Tarnowa pełni zadania organizatora publicznego transportu
zbiorowego określone w ustawie z dnia 16 grudnia 2010 w sposób nieprzerwany a nie przewlekły od
dnia wejścia w życie ustawy tj. od 1 marca 2011 roku. Zakresem właściwości organizowanego
transportu publicznego przez Prezydenta Miasta Tarnowa jest obszar Gminy Miasta Tarnowa oraz
tereny gmin, z którymi zawarte są porozumienia międzygminne. Aktualnie porozumienie
międzygminne jest zawarte tylko z Gminą Tarnów na organizację transportu publicznego w
miejscowości Biała terytorialnie przynależnej do Gminy Tarnów. Prezydent Miasta Tarnowa z uwagi
na brak stosownego porozumienia międzygminnego, nie jest organizatorem transportu publicznego
na terenie Gminy Żabno, natomiast organizacja linii kolejowej do Dąbrowy Tarnowskiej przez Żabno
leży aktualnie w kompetencjach Marszałka Województwa Małopolskiego. W tworzonej obecnie
„Strategii Rozwoju Miasta – Tarnów 2030" jako jedne z działań mających na celu poprawę
dostępności kolejowej i autobusowej zostały wpisane przedsięwzięcia takie jak stworzenie SKA
Tarnów – Ciężkowice oraz opracowanie studium wykonalności dla SKA Tarnów – Dąbrowa
Tarnowska.
Aktualna sieć linii komunikacji miejskiej zapewnia dojazd z węzła przesiadkowego Krakowska
Planty zlokalizowanego w bliskim sąsiedztwie Dworca PKP do centrum miasta jak też dojazd
z centrum miasta do przystanku Krakowska – Plac Popiełuszki zlokalizowanego w niedalekim
sąsiedztwie Dworca PKP. Najbliżej od Rynku można dojechać do przystanku Bema – Targowa
autobusami linii nr 2, 9, 12 i 30. Powrót z centrum miasta do Dworca PKP zapewniony jest od
przystanku Mickiewicza Poczta autobusami linii nr 5, 6, 9, 14, 24, 33 i 41, dodatkowo również
w pobliżu ścisłego centrum miasta zlokalizowany jest przystanek Nowy Świat – Krakus, skąd do
przystanku Krakowska Plac Popiełuszki lub przystanku Do Huty Parking P&R zlokalizowanych
w niedalekim sąsiedztwie Dworca PKP można dojechać autobusami obsługującymi linię nr 34.
Nie jest aktualnie brany pod uwagę wjazd autobusów bezpośrednio na Rynek lub sąsiadujące z nim
ulice z uwagi na potrzebę zachowania klimatu i zabytkowego charakteru tego miejsca.
Odnosząc się do poruszanej w treści Pana korespondencji kwestii organizacji transportu
zbiorowego szynowego na istniejącej sieci kolejowej w mieście należy stwierdzić, że jakkolwiek
z organizacyjnego punktu widzenia takie rozwiązanie byłoby teoretycznie dopuszczalne, to jednak nie
jest aktualnie brane pod uwagę przede wszystkim z ekonomicznego punktu widzenia. Potoki
pasażerskie odnotowywane obecnie w rejonie ulicy Spokojnej i Elektrycznej nie są na tyle duże, aby
rozważać wdrażanie kosztownych inwestycji w niezbędną infrastrukturę taborową i przystankową
umożliwiająca realizację takiego przedsięwzięcia.
otrzymano z UM Tarnó, podpis cyfrowy R. Ciepiela niezweryfikowany.
Posted by Telewizja Opera
on 01:02.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0