porty lotnicze

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń Ardanowski Jan Krzysztof, PiS Borowi...

04 Oct 2018 | Komentarze comments | Read more

Co z portem lotniczym w Mielcu k. Tarnowa?

Od lat przekonujemy władze Mielca do inwestycji w lokalne lotnisko. W Polsce w dziedzinie lotnisk panuje masa mitów, powielanych p...

19 Apr 2017 | Komentarze comments | Read more
szybka kolej miejska

Propozycja kolei aglomeracyjnej dla Konina

W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kole...

18 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Szybka kolej miejska w Warszawie znajduje się w głębokim upadku

- Jak ZTM tłumaczy rekodrowo niskie wskaźniki wykorzystania kolei miejskiej w Warszawie?- dlaczego przewozy SKM są tak mało popularne?...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Jutro rusza kolej miejska we Wrocławiu po ponad 72-letniej przerwie

Część Wrocławian opowieść o tym że przed wojną we Wrocławiu już funkcjonowała kolejowa komunikacja miejska, traktuje jak miejską lege...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z koleją aglomeracyjną w Jeleniej Górze?

- czy PKP PLK potwierdza że wycofało się z projektu dot. budowy nowych przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej który opracowało ...

03 Mar 2016 | Komentarze comments| Read more

reformy PKP

polityka transportowa

W sprawie protestów wokół polityki transportowej

Szanowny Panie Redaktorze, temat Ostatniego Pokolenia jest poza kompetencjami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Z wyrazami szacu...

12 Dec 2024 | Komentarze comments| Read more

Sprawa likwidacji kolei podmiejskiej w Zielonej Górze- głos ekonomisty

Dlaczego likwidacja śródmiejskiego odcinka sieci kolejowej może wygenerować do 300 mln strat? Adam Fularz, Instytut Ekonomiczny Ziel...

19 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z portem lotniczym w Koszalinie?

Port lotniczy Radom ponad rok temu pozyskał kolejnego przewoźnika, linie Sprintair, oferujące z tego portu lotniczego połączenia do G...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Polski absurd ekonomiczny- likwidacja lokalnych lotnisk pasażerskich. Biedne regiony tracą przez to rocznie ok. 130 mln PLN dochodów z turystyki

Fot. Zdjęcia likwidowanego lotniska w Legnicy W Polsce zlikwidowano większość portów lotniczych. Powtarzanym w mediach tabloidowych ...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more
ekologia

Bezpieczeństwo rowerzystów w krajach rozwijających się

W polskich miastach nie ma dróg rowerowych, mimo że przy odrobinie dobrej woli możnaby je wyznaczyć choćby na chodnikach. Wzdłuż polsk...

20 Sep 2012 | Komentarze comments| Read more
lotniska powojskowe

Propozycja Redakcji: Kolej do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost

Schemat połączenia:WprowadzeniePort lotniczy w Babimoście koło Zielonej Góry, podobnie jak wiele innych portów lotniczych na świecie, stoi ...

31 Mar 2024 | Read more
transport autobusowy

W Polsce transport publiczny upada

Transport publiczny ma to do siebie, iż musi zostać zorganizowany i nie zorganizuje się sam z siebie. W krajach cywilizacji Zachodu normal...

28 Feb 2016 | Read more
urban sprawl

O polskich miastach doby suburbanizacji

Suburbanizacja, często nazywana opuchnięciem miast, urbanizacją rozlewającą się albo urban sprawl to proces rozlewania się miast w wi...

09 Apr 2017 | Read more
porty morskie

Czy z Gdańska do Kłajpedy mogłyby kursować promy?

Czy z Gdańska promy morskie mogłyby kursowac w relacji do Kłajpedy? Swego czasu zaproponowałem takie połączenie. Nie otrzymałem nigdy...

18 Apr 2017 | Read more
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Erinnerung bezüglich Neu Kramzig/Bomst Flughafen bei Grünberg in der Niederschlesien. Es gab bei uns hier eine Fluggesellschaft mit der täglichen Linie Bomst- Dresden



---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz <Adam na s. wieczorna.pl>
Data: czwartek, 9 grudnia 2021

Und 4 September 2022.
Temat: Erinnerung bezüglich Neu Kramzig/Bomst Flughafen bei Grünberg in der Niederschlesien. Es gab bei uns hier eine Fluggesellschaft mit der täglichen Linie Bomst- Dresden





Date: czw., 9 gru 2021 
Betreff: bezüglich Neu Kramzig/Bomst Flughafen bei Grünberg in der Niederschlesien. Es gab bei uns hier eine Fluggesellschaft mit der taeglichen Linie Bomst- Dresden



Bundesrep. Deutschland, Flughafen Dresden


Hallo,
Gleich hinter der Grenze haben wir die tägl. Luftverbindung mit Deutschland längst verloren - obwohl so viele in Deutschland arbeiten und stets pendeln. Nur mit Auto ist es meist möglich.

Ich habe eine Frage bezüglich Neu Kramzig/Bomst Flughafen bei Grünberg in der Niederschlesien. Es gab bei uns hier eine Fluggesellschaft die täglich die Linie Bomst- Dresden betrieben hatte, die Flüge gab es weiter bis Warschau. Es bestand eine Strecke Dresden- Bomst- Warschau. Ich habe eine Frage ob es moeglich waere die Flüge neu zu starten, zumindest einmal pro Woche, Freitags abend. Bomst selbst ist eine Kleinstadt, Züllichau auch. Grünberg in der Niederschlesien ist die erste grössere Stadt hinter der poln.-deutsche Grenze.
MfG
Adam Fularz
Lokalzeitung Züllichau- Grünberg in der Niederschlesien- www.sulechowska.pl
Dolina Ziel. 24a Ziel. Góra

DZIEWICZY REJS WARSZAWA-DREZNO. NOWE POŁĄCZENIE LOTNICZE JET AIR

Na pokładzie samolotu JetStream 32 znajdował się min. Prezes Zarządu Spółki Jet Air Sp. z o.o. Pan Krzysztof Wicherek oraz Członek Zarządu Województwa Lubuskiego Pan Tomasz Hałas, odpowiedzialny bezpośrednio za nadzór nad Departamentem Gospodarki i Infrastruktury min. utworzenia Środkowo – Europejskiego Korytarza Transportowego (CETC) mającego w przyszłości kolosalne znaczenie dla województwa lubuskiego.

Punktualnie o godz.11:00. oczekiwany z niecierpliwością samolot z Polski wylądował w Porcie Lotniczym Dresden International. Załoga, zaproszeni Goście oraz przedstawiciele mediów zostali entuzjastycznie powitani na płycie lotniska przez samego Króla Augusta II zwanego „Mocnym" oraz Zarządcę lotniska dr Michaela Hupe i przedstawicieli miejscowych władz.
Podczas zorganizowanej następnie konferencji prasowej, Prezes linii Jet Air Pan Krzysztof Wicherek,  wyjaśnił iż  nowa propozycja z  oferty Jet Air skierowana jest głównie do pasażerów podróżujących służbowo do Warszawy zarówno z Drezna, jak i Zielonej Góry – miasta która od września  ponownie zyska nie tylko bezpośrednie połączenie z Warszawą, ale również pierwsze połączenie międzynarodowe. Proponowany rozkład lotów, umożliwia zorganizowanie dnia pracy w Warszawie i powrót tego samego dnia. Dodatkowo pasażerowie podróżujący z Drezna będą mogli przesiąść się w Warszawie na samoloty innych przewoźników, obsługujących połączenia na wschód od Warszawy.
To historyczna chwila tak dla Drezna jak i dla Zielonej Góry. Kiedyś łączyła nas osoba wspólnego króla Augusta II, a teraz przybliży nas bezpośrednie połączenie lotnicze. To również wielka szansa na rozwój współpracy regionalnej i kontaktów biznesowych- powiedział przedstawiciel samorządu województwa lubuskiego Pan Tomasz Hałas, zajmujący miejsce po prawicy Króla Augusta II.
Dr. Michael Hupe, Zarządca Portu Lotniczego w Dreźnie (Flughafen Dresden GmbH) dodał -Cieszymy się z drugiego (pierwsze od dnia 3 lipca 2009 obsługuje Aeroflot na linii Drezno-Moskwa) bezpośredniego połączenia z Drezna do Europy Wschodniej, gdyż stosunki gospodarcze między Polską a Saksonią stają się od momentu poszerzenia Unii na Wschód coraz bardziej intensywne.
Podczas  krótkiego pobytu w Dreźnie zostaliśmy podjęci przez naszych niemieckich sąsiadów iście po królewsku (w końcu powitanie przez samego Króla Augusta II zobowiązuje) delektując się regionalną kuchnią w jednej z najdroższych drezdeńskich restauracji, skąd mogliśmy podziwiać unikalna panoramę miasta wkomponowaną w dolinę Łaby.
Miłym i zaskakującym akcentem było zorganizowanie dla nas krótkiego ale intensywnego zwiedzania miasta z miejscową przewodniczką doskonale posługującą się językiem polskim.
Do największych atrakcji miasta należy odbudowany kościół NMP. Wokół Theaterplatz podziwiać można pałac Zwinger – późnobarokową budowlę w Niemczech, wznoszącą się w centrum Starego Miasta (Altstadt), pałac królewski  (Residenzschloss) ze stajnią i Długą Galerią (Fürstenzug) oraz katedrę (Kathedrale).
Zwinger należy do najwspanialszych obiektów późnego baroku w Europie. Brama Koronna (Kronentor) ze złoconą kopułą uchodzi za symbol miasta. Nazwa „Zwinger" (międzymurze) pochodzi od pierwotnej lokalizacji pałacu pomiędzy zewnętrznym i wewnętrznym murem obronnym. Niezapomniane wrażenie wywarł na nas drezdeński kościół NMP, stanowiacy jeden z głównych protestanckich obiektów sakralnych w Saksonii. Po zburzeniu kościoła w lutym 1945 roku imponujące ruiny stały się symbolem protestu przeciwko wojnie i zniszczeniom. Dzięki hojnym darowiznom płynącym z wielu krajów świata (w tym z Polski) świątynia – jako przybytek wiary, nadziei i wspólnoty – została poddana archeologicznej rekonstrukcji przy wykorzystaniu zachowanych materiałów budowlanych.

Na koniec obfitującego we wrażenia dnia udaliśmy się do słynnej drezdeńskiej dzielnicy Neustadt, stanowiące centrum życia towarzyskiego wśród licznych kawiarenek, pubów i restauracji.
Zakwaterowanie otrzymaliśmy w Hostelu Lollis Homestay przy Görlitzer Strasse 34, gdzie jako członkowie Stowarzyszenia Polskich Mediów otrzymaliśmy 20% zniżkę. Następnego dnia punktualnie o 6:35 rano nasz samolot wzbił się z gracją w powietrze i udaliśmy się w drogę powrotną.

Podczas krótkiego międzylądowania w porcie lotniczym Babimost w Zielonej Górze na pokład samolotu dołączył Pan Marcin Jabłoński- Marszałek Województwa Lubuskiego oraz kilku innych pasażerów, w tym Pan Jerzy Hoffman oraz Pani Maja Komorowska.

Punktualnie o godzinie 8:45 wylądowaliśmy na warszawskim lotnisku im. Fryderyka Chopina kończąc tę krótką ale jakże doniosłą i owocną podróż.

Dziękujemy serdecznie organizatorom za zaproszenie!

Michał A. Zieliński


Jet Air lata z Babimostu do Drezna

2009-09-08

Województwo lubuskie posiada od poniedziałku pierwsze w historii międzynarodowe połączenie lotnicze. Babimojski port każdego dnia będzie odprawiał samoloty wykonujące rejsy: Drezno - Warszawa.

r e k l a m a


Pierwszy rejs przebiegł bez żadnych zakłóceń. Międzylądowanie w Babimoście nastąpiło o godz. 7.15. Z Drezna poleciało porannym samolotem kilka osób związanych z lotniskiem. Tylko jedna zapłaciła za bilet. Z wypowiedzi pasażerów wynika, że nowe połączenie ułatwi im życie, skracając czas podróży do dwóch godzin.

Jet Air, przewoźnik obsługujący kursy na tej trasie, nie planuje jak na razie uruchamiania innych kierunków. Jak powiedział Krzysztof Wicherek, prezes Jet Air, firma chce obecnie ustabilizować to, co już ma, czyli połączenie Drezno - Warszawa. Ma zamiar wprowadzić karnety stałego klienta, które stworzą pasażerom możliwość zbierania mil oraz otrzymywania za to zniżkowych czy też darmowych biletów. W czasie Winobrania Jet Air ogłosił akcję latania do Warszawy za 99 zł i konkursy, dzięki którym będzie można wygrać bilety lotnicze.

Rejs z Drezna do Babimostu zabiera 40 minut. Szef marketingu Jet Air, Ireneusz Dylczyk poinformował, że godziny zostały dostosowane do potrzeb osób, które latają służbowo, tak, by mogły szybko dostać się do Warszawy i tego samego dnia wylądować w Dreźnie. Obecnie firma planuje obsługę połączenia raz dziennie, pięć razy w tygodniu. Jeśli pojawi się odpowiednie zainteresowanie, zostanie zwiększona liczba kursów do dwóch razy dziennie.

Do Jet Air lotnisko w Dreźnie zgłosiło się z propozycją uruchomienia lotu 1,5 roku temu. Jak powiedział Dylczyk, posiadają tam bardzo ciekawą ofertę dla przewoźników regionalnych. Mało tego, kuszący jest duży potencjał ruchu biznesowego, który dotychczas odbywał się przez Gdynię albo Monachium. Lot do stolicy trwał pięć godzin, obecnie - dwie i 10 minut.

Przewoźnik pokrywa wszystkie koszty uruchomienia połączenia. Urząd Marszałkowski, w przeciwieństwie do rejsowych połączeń z Warszawą, do tych kursów nie dopłaca. Marszałek zamierza wydać w tym roku na bilety lotnicze między Zieloną Górą a Warszawą ponad 1,4 mln zł. 400 tys. zł ma dopłacić dodatkowo zielonogórski Urząd Miasta.

Jet Air startuje ze stolicy od poniedziałku do czwartku oraz w niedziele o godz. 18.50 w kierunku Drezna. O godz. 20.05 następuje międzylądowanie w Babimoście. O godz. 21 maszyny wylądują płycie portu Dresden International.

Z Drezna samoloty odlatują od poniedziałku do piątku o godz. 6.35. O godz. 7.15 lądują w Babimoście. Stamtąd 15 min później startują do stolicy. O godz. 8.45 lądują na pierwszym terminalu warszawskiego Okęcia.

Loty można zarezerwować w wybranych biurach podróży, na stronach www.jetair.pl, a także www.dresden-airport-de

Bilet na całą trasę w obie strony kosztuje do końca września 234 euro. Rejs Drezno - Zielona Góra można rezerwować osobno. Za bilet w obie strony zapłacimy wówczas 180 euro.

Połączenie jest obsługiwane niewielkie samoloty British Aerospace Jetstream 31. Na ich pokładzie zmieści się 18 pasażerów.


czw., 9 gru 2021 o 12:07 Adam Fularz <Adam@wieczorna.pl> napisał(a):
MITTELDEUTSCHE FLUGHAFEN AG
Postal address:
P.O.B. 1
04029 Leipzig

Building address:
Terminalring 11
04435 Flughafen Leipzig/Halle

Hallo,
Ich habe frage bezüglich Neu Kramzig/Bomst Flughafen bei Grünberg in der Niederschlesien. Es gab bei uns hier eine Fluggesellschaft die die Linie Bomst- Dresden betrieben hatte, die Flüge gab es weiter bis Warschau. 
Es bestand eine Strecke Dresden- Bomst- Warschau. Ich habe eine Frage ob es moeglich waere die Flüge neu zu starten, zumindest einmal pro Woche, Freitags abend. Bomst selbst ist eine Kleinstadt, Züllichau auch. Grünberg in der Niederschlesien ist die erste grössere Stadt hinter der poln.-deutsche Grenze.
MfG
Adam
Lokalzeitung Züllichau- Grünberg in der Niederschlesien- www.sulechowska.pl


---------- Forwarded message ---------
Od: Sandra Nowak <s.nowak na lubuskie.pl>
Date: czw., 9 gru 2021 o 11:42
Subject: Odpowiedź
To: <adam na wieczorna.pl>


Szanowny Panie Adamie,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na Pana maile.

----- Przekazana wiadomość -----
Od: kyocera na lubuskie.pl
Do: "Sandra Nowak" <s.nowak na lubuskie.pl>
Wysłane: czwartek, 9 grudnia, 2021 8:57:39

-------------------
%Sekretariat DG
-------------------
--
Pozdrawiam,
Sandra Nowak


Departament Infrastruktury i Komunikacji

Wydział Transportu



tel. +48 (68) 45 65 784
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego
ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
[ http://www.lubuskie.pl/ ] [ http://www.lubuskie.pl/ | www.lubuskie.pl ]




--


--


--



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Posted by Telewizja Opera on 15:02. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Erinnerung bezüglich Neu Kramzig/Bomst Flughafen bei Grünberg in der Niederschlesien. Es gab bei uns hier eine Fluggesellschaft mit der täglichen Linie Bomst- Dresden

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers