dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Apel o ożywienie portu lotniczego Zielona Góra

Apel do władz województwa lubuskiego o ożywienie portu lotniczego koło Zielonej Góry oraz o udział w ankiecie


Szanowni Państwo, Prowadząc ponad 100 wydań lokalnych w całym kraju z uwagą obserwuję powstające nowe porty lotnicze: w Radomiu, w Lublinie, w Olsztynie- Szymanach. Na tym tle wyróżnia się od lat niedziałajające lotnisko koło Zielonej Góry, mające: braki w sprzęcie handlingowym, terminal niezdolny do odprawy samolotów tanich linii z powodu jego niskiej przepustowości, oraz fatalne skomunikowanie z siecią transportową regionu. Lotnisko to jest de facto odcięte od systemu transportu zbiorowego regionu.

Podoba mi się idea budowy hali przylotów i przebudowy istniejącego terminalu tylko dla odprawy pasażerów odlatujących. Niemniej, trudno oprzeć się wrażeniu przypadkowości tych inwestycji. Nie wiadomo nadal, jak ma być przebudowany istniejący terminal, a powinien mieć on zdolność odprawy jednocześnie ok. 400 pasażerów, czyli dwóch samolotów tanich linii jednocześnie. Sądzę że jest możliwe takie przebudowanie istniejącej budowli, aby ilość gate'ów i stanowisk odprawy dawała możliwość jednorazowej odprawy takiej ilości pasażerów.

Dziwi mnie ten stan niedoinformowania opinii publicznej na temat prowadzonych inwestycji, niewielka ilość informacji, trudność w ich uzyskaniu. Rozumiem ograniczenia finansowe, ale - czy widzieli Państwo jak wielki terminal zbudowano w Szymanach pod Olsztynem? Trwa budowa torowiska pod sam budynek terminalu pasażerskiego, tak aby pasażerowie mogli wygodnie dotrzeć pociągiem pasażerskim- szynobusem spalinowym do centrum Olsztyna. Podobne linie kolei do lotnisk powstały jednocześnie z budową nowego portu nie tylko pod Olsztynem, ale także i w Lublinie, oraz w Goleniowie koło Szczecina. Wszystkie te porty są ulokowane z dala od centrów miast, a dojazd do nich był utrudniony. W Zielonej Górze - Babimoście brakuje tylko 1500 metrów torowiska, aby pociągi - wykorzystując już istniejącą bocznicę przy porcie lotniczym- mogły dotrzeć pod sam terminal pasażerki dworca lotniczego w Babimoście. Początkowo stacja mogłaby obsługiwać pobliską wieś Nowe Kramsko, a tylko okazjonalnie służyłaby podróżnym do portu lotniczego. Wystarczy tylko przedłużyć istniejący już tor - budując przystanek pod samym terminalem pasażerskim.

To co, że port jest niewielki. Niemniej aby służył pasażerom, powinien nosić poprawną nazwę, zgodną z nomenklaturą stosowaną we współczesnym lotnictwie. Być może port dużo lepiej sprzedałby się pod nazwą Berlin- Zielona Góra albo Berlin- Frankfurt (Oder). Wydawca jest skłonny nawet wykonać przy okazji reklamę takiego dworca wśród przewoźników lotniczych, bowiem zamierzam przepytać linie lotnicze, czy popierają propozycję zmiany nazwy. Sądzę że to zdanie klientów - samych pasażerów jak i linii lotniczych, powinno liczyć się najbardziej. Być może zastosujemy sondę dla czytelników, czy popierają zmianę nazwy portu lotniczego na Berlin (Zielona Góra) Flughafen.

Chcemy też zaproponować sondę i ankiety, pytające pasażerów, co sądzą o pomyśle uzupełnienia zaangażowania władz regionu w rozwój lotniska o spółkę kolejową, przewożącą pociągiem pasażerów z Berlina lub Frankfurtu nad Odrą - na lotnisko w Babimoście. Z czasem możnaby dodać łącznicę omijającą Zbąszynek, tak aby wyeliminować czasochłonną zmianę kierunku. Możnaby także odtworzyć ongiś czynną linię autobusową z Zielonej Góry do Berlina, tym razem jadącą przez port lotniczy koło Babimostu- do Berlina.

Załączam kwestionariusz, jaki zamierzam rozesłać do linii lotniczych. Państwa także proszę o udzielenie odpowiedzi. Byłbym bardzo wdzięczny za wzięcie udziału w tej inicjatywie- ankiecie i nadesłanie odpowiedzi. 


-------------------------------------------------------------

Dear Airlines,
We are launching a questionnaire, concerning a small airport in one village, that needs a new start after the current investment programme will be completed. The passenger airport is 38 years old, and it was serving only small domestic airlines, at a loss of over 100 million euro for its lifetime. Now another terminal building is being built, however, it is a state- owned airport - and - as such, it was never much advertised. There is also an abandoned and unused ghost rail station approx. 1500- 2000 meters nearby. The airport is located around Frankfurt an der Oder, on the Polish side of the border.

We want to convince local population and local authorities for a name change, and we want also that the authorities would reopen the rail station at the airport, with direct trains to Berlin every hour. The rail line to the airport should enable uninterrupted 160 km/h service, all the way to Berlin, as most of the track is Berlin- Warsaw Express Line. A dedicated train company could be created for the purpose of comfortably carrying passengers into central Berlin. I am not sure, if a travel time of 1 hour 20 minutes is possible. A bus connection to Berlin could also be reopened for the purpose of connecting Berlin and its new airport, if such a new start will be possible.

Please answer the question, which name suits best for the new airport:

[  ]  Berlin Brandenburg Ost

[  ]  Berlin - Frankfurt (Oder)

[  ]  Berlin - Zielona Góra

[  ]  Berlin Poland International

[  ]  Berlin Wielkopolska

[  ]  Berlin Lubuskie

[  ]  Zielona Góra Babimost (current name)

[  ]  Gorzów- Leszno- Zielona Góra

[  ]  Berlin- Poznań

[  ]  other proposal __________________________

Please answer, if the rail station at the airport should be reopened if new airlines would serve the airport

yes [  ]

no  [  ] 

Thank You.









--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
+48604443623

Posted by Adam Phoo on 03:26. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Apel o ożywienie portu lotniczego Zielona Góra

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery