dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

O powołanie pasażerskiego portu lotniczego w Mielcu



Apel do Prezydenta miasta Mielec

Szanowny Panie,
W naszej redkacji planowane jest uruchomienie lotniczych połączęń pasażerskich do Mielca. Opisujemy, jakie są szanse na ożywienie terminalu lotniska do celów odpraw pasażerów linii lotniczych.Chcemy, by w Mielcu powstało prawdziwe lotnisko obsługujące także loty pasażerskie dla miast Tarnów i Tarnobrzeg.


Niniejszym apeluję o przekazanie z APR S.A. nieużywanego obecnie dawnego terminala lotniska Mielec dla potrzeb nowopowstającego portu lotniczego Tarnów- Tarnobrzeg w Mielcu. Wg naszej propozycji dawny terminal lotniska byłby dostosowany i przebudowany do roli terminala pasażerskiego portu lotniczego Mielec. Powołanoby kolejną spółkę Port Lotniczy Mielec sp. z o.o. do której Agencja mogłaby wnieść budynki i działkę po starym lotnisku.


Docelowo jednak powstałby nowy terminal, stare budynki służyłyby jako tymczasowy terminal portu lotniczego. Apeluję do Pana Prezydenta o powołanie nowego portu lotniczego w Polsce. ARP S.A. oraz miasto Mielec posiada wspólnie majątek w miejscu lotniska który w zupełności wystarcza dla powołania spółki i uruchomienia tymczasowego portu lotniczego. Nowy port lotniczy byłby początkowo np. 100 % własnością ARP S.A.lub udziały w nim posiadałoby także miasto Mielec, miasta Tarnów i Tarnobrzeg.


Proszę o odpowiedź na mój apel- opublikujemy go.


W załączeniu: fotografie terminalu w posiadaniu ARP S.A.

Na ręce Przewodniczącego Rady Miejskiej w Mielcu
Wnoszę o przekazanie listu wszystkim radnym miejskim.


Szanowni Państwo Radni i Politycy miasta Mielec,
Tak się złożyło, że ze względu na status prawny, dość prosto można uruchomić pasażerską komunikację lotniczą z portu lotniczego w Mielcu.

Nawet miejscowy przewoźnik pasażerski planuje wejście na rynek pasażerskich przewozów lotniczych. Lecz niestety- w Mielcu nie ma terminalu pasażerskiego z prawdziwego zdarzenia, a zorganizowanie tymczasowego portu pasażerskiego w terminalu odpraw pasażerskich lokalnego przewoźnika pasażerskiego to tylko jeden z naszych pomysłów tymczasowego rozwiązania tej kłopotliwej sytuacji, w jakiej znalazł się, naturalnie chyba rozwijający się tutejszy port lotniczy- lub prawie port lotniczy, bo pozbawiony terminalu z prawdziwego zdarzenia.
Planujemy aby w Mielcu powstał regionalny port lotniczy Tarnów- Tarnobrzeg, początkowo dostosowany do lotów krajowych. Do Warszawy, do Gdańska, do Szczecina etc.

Przed 10 laty wystosowaliśmy do Państwa propozycję otwarcia pasażerskiego portu lotniczego w Mielcu. Na wielokrotne propozycje nie nadeszła żadna odpowiedź władz miasta. Koszt budowy terminalu pasażerskiego to kilka mln PLN- czy jest on zbyt duży dla miasta wielości Mielca? 

Mielec stoi przed wielką szansą uruchomienia pasażerskiego portu lotniczego w pobliżu. Są też krajowi przewoźnicy którzy mogliby wystartować w przetargu na obsługę połączenia Mielec/Tarnów- Warszawa, jeśli takie loty zrealizowanoby. Subwencjonowane loty Warszawa- Zielona Góra obsługują linie Sprint Air. 

Port lotniczy w Mielcu zmieniłby nazwę na port lotniczy Tarnów (Mielec), a terminal tymczasowy mógłby powstać wg mojego pomysłu na przykład w siedzibie przewoźnika, który udostępniłby pomieszczenia przy pasie startowym w celu odprawy biletowo- bagażowej kilkunastu pasażerów przed odlotem. Pasażerowie byliby dowożeniu do portu lotniczego Tarnów (Mielec) autobusem z centrum Tarnowa. Mały, kilkunastomiejscowy samolot przewoziłby pasażerów do Warszawy, inny proponowany kierunek podróży lotniczej to Gdańsk.

Chcemy, aby wzorem miasta Zielona Góra samorządy Mielca i Tarnowa przeznaczyły coroczną dotację na dofinansowanie połączeń do Warszawy, tak aby były one w cenie ok. 130- 150 PLN za bilet w taryfie standardowej. Roczny koszt subwencji wyniósłby około 2- 5 mln PLN. Chcemy, aby do finansowania przewozów dołożył się także Urząd Marszałkowski woj. podkarpackiego oraz samorządy miast Tarnów, Mielec, Dębica czy Tarnobrzeg. 

Prosimy o odpowiedź na propozycję, opublikujemy ją. Prosimy też o zaproponowanie dogodnego terminu spotkania z przewoźnikami chcącymi obsługiwać dofinansowywane przez samorządy loty pasażerskie z portu lotniczego w Mielcu. 

Od opublikowania i rozesłania koncepcji utworzenia portu pasażerskiego dla Tarnowa w Mielcu mija właśnie równe 10 lat, i szkoda że nie znaleźli Państwo chwili czasu by na te propozycje odpowiedzieć. Chcielibyśmy aby obecnie te plany przybrały realnych kształtów, i aby samorząd miasta Mielec najpierw dofinansował utworzenie tymczasowego terminalu portu pasażerskiego, a następnie, aby powstał oddzielny budynek tymczasowego terminala lotniczego portu pasażerskiego dla Tarnowa w Mielcu. 

Apelujemy także o dostosowanie wyposażenia lotniska w Mielcu do obsługi połączeń pasażerskich. To władzom miasta powinno najbardziej zależeć na utworzeniu w Mielcu lotniczego portu pasażerskiego, co przecież wygeneruje nowe miejsca pracy w samym porcie lotniczym jak i w otoczeniu portu. Sądzimy że przez kolejne lata port w Mielcu mógłby się rozwinąć, i po budowie dróg kołowania i rozbudowie infrastruktury mógłby obsługiwać także tanie linie lotnicze, jako kolejny port lotniczy regionu. 

Przed laty dokonywano analiz, które wskazywały na duży popyt na nowy port lotniczy właśnie w otoczeniu Tarnowa. Wykorzystanie istniejącego już portu lotniczego w Mielcu dla obsługi regionu lotami pasażerskimi wydaje się sensowne i logiczne. Bliskość innych portów lotniczych jest tylko niewielką przeszkodą- cały region Tarnowa przecież nie posiada swojego portu lotniczego. 

Przykładem portu lotniczego skoncentrowanego na subwencjonowanych lotach krajowych jest port lotniczy w Zielonej Górze. Od 38 lat obsługuje on loty krajowe do Warszawy. Władze Mielca mogą powtórzyć ten model biznesowy, a wykonywanie takich połączeń jest możliwe ekonomicznie przy relatywnie niewielkich dotacjach do prowadzenia tej działalności. 

Możemy przesłać dokumenty dot. przetargów na wykonywanie pasażerskich połączeń lotniczych z dofinansowaniem samorządu, dzięki którym działa pasażerski port lotniczy w odległym o 33 km od Zielonej Góry mieście Babimost. W odróżnieniu od portu w Mielcu, ten port lotniczy obsługuje rejsowe połączenia krajowe. 

Zachęcam do podjęcia starań na rzecz przebudowy lotniska w Mielcu do roli małego, krajowego portu lotniczego. Jest to ekonomicznie możliwe, a władze miasta powinny się starać w maksymalnym stopniu wykorzystać dostępną infrastrukturę dla poprawy dostępności komunikacyjnej miasta i regionu. 

Przykładem może być nowo-otwarty port lotniczy w Radomiu, który jednakże, chcąc obsługiwać loty międzynarodowe, musi zatrudniać znacznie większą liczbę pasażerów. Port krajowy, dla niewielkich samolotów, może działać już przy obecnym zatrudnieniu portu lotniczego w Mielcu. Jeśli samorząd miasta Mielec zdecydowałby o uruchomieniu pasażerskiego portu lotniczego, pozwoliłoby to na lepsze wykorzystanie istniejącej infrastruktury, przy relatywnie niewielkich dotacjach. 


Polecam ostatnie nasze publikacje na temat propozycji budowy terminalu dla samolotów pasażerskich przy porcie lotniczym w Mielcu,
http://mielecka.blogspot.com/



Pytania do radnych miejskich:
Odpowiedzi opublikujemy

- co władze miasta sądzą o pomyśle dostosowania portu w Mielcu do obsługi połączeń pasażerskich i otwarcia go na nowo jako port lotniczy Tarnów- Tarnobrzeg w Mielcu?

- co władze miasta sądzą o wprowadzeniu połączeń lotniczych Warszawa- Tarnów (Mielec) z dowozem pasażerów autobusem do centrum Tarnowa?
- Czy władze miasta są skłonne wydać ok. 2-3 mln PLN na terminal pasażerski (nowy lub używany) w porcie lotniczym w Mielcu? Czy możliwe jest dostosowanie któregoś z istniejących w pobliżu pasa startowego budynków lub pawilonów jako tymczasowego terminalu pasażerskiego w Mielcu? Wówczas konieczna inwestycja byłaby jeszcze mniejsza.
- Co władze miasta sądzą o pomyśle uruchomienia- na początek- połączeń krajowych, pasażerskich, do portu lotniczego w Mielcu, i o zmianie jego nazwy na obejmującą większe miasta w pobliżu? 

Posted by Adam Phoo on 03:05. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for O powołanie pasażerskiego portu lotniczego w Mielcu

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery