porty lotnicze
szybka kolej miejska

reformy PKP

polityka transportowa
ekologia
lotniska powojskowe
transport autobusowy
urban sprawl

O polskich miastach doby suburbanizacji

Suburbanizacja, często nazywana opuchnięciem miast, urbanizacją rozlewającą się albo urban sprawl to proces rozlewania się miast w wi...

09 Apr 2017 | Read more
porty morskie

Czy z Gdańska do Kłajpedy mogłyby kursować promy?

Czy z Gdańska promy morskie mogłyby kursowac w relacji do Kłajpedy? Swego czasu zaproponowałem takie połączenie. Nie otrzymałem nigdy...

18 Apr 2017 | Read more
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Nowe informacje na temat Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej

"Zbigniew Komar, podwładny prezydenta Dutkiewicza, przyznał, że nie ma planu stworzenia kolei miejskiej..."

wg https://www.facebook.com/SKMWro/

poniżej informacje jakie zebrał Rzecznik UM Wrocław odnośnie kolei we Wrocławiu i kolei wjeżdżającej do Wrocławia:

W prowadzonych w ostatnich 12 latach analizach i badaniach dotyczących uwarunkowań i możliwości intensyfikacji przewozów kolejowych w obrębie aglomeracji wrocławskiej, a w szczególności – uruchomienia tzw. Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej (dalej: WKA) analizowano m.in.: wielkości potoków pasażerskich na poszczególnych kierunkach linii kolejowych w obrębie aglomeracji wrocławskiej, rzeczywiste czasy przejazdu na poszczególnych trasach oraz możliwości i ograniczenia dotyczące skrócenia czasów przejazdu (dla podniesienia prędkości handlowych), plany remontowe, modernizacyjne i inwestycyjne PKP PLK  w tym zakresie, dostosowanie lokalizacji przystanków kolejowych w samym mieście do obszarów koncentracji popytu na przewozy oraz uwarunkowania prawne dotyczące ewentualnego uruchomienia i funkcjonowania systemu WKA.


Najważniejsze wnioski to:

a)        WKA docelowo powinna funkcjonować na trasach w kierunkach Jaworzyna Śl., Legnica, Wołów, Żmigród, Trzebnica, Oleśnica, Jelcz Laskowice, Oława, Strzelin.
b)        Bazowe częstotliwości docelowe to 2 poc./godz. w godzinach szczytu porannego dla kierunków do Wrocławia a w szczycie popołudniowym – z Wrocławia, poza szczytami 1poc./godz. a w dni wolne – 1 poc. co 2 godziny.
c)        Dla zwiększenia atrakcyjności systemu WKA  powinna być rozbudowywana infrastruktura kolejowa;  w obszarze Wrocławia, stopniowo powinny być  budowane nowe przystanki. Uruchamianie przewozów powinno następować etapami i być skorelowane z programem modernizacji poszczególnych linii PLK PKP. Oczywiście cały system miałby zapewnioną pełną integrację  funkcjonalna i taryfową z systemem komunikacji zbiorowej w mieście i we Wrocławskim Obszarze Funkcjonalnym.

Kluczem do sukcesu całej operacji jest współdziałanie samorządu wojewódzkiego i Miasta Wrocław. Jednak realizacja w znacznym stopniu jest także uzależniona od stanu infrastruktury kolejowej. Należy pamiętać, że w decydującej skali należy ona do Skarbu Państwa, a jej zarządcą są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Kolej Aglomeracyjna oprócz połączeń z najbliższymi miejscowościami otaczającymi Wrocław (Wołów, Żmigród, Trzebnica, Oleśnica, Jelcz, Oława, Strzelin, Kobierzyce) powinna zapewniać połączenie stolicy Dolnego Śląska z największymi ośrodkami w sąsiedztwie Wrocławia czyli z Wałbrzychem i Legnicą.

Miasto Wrocław z czasem będzie tak dostosowywać trasy i rozkłady jazdy komunikacji miejskiej, aby zwiększyć atrakcyjność połączeń kolejowych. Przy przystankach linii włączanych w system Kolei Aglomeracyjnej Miasto wybuduje infrastrukturę parkingów rowerowych (B&R), a przy wybranych stacjach zwiększy możliwości parkowania samochodów (P&R).
Niezwykle ważna jest jednak pilna modernizacja – przez PKP PLK SA -szlaków Wrocławskiego Węzła Kolejowego.

opracował:

Arkadiusz Filipowski
Rzecznik Prasowy
Urząd Miejski Wrocławia


--

Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 06:37. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Nowe informacje na temat Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers