Odpowiedź - dotyczy pytania: o możliwości uruchomienia połączeń lotniczych Warszawa- Kielce Masłów dla gości targowych oraz połączenia sezonowego do Gdańska.
Otrzymałem informację od UMWŚ
Od: Wołkowska, Ewa <Ewa.Wolkowska na serw. sejmik.kielce.pl>
Data: poniedziałek, 13 maja 2019
Temat: Odpowiedź - dotyczy pytania: o możliwości uruchomienia połączeń lotniczych Warszawa- Kielce Masłów dla gości targowych oraz połączenia sezonowego do Gdańska.
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz na serw. wieczorna.pl>
Witam Pana,
Zgodnie z Programem Rozwoju infrastruktury Transportowej Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 , przyjętym uchwałą nr XVII/247/15 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 27 listopada 2015 r. oraz Planem Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Świętokrzyskiego, przyjętym uchwalą nr XVII/833/14 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 22 września 2014 r. lotnisko w Masłowie k/Kielc ma być rozwijane w kierunku sprawnej obsługi lotów czarterowych, sportowych, dyspozycyjnych oraz ratownictwa medycznego . Obecnie lotnisko jest miejscem, na którym odbywają się starty i lądowania statków powietrznych wykonujących nieregularne loty niehandlowe z widocznością (zasady VFR) tj.: szkoleniowe, biznesowe oraz sanitarne.
Rozpatrując uruchomienie połączeń pasażerskich z jakiegokolwiek lotniska należy mieć na uwadze przede wszystkim bezpieczeństwo osób z niego korzystających (zarówno pasażerów, jak i członków załogi). Na dzień dzisiejszy lotnisko w Masłowie, które jest lotniskiem użytku wyłącznego, na którym mogą być wykonywane jedynie loty VFR nie posiada zarówno odpowiedniej infrastruktury, jak i służb (obsługi naziemnej i technicznej) gwarantujących odpowiedni poziom bezpieczeństwa wykonywanych lotów pasażerskich.
Dostosowanie lotniska EPKA do warunków umożliwiających wykonywanie powyższych lotów skutkować będzie poniesieniem przez Samorząd Województwa wielomilionowych nakładów, co nie znajduje uzasadnienia m.in. ze względu na bliskość istniejących już portów lotniczych w Krakowie, Warszawie, Łodzi, Katowicach, Rzeszowie, Lublinie oraz Radomiu. Jednocześnie warto nadmienić, iż port lotniczy w Radomiu jest obecnie modernizowany celem dostosowania do obsługi 3 mln pasażerów (I etap) w lotach niskokosztowych oraz czarterowych, co sprawi iż stanowić będzie dogodny węzeł komunikacyjny nie tylko dla mieszkańców z południowego Mazowsza, ale też województw łódzkiego, lubelskiego i świętokrzyskiego.
Uwzględniając powyższe Samorząd Województwa nie planuje obecnie dostosowywać lotniska do obsługi lotów handlowych, a tym samym uruchamiać połączeń pasażerskich z lotniska w Masłowie.
Ewa Wołkowska
Podinspektor
Departament Transportu i Komunikacji
Oddział Planowania i Organizacji Transportu
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
tel. (..)
From: Adam Fularz <Adam.Fularz@wieczorna.pl>
Sent: Tuesday, April 2, 2019 3:31 PM
To: kancelaria (na) sejmik.kielce.pl
Subject: Fwd: Pytanie do Sejmiku i UMWS w spr. lotniska Kielce
Do UMWS
Pytanie
o możliwości uruchomienia połączeń lotniczych Warszawa- Kielce Masłów dla gości targowych oraz połączenia sezonowego do Gdańska
Drodzy Państwo,
Przed laty linie OLT chciały uruchomić loty pasażerskie z lotniska Masłów w relacji do Gdańska. Nadal na rynku istnieją samoloty Bombardier Dash 8-200 które mogą obsługiwać taką trasę w relatywnie ekonomiczny sposób. Czy urząd marszałkowski sądzi że celowe byłoby uruchomienie takich połączeń jako subsydiowanych, w ramach kontraktu PSO? Czy ogłoszonoby przetarg na loty sezonowe tylko w sezonie letnim w relacji Mielce Masłów- Gdańsk celem testu popytu?
Samolot Bombardier Dash 8-200 ma rozbieg pasujący do drogi startowej na lotnisku Masłów. Samoloty te mają od 37 do 39 miejsc dla pasażerów.
Fragment specyfikacji techn.
Q200- 37 do 39 miejsc
3,280 ft / 1,000 m rozbiegu
Q300- do 56 miejsc
3,870 ft / 1,180 m rozbiegu
Obsługa połączenia Warszawa Okęcie- Kielce Masłów byłaby subsydiowana i służyłaby gościom Targów Kielce, miałaby miejsce w dni targowe. Połączenie do Gdańska- ten plan wznowionoby, ale z wykorzystaniem samolotów Bombardier Q300 i po przedłużeniu pasa startowego o 30-40 metrów do 1200 metrów oferowanoby w sezonie letnim loty Kielce- Gdańsk.
Pozdrawiam
--
--
______________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/
--
______________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk