Pytanie o planowanie infr. kolejowej
Pytanie do MI
p. Andrzej Bittel, Ministerstwo Infrastruktury
Przy mojej ulicy w Ziel. Górze znajdował się peron numer 4 lub 5, który zlikwidowano w ramach przebudowy dworca, mimo że zbudowano tunel pod torami prowadzący m.in. do tego peronu.
Po drugiej stronie tunelu pod torami - przy przychodni Aldemed, znajduje się tor odstawczy dla szynobusów, na którym można było dobudować krawędź peronową ale nie uczyniono tego. Zamiast tego- wybudowano tutaj wejście do tunelu podziemnego, ale bez peronu.
Pociągi zatrzymują się więc w miejscach do których dostęp jest dużo bardziej utrudniony niż tuz przy wejściu do tunelu pod torami kolei.
Mam wrażenie że przebudowa tutejszego dworca była chaotyczna- najpierw rozebrano zadaszenia peronów, później je odbudowano, w tymże celu niszcząc ok. 30- 40 procent zupełnie nowej powierzchni peronów które dopiero co zbudowano. Na peronie 1a zastosowano nawierzchnię, która już po roku popękała. Płytki przedwojenne które wytrzymały ok. 80 lat, i nie popękały- wyrzucono, mimo że były znacznie trwalsze.
W wielu miastach na Ziemiach Odzyskanych wymienia się trwałe materiały przedwojenne, np. drobny bruk czy przedwojenne, całe i dobrze zwibrowane płytki betonowe- na materiały znacznie gorszej jakości. Niszczy się wyszukaną architekturę wstawiając rozwiązania koszmarnie tanie. Czy celem MI jest likwidacja wyszukanej architektury z czasów gdy rządzących było stać na okazałe dworce z mnóstwem ozdób i "pozłacanych klamek"?
Pozdrawiam
Posted by Telewizja Opera
on 03:58.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0