Wniosek o podjęcie przez MI działań regulacji monopolu w sprawie linii kolei w relacji Opole- Namysłów
Wniosek o podjęcie przez MI działań regulacji monopolu
do MI
w sprawie linii kolei w relacji Opole- Namysłów
Szanowni Państwo,
W województwie opolskim, jak wskazuje analiza wskaźnika HHI dla usług zarządzania infr. kolejową, mamy do czynienia z monopolizacją sektora usług zarządzania liniami kolei.
Dla ekonomisty jest to sytuacja niedopuszczalna i karygodna. Monopole się rozbija. Wnoszę do MI o rozbicie monopolu. Proponuję by linię kolei z Opola do Namysłowa i inne linie kolejowe w tym województwie - przejął inny zarządca infrastruktury niż PKP PLK.
Proponuję by MI wystąpiło do UMWO z propozycją rozbicia monopolu, np. sugerując by UMWO przekształcił Wojewódzki Zarząd Dróg- w "Wojewódzki Zarząd Dróg i Kolei" celem utworzenia na tym rynku konkurencji i sztucznego rozbicia monopolu PKP PLK w świadczeniu usług zarządzania liniami kolei. Wówczas ów podmiot samorządowy przejąłby zarząd nad wybranymi liniami kolei w woj. opolskim.
Władze samorządowe zgłaszają w dołączonym pliku że ze względu na brak chęci przez PKP PLK by przywrócić ruch na linii kolei Opole- Namysłów, usługi przewozowe nie są realizowane.
Województwo opolskie jest obecnie regionem w silnej fazie upadku. O ile pamiętam, w skali całego kraju stąd emigruje najwięcej mieszkańców. Sytuacja w której PKP PLK swoimi decyzjami jeszcze dodatkowo potęgują ten efekt spirali upadku i nakręcają spiralę masowej emigracji z terenu woj., opolskiego, powinna zostać wyjaśniona. Brak konkurencji na rynku usług zarządzania liniami kolei w tym województwie powinien zostać usunięty przez MI jako regulatora rynku usług zarządzania siecią kolejową.
Korespondencja w załączeniu.
do UMWO
Z jakich powodów UMWO zrezygnowało z planów przywrócenia do ruchu linii kolei w relacji Opole- Namysłów? Miasto to miało kiedyś 16 tys. mieszkańców.
Odpowiedzi:
Adam Fularz@wieczorna.pl
Szanowny Panie Redaktorze,
Odpowiadając na Pana wniosek o udostępnienie informacji publicznej, dot. powodów rezygnacji przez UMWO z planów przywrócenia do ruchu linii kolei w relacji Opole- Namysłów, przesyłam w załączeniu informację.
Proszę o potwierdzenie otrzymania informacji.
Pozdrawiam
Violetta Ruszczewska
rzecznik prasowy - Gabinet Marszałka
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 01:56.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0