Pytanie, dlaczego MI uzależnia pociagi przygraniczne od otwarcia nowej LK za ok. 10 lat?
From: media
Date: Monday, February 20, 2023
Subject: RE: Pytanie, dlaczego MI uzależnia pociagi przygraniczne od otwarcia nowej LK za ok. 10 lat?
To: Telewizja Opera
Szanowny Panie Redaktorze,
MI podtrzymuje przekazane już Panu wcześniej wyjaśnienia. Więcej o projekcie: https://www.gov.pl/web/
Realizacja zadań inwestycyjnych dotyczących infrastruktury transportowej odbywa się na podstawie programów wieloletnich, takich jak m.in. „Rządowy program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r." w przypadku inwestycji drogowych oraz „Krajowy Program Kolejowy" w przypadku inwestycji kolejowych. Są one przyjęte przez Radę Ministrów i wyznaczają kierunki polityki transportowej MI. Zgodnie ze „Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku" coroczne wydatki budżetu państwa przeznaczone na inwestycje kolejowe i drogowe oraz utrzymanie infrastruktury drogowej i kolejowej są ponoszone w wysokości przyjętej przez Radę Ministrów.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. (....)
From: Telewizja Opera
Sent: Monday, February 6, 2023 2:37 PM
To: media
Subject: Re: Pytanie, dlaczego MI uzależnia pociagi przygraniczne od otwarcia nowej LK za ok. 10 lat?
dzien dobry, czy nadal "nie wbito pierwszej łopaty" w ten projekt? Skad się wzięły tak ogromne pieniadze na równoległą "Zakopiankę"? Czy rząd celowo przelewa strumień ruchu na drogi i ogranicza kolej swoją polityką kierowania pieniedzy podatników?
Państwa poprzednia odpowiedż już jest opublikowana.
Pozdrawiam
Adam
On Tue, Dec 27, 2022 at 8:31 AM media wrote:
Szanowny Panie Redaktorze,
otwarcie połączenia kolejowego Kraków – Nowy Sącz – Muszyna dla przewozów dalekobieżnych do Koszyc ze skomunikowaniem do Budapesztu będzie możliwe po poprawie stanu infrastruktury na tej trasie oraz po oddaniu do eksploatacji nowej linii kolejowej Podłęże-Szczyrzyc-Tymbark/
Mszana Dolna.
Wskazane wymagania wynikają ze wspólnych ustaleń Ministerstwa Infrastruktury Rzeczypospolitej Polskiej oraz Ministerstwa Transportu i Budownictwa Republiki Słowacji.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowyBiuro Komunikacji
22 630 11 22
(...)
ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa
From: Adam
Sent: Saturday, December 10, 2022 9:58 AM
To: media
Subject: Pytanie, dlaczego MI uzależnia pociagi przygraniczne od otwarcia nowej LK za ok. 10 lat?
do MI
Dzien dobry, Pytanie, dlaczego MI uzależnia pociagi przygraniczne od otwarcia nowej LK za ok. 10 lat?
"Otwarcie linii kolejowej Kraków-Nowy Sącz-Muszyna dla przewozów dalekobieżnych do Koszyc ze skomunikowaniem do Budapesztu będzie możliwe po poprawie stanu infrastruktury na tej trasie oraz po oddaniu do eksploatacji nowej linii kolejowej na odcinku Podłęże-Szczyrzyc-Tymbark/
Mszana Dolna, która ułatwi połączenie z Tatrami i Beskidami, usprawni połączenia w relacji Kraków-Muszyna przez Nowy Sącz i znacznie skróci czas przejazdu w porównaniu z połączeniem przez Tarnów. Wówczas będą mogły być opracowane rozwiązania dot. rozkładu jazdy pociągów dla połączeń przez Muszynę na Słowację i dalej – informuje Port Europa Szymon Huptyś, rzecznik Ministerstwa Infrastruktury. Zwlekanie z otwarciem połączenia do czasu wybudowania nowej magistrali być może byłoby uzasadnione, gdyby miało to nastąpić za rok czy dwa, tak jak to planowano w 2016 roku. Przypomnijmy, gdy minister Andrzej Adamczyk przystąpił w 2016 roku do projektu Podłęże-Piekiełko, planowana data przejazdu pierwszych pociągów była „za osiem lat", czyli w 2024 roku. W roku 2019, po trzech latach przygotowań, horyzont czasowy się nie zmienił: nadal było „za osiem lat" od tamtego momentu, z tym że czas otwarcia przesunął się na rok 2027. Dziś mamy rok 2022, nie wbito nawet pierwszej łopaty, a obecnie mówi się o roku 2030 jako o realnym terminie oddania nowej magistrali do użytku." wg port Europa.
Pozdrawiam,
Adam FularzDol. Zielona 24a Ziel. Góra
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
--
null