Szanowni Państwo!
16 października zmieni się rozkład jazdy pociągów SKM. Dla linii S1, S2 i S3 zostaną wprowadzone kilkuminutowe przesunięcia wybranych kursów. Część pociągów linii S9 nadal będzie zaczynała i kończyła kursy na stacji Warszawa ZOO. Rozkład jazy będzie obowiązywał do 10 grudnia br. Szczegóły w załączonej informacji prasowej.
Z poważaniem
Dział Funduszy Europejskich i Mediów
tel. kom.: +48 692 433 359
ZARZĄD TRANSPORTU MIEJSKIEGO
ul. Żelazna 61, 00-848 Warszawa
Ostrzeżenie o Poufności: Informacje zawarte w niniejszej wiadomości elektronicznej e-mail (uwzględniając wszelkie załączniki) są przeznaczone wyłącznie dla osobistego i poufnego wykorzystania przez wskazanych powyżej adresatów. Jeżeli nie jesteś adresatem ani osobą uprawnioną przez adresata do czytania niniejszej wiadomości, informujemy, że otrzymałeś ten dokument pomyłkowo i dlatego każde przeglądanie, ujawnianie, rozpowszechnianie, dystrybucja i kopiowanie tej wiadomości jest niedozwolone. Jeżeli otrzymałeś tą wiadomość pomyłkowo, prosimy niezwłocznie poinformować nadawcę drogą elektroniczną oraz usunąć oryginalną wiadomość. Dziękujemy.
Confidentiality Notice: The information contained in this e-mail message (including any attachments) is intended only for the personal and confidential use of the recipient(s) named above. If the reader of this message is not the intended recipient or an agent responsible for delivering it to the intended recipient, you are hereby notified that you received this document in error and that any review, disclosure, dissemination, distribution, or copying of this message is strictly prohibited. If you have received this communication in error, please notify me immediately by e-mail and delete the original message. Thank you.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Informacja prasowa 14 października 2016 r.
Lepsza podróż koleją w Gorzowie Wielkopolskim
Estakada w Gorzowie Wielkopolskim będzie odnowiona i zapewni sprawniejszą i bezpieczniejszą podróż koleją. Miasto zyska również nowy przystanek kolejowy. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dziś umowę na modernizację estakady za 111 mln zł. Kursują po niej pociągi w kierunku Kostrzyna, Krzyża i dalej m.in. do Poznania i Szczecina.
Modernizacja zapewnia gruntowną odnowę i zabezpieczenie ponad dwukilometrowego zabytkowego obiektu. Sprawniej będzie prowadzony ruch pociągów na najważniejszej dla miasta linii kolejowej nr 203 Tczew – Kostrzyn. Dzięki modernizacji poprawi się wizerunek miasta, gdyż budowla jest ważnym elementem architektonicznym bulwarów nad Wartą w centrum Gorzowa Wielkopolskiego.
Odtworzony zostanie pierwotny wygląd estakady. Zasadnicze prace obejmą wzmocnienie ponad 50 nisz, modernizację 1 mostu i 5 wiaduktów stalowych, remont około 310 m muru oporowego oraz wymianę około 3 km toru. Odnowiony zostanie tunel stacyjny, przejścia pod torami i przejazdy kolejowe w obrębie estakady. Kompleksowo zmodernizowany zostanie peron nr 2 wraz z wiatą. Obiekty wyposażone będą w wiaty, ławki, nowe oświetlenie i system informacji pasażerskiej. Przewidziano dostosowanie ich do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, (na peronie nr 2 zostanie zainstalowana wind). Nad bezpieczeństwem podróżnych czuwać będzie zainstalowany na peronach i w tunelu system monitoringu.
W rejonie ul. Teatralnej powstanie nowy przystanek, wyposażony w wiatę i elementy małej architektury. Będzie on służyć podróżnym nie tylko w trakcie modernizacji estakady, ale na trwałe zostanie włączony w układ komunikacyjny miasta.
Odnowiona estakada będzie bardziej wytrzymała od starej. Modernizacja urządzeń sterowania ruchem i torów wpłynie na sprawność i bezpieczeństwo ruchu. Nowe rozjazdy, wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania, zapewnią sprawny przejazd pociągów w zimie. Podczas prac budowlanych estakada zostanie wyłączona z ruchu. Na czas trwania remontu zostanie zorganizowana komunikacja zastępcza. Z wyprzedzeniem podawane będą informacje o zmianach w ruchu pociągów. Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2016-2018. Wartość umowy wynosi ponad 111 mln zł brutto (90,5 mln netto). Wykonawcą robót jest firma INTERCOR.
Informacje dodatkowe
Gorzowska estakada kolejowa wpisana jest do rejestru zabytków. Ma 2116 m długości i należy do najdłuższych tego typu obiektów w Polsce. Stanowi główny szlak kolejowy przecinający miasto. Powstała w latach 1905-1914. Zabytkowy obiekt jest częścią najważniejszej dla miasta linii kolejowej nr 203 Tczew – Kostrzyn. Remont estakady zostanie przeprowadzony pod nadzorem konserwatora zabytków i zachowa unikatowy historyczny charakter.
Umowa realizowana w ramach projektu POIiŚ 5.2-12„ Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych etap I - Modernizacja estakady kolejowej w Gorzowie Wielkopolskim”, współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie finansowej 2014-2020.
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
tel. 694 480 239
e-mail: rzecznik@plk-sa.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 16 684 838 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl
Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
| |
|
|
| | | LOT ZAMAWIA 10 BOEINGÓW 737, W TYM NAJNOWOCZEŚNIEJSZE BOEINGI 737 MAX 8 | | | Warszawa, 13 października 2016 roku – LOT rozwija flotę samolotów średniego zasięgu. Już w przyszłym roku polski przewoźnik jako jedna z pierwszych linii lotniczych na świecie otrzyma pierwszego Boeinga 737 MAX 8 – najnowocześniejszy samolot z popularnej i lubianej przez pasażerów rodziny 737. W pierwszej połowie roku flotę LOT-u zasilą też Boeingi 737-800 NG. Pozyskanie nowych samolotów to ważny element strategii Polskich Linii Lotniczych LOT, który umożliwi podniesienie jakości oferowanego produktu, otwieranie kolejnych nowych połączeń oraz skuteczniejsze konkurowanie na najbardziej popularnych trasach. DPierwszy samolot Boeing 737 MAX 8 trafi do LOT-u w listopadzie 2017 roku, drugi miesiąc później. W sumie do 2020 roku LOT ma zakontraktowany leasing 6 maszyn tego typu oraz opcję leasingu kolejnych 5. Samoloty będą pochodziły prosto z fabryki Boeinga, a ich dostawcą będzie firma Air Lease Corporation. „Cieszę się, że dzięki zaufaniu naszych partnerów udało nam się w takim tempie pozyskać dla naszych pasażerów najnowocześniejsze wąskokadłubowe samoloty świata. Dzięki temu już wkrótce będziemy mogli zaoferować naszym klientom zupełnie nowy wymiar komfortu na pokładzie oraz jeszcze szerszą siatkę połączeń. Jest to jakość, jaką nasi pasażerowie znają pokładów naszych Dreamlinerów" – mówi Rafał Milczarski, prezes LOT-u. Boeingi 737 MAX 8 w barwach LOT-u będą wyposażone w 186 smukłych i wygodnych foteli w konfiguracji po trzy fotele w każdym z dwóch rzędów. Kabina będzie wyposażona w Boeing Sky Interior – wnętrze inspirowane Dreamlinerami, z nowym, ergonomicznym układem schowków, oświetleniem LED oraz bardziej komfortowym rozmieszczeniem świateł, głośników i przycisków. Fotele będą wyposażone w gniazda elektryczne umiejscowione na wysokości oczu pasażera. W kuchni znajdą się między innymi piekarniki konwekcyjne, pozwalające na przygotowywanie lepszej jakości ciepłych dań oraz ekspres do kawy. Ponadto Boeing 737 MAX 8 to samolot wyjątkowo ekonomiczny i zarazem przyjazny środowisku. „Im mniejsze ponosimy koszty operacyjne, tym jesteśmy w stanie zaoferować atrakcyjniejsze ceny biletów. Żaden inny samolot wąskokadłubowy nie umożliwia nam tego tak bardzo jak właśnie nowy 737 MAX 8. Samolot jest o 7% lżejszy od swojego poprzednika, ma skrzydła z nowymi typami wingletów oraz silniki, które spalają mniej paliwa, emitują mniej dwutlenku węgla i o 40% mniej hałasu. To wszystko sprawia, że koszt operacyjny w przeliczeniu na pasażera jest o co najmniej 8% niższy od jakiejkolwiek konkurencyjnej maszyny na rynku. Dodatkowo Boeing 737 MAX 8 pozostawia realnie mniejszy odcisk na środowisku naturalnym" – dodaje Milczarski. By jak najszybciej uzupełnić flotę samolotów wąskokadłubowych, oprócz Boeingów 737 MAX 8 LOT pozyskał również 4 Boeingi 737-800 NG. Ich dostawa rozpocznie się już kwietniu przyszłego roku. „Uzupełnienie braków we flocie samolotów wąskokadłubowych było naszym największym wyzwaniem. Mimo, iż nowe Boeingi 737 MAX 8 otrzymamy w rekordowym tempie, potrzebne nam są dodatkowe maszyny, które będziemy mogli wykorzystać już w nadchodzącym sezonie letnim. Dzięki atrakcyjnym warunkom leasingu 4 Boeingów 737-800 NG z rynku wtórnego, możemy szybko nadrobić utracony czas, zwiększając oferowanie na niektórych najbardziej popularnych trasach oraz otwierając kolejne nowe połączenia, na przykład do Azji Centralnej. Te samoloty dają nam taką możliwość" – mówi Rafał Milczarski. Samoloty Boeing 737-800 NG, które wyleasinguje LOT, także zabiorą na pokład 186 pasażerów. Leasingodawcą maszyn jest firma AerCap. Polski przewoźnik zagwarantował sobie opcję wymiany maszyn 737-800 NG na 737 MAX 8 w trakcie całego okresu leasingu. Ujednolicona flota samolotów pochodzących od jednego producenta pozwala na dodatkową redukcję kosztów między innymi obsługi technicznej oraz pozyskiwania załóg. Szkolenie pilotów między poszczególnymi typami B737 trwa zaledwie kilka dni. Zamówienie nowych samolotów wąskokadłubowych jest jednym z elementów strategii rentownego wzrostu, którą LOT wdraża od początku 2016 roku. W sumie jeszcze z wykorzystaniem obecnej floty 43 samolotów polski przewoźnik uruchomił 23 nowe połączenia, w tym dwa połączenia dalekiego zasięgu do Tokio i Seulu. Oprócz Boeingów 737 MAX 8 i 737-800 NG w przyszłym roku LOT otrzyma także dwa nowe Boeingi 787-8 Dreamliner, które będą obsługiwały między nowe, niedawno ogłoszone połączenia do Newark i Los Angeles. W sumie w przyszłym roku LOT będzie wykorzystywał flotę co najmniej 51 samolotów. | | | |
| |
|
| |
|
| Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. ul. 17 Stycznia 43 00-906 Warszawa | | | | | | | Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesna linia lotnicza łącząca Nową Europę ze światem. Prawie 5-ciu milionom pasażerów rocznie zapewnia najkrótszą i najbardziej komfortową podróż do blisko 60 destynacji na świecie przez Warszawę – konkurencyjny hub dający możliwość szybkiej przesiadki. Jako jedyny przewoźnik w regionie oferuje bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do Stanów Zjednoczonych, Kanady, Chin i Japonii budując tym samym pozycję lidera w Europie Środkowo - Wschodniej. Dysponuje jedną z najmłodszych flot w Europie i jako jedyna linia wszystkie połączenia dalekiego zasięgu obsługuje najnowocześniejszymi samolotami świata, Boeingami 787 Dreamliner. LOT to przede wszystkim pełni pasji i pozytywnej energii ludzie – wśród nich należący do czołówki światowego lotnictwa piloci, często mistrzowie w wielu dziedzinach sportów lotniczych. LOT mając 86 lat doświadczenia, jest jednocześnie jedną z najstarszych linii lotniczych na świecie a także najbardziej międzynarodową polską marką. O jej uznaniu świadczą liczne nagrody przyznawane przez organizacje branżowe, media, a przede wszystkim pasażerów. | | | | | | | | |
|

--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
W Lublinie potrzebna jest alternatywa dla transportu drogowego. Jest to największa aglomeracjia Unii Europejskiej tak radykalnie oparta tylko na transporcie drogowym. Władze miasta rozwijają system treolejbusowy, ale brak jest transportu szynowego o charakterze miejskim lub aglomeracyjnym.
Władze mogłyby postawić na Lubelską Kolej Aglomeracyjną. Możnaby w tym celu wykorzystac spółkę Przewozy Regionalne lub powołać własną spółkę kolejową. Realizowałaby ona przewozy o charakterze aglomeracyjnym wokół Lublina, wzorem podobnych spółek powołanych na terenie całego kraju przez samorządy.
--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.


Dzień dobry,
Madryt, Londyn, Barcelona, a może Manchester? Rozkręca się piłkarska jesień w Europie. Z Wrocławia bezpośrednio polecimy do 12 miast z drużynami grającymi w Lidze Mistrzów. Bilety lotnicze na jesień kupimy teraz w okazyjnych cenach.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Zdjęcie: Port Lotniczy Wrocław i fotolia.
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 13 października 2016 r.
Informacja prasowa
Leć na mecz z Wrocławia
Madryt, Londyn, Barcelona, a może Manchester? Rozkręca się piłkarska jesień w Europie. Z Wrocławia bezpośrednio polecimy do 12 miast z drużynami grającymi w Lidze Mistrzów. Bilety lotnicze na jesień kupimy teraz w okazyjnych cenach.
Już 1 listopada rusza połączenie z Wrocławia na główne lotnisko Madrytu, a to bardzo „piłkarski" kierunek. Mecze na stadionach Realu i Atletico gwarantują emocje i niepowtarzalną atmosferę. Te drużyny spotkały się w tegorocznym finale Champions League. Z Wrocławia można też polecieć na mecz Barcelony, która również fascynuje w Polsce wielu fanów. – Mecz w Madrycie lub Barcelonie można połączyć z udanym city breakiem. Poza niezapomnianymi emocjami na piłkarskim boisku, hiszpańskie metropolie oferują mnóstwo atrakcji. Kilka ciekawych dni, w połączeniu z piłkarskim spektaklem na najwyższym światowym poziomie, można też spędzić w Londynie, Paryżu lub Monachium – mówi Monika Półtorzycka-Jon, menadżer ds. marketingu i PR w Porcie Lotniczym Wrocław.
W tym roku w Lidze Mistrzów grają dwa kultowe kluby londyńskie: Arsenal oraz Tottenham. Podróż do Londynu z Wrocławia można zaplanować wyjątkowo łatwo, ponieważ do dyspozycji są 22 połączenia tanich linii w tygodniu (w tym 15 linii Ryanair do Londynu Stansted oraz 7 linii Wizz Air do Londynu Luton). 31 października startuje też bezpośrednie połączenie do Manchesteru – to gratka zarówno dla kibiców City, jak i United (w tym roku gra w Lidze Europy). Faworytów Ligi Mistrzów można też obejrzeć w Paryżu i Monachium. Do stolicy Francji, gdzie występuje Paris Saint Germain (PSG), samoloty z Wrocławia latają trzy razy w tygodniu (linie Ryanair). Natomiast do stolicy Bawarii, na mecz Bayernu z Robertem Lewandowskim w składzie, polecimy trzy razy dziennie (od poniedziałku do soboty, w niedzielę są dwa rejsy dziennie), z liniami Lufthansa.
Na mecz Ligi Mistrzów z Wrocławia można polecieć również do Glasgow (Celtic), Kopenhagi (FC Kopenhaga), Eindhoven (PSV), Warszawy (Legia), a od 30 października także do Kijowa (Dynamo). – Łącznie z Wrocławia można polecieć aż do 12 miast z drużynami grającymi w tym roku w Lidze Mistrzów. Wybór jest bardzo duży, a bilety lotnicze na jesień można w tej chwili kupić w bardzo okazyjnych cenach – podkreśla Monika Półtorzycka-Jon.
Na jaki mecz Ligi Mistrzów można polecieć z Wrocławia? Przedstawiamy siedem pomysłów:
- 19 października, PSG – Basel, cena biletu lotniczego: 494 zł (w terminie 18-25 października)*
- 23 listopada, Atletico Madryt – PSV Eindhoven, cena biletu lotniczego: 330,85 zł (w terminie 22-26 listopada)*
- 23 listopada, Arsenal Londyn – PSG, cena biletu lotniczego: 206,40 zł (w terminie 22-24 listopada)*
- 6 grudnia, Manchester City – Celtic Glasgow, cena biletu lotniczego: 163 zł (w terminie 2-7 grudnia)*
- 6 grudnia, Barcelona – Borussia Moenchengladbach, cena biletu lotniczego: 190,15 zł (w terminie 4-11 grudnia)*
- 7 grudnia, Tottenham Londyn – CSKA Moskwa, cena biletu lotniczego: 195,85 zł (w terminie 3-8 grudnia)*
- 7 grudnia, Real Madryt – Borussia Dortmund, cena biletu lotniczego: 415,65 zł (w terminie 6-10 grudnia)*
*Linie Ryanair; podróż w obie strony, z bagażem podręcznym. Cena aktualna na dzień 13 października 2016 r.


Dzień dobry,
z okazji Dnia Ratownictwa Medycznego PKP Intercity zorganizuje pokazy pierwszej pomocy przy użyciu defibrylatorów AED Plus. Zostaną one przeprowadzone w popołudniowym pociągu Express InterCity Premium jadącym z Warszawy do Wrocławia. Szczegóły w załączonym komunikacie. Dodatkowo przypominamy o dzisiejszym szkoleniu dla mediów, które odbędzie się na Dworcu Wschodnim od godz. 12:30 do 14:00 (w załączniku zaproszenie ). Zapraszamy!
Pozdrawiamy,
Biuro prasowe PKP Intercity

PKP Intercity S.A.
Biuro Prasowe
Żelazna 59a
00-848 Warszawa
e-mail: rzecznik@intercity.pl
http: www.intercity.pl
NIP 526 25 44 258 REGON 017258024
Kapitał zakładowy: 2.453.795.690,00 PLN
KRS 0000296032 Sąd Rejonowy dla m. st. W-wy / XII Wydz. Gosp.
--------------------------------------------------------------------------
Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać informacje chronione przepisami prawa. Wgląd w treść e-maila otrzymanego omyłkowo, dalsze jego przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w nim informacje przez osoby lub podmiot nie będący jej adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera.
--------------------------------------------------------------------------
The information transmitted is intended only for person or entity to which it is addressed and may contain legally protected information. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by person or entity other than the intended recipient is not permitted. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer.
--------------------------------------------------------------------------

W ostatnich dekadach w krajach Unii Europejskiej uruchomiono wiele systemów pre- metra (o nazwach handlowych S-bahn, RER, light rail) wykorzystujących naziemną siec kolejową miast i aglomeracji europejskich do uruchomienia systemów metra i pre- metra naziemnego o parametrach typowych dla sieci metra:
- częstotliwość ruchu co 10 - 20 minut w ciągu dnia
- obsługa większości obszaru zurbanizowanego, budowa nowych przystanków
- szereg linii przecinających aglomeracje z gęstą i częstą ofertą przewozową
-unifikacja systemu biletowego transportu naziemnego miejskiego z ofertą systemu biletowego systemu pre- metra.
W tymże celu wykorzystano zarówno linie zelektryfikowane danej aglomeracji, jak też i linie bez trakcji elektrycznej, wprowadzając system często kursujących wagonów motorowych (autobusów szynowych).
Interesuje mnie, jakie jest stanowisko Państwa urzędu w sprawie wprowadzenia systemu pre- metra, metra naziemnego w Państwa aglomeracji? Schematy połączeń załączam.
Odpowiadając na pytanie: jakie jest stanowisko urzędu w sprawie wprowadzenia systemu pre- metra, metra naziemnego w naszej aglomeracji wyjaśniam.
1. Określenie Stalowej Woli jako "aglomeracji" znajduje uzasadnienie jedynie w zakresie przepisów regulujących zagadnienia gospodarki wodno-ściekowej. Pozostałe przepisy definiujące pojęcie "aglomeracja", w tym przepisy Prawa ochrony środowiska (vide obwieszczenie Ministra Środowiska z dnia 12 września 2016 r. w sprawie wykazu miast o liczbie mieszkańców większej niż 100 tysięcy i aglomeracji, w których wartość wskaźnika średniego narażenia dla miasta o liczbie mieszkańców większej niż 100 tysięcy i aglomeracji przekracza wartość pułapu stężenia ekspozycji, oraz wykazu miast o liczbie mieszkańców większej niż 100 tysięcy i aglomeracji, w których wartość wskaźnika średniego narażenia dla miasta o liczbie mieszkańców większej niż 100 tysięcy i aglomeracji nie przekracza wartości pułapu stężenia ekspozycji -M.P.2016.939 z dnia 2016.09.29 ), odnoszą je do miast powyżej 100 tys. mieszkańców . Stalowa Wola liczy obecnie ok. 60 tys. mieszkańców.
2. Z uwagi na wielkość, układ urbanistyczny, uwarunkowania ekonomiczne, sieć drogową, docelowy kształt sieci dróg przewidujący wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta na jego obwodnicę, Stalowa Wola będzie rozwijać system komunikacji publicznej opartej na komunikacji autobusowej z coraz większym udziałem autobusów o napędzie elektrycznym. Znalazło to swoje odzwierciedlenie w przyjętym przez Radę Miejską Miasta Stalowa Wola Programie gospodarki niskoemisyjnej oraz projekcie "Mobilny MOF", który zostanie zgłoszony o dofinansowanie ze Środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego 2014-2020.
Z poważaniem.
Sylwester Piechota
Naczelnik Wydziału Inwestycji, Transportu i Pozyskiwania Funduszy
Urząd Miasta Stalowa Wola
--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry
W załączniku przesyłam komunikat na temat zmian w rozkładzie jazdy pociągów Kolei Mazowieckich.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
- Dlaczego w Lublinie nie miałyby powstać tramwaje? Czy kiedykolwiek prowadzono takie analizy?
--
Lublin jest jednym z trzech miast w Polsce, w których od lat kursują trolejbusy. W naszym mieście komunikacja miejska opiera się równolegle na autobusach i trolejbusach a przyszła perspektywa unijna zakłada rozbudowę sieci trakcyjnej, która zakłada dotarcie ekologicznych trolejbusów do kolejnychczęści miasta a pośrednio ograniczy także emisję szkodliwych substancji do otoczenia. W związku z przyjętym kierunkiem działań nastawionym na rozbudowę sieci trolejbusowej, nie podejmujemy działań związanych z wprowadzeniem sieci tramwajowej do Lublina i nie prowadzimy w tym kontekście żadnych badań.
Beata Krzyżanowska
Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Lublin
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Kwestia budowy połączenia kolejowego z portem lotniczym w Łodzi nie była przedmiotem rozważań podczas prowadzonych pomiędzy Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego i PKP PLK uzgodnień w spawie określenia priorytetowych dla regionu inwestycji, rekomendowanych do dofinansowania ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020.
Budowa takiego połączenia nie została również ujęta w ramach innych programów operacyjnych UE na lata 2014 – 2020.
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
--
W sieci Internet można znaleźć szereg koncepcji połączenia kolejowego do portu lotniczego. Oto kilka z nich.Fot. Sieć kolei wokół Łodzi W mojej opinii najlepsza możliwość to wykorzystanie starego odcinka toru dla potrzeb kolei miejskiej na Retkinię. Dobudowanoby szereg nowych przystanków. Tym torem mogłaby też mknąć kolej KDP wyjeżdżając z Łodzi, zaś nowym torem przez Łódź- Port Lotniczy pomknęłyby wszystkie pociągi Moim zdaniem "słaba" jest ta koncepcje. W optymalnym rozwiązaniu powinna być możliwość przejazdu pociągów jadących z kierunku Pabianic obok terminala, zatrzymania i dalszej jazdy na Kaliski ; Fabryczny ; Warszawa bez zmiany czoła. Wszystkie pociągi ŁKA jadące z/do Zduńskiej Woli powinny obsługiwać Lublinek, w ten sposób uniknęli byśmy konieczności tworzenia odrębnej relacji z/do lotniska.
Widzał bym to tak:

lub tak:
Co do minimalnych promieni łuków:ROZPORZADZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ strona 19Wszyło mi więc coś takiego:
Zastrzegam że nie jestem specjalistą w dziedzinie budowy linii kolejowych.
wg www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=800698&page=102 http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=117147595Inne propozycje: 
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.