1. Czy istnieją jakieś strategie, plany, opracowania dotyczące transportu zbiorowego ogółem - sporządzone przez Państwa rząd?
Strategia Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) (SRT), określa priorytety rozwojowe, zarówno w zakresie stworzenia zintegrowanego systemu transportowego jak i warunków do sprawnego funkcjonowania rynków transportowych i rozwoju efektywnych systemów przewozowych, których realizacja związana jest m.in. z rozwojem transportu zbiorowego:
Priorytety:
· Rozwijanie wewnętrznego systemu transportowego obszarów funkcjonalnych miast i jego integracja (m.in. transport publiczny).
· Rozwijanie i integrowanie systemów transportu publicznego poprzez m.in. tworzenie infrastruktury węzłów przesiadkowych transportu kołowego i kolejowego w celu poprawy wahadłowej mobilności przestrzennej na poziomie lokalnym i regionalnym;
· W transporcie kolejowym istotne znaczenie będzie miało wsparcie określonych segmentów rynku przewozów pasażerskich, poprzez dofinansowanie ze środków publicznych wykonywania usług o charakterze publicznym, a także modernizacji i zakupu taboru przeznaczonego do realizowania przewozów w ramach tych usług.
· W dalekobieżnych przewozach autobusowych i autokarowych poprawa jakości oferty przewozowej może nastąpić dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii informatycznych i telematycznych. Przyczynią się one do zastępowania tradycyjnych przewozów regularnych przewozami autobusowymi na zamówienie online.
· Polski system zbiorowego, dalekodystansowego transportu pasażerskiego w obsłudze podróży wewnątrzkrajowych zostanie wzmocniony o bardziej dostępne lotnictwo. Rola władzy publicznej (rząd i samorząd) w tym zakresie polegać będzie na usuwaniu barier w dostępie do regionalnych portów lotniczych, zwłaszcza poprzez zapewnienie odpowiedniej dostępności komunikacyjnej lotnisk oraz na zaangażowaniu władz samorządowych w rozwój infrastruktury regionalnych portów lotniczych.
Strategia Rozwoju Transportu do 2020 roku wskazuje również następujące cele w zakresie rozwoju transportu w obszarach miejskich, które mogą przyczynić się do rozwoju transportu zbiorowego:
· przekształcenie sieci transportowej miasta w sprawny i funkcjonalny element infrastruktury regionu i systemu transportowego kraju, zapewniający dogodne powiązania z innymi regionami i z europejskim systemem transportowym;
· zorganizowanie sprawnego, zgodnego z oczekiwaniami mieszkańców przemieszczania osób wewnątrz miasta i ułatwienie przemieszczania do i z obszarów zewnętrznych;
Dla osiągnięcia tych celów ujętych w SRT podejmowane będą działania:
· promowanie rozwiązań z zakresu integracji przestrzennej i funkcjonalnej podsystemów transportowych;
· tworzenie warunków do integracji różnych gałęzi transportu, poprzez wdrażanie systemów intermodalnych (węzły przesiadkowe, systemy "parkuj i jedź", itp.), wspólnych rozkładów jazdy, jednolitych systemów taryfowych, wprowadzenia biletu ważnego na wszystkie środki transportu u wszystkich przewoźników w skali regionów i kraju (biletu elektronicznego);
· zwiększenie możliwości przewozów środkami transportu szynowego na obszarach aglomeracji;
· promowanie innowacyjnych rozwiązań technicznych, np. poprzez zachęcanie do rozwijania systemów zarządzania ruchem, zapewniających priorytet w ruchu środkom transportu publicznego,
· tworzenie wymogów i zachęt dla dostosowywania systemów transportowych miast do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się przez odpowiednie przepisy oraz współfinansowanie projektów
Inne dokumenty rządowe
Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 9 października 2012 r. w sprawie planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w zakresie sieci komunikacyjnej w międzywojewódzkich i międzynarodowych przewozach pasażerskich w transporcie kolejowym tzw. Plan Transportowy.
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 8 grudnia 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w zakresie sieci komunikacyjnej w międzywojewódzkich i międzynarodowych przewozach pasażerskich w transporcie kolejowym.
za: Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, dział mediów
--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Czy MIB potwierdza że PLK najpierw zlikwidowało perony w Szczekocinach a następnie zażądało od gminy 6 mln PLN na odbudowę peronów?
Jak donosi ZBS::"Tak stało się w przypadku odcinka Kozłów – Koniecpol, na którym w latach 2011-2012 przy okazji prac mających na celu podniesienie prędkości ze 120 km/h do 160 km/h spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zlikwidowała wszystkie stacje i przystanki pośrednie. Zablokowało to możliwość zarówno reaktywacji połączeń lokalnych, jak i przywrócenia postojów w Szczekocinach dla kursujących tą linią pociągów dalekobieżnych. – Zgłoszonych przed modernizacją naszych uwag dotyczących utrzymania peronów nie uwzględniono. W efekcie dziś najbliższe przystanki kolejowe oddalone są przynajmniej 25 km od naszego miasta
– mówi Krzysztof Dobrzyniewicz, burmistrz Szczekocin, przez które bez zatrzymania przemykają pociągi łączące Kraków z Warszawą, Łodzią, Poznaniem czy Trójmiastem. – Zabiegamy o odtworzenie przystanku, ale PKP postawiły wręcz zaporowe warunki: mielibyśmy ze środków gminy pokryć koszty budowy peronów oszacowane na około 6 mln zł.
Odpowiedź MIB:
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe SA nie ma obecnie w planach inwestycyjnych odbudowy przystanku w Szczekocinach. Korespondencja w tej sprawie prowadzona była przez PKP PLK z Burmistrzem Miasta i Gminy Szczekociny w 2013 r. Wskazywano wówczas na możliwość wybudowania przystanku w Szczekocinach pod warunkiem deklaracji przewoźnika/organizatora przewozów wyznaczenia postojów na tym przystanku, równocześnie podkreślając konieczność zapewnienia finansowania. Po przesłaniu stanowiska Spółki Burmistrzowi dalsza korespondencja w tej sprawie nie była prowadzona.
Likwidacja stacji Szczekociny wraz z istniejącym peronem wyspowym została przeprowadzona w 2011 roku ze względu na konieczność dokonania korekty przełożenia torów (łuki wyrównawcze), w celu zapewnienia prędkości 150 km/h. Peron wyspowy był w złym stanie technicznym i nie był użytkowany od roku 2003 z powodu rezygnacji przewoźników z zatrzymywania się pociągów na przystanku osobowym Szczekociny. Ze względu na liczne kradzieże i dewastacje peron nie nadawał się do obsługi podróżnych. Likwidacja objęła zatem perony, które nie były wykorzystywane w ruchu pasażerskim. Jednocześnie na etapie opracowania założeń modernizacyjnych dla linii 64 na odcinku Kozłów – Starzyny w roku 2010 nie wpłynęły do PKP PLK S.A. żadne wystąpienia od władz samorządowych, ani przewoźników dotyczące planowanego, ponownego uruchomienia przystanku osobowego Szczekociny.
--
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Witam,
Polecimy m.in. na Sycylię, do Neapolu i Edynburga. Ogłoszone dziś nowe kierunki wystartują od sezonu zimowego 2017/2018. Będzie to rekordowo bogata siatka połączeń linii Ryanair z wrocławskiego lotniska.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Zdjęcie: Port Lotniczy Wrocław.
Pozdrawiam serdecznie
Aleksandra Palus
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 15 lutego 2017 r.
Informacja prasowa
Ryanair: osiem nowych połączeń z Wrocławia
Polecimy m.in. na Sycylię, do Neapolu i Edynburga. Ogłoszone dziś nowe kierunki wystartują od sezonu zimowego 2017/2018. Będzie to rekordowo bogata siatka połączeń linii Ryanair z wrocławskiego lotniska.
Dziś linie Ryanair ogłosiły uruchomienie lotów na Sycylię, do Neapolu, Edynburga, Leeds Bradford i Oslo. Wcześniej irlandzki przewoźnik zapowiedział również otwarcie w sezonie zimowym 2017/2018 połączeń do Tel Awiwu, Brukseli i Gdańska. – Początek roku obfituje w nowości na wrocławskim lotnisku. Pasażerowie otrzymują atrakcyjne turystycznie kierunki włoskie oraz, po raz pierwszy, na Bliski Wschód, a także ważne połączenie do Brukseli. Bardzo cieszy połączenie do Edynburga – szkockiej stolicy kultury oraz do Leeds Bradford w północnej Anglii. Trasy te znakomicie uzupełnią naszą siatkę kierunków brytyjskich. Z kolei uruchomienie trasy do Gdańska dowodzi, że przewoźnik dostrzega ogromny potencjał tkwiący w połączeniach krajowych – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Do Brukseli i Gdańska będą trzy rejsy w tygodniu, a w przypadku pozostałych nowych tras dwa. W sezonie zimowym 2017/2018 oferta linii Ryanair z Wrocławia będzie rekordowo bogata – łącznie będzie to 29 kierunków.
– Cieszymy się bardzo, mogąc ogłosić największy w historii rozkład lotów z Wrocławia. Ruch lotniczy Ryanaira wzrośnie o 26%, na wrocławskim lotnisku obsłużymy 1,6 mln klientów rocznie. Przyczynimy się także do utworzenia 1200 miejsc pracy, co potwierdza nasze zaangażowanie w dalszy rozwój turystyki w Polsce – powiedział we Wrocławiu Michael O'Leary, prezes zarządu Ryanaira.
W aktualnym rozkładzie lotów linie Ryanair obsługują 25 połączeń z Wrocławia. Przypomnijmy, że już wiosną 2017 ruszą dwa nowe połączenia irlandzkiego przewoźnika – do Lizbony i na Majorkę. Linie Ryanair coraz mocniej wiążą się z Wrocławiem. W bazie operacyjnej stacjonują już trzy samoloty. W stolicy Dolnego Śląska powstaje obecnie trzecia w Europie, a pierwsza w Polsce baza techniczna (centrum obsługi technicznej) tego przewoźnika. Inwestycja oznacza do 150 miejsc pracy dla wysoko wykwalifikowanego personelu, w tym licencjonowanych inżynierów, mechaników oraz personelu pomocniczego. Jest warta 6 mln euro. Baza składać się będzie z nowoczesnego hangaru z dwoma stanowiskami na samoloty. We Wrocławiu powstanie też zaplecze szkoleniowe.
Taką konkluzję przynosi raport CZT pod tytułem "Plany transportowe województw w Polsce". Zawiera on analizę planów transportowych wszystkich 16 województw.
Generalnym wnioskiem płynącym z raportu jest brak zgodności z wymogami prawa, to jest ustawy o publicznym transporcie zbiorowym oraz rozporządzenia w sprawie szczegółowego zakresu planu zrównoważonego rozwoju transportu publicznego, planów transportowych wszystkich województw. Plan każdego województwa nie zawiera przynajmniej jednego (zazwyczaj więcej) z elementów wymienionych w powyższym rozporządzeniu. Jest tak nawet w przypadku grupy kilku planów, przygotowanych w porównaniu do innych rzetelnie i starannie. A jednak nawet w ich przypadku zabrakło prostych elementów wymaganych przez rozporządzenie - np. przedstawienia lokalizacji obiektów użyteczności publicznej, czy gęstości zaludnienia.
Merytorycznie największym grzechem niektórych planów zrównoważonego rozwoju transportu publicznego jest... brak zaplanowania rozwoju transportu publicznego. Wg Centrum Zrównoważonego Transportu stanowi to niezgodność z ustawową definicją zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego, z której jasno wynika, że jest to proces rozwoju transportu (z uwzględnieniem oczekiwań społecznych i preferowaniem przyjaznych środowisku środków transportu), a nie proces odwrotny – zmniejszania oferty („zwoju") przyjaznych środowisku środków transportu, w tym autobusowego i zwłaszcza kolejowego. Tymczasem niektóre plany w transporcie kolejowym w wielu relacjach zakładają dobowe liczby kursów niższe niż w rozkładzie jazdy obowiązującym w chwili ich uchwalania. Dotyczy to m.in. województw: łódzkiego, warmińsko-mazurskiego, czy wielkopolskiego.
Jeśli chodzi o ocenę merytoryczną jakości planów, to najbardziej typowe i często powtarzające się wady, na jakie zwraca uwagę CZT, to:
- Ocena potrzeb transportowych wykonywana bez pomiarów potoków pasażerskich w pojazdach komunikacji publicznej lub modeli ruchu (Kujawsko-Pomorskie, Łódzkie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Wielkopolskie), albo tylko w oparciu o pomiary w komunikacji kolejowej (bez pomiarów w komunikacji drogowej - Mazowieckie, Lubuskie, Podkarpackie) albo w oparciu o pomiary niepełne - tylko części kursów (np. Podkarpackie, Warmińsko-Mazurskie). Tylko w przypadku kilku województw plan daje wiarygodne, kompleksowe dane o obecnym i prognozowanym popycie na przewozy zarówno kolejowe, autobusowe, jak i transportem indywidualnym.
- Wyznaczenie linii użyteczności publicznej w taki sposób, że linie autobusowe dublują linie kolejowe (Kujawsko-Pomorskie, Lubelskie, Podkarpackie, Podlaskie). Powoduje to obniżenie rentowności połączeń kolejowych oraz nie sprzyja zapewnieniu wysokiej częstotliwości w ruchu kolejowym.
- Brak objęcia siecią użyteczności publicznej wszystkich miast powiatowych w województwie - np. przypadek Mazowieckiego, gdzie wyznaczono jedynie 2 linie w transporcie drogowym.
- Brak integracji taryfowej (wspólnego biletu) - np. Lubuskie, Warmińsko-Mazurskie.
- Brak wyznaczenia wytycznych dla planów niższych szczebli - w zasadzie żaden plan nie zawiera takich wytycznych. A przecież art. 11 ust. 1 ustawy ptz stwierdza, że "W projekcie planu transportowego opracowanym przez: (...)
2) starostę, zarząd związku powiatów - uwzględnia się ogłoszony plan transportowy opracowany przez marszałka województwa,
3) wójta, burmistrza, prezydenta miasta, zarząd związku międzygminnego - uwzględnia się ogłoszony plan transportowy opracowany przez starostę, zarząd związku powiatów, o ile jest utworzony, lub marszałka województwa."
Domniemywać z tego należy, że plany wyższego szczebla mogą zawierać wytyczne dla planów niższego szczebla.
- Brak określenia wymogów dostępności taboru autobusowego dla osób niepełnosprawnych / z ograniczoną mobilnością lub bardzo ograniczone wymogi (np. tylko 20% taboru, albo tylko na zasadzie preferencji w przetargu, a nie obowiązku). W większości województw określony udział taboru dostosowangeo do potrzeb osób z ograniczoną mobilnościa jest niski, bądź wyznaczono długi horyzont czasowy. A przecież nie jest to kwestia nieosiągalna. Na przykład Pomorska Komunikacja Samochodowa już obecnie ma dostosowany niemal cały tabor (w związku z tym plan pomorski - jako jedyny, wymaga tego dla 100% pojazdów).
- Bardzo ogólne określenie standardów, w tym np. bez wymagań co do częstotliwości, punktualności, niezawodności, cykliczności ruchu itd. (np. Łódzkie, Śląskie, Świętokrzyskie).
- Mankamentem szeregu planów jest formułowanie wielu wymogów (często większości - np. Lubelskie) w sposób miękki, nieobligatoryjny - z użyciem słów "powinno się", "należy dążyć", "zaleca się" zamiast stwierdzeń kategorycznych. Nie jest to język dokumentów prawa miejscowego, tak sformułowane wymagania nie mają żadnej mocy prawnej.
Co ciekawe, w przypadku województwa warmińsko-mazurskiego ma miejsce brak zgodności zamawianych usług przewozowych z planem. Plan nakazuje kursowanie pojazdów z częstotliwością co godzinę na wszystkich liniach, co przynajmniej w odniesieniu do połączeń kolejowych nie ma miejsca. Podobna sytuacja ma miejsce w województwie podkarpackim, gdzie na większości linii kolejowych obecna liczba kursów nie odpowiada liczbom wymaganym przez plan transportowy.
Inną uwagą, jaka nasuwa się po lekturze 16 planów, jest brak jednolitego standardu w analizowaniu udziału poszczególnych środków transportu w zaspokajaniu potrzeb przewozowych. Metodologie różnią się znacząco. I to w kilku aspektach. Po pierwsze część opracowań podaje udział środka w liczbie podróży, a część w modalsplit czyli w pracy przewozowej (pasażerokilometrach). To drugie ujęcie bardziej oddaje rzeczywistą rolę poszczególnych środków, a niestety było stosowane znacznie rzadziej (właściwie tylko tam, gdzie wykonywano model komputerowy, bowiem sama metoda ankietowa nie pozwala przejść na przebyte kilometry). Po drugie niektóre badania uwzględniają podróże piesze, a niektóre nie. Po trzecie w jednych badaniach uwzględniano tylko podróże ponadpowiatowe, w innych wszystkie. Po czwarte w badaniach ankietowych (która to metoda zdecydowanie przeważała) dobór próby jest niereprezentatywny. Ankiety przeprowadza się na większej lub mniejszej próbie gospodarstw domowych danego województwa. Tymczasem po terenie województwa poruszają się także osoby zamieszkałe poza nim (goście), a przede wszystkim pojazdy firmowe, których badania nie obejmują. Całkowicie kuriozalne jest prezentowanie danych o udziale poszczególnych środków transportu na podstawie ankiet wykonanych na dworcach PKP/PKS (Warmińsko-Mazurskie).
Niestety, sądząc po tej próbce opracowań bądź co bądź fachowych należy uznać, że dane o udziale środków transportu są w Polsce zupełnie niewiarygodne. Przykładowo w przypadku planu małopolskiego, w bardzo skomplikowanym badaniu uzyskano wynik udziału transportu publicznego w pracy przewozowej na poziomie 35%. Jest to zadziwiająco dużo, jeśli porównać z danymi z innych planów transportowych. Dla Pomorskiego jest to 23,7%, dla Zachodniopomorskiego 22%, Wielkopolskiego 11% (tylko przewozy międzypowiatowe), Kujawsko-Pomorskiego 11%. Średnia dla kraju wg Eurostatu za 2014 r. to 20,1%. Czy jakość i sprawność transportu publicznego w Małopolsce jest tak zasadniczo lepsza niż na Pomorzu czy w Wielkopolsce (czy w ogóle jest lepsza?), że ma mieć aż dwu-trzykrotnie wyższy udział w przewozach?
Z drugiej strony raport CZT zawiera listę dobrych rozwiązań, jakie zidentyfikowano analizując 16 planów.
Raport CZT został przesłany marszałkom wszystkich województw, Ministrowi Infrastruktury i Budownictwa, prezesowi Urzędu Transportu Kolejowego, prezesowi Najwyższej Izby Kontroli oraz Komisji Europejskiej. Można go pobrać tutaj>>>.
Krzysztof Rytel, CZT, przedruk z czt.org.pl
--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Informacja prasowa 14 lutego 2017 r.
Bezpieczniejsze przejazdy kolejowe na lokalnych drogach
Przybywa sygnalizacji i rogatek na przejazdach kolejowo-drogowych. Lepiej będą zabezpieczone lokalne drogi do przejazdów. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oceniły współpracę z gminami i miastami, które odpowiadają za oznakowanie lokalnych dróg do prawie 2600 przejazdów.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wystąpiły do gmin, miast i Lasów Państwowych o informacje wobec 2588 przejazdów kolejowo-drogowych, położonych na drogach niepublicznych. Otrzymane od listopada 2015 r. do lutego br. odpowiedzi dotyczyły prawie połowy z nich (1245). Z tej grupy prawie 64% pozostanie, gdyż zmieni się kwalifikacja dróg – z niepublicznych na publiczne. Przejazdy na drogach publicznych zabezpieczy zarządca infrastruktury. Zarządca drogi zadba o właściwe ustawienie i utrzymanie znaków oraz pomiar liczby przejeżdżających samochodów. PLK nie uzyskały jeszcze odpowiedzi od gmin i miast względem 1343 przejazdów na drogach niepublicznych.
- Dla PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. bezpieczeństwo jest priorytetem. Dlatego wszystkie przejazdy są zabezpieczane zgodnie z przepisami. Zarządca infrastruktury kontynuuje współpracę z gospodarzami terenów, na których są niepubliczne drogi z przejazdami. Efektem współpracy jest zwiększanie bezpieczeństwa na przejazdach na drogach publicznych i właściwe zabezpieczenie przejazdów na drogach niepublicznych – mówi Antoni Jasiński, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
PLK realizują rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z 20 października 2015 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie. Celem jest zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym (właściwe utrzymanie, oznakowanie, nadzór nad drogami) oraz zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym (bezpieczna jazda pociągów). PLK współpracują z gminami, miastami i Lasami Państwowymi, by zapewnić bezpieczne lokalne systemy komunikacji. Przejazdy na drogach publicznych utrzymuje zarządca infrastruktury. Przejazdy na drogach niepublicznych będą używane wyłącznie na podstawie umowy zawartej między PLK a użytkownikiem przejazdu.
Zmieniają się lokalne systemy komunikacji. Z uzyskanych już odpowiedzi gmin i miast wynika, że nie wszystkie przejazdy na drogach niepublicznych są niezbędne. W opinii gospodarzy terenów nie ma potrzeby utrzymania 36% (451) przejazdów z 1245, których dotyczyły odpowiedzi. Ich wyłączenie nie utrudni komunikacji w regionie. Już wyłączono 118 przejazdów. Pozostają na drogach niepublicznych niezbędne przejazdy używane wyłącznie na podstawie umowy zawartej między PLK a użytkownikiem przejazdu.
Miliardowe inwestycje, ujęte w Krajowym Programie Kolejowym, dotyczą również bezpieczeństwa na przejazdach. PLK dążą do tego, by było mniej przejazdów i więcej zabezpieczeń na torach i drogach. Od 2010 r. liczba przejazdów zmniejszyła się o 1514. W tym samym czasie przybyło 536 przejazdów z sygnalizacją i rogatkami. Zwiększa się także liczba przejazdów bezkolizyjnych. By usprawnić komunikację powstają wspólne projekty PLK i samorządów. Dla zwiększenia bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą kampanię społeczną Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko”. To różne formy działań adresowanych do użytkowników przejazdów, bowiem 98% zdarzeń
na przejazdach kolejowo-drogowych wynika z niezachowania ostrożności przez kierowców.
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
694 480 239
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 16 696 577 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl
Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne

Dzień dobry,
Samoloty na trasie z Wrocławia do Rejkiawiku będą latały dwa razy w tygodniu: w środy i w niedziele. Nowe połączenie ruszy 31 maja. Bilety już w sprzedaży, ceny rozpoczynają się od 129 zł. Rejkiawik to już 10 trasa przewoźnika z Wrocławia.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji. Zdjęcie: Port Lotniczy Wrocław.
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 14 lutego 2017 r.
Komunikat prasowy
Z Wrocławia do Rejkiawiku. Nowe połączenie Wizz Air
Trasa liczy blisko 2700 km. Pierwszy samolot wystartuje 31 maja. Bilety już w sprzedaży. Rejkiawik to już 10 połączenie tanich linii Wizz Air z Wrocławia.
Samoloty na trasie z Wrocławia do Rejkiawiku będą latały dwa razy w tygodniu: w środy i w niedziele. Nowe połączenie ruszy 31 maja. – Islandia to ze względu na przyrodę miejsce niezwykle atrakcyjne, o każdej porze roku, a na dodatek wciąż jeszcze nieodkryte. Bardzo ciekawym miastem jest też sam Rejkiawik. Ten kierunek może być nowym hitem turystycznym, podobnie jak ogłoszone niedawno przez linie Wizz Air połączenie do Lwowa – mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Portu Lotniczego Wrocław. Trasa do stolicy Islandii liczy blisko 2700 km i będzie jedną z najdłuższych z wrocławskiego lotniska – dalej jest tylko na Teneryfę. - Rejkiawik to doskonałe miejsce na spędzenie aktywnego i jednocześnie relaksującego czasu w pięknej scenerii islandzkich krajobrazów. Jesteśmy przekonani, że nowa trasa z bazy we Wrocławiu szybko zyska popularność wśród naszych klientów. Bilety są dostępne już w sprzedaży na wizzair.com w atrakcyjnych cenach od 129 złotych - mówi Gabor Vasarhelyi, manager ds. komunikacji w Wizz Air.
Łącznie z Rejkiawikiem linie Wizz Air oferują już z Wrocławia 10 tras do siedmiu krajów, to m.in. Sztokholm, Kijów, Birmingham czy Dortmund. Połączenie do Lwowa wystartuje 13 kwietnia 2017 roku. Ze stolicą Dolnego Śląska przewoźnik jest związany od 2006 roku. W 2010 uruchomił na wrocławskim lotnisku swoją bazę operacyjną, w której na co dzień stacjonuje samolot Airbus A320. W 2016 roku przewiózł we Wrocławiu 367 000 pasażerów. W ofercie sprzedaży Wizz Air w 2017 roku jest ponad 500 000 miejsc na trasach we wrocławskiej siatce połączeń, co stanowi wzrost o 25% w porównaniu do poprzedniego roku.
Bilety na nowej trasie do Lwowa są już w sprzedaży na stronie przewoźnika. Warto podkreślić, że wrocławskie lotnisko jest jedynym w Polsce, które obsługuje rejsy tego przewoźnika przez rękaw. Dzięki specjalnej procedurze, opracowanej przez ekspertów portu wraz z naukowcami z Politechniki Wrocławskiej, wejście na pokład trwa około 12 minut.
Wizz Air we Wrocławiu w liczbach:
- Pierwsze połączenie – 2006 r.
- Otwarcie bazy operacyjnej – 2010 r.
- Obecnie 10 kierunków:
o Londyn Luton
o Doncaster Sheffield
o Dortmund
o Eindhoven
o Oslo-Torp
o Sztokholm Skavsta
o Birmingham
o Kijów
o Lwów (NOWOŚĆ 2017)
o Rejkiawik (NOWOŚĆ 2017)


Szanowni Państwo,
podróż pociągiem to znacznie więcej niż zwykły przejazd między jednym a drugim miejscem. Podczas jazdy można poznać współpasażerów i zawrzeć nowe znajomości, także na całe życie. Z okazji Święta Zakochanych przedstawiamy historie par, które kolej zawiozła wprost przed ołtarz.
Pozdrawiamy,
Biuro prasowe PKP Intercity

Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142 A
02-305 Warszawa
e-mail: rzecznik@intercity.pl
http: www.intercity.pl
NIP 526 25 44 258 REGON 017258024
Kapitał zakładowy: 2 489 033 640 00 PLN
KRS 0000296032 Sąd Rejonowy dla m. st. W-wy / XII Wydz. Gosp.
--------------------------------------------------------------------------
Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać informacje chronione przepisami prawa. Wgląd w treść e-maila otrzymanego omyłkowo, dalsze jego przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w nim informacje przez osoby lub podmiot nie będący jej adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera.
--------------------------------------------------------------------------
The information transmitted is intended only for person or entity to which it is addressed and may contain legally protected information. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by person or entity other than the intended recipient is not permitted. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer.
--------------------------------------------------------------------------
W imieniu
Portu Lotniczego Wrocław oraz linii lotniczych Ryanair
zapraszamy na spotkanie prasowe,
podczas którego przewoźnik opowie o planach rozwoju siatki lotów
z Wrocławia i ogłosi nowe trasy
W spotkaniu udział wezmą:
- Michael O'Leary – Prezes Zarządu linii Ryanair
- Juliusz Komorek – Członek Zarządu ds. Regulacyjnych i Prawnych linii Ryanair
- Dariusz Kuś – Prezes Zarządu Portu Lotniczego Wrocław S.A.
- Jarosław Sztucki - Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Portu Lotniczego Wrocław S.A.
Data: 15 lutego (środa), godz. 15.00
Miejsce: sala konferencyjna wrocławskiego lotniska (wjazd windą na 1. piętro z hali ogólnodostępnej, windy zlokalizowane są po prawej stronie od schodów ruchomych).
Spotkanie potrwa około godziny.
Uwaga: samochód można zostawić na parkingu (A,C lub VIP), po spotkaniu przekażemy bilety wyjazdowe.
Potwierdzenie udziału: Aleksandra Palus, 509 065 355, apalus@prexpert.com.pl
Prosimy o potwierdzenie przybycia do wtorku 14 lutego br. do godziny 16:00.
begin:vcard
fn:Marta Markowska
n:Markowska;Marta
email;internet:marta.markowska@lka.lodzkie.pl
x-mozilla-html:TRUE
version:2.1
end:vcard
ZAPROSZENIE
Pociągiem Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej przejechał właśnie pięciomilionowy pasażer. Z tej okazji Spółka przygotowała specjalną ofertę biletów za złotówkę.
O szczegółach opowiemy podczas konferencji prasowej, która odbędzie się dziś, tj. 13 lutego (poniedziałek) o godz. 13:30. Spotkanie zostanie zorganizowane w siedzibie ŁKA, al.Piłsudskiego 12, VI piętro, pok. 605.
Serdecznie zapraszamy!
Marta Markowska
Rzecznik Prasowy
Naczelnik Wydziału
Komunikacji Społecznej i Promocji
tel.: +48 42 236 17 00
kom.: +48 660 522 198

"Łódzka Kolej Aglomeracyjna" sp. z o.o.
al. Piłsudskiego 12
90-051 Łódź
tel.: +48 42 236 17 00
fax: +48 42 235 02 05
www. lka.lodzkie.pl
NIP: 725-202-58-42
REGON: 100893710
KRS: 0000359408
Kapitał zakładowy: 34.520.000,00 zł

Witam,
To będzie rekordowa zima we Wrocławiu. Kilka dni po ogłoszeniu lotów do Tel Avivu linie Ryanair zapowiadają dwa nowe połączenia lotnicze ze stolicy Dolnego Śląska. To Gdańsk i Bruksela Charleroi. Trasy ruszą od końca października 2017. Będą obsługiwane trzy razy w tygodniu. Przewoźnik zapowiada, że bilety trafią do sprzedaży jeszcze w lutym.
Więcej informacji w załączeniu.
W razie pytań, pozostaję do dyspozycji. Zdjęcie: Port Lotniczy Wrocław.
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 7 lutego 2017 r.
Informacja prasowa
Samolotem do Gdańska i Brukseli. Nowe połączenia z Wrocławia
Z Wrocławia polecimy do Gdańska i Brukseli Charleroi. Połączenia linii Ryanair ruszą od sezonu zimowego 2017/2018. To 30 kierunek proponowany przez przewoźnika z wrocławskiego lotniska.
Do Gdańska oraz Brukseli Charleroi będzie można polecieć od końca października 2017 roku. Obie trasy będą obsługiwane trzy razy w tygodniu. Przewoźnik zapowiada, że bilety trafią do sprzedaży jeszcze w lutym. - Jesień zapowiada się we Wrocławiu rekordowo. Cieszymy się, że linie Ryanair dostrzegają potencjał wrocławskiego lotniska i kilka dni po ogłoszeniu lotów do Tel Avivu zapowiadają dwa nowe połączenia lotnicze ze stolicy Dolnego Śląska – mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Porcie Lotniczym Wrocław. - Bruksela to polityczna i gospodarcza stolica Europy o ogromnych walorach turystycznych, kierunek pożądany przez naszych pasażerów. Gdańsk z kolei idealnie uzupełnia ofertę lotów krajowych z Wrocławia. Jestem przekonany, że będą cieszyć się dużym zainteresowaniem podróżnych – dodaje. Irlandzki przewoźnik zapowiedział pięć nowych kierunków z Wrocławia na ten rok. Przed tygodniem ogłosił pierwsze połączenie z Wrocławia na Bliski Wschód – do Tel Avivu. Podobnie jak w przypadku Gdańska i Brukseli, trasy będą obsługiwane od sezonu zimowego 2017/2018. Z kolei już wiosną będzie można polecieć do Lizbony i na Majorkę. Kolejną nowością z Wrocławia będzie Lwów. Ten kierunek uruchamiają linie Wizz Air, również od wiosny 2017.
Z okazji ogłoszenia nowych tras Ryanair wprowadził do sprzedaży bilety z Wrocławia na podróże w marcu 2017 roku w promocyjnej cenie od 39 zł. Loty w obniżonych cenach dostępne są na stronie internetowej przewoźnika do poniedziałku 13 lutego.
W aktualnym rozkładzie lotów z Wrocławia linie Ryanair obsługują 25 połączeń, w tym loty na Teneryfę, Maltę, do Madrytu i na Kretę (od sezonu letniego 27 połączeń i 30 od zimowego). Wizz Air oferuje 8 kierunków (9 od sezonu letniego).
Szanowni Państwo!
Od 11 do 26 lutego zostanie zawieszone kursowanie linii szkolnych 304, 320, 323, 332, 334 i 379 oraz linii 195, 205, 256, 314 i 412. Tramwaje linii 14, 25 i 44 nie będą kursowały od 13 do 24 lutego. Dla wybranych linii autobusowych i tramwajowych będą obowiązywały specjalne rozkłady jazdy. Zmiany są związane z feriami zimowymi w szkołach. Szczegóły w załączonej informacji prasowej.
Z poważaniem
Dział Funduszy Europejskich i Mediów
tel. kom.: +48 692 433 359
ZARZĄD TRANSPORTU MIEJSKIEGO
ul. Żelazna 61, 00-848 Warszawa
Ostrzeżenie o Poufności: Informacje zawarte w niniejszej wiadomości elektronicznej e-mail (uwzględniając wszelkie załączniki) są przeznaczone wyłącznie dla osobistego i poufnego wykorzystania przez wskazanych powyżej adresatów. Jeżeli nie jesteś adresatem ani osobą uprawnioną przez adresata do czytania niniejszej wiadomości, informujemy, że otrzymałeś ten dokument pomyłkowo i dlatego każde przeglądanie, ujawnianie, rozpowszechnianie, dystrybucja i kopiowanie tej wiadomości jest niedozwolone. Jeżeli otrzymałeś tą wiadomość pomyłkowo, prosimy niezwłocznie poinformować nadawcę drogą elektroniczną oraz usunąć oryginalną wiadomość. Dziękujemy.
Confidentiality Notice: The information contained in this e-mail message (including any attachments) is intended only for the personal and confidential use of the recipient(s) named above. If the reader of this message is not the intended recipient or an agent responsible for delivering it to the intended recipient, you are hereby notified that you received this document in error and that any review, disclosure, dissemination, distribution, or copying of this message is strictly prohibited. If you have received this communication in error, please notify me immediately by e-mail and delete the original message. Thank you.