NOWY ROZKŁAD JAZDY ŁÓDZKIEJ KOLEI AGLOMERACYJNEJ OD 12 MARCA
Od 12 marca br. zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów. Przyniesie on korzystne zmiany dla pasażerów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Spółka uruchomi dodatkowe połączenia na terenie Łodzi, wprowadzone zostaną również korekty w siatce połączeń regionalnych i międzywojewódzkich. Trzy pociągi otrzymają swoje nazwy. Zmiany podyktowane są również pracami modernizacyjnymi, które na całej sieci kolejowej prowadzi PKP Polskie Linie Kolejowe.
NAJWAŻNIEJSZE ZMIANY W ROZKŁADZIE JAZDY POCIĄGÓW ŁKA:
·Nowy pociąg relacji Łódź Radogoszcz Zachód 7:17- Łódź Kaliska 7:25
·12 dodatkowych pociągów relacji Łódź Fabryczna- Łódź Widzew
·Od 23.IV dodatkowy postój w Rogowie dla pociągów ŁKA Sprinter Łódź- Warszawa
·Od 23.IV nowe popołudniowe pociągi Zgierz- Koluszki i Koluszki- Łowicz
·Wprowadzenie nazw dla trzech par pociągów na trasie Łódź Fabryczna- Warszawa Wschodnia: „Powidoki", „Fabrykant" i „Syrena"
Szczegółowe informacje dotyczące rozkładu znajdą Państwo w załączonej informacji prasowej. Z uwagi na fakt, iż na jego kształt mają wpływ prace modernizacyjne PKP PLK dodatkowo przekazuję poglądową mapę tychże prac.
serdecznie pozdrawiam,
Marta Markowska
Rzecznik Prasowy Naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej i Promocji
Pytaliśmy PKP PLK, jakie są szanse na remont torowiska kolejowego Wrocław- Milicz? Oto odpowiedź:
Stan trasy kolejowej z Oleśnicy do Milicza (i dalej do granicy woj. dolnośląskiego) zostanie poprawiony.
W II kwartale br. (maj, czerwiec) zostanie wykonany remont toru nr 2, na odcinku Dąbrowa Oleśnicka – Grabowno Wielkie. Wymienimy ok. 1400 szt. podkładów, 6 km szyn, oczyszczona zostanie podsypka i uzupełniony tłuczeń, oczyszczone i odtworzone zostaną rowy odwadniające. Wartość robót ok. 5 mln zł. Po wykonanej naprawie tor nr 2 będzie przystosowany do ruchu pociągów z maksymalną prędkością do 120 km/godz. (remont toru nr 1 był przeprowadzony w ubiegłym roku).
Odcinek jednotorowy linii od Grabowna Wielkiego przez Milicz do granicy woj. dolnośląskiego zostanie zrewitalizowany w latach 2017-18. Trwają prace nad dokumentacją projektową. Szacunkowy koszt dokumentacji projektowej i wykonania robót budowlanych, wynosi ok. 100 mln zł. Prace budowalne planujemy rozpocząć we wrześniu br. Głównym efektem będzie poprawa stanu technicznego linii kolejowej nr 281, umożliwiająca prowadzenie pociągów z prędkością 80-120 km/godz. Zostanie zwiększona przepustowość tego odcinka i podniesiony poziom bezpieczeństwa ruchu.
Bohdan Ząbek
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Joannitów 13
50-525 Wrocław
--
Wydawnictwo Merkuriusz Polski "Wieczorna.pl" sp. z o.o. T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
PKP, ŚWIATOWE DNI MŁODZIEŻY I CBA Zlecenie "Realizacja przedsięwzięć profilaktycznych w zakresie zagrożeń terroryzmem bombowym" PKP powierzyły bez przetargu spółce, która nie ma siedziby, a odwiedzających jej stronę internetową wita słowami: "Nie szukaj z nami kontaktu. My znajdziemy ciebie". Prezes i dwoje członków zarządu PKP: "Zachowaliśmy się profesjonalnie i zgodnie z prawem". Trzeci członek zarządu: "Zleciłem działania kontrolne, które stanowiły podstawę działań organów ścigania". Wszystkim prokuratura postawiła zarzuty, wszyscy też zostali odwołani ze stanowisk.
EURO NA BOCZNYM TORZE Nowy pociąg na krzywych torach – to symbol dotychczasowej polityki władz województwa mazowieckiego dla linii znaczenia regionalnego. Marszałkowi województwa Adamowi Struzikowi marzyła się powtórka z poprzedniej unijnej perspektywy finansowej, podczas której z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 na modernizację linii kolejowych nie poszło ani jedno euro.
MAZOWSZE WYSIADA Podczas gdy w Polsce umocnił się trend wzrostu przewozów pasażerskich koleją, w województwie mazowieckim przewoźnicy stracili podróżnych. "Mamy obecnie rynek pasażera - jeśli ludzie nie są zadowoleni z oferty kolei, to przesiadają się na inne środki transportu" - wskazują eksperci.
JAK PENDOLINO OMINĘŁO REKOMENDACJĘ KOMISJI WYPADKOWEJ W żadnym z 20 składów Pendolino nie ma kamer rejestrujących obraz przed pociągiem. Co oznacza, że spółka PKP Intercity nie zrealizowała rekomendacji Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych z 2011 r. Umowa między PKP Intercity a koncernem Alstom jest tak skonstruowana, że na etapie produkcji, ale także serwisowania taboru do 2031 r. zmiany w wyposażeniu składów Pendolino zależą od dobrej woli producenta pociągów.
Warszawa, 8 Marca 2017 – Od 1 czerwca Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomią nowe bezpośrednie połącznie między Warszawą a Stuttgartem. Rejsy będą wykonywane od poniedziałku do piątku dwa razy dziennie a w soboty i niedziele raz w ciągu dnia. Taki rozkład umożliwi pasażerom z Polski, Europy Centralnej i Azji wygodną podróż do jednego z najważniejszych ośrodków biznesowych w Niemczech.
Dogodny rozkład połączeń, krótkie przesiadki przez hub LOT-u w Warszawie oraz nowoczesna flota to tylko kilka z wielu atutów, dzięki którym LOT zamierza stać się jednym z głównych przewoźników latających na lotnisko w Stuttgarcie. Będzie to już piąte miasto obsługiwane przez polskiego przewoźnika w Niemczech, obok Frankfurtu, Monachium, Dusseldorfu i Hamburga.
Nowe połączenie do Stuttgartu skierowane jest do szerokiej grupy klientów LOT-u, zarówno tych podróżujących w celach biznesowych, jak i turystycznych.
„Stuttgart jest jednym z najważniejszych ośrodków biznesowych i naukowych w Niemczech. To tu swoje siedziby mają wielkie koncerny takie jak Bosch, Daimler AG czy Schwarz-Gruppe. Z drugiej strony nowe połączenie z pewnością docenią także osoby podróżujące do Stuttgartu i okolic na wakacje, do rodziny czy znajomych" – mówi Adrian Kubicki, Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej LOT.
„Jest nam niezmiernie miło, że LOT dziś ogłosił nowe połączenie między Warszawą a Stuttgartem. Dla nas jest to niezwykle ważne ze względu na ruch biznesowy jak i turystyczny w obu kierunkach na tej trasie" – mówi Georg Fundel, Prezes Stuttgart Airport.
Od czerwca, rejsy między Warszawą a Stuttgartem będą wykonywane od poniedziałku do piątku dwa razy dziennie. W soboty, Embraery LOT-u zabiorą pasażerów porannym rejsem z Warszawy, natomiast w niedzielę samoloty LOT-u wystartują do Stuttgartu wieczorem.
WAW–STR LO 371 123456. 08:00 – 09:50 STR–WAW LO 372 123456. 10:30 – 12:25
WAW–STR LO 373 12345.7 17:05 – 18:55 STR–WAW LO 374 12345.7 19:35 – 21:30
Tak przemyślany rozkład połączeń zapewnia pasażerom z wielu miast w Europie i Azji dogodną podróż do Stuttgartu z jedynie 1-2 godzinną przesiadką przez hub LOT-u na Lotnisku Chopina w Warszawie. W ten sposób LOT oferuje najatrakcyjniejsze połączenia między Stuttgartem a Wrocławiem, Krakowem, Kijowem, Charkowem, Wilnem, St. Petersburgiem, Astaną, Pekinem, Tokio czy Seulem.
„Naszym największym atutem jest bogata siatka połączeń oraz najwygodniejszy port przesiadkowy w tej części kontynentu. Jesteśmy naprawdę jednym z nielicznych przewoźników w Europie, który jest w stanie zaoferować, a co najważniejsze, wykonać połączenia transferowe z czasem przesiadki, który wynosii mniej godzinę" – mówi Adrian Kubicki.
Wszystkie połączenia LOT-u do Stuttgartu będą wykonywane przez nowoczesne Embraery w konfiguracji 3 klas podróży. Polskie Linie Lotnicze LOT to jedyny przewoźnik w Europie, który na wszystkich połączeniach międzynarodowych oferuje klasę ekonomiczną, ekonomiczną premium oraz klasę biznes.
Ogłoszenie połączenia między Warszawą a Stuttgartem to element strategii rentownego wzrostu, którą LOT realizuje od początku 2016 roku. Zgodnie z jej założeniami, LOT planuje stać się linią pierwszego wyboru nie tylko dla pasażerów podróżujących z Polski ale również innych krajów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Nowe połączenie to kolejny krok wzmacniający pozycję LOT-u w tej części kontynentu.
LOT planuje kontynuować intensywny rozwój siatki połączeń od 2017 roku. Od początku kwietnia 2017, polski przewoźnik uruchomi rejsy do nowych miast w USA – do Los Angeles i Newark rozszerzając w ten sposób ofertę podróży za Atlantyk. Wszystkie połączenia dalekiego zasięgu LOT wykonuje najnowocześniejszymi samolotami świata – Boeingami 787 Dreamliner.
Bilety na nowe połączenie LOT-u do Stuttgartu dostępne będą od czwartku 9 marca we wszystkich kanałach sprzedaży, między innymi na stronie lot.com, w LOT Call Center, biurach LOT Travel i u agentów.
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały w dniu 02.08.2016 r. umowę z firmą BBF sp. z o.o. z Poznania na dokończenie opracowania Studium Wykonalności w ramach projektu pn.:„Rewitalizacja i odbudowa częściowo nieczynnej linii kolejowej nr 182 Tarnowskie Góry – Zawiercie". Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybrały do dalszej realizacji wariant, w ramach którego planuje się m.in. elektryfikację całej linii Tarnowskie Góry - Zawiercie i przystosowanie jej do prędkości 140 km/h dla pociągów osobowych oraz 80 km/h dla pociągów towarowych. Zakończenie tych prac planujemy w II kwartale 2017 r. Ogłoszenie przetargu na wykonanie dalszych prac projektowych planowane jest w II połowie 2017 roku. W IV kwartale 2019 roku planujemy ogłoszenie przetargu na roboty budowlane, natomiast rozpoczęcie prac budowlanych planujemy w 2020 roku a zakończenie wszystkich prac w 2021 roku. Obecnie trwa postępowanie dotyczące oceny oddziaływania planowanej inwestycji na środowisko. Procedura związana z uzyskaniem decyzji środowiskowej powinna zakończyć się w IV kwartale 2017 roku. Dojazd koleją do portu lotniczego w Pyrzowicach będzie możliwy zarówno od strony Tarnowskich Gór (z Katowic trasą przez Chorzów Batory, Bytom i Tarnowskie Góry ), jak i od strony Zawiercia (z Katowic przez Sosnowiec, Dąbrowę Górniczą, Łazy lub Zawiercie ).
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Szanowni Państwo,
PKP Intercity startuje z konsultacjami nowego rozkładu jazdy na sezon 2017/2018. Podróżni przez najbliższy tydzień, od 8 do 15 marca, będą mogli wyrazić swoje zdanie czy przedstawić pomysły wypełniając specjalny formularz on-line.
Więcej informacji w załączonym komunikacie prasowym.
Pozdrawiamy
Biuro prasowe PKP Intercity
……………………………………………
Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142A
02-305 Warszawa
tel. 22 47 42 832
email: rzecznik@intercity.pl NIP 526 25 44 258 REGON 017258024 Kapitał zakładowy: 2 489 033 640 00 PLN KRS 0000296032 Sąd Rejonowy dla m. st. W-wy / XII Wydz. Gosp.
-------------------------------------------------------------------------- Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać informacje chronione przepisami prawa. Wgląd w treść e-maila otrzymanego omyłkowo, dalsze jego przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w nim informacje przez osoby lub podmiot nie będący jej adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera. -------------------------------------------------------------------------- The information transmitted is intended only for person or entity to which it is addressed and may contain legally protected information. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by person or entity other than the intended recipient is not permitted. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer. --------------------------------------------------------------------------
Dzień dobry
Chciałabym przypomnieć o zbliżającej się zmianie rozkładu jazdy pociągów KM. W załączniku przesyłam szczegóły w komunikacji towarzyszące korekcie rozkładu.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o. ul. Lubelska 26 03-802 Warszawa www.mazowieckie.com.pl Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego. Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Od dłuższego czasu, przy okazji realizacji dużych projektów modernizacyjnych PKP Polskie Linie Kolejowe odcinają połączenia linii magistralnych z lokalnymi, likwidując na nich ruch bądź możliwość ich reaktywacji i generowania – również w przyszłości – dopływu pasażerów i ładunków do głównego korytarza transportowego.
Drastycznym przykładem w tym zakresie była likwidacja wyjazdu na linię 303 ze stacji Chojnów na magistrali E30, w wyniku czego pociągi pasażerskie jadące w kierunku Żagania skierowane zostały przez przystanek Goliszów – miejscowość liczącą 770 mieszkańców, która generuje minimalne potoki pasażerskie – ale z pominięciem liczącego ponad 13,5 tys. mieszkańców miasta Chojnów. Podobne przypadki na magistrali E20 dotyczyły wyjazdu ze stacji Zbąszyń na linię 373 do Międzychodu oraz wyjazdu ze stacji Opalenica na linię 367 do Grodziska Wlkp.
Niedawno, w ramach modernizacji współfinansowanej z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa lubuskiego zlikwidowano możliwość wyjazdu ze stacji Sulechów na linię 357 w kierunku Wolsztyna. Decyzję taką podjęto, mimo iż Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego oraz samorządy lokalne negatywnie zaopiniowały plan likwidacji połączenia kolejowego.
Kolejne podobne działanie planowane jest przy okazji modernizacji magistrali E59. Zgodnie z zapisami studium wykonalności podczas modernizacji odcinka Poznań – Szczecin, przy przebudowie stacji Rokietnica zlikwidowana zostanie możliwość wyjazdu na linię nr 363. Plan ten całkowicie pomija obecny i przyszły potencjał linii leżącej bezpośrednio w aglomeracji poznańskiej (mającej początek 18 km centrum miasta) i stanowiącej alternatywę dla komunikacji drogowej. Jej odcięcie od głównego korytarza transportowego skazuje kolejny, ponad 60 kilometrowy fragment sieci kolejowej – a prawdopodobnie cały czterokierunkowy węzeł kolejowy w Międzychodzie – na fizyczną likwidację.
W połowie kwietnia 2015 Fundacja Pro Kolej zaapelowała do PKP PLK S.A. o ochronę spójności sieci kolejowej i pozostawienie w obecnym stanie wszystkich istniejących połączeń lokalnych linii i bocznic główną siecią kolejową tak aby w przyszłości możliwa była ich ewentualna modernizacja.
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
W imieniu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej serdecznie zapraszam na konferencję prasową inaugurującą "Dzień Kobiet z ŁKA". Jutro w godzinach 13:00- 17:00 na Dworcu Łódź Fabryczna na Panie czekać będą lekarze specjaliści m.in. dietetyk, pulmonolog, chirurg - onkolog, kardiolog, którzy nieodpłatnie będą konsultować i udzielać porad. O urodę i dobry nastrój zadbają kosmetyczka, specjalistka od pielęgnacji włosów i brafitterka. Dla świętujących 8 marca Pań przygotowaliśmy też niespodzianki.
Konferencja prasowa odbędzie się 8 marca o godz. 13:00 na Dworcu Łódź Fabryczna (przed Centrum Obsługi Pasażerów ŁKA).
serdecznie zapraszamy!
Marta Markowska
Rzecznik Prasowy Naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej i Promocji
zawód kolejarza kojarzy się z typowo męską profesją. Jednak niemal jedną trzecią pracowników PKP Intercity stanowią kobiety. Przedstawicielki płci pięknej można znaleźć w prawie każdym z kolejowych zawodów. Pociągi PKP Intercity prowadzi Aleksandra - pierwsza kobieta maszynista, w zespole elektromonterów od 30 lat pracuje Pani Wiesława, a obecnie na stanowisko rewidenta taboru szkoli się Pani Katarzyna. Z okazji Dnia Kobiet PKP Intercity prezentuje kobiecą twarz polskiej kolei.
Więcej szczegółów w załączonym komunikacie prasowym.
Pozdrawiamy
Biuro prasowe PKP Intercity
……………………………………………
Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142A
02-305 Warszawa
tel. 22 47 42 832
email: rzecznik@intercity.pl NIP 526 25 44 258 REGON 017258024 Kapitał zakładowy: 2 489 033 640 00 PLN KRS 0000296032 Sąd Rejonowy dla m. st. W-wy / XII Wydz. Gosp.
-------------------------------------------------------------------------- Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać informacje chronione przepisami prawa. Wgląd w treść e-maila otrzymanego omyłkowo, dalsze jego przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w nim informacje przez osoby lub podmiot nie będący jej adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera. -------------------------------------------------------------------------- The information transmitted is intended only for person or entity to which it is addressed and may contain legally protected information. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by person or entity other than the intended recipient is not permitted. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer. --------------------------------------------------------------------------