Byłem na festiwalu chrześcijan w opactwie w Lubiążu. O ile w poprzednich latach autobusy na trasie Wołów- Lubiąż obsługiwało dwóch przewoźników i kursowały co ok. godzinę w porze dziennej, o tyle obecnie na przystanku komunikacji publicznej w Lubiążu na ul. Wilmanna nie było już nawet żadnych planów rozkładu jazdy. Po prostu nie było żadnej informacji czy cokolwiek kursuje i to po obu stronach ulicy.
W Lubiążu chciałem wypłacić pieniądze jak kiedyś. Było to niemożliwe. Zdemontowany został bankomat -rzekomo z powodu kradzieży- a nawet znikł oddział banku. Z kilku sklepów pozostał jeden. Padł nawet sklep budowlany czy kiosk.
Wczoraj poznałem na treningu freeruningu młodego mieszkańca Lubiąża który za 20 dni się wyprowadza i pomagałem mu informacjami o tym jak się samemu samodzielnie przenieść do gimnazjum po niemieckiej stronie granicy bo sam też kiedyś przeniosłem się z polskiego liceum do gimnazjum po niemieckiej stronie granicy.
Gdy próbowałem wrócić z tego festiwalu dzisiaj rano, to już nie było popytu na autobus jaki wg napisu na kartce na festiwalu miał pojechać dziś rano o 7:20 czy :30 z Lubiąża do Wołowa choć w poprzednim roku taki kurs jeszcze oferowano. Po prostu ów bus nie przyjechał mimo że go ogłaszano. Pojechaliśmy więc taksówką kilkanaście czy dwadzieścia kilka km do Wołowa na dworzec kolejowy. Tam spojrzałem na tablicę na przystanku komunikacji publicznej.
Z całej ongiś gęstej oferty PKS Wołów pozostał tylko jeden kurs dziennie wokół tego miasta. Resztę stanowiły kursy tzw. szkolne które nie działają w wakacje.
Do mojego miasta wróciłem pociągiem pospiesznym. Nie było miejsca siedzącego i był on wypełniony w 150 proc. Za miejsce stojące na dystans 113 km zapłaciłem 32 PLN.
Z tego co zauważyłem rozpytując różne osoby- transportem publicznym na festiwal nie przybył niemal nikt z ok 8 tysięcy osób go odwiedzających. Zresztą na poranny autobus do Wołowa po festiwalu czekało raptem kilka osób. Autobus nie pojawił się o oznaczonej porze.
Podróżni dyskutowali czy aby ów przewoźnik nie zbankrutował... Ja wówczas opowiadałem jak w poprzednie wakacje pojechałem w Bieszczady i PKS akurat zbankrutował ale podróżnych o tym nie poinformowano i czekaliśmy na przystanku bez skutku aż w końcu ludzie zaczęli się rozchodzić w swoje strony.
Opr. Adam Fularz
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja otrzymała:
Od: media <media na
mi.gov.pl>
Data: piątek, 13 lipca 2018
Temat: pytanie KDP
Do: Adam Fularz
Szanowny Panie Redaktorze,
zgodnie ze Średniookresową Strategią na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, do 2020 roku ma zostać sporządzona analiza możliwości realizacji Kolei Dużych Prędkości i podjęta decyzja o ewentualnej jej budowie.
Z poważaniem
Wydział prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Pytanie redakcji
Sent: Monday, June 18, 2018 11:11 PM
To: media
Subject: pytanie KDP
Pytanie: czy wg MI - dwa miliony podróżnych koleją na nowej linii KDP w Niemczech w ciągu pół roku po otwarciu- to dużo, czy mało? Czy MI ma jakieś założenia odnośnie ruchu na sieci KDP w Polsce, jeśli taka postanie?
por.
https://www.deutschebahn.com/de/presse/pressestart_zentrales_uebersicht/Ein-halbes-Jahr-nach-Start--Zwei-Millionen-Reisende-auf-der-Schnellfahrstrecke-Berlin-M%C3%BCnchen-unterwegs-3093190?contentId=1204030 Pozdrawiam,
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Od: mediaMGM <media na serwerze
mgm.gov.pl>
Data: środa, 11 lipca 2018
Temat: ponowione pytanie o kanały Ślesiński, Notecki
Do: Adam Fularz <adam.fularz na
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
Wskazaliśmy Panu kierunkowe plany ministerstwa dotyczące rozwoju żeglugi śródlądowej wraz ze wskazaniem dróg wodnych, które znajdują się w konwencji AGN. W zakresie prac Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej jest użeglownienie dróg wodnych wskazanych w przesłanym do Pana dokumencie kierunkowym „Założenia do rozwoju śródlądowych dróg wodnych na lata 2016-2020 z perspektywą do roku 2030".
Jednocześnie pragniemy wskazać, że w związku z dużą ilością zapytań o inne drogi wodne przesyłamy mapę podziału Regionalnych Zarządów Gospodarki Wodnej.
RZGW odpowiadają za gospodarowanie wodami na danych terenach stąd wszelkie pytania dotyczące konkretnych dróg wodnych, rzek można kierować zgodnie z właściwością.
W załączniku mapa podziału Regionalnych Zarządów Gospodarki Wodami.
Z poważaniem,
Zespół Biura
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz na
wieczorna.pl]
Sent: Wednesday, June 27, 2018 3:09 PM
To: mediaMGM <media na
mgm.gov.pl>
Subject: ponowione pytanie o kanały Ślesiński, Notecki
Szanowni Państwo.
Proszę o udzielenie odpowiedzi zgodnej z geografią. Kanały Ślesiński i Notecki nie leżą niestety w lokalizacji wymienionej w odpowiedzi. Państwa odpowiedź dotyczy zupełnie innych dróg wodnych. Przepraszam za kłopot i proszę o odpowiedź na tytułowe pytanie.
Pozdrawiam
W dniu środa, 27 czerwca 2018 mediaMGM <media na
mgm.gov.pl> napisał(a):
> Szanowny Panie Redaktorze,
>
>
>
> W nawiązaniu do przesłanego zapytania prasowego przesyłamy odpowiedź.
>
>
>
> Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej rozpoczęło prace nad analizami gospodarczymi, które zostaną wykorzystane w studium wykonalności dla Odrzańskiej Drogi Wodnej. Posłużą one również do przygotowania niezbędnej dokumentacji dla budowy brakujących śródlądowych dróg wodnych, do których należą polski odcinek połączenia Dunaj-Odra-Łaba oraz Kanał Śląski.
>
>
>
> Studium wykonalności będzie podstawą do podjęcia decyzji dotyczących między innymi wyboru optymalnych wariantów przebiegu trasy inwestycji oraz harmonogramu realizacji prac. Studium pozwoli także na optymalny dobór form finansowania poszczególnych inwestycji.
>
> W związku z tym, na obecnym etapie nie można jednoznacznie przesądzać o formie realizacji inwestycji oraz jej potencjalnym finansowaniu. Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej aktywnie poszukuje źródeł wsparcia przedsięwzięcia. Jako jedno z nich rozważane są środki w ramach tzw. Planu Junckera, a Budowa Kanału Śląskiego została zgłoszona na Listę potencjalnych projektów rządowych do wsparcia w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Inwestycji Strategicznych. O zasadności takiej koncepcji przesądzą wyniki badań ekonomiczno-gospodarczych, które będą stanowić podstawę do rozmów z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym.
>
>
>
> Rozważana jest również realizacja zadania w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Jednak taki sposób finansowania projektu wymaga odpowiedzialnego określenia kosztów i dochodów przyszłego partnera oraz podziału ryzyk pomiędzy obie strony. Również w tym przypadku kluczowe będą analizy gospodarcze, określające m.in. zainteresowanie szeroko pojętego biznesu Kanałem Śląskim. Taka formuła mogłaby również być atrakcyjna dla zagranicznych inwestorów, a spłata zobowiązań zostałaby rozłożona na wiele lat.
>
>
>
> Odcinek Drogi Wodnej E70 również znajduje się w dokumencie AGN oraz założeniach do rozwoju śródlądowych dróg wodnych, które przekazywaliśmy panu kilkukrotnie. Dokument AGN wskazuje, że drogi wodne mają być dostosowane do IV klasy żeglowności. Wspominana droga wodna prowadzi 294 km Wartą, Notecią, Kanałem Bydgoskim i Brdą, aż do styku z Wisłą w Bydgoskim Węźle Wodnym.
>
>
>
> Z poważaniem,
>
>
>
> Zespół Biura Prasowego
>
> From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz na
wieczorna.pl]
> Sent: Thursday, May 24, 2018 2:02 PM
> To: mediaMGM <media na
mgm.gov.pl>
> Subject: Pytanie o kanały Ślesiński, Notecki
>
>
>
> Czy MGMiŻŚ planuje dostosowanie drogi wodnej z Konina kanałami Ślesińskim, Noteckim, do Bydgoszczy i dalej do Wisły, do jakiejś konkretnej kategorii? Np. do Klasy IV (1000-1500 t)?
>
>
>
> Czy wg MGMiŻŚ droga wodna w takiej relacji miałaby rynkową szansę? Drogami wodnymi możnaby przewozić węgiel brunatny z kompleksu kopalni w Koninie, leżącego nad brzegami jezior mających połączenie z siecią ...
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
-
Redakcja otrzymała list z ministerstwa:
Od: mediaMGM <media na serwerze
mgm.gov.pl>
Data: środa, 11 lipca 2018
Temat: pytanie o wybrany wariant połączenia z czeską siecią drog wodnych
Do: Adam
Szanowny Panie Redaktorze,
Czeskie studium wykonalności Odra-Łaba-Dunaj zostało ukończone. Równocześnie została ukończona analiza transportowa, środowiskowa oraz hydrologiczna – w chwili obecnej całość czeka na odbiór Zleceniodawcy.
W kwestii kanałów lateralnych udzielaliśmy Panu odpowiedzi kilkukrotnie m.in. w dniu 20 czerwca br.
Z poważaniem,
From: Adam
Sent: Wednesday, June 20, 2018 8:18 AM
To: mediaMGM <media na
mgm.gov.pl>
Subject: pytanie o wybrany wariant połączenia z czeską siecią drog wodnych
Dziękuję za odpowiedź. W materiałach na stronie MGM zauważyłem że proponowany jest wariant skanalizowania rzeki Odry a pominięto wariant kanału żeglugowego bocznego- który przecież jest dużo bardziej odporny na wahania poziomu wody w rzece (z czym mamy do czynienia np. obecnie).
Dlaczego nie stosuje się kanałów lateralnych? Przecież to dość standardowe rozwiązanie. Autorzy studium w ogóle pominęli ten wariant i niczym tego nie uzasadnili. To chyba błąd merytoryczy i do tego poważny. Jeden z czeskich badaczy twierdzi że warunki rzeki Odry powopdują że najrozsądniejsze (z powodu wahań poziomu wody) jest właśnie wybranie wariantu kanału żeglugowego bocznego.
Czy MGMiŻŚ mogłoby doprowadzić do konfrontacji tych czeskich specjalistów i np. mnie osobiście- z autorami owego studium? Warto wyjaśnić czy mają oni odpowiednie doświadczenie i wiedzę w tym zakresie, oraz z jakiego powodu, przy tego typu stosunkach wodnych, proponują tak kontrowersyjne rozwiązanie.
Pozdrawiam
W dniu 19 czerwca 2018 12:08 użytkownik mediaMGM <media na serwerze
mgm.gov.pl> napisał:
Szanowny Panie Redaktorze,
Jednym z priorytetów MGMiŻŚ jest osiągniecie międzynarodowej klasy żeglowności na Odrzańskiej Drodze Wodnej (E-30) i włączenie jej w europejską sieć dróg wodnych. W tym celu, zgodnie z „Założeniami do planów, planowana jest m.in. budowa na terytorium Polski odcinka brakującego połączenia Dunaj – Odra – Łaba (DOL).
Prowadzimy intensywną współpracę z Czechami w ramach Grupy Roboczej ds. połączenia DOL. Na potrzeby prac nad Studium wykonalności dla projektu DOL na terenie Republiki Czeskiej zleconym przez Ministerstwo Transportu Republiki Czeskiej m.in. udostępniliśmy materiały dotyczące polskiego odcinka połączenia DOL od granicy państwa do Koźla oraz zorganizowaliśmy konsultacje z jednostkami samorządu terytorialnego, w którym udział wzięli również przedstawiciele: Ministerstwa Transportu Republiki Czeskiej, Wykonawcy Studium, administracji wodnej (KZGW i RZGW Gliwice) oraz Wojewoda Śląski, Wojewoda Opolski i Dyrektor Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Kędzierzynie-Koźlu.
Harmonogram prac oraz potencjalne źródło finansowania zostanie określone w studium modernizacji Odrzańskiej Drogi Wodnej, które jest aktualnie opracowywane przez MGMiŻŚ we współpracy z Zarządem Morskich Portów Szczecin-Świnoujście S.A.
Z poważaniem,
Zespół Biura Prasowego
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz na
wieczorna.pl]
Sent: Thursday, May 24, 2018 1:16 PM
To: mediaMGM <media na serwerze
mgm.gov.pl>
Subject: pytanie o połączenie z czeską siecią drog wodnych
Jak MGM zamierza połączyć sieć polską i czeską? Czy istnieją projekty czy koncepcje?
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry,
Port Lotniczy Wrocław jest jednym z najszybciej rozwijających się lotnisk w Europie. Znalazł się w pierwszej dziesiątce europejskich portów lotniczych (obok Moskwy, Berlina czy Paryża) pod względem rozwoju sieci połączeń. Tak wynika z rankingu przygotowanego przez magazyn „Anker Report" na podstawie danych serwisu Flight Global. Aktualna siatka lotów z Wrocławia liczy 85 połączeń.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław) do pobrania pod linkiem: https://bit.ly/2L8ToMj
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 11 lipca 2018 r.
Komunikat prasowy
Wrocławskie lotnisko w europejskim top 7
Port Lotniczy Wrocław jest jednym z najszybciej rozwijających się lotnisk w Europie. Tak wynika z rankingu przygotowanego przez magazyn „Anker Report" na podstawie danych serwisu Flight Global. Wrocław znalazł się wśród takich potęg jak Moskwa, Berlin czy Paryż.
Wrocławskie lotnisko znalazło się w pierwszej dziesiątce europejskich lotnisk pod względem rozwoju sieci połączeń. Port Lotniczy Wrocław uplasował się w zaszczytnym gronie. Wśród najlepszych są takie porty jak: Antalya, Moskwa, Berlin czy Paryż (Charles de Gaulle). - Ostatnie dwa lata był dla nas okresem wzmożonej pracy nad rozwojem siatki połączeń. We Wrocławiu debiutowały nowe kierunki i nowe linie. Ofertę przewoźników sieciowych wzbogaciliśmy o loty do Brukseli, Paryża CDG, Zurychu i Stuttgartu. Stale rozwijamy także siatkę połączeń niskokosztowych – tłumaczy Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
W rankingu znalazły się lotniska, które najbardziej rozwinęły siatkę połączeń i przyciągnęły do siebie nowe linie lotnicze w przeciągu ostatniego roku (porównano ofertę aktualną w okresie od maja do września 2018 r. z ofertą tego samego okresu poprzedniego roku). Przez ten czas siatka wrocławskiego portu poszerzyła się aż o 21 kierunków obsługiwanych przez linie sieciowe międzynarodowe, niskokosztowe i czarterowe. Te nowości dały wrocławskiemu lotnisku 7. pozycję w Europe w zaprezentowanym zestawieniu.
Aktualna siatka lotów z Wrocławia liczy 85 połączeń. Wśród nich są loty oferowane przez prestiżowe linie lotnicze, takie jak Swiss, Air France, a od października także Brussels Airlines.
Od początku roku Port Lotniczy Wrocław obsłużył łącznie ponad 1,5 mln pasażerów (czyli o 15,7% więcej niż przed rokiem). Tylko w samym czerwcu było to ponad 352 tys. pasażerów, co oznacza wzrost ruchu aż o 26,2% (w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego). Zgodnie z prognozami, w całym 2018 roku lotnisko obsłuży ponad 3,2 mln pasażerów.
Wrocławskie lotnisko w 2012 roku otrzymało prestiżowy tytuł „Najbardziej Przyjaznego Lotniska w Polsce". Aż czterokrotnie sięgało po nagrodę „Business Traveller Award" dla najlepszego regionalnego lotniska w Polsce. Przyznano ją za rok 2016, 2015, 2014 i 2013.
Raport dostępny na stronie https://anker-report.com/
Port Lotniczy Wrocław to jedno z największych i najważniejszych lotnisk w Polsce. W roku 2017 obsłużyło ponad 2,85 mln pasażerów. W tym roku, według prognoz, z jego usług skorzysta już ponad 3,2 mln podróżnych. W sezonie letnim 2018 port oferuje 85 połączeń, w tym 10 nowych kierunków regularnych. Wrocławskie lotnisko jest doskonale skomunikowane z siecią autostrad (A4 i A8) i dróg ekspresowych (S5 i S8), co umożliwia szybki i wygodny dojazd również z dalej położonych regionów Polski. Na lotnisku podróżni mają do dyspozycji ok. 4 tys. miejsc parkingowych. Dojazd do portu umożliwia również szybkie połączenie WRO Airport Express. Komfortowe autobusy wyruszają co 50 minut z nowego Dworca Autobusowego, tuż przy kolejowym Dworcu Głównym. Wygodnym połączeniem z centrum jest też autobusowa linia „106", kursująca co 20 minut (za dnia), i nocna „206", jeżdżąca co 90 minut. Pasażerowie korzystający z usług Port Lotniczego Wrocław mają też do dyspozycji liczne sklepy, bary, kawiarnie i restauracje. Port Lotniczy Wrocław sukcesywnie inwestuje w infrastrukturę. Od 2012 roku pasażerowie są obsługiwani w nowoczesnym terminalu. Lotnisko dysponuje też systemem nawigacyjnym wyższej kategorii (ILS Cat. II), umożliwiającym realizację operacji lotniczych również w trudniejszych warunkach atmosferycznych. Wrocławskie lotnisko jest doceniane za wysoki standard obsługi. W 2012 roku port został uznany przez pasażerów najbardziej przyjaznym lotniskiem w Polsce, a w 2017 roku uzyskał pierwsze miejsce w Polsce i jedenaste w Europie w rankingu portalu Sleepingairports.net. Czterokrotnie otrzymał też nagrodę Business Traveller Award dla najlepszego regionalnego lotniska w kraju.
Dzień dobry
Koleje Mazowieckie i Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna będą wspierać swoje działania dla promocji turystyki na Mazowszu. Na dzisiejszej konferencji prasowej przedstawiciele przewoźnika oraz MROT zaprezentowali szczegóły dotyczące tej współpracy. Zachęcam do zapoznania się z komunikatem prasowym, który dołączam.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Od:
Media CBA <media na serwerze cba.gov.pl>Data: 6 lipca 2018 08:42
Temat: Komunikat CBA 06.07.2018
Kolejne zatrzymanie w śledztwie w sprawie wyłudzenia na szkodę PKP S.A. mienia wielkiej wartości
Agenci warszawskiej Delegatury CBA zatrzymali kolejnego podejrzanego w sprawie wyrządzenia znacznej szkody majątkowej spółce PKP S.A. poprzez zawarcie w maju 2016 roku przez spółkę kolejową z jedną z warszawskich spółek niekorzystnej umowy opiewającej na 1 900 000 zł netto. Umowa dotyczyła realizacji profilaktyki w zakresie zagrożeń terroryzmem bombowym w ramach przygotowań do Światowych Dni Młodzieży. Śledztwo jest prowadzone przez Delegaturę CBA w Warszawie, pod nadzorem Prokuratury Okręgowej Warszawa Praga w Warszawie.
Agenci CBA zatrzymali dziś na polecenie prokuratury prokurenta spółki, który był zarówno kontroferentem jak i późniejszym podwykonawcą spółki S. w ramach realizacji na rzecz PKP S.A. umowy dotyczącej przedsięwzięć profilaktycznych w zakresie zagrożeń terroryzmem bombowym. Agenci CBA przeszukali podwarszawski dom zatrzymanego. Zatrzymany usłyszy w prokuraturze zarzuty.
W marcu ub. roku agenci warszawskiej Delegatury CBA zatrzymali pięciu podejrzanych w tej sprawie: dyrektora Biura Bezpieczeństwa PKP S.A., właściciela warszawskiej spółki S. realizującej kontrakt, oficera Biura Ochrony Rządu, prezesa innej spółki z branży ochrony biznesu oraz pracownika PKP S.A. Śledztwo w sprawie umowy między PKP i spółki S. doprowadziło także do postawienia w marcu 2017 roku zarzutów trojgu ówczesnym członkom zarządu PKP SA , w tym byłemu już prezesowi.
Piotr Kaczorek, CBA
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Komunikat prasowy
Mieszkańcy Szczecina, Gorzowa Wielkopolskiego, Zielonej Góry oraz Lubina szybciej i łatwiej dotrą do Wrocławia. Po raz pierwszy dojadą również bezpośrednio na wrocławskie lotnisko. Ruszyło nowe połączenie FlixBus. Autobusy kursują dwa razy dziennie. (..)
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 6 lipca 2018 r.
Informacja prasowa
Jeszcze szybciej do Wrocławia i bezpośrednio na lotnisko
Ruszyło nowe połączenie FlixBus. Mieszkańcy Szczecina, Gorzowa Wlkp., Zielonej Góry i Lubina szybciej dotrą do Wrocławia, i po raz pierwszy dojadą bezpośrednio na wrocławski lotnisko. Autobusy kursują dwa razy dziennie.
FlixBus, największy w Europie operator dalekobieżnych połączeń autobusowych, uruchomił nowa linię: ze Szczecina do Krakowa przez Gorzów Wielkopolski, Zieloną Górę, Lubin oraz Wrocław. Z Gorzowa Wlkp. autobusy wyruszają o godz. 11.15 i 15.15 (bilety od 19 zł*), z Zielonej Góry o 12.40 i 16.40 (bilety od 17 zł*), a z Lubina o 13.50 i 17.50 (bilety od 30 zł*). Podróż do stolicy Dolnego Śląska trwa, odpowiednio, ok. 4 godz., 2,5 godz. oraz 1,5 godz. – Wrocław, obok Warszawy i Krakowa, stanie się jednym z trzech centrów przesiadkowych FlixBusa w Polsce, szczególnie istotnym z punktu widzenia przesiadek międzynarodowych. Ze stolicy Dolnego Śląska dojedziemy bezpośrednio aż do około 30 destynacji zagranicznych – komentuje Michał Leman, Dyrektor Zarządzający FlixBus Polska.
Autobusem bezpośrednio na lotnisko
Dzięki uruchomionemu połączeniu szybciej i łatwiej dojedziemy też do Portu Lotniczego Wrocław. Autobusy jadące ze Szczecina, Zielonej Góry, Gorzowa Wlkp. i Lubina zatrzymują się najpierw bezpośrednio na lotnisku, gdzie znajduje się jeden z dwóch przystanków FlixBusa w stolicy Dolnego Śląska (drugi to Dworzec Autobusowy w centrum). – Obserwujemy, że wrocławskie lotnisko to port pierwszego wyboru już nie tylko dla Dolnoślązaków. Korzysta z niego coraz więcej pasażerów z województwa lubuskiego i innych regionów. Przyciąga ich bogata sieć połączeń lotniczych z Wrocławia, w tym coraz więcej atrakcyjnych kierunków południowych, a także coraz wygodniejszy dojazd. Cieszymy się, że komunikacja autobusowa na lotnisko sukcesywnie się rozwija – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Dodajmy, że do Portu Lotniczego Wrocław można też dojechać autobusem wahadłowym WRO Airport Express, który kursuje co 50 minut z Dworca Autobusowego, znajdującego się tuż przy kolejowym Dworcu Głównym. FlixBus sprzedaje bilety na to połączenie w ramach biletów łączonych w cenie 7 złotych.
Rekordowa siatka połączeń lotniczych
Na wrocławskim lotnisku znajduje się także parking dla 3500 samochodów, wydzielone pasy ruchu dla taksówek oraz strefa darmowego, krótkiego postoju przy samym wejściu do terminalu. Port położony jest blisko Autostradowej Obwodnicy Wrocławia (AOW), która bezpośrednio łączy się z autostradą A4 oraz drogami szybkiego ruchu S5 i S8. Dla mieszkańców województwa lubuskiego dojazd na lotnisko stanie się jeszcze szybszy po otwarciu wszystkich fragmentów drogi S3. Siatka połączeń wrocławskiego lotniska na lato 2018 jest rekordowa – do wyboru jest w sumie 85 kierunków, w tym tanie połączenia na Teneryfę, Majorkę, Maltę, Kretę, do Barcelony, Alicante, Rzymu czy Mediolanu. Przewoźnicy wprowadzili w sumie 10 nowych połączeń regularnych, m.in. Porto i Faro w Portugalii, południowowłoskie Bari czy Podgorica w Czarnogórze. Wśród połączeń sieciowych nowością są rejsy Air France na główne lotnisko Paryża. W ofercie biur podróży na lato 2018 znajduje się w sumie 25 kierunków czarterowych z Wrocławia, do Grecji, Turcji, Hiszpanii, Włoch, Bułgarii i innych. Ciekawostką są nowe kierunki w sezonie zimowym: Zanzibar, Oman i Zjednoczone Emiraty Arabskie.Zgodnie z prognozami, Port Lotniczy Wrocław obsłuży w tym roku nawet 3,2 mln podróżnych.
* Ceny z systemu rezerwacyjnego FlixBus (z dnia 4 lipca 2018)
Port Lotniczy Wrocław to jedno z największych i najważniejszych lotnisk w Polsce. W roku 2017 obsłużyło ponad 2,85 mln pasażerów. W tym roku, według prognoz, z jego usług skorzysta już ponad 3,2 mln podróżnych. W sezonie letnim 2018 port oferuje 85 połączeń, w tym 10 nowych kierunków regularnych. Wrocławskie lotnisko jest doskonale skomunikowane z siecią autostrad (A4 i A8) i dróg ekspresowych (S5 i S8), co umożliwia szybki i wygodny dojazd również z dalej położonych regionów Polski. Na lotnisku podróżni mają do dyspozycji ok. 4 tys. miejsc parkingowych. Dojazd do portu umożliwia również szybkie połączenie WRO Airport Express. Komfortowe autobusy wyruszają co 50 minut z nowego Dworca Autobusowego, tuż przy kolejowym Dworcu Głównym. Wygodnym połączeniem z centrum jest też autobusowa linia „106", kursująca co 20 minut (za dnia), i nocna „206", jeżdżąca co 90 minut. Pasażerowie korzystający z usług Port Lotniczego Wrocław mają też do dyspozycji liczne sklepy, bary, kawiarnie i restauracje. Port Lotniczy Wrocław sukcesywnie inwestuje w infrastrukturę. Od 2012 roku pasażerowie są obsługiwani w nowoczesnym terminalu. Lotnisko dysponuje też systemem nawigacyjnym wyższej kategorii (ILS Cat. II), umożliwiającym realizację operacji lotniczych również w trudniejszych warunkach atmosferycznych. Wrocławskie lotnisko jest doceniane za wysoki standard obsługi. W 2012 roku port został uznany przez pasażerów najbardziej przyjaznym lotniskiem w Polsce, a w 2017 roku uzyskał pierwsze miejsce w Polsce i jedenaste w Europie w rankingu portalu Sleepingairports.net. Czterokrotnie otrzymał też nagrodę Business Traveller Award dla najlepszego regionalnego lotniska w kraju.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja otrzymała odpowiedzi MGMiŻŚ
-
Od: mediaMGM
Data: czwartek, 5 lipca 2018
Temat: Sluza w Malczycach
Do: Adam Fularz <adam.fularz na
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
W nawiązaniu do kolejnego przesłanego zapytania prasowego. Poniżej przesyłamy odpowiedź.
Finansowanie budowy stopnia wodnego Malczyce w rozbiciu na instytucje finansujące:
Łącznie koszt budowy stopnia wodnego Malczyce w latach 1997-06.2018 to kwota 990 922 065 zł, z czego
· Budżet Państwa 22 586 439 zł
· NFOŚiGW 735 610 544 zł
· WFOŚiGW 2 345 000 zł
· Program Odra 2006 76 316 453 zł
· MSWiA 154 063 629 zł
Przewidujemy zakończenie budowy stopnia wodnego Malczyce w 2019 r. Do końca budowy przewidujemy finansowanie w latach 2018-2019 w kwocie 122 930 zł (MSWiA) + 150 930 000 zł (NFOŚiGW-pożyczka) =273 860 000 zł z czego wydatkowano w 2018 r. (01.2018-06.2018) 69 063 629 zł.
Polska ratyfikując w marcu 2017 r. Europejskie Porozumienie w sprawie Głównych Śródlądowych Dróg Wodnych o Znaczeniu Międzynarodowym (AGN) zobowiązała się do osiągnięcia na najważniejszych drogach wodnych co najmniej IV klasy żeglowności. Zgodnie z obowiązującymi przepisami należy budować śluzy żeglugowe o minimalnych wymiarach: szerokość - 12 m, długość - 120 m (do klasy IV zalicza się również śluzy istniejące o długości 85 m) i głębokość na progu dolnym - 3,5 m. Dla porównania wskazane parametry przedstawiają się następująco dla klasy Va: 12 m x 120 m x 4 m, a rozmiar śluzy znacznie wzrasta w przypadku klasy Vb: 12 m x 187 m x 4 m.
Dla zobrazowanie obecnej sytuacji warto posłużyć się przykładem Odry skanalizowanej i drogi wodnej rzeki Wisły. Obecnie na głównym szlaku żeglugowym Odry skanalizowanej na 25 stopniach wodnych usytuowane są łącznie 42 śluzy żeglugowe (27 pociągowych i 15 małych). W przypadku 17 stopni wodnych mamy do czynienia z dwoma śluzami, natomiast na 8 zlokalizowana jest tylko jedna śluza. Należy zaznaczyć, że na każdym piętrzeniu (z wyjątkiem Koźla) znajduje się śluza pociągowa o długości zbliżonej do co najmniej 187 m. Spośród wymienionych obiektów jedynie 3 charakteryzują się parametrami eksploatacyjnymi odpowiednimi dla co najmniej IV klasy drogi wodnej: Zwanowice II, Rędzin II i Malczyce. Natomiast na drodze wodnej dolnej Wisły zlokalizowane są 2 śluzy żeglugowe, z których tylko Włocławek jest odpowiednia dla międzynarodowej klasy drogi wodnej. Warto podkreślić, że część ze wskazanych obiektów nie spełnia tylko jednego z trzech parametrów określających minimalny wymiar śluz żeglugowych.
Biorąc pod uwagę obecny stan śluz na Odrzańskiej Drodze Wodnej (część posiada nakaz nadzoru budowlanego) przystąpiliśmy do ich stopniowej modernizacji. Obecnie PGW Wody Polskie. w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, na stopniach wodnych: Januszkowice, Krapkowice, Opole i Ujście Nysy zmodernizują śluzy pociągowe oraz rozbudują śluzy małe do parametrów międzynarodowych, tj. szerokość 12 m i długość 187 m. Pracami modernizacyjnymi zostanie objęta również śluza w Brzegu Dolnym.
Z poważaniem,
Zespół Biura
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz na
wieczorna.pl]
Sent: Tuesday, June 5, 2018 10:16 AM
To: mediaMGM <media na
mgm.gov.pl>
Subject: Sluza w Malczycach
Proszę podac parametry śluzy(..).
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja otrzymała--
Od: media
Data: czwartek, 5 lipca 2018
Temat: pytania dot. popularności kolei
Do: Adam Fularz
Szanowny Panie Redaktorze,
linia kolejowa z Hradka nad Nysą do Liberca nie przebiega na jakimkolwiek odcinku przez terytorium Polski. Ewentualne problemy z jakością tego połączenia są wyzwaniem wyłącznie dla czeskiego organizatora przewozów.
Natomiast linia kolejowa nr 346 łącząca na terytorium Polski sieci kolejowe Niemiec i Republiki Czeskiej nigdy nie była połączona z jakimkolwiek odcinkiem polskiej sieci kolejowej.
Przewozy na linii nr 346 miedzy Hradkiem nad Nysą a Zittau mają aktualnie status uprzywilejowanego tranzytu, tzn. że za wyższą opłatą za korzystanie z infrastruktury pojazdy kolejowe z Czech i Niemiec nie muszą spełniać wszystkich wymagań dotyczących taboru w Polsce. W ramach aktualnie negocjowanej umowy trójstronnej między Polską, Niemcami a Czechami ustalone zostaną nowe zasady korzystania z tej linii oraz sposób rozliczania kosztów związanych z jej utrzymaniem i eksploatacją, zgodnie z odpowiednimi regulacjami prawa UE. Linia ta nadal przeznaczona będzie dla obsługi transgranicznego ruchu regionalnego pasażerskiego między Krajem Libereckim a Saksonią.
Z uwagi na parametry infrastruktury w Niemczech i Republice Czeskiej nie jest możliwe prowadzenie regularnego ruchu towarowego na linii nr 346.
Aktualnie negocjowane uzgodnienia trójstronne między Rzeczpospolitą Polską, Republiką Federalną Niemiec i Republiką Czeską zakładają przejęcie przez zarządców infrastruktury z Czech i Niemiec odpowiedzialności za utrzymanie linii i prowadzenie na niej ruchu pociągów. Pozwoli to z jednej strony podnieść standard oferowanych usług (poprzez sfinansowanie ze źródeł czeskich i niemieckich odnowienia linii), zapobiegnie ponoszeniu przez spółkę PKP PLK dodatkowych kosztów z tytułu utrzymywania linii kolejowej, do której dostęp jest utrudniony z polskiego terytorium, a jednocześnie doprowadzi do sytuacji, w której z budżetu polskiego nie będzie pośrednio dotowany (poprzez obniżenie stawek opłaty za korzystanie z infrastruktury) regionalny transport między Republiką Federalną Niemiec i Republiką Czeską.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 11 22
From: Adam Fularz
Sent: Saturday, June 23, 2018 1:24 AM
To: media
Subject: pytania dot. popularności kolei
Jechałem koleją z Hradek nad Nisou do Liberca. Linia przebiega przez teren Polski ale mimo żądania ludności stacji kolei nie zbudowano. Od Hradka do Liberca kolej kursuje co 30 minut a mimo to jak jechałem to było zbyt wielu chętnych i nie miescili się w pociągu- była godzina 13.
Większość podróżnych musiała stać w strasznym scisku (zaś po polskiej stronie granicy kolej do Bogatyni zdemontowano).
Co MI o tym sądzi? Czy nie jest tak że po polskiej stronie kolej zdemontowano bo kursowala zbyt rzadko i nikt nie korzystał z jej usług?
Czy to prawda że są plany budowy obwodnicy kolejowej terenu Polski z Hradka do Żytawy z tego powodu że w Polsce kursuje bardzo mało pociągów i w związku z tym stawki za torowiska są zaporowo wysokie bo koszy infrastruktury dzielą się na kilkakrotnie mniej pociągów niż w Czechach czy w RFN? Czy to dlatego między Hradkiem a Żytawą pociągi kursują zaledwie co 60 minut?
Co z obwodnicą Głuchołaz po stronie czeskiej? Także tam Czesi chcieli utrzymać kursowanie pociągów ale linia przechodzi przez teren Polski i koszty infrastruktury były zaporowo wysokie. Chciano ominąć terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Czy obwodnicę zbudowano?
Gdy jechałem niedawno przez miejscowość Turnov, na peronie obok było około 100 osób mimo że miejscowości te nie są wielkie. Skład do którego wsiadali miał kilka wagonów i lokomotywę -starą, spalinową- wpiętą pośrodku składu a nie na końcu czy też na początku. Dlaczego?
Wagony miały logo "Esko" co jest czeską nazwą szybkiej kolei miejskiej. Czy w Polsce jakieś miasta mające sto lub mniej tysięcy mieszkańców mają swoje systemy kolei miejskiej? Czy MI uważa że powinny mieć takie systemy jak czeski system Esko?
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
</mail/u/1/s/?view=att&th=1646a0cab3dc348d&attid=0.1&disp=emb&zw&atsh=1>
Zanim wydrukujesz tę wiadomość upewnij się, czy jest to konieczne. Proszę pomyśl o środowisku.
</mail/u/1/s/?view=att&th=1646a0cab3dc348d&attid=0.2&disp=emb&zw&atsh=1>
Wiadomość ta jest przeznaczona do wyłącznego użytku adresata.
Jeśli nie jesteś adresatem tej wiadomości, to wszelkie jej rozpowszechnianie, dystrybucja, reprodukcja, kopiowanie, publikacja lub wykorzystanie jest zabronione.
Jeśli otrzymałeś tę wiadomość przez pomyłkę, bezzwłocznie skontaktuj się z nadawcą wiadomości oraz usuń wiadomość z komputera.
Please consider the environment before printing this e-mail.
This e-mail may contain privileged information.
If you are not the intended recipient (or have received this e-mail by mistake) please notify the sender immediately and destroy this e-mail.
Any unauthorized copying, disclosure or distribution of the material in this e-mail is strictly forbidden.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Czy to prawda że MI pragnie przyspieszyć upadek PKS-ów wprowadzając skrajnie kontrowersyjne i ekonomicznie egzotyczne- pakietowanie tras celem monopolizacji tego sektora w formie monopoli terytorialnych które są pakietowane? Jaki to ma mieć efekt? Co MI chce tym osiągnąć?
Ja oceniam ten efekt pakietowania tras celem monopolizacji rynku jako:
-zniszczenie resztek konkurencji na tym rynku
- redukcja liczby podróżnych w wyniku podniesienia cen biletów na trasach zmonopolizowanych
- jeszcze silniejszy odpływ liczby pasażerów w wyniku wzrostu cen, spadku ilości usług, zmniejszeniu częstotliwości kursów.
Proszę o potwierdzenie czy MI zostało poinformowane że z końcem czerwca w wielu regionach jurysdykcji Rzeczpospolita Polska wstrzymano usługi transportu zbiorowego jednocześnie często nie informując pasażerów. Nie zdjęto rozkładów jazdy i z dnia na dzień albo tylko z kilkudniowym uprzedzeniem wstrzymano połączenia przy czym pasażerowie czekający na przystankach zwykle o tym nie wiedzieli. W efekcie pasażerowie czekali na kursy których nie było. Na przykład opowiadano mi w czerwcu że w Prochowicach k. Wrocławia podróżni czekali na bus do Lubina o godz. 22:30, a ten nie nadjechał. Na znajomego z samochodem musieli czekać na przystanku do 3 rano, i sami musieli iść do pracy na godzinę 6 rano dnia następnego.
Pojawiła się plotka jakoby komunikacji zbiorowej w ogóle już nie będzie w wielu regionach kraju. W efekcie ci przewoźnicy którzy nadal świadczą usługi- stracili pasażerów bo ci myśleli że komunikacji zbiorowej w ogóle już nie ma i że trwale zlikwidowano całą sieć komunikacji zbiorowej, co w wielui regionach kraju jest zresztą prawdą.
Na weekend byłem w Muchowie koło Jawora. FIrma obsługująca busy do Muchowa zamknęła przewozy z dnia na dzień w czerwcu, porzucając pasażerów z wykupionymi już biletami miesięcznymi - z dnia na dzień- na lodzie. Wokół Warszawy także o likwidacji kursów - wszystkich- poinformowano 2 dni przed ich końcem, jak wokół Mińska Maz.
Wokół Zielonej Góry jedyne trasy na których ceny są nieco niższe i przez to potok pasażerów jest większy bo i sama komunikacja zbiorowa jest konkurencyjna cenowo, to te na których jest 2 i więcej przewoźników. Czy MI istotnie planuje likwidację konkurencji na tym rynku celem przyspieszenia likwidacji komunikacji zbiorowej i zniszczenia resztek sieci transportu publicznego?
Aktualne informacje z prasy lokalnej:
Wraz z końcem roku szkolnego PKS Mińsk Mazowiecki zakończył działalność przewozową. Oficjalny komunikat w tej sprawie pojawił się na stronie internetowej 21 czerwca, na dwa dni przed zamknięciem wszystkich linii.
Oficjalna informacja o likwidacji mińskiego PKS została opublikowana 8 marca. Wtedy zarząd PKS informował, że działalność transportowa spółki będzie prowadzona do końca czerwca. Jakie było zdziwienie mieszkańców powiatu, kiedy 21 czerwca zarząd mińskiego PKS opublikował kolejny komunikat. „Zgodnie z wcześniejszymi ogłoszeniami przekazywanymi przez PKS Mińsk Maz. S.A. w likwidacji, chcielibyśmy poinformować, że od dn. 23 czerwca 2018 r. nie będziemy prowadzić działalności przewozowej. Za wszelkie utrudnienia serdecznie przepraszamy. Jednocześnie informujemy, że jest możliwość ubiegania się o zwrot części kosztów biletów miesięcznych na trasach, na których nie będzie kursów od 23.06 do 31.06.2018 r." – czytamy na stronie mińskiego przewoźnika.
(..)
O braku rozwiązań prawnych mówią też radni Sejmiku i wyraźnie wskazują, że pieniędzy na ratowanie mazowieckich PKS-ów nie ma. – Zgodnie z Planem zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego zadaniem marszałka jest objęcie przewozami użyteczności publicznej głównej sieci transportowej województwa.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.