P E T Y C J A
do UMWP
Szanowni Państwo,Wysiłkiem społeczności lokalnej nastąpiło przywrócenie przejezdności nieczynnej linii kolejowej z Przemyśla w stronę Bieszczad. Całkowity remont tej linii pochłonie niespełna 60 mln zł. Wg lokalnych portali internetowych "właśnie na taką kwotę szacowany jest koszt rewitalizacji wiodącej przez terytorium Ukrainy linii kolejowej Przemyśl - Chyrów - Ustrzyki Dolne - Zagórz będącej (via PLK 107 Zagórz - Łupków) najkrótszym szlakiem komunikacyjnym na Południe Europy."
Twórcy pomysłu odbudowy tej linii piszą:
"Udrożnienie tego niezwykle malowniczo położonego, tranzytowego szlaku komunikacyjnego przyczyniłoby się do turystycznego ożywienia polsko - słowacko - ukraińsko - węgierskiego pogranicza, co doskonale wpisuje się w ideę Europy Karpat, którą od wielu lat konsekwentnie promuje Marszałek Sejmu RP Marek Kuchciński. W tę transkarpacką perspektywę wpisuje się "Kolejowa Siekierezada" najnowsza akcja społeczników z Grupy KochamKolej.pl, którzy działając od lipca 2015 r pod honorowym patronatem Marszałka Województwa Podkarpackiego Władysława Ortyla walnie przyczynili się do ożywienia nieużytkowanej od 2011 roku "107 - ki" także w kierunku na Słowację."[1]
Niemniej, ta linię można uruchomić już obecnie, niewielkim kosztem, bez całościowego remontu. Niestety, tzw. 3 szyna po stronie zarządcy infrastruktury kolejowej Ukrainy- istnieje co prawda, ale z przerwą wynoszącą ok. 7 km szyn, których z niewiadomego powodu nie zamontowano na niewielkim fragmencie tej linii.
Wnoszę, aby władze woj. podkarpackiego wystąpiły z pismem- wnioskiem do zarządcy infrastruktury po stronie ukraińskiej, aby przeznaczono kwotę - która jest niewielka- aby tymczasowo zainstalować 3. szynę na już istniejących podkładach dostosowanych do zamontowania 3. szyny. Koszt szyn to 2-3 tys. PLN za 1 tonę.
Szacuję że koszt tymczasowego udrożnienia szlaku kolejowego z Bieszczad przez Krościenko i Chyrów do Przemyśla wynosi kilkadziesiąt- stokilkadziesiąt tys. PLN plus koszty robocizny. Wymagane jest tylko zainstalowanie 3. szyny w już istniejących podkładach w których wg zdjęć jakie redakcja otrzymała- jest miejsce na 3. szynę. Od Niżankowic do Chyrowa istnieją tory na betonowych podkładach, ale ułożony jest na nich na odcinku 7 km tylko tor szeroki, ale jest przygotowane miejsce pod tor normalnotorowy. Toru normalnotorowego brak na odcinku około 7 kilometrów. Koszt szyn które nalezy zamontować jest znany i nie jest on wielki.
Linią ta mogłyby kursować pociągi turystyczne oraz pociągi regionalne w czasie remontu innych linii np. Rzeszów- Jasło.
Wnoszę aby władze woj. podkarpackiego zaproponowały pomoc finansową na realizację zadania bądź pozyskały od PKP PLK szyny staroużyteczne i przekazały je stronie ukraińskiej celem ich montażu. Myślę że prace są możliwe do wykonania w ciągu tygodnia lub dwóch.
Literatura: [1] Bieszczadzki Żaczek- witryna internetowa
Pozdrawiam,
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja otrzymała:
Panie Redaktorze,
Przesyłam odpowiedź przygotowaną przez wicedyrektora Zbigniewa Kozaka z Departament Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego UMWP.
Województwo Podkarpackie nie zamierza tworzyć "Kolei Podkarpackiej" jako samodzielnego podmiotu gospodarczego. Realizację usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego opartego na transporcie kolejowym, aktualnie powierzono spółce Przewozy Regionalne na okres 4 lat tj. do 2020 w łącznie. Po okresie obowiązywania aktualnej umowy w zależności od uwarunkowań prawnych będzie podjęta decyzja o wyłonieniu operatora prawdopodobnie w trybie przetargowym.
Z poważaniem
Aleksandra Gorzelak-Nieduży
Biuro prasowe
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie
al. Łukasza Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Czy władze województwa podkaprackiego są zainteresowane utworzeniem przewoźnika "Koleje Podkaprackie" wzorem na przykład Małopolski? Przewoźnik byłby 100-% własnością władz samorządowych, obsługiwałby przewozy na terenie południowej części województwa podkaprackiego. Wykorzystywałby tylko tabor spalinowy.
Wnoszę petycję do zarządu UMWP o utworzenie przewoźnika. Jeden z internautów zaproponował trasy po których mogłyby kursować składy samorządowego przewoźnika woj. podkarpackiego:
SPIS PROPONOWANYCH TRAS:
- P1 Rzeszów Główny – Jasło – Rzeszów Główny
- P2 Jasło – Krosno – Sanok – Zagórz – Sanok – Krosno – Jasło
- P3 Rzeszów Główny – Jasło – Krosno – Sanok – Zagórz – Komańcza – Łupków – Komańcza – Zagórz – Sanok – Krosno – Jasło – Rzeszów Główny (KursyBieszczadzkiego Żaczka)
- P4 Łupków – Komańcza – Zagórz – Ustrzyki Dolne – Krościenko – Ustrzyki Dolne – Zagórz – Komańcza – Łupków
- P5 Rzeszów Główny – Jasło – Krosno – Sanok – Nowy Zagórz – Ustrzyki Dolne –Krościenko – Ustrzyki Dolne – Nowy Zagórz – Sanok – Krosno – Jasło – Rzeszów Główny
- P6 Zagórz – Ustrzyki Dolne – Krościenko – Przemyśl Bakończyce – Przemyśl Główny – Przemyśl Bakończyce – Krościenko – Ustrzyki Dolne – Zagórz
wg Koleje Podparpackie
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
do PKP PLK
do UMWL/ DG
an VBB
- Na dworcu Kostrzyn nad Odrą przed dworcem brak planu odjazdów pociągów, poza datą 5 sierpnia i pociągami spółki Polregio - do tego podano tylko pociągi dodatkowe. Jest to strasznie mylące. Sam budynek dworca zablokowano mimo że tam właśnie jest bankomat. Nie ma gdzie wypłacić pieniędzy. To skandal- bo gdzie indziej są straszne kolejki.
- nie można znaleźć rozkładu który nie wprowada w błąd. Napisy na rozkładach pociągów dodatkowych - jedynych wywieszonych przed dworcem- nie mówią że są to pociągi dodatkowe/ specjalne i sugerują jakoby były to jedyne odjazdy z dworca, który jest zablokowany i sprawia wrażenie nieczynnego dla podróżnych. To strasznie wprowadza w błąd.
- na peronie 3. są 4 różne tablice z czego dwie wprowadzają w błąd bo są nieopisane że jest to rozkład poc. dodatkowych. Jest to tablica z godzinami odjazdu ale tylko poc. dodatkowych- przy czym wykonano ją błędnie nie podając że dotyczy tylko jednego przewoźnika i tylko odjazdów w jednym dniu i w dodatku tylko poc. dodatkowych.
- w efekcie wiszą dwa różne rozkłady jazdy. Wczoraj jakiś mężczyzna z zagranicy kompletnie się w tym pogubił. Panuje ogromny chaos. Wczoraj jakiemuś mężczyźnie z Kalifornii próbowałem pomóc dojechać do Boczowa- gdzie też jest festiwal.
- kasy są przed dworcem- ale w zasadzie nie wiadomo do której czynne, powinny być chyba dłużej niż do 23. po po wejściu do nocnego o 0.54 musiałem jeszcze czekać w kolejce po bilety od konduktora. Ludzie chodzą i szukają po 23-ciej gdzie są kasy. Totalny bałagan, a to przecież granica Polski.
po niemiecku/ auf Deutsch:
- in der Bahnhof Kostrzyn der Fahrplan der Zuege fast nicht zu finden ist. Ganzes Bahnhofsgebaude ist gesperrt. Auf dem Zaun rund herum den Bahnhof sind nuer die Spezialzuege fuer den Aben den 5. August aufgelistet- und ohne Ihre Zuege, nur die Polregio Zusatzzuge, und nirgendwo draussen haengt ein normaler ordentlicher Fahrplan fuer alle Zuege. Also- am Bahnhofszaun gibt es keine information wann und wo Zuege abfahren, auch andere Zugbetreiber sind ebenso betroffen- ausser Polregio Zusatzzuege fuer 5. August. Es gibt auch keine Information dass die Zuege abfahren - und wie man in die Bahnsteige kommen koennte.
Normaler Fahrplan- Es ist nur erreichbar am 3. Bahnsteig als eine der 4 Taffeln von denen 2. sind irrefuehrend weil sie nur Spezialzuege betreffen - was aber nicht beschrieben ist. Gestern aben stand ich da und habe lange gesucht um ueberhaupt die Abfahrtstaffeln zu finden.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Od:
Media CBA <media na serwerze cba.gov.pl>Data: 2 sierpnia 2018 13:18
Temat: komunikat CBA
W załączeniu komunikat CBA
02.08.2018 Jest zawiadomienie do prokuratury po kontroli poznańskim magistracie ws. „Toru Poznań". Ustalenia wskazują na milionowe szkody w majątku miasta
Delegatura CBA w Poznaniu zakończyła kontrolę wybranych procedur podejmowania i realizacji decyzji związanych z rozporządzaniem przez Urząd Miasta Poznania mieniem komunalnym w postaci nieruchomości „Tor Poznań" w latach 2010-2017. Nieruchomość ta jest użytkowana przez Stowarzyszenie Automobilklub Wielkopolski.
Agenci CBA ustalili, że istnieją podstawy do złożenia zawiadomienia o uzasadnionym podejrzeniu popełnienia przestępstwa nadużycia/przekroczenia uprawnień (art.231§2 kodeksu karnego) przez m.in. obecnego i byłego dyrektorów wydziału prowadzącego sprawy gospodarowania nieruchomościami Miasta Poznania, obecnego i byłego Zastępców Prezydenta Miasta Poznania, którzy nadzorowali ten wydział oraz dyrektora wydziału zajmującego się finansami miasta.
W trakcie prowadzonej kontroli ustalono, że pomimo uzyskania na podstawie decyzji Wojewody Wielkopolskiego z kwietnia 2011 r. tytułu prawnego do nieruchomości „Tor Poznań", tj. prawa własności, Miasto Poznań nie uregulowało kwestii związanych z pobieraniem opłat z tytułu bezumownego użytkowania gruntu przez Stowarzyszenie Automobilklub Wielkopolski.
Z dokumentów zgromadzonych w kontroli wynika, że poznański ratusz uzyskując tytuł prawny uzyskał jednocześnie możliwość prawną do obciążenia Automobilklubu Wielkopolskiego za korzystanie przez lata z „Toru". Zaniechano tych działań, skutkiem czego było przedawnienie roszczeń w 2017 roku. Wysokość potencjalnej szkody z tego tytułu wynosi nie mniej niż 7,2 mln zł.
Warto zaznaczyć, że Delegatura CBA w Poznaniu, po rozpoczęciu kontroli, pisemnie informowała Urząd Miasta Poznania o konieczności podjęcia natychmiastowych działań zmierzających do przerwania biegu terminu przedawnienia tych roszczeń. Pomimo tego urzędnicy nie podjęli zalecanych działań zabezpieczających interes Miasta Poznania.
Przedmiotem umowy najmu i płatności jest teren 56 hektarów toru, a ustalenia CBA wskazują, że Automobilklub Wielkopolski posiada swobodny dostęp do całego kompleksu „Toru Poznań" - blisko 85 ha. Taki sam nieograniczony dostęp mają podnajemcy, którzy opłacają się już samemu automobilklubowi.
Jak zauważyli badający sprawę kontrolerzy CBA z Poznania np. za jedną tygodniową imprezę stowarzyszenie otrzymuje więcej niż samo wpłaca do kasy miasta za rok najmu.
Cała kilkudziesięciohektarowa nieruchomość „Tor Poznań" została wynajęta automobilklubowi w trybie bezprzetargowym. Wg agentów CBA Miasto Poznań nie miało do tego podstawy prawnej, ponieważ Automobilklub Wielkopolski wykorzystuje „Tor Poznań" do celów związanych z działalnością zarobkową. Ustalenia CBA wskazują także, że poznański ratusz, bezzasadnie udzielił 65% bonifikaty w czynszu w okresie grudzień 2016 - czerwiec 2018 na ponad 620 tys. zł
I jeszcze inne ustalenia CBA z kontroli, które wskazują, że samo Stowarzyszenie Automobilklub Wielkopolski w deklaracjach podatkowych niezasadnie deklarowało do zwolnienia z podatku część terenu „Toru Poznań". Stowarzyszenie powoływało się przy tym na prawo o podatkach i opłatach lokalnych (art. 7 ust. 1 pkt. 5 i 10). Należności podatkowe za okres 2010-2012 uległy przedawnieniu, a w majątku Miasta Poznania miała powstać szkoda w wysokości ok. 1,4 mln zł.
Protokół z kontroli został przekazany do kontrolowanego urzędu, a do Prokuratury Regionalnej w Poznaniu trafiło odpowiednie zawiadomienie.
Piotr Kaczorek, CBA
Pozdrawiam,
Wydział Komunikacji Społecznej
Gabinet Szefa
Centralne Biuro Antykorupcyjne
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Petycja do Minister Infrastruktury
O zamknięcie witryny internetowej firmy Pkp Informatyka zawierającej fałszywe informacje o rozkładach jazdy
Szanowny Panie,
Dlaczego spółki grupy PKP SA wprowadzają w błąd podróżnych? Szukałem połączenia z Kostrzyna nad Odrą do Berlina. Zwykle korzystamy z niemieckiego rozkładu jazdy: albo
bahn.de albo
vbb.de bo w polskim systemie spółki PKP Informatyka np. o adresie
rozklad-pkp.pl dane o rozkładzie są prawie zawsze błędne. Na przykład nie ma w systemie spółki PKP Informatyka żadnych planów rozkładu jazdy pociągów na trasie Kostrzyn nad Odrą- Berlin i witryna ta wprowadza podróżnych w błąd zmuszając ich do bezsensownych podróży nielogicznymi trasami. Mimo ze pociąg do Kostrzyn nad Odrą kursuje z Berlina Lichtenberg co około godzinę to pokazano tylko jeden pociąg na dobę.
Jest to częste w podróży po Polsce i po Europie. W tym systemie nie ma po prostu połączeń kolejowych lub rozkłady są pełne błędów takich jak numery pociągów tlk z błędami których nie można było w kasie zarezerwować bo prawdziwe numery były inne co mi się zdarzyło w zeszłym tygodniu (poc. Kraków Pł.- Jasło). Wnoszę o podjęcie ostatecznej decyzji w sprawie losów witryny internetowej która znana jest z wprowadzania w błąd i odmowy pokrycia kosztów odszkodowania.
Dla podróży do Czech korzystamy z
www.jizdni-rady.cz a na Słowacji-
www.cp.skPlany rozkładu jazdy pociągów na stronie internetowej firmy PKP Informatyka są zwykle całkowicie błędne zwłaszcza w odniesieniu do Europy ale też Polski. Poprzednio poniosłem straty finansowe gdyż pociąg odjechał ze Szklarskiej Poręby o innym czasie niż zamieszczono w Internecie. Niestety długo dochodziłem kto jest winny bo różne spółki zwalaly winę na siebie nawzajem a przewoźnik odmówił wypłaty odszkodowania. W sprawie wypowiedział się Utk i muszę należności egzekwować sądownie bo odmówiono ich uregulowania mimo przepisów prawa.
W związku z tradycją braku odpowiedniej dbałości i często pojawiającymi się błędami o charakterze kardynalnym wnoszę do Ministra Infrastruktury o nakazanie grupie Pkp i spółce PKP Informatyka likwidacji tego portalu i wyrównania części szkód podróżnym. Wnoszę o definitywne rozwiązanie problemu. Portal
rozklad-pkp.pl jako pełen błędów winien być urzędowo zamknięty z powodu strat jakie generuje poprzez wprowadzenie populacji w błąd. Wyniki wyszukiwania połączeń są dramatycznie różne o czym już kilka razy przekonałem się gdy podróż z Wrocławia do Budapesztu proponowano mi przez Wiedeń etc. Teraz jestem pewien ogromnej ilości błędów w tym portalu.
Wnoszę o likwidację wadliwej informacji dla podróżnych grupy PKP. Robi ona znacznie więcej szkody niż pożytku. Strategia wzajemnego przerzucania się odpowiedzialnością za błędy w rozkładzie w grupie PKP jest w mojej opinii strategią załatwiania skarg klientów domagających się odszkodowania za błędy -strategią jaką grupa PKP przybrała. Wnoszę o rozcięcie tego ropiejącego wrzodu w polskim systemie transportu publicznego.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Szanowni Państwo, przypominam o zmianach w ruchu pociągów na linii nr 7 w dniach 4 sierpnia – 1 września.
Poniżej szczegóły:
Od 4 sierpnia, ze względu na remont wiaduktu w pobliżu stacji Warszawa Wschodnia, pociągi będą kursowały z pominięciem p.o. Warszawa Olszynka Grochowska. W związku z tym bilety KM będą honorowane w środkach transportu ZTM Warszawa, więcej na temat honorowania: https://www.mazowieckie.com.pl/pl/wzajemne-honorowanie-biletow-ztm-i-km-w-dniach-16-lipca-1-wrzesnia-2018-r-na-linii-r7-swider
W związku z tym, że pociągi z linii nr 7 kursują w relacjach łączonych, przejeżdżając przez centrum Warszawy, mogą wystąpić kilkuminutowe zmiany w odjazdach pociągów na pozostałych liniach. Ponadto informujemy, że zarządca infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe planuje otwarcie szlaku Pilawa – Garwolin na 2 września 2018 r.
Wszelkie informacje są dostępne na stronie internetowej: www.mazowieckie.com.pl, pod numerem całodobowego call-center KM 22 364 44 44, w punktach informacji KM oraz kasach biletowych.
Szczegółowy rozkład jazdy pociągów znajduje się w zakładce „Tabele rozkładów jazdy”.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
do MI
Dlaczego PKP PLK nie odtworzą peronów w mieście Szczekociny?
PLK najpierw zlikwidowało perony w Szczekocinach a następnie zażądało od gminy 6 mln PLN na odbudowę peronów. Następnie MI dziwiło się w odpowiedzi że gmina była tym niezainteresowana i stwierdziło że w momencie przed "modernizacją" a w zasadzie dezinwestycją uwag nie było, czemu przeczy wypowiedź burmistrza twierdzącego że zgłoszonych uwag jednak nie przyjęto. Czy nie jest tak że to MI w odpowiedzi podaje nieprawdziwe dane? Czy swoich odpowiedzi aby nie pozyskuje z PKP PLK reprezentując pogląd tej spółki a nie swój własny? Przy mojej ulicy Dolina Zielona także był peron i także go zlikwidowano twierdząc o wysokich kosztach utrzymania- choć owe utrzymanie polegało na malowaniu białej linii raz w roku (peron IV w Ziel. Górze przy ul. Dolina Zielona).
Jak donosi ZBS::"Tak stało się w przypadku odcinka Kozłów – Koniecpol, na którym w latach 2011-2012 przy okazji prac mających na celu podniesienie prędkości ze 120 km/h do 160 km/h spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zlikwidowała wszystkie stacje i przystanki pośrednie. Zablokowało to możliwość zarówno reaktywacji połączeń lokalnych, jak i przywrócenia postojów w Szczekocinach dla kursujących tą linią pociągów dalekobieżnych. – Zgłoszonych przed modernizacją naszych uwag dotyczących utrzymania peronów nie uwzględniono. W efekcie dziś najbliższe przystanki kolejowe oddalone są przynajmniej 25 km od naszego miasta
– mówi Krzysztof Dobrzyniewicz, burmistrz Szczekocin, przez które bez zatrzymania przemykają pociągi łączące Kraków z Warszawą, Łodzią, Poznaniem czy Trójmiastem. – Zabiegamy o odtworzenie przystanku, ale PKP postawiły wręcz zaporowe warunki: mielibyśmy ze środków gminy pokryć koszty budowy peronów oszacowane na około 6 mln zł.
MI pisało w odpowiedzi:
Likwidacja stacji Szczekociny wraz z istniejącym peronem wyspowym została przeprowadzona w 2011 roku ze względu na konieczność dokonania korekty przełożenia torów (łuki wyrównawcze), w celu zapewnienia prędkości 150 km/h. Peron wyspowy był w złym stanie technicznym i nie był użytkowany od roku 2003 z powodu rezygnacji przewoźników z zatrzymywania się pociągów na przystanku osobowym Szczekociny. Ze względu na liczne kradzieże i dewastacje peron nie nadawał się do obsługi podróżnych. Likwidacja objęła zatem perony, które nie były wykorzystywane w ruchu pasażerskim. Jednocześnie na etapie opracowania założeń modernizacyjnych dla linii 64 na odcinku Kozłów – Starzyny w roku 2010 nie wpłynęły do PKP PLK S.A. żadne wystąpienia od władz samorządowych, ani przewoźników dotyczące planowanego, ponownego uruchomienia przystanku osobowego Szczekociny.
--
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Czy MI za pośrednictwem PKP PLK już dokonało fizycznej likwidacji peronow pasażerskich na odcinku z Herby Stare do Inowrocław p. Chorzew Siemkowice i z tej stacji do Częstochowy? Czy jakieś perony ocaleją?
--
Szanowny Panie Redaktorze,
na odcinku Chorzew Siemkowice – Zduńska Wola Karsznice planowana jest rozbiórka istniejących i budowa nowych peronów (z wyłączeniem stacji Zduńska Wola Karsznice). Na odcinku Herby Nowe – Chorzew Siemkowice ze względu na zły stan techniczny peronów zaplanowano ich rozbiórkę i zabezpieczenie terenu pod nowe przystanki, których lokalizacje zostały uzgodnione z samorządami. Umożliwi to ewentualne odbudowanie przystanków osobowych i stacji w przyszłości, jeśli samorządy lokalne (Urzędy Marszałkowskie) zdecydują się na wznowienie ruchu pasażerskiego na tym odcinku.
Na trasie Wyczerpy – Chorzew Siemkowice (nr 146) w ramach inwestycji stare perony zostały zlikwidowane zgodnie z uzgodnieniami i ze względu na brak zainteresowania prowadzeniem przewozów na linii. Zabezpieczone zostało miejsce do ewentualnej budowy peronów w przyszłości.
Wydział prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Data: wtorek, 31 lipca 2018
Pociągi ominą stację Olszynka Grochowska
Od soboty, 4 sierpnia, z powodu prowadzonych prac modernizacyjnych, pociągi nie będą zatrzymywały się na stacji Warszawa Olszynka Grochowska. Tak będzie do końca sierpnia.
Linia kolejowa nr 7, czyli linia otwocka, modernizowana jest również w innych miejscach. Budowany jest tunel pod torami kolejowymi w Otwocku. Dlatego pociągi nie jeżdżą na odcinku Świder – Otwock. Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej linii S1 dojeżdżają tylko do stacji Warszawa Falenica lub Świder. Na czas prac uruchomiona została autobusowa linia zastępcza ZS7, na trasie:
ZS7: PKP FALENICA – Bysławska (powrót: Młoda, Derkaczy, Bysławska) – Patriotów – Marszałka Józefa Piłsudskiego – Hugona Kołłątaja – Stanisława Staszica – Powstańców Warszawy – Orla – ORLA (powrót: Orla, Świderska).
Szczegóły wzajemnego honorowania biletów Zarządu Transportu Miejskiego i Kolei Mazowieckich sprawdzić można na stronie www.
ztm.waw.pl.
Dodatkowych informacji udziela:
Wiktor Paul
Inspektor ds. kontaktów z mediami
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakxja otrzymała--
Od: Szalacha Dorota
Data: wtorek, 31 lipca 2018
Temat: W sprawie linii Komańcza- Jasło
Do: Adam Fularz
Witam!
Panie Redaktorze, w nawiązaniu do rozmowy telefonicznej i przesłanych pytań, uprzejmie informuję, że plakatowy rozkład jazdy na stacji Komańcza i Zagórz, umieszczony w gablocie, zawiera informację nt pociągu odjeżdżającego o godz. 19.10, będącego w bezpośredniej relacji do Rzeszowa – w załączeniu plakat. Informacje w tym zakresie na stronach internetowych aktualizuje przewoźnik. Będą dodatkowe korekty we współpracy z przewoźnikiem, by informacja nt tego pociągu była bardziej przyjazna dla podróżnych. Musimy jednak pamiętać, że informacje w rozkładzie jazdy mają być ujednolicone, krótkie i zwięzłe. Zarządca infrastruktury kolejowej – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konstruuje rozkład jazdy zgodnie z zamówieniem przewoźników. PLK dba, by podróżni mieli pełną informację o rozkładzie jazdy na stacjach i przystankach. W przypadku zmian, lub zniszczeń plakatów z rozkładem jazdy w gablotach ( na peronach ), wymieniamy na nowe.
Na otrzymane od Pana sygnały, dodatkowo przeprowadziliśmy kontrole, które potwierdziły prawidłowość danych w rozkładach jazdy na stacjach i przystankach, w tym w Jaśle i w Komańczy. Dokonano również wymiany plakatów, których druk stał się mniej intensywny, m.in. pod wpływem działania czynników atmosferycznych.
Jeśli chodzi o budynki dworców w Jaśle i w Komańczy ( obecnie nieczynne), są one własnością Urzędów tych Miast.
Z poważaniem,
Dorota Szalacha
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrala
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
From: Adam
Sent: Wednesday, July 25, 2018 11:01 AM
To: Szalacha Dorota
Subject: W sprawie linii Komańcza- Jasło
Na stacji Komańcza brak informacji o poc. z godziny 19:10 że jedzie do Rzeszowa. Pociąg pospieszny wg Państwa rozkladu jedzie tylko z Lupkowa do Jasła. Mimo że jednak jedzie on dalej a podany pociąg do Jasła jest tylko łącznikiem, nie ma takiej informacji.
W Zagórzu te same błędy. Jak pewnie i na calej tej linii.
W Zagórzu od strony południowej budynku czyli od strony miasta- rozkład jazdy wyblakl - kolor czerwony, tusz czerwony znikł i pociągów pospiesznych nie ma.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja otrzymała
Od: Wolny Zbigniew
Data: wtorek, 31 lipca 2018
Temat: dot. połączenie do portu lotniczego
Panie Redaktorze,
Tor ze stacji Babimost prowadzący w okolice lotniska jest bocznicą kolejową, która nie jest w zarządzie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Aktualnie w Spółce PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzone są prace planistyczne związane z nową perspektywą finansową 2021 – 2027. Ich zakładanym efektem będzie lista projektów inwestycyjnych planowanych do realizacji w kolejnych latach. Po zakończeniu prac wskazane zostaną te projekty, które na podstawie analiz najlepiej wpisują się w sieciowy charakter transportu kolejowego, a tym samym mogą istotnie przyczynić się do zwiększenia liczby pasażerów oraz przewożonych ładunków. Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego zgłosił prace na linii nr 358 dot. jej przebudowy w celu umożliwienia obsługi Portu Lotniczego Zielona Góra Babimost, jako potencjalny projekt. Podlega on analizie. Ostateczna lista projektów będzie uwarunkowana m.in. dostępnością środków finansowych.
Pozdrawiam
Zbigniew Wolny
Zespół Prasowy
Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach
Biuro Komunikacji i Promocji
Centrala
(..)
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz@wieczorna.pl]
Sent: Monday, July 16, 2018 9:45 AM
To: Rzecznik <Rzecznik na serw.
plk-sa.pl>
Subject: dot. połączenie do portu lotniczego
Do PLK
Jeśli władze regionu popierają naprawę nieczynnej linii kolejowej do portu lotniczego w moim mieście to czy ma to jakiś wpływ? Taki dokument zalaczam Kto wg PLK decyduje o ożywieniu tej zarośniętej linii która jest prywatna? Nie jest nawet bocznicą? Kto i co powinien zrobić? Skąd wziąć zarządcę tej linii kolejowej (.. )
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja otrzymała--
Od: Roman Sobkowiak <rsobkowiak na serw.
um.gostyn.pl>
Data: wtorek, 31 lipca 2018
Temat: Re: Temat lotniska w Gostyniu
Odpowiadając na Pana zapytania informuję, iż:
- teren dawnego pasa startowego lotnika w Goli stanowi obecnie pole uprawne,
- właścicielem gruntu na którym znajdował się pas startowy jest Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, natomiast dawne zabudowania związane z lotniskiem przejęła Gmina Gostyń i zaadaptowała je na mieszkania socjalne
W związku z powyższym władze Gostynia nie są zainteresowane reaktywowaniem lotniska w Goli.
Pozdrawiam,
Roman Sobkowiak
Naczelnik Wydziału Planowania Przestrzennego
i Ochrony Środowiska(..)
From: Urząd Miejski w Gostyniu
Sent: Tuesday, June 26, 2018 1:52 PM
To: Roman Sobkowiak
Subject: Fw: Fwd: Temat lotniska w Gostyniu
From: Adam Fularz
Sent: Tuesday, June 26, 2018 7:57 AM
To: um na serw.
gostyn.plSubject: Fwd: Temat lotniska w Gostyniu
-jaki jest stan lotniska? Czy planowana jest jego naprawa? Kto jest jego właścicielem?
- czy władze miasta Gostynia zainteresowane są negocjacjami z liniami lotniczymi chętnymi do uruchomienia połączeń lotniczych do Leszna, po remoncie portu lotniczego Gostyń- Gola? Chcemy ustalić, czy władze miasta w ogóle są zainteresowane wykorzystaniem portu lotniczego do zaoferowania lotów krajowych niewielkimi samolotami, np. Saab 340. Zabierają one na pokład 33 osoby.
Możliwe kierunki:
Leszno(Gostyń)- Gdańsk
Leszno(Gostyń)- Kraków
Chcemy spróbować przekonać linie lotnicze, by zbazowały jeden samolot na lotnisku Leszno, oraz aby powstał malutki terminal pasażerski do odprawy 33 osób jednorazowo w odlocie/ przylocie.
----
Listy do władz Leszna
Szanowny Panie,
Przypomnę temat portu lotniczego koło Leszna.
Wg mnie miasto Leszno mogłaby spróbowac ożywić lotnisko w Gostyniu.
Lotniska we Wrocławiu czy w Poznaniu odniosły spory sukces. Lotnisko pomiędzy tymi dwoma portami mogłoby spróbowac wejść na rynek.
Pozdrawiam,
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz <
adam.fularz@wieczorna.pl>
Data: 7 marca 2016 09:43
Temat: pytania- lotnisko Leszno- Gostyń w Goli
Do: Łukasz Borowiak
- Czy UM Leszno zamierza dążyć do obsługi samolotów rozkładowych z portu lotniczego Leszno - Gostyń w Goli? Pas startowy ma wymiary pasa betonowego 1000 na 80 metrów. Możliwe byłoby codzienne połączenie lotnicze do Warszawy. Musiałby powstać terminal pasażerski, pas startowy możnaby przedłużyć do 1440 metrów. Wówczas możliwe byłyby inne połączenia lotnicze, np. do Berlina, Monachium etc.
Jako przykład podam:
https://de.wikipedia.org/wiki/City-Airport_Mannheim W podanym przykładzie z Mannheim pas startowy ma długość 1066 metrów, port obsługuje dwa rejsowe kierunki, loty są dotowane. Typ samolotu używany dla połączeń pasażerskich z lotniska z tak krótkim pasem startowym to Dornier 328.
Czy władze Leszna rozważają pozyskanie przewoźników lotniczych do obsługi linii lotniczej Warszawa- Leszno lub Gdańsk- Leszno?
Pozdrawiam,
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Szanowni Państwo,
w załączniku przesyłam informację w sprawie utrudnień na odcinku Świder – Otwock.
Z poważaniem
Aneta Podgajna
główny specjalista
Biuro Rzecznika Prasowego
a.podgajna@mazowieckie.com.pl
tel. 22 47 37 664
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
do MIIR/ MR
Czy skoro rusza "program dla mostów" to być może powinien ruszyć program dla lokalnych lotnisk? Lotniska chyba łączą skuteczniej niż mosty i zwykle są o niebo bardziej rentowne (np. IRR) niż w przypadku mostów, jeśli pod uwagę weźmie się wpływy z turystyki, jak przewiduje to teroia ekonomiczna. W wielu miastach Polski istnieją zniszczone lotniska. Z braku środków na ich naprawę, trwale rozbiera się je dla pozyskiwania płyt betonowych. Koło mojego biura, kilkanaście km stąd na odcinku Niedoradz- Otyń, stoją przy drodze płyty betonowe z okolicznych lotnisk i wywieszona jest reklama sprzedaży tychże płyt lotniskowych, jak sądżę są to płyty lotniskowe z Żagania czy Szprotawy gdzie trwa likwidacja lotnisk. Tymczasem w Europie standardem jest lotnisko utwardzone co kilkadziesiąt km.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.