Dzień dobry,
Wizz Air ogłosił właśnie nowy kierunek lotów z Wrocławia. Od października samoloty tanich linii dwa razy w tygodniu polecą do Charkowa. Będzie to już czwarte połączenie na Ukrainę dostępne z wrocławskiego portu.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Galeria zdjęć (fot. Port Lotniczy Wrocław, Shutterstock): https://bit.ly/2OLribS
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT
akondratowicz@prexpert.com.pl
GSM + 48 502 332 358
Wrocław, 6 sierpnia 2018 r.
Wizz Air poleci z Wrocławia do Charkowa
Wizz Air ogłosił właśnie nowy kierunek lotów z Wrocławia. Od października samoloty tanich linii dwa razy w tygodniu polecą do Charkowa. Będzie to już czwarte połączenie na Ukrainę dostępne z wrocławskiego portu.
Siatka połączeń Portu Lotniczego Wrocław wzbogaca się o kolejne połączenie. Od 28 października dwa razy w tygodniu polecimy do ukraińskiego Charkowa. Obsługująca to połączenie linia Wizz Air rejsy z Wrocławia zaplanowała na godz. 15.55 w środy i 14.35 w niedziele. Z kolei wyloty z Charkowa w środy o godz. 19.45 i w niedziele o godz. 18.25. Lot potrwa nieco ponad 2 godziny. Ceny biletów zaczynają się od 39 złotych*. - W związku z sukcesem i popularnością rejsów na Ukrainę przewoźnik uruchamia kolejne połącznie z Wrocławia na Wschód. Charków znakomicie uzupełnia naszą ofertę i to dobra informacja dla pasażerów podróżujących z Wrocławia – mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Porcie Lotniczym Wrocław.
Jesienią 2016 roku Wizz Air uruchomił rejsy do Kijowa-Żuliany. Wiosną 2017 roku wystartował pierwszy samolot tego przewoźnika do Lwowa. Z kolei w listopadzie ruszy kolejne połączenie ze stolicą Ukrainy – na największe międzynarodowe lotnisko tego kraju (Kijów-Boryspol) poleci Ryanair. Charków to zatem już czwarte połączenie z Wrocławia na Ukrainę. - To doskonała okazja dla naszych pasażerów podróżujących w celach biznesowych i turystycznych, aby odkrywać nowe miejsca na mapie Europy. Wizz Air jako europejska linia lotnicza, zawsze chce tworzyć coraz ciekawsze możliwości dla swoich klientów w całej Europie i poza nią – twierdzi Andras Rado, manager ds. komunikacji korporacyjnej w Wizz Air.
Coraz większa siatka połączeń
Aktualna siatka lotów z Wrocławia liczy 85 połączeń. Wśród nich są loty oferowane przez sieciowe linie lotnicze, takie jak Swiss, Air France, a od października także Brussels Airlines. Siatka połączeń wrocławskiego lotniska rozwija się w błyskawicznym tempie. - Jesteśmy w pierwszej dziesiątce europejskich lotnisk pod względem rozwoju sieci połączeń – zauważa Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Od początku roku Port Lotniczy Wrocław obsłużył łącznie już ponad 1,87 mln pasażerów, czyli o ponad 16 więcej niż przed rokiem. Zgodnie z prognozami, w całym 2018 roku lotnisko obsłuży ponad 3,2 mln pasażerów.
*Cena z dnia 6 sierpnia 2018 roku.
Petycja do UMWL dot. połączenia kolei Zielona Góra- Liberec w Czechach
Czy można wnieść do UMWL o połączenia kolejowe z Zielonej Góry do zachodnich Czech poprzez przedłużenie połącenia do Liberca- o 45 minut jazdy dalej na południe, w stronę Liberca? Połączenie docierałoby do pierwszej stacji po stronie czeskiej umożliwiając presiadkę. Obecnie takich połączeń brak albo są tak powolne że wyszukiarki połączeń nakazują by z Polski do Czech jechać przez Niemcy aby zaosczędzić czasu.
Pisali Państwo: "Województwo Lubuskie jest organizatorem przewozów wojewódzkich i w strefie transgranicznej z Brandenburgią. Połączenia z województwa lubuskiego do Czech kwalifikują się już jako przewozy międzynarodowe, które są w gestii ministra właściwego ds. transportu. Wszelkie połączenia kolejowe wykraczające daleko poza obszar naszego regionu wymagają zgody sąsiedniego województwa oraz pokrycia kosztów ich funkcjonowania."
Wnoszę aby z województwem dolnośląskim nawiązano porozumienie celem wspólnego oferowania połączenia kolei w relacji Zielona Góra- Liberec- moe być ze zmianą kierunku jazdy w Goerlitz.
Aby skorzystać z oferty letniego festiwalu muzyki reggae (w Polsce takie festiwale były ale je zlikwidowano wszystkie w regionie) musiałem jechać około 8-10 godzin pociągiem z Polski przez Niemcy do Liberca do Czech (brak bezpośredniego poł. kolejowego z Polski do zachodnich Czech) i dalej do miejsca festiwalu. W dwie strony było to ok. 20 godzin podróży.
Nieczynne jest kolejowe przejście graniczne w Zawidowie. Czas przejazdu ze Zgorzelca do Zawidowa wyniósłby 45 minut.
"Województwo Dolnośląskie nie planuje przewozów pasażerskich do Liberca przez Zawidów, przy czym stan infrastruktury na tym przejściu nie gwarantuje atrakcyjnego czasu przejazdu. Prędkości maksymalne na blisko 18-kilometrowym odcinku Zgorzelec - Zawidów, wynoszą od 20 do 60 km/h, co ma oczywisty wpływ na czas przejazdu."- wg UMWL
Obliczenia czasu przejazdu Zgorzelec- Zawidów
Pan
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
Panie Redaktorze
Według obecnych parametrów technicznych linii, szacowany czas przejazdu autobusu szynowego wyniósłby ok. 45 minut.
Pozdrawiam,
Bohdan Ząbek
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Joannitów 13
50-525 Wrocław
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
do samorządu wojewódzkiego Woj. Podkarpackiego
PETYCJA
Wg rozkładu jazdy na przystankach, w Bieszczady niemal nie sposób dotrzeć bez własnego samochodu. Działa jeszcze kolej wąskotorowa ale niedawno dojechałem tylko do Balnicy. Dalej tory są już nieczynne i nie można się przesiąść w Nowym Łupkowie na pociągi normalnotorowe które kursują przez wakacje. Nieczynny jest krótki odcinek toru ze Smolnika do Nowego Łupkowa. Ową lukę można załatać.
Wnoszę petycję aby to UMWP przejął rolę zarządającego projektami:
A)
odtworzenia torowiska kolei od stacji Przysłup do stacji Wetlina. Torowisko to istnieje, ale jest obecnie nieczynne/ w złym stanie technicznym.
B)
naprawy, modernizacji i odtworzenia torowiska kolei od stacji Smolnik Trójkąt do stacji Nowy Łupków Wąsk. Torowisko to istnieje, ale wymaga ono remontu wraz z tzw. trójkątem na stacji Smolnik, bowiem jest to tor w złym stanie technicznym.
Wnoszę petycję o to aby UMWP:
-zorganizował autobus szynowy/ szynobus którym świadczonoby usługi przewozów rozkładowych- co najmniej raz lub dwa razy dziennie- na całej długości trasy od Nowego Łupkowa przez Cisną do Wetliny. Pociągi te byłyby skomunikowane z pociągami z - i do Rzeszowa - z przesiadką na stacji Nowy Łupków. Wnoszę petycję aby UMWP sfinansował te kursy transportu kolejowego i aby rowijał kolej regionalną w Bieszczadach.
Autobus szynowy winien mieć możliwość szybkiego pokonywania zakrętów na sieci kolei wąskotorowej i oferować konkurencyjny czas przejazdu na trasie kolei. Skoro UMWP zamawia tabor na linie normalnotorowe, może także zamówić nowy tabor dla kolei wąskotorowej w tym biednym, ubogim regionie świata. Ma to ogromne znaczenie dla rozwoju turystyki. Obecny tabor kolei wąskotorowych jest zacofany technicznie o ponad pół wieku- i wymaga zatrudnienia operatora hamulców ręcznych w każdym z wagonów pociągu- nierzadko kilku osób jednocześnie na jeden pociąg. Zakup autobusu szynowego przez UMWP spowoduje że kolej ta na powrót będzie nowoczesna technicznie i bardziej ekonomiczna.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
do UG Komańcza
Ponawiam petycję dotyczącą budowy przystanku Rzepedź Osiedle w sposób gospodarczy, np. z płyt betonowych. Prosimy o odpowiedź gminy na dokument złożony bezpośrednio w sekretariacie gminy. Wnoszę o złożenie w PKP PLK wniosku o budowę przystanku przez PKP PLK z zabezpieczeniem gruntu na tą inwestycję przez gminę, zgodnie z listem poniżej.
W załączeniu: stanowisko zarządcy linii kolejowej w sprawie mającego powstać przystanku Rzepedź Osiedle.
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Kwasiborski Łukasz Data: 13 lipca 2017 11:52
Temat: RE: pytanie o przystanek Rzepedź Osiedle
Do: Adam Fularz
Panie Redaktorze
PKP Polskie Linie Kolejowe popierają każdą uzasadnioną ideę budowy przystanku. Najprostszą formą zrealizowania budowy nowego przystanku jest bezpośrednie zaangażowanie się w projekt samorządu lokalnego, tj. gminy Komańcza. Projekt gminy powinien zabezpieczyć źródło jego finansowania. Przystanek powinien spełniać ustalone normy. Jeśli do PLK wpłynie wniosek o budowę takiego przystanku, to zostanie on dokładnie przeanalizowany.
Pozdrawiam
Łukasz Kwasiborski
Wydział prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrala
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
From: Adam Fularz
Sent: Tuesday, July 11, 2017 3:14 PM
To: Rzecznik
Subject: pytanie o przystanek Rzepedź Osiedle
Czy PLK popiera ideę budowy przystanku na linii z Zagórza do Łupkowa? Nowy przystanek Rzepedź Osiedle skomunikowalby spore osiedle. Czy przystanku nie można wykonać metodą gospodarczą np. z płyt betonowych?
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
P E T Y C J A
do UMWP
Szanowni Państwo,Wysiłkiem społeczności lokalnej nastąpiło przywrócenie przejezdności nieczynnej linii kolejowej z Przemyśla w stronę Bieszczad. Całkowity remont tej linii pochłonie niespełna 60 mln zł. Wg lokalnych portali internetowych "właśnie na taką kwotę szacowany jest koszt rewitalizacji wiodącej przez terytorium Ukrainy linii kolejowej Przemyśl - Chyrów - Ustrzyki Dolne - Zagórz będącej (via PLK 107 Zagórz - Łupków) najkrótszym szlakiem komunikacyjnym na Południe Europy."
Twórcy pomysłu odbudowy tej linii piszą:
"Udrożnienie tego niezwykle malowniczo położonego, tranzytowego szlaku komunikacyjnego przyczyniłoby się do turystycznego ożywienia polsko - słowacko - ukraińsko - węgierskiego pogranicza, co doskonale wpisuje się w ideę Europy Karpat, którą od wielu lat konsekwentnie promuje Marszałek Sejmu RP Marek Kuchciński. W tę transkarpacką perspektywę wpisuje się "Kolejowa Siekierezada" najnowsza akcja społeczników z Grupy KochamKolej.pl, którzy działając od lipca 2015 r pod honorowym patronatem Marszałka Województwa Podkarpackiego Władysława Ortyla walnie przyczynili się do ożywienia nieużytkowanej od 2011 roku "107 - ki" także w kierunku na Słowację."[1]
Niemniej, ta linię można uruchomić już obecnie, niewielkim kosztem, bez całościowego remontu. Niestety, tzw. 3 szyna po stronie zarządcy infrastruktury kolejowej Ukrainy- istnieje co prawda, ale z przerwą wynoszącą ok. 7 km szyn, których z niewiadomego powodu nie zamontowano na niewielkim fragmencie tej linii.
Wnoszę, aby władze woj. podkarpackiego wystąpiły z pismem- wnioskiem do zarządcy infrastruktury po stronie ukraińskiej, aby przeznaczono kwotę - która jest niewielka- aby tymczasowo zainstalować 3. szynę na już istniejących podkładach dostosowanych do zamontowania 3. szyny. Koszt szyn to 2-3 tys. PLN za 1 tonę.
Szacuję że koszt tymczasowego udrożnienia szlaku kolejowego z Bieszczad przez Krościenko i Chyrów do Przemyśla wynosi kilkadziesiąt- stokilkadziesiąt tys. PLN plus koszty robocizny. Wymagane jest tylko zainstalowanie 3. szyny w już istniejących podkładach w których wg zdjęć jakie redakcja otrzymała- jest miejsce na 3. szynę. Od Niżankowic do Chyrowa istnieją tory na betonowych podkładach, ale ułożony jest na nich na odcinku 7 km tylko tor szeroki, ale jest przygotowane miejsce pod tor normalnotorowy. Toru normalnotorowego brak na odcinku około 7 kilometrów. Koszt szyn które nalezy zamontować jest znany i nie jest on wielki.
Linią ta mogłyby kursować pociągi turystyczne oraz pociągi regionalne w czasie remontu innych linii np. Rzeszów- Jasło.
Wnoszę aby władze woj. podkarpackiego zaproponowały pomoc finansową na realizację zadania bądź pozyskały od PKP PLK szyny staroużyteczne i przekazały je stronie ukraińskiej celem ich montażu. Myślę że prace są możliwe do wykonania w ciągu tygodnia lub dwóch.
Literatura: [1] Bieszczadzki Żaczek- witryna internetowa
Pozdrawiam,
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja otrzymała:
Panie Redaktorze,
Przesyłam odpowiedź przygotowaną przez wicedyrektora Zbigniewa Kozaka z Departament Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego UMWP.
Województwo Podkarpackie nie zamierza tworzyć "Kolei Podkarpackiej" jako samodzielnego podmiotu gospodarczego. Realizację usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego opartego na transporcie kolejowym, aktualnie powierzono spółce Przewozy Regionalne na okres 4 lat tj. do 2020 w łącznie. Po okresie obowiązywania aktualnej umowy w zależności od uwarunkowań prawnych będzie podjęta decyzja o wyłonieniu operatora prawdopodobnie w trybie przetargowym.
Z poważaniem
Aleksandra Gorzelak-Nieduży
Biuro prasowe
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie
al. Łukasza Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Czy władze województwa podkaprackiego są zainteresowane utworzeniem przewoźnika "Koleje Podkaprackie" wzorem na przykład Małopolski? Przewoźnik byłby 100-% własnością władz samorządowych, obsługiwałby przewozy na terenie południowej części województwa podkaprackiego. Wykorzystywałby tylko tabor spalinowy.
Wnoszę petycję do zarządu UMWP o utworzenie przewoźnika. Jeden z internautów zaproponował trasy po których mogłyby kursować składy samorządowego przewoźnika woj. podkarpackiego:
SPIS PROPONOWANYCH TRAS:
- P1 Rzeszów Główny – Jasło – Rzeszów Główny
- P2 Jasło – Krosno – Sanok – Zagórz – Sanok – Krosno – Jasło
- P3 Rzeszów Główny – Jasło – Krosno – Sanok – Zagórz – Komańcza – Łupków – Komańcza – Zagórz – Sanok – Krosno – Jasło – Rzeszów Główny (KursyBieszczadzkiego Żaczka)
- P4 Łupków – Komańcza – Zagórz – Ustrzyki Dolne – Krościenko – Ustrzyki Dolne – Zagórz – Komańcza – Łupków
- P5 Rzeszów Główny – Jasło – Krosno – Sanok – Nowy Zagórz – Ustrzyki Dolne –Krościenko – Ustrzyki Dolne – Nowy Zagórz – Sanok – Krosno – Jasło – Rzeszów Główny
- P6 Zagórz – Ustrzyki Dolne – Krościenko – Przemyśl Bakończyce – Przemyśl Główny – Przemyśl Bakończyce – Krościenko – Ustrzyki Dolne – Zagórz
wg Koleje Podparpackie
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
do PKP PLK
do UMWL/ DG
an VBB
- Na dworcu Kostrzyn nad Odrą przed dworcem brak planu odjazdów pociągów, poza datą 5 sierpnia i pociągami spółki Polregio - do tego podano tylko pociągi dodatkowe. Jest to strasznie mylące. Sam budynek dworca zablokowano mimo że tam właśnie jest bankomat. Nie ma gdzie wypłacić pieniędzy. To skandal- bo gdzie indziej są straszne kolejki.
- nie można znaleźć rozkładu który nie wprowada w błąd. Napisy na rozkładach pociągów dodatkowych - jedynych wywieszonych przed dworcem- nie mówią że są to pociągi dodatkowe/ specjalne i sugerują jakoby były to jedyne odjazdy z dworca, który jest zablokowany i sprawia wrażenie nieczynnego dla podróżnych. To strasznie wprowadza w błąd.
- na peronie 3. są 4 różne tablice z czego dwie wprowadzają w błąd bo są nieopisane że jest to rozkład poc. dodatkowych. Jest to tablica z godzinami odjazdu ale tylko poc. dodatkowych- przy czym wykonano ją błędnie nie podając że dotyczy tylko jednego przewoźnika i tylko odjazdów w jednym dniu i w dodatku tylko poc. dodatkowych.
- w efekcie wiszą dwa różne rozkłady jazdy. Wczoraj jakiś mężczyzna z zagranicy kompletnie się w tym pogubił. Panuje ogromny chaos. Wczoraj jakiemuś mężczyźnie z Kalifornii próbowałem pomóc dojechać do Boczowa- gdzie też jest festiwal.
- kasy są przed dworcem- ale w zasadzie nie wiadomo do której czynne, powinny być chyba dłużej niż do 23. po po wejściu do nocnego o 0.54 musiałem jeszcze czekać w kolejce po bilety od konduktora. Ludzie chodzą i szukają po 23-ciej gdzie są kasy. Totalny bałagan, a to przecież granica Polski.
po niemiecku/ auf Deutsch:
- in der Bahnhof Kostrzyn der Fahrplan der Zuege fast nicht zu finden ist. Ganzes Bahnhofsgebaude ist gesperrt. Auf dem Zaun rund herum den Bahnhof sind nuer die Spezialzuege fuer den Aben den 5. August aufgelistet- und ohne Ihre Zuege, nur die Polregio Zusatzzuge, und nirgendwo draussen haengt ein normaler ordentlicher Fahrplan fuer alle Zuege. Also- am Bahnhofszaun gibt es keine information wann und wo Zuege abfahren, auch andere Zugbetreiber sind ebenso betroffen- ausser Polregio Zusatzzuege fuer 5. August. Es gibt auch keine Information dass die Zuege abfahren - und wie man in die Bahnsteige kommen koennte.
Normaler Fahrplan- Es ist nur erreichbar am 3. Bahnsteig als eine der 4 Taffeln von denen 2. sind irrefuehrend weil sie nur Spezialzuege betreffen - was aber nicht beschrieben ist. Gestern aben stand ich da und habe lange gesucht um ueberhaupt die Abfahrtstaffeln zu finden.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Od:
Media CBA <media na serwerze cba.gov.pl>Data: 2 sierpnia 2018 13:18
Temat: komunikat CBA
W załączeniu komunikat CBA
02.08.2018 Jest zawiadomienie do prokuratury po kontroli poznańskim magistracie ws. „Toru Poznań". Ustalenia wskazują na milionowe szkody w majątku miasta
Delegatura CBA w Poznaniu zakończyła kontrolę wybranych procedur podejmowania i realizacji decyzji związanych z rozporządzaniem przez Urząd Miasta Poznania mieniem komunalnym w postaci nieruchomości „Tor Poznań" w latach 2010-2017. Nieruchomość ta jest użytkowana przez Stowarzyszenie Automobilklub Wielkopolski.
Agenci CBA ustalili, że istnieją podstawy do złożenia zawiadomienia o uzasadnionym podejrzeniu popełnienia przestępstwa nadużycia/przekroczenia uprawnień (art.231§2 kodeksu karnego) przez m.in. obecnego i byłego dyrektorów wydziału prowadzącego sprawy gospodarowania nieruchomościami Miasta Poznania, obecnego i byłego Zastępców Prezydenta Miasta Poznania, którzy nadzorowali ten wydział oraz dyrektora wydziału zajmującego się finansami miasta.
W trakcie prowadzonej kontroli ustalono, że pomimo uzyskania na podstawie decyzji Wojewody Wielkopolskiego z kwietnia 2011 r. tytułu prawnego do nieruchomości „Tor Poznań", tj. prawa własności, Miasto Poznań nie uregulowało kwestii związanych z pobieraniem opłat z tytułu bezumownego użytkowania gruntu przez Stowarzyszenie Automobilklub Wielkopolski.
Z dokumentów zgromadzonych w kontroli wynika, że poznański ratusz uzyskując tytuł prawny uzyskał jednocześnie możliwość prawną do obciążenia Automobilklubu Wielkopolskiego za korzystanie przez lata z „Toru". Zaniechano tych działań, skutkiem czego było przedawnienie roszczeń w 2017 roku. Wysokość potencjalnej szkody z tego tytułu wynosi nie mniej niż 7,2 mln zł.
Warto zaznaczyć, że Delegatura CBA w Poznaniu, po rozpoczęciu kontroli, pisemnie informowała Urząd Miasta Poznania o konieczności podjęcia natychmiastowych działań zmierzających do przerwania biegu terminu przedawnienia tych roszczeń. Pomimo tego urzędnicy nie podjęli zalecanych działań zabezpieczających interes Miasta Poznania.
Przedmiotem umowy najmu i płatności jest teren 56 hektarów toru, a ustalenia CBA wskazują, że Automobilklub Wielkopolski posiada swobodny dostęp do całego kompleksu „Toru Poznań" - blisko 85 ha. Taki sam nieograniczony dostęp mają podnajemcy, którzy opłacają się już samemu automobilklubowi.
Jak zauważyli badający sprawę kontrolerzy CBA z Poznania np. za jedną tygodniową imprezę stowarzyszenie otrzymuje więcej niż samo wpłaca do kasy miasta za rok najmu.
Cała kilkudziesięciohektarowa nieruchomość „Tor Poznań" została wynajęta automobilklubowi w trybie bezprzetargowym. Wg agentów CBA Miasto Poznań nie miało do tego podstawy prawnej, ponieważ Automobilklub Wielkopolski wykorzystuje „Tor Poznań" do celów związanych z działalnością zarobkową. Ustalenia CBA wskazują także, że poznański ratusz, bezzasadnie udzielił 65% bonifikaty w czynszu w okresie grudzień 2016 - czerwiec 2018 na ponad 620 tys. zł
I jeszcze inne ustalenia CBA z kontroli, które wskazują, że samo Stowarzyszenie Automobilklub Wielkopolski w deklaracjach podatkowych niezasadnie deklarowało do zwolnienia z podatku część terenu „Toru Poznań". Stowarzyszenie powoływało się przy tym na prawo o podatkach i opłatach lokalnych (art. 7 ust. 1 pkt. 5 i 10). Należności podatkowe za okres 2010-2012 uległy przedawnieniu, a w majątku Miasta Poznania miała powstać szkoda w wysokości ok. 1,4 mln zł.
Protokół z kontroli został przekazany do kontrolowanego urzędu, a do Prokuratury Regionalnej w Poznaniu trafiło odpowiednie zawiadomienie.
Piotr Kaczorek, CBA
Pozdrawiam,
Wydział Komunikacji Społecznej
Gabinet Szefa
Centralne Biuro Antykorupcyjne
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Petycja do Minister Infrastruktury
O zamknięcie witryny internetowej firmy Pkp Informatyka zawierającej fałszywe informacje o rozkładach jazdy
Szanowny Panie,
Dlaczego spółki grupy PKP SA wprowadzają w błąd podróżnych? Szukałem połączenia z Kostrzyna nad Odrą do Berlina. Zwykle korzystamy z niemieckiego rozkładu jazdy: albo
bahn.de albo
vbb.de bo w polskim systemie spółki PKP Informatyka np. o adresie
rozklad-pkp.pl dane o rozkładzie są prawie zawsze błędne. Na przykład nie ma w systemie spółki PKP Informatyka żadnych planów rozkładu jazdy pociągów na trasie Kostrzyn nad Odrą- Berlin i witryna ta wprowadza podróżnych w błąd zmuszając ich do bezsensownych podróży nielogicznymi trasami. Mimo ze pociąg do Kostrzyn nad Odrą kursuje z Berlina Lichtenberg co około godzinę to pokazano tylko jeden pociąg na dobę.
Jest to częste w podróży po Polsce i po Europie. W tym systemie nie ma po prostu połączeń kolejowych lub rozkłady są pełne błędów takich jak numery pociągów tlk z błędami których nie można było w kasie zarezerwować bo prawdziwe numery były inne co mi się zdarzyło w zeszłym tygodniu (poc. Kraków Pł.- Jasło). Wnoszę o podjęcie ostatecznej decyzji w sprawie losów witryny internetowej która znana jest z wprowadzania w błąd i odmowy pokrycia kosztów odszkodowania.
Dla podróży do Czech korzystamy z
www.jizdni-rady.cz a na Słowacji-
www.cp.skPlany rozkładu jazdy pociągów na stronie internetowej firmy PKP Informatyka są zwykle całkowicie błędne zwłaszcza w odniesieniu do Europy ale też Polski. Poprzednio poniosłem straty finansowe gdyż pociąg odjechał ze Szklarskiej Poręby o innym czasie niż zamieszczono w Internecie. Niestety długo dochodziłem kto jest winny bo różne spółki zwalaly winę na siebie nawzajem a przewoźnik odmówił wypłaty odszkodowania. W sprawie wypowiedział się Utk i muszę należności egzekwować sądownie bo odmówiono ich uregulowania mimo przepisów prawa.
W związku z tradycją braku odpowiedniej dbałości i często pojawiającymi się błędami o charakterze kardynalnym wnoszę do Ministra Infrastruktury o nakazanie grupie Pkp i spółce PKP Informatyka likwidacji tego portalu i wyrównania części szkód podróżnym. Wnoszę o definitywne rozwiązanie problemu. Portal
rozklad-pkp.pl jako pełen błędów winien być urzędowo zamknięty z powodu strat jakie generuje poprzez wprowadzenie populacji w błąd. Wyniki wyszukiwania połączeń są dramatycznie różne o czym już kilka razy przekonałem się gdy podróż z Wrocławia do Budapesztu proponowano mi przez Wiedeń etc. Teraz jestem pewien ogromnej ilości błędów w tym portalu.
Wnoszę o likwidację wadliwej informacji dla podróżnych grupy PKP. Robi ona znacznie więcej szkody niż pożytku. Strategia wzajemnego przerzucania się odpowiedzialnością za błędy w rozkładzie w grupie PKP jest w mojej opinii strategią załatwiania skarg klientów domagających się odszkodowania za błędy -strategią jaką grupa PKP przybrała. Wnoszę o rozcięcie tego ropiejącego wrzodu w polskim systemie transportu publicznego.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Szanowni Państwo, przypominam o zmianach w ruchu pociągów na linii nr 7 w dniach 4 sierpnia – 1 września.
Poniżej szczegóły:
Od 4 sierpnia, ze względu na remont wiaduktu w pobliżu stacji Warszawa Wschodnia, pociągi będą kursowały z pominięciem p.o. Warszawa Olszynka Grochowska. W związku z tym bilety KM będą honorowane w środkach transportu ZTM Warszawa, więcej na temat honorowania: https://www.mazowieckie.com.pl/pl/wzajemne-honorowanie-biletow-ztm-i-km-w-dniach-16-lipca-1-wrzesnia-2018-r-na-linii-r7-swider
W związku z tym, że pociągi z linii nr 7 kursują w relacjach łączonych, przejeżdżając przez centrum Warszawy, mogą wystąpić kilkuminutowe zmiany w odjazdach pociągów na pozostałych liniach. Ponadto informujemy, że zarządca infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe planuje otwarcie szlaku Pilawa – Garwolin na 2 września 2018 r.
Wszelkie informacje są dostępne na stronie internetowej: www.mazowieckie.com.pl, pod numerem całodobowego call-center KM 22 364 44 44, w punktach informacji KM oraz kasach biletowych.
Szczegółowy rozkład jazdy pociągów znajduje się w zakładce „Tabele rozkładów jazdy”.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
do MI
Dlaczego PKP PLK nie odtworzą peronów w mieście Szczekociny?
PLK najpierw zlikwidowało perony w Szczekocinach a następnie zażądało od gminy 6 mln PLN na odbudowę peronów. Następnie MI dziwiło się w odpowiedzi że gmina była tym niezainteresowana i stwierdziło że w momencie przed "modernizacją" a w zasadzie dezinwestycją uwag nie było, czemu przeczy wypowiedź burmistrza twierdzącego że zgłoszonych uwag jednak nie przyjęto. Czy nie jest tak że to MI w odpowiedzi podaje nieprawdziwe dane? Czy swoich odpowiedzi aby nie pozyskuje z PKP PLK reprezentując pogląd tej spółki a nie swój własny? Przy mojej ulicy Dolina Zielona także był peron i także go zlikwidowano twierdząc o wysokich kosztach utrzymania- choć owe utrzymanie polegało na malowaniu białej linii raz w roku (peron IV w Ziel. Górze przy ul. Dolina Zielona).
Jak donosi ZBS::"Tak stało się w przypadku odcinka Kozłów – Koniecpol, na którym w latach 2011-2012 przy okazji prac mających na celu podniesienie prędkości ze 120 km/h do 160 km/h spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zlikwidowała wszystkie stacje i przystanki pośrednie. Zablokowało to możliwość zarówno reaktywacji połączeń lokalnych, jak i przywrócenia postojów w Szczekocinach dla kursujących tą linią pociągów dalekobieżnych. – Zgłoszonych przed modernizacją naszych uwag dotyczących utrzymania peronów nie uwzględniono. W efekcie dziś najbliższe przystanki kolejowe oddalone są przynajmniej 25 km od naszego miasta
– mówi Krzysztof Dobrzyniewicz, burmistrz Szczekocin, przez które bez zatrzymania przemykają pociągi łączące Kraków z Warszawą, Łodzią, Poznaniem czy Trójmiastem. – Zabiegamy o odtworzenie przystanku, ale PKP postawiły wręcz zaporowe warunki: mielibyśmy ze środków gminy pokryć koszty budowy peronów oszacowane na około 6 mln zł.
MI pisało w odpowiedzi:
Likwidacja stacji Szczekociny wraz z istniejącym peronem wyspowym została przeprowadzona w 2011 roku ze względu na konieczność dokonania korekty przełożenia torów (łuki wyrównawcze), w celu zapewnienia prędkości 150 km/h. Peron wyspowy był w złym stanie technicznym i nie był użytkowany od roku 2003 z powodu rezygnacji przewoźników z zatrzymywania się pociągów na przystanku osobowym Szczekociny. Ze względu na liczne kradzieże i dewastacje peron nie nadawał się do obsługi podróżnych. Likwidacja objęła zatem perony, które nie były wykorzystywane w ruchu pasażerskim. Jednocześnie na etapie opracowania założeń modernizacyjnych dla linii 64 na odcinku Kozłów – Starzyny w roku 2010 nie wpłynęły do PKP PLK S.A. żadne wystąpienia od władz samorządowych, ani przewoźników dotyczące planowanego, ponownego uruchomienia przystanku osobowego Szczekociny.
--
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Czy MI za pośrednictwem PKP PLK już dokonało fizycznej likwidacji peronow pasażerskich na odcinku z Herby Stare do Inowrocław p. Chorzew Siemkowice i z tej stacji do Częstochowy? Czy jakieś perony ocaleją?
--
Szanowny Panie Redaktorze,
na odcinku Chorzew Siemkowice – Zduńska Wola Karsznice planowana jest rozbiórka istniejących i budowa nowych peronów (z wyłączeniem stacji Zduńska Wola Karsznice). Na odcinku Herby Nowe – Chorzew Siemkowice ze względu na zły stan techniczny peronów zaplanowano ich rozbiórkę i zabezpieczenie terenu pod nowe przystanki, których lokalizacje zostały uzgodnione z samorządami. Umożliwi to ewentualne odbudowanie przystanków osobowych i stacji w przyszłości, jeśli samorządy lokalne (Urzędy Marszałkowskie) zdecydują się na wznowienie ruchu pasażerskiego na tym odcinku.
Na trasie Wyczerpy – Chorzew Siemkowice (nr 146) w ramach inwestycji stare perony zostały zlikwidowane zgodnie z uzgodnieniami i ze względu na brak zainteresowania prowadzeniem przewozów na linii. Zabezpieczone zostało miejsce do ewentualnej budowy peronów w przyszłości.
Wydział prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.