Dzień dobry,
W lipcu wrocławskie lotnisko obsłużyło o blisko 19% podróżnych więcej niż przed rokiem. To już drugi z rzędu rekordowy miesiąc w historii portu. Tanie linie odnotowały wzrost o ponad 27%, a przewoźnicy sieciowi o blisko 17%. Z wakacyjnej oferty biur podróży skorzystało już ponad 100 tys. podróżnych. Przez siedem miesięcy tego roku Port Lotniczy Wrocław obsłużył łącznie już ponad 1,87 mln pasażerów.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Grafika i zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław): https://bit.ly/2M7MXfT
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT
akondratowicz@prexpert.com.pl
GSM + 48 502 332 358
Wrocław, 7 sierpnia 2018 r.
Informacja prasowa
Port Lotniczy Wrocław. 375 tys. pasażerów w szczycie sezonu
W lipcu wrocławskie lotnisko obsłużyło o blisko 19% podróżnych więcej niż przed rokiem. To już drugi z rzędu rekordowy miesiąc w historii portu. Tanie linie odnotowały wzrost o ponad 27%, a przewoźnicy sieciowi o blisko 17%. Z wakacyjnej oferty biur podróży skorzystało już ponad 100 tys. podróżnych.
W lipcu 2018 wrocławskie lotnisko obsłużyło blisko 375 tys. pasażerów, o 18,8% więcej niż w tym samym miesiącu przed rokiem. Uwagę zwraca fakt, że to już drugi z rzędu najlepszy miesiąc w historii portu. – Lipiec to tradycyjnie szczyt podróży wakacyjnych, ale warto podkreślić, że rekordowy jest cały tegoroczny sezon letni. Największy udział mają w tym przewoźnicy niskokosztowi, którzy stale wprowadzają nowe, atrakcyjne połączenia, w tym typowo wakacyjne kierunki południowe. Duże znaczenie ma też rosnące zainteresowanie ofertą biur podróży. Sukcesywnie rozwijają się także sieciowe połączenia międzynarodowe – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Pełne samoloty tanich linii
Ponad 200 tys. pasażerów skorzystało w lipcu tego roku z międzynarodowych połączeń tanich linii. To oznacza wzrost o 27,4% w porównaniu z lipcem 2017. Które kierunki południowe cieszą się największym powodzeniem? Np. w samolotach do Barcelony Girony zajętych jest średnio 96% miejsc, a tylko niewiele mniej do Alicante, na Teneryfę czy do Madrytu. Ponad 90% miejsc zajętych jest też na trasach na Kretę i Maltę, a także na niemal wszystkich kierunkach włoskich oraz portugalskich. Co ciekawe, strzałem w dziesiątkę okazały się wszystkie południowe nowości, w tym Faro i Porto, gruzińskie Kutaisi, Podgorica w Czarnogórze, Bari oraz Ateny. Na znakomite wyniki przewoźników niskokosztowych składają się również inne kierunki. Tradycyjnie bardzo popularne są połączenia na Wyspy Brytyjskie, ale ogromnym zainteresowaniem cieszą się też Reykjavik, Sztokholm Skavsta, Eindhoven, Dortmund, Paryż Beauvais oraz Lwów i Kijów. Na tych trasach samoloty również wypełnione są w ok. 90%. Dodajmy, że popularne jest też krajowe, sezonowe połączenie do Gdańska, obsługiwane przez linie Ryanair.
Coraz więcej pasażerów do hubów
Z międzynarodowych połączeń sieciowych skorzystało w lipcu 2018 łącznie ponad 41 tys. pasażerów, czyli o 16,6% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Najwięcej podróżnych wybierało trasy do Frankfurtu (wzrost o 18,5%) oraz Monachium, obsługiwane przez Lufthansę. Utrzymuje się też bardzo duże zainteresowanie połączeniem na główne lotnisko Paryża, uruchomionym pod koniec maja tego roku przez Air France. W samolotach na tej trasie zajętych jest blisko 90% miejsc. – To jedne z największych w Europie hubów, czyli portów przesiadkowych. Z tych połączeń korzystają zarówno pasażerowie podróżujący w celach biznesowych, jak i turystycznych, na trasach europejskich oraz transkontynentalnych – dodaje Dariusz Kuś. Pasażerowie z Wrocławia mają do dyspozycji połączenia sieciowe również do Zurychu (SWISS), Düsseldorfu i Stuttgartu (Eurowings, spółka Lufthansy), Tel Awiwu (PLL LOT), a także krajowe do Warszawy (PLL LOT). Już od jesieni dojdzie kolejne nowe połączenie – do Brukseli. Będzie obsługiwane przez najważniejsze belgijskie linie Brussels Airlines.
Czarterowe wakacje w pełni
Z biurami podróży poleciało w czerwcu i lipcu 2018 blisko 107 tys. osób, co oznacza wzrost o 55,2% w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. W siatce na lato 2018 znajduje się w sumie 25 kierunków czarterowych z Wrocławia – od Grecji, Turcji czy Bułgarii, przez kurorty Egiptu, po Wyspy Kanaryjskie. Tegoroczne nowości to Ateny, Izmir oraz tunezyjska wyspa Djerba. Przez siedem miesięcy tego roku Port Lotniczy Wrocław obsłużył łącznie już ponad 1,87 mln pasażerów, czyli o 16,3% więcej niż w tym samym okresie 2017. Zgodnie z prognozami, w całym 2018 roku lotnisko obsłuży ponad 3,2 mln pasażerów.
Port Lotniczy Wrocław to jedno z największych i najważniejszych lotnisk w Polsce. W roku 2017 obsłużyło ponad 2,85 mln pasażerów. W tym roku, według prognoz, z jego usług skorzysta już ponad 3,2 mln podróżnych. W sezonie letnim 2018 port oferuje 85 połączeń, w tym 10 nowych kierunków regularnych. Wrocławskie lotnisko jest doskonale skomunikowane z siecią autostrad (A4 i A8) i dróg ekspresowych (S5 i S8), co umożliwia szybki i wygodny dojazd również z dalej położonych regionów Polski. Na lotnisku podróżni mają do dyspozycji ok. 4 tys. miejsc parkingowych. Dojazd do portu umożliwia również szybkie połączenie WRO Airport Express. Komfortowe autobusy wyruszają co 50 minut z nowego Dworca Autobusowego, tuż przy kolejowym Dworcu Głównym. Wygodnym połączeniem z centrum jest też autobusowa linia „106", kursująca co 20 minut (za dnia), i nocna „206", jeżdżąca co 90 minut. Pasażerowie korzystający z usług Port Lotniczego Wrocław mają też do dyspozycji liczne sklepy, bary, kawiarnie i restauracje.
Port Lotniczy Wrocław sukcesywnie inwestuje w infrastrukturę. Od 2012 roku pasażerowie są obsługiwani w nowoczesnym terminalu. Lotnisko dysponuje też systemem nawigacyjnym wyższej kategorii (ILS Cat. II), umożliwiającym realizację operacji lotniczych również w trudniejszych warunkach atmosferycznych. Wrocławskie lotnisko jest doceniane za wysoki standard obsługi. W 2012 roku port został uznany przez pasażerów najbardziej przyjaznym lotniskiem w Polsce, a w 2017 roku uzyskał pierwsze miejsce w Polsce i jedenaste w Europie w rankingu portalu Sleepingairports.net. Czterokrotnie otrzymał też nagrodę Business Traveller Award dla najlepszego regionalnego lotniska w kraju.
Do:
Szanowny Pan Wójt gminy Cisna
Szanowni Radni gminy Cisna
Cisna 49, 38-607 Cisna
Szanowny Panie Wójcie. Szanowni Radni.
Na stacji Majdan od linii do Przysłupia odchodzi w bok- zdewastowana i nieczynna już linia do stacji Roztoka Górna- po której zostało już tylko podtorze. Idzie ona doliną rzeczki / potoku Roztoczka. Jest to linia niezwykle widokowa, malowanicza, jak też i prowadzi do leśnego zwierzyńca - minizoo w Lisznej. Linia ta - przez swój przebieg do namiastki miejscowego Zoo jest moim zdaniem jedną z największych atrakcji Bieszczad.
W moim odczuciu produkt turystyczny "podróż kolejką wąskotorową i wizyta w leśnym minizoo/ zwierzyńcu" to największa- choć całkiem zdewastowana- atrakcja turystyczna Pana gminy.
Już obecnie w gminie Cisna największą tutejszą atrakcją jest kolejka wąskotorowa. Na terenie Pana gminy istnieje jednak szansa na to że przebieg nieczynnej linii do zwierzyńca w Lisznej- który jest jeszcze ciekawszy turystycznie- zostanie wykorzystany, jeśli się Państwo zgodą na odbudowę toru do Lisznej od stacji Majdan.
Dziwię się decyzji Pana gminy o porzuceniu tej linii kolei Majdan- Zwierzyniec w Lisznej na pastwę roślinności i złomiarzy. Wzywam w nieniejszej petycji do zmiany tej decyzji.
Domagam się by gmina:
- ustaliła i uporzadkowała stan prawny podtorza na odcinku Majdan- Liszna- Roztoki Górne
- zorganizowała remont tej linii, w tym celu aby wystąpiła do wszystkich polskich organiacji miłośników kolei, czyli do kilkudziesięciu organiacji z prośbą o fizyczne zaangażowanie się w remont i podjęcie prac fizycznych - czyli naprawy toru i podtorza. Proszę o zwrócenie się o pomoc do tych organizacji.
Wzywam, aby na odcinku Majdan- Liszna Mini- zoo zorganizowano najpierw kolej drezynową, oraz uruchomiono strzeżony, kontrolowany ze stacji w Majdanie, przejazd kolejowy na pobliskiej ruchliwej drodze samochodowej.
Takie koleje drezynowe istnieją w Bieszczadach- np. w gminie Olszanica- i są one ogromną atrakcją turystyczną tych okolic. Aby kolej ta działała, wystarczy oczyścić podtore, przygotować od nowa torowisko, uzupełnić ubytki toru/ podtorza, zorganizować drezyny i ich obsługę. Gmina może wykonać te prace organizując prace interwencyjne publiczne dla osób bezrobotnych.
W dalszej kolejności- w kolejnych latach- uruchomionoby autobus szynowy na trasie Cisna- Majdan- Liszna Leśne Zoo. Taki autobus można pozyskać jako używany od jednej z dziesiątek kolei mających rozstaw toru 750 mm. W dalszych latach linię możnaby odbudować jako kolej drezynową aż do Roztok Górnych.
Linia biegnie na odcinku:
Majdan- Liszna- Roztoki Grn.
Mapę przebiegu zdewastowanej linii dołączono.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Kampania na rzecz pociągów pospiesznych do Wetliny, Cisnej, Smerka
do samorządu wojewódzkiego woj. podkarpackiego
PETYCJA
Kolej tutejsza nie działa w podstawowym celu z punktu widzenia lokalnej gospodarki- w celu dowozu turystów, choć niedawno jeszcze było to możliwe.
Linia ze stacji normalnotorowej do Cisnej powstała pod koniec XIX wieku jako kolej Nowy Łupków – Cisna, ma rozstaw toru 750 mm. Wówczasto, w roku 1890 rozpoczęto budowę linii koleji wąskotorowej z Nowego Łupkowa do Cisnej. Oficjalnego otwarcia pierwszego odcinka (Nowy Łupków – Cisna, 25 km) dokonano 21 stycznia 1898 r. Koleją do II wojny światowej jeździły średnio dwie pary rozkładowych pociągów towarowo-osobowych dziennie, w 1943 roku nawet trzy pary pociągów osobowych dziennie [1]. W 1963 roku ponownie po raz drugi uruchomiono rozkładowy ruch pasażerski na liniach Nowy Łupków – Cisna, a następnie Rzepedź – Smolnik (była to wówczas jedyna kolej użytku publicznego poza PKP) [2].
Już w latach 80. wstrzymano ruch na odcinku z Wetliny do Moczarnego, a ostatecznie wyłączono ten odcinek z użytku w 1992 roku. W 1991 roku zawieszono ruch na odcinku Dołżyca – Wetlina. Zaprzestano też od tego roku całorocznych rozkładowych przewozów pasażerskich. Obecna petycja dotyczy wznowienia tych połączeń.
Obecnie nie można się przesiąść w Nowym Łupkowie na pociągi normalnotorowe które kursują przez wakacje. Nieczynny jest krótki odcinek toru ze Smolnika do Nowego Łupkowa. Ową lukę można i trzeba naprawić.
Wnoszę petycję o:
A)
odtworzenia torowiska kolei od stacji Przysłup do stacji Wetlina. Torowisko to istnieje, ale jest obecnie nieczynne/ w złym stanie technicznym.
B)
naprawy, modernizacji i odtworzenia torowiska kolei od stacji Smolnik Trójkąt do stacji Nowy Łupków Wąsk. Torowisko to istnieje, ale wymaga ono remontu wraz z tzw. trójkątem na stacji Smolnik, bowiem jest to tor w złym stanie technicznym.
Wnoszę petycję o to aby samorząd:
-zorganizował autobus szynowy/ szynobus którym świadczonoby usługi przewozów rozkładowych- co najmniej raz lub dwa razy dziennie- na całej długości trasy od Nowego Łupkowa przez Cisną do Wetliny. Pociągi te byłyby skomunikowane z pociągami pospiesznymi z - i do Warszawy/ Gdyni - z przesiadką na stacji Nowy Łupków. Wnoszę petycję aby samorząd współfinansował te kursy transportu kolejowego i aby rozwijał kolej regionalną w Bieszczadach.
Autobus szynowy w wersji na 750 mm winien zostać zakupiony i mieć możliwość szybkiego pokonywania zakrętów na sieci kolei wąskotorowej i oferować konkurencyjny czas przejazdu na trasie kolei. Ma to ogromne znaczenie dla rozwoju turystyki. Obecny tabor kolei wąskotorowych jest zacofany technicznie o ponad pół wieku- i wymaga zatrudnienia operatora hamulców ręcznych w każdym z wagonów pociągu- nierzadko kilku osób jednocześnie na jeden pociąg. Jednym z ograniczeń eksploatacyjnych kolei jest konieczność zatrudniania kilku hamulcowych w każdym pociągu, z uwagi na górski profil trasy i brak hamulców zespolonych w wagonach. Zakup autobusu szynowego przez UMWP spowoduje że kolej ta na powrót będzie nowoczesna technicznie i bardziej ekonomiczna.
W dniu 25.7.2016 pytałem:
- czy planowane jest odtworazenie połączenia do Nowego Łupkowa- połączenie z koleją normalnotorową?
- czy FBKL otrzymuje dotacje na remont torowisk?
- czy samorządy wspierają FBKL?
[1] Wiesław Sroka: Kolejki wąskotorowe w Bieszczadach, „TTS Technika Transportu Szynowego" nr 5-6/2005, s. 95-97
[2] Michał Jerczyński, 10 lat Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej, „Świat Kolei" nr 11/2007, s. 15–16.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.