Dzień dobry,
Choć pierwszy samolot startuje z Wrocławia o godz. 5.40, Port Lotniczy Wrocław jest gotowy do działania znacznie wcześniej. Zobacz, jak wygląda pracowity poranek na lotnisku we Wrocławiu, które obsłużyło właśnie 2–milionowego pasażera w tym roku.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
BOGATA GALERIA ZDJĘĆ (fot. Port Lotniczy Wrocław) dostępna pod adresem: https://bit.ly/2MN4hUV
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 14 sierpnia 2018 r.
Informacja prasowa
Pełen pracy poranek wrocławskiego lotniska [DUŻO ZDJĘĆ]
Choć pierwszy samolot startuje o 5.40, Port Lotniczy Wrocław jest gotowy do działania znacznie wcześniej. Zobacz, jak wygląda pracowity poranek na lotnisku we Wrocławiu, które obsłużyło już 2–milionowego pasażera w tym roku.
Odprawy czas zacząć: jest staranne przeglądanie dokumentów i prześwietlanie bagaży. Załogi samolotów, które „nocują" we Wrocławiu, wraz z całą obsługą lotniska, zaczynają przygotowania do startu. Podróżni – w oczekiwaniu na wylot - mogą sięgnąć po kubek kawy w jednym z wielu lotniskowych barów. Te poranne migawki z lotniska uchwycił fotograf Maciej Lulko, który pojawił się na lotnisku o świcie. Jego „polowanie na odlotowe widoki" dało znakomite rezultaty, podobnie, jak doskonałe są ostatnie wyniki lotniska.
Tylko w czerwcu z usług Portu Lotniczego Wrocław skorzystało ponad 352 tys. pasażerów, czyli o ponad 26 proc. więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. W miniony weekend obsłużono tu już 2-milionowego pasażera od początku roku. Wszystko wskazuje więc na to, że – zgodnie z prognozami – lotnisko obsłuży w tym roku 3,4 mln pasażerów.
Na lotnisku trwa najgorętszy okres w roku. Zarówno linie niskokosztowe, jak i przewoźnicy sieciowi na trasach międzynarodowych w ostatnim miesiącu odnotowali niemal 30-procentowe wzrosty. – Na uwagę zasługują świetne wyniki przewoźników sieciowych, w tym zwłaszcza nowego połączenia do Paryża. Natomiast w ofercie tanich linii wielką popularnością cieszą się ciągle kierunki południowe. Zwłaszcza, że wybór atrakcyjnych połączeń jest coraz większy – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Od początku czerwca zdecydowanie największym zainteresowaniem podróżnych cieszą się loty na słoneczne południe Europy. Numerem jeden jest Grecja, którą wybrało w tym czasie ponad 45 tysięcy osób. Drugie miejsce zajęła Hiszpania, gdzie w czerwcu i lipcu poleciało ponad 25 tysięcy podróżnych. Niewielu mniej, bo nieco ponad 21,6 tysiąca za cel letnich wojaży obrało Turcję. Natomiast loty do Włoch skusiły niemal 18 tysięcy pasażerów.
Bardzo dobre są też oceny dotyczące rozwoju wrocławskiego portu lotniczego. Właśnie znalazł się on w pierwszej dziesiątce europejskich lotnisk pod względem rozwoju sieci połączeń (obok takich potęg, jak Moskwa, Berlin i Paryż). W rankingu magazynu „Anker Report" Wrocław zajął doskonałe 7. miejsce. To zasługa poszerzenia oferty lotów o 21 nowych kierunków w ciągu ostatniego roku. W sumie jest ich teraz 85. – Ofertę przewoźników sieciowych wzbogaciliśmy o loty do Brukseli, Paryża CDG, Zurychu i Stuttgartu. Stale rozwijamy także siatkę połączeń niskokosztowych – tłumaczy prezes Dariusz Kuś. - Już 28 października ruszy nowe połączenie – do Charkowa na Ukrainie. Samoloty węgierskich linii Wizz Air będą tam startowały dwa razy w tygodniu: w środy i w niedziele – dodaje. Po Kijowie i Lwowie, Charków to trzecie bezpośrednie połączenie lotnicze na Ukrainę oferowane z wrocławskiego lotniska.
-
Od: Media CBA <media na serw.
cba.gov.pl>
Data: poniedziałek, 13 sierpnia 2018
Temat: komunikat CBA
13.08.2018 Kontrolę w Komunikacyjnym Związku Komunalnym Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
30 maja 2018 r. delegatura Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Katowicach rozpoczęła kontrolę w Komunikacyjnym Związku Komunalnym Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego, podmiocie organizującym transport publiczny w aglomeracji śląskiej, pn. „Kontrola podejmowania i realizacji decyzji w przedmiocie udzielania przez Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego w Katowicach zamówień publicznych na „Kontrolę jakości usług autobusowego transportu publicznego oraz infrastruktury przystankowej" w latach 2014-2018 oraz zamówienia na „Dostawę, wdrożenie i utrzymanie systemu Śląska Karta Usług Publicznych".
W ramach kontroli zweryfikowane zostaną dwa zagadnienia: jedno dotyczące zlecanych na zewnątrz dodatkowych usług kontroli przewoźników, drugie: obejmujące wdrożenie i utrzymanie funkcjonalności projektu Śląskiej Karty Usług Publicznych.
Kontrola jest w toku.
Wydział Komunikacji Społecznej
Gabinet Szefa
Centralne B. A.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
2 września zmienia się rozkład jazdy pociągów, na wielu liniach będą kontynuowane remonty. Szczegóły przesyłam w załączniku.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
To troszkę jak z twórczości Sławomira Mrożka. Pociąg miał przybyć na stację Poznań Główny dzisiaj w nocy o godzinie 1.16. Nastąpiła rzekomo jakaś awaria torów kolejowych i pociąg był opóźniony o około 150 minut na przyjeździe. Podróżni cierpliwie czekali. Jedni byli poumawiani na podróż z Zielonej Góry nad ranem. Inni mieli bus z Rzepina o ósmej rano. Ja sam rano jechałem dalej z Zielonej Góry w Polskę. Nigdzie nie było informacji czy pociąg w ogóle pojedzie.
Pociąg odjechał około dwóch i pół godziny po czasie. W naszym przedziale nasze miejsca były zajęte. Zajęły je kobiety którym przydzielono miejsca w nieistniejących przedziałach wagonu 18-go. Istotnie- pokazały mi film wideo z ich wagonu. Numeracja miejsc w wagonie kończyła się na czterdzieści kilka i zaczynała na nowo od nru 70-tego. W efekcie kilkanaście osób nie miało miejsca siedzącego na całą noc podróży przez Polskę. Zajęli więc nasze miejsca i nie chcieli ich zwolnić. Moi koledzy machnęli ręką. Stali w nocy na korytarzu. Ja za to oglądałem film video jaki siedząca obok kobieta nagrała by pokazać swoją niedolę pasażera którego miejsc nie było w wagonie z powodu braku takich numerów siedzeń.
Do miasta docelowego przybyłem zamiast o 3:30 to kwadrans przed 6 rano. W Internecie nie podano że pociąg był opóźniony- wówczas bylibyśmy przyszli na stację kolei dużo później.
Adam Fularz
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
10 sierpnia 2018 r.
Informacja prasowa
Port Lotniczy Zielona Góra–Babimost z prawie dwukrotnym wzrostem liczby pasażerów
Niemal dwukrotnie więcej osób skorzystało od stycznia do lipca tego roku – w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego - z usług Portu Lotniczego Zielona Góra–Babimost. Po siedmiu miesiącach 2018 roku zielonogórskie lotnisko ma się czym pochwalić.
W 2018 roku Port Lotniczy Zielona Góra – Babimost gościł 14019 podróżnych, co oznacza wzrost o 83 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym. W 2017 roku, w miesiącach styczeń – lipiec, z usług portu w Babimoście skorzystały łącznie 7653 osoby. Prawie dwukrotny wzrost liczby pasażerów to kolejny już bardzo dobry wynik odnotowany w ostatnim czasie przez lotnisko położone w rejonie Zielonej Góry.
Dodajmy, że w całym roku 2017 Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost obsłużył łącznie 17702 pasażerów. Osiągnięte dotychczas rezultaty wskazują na to, że dokonanie to zostanie w 2018 roku znacząco poprawione.
***
Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze" (PPL) jest wiodącym podmiotem lotniczej infrastruktury transportowej w Polsce. W zasobach PPL znajduje się m.in. Lotnisko Chopina w Warszawie, największy w Polsce i jeden z większych portów lotniczych w Europie Środkowo–Wschodniej. PPL to również podmiot dominujący Grupy Kapitałowej PPL (GK PPL). Przedsiębiorstwo posiada udziały lub akcje 15 spółek.
Dodatkowych informacji udziela:
Biuro Public Relations, PPL
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
KAROL WAŁACHOWSKI INFORMOWAŁ W SIECI TWITTER: W 2000 roku z komunikacji miejskiej w Polsce skorzystało 4,95 mld pasażerów, w 2013 była to liczba 3,62 mld.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
do MI
Czy MI wprowadzi jakis podatek od zajęcia gruntów miasta przez samochody? Kierowcy samochodów zwykle kosztami zapewnienia miejsc parkingowych obarczają wszystkich podatników- włącznie z tymi osobami które świadomie nie posiadają samochodu. Często koszty zapewnienia miejsc parkingowych to koszty wyburzenia budynków w większości centrum miasta.W USA często przytacza się kazus Los Angeles, w którym drogi i parkingi zajmują 60% powierzchni miasta. Jednocześnie miasto to jest znane, jak donosi jeden z bloggerów, z korków i smogu. "Ostatnio się poddało i zaczęło budować metro".- donosi ów blogger.
Współcześnie ekonomiści uznają że koszt zapewnienia miejsc parkingowych powinien spaść na firmy prywatne, i to sektor prywatny powinien być dostawcą powierzchni parkingów, nie zaś organy publiczne.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Do:
umtomaszow@tomaszow-lubelski.plPetycja
Do Szanowny Pan Burmistrz
Wojciech Żukowski, UM w Tomaszowie Lubelskim
oraz
Radni Miejscy
Andrzej Bednarz Radny Rady Miasta
Wiesław Jan Buczek Wiceprzewodniczący Rady Miasta
Mirosław Zbigniew Fus Przewodniczący Rady Miasta, tel. Biura Rady Miasta (0-84) 664-29-49
Leszek Marek Galant Radny Rady Miasta
Andrzej Janusz Gromek Z-ca Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Sebastian Fabian Karpul Radny Rady Miasta
Romana Kłoczkowska Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej
Ryszard Marian Koprowski Wiceprzewodniczący Rady Miasta
Ryszard Książek Z-ca Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej
Zbigniew Krzysztof Kuczyński Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów
Jan Lisikiewicz Radny Rady Miasta
Tadeusz Machoś Radny Rady Miasta
Józef Mazur Przewodniczący Komisji Rozwoju i Promocji Miasta
Tomasz Nastałek Radny Rady Miasta
Beata Obara Z-ca Przewodniczącego Komisji Rozwoju i Promocji Miasta
Jacek Stanisław Pawłucki Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
Monika Ewa Pikuła Z-ca Przewodniczącego Komisji Budżetu i Finansów
Zbigniew Jerzy Skawiński Radny Rady Miasta
Halina Stefanik Z-ca Przewodniczącego Komisji Samorządu, Porządku Publicznego i Pomocy Społecznej
Ryszard Szczepaniuk Przewodniczący Komisji Samorządu, Porządku Publicznego i Pomocy Społecznej
Daniel Tereszczuk Radny Rady Miasta
Wnoszę petycję o wprowadzenie połączeń Warszawa- Siedlce- Łuków- Parczew- Lublin- Tomaszów Lubelski (Bełżec) z połączeniem autobusowym skoordynowanym z poc. z Warszawy.
Propozycja dla UM Tomaszów Lubelski
Czy możliwe jest odtworzenie bezpośrednich połączeń kolejowych Lublin- Tomaszów Lubelski?
Proponujemy odtworzenie bezpośrednich połączeń kolejowych Lublin- Tomaszów Lubelski.
Pierwszy krok- zmiana nazwy stacji Tomaszów Lubelski
Początkowo przemianowana byłaby stacja kolejowa w Bełżcu. Początkowo odtworzenie bezpośrednich połączeń kolejowych Lublin- Tomaszów Lubelski polegałoby na zmianie nazwy stacji kolejowej Bełżec na Tomaszów Lubelski - Bełżec. Z czasem, odbudowane byłoby połączenie do śródmieścia miasta Tomaszów.
Proponowana do odbudowy stacja kolejowa Tomaszów (Tomaszów Centrum)
Odbudowana byłaby zlikwidowana wąskotorowa stacja kolejowa w mieście Tomaszów Lubelski, w województwie lubelskim, w Polsce.
Znajdowała się na południowo-wschodniej stronie skrzyżowania ulic Lwowskiej, Żwirki i Wigury oraz Żeromskiego. Przez teren stacji przechodziły linie Bełżec – Trawniki w latach 1915–1916 oraz Bełżec – Budy Dzierążeńskie w latach 1916–1923.
Poszukiwania internautów:
Zmobilizowany przez Jarka, przetrząsnąłem troszkę swoich szpargałów, rupieci i innych dupereli i znalazłem fotokopię starej mapy otrzymaną przed laty od mojego serdecznego Przyjaciela / mógłby wreszcie coś tu ciekawego napisać/. Właśnie zaopatrzony w tą mapkę przed laty kilkakrotnie poszukiwałem wszelakich śladów po kolejce. Jak wynika z mapy tor biegł wzdłuż szosy. Przemierzając okolice też się mocno zastanawiałem w jaki sposób parowozik osiągał te wzniesienia i następnie z jaką predkością zjeżdzał z nich?
W numerze 11 z 2002 r. pisma "Świat kolei" można znaleźć bardzo obszerny artykuł pt. "Wojskowa kolej polowa Bełżec - Trawniki", autorzy Carlheinz Becker, Helmut Pochadt. Zainteresowanym gorąco polecam.
Pierwsze kroki
Początkowo stacja kolejowa Bełżec byłaby przemianowana na Bełżec- Tomaszów Lubelski. Dodane zostałyby nowe połączenia regionalne z Bełżca- Tomaszowa do Lublina z pominięciem stacji Zamość, skojarzone z autobusami z dworca na terenie Bełżca do centrum Tomaszowa. Pociągi byłyby skomunikowane z oczekującymi autobusami lub busami do Tomaszowa Lubelskiego.
Linia Intercity i połączenie do Tomaszowa
Możliwe jest wprowadzenie połączenia typu Intercity do Tomaszowa z czasem przejazdu z Warszawy w ok. 3 po remoncie linii, a teoretycznie - w warunkach obecnych: 4-5 godzin. Połączenie takie realizowane szybkimi autobusami szynowymi istniało przed II wojną światową a czas przejazdu całej trasy Warszawa- Lwów nieznacznie przekraczał 4 godziny. Obecnie podróż na trasie Lwów- Warszawa zajmuje od 10 do ponad 17 godzin (wycofano już jedyny pociąg bezpośredni).
Rozbudowa tej trasy ma dwa warianty: proponuje się modernizację linii z Rejowca przez Zawadę i Bełżec do Hrebennego (135 km) i uzyskanie na całej trasie prędkości 120 km/h (160 km/h w przypadku taboru z wychylnym pudłem) i czasu przejazdu tego odcinka ok. 50- 80 minut. Odcinek Rejowiec- Warszawa (229 km) możliwy jest do pokonania po jego modernizacji w czasie 100 minut dla taboru z wychylnym pudłem i 120 minut dla taboru klasycznego. Odcinek Lwów- Rawa Ruska (66 km) jest możliwy do pokonania w 30 minut po jego gruntownej modernizacji (i być może dodaniu trzeciej szyny dla taboru europejskiego). Czas przejazdu na całej trasie Lwów- Warszawa może wynieść w zależności od taboru od 3 do 4 godzin, a nie 10 godzin, jak obecnie.
Odbudowa torowiska do centrum Tomaszowa
Wówczas czas przejazdu na tej trasie będzie na tyle konkurencyjny, że możliwe będzie ponowne wprowadzenie połączenia kolejowego do Tomaszowa Lubelskiego. Istniejąca linia z Bełżca do Tomaszowa Lub. została rozebrana w początkach XX wieku. Koszt odbudowy ok. 10-km linii to ok. 50-80 mln PLN. Możliwe jest zbudowanie linii całkowicie w nowym przebiegu. Umożliwi to na dołączenie Tomaszowa do sieci kolei regionalnej i na zaoferowanie połączeń do Lublina z czasem przejazdu ok. 2 godzin.
Możliwa jest też wcześniej wspomniana budowa nowej linii do Tomaszowa częściowo po śladzie wcześniejszej linii Bełżec- Tomaszów- Trawniki kosztem kilkunastu mln euro. Badamy, czy ten ślad po nasypie i torowisku starej linii jest zachowany.
Pierwsze kroki w szczegółach
Postulowane ulepszenie
Oszczędność czasowa w przejeździe
– rewitalizacja łącznicy w Rejowcu- wykonano
10 minut
– wytrasowanie połączeń z pominięciem przystanków pomiędzy Zagrodami a Świdnikiem
10 minut
wg
http://lubelskakolej.net/wp/page/2/Proponowany rozkład
Proponowany rozkład liczącej (122 oraz 54 km trasy, w sumie 178 km z użyciem dziś juz częściowo czynnego skrótu wokół Rejowca) możliwy po poprawie jakości torów:
Tomaszów Lubelski- Bełżec np. 6:00 8:00 10:00 12:00 14:00 16:00 18:00 21:00
Susiec
Zwierzyn
Zawada
Krasnystaw
Świdnik
Lublin Główny 8:00 10:00 12:00 14:00 16:00 18:00 20:00 23:00
Proponowane połączenie byłoby połączeniem przyspieszonym na całej trasie, pomijałoby mniejsze przystanki. Aby połączenie było możliwe, konieczne jest uruchomienie odbudowanegho niedawno ale jeszcze nieczynnego w ruchu planowym skrótu koło Rejowca, wówczas pociąg wjedzie na 122-km linię Rejowiec- Bełżec bez konieczności zmiany kierunku. Pojawiła się także propozycja wprowadzenia połączeń Warszawa- Siedlce- Łuków- Parczew- Lublin- Tomaszów Lubelski (Bełżec) z połączeniem autobusowym skoordynowanym z poc. z Warszawy do Tomaszowa- Bełżca do centrum Tomaszowa.
>
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Kolej Regionalna Skawa- Chabówka- Rabka Zdrój-Mszana Dolna- Limanowa.
--
Petycja dot. połączenia Skawa- Chabówka- Rabka Zdrój-Mszana Dolna- Limanowa
do UM w Mszanie Dolnej
Wkrótce pociągi z - i do Zakopanego ominą Rabkę Zdrój, powstaje kolejowa obwodnica Chabówki. Stwarza to okazję na reaktywację zapomnianej linii kolei do Mszany w trakcji spalinowej w połączeniu z obsługą Rabki częstą ofert połączeń. Niestety, uważam że sama Rabka- Zdrój "nie wygeneruje potoku", zresztą można to sprawdzić w danych przewoźników kolejowych. Proponuję więc dalsze utrzymywanie oferty kolei do Rabki- Zdrój w połączeniu z reaktywacja połączeń autobusem szynowym w trakcji spalinowej na odcinku Skawa- Rabka Zdrój- Mszana Dolna, z ew. kursami do Limanowej.
Wzorem okolic Zakopanego i relacji Nowy Targ- Zakopane, domagam się podobnej oferty kolei na trasie ze stacji Skawa przez Chabówka- Rabka Zdrój-Mszana Dolna- do Limanowej.
Cała linia od Skawy do Rabki Zdrój jest zelektryfikowana. Dalej, od Rabki do Limanowej, cała trasa jest w trakcji spalinowej.
Proponuję by UMWM pozyskał autobusy szynowe spalinowe. Obecnie, po latach pojawiły się na rynku mniej skomplikowane i tańsze pojazdy szynowe. Możliwe jest dziś wprowadzenie systemu spalinowej kolei podmiejskiej dużo mniejszym kosztem. Operatorem mógłby byc przewoźnik prywatny (np. ten z linii do Łupkowa) albo KMŁ, albo Polregio.
Nie wiemy nadal, jaka jest koncepcja kolejowej obsługi Rabki- Zdrój po zmianie przebiegu połączeń do Zakopanego. Obecnie planowana jest lub już budowana jest kolejowa obwodnica Chabówki.
W związku z tym prawodpodobnie wszystkie obecne połączenia ominą Rabkę- Zdrój. Skrót jest budowany właśnie w celu ominięcia Rabki- Zdr. Co się w tej sprawie proponuje? Czy ktoś ma jakiś plan na zatrzymanie kolei w relacji do Rabki? Co proponuj3?
Mam propozycję: aby składy pociągów do Zakopanego były dzielone na stacji Skawa (która ma obecnie dwa tory, z czego jeden nieuzywany) i aby jeden człon składu jechał do Rabki- Zdroju i tam kończył bieg (lub jechał do Zakopanego ale obslugując wszystkie stacje na trasie), a drugi jechał jako przyspieszony do Zakopanego z dwoma- trzema postojami na tej trasie. Tylko łączenie/ dzielenie składów na stacji Skawa może spowodować że Rabka utrzyma połączenia kolejowe.
Niestety, stacja Skawa obecnie ma tylko jeden czynny tor, drugi jest nieczynny. Zaś przewoźnik KMŁ (Koleje Małopolskie ) lub Polregio nie sprecyzował planów obsługi Rabki (jeśli mialby tą stację nadal obsługiwać). Dzielenie składów na stacji Skawa tak aby utrzymać obsługę Rabki koleją- wymaga podjęcia odpowiednich przygotowań.
Czy UM w Mszanie może sprawić:
- aby 1) PKP PLK podniosły prędkość dla poc. pospiesznych i regio na odcinku od Krakowa do Rabki Zdroju i do Mszany, do prędkości konkurencyjnej z transportem drogowym? Cy UM może o to wnioskować do PKP PLK?
-aby 2) Koleje Małopolskie przedłużyły jedną ze swoich linii kolei aglomeracyjnej z Krakowa do Rabki- Zdrój jeśli czas przejazdu na tej trasie dla poc. przyspieszonego typu Sprinter spadłby do 1 godz. 25 minut?
-aby 3) wznowiono połączenia autobusem szynowym spalinowym w relacji Skawa- Rabka- Mszana Dln. albo Skawa- Rabka- Mszana Dln.- Limanowa(- Nowy Sącz)? Proponuję obsługę odcinka Skawa- Chabówka- Rabka Zdr.- Mszana Dolna co godzinę lub początkowo co dwie, umożliwiwając przesiadki na Kraków na stacji Skawa. Niniejszym piszę by wnioskować o to połączenie do UM w Mszanie Dolnej
Odpowiedź burmistrza Limanowej:
(...) Ale Pan albo nie zna stanu technicznego torowiska i wynikających z tego konsekwencji – czasu przejazdu pociągu na trasie Limanowa – Nowy Sącz albo w ogóle nie stąpa Pan po ziemi.
Pana zapytanie uznałem za niepoważne, a na takie nie odpowiadam.
O temacie komunikacji pasażerskiej na trasie Limanowa – Nowy Sącz można mówić dopiero po modernizacji torowiska, gdy czas przejazdu będzie co najmniej porównywalny z czasem przejazdu samochodem.
Pozdrawiam
Władysław Bieda
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja otrzymała:
Od:
Szalacha Dorota Data: 9 sierpnia 2018 14:01
Temat: RE: Pytanie łacznica w Kalwarii Zebrz.
Witam!
Szanowny Panie Redaktorze, w ramach zadania na linii Skawina – Sucha Beskidzka (nr 97 ) zaprojektowana zostanie również łącznica kolejowa w Kalwarii Zebrzydowskiej, między liniami: Skawina – Żywiec i Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko Biała, która ułatwi ruch pociągów z Krakowa w stronę Bielska. Budowa łącznicy planowana jest w latach 2021 -2023.
Na l. nr 97 prace już są realizowane ( od marca 2018 r. ) w systemie „projektuj i buduj". Prowadzone są tak , by umożliwić wakacyjne podróże.
Zadanie na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka (linia nr 97) jest częścią większego projektu za ponad 930 mln zł netto -„Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka Zakopane".
Zakończenie inwestycji na linii nr 97 planowane jest w 2020 r. a całego projektu do 2023 r.
Projekt ubiega się o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Pozdrawiam,
Dorota Szalacha
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrala
From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, August 8, 2018 8:50 PM
To: Szalacha Dorota
Subject: Pytanie łacznica w Kalwarii Zebrz.
--
Miał zostać ogłoszony przetarg na realizację robót budowlanych związanych z budową łącznicy w Kalwarii Zebrzydowskiej. Co wiadomo w tej sprawie?
Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – łącznica
Stacja węzłowa:
Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona
Łącznica Bielsko-Biała - Żywiec
Pozdrawiam
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Temat: Petycja dot. połączenia Skawa- Chabówka- Rabka Zdrój-Mszana Dolna- Limanowa
Do: UM Limanowa
Kolej Regionalna Skawa- Chabówka- Rabka Zdrój-Mszana Dolna- Limanowa.
--
Petycja dot. połączenia Skawa- Chabówka- Rabka Zdrój-Mszana Dolna- Limanowa
do UM w Limanowej
Wkrótce pociągi z - i do Zakopanego ominą Rabkę Zdrój, powstaje kolejowa obwodnica Chabówki. Stwarza to okazję na reaktywację zapomnianej linii kolei w trakcji spalinowej w połączeniu z obsługą Rabki częstą ofert połączeń. Niestety, uważam że sama Rabka- Zdrój "nie wygeneruje potoku", zresztą można to sprawdzić w danych przewoźników kolejowych. Proponuję więc dalsze utrzymywanie oferty kolei do Rabki- Zdrój w połączeniu z reaktywacja połączeń autobusem szynowym w trakcji spalinowej na odcinku Skawa- Rabka Zdrój- Mszana Dolna, z ew. kursami do Limanowej.
Wzorem okolic Zakopanego i relacji Nowy Targ- Zakopane, domagam się podobnej oferty kolei na trasie ze stacji Skawa przez Chabówka- Rabka Zdrój-Mszana Dolna- do Limanowej.
Cała linia od Skawy do Rabki Zdrój jest zelektryfikowana. Dalej, od Rabki do Limanowej, cała trasa jest w trakcji spalinowej.
Proponuję by UM w Limanowej lub UMWM pozyskał autobusy szynowe spalinowe. Obecnie, po latach pojawiły się na rynku mniej skomplikowane i tańsze pojazdy szynowe. Możliwe jest dziś wprowadzenie systemu spalinowej kolei podmiejskiej dużo mniejszym kosztem. Operatorem mógłby byc przewoźnik prywatny (np. ten z linii do Łupkowa) albo KMŁ, albo Polregio.
Nie wiemy nadal, jaka jest koncepcja kolejowej obsługi Rabki- Zdrój po zmianie przebiegu połączeń do Zakopanego. Obecnie planowana jest lub już budowana jest kolejowa obwodnica Chabówki.
W związku z tym prawodpodobnie wszystkie obecne połączenia ominą Rabkę- Zdrój. Skrót jest budowany właśnie w celu ominięcia Rabki- Zdr. Co się w tej sprawie proponuje? Czy ktoś ma jakiś plan na zatrzymanie kolei w relacji do Rabki?
Mam propozycję: aby składy pociągów do Zakopanego były dzielone na stacji Skawa (która ma obecnie dwa tory, z czego jeden nieuzywany) i aby jeden człon składu jechał do Rabki- Zdroju i tam kończył bieg (lub jechał do Zakopanego ale obslugując wszystkie stacje na trasie), a drugi jechał jako przyspieszony do Zakopanego z dwoma- trzema postojami na tej trasie. Tylko łączenie/ dzielenie składów na stacji Skawa może spowodować że Rabka utrzyma połączenia kolejowe.
Niestety, stacja Skawa obecnie ma tylko jeden czynny tor, drugi jest nieczynny. Zaś przewoźnik KMŁ (Koleje Małopolskie ) lub Polregio nie sprecyzował planów obsługi Rabki (jeśli mialby tą stację nadal obsługiwać). Dzielenie składów na stacji Skawa tak aby utrzymać obsługę Rabki koleją- wymaga podjęcia odpowiednich przygotowań.
Czy UM w Limanowej może sprawić:
- aby 1) PKP PLK podniosły prędkość dla poc. pospiesznych i regio na odcinku od Krakowa do Rabki Zdroju, do prędkości konkurencyjnej z transportem drogowym? Cy UM może o to wnioskować do PKP PLK?
-aby 2) Koleje Małopolskie przedłużyły jedną ze swoich linii kolei aglomeracyjnej z Krakowa do Rabki- Zdrój jeśli czas przejazdu na tej trasie dla poc. przyspieszonego typu Sprinter spadłby do 1 godz. 25 minut?
-aby 3) wznowiono połączenia autobusem szynowym spalinowym w relacji Rabka- Mszana Dln. albo Skawa- Rabka- Mszana Dln.- Limanowa(- Nowy Sącz)? Proponuję obsługę odcinka Skawa- Chabówka- Rabka Zdr.- Mszana Dolna co godzinę lub początkowo co dwie, umożliwiwając przesiadki na Kraków na stacji Skawa.
Poprzednia odpowiedź burmistrza Limanowej:
(...) Ale Pan albo nie zna stanu technicznego torowiska i wynikających z tego konsekwencji – czasu przejazdu pociągu na trasie Limanowa – Nowy Sącz albo w ogóle nie stąpa Pan po ziemi.
Pana zapytanie uznałem za niepoważne, a na takie nie odpowiadam.
O temacie komunikacji pasażerskiej na trasie Limanowa – Nowy Sącz można mówić dopiero po modernizacji torowiska, gdy czas przejazdu będzie co najmniej porównywalny z czasem przejazdu samochodem.
Pozdrawiam
Władysław Bieda
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Temat: Petycja: Kolej podmiejska Limanowa- Nowy Sącz
do UMWM
Szanowni Państwo,
Jakie jest stanowisko władz UMWM w sprawie wprowadzenia komunikacji podmiejskiej z wykorzystaniem spalinowych autobusów szynowych na trasie Stary Sącz- Nowy Sącz- Limanowa, o co niniejszym postuluję w tej petycji?
METRO SĄDECKIE - POMYSŁ NA SZYBKI TRANSPORT KOLEJOWY AGLOMERACJI
Adam Fularz
Pomysł wprowadzenia komunikacji szynowej o charakterze miejskim w rejonie Nowego Sącza po raz pierwszy został zaprezentowany przez prof. A. Rudnickiego w roku 1993 w ramach studium komunikacyjnego do szczegółowego planu zagospodarowania przestrzennego i wówczas wywołał tylko zdziwienie władz. Ideą profesora było wprowadzenie pojazdu dwusystemowego na kształt modelu Karlsruhe w celu obsługi tego położonego nad Dunajcem zespołu miejskiego.
Obecnie, po 20 latach pojawiły się na rynku mniej skomplikowane i tańsze pojazdy szynowe. Możliwe jest dziś wprowadzenie systemu kolei podmiejskiej dużo mniejszym kosztem.
Przebieg linii kolejowych względem tkanki miejskiej jest bardzo korzystny. Kolej obejmuje najważniejsze ośrodki funkcjonalne miasta, a w obrębie historycznego centrum usytuowany jest przystanek kolejowy. W pierwszej kolejności pożądanym wydaje się wprowadzenie transportu kolejowego w relacji Stary Sącz- Biegonice- Nowy Sącz Główny- Nowy Sącz Miasto (Centrum) – Nowy Sącz Chełmiec- (Limanowa). Czas przejazdu od stacji Chełmiec do stacji Nowy Sącz to około 9 minut, a do Starego Sącza dodatkowe 8 minut.
Proponowana jest nawet 20- minutowa częstotliwość w szczycie komunikacyjnym na linii do Nowego Sącza Chełmca. Konieczne będzie dodanie dodatkowych przystanków w celu pozyskania większej liczby podróżnych. Koszt inwestycji to przede wszystkim tabor. Zakładany jest zakup 3-4 lekkich wagonów motorowych, tzw. autobusów szynowych. Koszt budowy dodatkowych przystanków może zostać odroczony w czasie.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Temat: Kolej podmiejska Limanowa- Nowy Sącz
Do:
burmistrz@miasto.limanowa.pl
URZĄD MIASTA LIMANOWA
34-600 Limanowa, ul. Jana Pawła II 9
Szanowni Państwo,
Jakie jest stanowisko władz miasta Limanowej w sprawie wprowadzenia komunikacji podmiejskiej z wykorzystaniem spalinowych autobusów szynowych na trasie Stary Sącz- Nowy Sącz- Limanowa?
METRO SĄDECKIE - POMYSŁ NA SZYBKI TRANSPORT KOLEJOWY AGLOMERACJI
Adam Fularz
Pomysł wprowadzenia komunikacji szynowej o charakterze miejskim w rejonie Nowego Sącza po raz pierwszy został zaprezentowany przez prof. A. Rudnickiego w roku 1993 w ramach studium komunikacyjnego do szczegółowego planu zagospodarowania przestrzennego i wówczas wywołał tylko zdziwienie władz. Ideą profesora było wprowadzenie pojazdu dwusystemowego na kształt modelu Karlsruhe w celu obsługi tego położonego nad Dunajcem zespołu miejskiego.
Obecnie, po 20 latach pojawiły się na rynku mniej skomplikowane i tańsze pojazdy szynowe. Możliwe jest dziś wprowadzenie systemu kolei podmiejskiej dużo mniejszym kosztem.
Przebieg linii kolejowych względem tkanki miejskiej jest bardzo korzystny. Kolej obejmuje najważniejsze ośrodki funkcjonalne miasta, a w obrębie historycznego centrum usytuowany jest przystanek kolejowy. W pierwszej kolejności pożądanym wydaje się wprowadzenie transportu kolejowego w relacji Stary Sącz- Biegonice- Nowy Sącz Główny- Nowy Sącz Miasto (Centrum) – Nowy Sącz Chełmiec- (Limanowa). Czas przejazdu od stacji Chełmiec do stacji Nowy Sącz to około 9 minut, a do Starego Sącza dodatkowe 8 minut.
Proponowana jest nawet 20- minutowa częstotliwość w szczycie komunikacyjnym na linii do Nowego Sącza Chełmca. Konieczne będzie dodanie dodatkowych przystanków w celu pozyskania większej liczby podróżnych. Koszt inwestycji to przede wszystkim tabor. Zakładany jest zakup 3-4 lekkich wagonów motorowych, tzw. autobusów szynowych. Koszt budowy dodatkowych przystanków może zostać odroczony w czasie.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.