do Sz. Pana
Ministra Infrastruktury,
Drogi Panie,
Wnoszę o wprowadzenie oferty połączeń tranzytowych pasażerskich- umozliwiających pokonanie całego kraju koleją- bez zbędnych presiadek- dla cudzoziemców podróżujących tranzytem przez Polskę. Obecnie podróże wymagają nierzadko absurdalnej ilości przesiadek.
Wnoszę petycję o ułatwienia dla cudzoziemców podróżujących koleją przez Polskę.
Czy nie mają Państwo wrażenia że polska kolej jest zaporą dla cudzoziemców chcących tranzytem przejechać przez Polskę? Brakuje znanych z innych krajów połączeń przekraczających cały kraj, od granicy do granicy. Szczególną bolączką jest przekroczenie granicy koleją. Nie było tak przed II wojną światową. W wielu krajach normą są pociągi pozwalające szybko przejechać przez dany kraj tranzytowy. Polska kolej skazuje cudzoziemców w ruchu tranzytowym na serię trudnych przesiadek.
Podróżowałem koleją po wielu krajach i przejazd koleją przez Polskę dla cudzoziemca jest trudny, i wymaga nierzadko wielu przesiadek. Dodatkowo polska kolej jest droga, i od wielu cudzoziemców słyszałem że po Polsce taniej jest podróżować transportem drogowym.
Dlaczego PKP Intercity nie obsługuje pociągów dalekobieżnych lub przynajmniej grup wagonów na trasach międzynarodowych przecinających całą Polskę?
W tej petycji wnoszę o uruchomienie takich tras jak:
Brest na Białorusi- Warszawa- Poznań- Berlin.
(Szeginie na Ukr.linią normalnotorową)- Medyka - Rzeszów - Kraków- Częstochowa Str.- Poznań- Berlin
Grodno na Białorusi- Białystok- Warszawa- Poznań- Berlin
Grodno na Białorusi- Białystok- Warszawa- Katowice- Bohumin
Brest na Białorusi- Warszawa- Częstochowa Str.- Wrocław- Goerlitz
(Szeginie na Ukr.linią normalnotorową)- Medyka - Rzeszów - Kraków- Częstochowa Str.- Wrocław- Goerlitz
(Kaliningrad linią normalnotorową)- Malbork- Tczew (ominięcie łącznicą)- Bydgoszcz- Poznań - Berlin
(Kaliningrad linią normalnotorową)- Malbork- Tczew (ominięcie łącznicą)- Bydgoszcz- Katowice- Bohumin
(Kaliningrad linią normalnotorową)- Malbork- Warszawa- Kraków- Rzeszów- Medyka - (Szeginie na Ukr.)
(Kowel linią normalnotorową lub Jahodin)- Dorohusk- Lublin- Warszawa- Poznań- Berlin
(Kowel linią normalnotorową lub Jahodin)- Dorohusk- Lublin- Radom- CMK- Katowice- Bohumin
Kowno (Kaunas)- Suwałki- Białystok- Warszawa- Katowice- Bohumin
Kowno (Kaunas)- Suwałki- Białystok- Warszawa- Poznań- Berlin
Kowno (Kaunas)- Suwałki- Białystok- Warszawa- CMK- Częstochowa Str.- Wrocław- Goerlitz
Czy są możliwe jakieś zmiany w polityce układania tras pociągów przez PKP Intercity? Dlaczego skazuje się cudzoziemców na liczne przesiadki? Dlaczego bezpośrednie połączenia przez Polskę od granicy do granicy obsługują tylko koleje RŻD?
Odpowiedź MIB:
Szanowny Panie Redaktorze,
zgodnie z przepisami ustawy z 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym minister właściwy ds. transportu jako organizator publicznego transportu zbiorowego zapewnia funkcjonowanie przewozów międzywojewódzkich i międzynarodowych w ramach dostępnych na ten cel środków budżetu państwa. Dofinansowywanie przez ministra przewozów międzynarodowych nie jest obligatoryjne (art. 55 ust. 2 ww. ustawy). Dotowanie pociągów międzynarodowych, w tym tranzytowych, jest w dużej mierze uzależnione od wielkości limitów przewidzianych na ten cel w ustawie budżetowej.
Priorytetem dla MIB jest zapewnienie funkcjonowania i finansowania przewozów międzywojewódzkich. W najbliższym rozkładzie jazdy pociągów 2017/2018 nie zaplanowano pociągów tranzytowych na zamówienie ministra właściwego ds. transportu.
PKP Intercity S.A. może realizować tranzytowe międzynarodowe połączenia kolejowe na zasadach komercyjnych, czyli na własne ryzyko handlowe biorąc pod uwagę przede wszystkim:
· popyt na usługi przewozowe,
· uzasadnienie ekonomiczne uruchomienia tranzytowego pociągu międzynarodowego,
· uzgodnienia pomiędzy polskim i sąsiadującymi przewoźnikami w zakresie kursowania nowych pociągów i partycypowania w kosztach ich uruchomienia,
· parametry technicznych linii kolejowych i ewentualne prace modernizacyjne (np. na linii kolejowej nr 3),
· dostępność taboru kolejowego.
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
PETYCJA DO ZARZĄDU WOJ. LUBUSKIEGO,
O zaniechanie finansowania linii kolei transgraqnicznej Horka- Pozznań na odcinku Żagań- Nowa Sól- Konotop- Kolsko- Wolsztyn
Ostatnio w sieci społecznościowej różne osoby przekonują że sarząd województwa lubuskiego podjął decyzję o finansowaniu likwidacji jedynej kolei międzynarodowej między woj. lubuskim i wielkopolskim a landem Saksonia. Likwidacja dotknęła już perony pasażerskie na odcinku Przewóz- Jankowa Żagańska, teraz pora przyszła na demontaż torowiska. Obecna decyzja UMWL dotyczy finansowania likwidacji fragmentu linii Goerlitz- Horka- Sanice- Żagań- Nowa Sól- Wolsztyn- Poznań ktora ma zostac zlikwidowana na odcinku Żagań- Kożuchów- Nowa Sól- Wolsztyn a prace finansuje urząd UMWL kierowany przez p. E. Polak.
Wnosze do zarządu województwa lubuskiego o zaniechanie likwidacji linii i o anulowanie decyzji o finansowaniu rozbiórki torowiska tej linii kolei międzynarodowej. Ścieżka rowerowa może powstać wzdłuż torowiska kolei- jak w gminie Rewal, a nie zamiast torowiska.
Zaobserwowano np. wycięcie części drzew na szlaku tej linii. Część osób sądzi że to oznacza że prace rozbiórkowe już się rozpoczęły. Zapytaliśmy więc zarządcę tej linii o decyzję w sprawie rozbórki jedynej linii kolei łączącej województwa lubuskie i wielkopolskie z niemieckim landem Saksonia. Jak podaje powiat Nowa Sól, PKP PLK poinformowało wszystkie samorządy o zamiarze likwidacji tej międzynarodowej linii kolejowej. Wcześniej usunięto perony pasażerskie, rzekomo z racji tego że były one od 30 lat nieużywane, na odcinku linii z Jankowej Żag. do Przewozu na granicy Saksonii. Perony pasażerskie miały być "wyeksploatowane" co wydaje się być niezgodne z faktami- takie perony można było naprawić zamiast likwidować.
Odpowiedzi PKP PLK:
(...) Została rozpoczęta procedura uzyskania zgód na likwidację linii Żagań – Kożuchów – Nowa Sól – Wolsztyn w granicach Starostwa Nowa Sól. Procedowanie rozpoczęło się na wniosek Starostwa, które zamierza w śladzie nieczynnej linii wybudować ścieżkę rowerową.
(...)
Zbigniew Wolny
Zespół Prasowy
Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach
Biuro Komunikacji i Promocji
Centrala
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
--
Odpowiedź Powiatu Nowosolskiego
Nawiązując do sprawy budowy ścieżek rowerowych na terenie powiatu nowosolskiego, bardzo proszę o zamieszczenie informacji, że pomysł budowy drogi rowerowej po likwidacji linii kolejowej nr 371 (Wolsztyn-Żagań) w granicach powiatu wyszedł od Starostwa Powiatowego oraz Gmin, przez teren których linia ta przebiega. W mojej poprzedniej informacji, którą do Pana wysłałam chodziło o przekazanie faktu, że PKP PLK zgodnie z obowiązującymi przepisami poinformowało wszystkie samorządy o zamiarze likwidacji tej linii kolejowej. PKP PLK nie było pomysłodawcą budowy drogi rowerowej. (...)
Dagmara Ostrowska
Rzecznik Prasowy
Powiat Nowosolski
ul. Moniuszki 3B
67-100 Nowa Sól
Likwidacja peronów: pytania redakcji
Czy to prawda że w ramach remontu torowiska ma dojść lub doszło do likwidacji peronu/ peronów na stacji w Przewozie i na wszystkich stacjach pośrednich co uniemożliwi przywrócenie kolei pasażerskiej na remontowanym torowisku?
Dlaczego PKP PLK likwidują perony pasażerskie które istniały i zachowały się w stanie dobrym? Jaki jest tego cel? Jeszcze bardziej obniżyć rentowność tych odcinków sieci kolejowej? Innego celu niestety- jako ekonomista- nie zauważam.
ODPOWIEDŹ:
Panie Redaktorze
Prace na odcinku Jankowa Żagańska – Przewóz prowadzone są w celu zapewnienia ruchu towarowego. Obecne zadanie nie obejmuje robót z zakresu obsługi pasażerskiej. W ramach prac, na podstawie wcześniejszych ocen, usuwane są elementy wyeksploatowanej, niewykorzystywanej od 30. lat infrastruktury.
(...)
Bohdan Ząbek
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Petycja do radnych Sejmiku WL
Upadek znaczenia zielonogórskiego węzła kolejowego nie ma sobie równych w skali kraju. Zielona Góra straciła połączenia międzynarodowe na wskutek niefrasobliwości poprzednich władz, które nie zadbały o to by nasze miasto pozostało na ważnym szlaku Berlin- Kraków. Dziś pociągi na tej trasie już omijają nasze miasto, choć mogłyby być żyłą napędzającą turystów.
Priorytetem dla rozwoju miasta w dziedzinie turystyki powinno być zadbanie o połączenia kolejowe i lotnicze z Europą Zachodnią.
Priorytetem są połączenia kolejowe z RFN, szczególnie uruchomienie bezpośrednich połączeń:
-Zielona Góra- Żary- Forst- Cottbus (dziś podróż wymaga dwóch przesiadek). W niniejszej petycji wnoszę o połączenie rozdzielonych relacji w jedną za pomocą porozumienia i wymiany pociągokilometrów z prywatnym przewoźnikiem niemieckim po stronie niemieckiej który kursuje na odcinku Forst- Cottbus. Tabor z dopuszczeniem do RFN byłby wynajęty przez stronę polską. Nie wnoszę o uruchomienie nowych połączeń a jedynie o połączenie trzech różnych- krótkich relacji- w jedną długą. Pozwoli to IMHO poprawić rentowność tych połączeń kolei.
-Zielona Góra- Rzepin- Słubice- Frankfurt – Berlin (dziś podróż wymaga zwykle dwóch przesiadek poza dwoma połączeniami bezpośrednimi na dobę, co ma się jednak zmienić). Wnoszę petycję o to aby przy zwiększeniu częstotliwości połączeń z Ziel. Góry do Frankfurtu zapewnić bezpłatny transfer autobusem z przystanku kolei w Słubicach do centrum Słubic, jako że Słubice są największym miastem na trasie a dworzec Słubice leży kilka km od centrum. W Słubicach istnieje komunikacja miejska, możliwe że tenże przewoźnik mógłby świadczyć usługi na rzecz UMWL w celu bezpłatnego skomunikowania centrum miasta z przystankiem kolei w Słubicach.
-Oraz wnoszę w tej petycji o odtworzenie połączenia z Zielonej Góry do Guben i dalej do Cottbus- choćby tylko w weekendy.
Połączenia transgraniczne winny być oferowane z minimalną częstotliwością 6-8 połączeń dziennie przy taryfach nie wyższych niż taryfy stosowane w Brandenburgii (związek komunikacyjny VBB). Na rynku połączeń pomiędzy RFN a Czechami działa aż kilku przewoźników, i ceny są znacznie niższe. Sensownym krokiem byłaby demonopolizacja tego rynku. Ważne jest odtworzenie bezpośrednich połączeń do miast atrakcyjnych turystycznie: Kożuchowa (zaprzestanie planów likwidacji tej linii kolei które finansuje UMWL ze środków unijnych którymi dysponuje) oraz Wschowy. Jest to możliwe przy użyciu wagonów motorowych (autobusów szynowych), i minimalna oferta powinna wynosić 5-6 par połączeń dziennie. Zalecana jest ewentualna reaktywacja połączeń kolejowych do Łagowa.
Reasumując, co więc należy zrobić aby region i miasto stały się atrakcyjne dla turystów? Powinno się, między innymi:
-zabiegać o bezpośrednie połączenia transportem zbiorowym z Berlinem (lub o znaczne zwiększenie częstotliwości połączeń autobusowych, co ma jednak ta wadę iż autobusy nie są bynajmniej tak popularnym środkiem transportu na zachodzie Europy jak to ma miejsce w Polsce). Zielona Góra mogłaby być wypromowana jako miasto przesiadkowe dla podróżnych z Polski na pociągi do Niemiec.
Pozdrawiam,
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Do:
Samorząd Woj. Lubuskiego
Radni Sejmiku
P E T Y C J A
Szanowni Państwo,
Światowe rankingi nie pozostawiają złudzeń. Polskie koleje pasażerskie zostały odpowiednio sklasyfikowane, a światowi eksperci sporządzający ogólnoświatowe rankingi sugerują pogoń za odjeżdżającymi takimi kolejowymi potęgami jak Bangladesz, Gabon, Wietnam.
Podróżując podczas wakacji kolejami w woj. lubuskim, mam kilka propozycji:
- wieloma pociągami podróżują najczęściej muchy i pająki. Myślę że można zmodyfikować ich relacje i rozkłady tak, aby ktokolwiek zechciał z nich skorzystać. Np. połączenia które dojeżdżają do Nowej Soli- mogłyby być połączone w jedną relację z pociągami PR z Głogowa do Wrocławia.
- Dlaczego nie wprowadzić oferty poc. regionalnych przyspieszonych (np. 4 postoje na trasie) w relacji z Gorzowa do Ziel. Góry i dalej do Żar i Zgorzelca łącząc różne relacje i odcinki w jedną całość? Obecnie kolej nie obsługuje tej relacji, bowiem jest zbyt wolna. Pasażerowie korzystają z samochodów.
Zredukowanie czasu przejazdu z Zielonej Góry do Żar do ok. 45 minut jest możliwe. Linia jest silnie zniedbana, miejscami autobus szynowy jedzie wolniej niż mógłby, z powodu jej "zapuszczenia", co powoduje niższe prędkości na linii.
Jest to 54 km, podróżując z prędkością 110 km/h, czas podróży bez zatrzymania powinien wynosić ok. 30 minut. Przecież 110 km/h to żadna zawrotna prędkość i zupełnie możliwa na linii o takiej geometrii krętego torowiska.
Wnoszę w petycji aby w "komplecie" z modernizacją linii kolejowej Żary- Zielona Góra wznowić połączenia na trasie Zielona Góra- Lubsko. Wnoszę o umieszczenie tej relacji kolei w Planie Transportowym.
Odcinek Bieniów- Lubsko linii Zielona Góra- Lubsko był ongiś częścią linii obsługującej przez wojną światową ruch dalekobieżny z prędkością techniczną 160 km/h (sto sześćdziesiąt).
Obecnie Lubsko jest miastem skąd wyemigrowała wszelka młodsza wiekiem ludność. Rodzi to wiele niebezpieczeństw wykluczenia cywilizacyjnego, gospodarczego, kulturowego. Lubsko było znane m.in. z kręcenia tutaj scen dla filmu dokumentalnego o wybuchu bomby atomowej w Hiroszimie. W tym celu wysadzono ruiny dawnych fabryk.
Proponuję i wnosze o wznowienie połączeń pasażerskich na trasie Lubsko- Jasień- Bieszków- Bieniów- Nowogród- Zielona Góra. Połączenie powinno być przyspieszone na całej trasie. Odcinek Lubsko- Ziel. Góra mógłby być pokonany w ok. 1 godzinę.
Jeśli Państwo są też zainteresowani, istnieje możliwość wznowienia połączeń bezpośrednich z woj. lubuskiego do Czech. Zielona Góra miałaby wówczas szansę na ruch przesiadkowy w owych- niemal zupełnie pustych dziś pociągach.
Obecnie pociągi do Jel. Góry kursują przez Mikułową na Dolnym Śląsku- a w tej miejscowości odchodzi czynna linia towarowa do czeskiego Liberca. Sądzę że połączenie Liberec- Zawidów- post.odgałęźny Studniska- Zgorzelec Miasto- Węgliniec- Iłowa- Ziel. Góra jest po prostu możliwe, skoro 90 % polskiego odcinka jest dziś obsługiwane bezpośrednią relacją z w kier. Zgorzelca i Jel. Góry.
Pozdrawiam,
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Data: środa, 22 sierpnia 2018
Temat: Petycja w sprawie kolei z Gorzowa do Zielonej Góry do Radnych Sejmiku woj. Lubuskiego
Do: kancelaria sejmiku, Radni Sejmiku
P e t y c j a
Do Państwa Radnych Sejmiku
Zwracam się z petycją o:
- uzupełnienie połączenia między dwoma największymi miastami województwa o relacje dwoma innymi trasami niż przez Zbąszynek. Poniżej przedstawiam dwie relacje o których uruchomienie wnoszę. Z czasem czas przejazdu tymi oboma trasami winien spaść do 2 godzin lub 2 godzin 30 minut co jest technicznie możliwe.
Wnoszę o:
- uruchomienie połączenia kolejowego trasą z Gorzowa p. Międzyrzecz- Wędrzyn- Sulęcin- Ośno Lubuskie- Rzepin- zmiana kierunku- Zielona Góra. Połączenie to byłoby przyspieszone na całym odcinku i obsługiwałoby tylko wybrane stacje i przystanki.
-uruchomienie połączenia kolejowego finansowanego przez UMWL w relacji Gorzów Wielkopolski-Międzyrzecz- Gościkowo/ Paradyż- Łagów Lubuski- Toporów- Torzym- Rzepin- zmiana kierunku- Zielona Góra. Także to połączenie byłoby przyspieszone na całym odcinku.
- połączenie wykorzystaloby nieczynną obecnie linię kolei od Toporowa do m. Łagów do Gościkowa-Paradyża i dalej do Nietoperka oraz Kaławy odkąd tory są już wyremontowane. Odcinek odn Nietoperka do Łagowa jest obecnie nieużywany ale ma podkłady strunobetonowe i jego przywrócenie do ruchu jest możliwe. Nie sa to podklady drewniane w związku z czym przywrócenie ruchu na tej trasie jest technicznie nieskomplikowane.
Wnoszę o zamówienie usług przewozów regionalnych tymi trasami co najmniej raz do dwa razy dziennie w okresie nauki szkolnej oraz dwa do trzy razy na dzień w sezonie letnim.
-wnoszę o wyznaczenie nowej lokalizacji przystanku kolei w Gościkowie. Dogodne miejsce to na zachód przy moście nad drogą /szosą celem organizacji węzła przesiadkowego w tym miejscu w okresie późniejszym.
- wnoszę o zamówienie obu usług nawet bez wpisania tych tras do Planu Transportowego jako że nie jest to prawnie wymagane i konieczne. Inne regiony wznawiają ruch na trasach kolei które nie są ujęte w takich planach. Państwa urzędnicy zaś twierdzą że to nie jest możliwe co jest stwierdzeniem nieprawdziwym.
Wnoszę o trzecią relację Gorzow- Zielona Gora poprzez Kostrzyn nad Odrą wykorzystując połączenie obu linii kolejowych co wymaga zmiany kierunku.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Petycja
Do Państwa Radnych Sejmiku
Zwracam się z petycją o:
-uruchomienie połączenia kolejowego finansowanego przez UMWL w relacji Gorzów Wielkopolski-Międzyrzecz- Frankfurt nad Odrą.
- połączenie wykorzystaloby nieczynną obecnie linię kolei od m. Łagów do Gościkowa-Paradyża i do Nietoperka oraz Kaławy. Odcinek ten ma podkłady strunobetonowe i jego przywrócenie do ruchu jest możliwe. Wnoszę o zamówienie usług przewozów regionalnych tą trasą co najmniej raz dziennie w sezonie letnim.
-wnoszę o wyznaczenie nowego przystanku kolei w Gościkowie na moście nad drogą /szosą celem łatwiejszego dostępu do klasztoru Paradyż.
- wnoszę o zamówienie usługi nawet bez wpisania trasy do Planu Transportowego jako że nie jest to prawnie wymagane i konieczne. Inne regiony wznawiają ruch na trasach kolei które nie są ujęte w takich planach.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
W imieniu
Portu Lotniczego Wrocław oraz Baltona S.A.
zapraszamy na
BALTONA DUTY FREE GRAND OPENING
Świętuj z nami pojawienie się we Wrocławiu nowego operatora strefy wolnocłowej oraz oficjalne uruchomienie aż 6 sklepów!
W spotkaniu udział wezmą:
- Piotr Kazimierski, Prezes Zarządu Baltona S.A., operatora, który od ponad 70 lat działa na najważniejszych europejskich rynkach.
- Nick Tylor, Dyrektor The Design Solution – pracowni, która zaprojektowała wygląd wrocławskiej strefy wolnocłowej, inspirując się lokalną historią, tradycją i architekturą.
- Dariusz Kuś, Prezes Zarządu Portu Lotniczego Wrocław S.A.
- Jarosław Wróblewski, Wiceprezes Zarządu Portu Lotniczego Wrocław S.A.
- Jarosław Sztucki, Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Portu Lotniczego Wrocław S.A.
Data: 30 sierpnia (czwartek), godz. 18.00.
Miejsce: taras widokowy – przemówienia, część nieoficjalna oraz hala odlotów – uroczyste przecięcie wstęgi.
Ważne: z uwagi na konieczność przejścia przez kontrolę bezpieczeństwa (część spotkania odbędzie się w hali odlotów), prosimy o przekazanie danych (imię, nazwisko, nr PESEL lub nr dowodu osobistego) w celu wystawienia przepustki. Na spotkanie należy zabrać dokument tożsamości.
Uwaga: samochód można zostawić na parkingu A, B, C lub VIP. Po spotkaniu przekażemy bilety wyjazdowe.
Dziennikarze zainteresowani indywidualnymi wywiadami z zaproszonymi gośćmi proszeni są o wcześniejsze zgłoszenie takiej potrzeby.
Potwierdzenie udziału: Aleksandra Palus, 509 065 355, apalus@prexpert.com.pl
Proszę o potwierdzenie udziału do 28 sierpnia 2018 roku (do końca dnia).
Od:
Rzecznik Data: 21 sierpnia 2018 11:34
Temat: 2 września zacznie obowiązywać korekta rozkładu jazdy. Poznaj szczegóły połączeń PKP Intercity - informacja prasowa
Szanowni Państwo,
w niedzielę 2 września br. wchodzi w życie korekta rozkładu jazdy. Będzie obowiązywać do 20 października. Wprowadzane zmiany zapewnią optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji linii kolejowych.
Pozdrawiamy,
Biuro Prasowe PKP Intercity
Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142 A
02-305 Warszawa
http: www.intercity.pl
NIP 526 25 44 258 REGON 017258024
Kapitał zakładowy: 2 489 033 640 00 PLN
KRS 0000296032 Sąd Rejonowy dla m. st. W-wy / XII Wydz. Gosp.
(..)
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Od kilku dni osoby niesłyszące i słabosłyszące mogą korzystać z usługi wideotłumacza w warszawskich kasach Kolei Mazowieckich. Szczegóły znajdują się w załączniku.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Redakcja otrzymała:
Od:
Rzecznik prasowy ZTM Data: 20 sierpnia 2018 15:20
Temat: Bilet warszawiaka: płacisz mniej, jedziesz dalej - informacja prasowa
Bilet warszawiaka: płacisz mniej, jedziesz dalej
Od 1 września wszystkie bilety warszawiaka oraz młodego warszawiaka będą ważne w obu strefach biletowych.
Dzięki tej zmianie taryfa zostanie uproszczona i znajdą się w niej tylko bilety ważne w 1 i 2 strefie biletowej: 30-dniowy normalny imienny w cenie 98 zł oraz bilet 90-dniowy normalny imienny w cenie 250 zł.
To ważna zmiana dla osób rozliczających się z podatku dochodowego w stolicy, bo oznacza to duże oszczędności. Dotychczas za bilet warszawiaka, ważny w obu strefach, trzeba było zapłacić odpowiednio 166 zł (bilet 30-dniowy normalny) lub 406 zł (90-dniowy normalny). Teraz podróż w obu strefach będzie tańsza o kilkaset złotych rocznie, np. w portfelu pasażera korzystającego z biletów 30-dniowych pozostanie aż 816 zł.
Przypomnijmy, że bilet warszawiaka przysługuje mieszkańcom Warszawy, którzy rozliczają się z podatku dochodowego od osób fizycznych w jednym ze stołecznych urzędów skarbowych. Z tych pieniędzy w znacznej części finansowane jest funkcjonowanie Warszawskiego Transportu Publicznego, w skład którego wchodzą: autobusy, tramwaje, metro oraz pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej. Do korzystania z tańszych biletów uprawnia tzw. e-hologram. Pierwszy raz można go zakodować na karcie miejskiej wyłącznie w wybranym Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM lub Wydziale Obsługi Mieszkańców. Wystarczy złożyć wniosek i jeden z dokumentów:
· pierwszą stronę złożonego PIT-u za 2017 rok ze stemplem warszawskiego urzędu skarbowego poświadczającej rozliczenie podatku,
· urzędowe poświadczenie odbioru wydanego przez elektroniczną skrzynkę podawczą systemu teleinformatycznego administracji podatkowej (UPO) wraz z pierwszą stroną zeznania podatkowego składanego drogą elektroniczną i wygenerowanym numerem dokumentu zgodnym z identyfikatorem dokumentu UPO,
· zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzającego złożenie zeznania o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w 2017 roku.
Osoby, które mają już wgrany e-hologram i nadal spełniają warunki określone w uchwale, mogą przedłużyć jego ważność do 30 września 2019 r. w automatach biletowych.
Zachęcamy również do zapoznania się z filmem, który przybliża zmiany wprowadzane od 1 września. Można go znaleźć w tym miejscu.
Dodatkowych informacji udziela:
Łukasz Majchrzyk
Podinspektor ds. kontaktów z mediami
Dział Prasowy
(..)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Petycja
Do Szanownej Pani/ Szanownego Pana
Burmistrz miasta i gminy Międzyzdroje
Wzywam do przedstawienia informacji- kto odpowiada za organizację ruchu drogowego na terenie miasta i gminy. Dostrzeglem szereg kardynalnych zaniedbań. Sam byłem świadkiem dwóch sytuacji bliskich zranieniu osób na ul. Gryfa Pomorskiego na odcinku od ronda na zachód mimo że przechodziłem tam raptem kilkanaście razy. Na pobliskim rondzie nie działała dzisiaj większość latarni. Organizacja ruchu na ulicach miasta była całkowicie błędna i w mojej ocenie generuje ona wypadki. Brak jest wyniesionych tarcz skrzyżowań czy progów spowalniajacych. Na ulicy Polnej gdzie mieszkalem, co najmniej dwa razy widziałem wyscigi scigaczy. Dzisiaj ktoś tam jechał na jednym kole. Ulicę tą przebudowano w sposób który generuje wypadki. Ulica ta nadaje się do przebudowy pod kątem brd.
Czy osoba organizująca ruch drogowy na terenie miasta i gminy posiada kwalifikacje w tym zakresie? Proszę bardzo o ich opisanie. Proszę o przesłanie listy/ wykazu wypadków drogowych i kolizji na terenie miasta i gminy. Proszę o przesłanie dokumentacj podjęcia działań w zakresie brd. Proszę o przesłanie tych dokumentów w terminie niezwłocznym.
Przypominam o odpowiedzialności karnej władz miasta i gminy za spowodowane wypadki drogowe. W mojej ocenie Państwo te wypadki powodują i ponoszą winę. W mojej ocenie powinni być Państwo osądzeni. To co zaobserwowalem np. na ul. Bohaterów Warszawy- czyli kompletnie błędna organizacja ruchu- na tyle absurdalna że w ogóle nie jest ona przestrzegana przez - jak dzisiaj zaobserwowalem- większość użytkowników drogi- w normalnym państwie prawa skończyć się powinno wyrokiem skazującym dla osób winnych takiej a nie innej organizacji ruchu. Wzywam do przedstawienia informacji czy w sprawie błędów organizacji ruchu poinformował/a Pan/Pani organy ścigania tak aby osoba winna błędów w organizacji ruchu została skazana.
W związku z powyższymi błędami wzywam Panią/ Pana do ustąpienia ze stanowiska i zakończenia kariery politycznej w trybie natychmiastowym lub pierwszym możliwym. To co zaobserwowalem jest także efektem braku kontroli z Pani/ Pana strony. Ponosi Pani/Pan współwinę za zaistniałe wypadki drogowe, za śmierci osób i za ich rany. Wzywam tą petycją Panią/ Pana do zaniechania dalszej działalności w polityce tego miasta i tej gminy.
Z szacunkiem
Adam Fularz, ekonomista
Ul. Dolina Zielona 24a
65-154 Zielona Góra
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja otrzymała:
Od: media <media na serwerze
mi.gov.pl>
Data: czwartek, 16 sierpnia 2018
Temat: kolejne pytanie o likwidację peronow kolejowych
Do: Adam Fularz
Szanowny Panie Redaktorze,
na etapie opracowywania Studium Wykonalności dla projektu „Prace na linii kolejowej nr 146 Wyczerpy – Chorzew Siemkowice", wykonawca wystąpił do organizatorów przewozów właściwych dla tej linii, tj. do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego o określenie planowanych przewozów na tej linii oraz związanego z tym zapotrzebowania na przebudowę istniejących peronów. Urzędy Marszałkowskie w odpowiedzi nie zadeklarowały zamawiania przewozów i nie wskazały na konieczność odbudowy peronów podczas realizacji projektu. Ze względu na te deklaracje oraz nieuwzględnienie linii kolejowej nr 146 w Planach Transportowych obu województw (łódzkiego i śląskiego), nie było podstaw do realizacji prac w zakresie infrastruktury służącej do obsługi podróżnych. Spółka PLK będzie gotowa podjąć działania w przypadku realnego zainteresowania uruchomieniem trwałych połączeń pasażerskich na linii kolejowej nr 146. Ruch pociągów pasażerskich odbywał się na tej linii do końca 2012 r. Zabezpieczone zostało miejsce do ewentualnej budowy peronów w przyszłości.
Obecnie trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu na wybór wykonawcy prac projektowych przebudowy linii nr 131, w tym stacji Dąbie nad Nerem. Projekty realizacyjne na odcinku Zduńska Wola Karsznice – Tczew linii 131 znajdują się wśród zadań analizowanych pod kątem realizacji w przyszłej perspektywie.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
(...)
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz na serw.
wieczorna.pl]
Sent: Wednesday, August 01, 2018 9:50 AM
To: media
Subject: kolejne pytanie o likwidację peronow kolejowych
Do MI
Czy MI samo uzgadniało tą decyzję z PKP PLK- w odpowiedzi podano że wykonano jakies uzgodnienia? Bo samorząd woj. śląskiego pytany o likwidację- przesłał opinię negatywną, to samo- rada miasta Częstochowy.
Na jakiej podstawie prawnej PKP PLK dokonuje likwidacji peronów kolei pasażerskiej, przy sprzeciwie jednostek samorządu?
Co z peronem w mieście Dąbie nad Nerem? Czy będzie zlikwidowany? Wczoraj jeszcze był.
Czy to prawda że samorzady które będą chciały odzyskać perony, będą musiały płacić po 6 mln PLN?
Pozdrawiam,
W dniu 30 lipca 2018 12:49 użytkownik media <media na serw.
mi.gov.pl> napisał:
Szanowny Panie Redaktorze,
na odcinku Chorzew Siemkowice – Zduńska Wola Karsznice planowana jest rozbiórka istniejących i budowa nowych peronów (z wyłączeniem stacji Zduńska Wola Karsznice). Na odcinku Herby Nowe – Chorzew Siemkowice ze względu na zły stan techniczny peronów zaplanowano ich rozbiórkę i zabezpieczenie terenu pod nowe przystanki, których lokalizacje zostały uzgodnione z samorządami. Umożliwi to ewentualne odbudowanie przystanków osobowych i stacji w przyszłości, jeśli samorządy lokalne (Urzędy Marszałkowskie) zdecydują się na wznowienie ruchu pasażerskiego na tym odcinku.
Na trasie Wyczerpy – Chorzew Siemkowice (nr 146) w ramach inwestycji stare perony zostały zlikwidowane zgodnie z uzgodnieniami i ze względu na brak zainteresowania prowadzeniem przewozów na linii. Zabezpieczone zostało miejsce do ewentualnej budowy peronów w przyszłości.
Wydział prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz na serw.
wieczorna.pl]
Sent: Monday, July 16, 2018 10:34 AM
To: media <media na serw.
mi.gov.pl>
Subject: pytanie o likwidację peronow kolejowych
Czy MI za pośrednictwem PKP PLK już dokonało fizycznej likwidacji peronow pasazerskich na odcinku z Herby Stare do Inowrocław p. Chorzew Siemkowice i z tej stacji do Częstochowy? Czy jakieś perony ocaleją?
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.