Redakcja otrzymała-
Od: Biuro Prasowe <biuro.prasowe na serwerze
zakopane.eu>
Data: piątek, 7 września 2018
Temat: Pytania prasowe- kolej aglomeracyjna Zakopane- Nowy Targ
Do: Adam Fularz
Dzień dobry,
w odpowiedzi na Pańskie pytania informujemy:
1. Poranny pociąg, wyjeżdżający pierwotnie z Nowego Targu o 7:08 został przesunięty na wcześniejszą godzinę - wyjazd z Nowego Targu o 6:40. Informacja o całkowitej likwidacji tego połączenia okazała się na szczęście nieprawdziwa i wynikała z błędu na stronie
rozklad-pkp.pl oraz w aplikacji Bilkom.
Pracownicy Urzędu Miasta Zakopane oraz wójt Szaflar Rafał Szkaradziński interweniowali w sprawie połączenia i uzyskali zapewnienie, że od połowy września pociąg wróci na pierwotną, bardziej atrakcyjną godzinę, czyli odjazd z Nowego Targu o 7:08.
2. Pracownicy Urzędu Miasta Zakopane podczas wczorajszego spotkania z pracownikami PKP PLK poruszyli kwestię ewentualnej możliwości zlokalizowania przystanku kolejowego na Ustupie. Czekamy na odpowiedź.
Piotr Manowiecki
Wydział Ochrony Środowiska
(...)
Z poważaniem,
Agata Pacelt-Mikler
Biuro Komunikacji Społecznej i Promocji/
Współpraca z miastami partnerskimi
Urząd Miasta Zakopane
ul. Kościuszki 13
34-500 Zakopane
tel. 18 20 20 449
e-mail: media na
zakopane.eu Sent: Friday, September 7, 2018 1:33 PM
To: Biuro Prasowe UMZ
Cc: Szalacha Dorota
Subject: Pytania prasowe- kolej aglomeracyjna Zakopane- Nowy Targ
do UMZ
Czy PKP PLK zwróciły się do UMZ z wnioskiem o wspólne przeanalizowanie sieci nowych przystanków na linii łączącej Zakopane i Nowy Targ? Czy doszło do jakichś uzgodnień? Przecież już takie prace ongiś zlecano i przygotowano listę nowych przystanków-
Ustup
Poronin Kasprowicza
Biały Dunajec Most
Banska
Od: Szalacha Dorota
Data: 13 sierpnia 2018 11:26
Temat: RE: Pytania prasowe- kolej aglomeracyjna Zakopane- Nowy Targ
Do: "adam.fularz na
wieczorna.pl"
Witam!
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wspólnie z samorządami przeanalizują i rozpatrzą możliwości oraz zasadność ewentualnej budowy dodatkowych przystanków na linii nr 99, na odcinku Nowy Targ – Zakopane. Zakres zaplanowanych działań inwestycyjnych na linii nr 99 został określony w oparciu o analizy na etapie studium wykonalności. Wcześniejsze analizy nie wykazywały konieczności budowy dodatkowych przystanków na odcinku Nowy Targ – Zakopane.
PLK zrealizują inwestycje za 330 mln zł na linii nr 99 Chabówka - Zakopane. W marcu br. podpisano umowę z wykonawcą na zaprojektowanie i wykonanie prac ( w systemie „projektuj i buduj"). Efektem inwestycji będzie min. dodatkowy przystanek w Chabówce a na trasie 12 zmodernizowanych stacji i przystanków. Dzięki wymianie torów, przebudowie wiaduktów, mostów i przejazdów kolejowo-drogowych w ramach przedsięwzięcia, będą szybsze i bezpieczniejsze podróże.
Pozdrawiam,
Dorota Szalacha
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrala
From: Adam Fularz
Sent: Thursday, August 9, 2018 12:38 PM
To: Rzecznik
Subject: Fwd: Pytania prasowe- kolej aglomeracyjna Zakopane- Nowy Targ
Temat: Pytania prasowe- kolej aglomeracyjna Zakopane- Nowy Targ
Szanowni Państwo,
Pytanie- czy ze wspomnianych planów Kolei Aglomeracyjnej w realizacji znalazł się plan sieci nowych przystanków kolejowych?
W Nowym Sączy przewoźnik Koleje Małopolskie planuje uruchomić kolej aglomeracyjną.
Wg
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/szybka-kolej-aglomeracyjna-w-nowym-saczu-75378.htmlCzy władze miasta Zakopane wystąpiły do władz woj. małopolskiego, do przewoźnika Koleje Małopolskie, do władz Nowego Targu i gmin na trasie linii kolei Nowy Targ- Zakopane, aby taką kolej aglomeracyjną wokół Zakopanego uzupełnić o liczne noe przystanki?
Mapkę przystanków jakie proponowali eksperci - do budowy jako nowe inwestycje- znajdą Państwo w załaczniku do listu.
Dołączam dotychczasową korespondencję. Państwa odpowiedź opublikujemy w artykule "Czy władze Zakopanego ponoszą winę za brak kolei aglomeracyjnej?"
</mail/u/1/s/?view=att&th=165b42782d96ce28&attid=0.1&disp=emb&zw&atsh=1>W nowym numerze będziemy o kolei miejskiej dla Zakopanego, o próbach wprowadzenia kolei aglomeracyjnej na trasie Nowy Targ- Zakopane. Poprzednio otrzymałem takie informacje:
Szanowny Panie Redaktorze,
koncepcja szynobusów, kursujących z dużą częstotliwością pomiędzy Nowym Targiem a Zakopanem, spotyka się z pozytywnym odzewem nie tylko władz Zakopanego, ale również pozostałych samorządów leżących wzdłuż tej linii.
Modernizacja tego odcinka ma być elementem większej inwestycji, która doprowadzić ma do tego, aby podróż pociągiem pomiędzy Krakowem a Zakopanem trwała 2 godziny 10 minut. Na niektórych odcinkach (Kraków Płaszów i Sucha Beskidzka) prace już trwają. Na odcinku Nowy Targ – Zakopane PLK prowadzi prace koncepcyjne, dotyczące modernizacji linii kolejowej. Są one konsultowane z przedstawicielami podhalańskich samorządów, które są zainteresowane możliwie szybkim przeprowadzeniem niezbędnych prac.
Sprawnie zorganizowany, nowoczesny transport kolejowy może być doskonałą alternatywą dla zatłoczonej „Zakopianki". Ponadto projekt ten zyskuje na znaczeniu ze względów ekologicznych. Mógłby on bowiem zmniejszyć liczbę samochodów wjeżdżających do Zakopanego, a tym samym usprawnić ruch na terenie miasta oraz przyczynić się do poprawy jakości powietrza w Kotlinie Zakopiańskiej.
Z poważaniem
Szymon Zatorski
Pytanie- czy ze wspomnianych planów Podhalańskiej Kolei Aglomeracyjnej w realizacji znalazł się plan sieci nowych przystanków kolejowych? Równoległa trasa drogowa jest mocno zakorkowana w sezonie.
Pozdrawiam,
Adam
Witam!
Szanowny Panie, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą prace studialne dla linii kolejowych nr 97, 98, 99 – odcinki Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane oraz dla linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim. Jednakże prace studialne znajdują się (zgodnie z harmonogramem) na wczesnym etapie zaawansowania.
W związku z tym nie jest obecnie możliwe wskazanie zakresu rzeczowego ewentualnych robót budowlanych, ani terminów ich realizacji.
Pozdrawiam,
Dorota Szalacha
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
</mail/u/1/s/?view=att&th=165b42782d96ce28&attid=0.2&disp=emb&zw&atsh=1>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Czy strategia Rozwoju Miasta Białegostoku na lata po roku 2020 będzie zawierała tematykę połączeń kolejowych ale nie tylko w sprawie poprawy zewnętrznej dostępności transportowej miasta B.- połączeń ponadlokalnych i regionalnych, ale urząd miasta Białystok będzie także zakładać możl. wykorzystania kolei do przewozów pasażerskich na terenie miasta? To ma miejsce w innych miastach Europy.
ODPOWIEDŹ
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
dotyczy: pytanie z dnia 28 sierpnia 2018 r. o strategię po roku 2020
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie informujemy jak niżej.
Obowiązująca Strategia rozwoju Miasta Białegostoku jest opracowana na lata 2011-2020 plus. Określa ona cele strategiczne, priorytety i główne kierunki działań do 2020 roku. Przystąpienie do prac nad nową strategią nastąpi najprawdopodobniej w 2020 roku.
Biorą pod uwagę fakt, że strategia jest kluczowym dokumentem z punktu widzenia miasta trudno jest wskazać jakie będą przyjęte modele rozwoju na kolejny okres po 2020 roku bez opracowania stosownych analiz i prognoz.
Niemożliwe jest więc obecnie określenie działań dotyczących rozwoju systemu komunikacji zbiorowej w przyszłym okresie programowania.
--Departament Strategii i RozwojuUrząd Miejski w Białymstokuul. Słonimska 1, 15 - 950 Białystok
kolejna odpowiedź:
Pan Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
adam.fularz@wieczorna.pl
dotyczy: pytanie prasowe z dnia 18 czerwca 2018 r. - Czy w strategii rozwoju miasta planuje się połączenie kolejowe do portu lotniczego wzorem Olsztyna, Lublina, Warszawy?
Szanowny Panie
W odpowiedzi informujemy Pana, że uchwalona przez Radę Miejską Białegostoku w dniu 13 września 2010 r. Strategia Rozwoju Miasta Białegostoku na lata 2011-2020 nie zawiera zadań realizacyjnych. W Strategii tematyka połączeń kolejowych dotyczy wspierania, rozwoju i poprawy zewnętrznej dostępności transportowej Miasta - połączeń ponadlokalnych i regionalnych. Tekst Strategii dostępny jest na stronie internetowejwww.bialystok.pl.
Miasto Białystok nie zakłada wykorzystania kolei do przewozów pasażerskich na terenie miasta, w tym do obsługi lokalnego lotniska publicznego Krywlany o ograniczonej certyfikacji. W Białymstoku priorytetowym środkiem transportu komunikacji publicznej jest nowoczesny, niskoemisyjny autobus.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
do UMZ
Czy PKP PLK zwróciły się do UMZ z wnioskiem o wspólne przeanalizowanie sieci nowych przystanków na linii łączącej Zakopane i Nowy Targ? Czy doszło do jakichś uzgodnień? Przecież już takie prace ongiś zlecano i przygotowano listę nowych przystanków-
Ustup
Poronin Kasprowicza
Biały Dunajec Most
Banska
Od:
Szalacha Dorota Data: 13 sierpnia 2018 11:26
Temat: RE: Pytania prasowe- kolej aglomeracyjna Zakopane- Nowy Targ
Do: "adam.fularz na
wieczorna.pl"
Witam!
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wspólnie z samorządami przeanalizują i rozpatrzą możliwości oraz zasadność ewentualnej budowy dodatkowych przystanków na linii nr 99, na odcinku Nowy Targ – Zakopane. Zakres zaplanowanych działań inwestycyjnych na linii nr 99 został określony w oparciu o analizy na etapie studium wykonalności. Wcześniejsze analizy nie wykazywały konieczności budowy dodatkowych przystanków na odcinku Nowy Targ – Zakopane.
PLK zrealizują inwestycje za 330 mln zł na linii nr 99 Chabówka - Zakopane. W marcu br. podpisano umowę z wykonawcą na zaprojektowanie i wykonanie prac ( w systemie „projektuj i buduj"). Efektem inwestycji będzie min. dodatkowy przystanek w Chabówce a na trasie 12 zmodernizowanych stacji i przystanków. Dzięki wymianie torów, przebudowie wiaduktów, mostów i przejazdów kolejowo-drogowych w ramach przedsięwzięcia, będą szybsze i bezpieczniejsze podróże.
Pozdrawiam,
Dorota Szalacha
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrala
From: Adam Fularz
Sent: Thursday, August 9, 2018 12:38 PM
To: Rzecznik
Subject: Fwd: Pytania prasowe- kolej aglomeracyjna Zakopane- Nowy Targ
Temat: Pytania prasowe- kolej aglomeracyjna Zakopane- Nowy Targ
Pytanie- czy ze wspomnianych planów Kolei Aglomeracyjnej w realizacji znalazł się plan sieci nowych przystanków kolejowych?
W Nowym Sączy przewoźnik Koleje Małopolskie planuje uruchomić kolej aglomeracyjną.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/szybka-kolej-aglomeracyjna-w-nowym-saczu-75378.html
Czy władze miasta Zakopane wystąpiły do władz woj. małopolskiego, do przewoźnika Koleje Małopolskie, do władz Nowego Targu i gmin na trasie linii kolei Nowy Targ- Zakopane, aby taką kolej aglomeracyjną wokół Zakopanego uzupełnić o liczne noe przystanki?
Mapkę przystanków jakie proponowali eksperci - do budowy jako nowe inwestycje- znajdą Państwo w załaczniku do listu.
Dołączam dotychczasową korespondencję. Państwa odpowiedź opublikujemy w artykule "Czy władze Zakopanego ponoszą winę za brak kolei aglomeracyjnej?"
W nowym numerze będziemy o kolei miejskiej dla Zakopanego, o próbach wprowadzenia kolei aglomeracyjnej na trasie Nowy Targ- Zakopane. Poprzednio otrzymałem takie informacje:
Szanowny Panie Redaktorze,
koncepcja szynobusów, kursujących z dużą częstotliwością pomiędzy Nowym Targiem a Zakopanem, spotyka się z pozytywnym odzewem nie tylko władz Zakopanego, ale również pozostałych samorządów leżących wzdłuż tej linii.
Modernizacja tego odcinka ma być elementem większej inwestycji, która doprowadzić ma do tego, aby podróż pociągiem pomiędzy Krakowem a Zakopanem trwała 2 godziny 10 minut. Na niektórych odcinkach (Kraków Płaszów i Sucha Beskidzka) prace już trwają. Na odcinku Nowy Targ – Zakopane PLK prowadzi prace koncepcyjne, dotyczące modernizacji linii kolejowej. Są one konsultowane z przedstawicielami podhalańskich samorządów, które są zainteresowane możliwie szybkim przeprowadzeniem niezbędnych prac.
Sprawnie zorganizowany, nowoczesny transport kolejowy może być doskonałą alternatywą dla zatłoczonej „Zakopianki". Ponadto projekt ten zyskuje na znaczeniu ze względów ekologicznych. Mógłby on bowiem zmniejszyć liczbę samochodów wjeżdżających do Zakopanego, a tym samym usprawnić ruch na terenie miasta oraz przyczynić się do poprawy jakości powietrza w Kotlinie Zakopiańskiej.
Z poważaniem
Szymon Zatorski
Pytanie- czy ze wspomnianych planów Podhalańskiej Kolei Aglomeracyjnej w realizacji znalazł się plan sieci nowych przystanków kolejowych? Równoległa trasa drogowa jest mocno zakorkowana w sezonie.
Pozdrawiam,
Adam
Witam!
Szanowny Panie, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą prace studialne dla linii kolejowych nr 97, 98, 99 – odcinki Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane oraz dla linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim. Jednakże prace studialne znajdują się (zgodnie z harmonogramem) na wczesnym etapie zaawansowania.
W związku z tym nie jest obecnie możliwe wskazanie zakresu rzeczowego ewentualnych robót budowlanych, ani terminów ich realizacji.
Pozdrawiam,
Dorota Szalacha
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
- co ŁKA sądzi o poniższym projekcie? Czy możliwa jest budowa dwóch przystanków Łódź Tomaszowska i Łódź Zakłady Dell?
Odpowiedzi sprzed lat:
----
Opracowane Studium integracji transportu kolejowego pasażerskiego z innymi środkami transportu, w ramach którego analizie poddano wszystkie istniejące przystanki kolejowe
i potencjalne nowe lokalizacje, nie przewiduje budowy przystanków kolejowych, o których mowa w pytaniu dziennikarza.
PROJEKT NR: ŁDZ 6, ADAPTACJA STACJI ŁÓDŹ OLECHÓW DLA LINII ŁKA
Projekt nr:
ŁDZ 6
Nazwa:
Adaptacja stacji Łódź Olechów dla linii ŁKA
Opis:
Adaptacja (lub budowa nowych) torów wzdłuż stacji Łódź Olechów po północnej stronie dla potrzeb kursów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wraz z budową przystanków osobowych – co najmniej na wysokości zakładów Dell i ul. Tomaszowskiej.
Uzasadnienie:
Zapewnienie dojazdu do zakładów Dell i szeregu innych istniejących obecnie i dopiero powstających. Co prawda południowym skrajem stacji biegną tory linii nr 25, przy których znajdują się perony trzech przystanków, ale ich lokalizacja jest zupełnie nieprzydatna z punktu widzenia obsługi terenów leżących po północnej stronie stacji Olechów. Stacja wraz z linią 25 stanowi barierę przestrzenną na odcinku 6 km, od ul. Kolumny na zachodzie, do ul. Rokicińskiej na wschodzie. Teren po północnej stronie stacji Olechów jest obecnie intensywnie zagospodarowywany, głównie przez branżę logistyczną, ale pozostaje tam jeszcze sporo wolnych terenów pod różnorodną działalność gospodarczą. W ciągu najbliższych lat obszar może stać się dużym generatorem ruchu, związanego z dojazdami do pracy. Należy przygotować się na obsługę dużych potoków pasażerskich w godzinach szczytów przewozowych. Biorąc pod uwagę peryferyjne położenie tego terenu w stosunku do centrum Łodzi (8-10 km w linii prostej), można oczekiwać dużych odległości dojazdu dla znacznego odsetka pracowników, mieszkających nie tylko w Łodzi, ale także w miejscowościach leżących wokół niej. Przy długich dojazdach, powyżej 10 km, komunikacja miejska (także nowo budowana linia tramwajowa na Olechów) przestaje być atrakcyjna przez swoją relatywnie niewielką prędkość handlową (ok. 20 km/h), co generuje popyt na korzystanie z własnego samochodu. Kolej staje się dla transportu drogowego jedyną realną alternatywą, zapewniającą krótki czas przejazdu i komfort podróży znacznie większy niż w przypadku tramwajów i autobusów.
Stan obecny:
Istnieje szereg torów stacji towarowej, ale układ torowy należałoby przebudować dla w/w potrzeb. Stan torów istniejących nie umożliwia poruszania się z prędkościami wyższymi niż 40 km/h.
Zakres:
Projekt obejmuje nieco ponad 5 km toru lub torów pomiędzy wschodnią i zachodnią głowicą stacji. Celem projektu byłoby m.in. takie zmodyfikowanie układu torów i rozjazdów, aby przejazd po rozjazdach mógł odbywać się "na wprost" bez zwolnień, zwłaszcza na odcinkach oddalonych od przystanków. Długość:
5-6 km
Koszt:
25 mln zł.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
W odpowiedzi nadesłanej redakcji spółka PKP PLK SA która udostępnia torowiska kolei, pisze o powodach rezygnacji jedynego konkurenta państwowego monopolisty dalekobieżnego PKP Intercity.
Leo Express- jedyny konkurent Grupy PKP na rynku kolei dalekobieznej, ucieka z polskiego rynku.
-
Od: Rzecznik <Rzecznik na serwerze
plk-sa.pl>
Data: czwartek, 6 września 2018
Temat: Pytanie Leo Express
Do: "adam.fularz na serwerze
wieczorna.pl"
Dzień dobry,
Szanowny Panie Redaktorze,
O przyczyny zawieszenia kursów na trasie Kraków – Praga przez Leo Express należy zapytać przewoźnika. Na sieci kolejowej prowadzone są największe inwestycje kolejowe od lat. Przewoźnik Leo Express składając wniosek, wiedział, że składa je na relacje, na której prowadzone są modernizacje, o szerokim zakresie prac, co może wiązać się ze zmianami w rozkładzie jazdy.
Z poważaniem
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
(...)
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz na
wieczorna.pl]
Sent: Monday, September 3, 2018 11:25 PM
To: Rzecznik <Rzecznik na serw.
plk-sa.pl>
Subject: Pytanie Leo Express
Czy to prawda że Państwa klient Leo Express porzuca polski rynek kolejowy z uwagi na kolejne wydłużenie czasu przejazdu o 15 minut co przewazylo o likwidacji kursów do jurysdykcji Rzeczpospolita Polska?
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
z siedzibą w Warszawie
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla
m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 17 458 436 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
Ochrona Danych Osobowych:
1) Administratorem danych osobowych zgromadzonych w programie pocztowym jest PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna, z siedzibą pod adresem: 03-734, Warszawa, ul. Targowa 74, zwana dalej Spółką.
2) Podjęcie przez Panią/Pana lub podjęcie przez Spółkę z Panią/Panem komunikacji e-mail powoduje, że adres e-mail oraz inne dane osobowe podane przez Panią/Pana w wiadomości, np. imię i nazwisko, zostają wprowadzone do zbioru Rejestr korespondencji prowadzonym przez Spółkę, w programie pocztowym.
3) W Spółce, począwszy od dnia 25-05-2018 r., funkcjonuje adres e-mail:
iod.plk@plk-sa.pl Inspektora Ochrony Danych w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., udostępniony osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez Spółkę.
4) Pozostałe, szczegółowe informacje kierowane do Pani/Pana w ramach realizacji obowiązku informacyjnego związanego z Pani/Pana korespondencją e-mail, zamieszczone są na stronie internetowej Spółki, pod adresem:
https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Bezpieczenstwo_Informacji/Informacja_dla_osob_korespondujacych_poprzez_e-mail.pdfwww.plk-sa.plwww.plk-inwestycje.plWydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
<
https://blogger.googleusercontent.com/img/proxy/AVvXsEiT21i8-tQVDGZi-f1oqcGahHrbbi9jap7jyrLoVnQb22zssgfTTyPl_zUXI4DGZyUy0WIdhQRcWepXLkHt11l24X4K6kzf9jLHugo_lda6Odc8Hk25_ZrPx79fMIKD2p5G_Q5C8m-aqOLrlJF9Qbv1Tgh_SZhaja0=s0-d-e1-ft>
"WSZYSCY ŚWIĘTUJEMY STULECIE ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI".
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Szanowni Państwo, na podstawie informacji uzyskanych od zarządcy infrastruktury kolejowej, tj. PKP Polskich Linii Kolejowych, prowadzących remont linii nr 7, informuję, że planowane na 8 września br. otwarcie szlaku Pilawa – Garwolin nastąpi z opóźnieniem i jest zaplanowane na 15 września 2018. W związku z tym organizacja ruchu pociągów i autobusów ZKA uruchamianych prze Koleje Mazowieckie będzie funkcjonować jak do tej pory.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień dobry,
W sierpniu z wrocławskiego lotniska skorzystało ponad 22% pasażerów więcej niż przed rokiem. Tanie linie odnotowały wzrost o blisko 30%, a przewoźnicy sieciowi o 22%. Rosnącą popularnością cieszą się też wyjazdy z biurami podróży. Przez trzy wakacyjne miesiące port obsłużył łącznie ponad 1,1 mln podróżnych.
Więcej informacji w załączeniu, w razie pytań jestem do dyspozycji.
Zdjęcia i materiały graficzne (fot. Port Lotniczy Wrocław): https://bit.ly/2CpNQwL
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 6 września 2018 r.
Informacja prasowa
Port Lotniczy Wrocław. Wakacje 2018 są rekordowe
W sierpniu z wrocławskiego lotniska skorzystało ponad 22% pasażerów więcej niż przed rokiem. Tanie linie odnotowały wzrost o blisko 30%, a przewoźnicy sieciowi o 22%. Rosnącą popularnością cieszą się też wyjazdy z biurami podróży. Przez trzy wakacyjne miesiące port obsłużył łącznie ponad 1,1 mln podróżnych.
W sierpniu 2018 z wrocławskiego lotniska skorzystało ponad 373 tys. pasażerów, czyli o 22,1% więcej niż w tym samym miesiącu przed rokiem. – Największy udział tradycyjnie mają w tym przewoźnicy niskokosztowi. Warto jednak podkreślić, że znaczny wzrost liczby podróżnych systematycznie odnotowujemy też w przypadku sieciowych połączeń międzynarodowych oraz rejsów czarterowych, gdzie odnotowaliśmy znakomity, bo znacznie przekraczający 50%, wzrost. Stabilny, zrównoważony rozwój ma kluczowe znaczenie dla naszego portu – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Popularne kierunki tanich linii
Blisko 202 tys. pasażerów skorzystało z oferty tanich linii na trasach międzynarodowych. To oznacza wzrost o 29,2% w porównaniu z sierpniem poprzedniego roku. Wśród kierunków południowych najpopularniejsze są połączenia do Hiszpanii, Włoch, Portugalii. Np. na trasie do Alicante zajętych jest 95,4% miejsc, na Teneryfę 94,5%, do Lizbony 94,3%, do Malagi 94%, a ponad 93% do Palermo, Madrytu, Mediolanu, Barcelony i na Kretę. Dodajmy, że podobną popularnością cieszą się też nowości tegorocznego sezonu letniego, w tym Ateny, Neapol, Faro i Porto, gruzińskie Kutaisi czy Podgorica w Czarnogórze. Uwagę zwraca fakt, że samoloty niskokosztowych przewoźników są wypełnione w ponad 90% również na innych kierunkach. Dotyczy to aż 16 tras na Wyspy Brytyjskie, jak również połączeń do Paryża, Eindhoven, Bazylei czy na Ukrainę (Lwów i Kijów Żuljany). Duża popularność tego ostatniego kierunku powoduje, że przewoźnicy wprowadzają nowe połączenia. Już od najbliższego sezonu zimowego wystartują rejsy do Kijowa Boryspola (Ryanair) oraz do Charkowa (Wizz Air).
Rosną połączenia sieciowe
Z międzynarodowych połączeń sieciowych skorzystało w sierpniu 2018 łącznie blisko 40 tys. pasażerów, co oznacza wzrost o 22% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Tradycyjnie, najwięcej podróżnych obsługują linie Lufthansa na trasach do Frankfurtu nad Menem (wzrost o blisko 30%) i do Monachium, na trzecim miejscu znajduje się połączenie Air France na główne lotnisko Francji (Charles de Gaulle w Paryżu). Pasażerowie z Wrocławia mają do dyspozycji międzynarodowe połączenia sieciowe również do Zurychu (SWISS), Düsseldorfu i Stuttgartu (Eurowings, spółka Lufthansy), Tel Awiwu (PLL LOT), a także krajowe do Warszawy (PLL LOT). Już 25 lutego 2019 roku dojdzie kolejne nowe połączenie – loty do Brukseli. Będzie obsługiwane przez najważniejsze belgijskie linie Brussels Airlines.
Czarterowy sezon trwa
W tym roku szczególnie dynamicznie rozwija się segment połączeń czarterowych. Z oferty biur podróży skorzystało w sierpniu 2018 blisko 107 tys. podróżnych wrocławskiego lotniska, co oznacza wzrost o ponad 57% w porównaniu do sierpnia 2017. – Dodajmy, że sezon wakacyjnych wyjazdów nadal trwa. W tym roku podróżni mają do wyboru łącznie ponad 25 kierunków, w tym nowości – Ateny, Izmir oraz wyspę Djerba w Tunezji. A już dostępne są nowości sezonu zimowego, czyli Zjednoczone Emiraty Arabskie, Oman i Zanzibar – podkreśla Michał Kozak, dyrektor ds. rozwoju ruchu czarterowego w Porcie Lotniczym Wrocław.
Rekordowe wakacje
Od początku czerwca do końca sierpnia 2018 wrocławskie lotnisko obsłużyło łącznie ponad 1,1 mln podróżnych. Lipiec był w ogóle najlepszym miesiącem w historii portu (ponad 374 tys. pasażerów), a w sierpniu rekord został niemal wyrównany. – Podsumowanie trzech wakacyjnych miesięcy wypada doskonale. Wyniki pokazują, że nasza siatka połączeń, w tym wprowadzane przez przewoźników nowości, doskonale wpisuje się w oczekiwania podróżnych – dodaje Dariusz Kuś. Od początku 2018 roku Port Lotniczy Wrocław obsłużył łącznie już ponad 2,25 mln pasażerów, czyli o 17,3% więcej niż w tym samym okresie 2017. Zgodnie z prognozami, do końca grudnia 2018 lotnisko obsłuży ponad 3,2 mln pasażerów.
Port Lotniczy Wrocław to jedno z największych i najważniejszych lotnisk w Polsce. W roku 2017 obsłużyło ponad 2,85 mln pasażerów. W tym roku, według prognoz, z jego usług skorzysta już ponad 3,2 mln podróżnych. W sezonie letnim 2018 port oferuje 85 połączeń, w tym 10 nowych kierunków regularnych. Wrocławskie lotnisko jest doskonale skomunikowane z siecią autostrad (A4 i A8) i dróg ekspresowych (S5 i S8), co umożliwia szybki i wygodny dojazd również z dalej położonych regionów Polski. Na lotnisku podróżni mają do dyspozycji ok. 4 tys. miejsc parkingowych. Dojazd do portu umożliwia również szybkie połączenie WRO Airport Express. Komfortowe autobusy wyruszają co 50 minut z nowego Dworca Autobusowego, tuż przy kolejowym Dworcu Głównym. Wygodnym połączeniem z centrum jest też autobusowa linia „106", kursująca co 20 minut (za dnia), i nocna „206", jeżdżąca co 90 minut. Pasażerowie korzystający z usług Port Lotniczego Wrocław mają też do dyspozycji liczne sklepy, bary, kawiarnie i restauracje. Port Lotniczy Wrocław sukcesywnie inwestuje w infrastrukturę. Od 2012 roku pasażerowie są obsługiwani w nowoczesnym terminalu. Lotnisko dysponuje też systemem nawigacyjnym wyższej kategorii (ILS Cat. II), umożliwiającym realizację operacji lotniczych również w trudniejszych warunkach atmosferycznych. Wrocławskie lotnisko jest doceniane za wysoki standard obsługi. W 2012 roku port został uznany przez pasażerów najbardziej przyjaznym lotniskiem w Polsce, a w 2017 roku uzyskał pierwsze miejsce w Polsce i jedenaste w Europie w rankingu portalu Sleepingairports.net. Czterokrotnie otrzymał też nagrodę Business Traveller Award dla najlepszego regionalnego lotniska w kraju.
Treści public relations
Od: PSPA - Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych <biuro na serwerze
pspa.com.pl>
Data: czwartek, 6 września 2018
Temat: ORPA: drugi kwartał roku udany dla elektromobilności
Popularność osobowych pojazdów elektrycznych w Unii Europejskiej po raz kolejny zanotowała duży wzrost – informuje Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych
ORPA.PL, powołując się na dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów.
W II kwartale 2018 r. w państwach członkowskich UE zarejestrowano 72 168 pasażerskich EV (pojazdy w pełni elektryczne, hybrydy typu plug-in, pojazdy elektryczne z range extenderem, pojazdy zasilane ogniwami paliwowymi). Oznacza to wzrost o 43,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2017 r.
Więcej danych w informacji prasowej oraz infografice – w załączniku.
Z wyrazami szacunku,
Biuro prasowe
Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych
00 - 332 Warszawa, ul. Oboźna 7/32
(...)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Treść public relations
Redakcja otrzymała--
Od: Karolina Pękalska
Data: poniedziałek, 3 września 2018
Temat: [wydawnictwo:19606] Raport: Czy Polacy kierują się delikatnością w przestrzeni miejskiej po powrocie z wakacji
Szanowni Państwo,
Wyniki badań przeprowadzonych przez ekspertów Uniwersytetu SWPS w ramach nowej kampanii Milki pod hasłem „Kieruj się delikatnością" potwierdziły, że przełom sierpnia i września, czyli moment powrotu z wakacji, to okres największej w skali roku liczby wypadków drogowych. Za ich zwiększoną liczbę w tym czasie mogą odpowiadać m.in. emocje związane z powrotem do codziennych obowiązków - 36% badanych zapowiedziało, że ich powrotowi z urlopu towarzyszyć będzie niezadowolenie, a blisko co czwarty Polak spodziewał się w tym czasie także stresu.
W konsekwencji w tym czasie ludzie okazują sobie mniej życzliwości na drodze i w komunikacji miejskiej - blisko połowa Polaków przyznaje, że atmosfera panująca w komunikacji miejskiej po powrocie z wakacji jest przyjemna. Na pogorszenie atmosfery w tym czasie wskazuje co trzecia zapytana osoba.
Co jednak ważne, Polacy zauważają w tym czasie zmianę swojego zachowania i w zdecydowanej większości (90% badanych) pragną poprawy tej sytuacji. Pomoże im w tym Milka, dzięki której w komunikacji miejskiej i przy drogach wywieszone zostały plakaty i animacje zachęcające do okazywania sobie życzliwości.
Jak wynika z raportu, po powrocie z wakacji:
Ustępowanie miejsca: 42% pasażerów zazwyczaj ustępuje miejsca osobom starszym lub kobietom w ciąży. Jednocześnie co trzeci z nich tego nie robi.
Pomaganie przy wysiadaniu/wsiadaniu: 36% Polaków pomaga osobom niepełnosprawnym przy wsiadaniu i wysiadaniu, podczas gdy 30% nie ma w zwyczaju takiej praktyki.
Zdejmowanie plecaków, gdy jest tłok: tylko 29%, zdejmuje z pleców plecaki w przypadku tłoku, co może się wiązać z mniejszą znajomością tej zasady.
Ustępowanie pierwszeństwa pieszym: blisko 40% wszystkich badanych uważa, że kierowcy ustępują pierwszeństwa pieszym. Zdaniem 35% Polaków jest wprost przeciwnie.
Wpuszczanie innych na pas: Ponad 40% osób uważa, że kierowcy nie wpuszczają innych samochodów na pas, którym się jedzie.
Otrzymano od:
Karolina Pękalska
Junior PR Consultant
EMILII PLATER 25/11
00-688 WARSZAWA
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Pytania do MI:
Z jakiego powodu MI zablokowało możliwość wznawiania ruchu na sieci kolei zlikwidowanej którą przejęła spółka likwidacyjna PKP S.A.- zajmująca się rozbiórką torowisk? Są problemy z odcinkami Dzierżoniów- Bielawa czy Karpacz- Jel. Góra. Miały być wznowieone ale PKP S.A. wymyśla corazto nowe przeszkody i utrudnienia. Trwa to już wiele lat jeśli nie dekadę.
Od początku Państwa rządów spółka ta rozebrała ok. 300 km torowisk, w tym np. tory do katolickiego sanktuarium w Krzeszowie będącego europejską perłą baroku. Czy jest możliwość że Państwa polityka zmieni się i jakieś linie zostaną udostępnione przez MI do wznowienia ruchu?
Odpowiedzi
Od:
media <media na serwerze mi.gov.pl>Data: 6 września 2018 09:46
Temat: RE: Pytanie- linie kolejowe zlikwidowane w zarządzie PKP S.A.
Do: Adam Fularz
Szanowny Panie Redaktorze,
działania rozbiórkowe prowadzone obecnie przez PKP SA są konsekwencją realizacji uchwał oraz decyzji podjętych do końca 2015 roku. Rozbiórka naniesień odbywa się na zlikwidowanych już liniach kolejowych, dla których decyzje o ich likwidacji wydane zostały np. 15 lat temu.
Wydział prasowy
Ministerstwo Infrastruktury(...)
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.