Urząd Miejski przesłał nam informację n/t terminu zakończenia prac budowlanych na lotnisku- podana informacja nie okazała się prawdziwa. Media krytykują że koszt lotniska jest wyższy od identycznej budowli w Suwałkach aż o ok. 27 mln PLN, podważają narrację Urzędu Miejskiego dot. lotniska w Białymstoku, wytykają liczne błędy techniczne tej koncepcji. Dlaczego rezygnowano z terminalu pasażerskiego? Czy w budynkach aeroklubu będzie możliwość odpraw pasażerów?
Za portalem DDB:
""Władze miasta uspokajają – to nie będzie kolejna „przestrzelona" inwestycja, jakich w Polsce pełno" - czytamy w artykule. A Urszula Mirończuk, rzecznik prezydenta, dodatkowo uświadamia czytających, że: - To nie będzie klasyczne lotnisko osobowe, z terminalem dla pasażerów i odprawą, podobne do lotniska w Poznaniu czy Krakowie. Nie mówiąc o Warszawie. Chodzi nam o lotnisko z tzw. ograniczoną certyfikacją. Będą tam lądować samoloty o pojemności do 50 pasażerów i mające zasięg od półtora do dwóch tysięcy kilometrów.
No to dla wyjaśnienia: te 50-osobowe samoloty mają latać z liczącego 1350 metrów pasa startowego, który nie posiada żadnej infrastruktury związnej z odprawą pasażerów. Obecne przepisy dotyczące bezpieczeństwa bewzględnie wymagają odprawy pasażerów, ich bagażu i samych samolotów pod katem bezpieczeństwa. I żeby nie było nieporozumień: w Białymstoku nasi władcy nie mają planów na budowę takiej infrastruktury."
W lokalnej prasie podano:
Możliwa jest budowa niewielkiego terminalu, a także wydłużenie pasa startowego o 150 metrów na Zachód i 450 metrów na Wschód.
Czytaj więcej: http://www.poranny.pl/wiadomosci/bialystok/a/pas-startowy-na-krywlanach-prezydent-dziekuje-za-16-mln-zl,12713750/
Odpowiedzi władz miasta:
UM Białystok
Czy władze miasta mogą sfinansować przedłużenie pasa startowego lotniska w Krywlanach do ok. 1520 metrów lub nawet 1700 metrów dla nowego typu samolotu pasażerskiego linii lotniczych Lot typ Embraer E-190? Jest to maszyna do obsługi małych lotnisk z krótkim pasem startowym.
Nie jest to jakaś szczególnie kosztowna inwestycja by ów budowany akurat pas przedłużyć o te 170 metrów. Umożliwi to połączenie lotnicze do Warszawy w sezonie letnim- głównie dla turystów. Można to sfinansować z kredytu które miasto spłacałoby z pobieranej opłaty pasażerskiej. Przy stu pasażerach dziennie byłoby to ok. 350 tys. zł rocznie. Być może pokrywa to spłatę rat kredytu i byłoby neutralne dla budżetu.
Jako terminal pasażerski można by wykorzystać aktualne pomieszczenia przy lotnisku lub jakiś hangar. Wymaga się też systemu naprowadzania.
Czy połączenie do Warszawy mogłoby ruszyć w 2019 roku?
--
W dniu 27 kwietnia 2018 11:10 użytkownik Departament Strategii i Rozwoju napisał:Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
adam.fularz@wieczorna.pl
dotyczy: pytania o lotnisko Białystok Krywlany (e-mail z dnia 26.04.2018 r.)
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie informujemy, że prace budowlane trwają. Przewiduje się, że roboty budowlane zakończą się we wrześniu 2018 r.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
dotyczy: pytanie z dnia 28 sierpnia 2018 r.
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie informujemy, że decyzje odnośnie rozwoju lotniska Krywlany, w tym przedłużenia pasa startowego będą mogły być rozważane dopiero po zakończeniu obecnie realizowanego przedsięwzięcia i przeprowadzeniu wielu złożonych i czasochłonnych wymaganych prawem procedur administracyjnych.
Na aktualnym etapie modernizacji lotniska realizacja proponowanych przez Pana kwestii jest działaniem przedwczesnym.
--
Departament Strategii i Rozwoju
Urząd Miejski w Białymstoku
ul. Słonimska 1, 15 - 950 Białystok
Pan Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
dotyczy: pytania z dnia 28 czerwca 2018 r. o przedłużenie pasa startowego
Szanowny Panie
Realizowany zakres inwestycji na lotnisku Krywlany obejmujący budowę drogi startowej o nawierzchni utwardzonej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną zaprojektowano w taki sposób, aby była możliwa jej ewentualna rozbudowa w przyszłości.
Inwestycja jest w trakcie realizacji o parametrach technicznych określonych w decyzji Wojewody Podlaskiego o zezwoleniu na realizację inwestycji w zakresie lotniska użytku publicznego oraz w decyzji Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku o środowiskowych uwarunkowaniach.
Zatem na tym etapie rozważanie sugerowanych kwestii - przed zakończeniem obecnych robót budowlanych i pomyślnym przeprowadzeniem wymaganych procedur recertyfikacyjnych i rejestracyjnych jest przedwczesne.
Należy mieć na uwadze, że decyzja odnośnie dalszej rozbudowy lotniska (kiedy i w jakim zakresie) winna być uzależniona w szczególności od realnego zapotrzebowania na usługi lotnicze na lotnisku Krywlany w Białymstoku.
---
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
dotyczy: pytania o lotnisko Białystok Krywlany (e-mail z dnia 26.04.2018 r.)
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie informujemy, że prace budowlane trwają. Przewiduje się, że roboty budowlane zakończą się we wrześniu 2018 r.
---
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski "Wieczorna.pl" sp. z o.o.
dotyczy: pytania o lotnisko Białystok Krywlany (e-mail z dnia 11.01.2018 r.)
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie o lotnisko informujemy, że w połowie lipca 2017 r. został ogłoszony przetarg, którego przedmiotem było wykonanie dokumentacji projektowej (wykonawczej) niezbędnej do przeprowadzenia robót budowlanych oraz wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie i rozbudowie lotniska wraz z budową i przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej na lotnisku a także wykonanie aktualizacji dokumentacji rejestracyjnej lotniska Białystok Krywlany i dokumentacji AIP.
Przetarg został rozstrzygnięty w dniu 6 listopada 2017 r. Wykonawcą jest polsko-litewskie konsorcjum firm: B.K. Tras Roboty Drogowe (lider konsorcjum), PPU Drabent, Projekt Plus oraz UAB Siauliu Plentas. Umowę z Wykonawcą podpisano w dniu 17 listopada 2017 r.
Wykonawca już rozpoczął prace budowlane. Inwestycja ma być gotowa we wrześniu 2018 r.
---
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie odnośnie lotniska Krywlany z dnia 25 września br. informujemy, że przetarg na budowę utwardzonego pasa startowego ogłoszono w połowie lipca br. Zakres robót budowlanych obejmie budowę drogi startowej o nawierzchni utwardzonej o wymiarach 1350 m na 30 m i drogi o nawierzchni trawiastej oraz płyty do zawracania samolotów, drogi kołowania i płyty postojowej. Powstanie także niezbędna infrastruktura techniczna, oświetlenie oraz strefa lądowania skoczków spadochronowych.
W odpowiedzi na ogłoszenie wpłynęły dwie oferty. Obecnie trwa procedura opracowywania montażu finansowego przedsięwzięcia oraz oceny złożonych ofert. W przypadku pomyślnego rozstrzygnięcia postępowania przetargowego przewiduje się, że zakończenie inwestycji nastąpi z końcem 2018 roku.
---
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski "Wieczorna.pl" sp. z o.o.
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie odnośnie przetargu na budowę lotniska w Białymstoku informujemy, co następuje.
W dniu 18.07.2017 r. Miasto Białystok ogłosiło przetarg na budowę lokalnego lotniska na Krywlanach w systemie „Zaprojektuj i Zbuduj". Zakres robót obejmuje budowę drogi startowej o wymiarach 1350 m na 30 m, o nawierzchni utwardzonej oraz drogi startowej o wymiarach 840 m na 160 m o nawierzchni trawiastej, płyty do zawracania samolotów, drogi kołowania oraz płyty postojowe. Powstanie także strefa lądowania skoczków spadochronowych oraz niezbędna infrastruktura techniczna wraz z oświetleniem. Oferty można składać do dnia 29.08.2017 r.
Przewiduje się, że roboty budowlane zakończone zostaną w 2018 r. Lotnisko będzie podzielone na dwie części: część północna z drogą startową trawiastą i z płytą postojową będzie o charakterze szkoleniowym, natomiast część południowa z drogą startową utwardzoną o charakterze komunikacyjnym.
Informujemy, że program funkcjonalno-użytkowy opracowany dla potrzeb przekształcenia lotniska Krywlany w lotnisko użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji przewiduje lokalizację terminalu pasażerskiego. Jednak o jego budowie zdecyduje popyt na usługi lotnicze i związane z tym zapotrzebowanie na przewozy pasażerskie.
---
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie odnośnie referendum lotniskowego na Podlasiu.
Jak już wielokrotnie informowaliśmy, organizacja regionalnych portów lotniczych jest zadaniem ustawowym i należy do kompetencji Samorządu Województwa.
Przypominamy że, na początku 2015 r. (jeszcze przed odbyciem referendum w 2017 r.) władze Białegostoku wspólnie z Aeroklubem Polskim podjęły działania zmierzające do przekształcenia istniejącego na Krywlanach lotniska użytku wyłącznego w lotnisko publiczne o ograniczonej certyfikacji.
Przedsięwzięcie to, w oparciu o decyzję środowiskową i opracowaną dokumentację ma na celu budowę pola wzlotów o nawierzchni utwardzonej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną z ewentualną możliwością rozwoju w przyszłości, poprzedzoną uzyskaniem stosownej certyfikacji wymaganej dla tego typu lotnisk.
Aktualnie trwają procedury uzyskiwania wymaganych decyzji, zgód i zezwoleń związanych z przystąpieniem do realizacji inwestycji.
Departament Strategii i Rozwoju
Urząd Miejski w Białymstoku
ul. Słonimska 1, 15 - 950 Białystok
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Od: Szalacha Dorota <Dorota.Szalacha na serwerze
plk-sa.pl>
Data: poniedziałek, 10 września 2018
Temat: Pytanie poranny pociąg Nowy Targ- Zakopane
Do: "
adam.fularz@wieczorna.pl" <
adam.fularz@wieczorna.pl>
Witam!
Panie Redaktorze, na sieci kolejowej, w tym w Małopolsce trwają największe od lat inwestycje, których efektem będą krótsze i bezpieczniejsze podróże pociągami, lepiej dostępne, wygodniejsze stacje i przystanki. Realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prace poprawią komunikację regionalną i międzyregionalną. Wprowadzane w ciągu roku korekty rozkładu jazdy, umożliwiają PLK kontynuację inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego. Zapewniają utrzymanie płynnego ruchu pociągów i przyjętych w rozkładzie czasów przejazdu. Wykorzystując możliwości linii w trakcie prac, zarządca infrastruktury i przewoźnicy, opracowali optymalną ofertę połączeń.
Od 3 września na Węźle Krakowskim wprowadzono pięciogodzinną przerwę (9:30 – 14:30) w ruchu pociągów, pomiędzy Podłężem a Krakowem Głównym. Obowiązuje ona od poniedziałku do piątku. Dzięki niej wykonawca może zintensyfikować prace przy modernizacji krakowskiej linii średnicowej, a jednocześnie nie będzie zakłócał ruchu pociągów wówczas, gdy największa liczba pasażerów dojeżdża do stolicy Małopolski.
Pozdrawiam,
Dorota Szalacha
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrala
ul. Targowa 74
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz@wieczorna.pl]
Sent: Monday, September 10, 2018 8:50 AM
To: Rzecznik <Rzecznik na serw. Plk-sa.pl>
Subject: Pytanie poranny pociąg Nowy Targ- Zakopane
Pytanie do PKP PLK:
- czy na sieci kolejowej, na linii kolei Zakopianka - pociąg Regio nie może jechać bezpośrednio za poc. Intercity bez postojów albo z niewieloma stacjami na trasie jako przyspieszony? Przecież w wielu krajach rozkłady się konstruuje tak że na liniach jednotorowych mieszcą się zarówno poc. podmiejskie jak też poc. intercity. Dlaczego oba pociągi w tym samym kierunku nie mogą jechac jeden za drugim w kilkominutowym odstępie?
Pozdrawiam
P.S.
co otrzymaliśmy na pytanie, czy to prawda że poranny pociąg z Nowego Targu który dojeżdżał na 8. rano do Zakopanego, został skasowany?
Odpowiedź:
Szanowny Panie, tak, to prawda. Pociąg został skasowany bo musiał ustąpić miejsca przesuniętemu pociągowi Inter City.
Ale po interwencji między innymi Urzędu Miasta Zakopane ma być podobno przywrócony od listopada.
Szczegółowych informacji udzieli na pewno Urząd Marszałkowski w Krakowie i pan dyrektor Grzegorz Sapoń.
Z poważaniem
Regina Korczak-Watycha
Biuro Komunikacji Społecznej i Promocji
Urząd Miasta Zakopane
Ul. Kościuszki 13
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
z siedzibą w Warszawie
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla
m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 17 458 436 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
Ochrona Danych Osobowych:
1) Administratorem danych osobowych zgromadzonych w programie pocztowym jest PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna, z siedzibą pod adresem: 03-734, Warszawa, ul. Targowa 74, zwana dalej Spółką.
2) Podjęcie przez Panią/Pana lub podjęcie przez Spółkę z Panią/Panem komunikacji e-mail powoduje, że adres e-mail oraz inne dane osobowe podane przez Panią/Pana w wiadomości, np. imię i nazwisko, zostają wprowadzone do zbioru Rejestr korespondencji prowadzonym przez Spółkę, w programie pocztowym.
3) W Spółce, począwszy od dnia 25-05-2018 r., funkcjonuje adres e-mail:
iod.plk@plk-sa.pl Inspektora Ochrony Danych w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., udostępniony osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez Spółkę.
4) Pozostałe, szczegółowe informacje kierowane do Pani/Pana w ramach realizacji obowiązku informacyjnego związanego z Pani/Pana korespondencją e-mail, zamieszczone są na stronie internetowej Spółki, pod adresem:
https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Bezpieczenstwo_Informacji/Informacja_dla_osob_korespondujacych_poprzez_e-mail.pdfwww.plk-sa.plwww.plk-inwestycje.plWydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
<
https://blogger.googleusercontent.com/img/proxy/AVvXsEiT21i8-tQVDGZi-f1oqcGahHrbbi9jap7jyrLoVnQb22zssgfTTyPl_zUXI4DGZyUy0WIdhQRcWepXLkHt11l24X4K6kzf9jLHugo_lda6Odc8Hk25_ZrPx79fMIKD2p5G_Q5C8m-aqOLrlJF9Qbv1Tgh_SZhaja0=s0-d-e1-ft>
"WSZYSCY ŚWIĘTUJEMY STULECIE ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI".
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja otrzymała
Date: Friday, September 7, 2018
Subject: Nowy numer "Z Biegiem Szyn". Granice konkurencji. Sposób na maszynistów.
Nowy numer dwumiesięcznika "Z Biegiem Szyn" jest już dostępny na stronie
http://www.zbs.net.pl/ oraz pod bezpośrednim linkiem
http://www.zbs.net.pl/97.pdfW nowym numerze piszemy między innymi:
KATASTROFĄ POD SZCZEKOCINAMI ZAJMIE SIĘ SĄD NAJWYŻSZY
Wpłynęła kasacja od wydanego w styczniu 2018 r. przez Sąd Apelacyjny w Katowicach wyroku w sprawie czołowego zderzenia pociągów pod Szczekocinami, w którym za jedynych winnych katastrofy uznano szeregowych pracowników: dyżurnych ruchu z posterunków odgałęźnych Sprowa i Starzyny.
GRANICE KONKURENCJI
Po pięciu latach walki czeski prywatny przewoźnik Leo Express uzyskał zgodę na wjazd na polską sieć kolejową. Pociąg z Pragi do Krakowa kursuje okrężną trasą, tylko dwa razy na tydzień. Im atrakcyjniejszą ofertę stworzyłby Leo Express, tym bardziej byłaby ona konkurencyjna dla dotowanych połączeń spółki PKP Intercity, a to oznaczałoby zmniejszenie szans prywatnego przewoźnika z Czech na uzyskanie decyzji przyznającej otwarty dostęp do polskiej sieci kolejowej.
WRACAJĄ MIJANKI
Od lat spółka PKP Polskie Linie Kolejowe likwidowała „zbędne" mijanki. Teraz bierze się za ich odbudowywanie. Otwieranie mijanek nie jest jednak takie proste jak podejmowanie przed kilkoma laty decyzji o ich zamykaniu.
DOŚĆ PASAŻERÓW
Spółka PKP Intercity wprowadziło zmianę do swojego regulaminu, która umożliwia blokowanie możliwości przejazdu pociągami, które cieszą się największym zainteresowaniem pasażerów. A jak z dużymi potokami pasażerskimi radzą sobie koleje w Czechach, Niemczech i Szwajcarii?
--
Z BIEGIEM SZYN - niezależny dwumiesięcznik poświęcony kolei na Mazowszu. Co porusza Mazowsze.
http://www.zbs.net.pl"Z Biegiem Szyn" na Facebooku:
http://www.facebook.com/zbiegiemszyn"Z Biegiem Szyn" na Twitterze:
http://twitter.com/z_biegiem_szyn
Redakcja otrzymała-
Od: Biuro Prasowe <biuro.prasowe na serwerze
zakopane.eu>
Data: piątek, 7 września 2018
Temat: Pytania prasowe- kolej aglomeracyjna Zakopane- Nowy Targ
Do: Adam Fularz
Dzień dobry,
w odpowiedzi na Pańskie pytania informujemy:
1. Poranny pociąg, wyjeżdżający pierwotnie z Nowego Targu o 7:08 został przesunięty na wcześniejszą godzinę - wyjazd z Nowego Targu o 6:40. Informacja o całkowitej likwidacji tego połączenia okazała się na szczęście nieprawdziwa i wynikała z błędu na stronie
rozklad-pkp.pl oraz w aplikacji Bilkom.
Pracownicy Urzędu Miasta Zakopane oraz wójt Szaflar Rafał Szkaradziński interweniowali w sprawie połączenia i uzyskali zapewnienie, że od połowy września pociąg wróci na pierwotną, bardziej atrakcyjną godzinę, czyli odjazd z Nowego Targu o 7:08.
2. Pracownicy Urzędu Miasta Zakopane podczas wczorajszego spotkania z pracownikami PKP PLK poruszyli kwestię ewentualnej możliwości zlokalizowania przystanku kolejowego na Ustupie. Czekamy na odpowiedź.
Piotr Manowiecki
Wydział Ochrony Środowiska
(...)
Z poważaniem,
Agata Pacelt-Mikler
Biuro Komunikacji Społecznej i Promocji/
Współpraca z miastami partnerskimi
Urząd Miasta Zakopane
ul. Kościuszki 13
34-500 Zakopane
tel. 18 20 20 449
e-mail: media na
zakopane.eu Sent: Friday, September 7, 2018 1:33 PM
To: Biuro Prasowe UMZ
Cc: Szalacha Dorota
Subject: Pytania prasowe- kolej aglomeracyjna Zakopane- Nowy Targ
do UMZ
Czy PKP PLK zwróciły się do UMZ z wnioskiem o wspólne przeanalizowanie sieci nowych przystanków na linii łączącej Zakopane i Nowy Targ? Czy doszło do jakichś uzgodnień? Przecież już takie prace ongiś zlecano i przygotowano listę nowych przystanków-
Ustup
Poronin Kasprowicza
Biały Dunajec Most
Banska
Od: Szalacha Dorota
Data: 13 sierpnia 2018 11:26
Temat: RE: Pytania prasowe- kolej aglomeracyjna Zakopane- Nowy Targ
Do: "adam.fularz na
wieczorna.pl"
Witam!
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wspólnie z samorządami przeanalizują i rozpatrzą możliwości oraz zasadność ewentualnej budowy dodatkowych przystanków na linii nr 99, na odcinku Nowy Targ – Zakopane. Zakres zaplanowanych działań inwestycyjnych na linii nr 99 został określony w oparciu o analizy na etapie studium wykonalności. Wcześniejsze analizy nie wykazywały konieczności budowy dodatkowych przystanków na odcinku Nowy Targ – Zakopane.
PLK zrealizują inwestycje za 330 mln zł na linii nr 99 Chabówka - Zakopane. W marcu br. podpisano umowę z wykonawcą na zaprojektowanie i wykonanie prac ( w systemie „projektuj i buduj"). Efektem inwestycji będzie min. dodatkowy przystanek w Chabówce a na trasie 12 zmodernizowanych stacji i przystanków. Dzięki wymianie torów, przebudowie wiaduktów, mostów i przejazdów kolejowo-drogowych w ramach przedsięwzięcia, będą szybsze i bezpieczniejsze podróże.
Pozdrawiam,
Dorota Szalacha
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrala
From: Adam Fularz
Sent: Thursday, August 9, 2018 12:38 PM
To: Rzecznik
Subject: Fwd: Pytania prasowe- kolej aglomeracyjna Zakopane- Nowy Targ
Temat: Pytania prasowe- kolej aglomeracyjna Zakopane- Nowy Targ
Szanowni Państwo,
Pytanie- czy ze wspomnianych planów Kolei Aglomeracyjnej w realizacji znalazł się plan sieci nowych przystanków kolejowych?
W Nowym Sączy przewoźnik Koleje Małopolskie planuje uruchomić kolej aglomeracyjną.
Wg
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/szybka-kolej-aglomeracyjna-w-nowym-saczu-75378.htmlCzy władze miasta Zakopane wystąpiły do władz woj. małopolskiego, do przewoźnika Koleje Małopolskie, do władz Nowego Targu i gmin na trasie linii kolei Nowy Targ- Zakopane, aby taką kolej aglomeracyjną wokół Zakopanego uzupełnić o liczne noe przystanki?
Mapkę przystanków jakie proponowali eksperci - do budowy jako nowe inwestycje- znajdą Państwo w załaczniku do listu.
Dołączam dotychczasową korespondencję. Państwa odpowiedź opublikujemy w artykule "Czy władze Zakopanego ponoszą winę za brak kolei aglomeracyjnej?"
</mail/u/1/s/?view=att&th=165b42782d96ce28&attid=0.1&disp=emb&zw&atsh=1>W nowym numerze będziemy o kolei miejskiej dla Zakopanego, o próbach wprowadzenia kolei aglomeracyjnej na trasie Nowy Targ- Zakopane. Poprzednio otrzymałem takie informacje:
Szanowny Panie Redaktorze,
koncepcja szynobusów, kursujących z dużą częstotliwością pomiędzy Nowym Targiem a Zakopanem, spotyka się z pozytywnym odzewem nie tylko władz Zakopanego, ale również pozostałych samorządów leżących wzdłuż tej linii.
Modernizacja tego odcinka ma być elementem większej inwestycji, która doprowadzić ma do tego, aby podróż pociągiem pomiędzy Krakowem a Zakopanem trwała 2 godziny 10 minut. Na niektórych odcinkach (Kraków Płaszów i Sucha Beskidzka) prace już trwają. Na odcinku Nowy Targ – Zakopane PLK prowadzi prace koncepcyjne, dotyczące modernizacji linii kolejowej. Są one konsultowane z przedstawicielami podhalańskich samorządów, które są zainteresowane możliwie szybkim przeprowadzeniem niezbędnych prac.
Sprawnie zorganizowany, nowoczesny transport kolejowy może być doskonałą alternatywą dla zatłoczonej „Zakopianki". Ponadto projekt ten zyskuje na znaczeniu ze względów ekologicznych. Mógłby on bowiem zmniejszyć liczbę samochodów wjeżdżających do Zakopanego, a tym samym usprawnić ruch na terenie miasta oraz przyczynić się do poprawy jakości powietrza w Kotlinie Zakopiańskiej.
Z poważaniem
Szymon Zatorski
Pytanie- czy ze wspomnianych planów Podhalańskiej Kolei Aglomeracyjnej w realizacji znalazł się plan sieci nowych przystanków kolejowych? Równoległa trasa drogowa jest mocno zakorkowana w sezonie.
Pozdrawiam,
Adam
Witam!
Szanowny Panie, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą prace studialne dla linii kolejowych nr 97, 98, 99 – odcinki Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane oraz dla linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim. Jednakże prace studialne znajdują się (zgodnie z harmonogramem) na wczesnym etapie zaawansowania.
W związku z tym nie jest obecnie możliwe wskazanie zakresu rzeczowego ewentualnych robót budowlanych, ani terminów ich realizacji.
Pozdrawiam,
Dorota Szalacha
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
</mail/u/1/s/?view=att&th=165b42782d96ce28&attid=0.2&disp=emb&zw&atsh=1>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Czy strategia Rozwoju Miasta Białegostoku na lata po roku 2020 będzie zawierała tematykę połączeń kolejowych ale nie tylko w sprawie poprawy zewnętrznej dostępności transportowej miasta B.- połączeń ponadlokalnych i regionalnych, ale urząd miasta Białystok będzie także zakładać możl. wykorzystania kolei do przewozów pasażerskich na terenie miasta? To ma miejsce w innych miastach Europy.
ODPOWIEDŹ
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
dotyczy: pytanie z dnia 28 sierpnia 2018 r. o strategię po roku 2020
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie informujemy jak niżej.
Obowiązująca Strategia rozwoju Miasta Białegostoku jest opracowana na lata 2011-2020 plus. Określa ona cele strategiczne, priorytety i główne kierunki działań do 2020 roku. Przystąpienie do prac nad nową strategią nastąpi najprawdopodobniej w 2020 roku.
Biorą pod uwagę fakt, że strategia jest kluczowym dokumentem z punktu widzenia miasta trudno jest wskazać jakie będą przyjęte modele rozwoju na kolejny okres po 2020 roku bez opracowania stosownych analiz i prognoz.
Niemożliwe jest więc obecnie określenie działań dotyczących rozwoju systemu komunikacji zbiorowej w przyszłym okresie programowania.
--Departament Strategii i RozwojuUrząd Miejski w Białymstokuul. Słonimska 1, 15 - 950 Białystok
kolejna odpowiedź:
Pan Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
adam.fularz@wieczorna.pl
dotyczy: pytanie prasowe z dnia 18 czerwca 2018 r. - Czy w strategii rozwoju miasta planuje się połączenie kolejowe do portu lotniczego wzorem Olsztyna, Lublina, Warszawy?
Szanowny Panie
W odpowiedzi informujemy Pana, że uchwalona przez Radę Miejską Białegostoku w dniu 13 września 2010 r. Strategia Rozwoju Miasta Białegostoku na lata 2011-2020 nie zawiera zadań realizacyjnych. W Strategii tematyka połączeń kolejowych dotyczy wspierania, rozwoju i poprawy zewnętrznej dostępności transportowej Miasta - połączeń ponadlokalnych i regionalnych. Tekst Strategii dostępny jest na stronie internetowejwww.bialystok.pl.
Miasto Białystok nie zakłada wykorzystania kolei do przewozów pasażerskich na terenie miasta, w tym do obsługi lokalnego lotniska publicznego Krywlany o ograniczonej certyfikacji. W Białymstoku priorytetowym środkiem transportu komunikacji publicznej jest nowoczesny, niskoemisyjny autobus.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
do UMZ
Czy PKP PLK zwróciły się do UMZ z wnioskiem o wspólne przeanalizowanie sieci nowych przystanków na linii łączącej Zakopane i Nowy Targ? Czy doszło do jakichś uzgodnień? Przecież już takie prace ongiś zlecano i przygotowano listę nowych przystanków-
Ustup
Poronin Kasprowicza
Biały Dunajec Most
Banska
Od:
Szalacha Dorota Data: 13 sierpnia 2018 11:26
Temat: RE: Pytania prasowe- kolej aglomeracyjna Zakopane- Nowy Targ
Do: "adam.fularz na
wieczorna.pl"
Witam!
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wspólnie z samorządami przeanalizują i rozpatrzą możliwości oraz zasadność ewentualnej budowy dodatkowych przystanków na linii nr 99, na odcinku Nowy Targ – Zakopane. Zakres zaplanowanych działań inwestycyjnych na linii nr 99 został określony w oparciu o analizy na etapie studium wykonalności. Wcześniejsze analizy nie wykazywały konieczności budowy dodatkowych przystanków na odcinku Nowy Targ – Zakopane.
PLK zrealizują inwestycje za 330 mln zł na linii nr 99 Chabówka - Zakopane. W marcu br. podpisano umowę z wykonawcą na zaprojektowanie i wykonanie prac ( w systemie „projektuj i buduj"). Efektem inwestycji będzie min. dodatkowy przystanek w Chabówce a na trasie 12 zmodernizowanych stacji i przystanków. Dzięki wymianie torów, przebudowie wiaduktów, mostów i przejazdów kolejowo-drogowych w ramach przedsięwzięcia, będą szybsze i bezpieczniejsze podróże.
Pozdrawiam,
Dorota Szalacha
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrala
From: Adam Fularz
Sent: Thursday, August 9, 2018 12:38 PM
To: Rzecznik
Subject: Fwd: Pytania prasowe- kolej aglomeracyjna Zakopane- Nowy Targ
Temat: Pytania prasowe- kolej aglomeracyjna Zakopane- Nowy Targ
Pytanie- czy ze wspomnianych planów Kolei Aglomeracyjnej w realizacji znalazł się plan sieci nowych przystanków kolejowych?
W Nowym Sączy przewoźnik Koleje Małopolskie planuje uruchomić kolej aglomeracyjną.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/szybka-kolej-aglomeracyjna-w-nowym-saczu-75378.html
Czy władze miasta Zakopane wystąpiły do władz woj. małopolskiego, do przewoźnika Koleje Małopolskie, do władz Nowego Targu i gmin na trasie linii kolei Nowy Targ- Zakopane, aby taką kolej aglomeracyjną wokół Zakopanego uzupełnić o liczne noe przystanki?
Mapkę przystanków jakie proponowali eksperci - do budowy jako nowe inwestycje- znajdą Państwo w załaczniku do listu.
Dołączam dotychczasową korespondencję. Państwa odpowiedź opublikujemy w artykule "Czy władze Zakopanego ponoszą winę za brak kolei aglomeracyjnej?"
W nowym numerze będziemy o kolei miejskiej dla Zakopanego, o próbach wprowadzenia kolei aglomeracyjnej na trasie Nowy Targ- Zakopane. Poprzednio otrzymałem takie informacje:
Szanowny Panie Redaktorze,
koncepcja szynobusów, kursujących z dużą częstotliwością pomiędzy Nowym Targiem a Zakopanem, spotyka się z pozytywnym odzewem nie tylko władz Zakopanego, ale również pozostałych samorządów leżących wzdłuż tej linii.
Modernizacja tego odcinka ma być elementem większej inwestycji, która doprowadzić ma do tego, aby podróż pociągiem pomiędzy Krakowem a Zakopanem trwała 2 godziny 10 minut. Na niektórych odcinkach (Kraków Płaszów i Sucha Beskidzka) prace już trwają. Na odcinku Nowy Targ – Zakopane PLK prowadzi prace koncepcyjne, dotyczące modernizacji linii kolejowej. Są one konsultowane z przedstawicielami podhalańskich samorządów, które są zainteresowane możliwie szybkim przeprowadzeniem niezbędnych prac.
Sprawnie zorganizowany, nowoczesny transport kolejowy może być doskonałą alternatywą dla zatłoczonej „Zakopianki". Ponadto projekt ten zyskuje na znaczeniu ze względów ekologicznych. Mógłby on bowiem zmniejszyć liczbę samochodów wjeżdżających do Zakopanego, a tym samym usprawnić ruch na terenie miasta oraz przyczynić się do poprawy jakości powietrza w Kotlinie Zakopiańskiej.
Z poważaniem
Szymon Zatorski
Pytanie- czy ze wspomnianych planów Podhalańskiej Kolei Aglomeracyjnej w realizacji znalazł się plan sieci nowych przystanków kolejowych? Równoległa trasa drogowa jest mocno zakorkowana w sezonie.
Pozdrawiam,
Adam
Witam!
Szanowny Panie, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą prace studialne dla linii kolejowych nr 97, 98, 99 – odcinki Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane oraz dla linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim. Jednakże prace studialne znajdują się (zgodnie z harmonogramem) na wczesnym etapie zaawansowania.
W związku z tym nie jest obecnie możliwe wskazanie zakresu rzeczowego ewentualnych robót budowlanych, ani terminów ich realizacji.
Pozdrawiam,
Dorota Szalacha
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
- co ŁKA sądzi o poniższym projekcie? Czy możliwa jest budowa dwóch przystanków Łódź Tomaszowska i Łódź Zakłady Dell?
Odpowiedzi sprzed lat:
----
Opracowane Studium integracji transportu kolejowego pasażerskiego z innymi środkami transportu, w ramach którego analizie poddano wszystkie istniejące przystanki kolejowe
i potencjalne nowe lokalizacje, nie przewiduje budowy przystanków kolejowych, o których mowa w pytaniu dziennikarza.
PROJEKT NR: ŁDZ 6, ADAPTACJA STACJI ŁÓDŹ OLECHÓW DLA LINII ŁKA
Projekt nr:
ŁDZ 6
Nazwa:
Adaptacja stacji Łódź Olechów dla linii ŁKA
Opis:
Adaptacja (lub budowa nowych) torów wzdłuż stacji Łódź Olechów po północnej stronie dla potrzeb kursów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wraz z budową przystanków osobowych – co najmniej na wysokości zakładów Dell i ul. Tomaszowskiej.
Uzasadnienie:
Zapewnienie dojazdu do zakładów Dell i szeregu innych istniejących obecnie i dopiero powstających. Co prawda południowym skrajem stacji biegną tory linii nr 25, przy których znajdują się perony trzech przystanków, ale ich lokalizacja jest zupełnie nieprzydatna z punktu widzenia obsługi terenów leżących po północnej stronie stacji Olechów. Stacja wraz z linią 25 stanowi barierę przestrzenną na odcinku 6 km, od ul. Kolumny na zachodzie, do ul. Rokicińskiej na wschodzie. Teren po północnej stronie stacji Olechów jest obecnie intensywnie zagospodarowywany, głównie przez branżę logistyczną, ale pozostaje tam jeszcze sporo wolnych terenów pod różnorodną działalność gospodarczą. W ciągu najbliższych lat obszar może stać się dużym generatorem ruchu, związanego z dojazdami do pracy. Należy przygotować się na obsługę dużych potoków pasażerskich w godzinach szczytów przewozowych. Biorąc pod uwagę peryferyjne położenie tego terenu w stosunku do centrum Łodzi (8-10 km w linii prostej), można oczekiwać dużych odległości dojazdu dla znacznego odsetka pracowników, mieszkających nie tylko w Łodzi, ale także w miejscowościach leżących wokół niej. Przy długich dojazdach, powyżej 10 km, komunikacja miejska (także nowo budowana linia tramwajowa na Olechów) przestaje być atrakcyjna przez swoją relatywnie niewielką prędkość handlową (ok. 20 km/h), co generuje popyt na korzystanie z własnego samochodu. Kolej staje się dla transportu drogowego jedyną realną alternatywą, zapewniającą krótki czas przejazdu i komfort podróży znacznie większy niż w przypadku tramwajów i autobusów.
Stan obecny:
Istnieje szereg torów stacji towarowej, ale układ torowy należałoby przebudować dla w/w potrzeb. Stan torów istniejących nie umożliwia poruszania się z prędkościami wyższymi niż 40 km/h.
Zakres:
Projekt obejmuje nieco ponad 5 km toru lub torów pomiędzy wschodnią i zachodnią głowicą stacji. Celem projektu byłoby m.in. takie zmodyfikowanie układu torów i rozjazdów, aby przejazd po rozjazdach mógł odbywać się "na wprost" bez zwolnień, zwłaszcza na odcinkach oddalonych od przystanków. Długość:
5-6 km
Koszt:
25 mln zł.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
W odpowiedzi nadesłanej redakcji spółka PKP PLK SA która udostępnia torowiska kolei, pisze o powodach rezygnacji jedynego konkurenta państwowego monopolisty dalekobieżnego PKP Intercity.
Leo Express- jedyny konkurent Grupy PKP na rynku kolei dalekobieznej, ucieka z polskiego rynku.
-
Od: Rzecznik <Rzecznik na serwerze
plk-sa.pl>
Data: czwartek, 6 września 2018
Temat: Pytanie Leo Express
Do: "adam.fularz na serwerze
wieczorna.pl"
Dzień dobry,
Szanowny Panie Redaktorze,
O przyczyny zawieszenia kursów na trasie Kraków – Praga przez Leo Express należy zapytać przewoźnika. Na sieci kolejowej prowadzone są największe inwestycje kolejowe od lat. Przewoźnik Leo Express składając wniosek, wiedział, że składa je na relacje, na której prowadzone są modernizacje, o szerokim zakresie prac, co może wiązać się ze zmianami w rozkładzie jazdy.
Z poważaniem
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
(...)
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz na
wieczorna.pl]
Sent: Monday, September 3, 2018 11:25 PM
To: Rzecznik <Rzecznik na serw.
plk-sa.pl>
Subject: Pytanie Leo Express
Czy to prawda że Państwa klient Leo Express porzuca polski rynek kolejowy z uwagi na kolejne wydłużenie czasu przejazdu o 15 minut co przewazylo o likwidacji kursów do jurysdykcji Rzeczpospolita Polska?
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
z siedzibą w Warszawie
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla
m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 17 458 436 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
Ochrona Danych Osobowych:
1) Administratorem danych osobowych zgromadzonych w programie pocztowym jest PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna, z siedzibą pod adresem: 03-734, Warszawa, ul. Targowa 74, zwana dalej Spółką.
2) Podjęcie przez Panią/Pana lub podjęcie przez Spółkę z Panią/Panem komunikacji e-mail powoduje, że adres e-mail oraz inne dane osobowe podane przez Panią/Pana w wiadomości, np. imię i nazwisko, zostają wprowadzone do zbioru Rejestr korespondencji prowadzonym przez Spółkę, w programie pocztowym.
3) W Spółce, począwszy od dnia 25-05-2018 r., funkcjonuje adres e-mail:
iod.plk@plk-sa.pl Inspektora Ochrony Danych w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., udostępniony osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez Spółkę.
4) Pozostałe, szczegółowe informacje kierowane do Pani/Pana w ramach realizacji obowiązku informacyjnego związanego z Pani/Pana korespondencją e-mail, zamieszczone są na stronie internetowej Spółki, pod adresem:
https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Bezpieczenstwo_Informacji/Informacja_dla_osob_korespondujacych_poprzez_e-mail.pdfwww.plk-sa.plwww.plk-inwestycje.plWydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
<
https://blogger.googleusercontent.com/img/proxy/AVvXsEiT21i8-tQVDGZi-f1oqcGahHrbbi9jap7jyrLoVnQb22zssgfTTyPl_zUXI4DGZyUy0WIdhQRcWepXLkHt11l24X4K6kzf9jLHugo_lda6Odc8Hk25_ZrPx79fMIKD2p5G_Q5C8m-aqOLrlJF9Qbv1Tgh_SZhaja0=s0-d-e1-ft>
"WSZYSCY ŚWIĘTUJEMY STULECIE ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI".
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Szanowni Państwo, na podstawie informacji uzyskanych od zarządcy infrastruktury kolejowej, tj. PKP Polskich Linii Kolejowych, prowadzących remont linii nr 7, informuję, że planowane na 8 września br. otwarcie szlaku Pilawa – Garwolin nastąpi z opóźnieniem i jest zaplanowane na 15 września 2018. W związku z tym organizacja ruchu pociągów i autobusów ZKA uruchamianych prze Koleje Mazowieckie będzie funkcjonować jak do tej pory.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.