do UMWM
Apel do władz samorządowych o trzy nowe lotniska dla Warszawy
Drodzy Państwo,
w tym momencie obecna przepustowość dróg startowych na Lotnisku Chopina jest wg doniesień mediów- już całkowicie wykorzystana. Jak podaje prasa biznesowa, przepustowość środowiskowa, dopuszczająca maksymalnie 600 operacji startów i lądowań w sezonie letnim, jest wykorzystana w niemal 100 proc. Przepustowość terminali także jest w dużej mierze wykorzystana. Także pobliski port lotniczy Modlin jest mocno obciążony ruchem i nie jest bezpiecznie tam lądować samolotami general avition, biznesowymi, sanitarnymi etc.
Jak informują wydawcę osoby analizujące rynek lotnisk: "Ważniejszym problemem dla Warszawy jest brak lotniska GA (..) Szkolenia lotnicze odbywają nad głowami mieszkańców Bemowa a Lotnicze pogotowie ma zakaz ćwiczeń lotów nocnych."
W wielu krajach Europy gęstość lotnisk jest kilkakrotnie większa niż w Polsce. W Polsce od 1989 roku zupełnie zapomniano o znaczeniu militarnym infrastruktury lotniskowej. Lotniska podzieliły los infrastruktury kolejowej, którą zlikwidowano (z 26 tys. km linii kolejowych ostało się zaledwie 16-17 tys km). W efekcie gęstość portów lotniczych jest w Polsce ok. 6-krotnie mniejsza niż w krajach starej UE.
Wzywam do naprawy i dostgsowania dla ruchu GA trzech kolejnych lotnisk dla Warszawy, które istnieją, ale np. są częściowo zniszczone, jak np. lotniosko Chrcynno koło Modlina i Nasielska. W Chrcynnie k. Warszawy znajduje się poniemieckie lotnisko należące do Aeroklubu Warszawskiego (...). W czasie II wojny światowej wybudowano na lotnisku betonowy pas startowy, który istnieje do dziś aczkolwiek ze względu na stan nie jest używany. Pas został w znacznym stopniu zniszczony po zajęciu lotniska przez Rosjan. Media informują "Choć lotnisko posiada pas betonowy, jego stan techniczny nie pozwala na wykorzystanie".
Proponuję od lat aby tego typu lotniska naprawić. Oto liosta lotnisk do naprawy:
Mazowieckie Voivodeship
- Warszawa- Sochaczew Airport
- Warszawa- Mińsk Mazowiecki Airport
- Warszawa- Nasielsk in Chrcynno Airport
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywaæ wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. Przekaz medialny powinien cechować
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Szanowni Państwo,
w załączniku przesyłam szczegóły Zastępczej Komunikacji Autobusowej na linii 447, obowiązującej od 24 września br.
Z poważaniem
Aneta Podgajna
główny specjalista
Biuro Rzecznika Prasowego
a.podgajna@mazowieckie.com.pl
tel. 22 47 37 664
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień dobry,
Grecja, Hiszpania i Turcja – to najchętniej wybierane kierunki wakacyjne z wylotem z Wrocławia latem tego roku. Top 5 zamykają Włochy i Bułgaria. Wśród nowości hitem okazały się Ateny i włoskie Bari. W sumie – w czerwcu, lipcu i sierpniu – wrocławskie lotnisko obsłużyło 1,1 miliona osób.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław i Shutterstock): https://bit.ly/2x6PKgZ
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 12 września 2018 r.
Dokąd lataliśmy tego lata? [RANKING KIERUNKÓW]
W czerwcu, lipcu i sierpniu z wrocławskiego lotniska skorzystało 1,1 miliona osób. Najwięcej z nich wybrało Grecję. Drugim i trzecim najpopularniejszym kierunkiem były Hiszpania i Turcja. Wśród tegorocznych nowości hitem okazały się Ateny i włoskie Bari.
Od początku roku wrocławskie lotnisko obsłużyło łącznie ok. 2,35 mln pasażerów, czyli o 17,3% więcej niż w tym samym okresie 2017. To absolutny rekord w historii. Tylko latem z oferty 85 kierunków obsługiwanych przez tanie linie lotnicze i czartery skorzystało 1,1 mln podróżnych. Najwięcej z nich wybrało Grecję, która od lat niezmiennie znajduje się w ścisłej czołówce najpopularniejszych letnich kierunków z wylotem z Wrocławia.
Złota Hellada
Na wakacje do Grecji udało się 141,4 tys. osób. Główną atrakcją Hellady jest wypoczynek na wyspach, które przyciągają różnorodnymi plażami i sportami wodnymi. Najwięcej turystów tego lata udało się z Wrocławia na Kretę (Heraklion i Chania), Korfu, Rodos, Zakynthos i Kos. - Strzałem w dziesiątkę okazały się również Ateny, tegoroczna nowość w siatce niskokosztowych połączeń. Wyniki pokazują, że nowe kierunki doskonale wpisują się w oczekiwania podróżnych – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. W siatce połączeń są jeszcze Kefalonia i Saloniki. Podróżni mają do wyboru w sumie 9 greckich kierunków z wylotem z Wrocławia.
Bogata oferta Hiszpanii
Drugim najpopularniejszym krajem tych wakacji jest Hiszpania, gdzie od początku czerwca do końca sierpnia obsłużono ponad 81 tys. podróżnych. Oferta kierunków hiszpańskich jest równie bogata co greckich. Najwięcej turystów zdecydowało się na wakacje na Majorce. Na słoneczną wyspę dwa razy w tygodniu latają samoloty Ryanair oraz samoloty czarterowe. Wiele osób wybrało podróż tanimi liniami do Malagi, Barcelony Girony, Madrytu i nadmorskiego Alicante. Dużą popularnością cieszyły się również Barcelona oraz Wyspy Kanaryjskie (Teneryfa, Fuerteventura i Lanzarote).
Turcja znów na topie
Do łask turystów wróciła w tym roku Turcja, która uplasowała się na trzecim miejscu zestawienia najpopularniejszych kierunków tego lata z wylotem z Wrocławia z liczbą blisko 70 tys. podróżnych. Antalya, Bodrum i Izmir są obsługiwane przez loty czarterowe. - Turcja wróciła do czołówki. Turyści niezwykle cenią sobie atrakcyjne ceny i bogatą bazę hotelową. Z oferty biur podróży chętnie wybierają wakacje all inclusive – mówi Michał Kozak, menadżer ds. rozwoju ruchu czarterowego w Porcie Lotniczym Wrocław.
Włochy zachęcają nowością
Czwarte miejsce przypada Italii. Hitem okazała się największa wyspa na Morzu Śródziemnym – Sycylia. Do Palermo latają z Wrocławia zarówno tanie linie lotnicze, jak i czartery. Wysokie miejsce Włoch to również zasługa Bergamo pod Mediolanem, Neapolu, Bari i Rzymu. - Bari to kolejna tegoroczna nowość od Wizz Air, którą pokochali podróżni. Słońce świeci tu niemal cały rok, nie brakuje także pięknych miejsc do zwiedzania. Bari to gwarancja udanych wakacji również jesienią – komentuje Dariusz Kuś.
Piaszczyste plaże Bułgarii
Pierwszą piątkę najpopularniejszych kierunków zamyka Bułgaria (Varna i Burgas), słynąca z piaszczystych i szerokich plaż. Biura podróży prześcigają się w oferowaniu atrakcyjnych wakacji, co – tego lata - doceniło ponad 45 tys. podróżnych.
W gronie najpopularniejszych kierunków z wylotem z Wrocławia znalazły się również: Egipt, Portugalia, Tunezja, Gruzja i Izrael. W bogatej ofercie wrocławskiego lotniska są także nieco chłodniejsze, ale równie atrakcyjne miejsca, takie jak Islandia, Norwegia czy Szwecja. Podróżni mają w czym wybierać. Wiosenno-letni rozkład lotów obowiązuje do końca października.
Najpopularniejsze kierunki lata 2018 na lotnisku we Wrocławiu
(czerwiec, lipiec, sierpień):
Grecja (ok. 141,5 tys. obsłużonych pasażerów)
1. Kreta (Heraklion i Chania)
2. Korfu
3. Rodos
Hiszpania (ok. 81,2 tys. pasażerów)
1. Majorka
2. Malaga
3. Barcelona Girona
Turcja (prawie 70 tys. pasażerów)
1. Antalya
2. Bodrum
3. Izmir
Włochy (ok. 59 tys. pasażerów)
1. Palermo
2. Mediolan Bergamo
3. Neapol
Bułgaria (ok 45,2 tys. pasażerów)
1. Burgas
2. Varna
Port Lotniczy Wrocław to jedno z największych i najważniejszych lotnisk w Polsce. W roku 2017 obsłużyło ponad 2,85 mln pasażerów. W tym roku, według prognoz, z jego usług skorzysta już ponad 3,2 mln podróżnych. W sezonie letnim 2018 port oferuje 85 połączeń, w tym 10 nowych kierunków regularnych. Wrocławskie lotnisko jest doskonale skomunikowane z siecią autostrad (A4 i A8) i dróg ekspresowych (S5 i S8), co umożliwia szybki i wygodny dojazd również z dalej położonych regionów Polski. Na lotnisku podróżni mają do dyspozycji ok. 4 tys. miejsc parkingowych. Dojazd do portu umożliwia również szybkie połączenie WRO Airport Express. Komfortowe autobusy wyruszają co 50 minut z nowego Dworca Autobusowego, tuż przy kolejowym Dworcu Głównym. Wygodnym połączeniem z centrum jest też autobusowa linia „106", kursująca co 20 minut (za dnia), i nocna „206", jeżdżąca co 90 minut. Pasażerowie korzystający z usług Port Lotniczego Wrocław mają też do dyspozycji liczne sklepy, bary, kawiarnie i restauracje. Port Lotniczy Wrocław sukcesywnie inwestuje w infrastrukturę. Od 2012 roku pasażerowie są obsługiwani w nowoczesnym terminalu. Lotnisko dysponuje też systemem nawigacyjnym wyższej kategorii (ILS Cat. II), umożliwiającym realizację operacji lotniczych również w trudniejszych warunkach atmosferycznych. Wrocławskie lotnisko jest doceniane za wysoki standard obsługi. W 2012 roku port został uznany przez pasażerów najbardziej przyjaznym lotniskiem w Polsce, a w 2017 roku uzyskał pierwsze miejsce w Polsce i jedenaste w Europie w rankingu portalu Sleepingairports.net. Czterokrotnie otrzymał też nagrodę Business Traveller Award dla najlepszego regionalnego lotniska w kraju.
Dzień dobry,
Szanowny Panie Redaktorze poniżej przesyłam odpowiedź na Pana pytanie:
Łódzka Kolej Aglomeracyjna jako przewoźnik kolejowy nie komentuje kwestii związanych z infrastrukturą i planowanymi inwestycjami. Możemy jedynie zapewnić, że przystanek Łódź Zarzew, po jego wybudowaniu będzie obsługiwany przez pociągi Spółki.
Z poważaniem,
| Marta Markowska Rzecznik Prasowy Naczelnik Wydziału |
--
Odpowiedź UMWŁ
- Nie zrezygnowano z planów budowy przystanku Łódź Zarzew. Jednak ze względu na to, że będzie on zlokalizowany pod wiaduktem w ciągu ul. Przybyszewskiego, jego budowa musi być skorelowana z miejską inwestycją obejmującą przebudowę tego wiaduktu.__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Do UMWŁ
W wydaniu częstochowskim przypomniałem temat połączeń kolejowych z Sieradza na południe, do Częstochowy. Pociągi regionalne na tej trasie przez Chorzew- Siemkowice w mojej opinii miałyby szanse rynkowe. Cała południowa część woj. łódzkiego ma obecnie tylko jedno połączenie kolejowe. Obecnie jest tendencja by łączyć ze sobą duże miasta- Częstochowa i Sieradz mają wg mnie potencjał na takie połączenie.
Częstochowa mogłaby uzyskać połączenie kolejowe z Sieradzem przez Chorzew- Siemkowice, Zduńską Wolę Karsznice, Zduńską Wolę. Urząd Marszałkowski niestety nie odpowiedział na pytania w tej sprawie. Co UMWŁ sądzi o tej propozycji?
Opis
Województwo łódzkie posiada ogromną ilość nieczynnych połączeń kolejowych. Niestety, wydział prasowy Urzędu Marszałkowskiego nie udzielił nam odpowiedzi na pytania o możliwość wznowienia tych połączęń, zaś Przewozy Regionalne skierowały nad do zamawiającego przewozy, czyli UMWŁ. W sprawie otrzymaliśmy poniższą odpowiedż:
sieć komunikacyjna, na której jest planowane wykonywanie przewozów o
charakterze użyteczności publicznej przez Województwo Łódzkie została
określona w "Planie Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego
dla Województwa Łódzkiego do roku 2020 z perspektywą do roku 2030".
Przyjęta w ww. Planie sieć połączeń, stanowiąca rezultat przeprowadzonych
analiz potoków i prognoz ruchu w zestawieniu z możliwościami finansowymi
organizatora, nie przewiduje organizacji przewozów przez Województwo
Łódzkie, na linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory - Tczew.
Wobec powyższego Województwo Łódzkie nie planuje prowadzenia pasażerskich
przewozów kolejowych na linii komunikacyjnej Sieradz - Zduńska Wola
Karsznice - Częstochowa.
Dodatkowo mając na względzie, że połączenia kolejowe, których uruchomienia
dotyczy wniosek, przebiegałyby przez teren województw: łódzkiego i
śląskiego, co czyni je połączeniami międzywojewódzkimi, ich ustawowym
organizatorem może być minister właściwy do spraw transportu.
Jacek Grabarski,
Wydział Informacji i Komunikacji Społecznej
Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego
Pytania do Przewozów Regionalnych w Łodzi
- czy PR jest zainteresowane obsługą obecnie nieczynnych połączeń regionalnych w woj. łódzkim?:
Sieradz- Zduńska Wola- Zd. W. Karsznice- Chorzew Siemkowice- Częstochowa?
Pociągi kursowałyby początkowo raz- dwa- trzy razy dziennie w celu sprawdzenia potencjału podróżnych.
Odpowiedzi Przewozów Regionalnych w Łodzi
Na udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania, proszę o skierowanie zapytania do Organizatora Przewozów odpowiedzialnych za uruchomienie połączeń w ramach służby publicznej.
wz. Jolanta Pluta
Anna Piotrowska
Rzecznik Oddziału
Oddział Łódzki, z siedzibą w Łodzi
90-002, ul. Tuwima 22/26
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Ministerstwo infrastruktury odpowiedziało na pytania o swoją politykę parkingową
Od: media
Data: wtorek, 11 września 2018
Temat: Pytania prasowe - polityka dotowania miejsc parkingowych dla samochodów
Do: Adam
Szanowny Panie Redaktorze,
MI nie jest właściwe w sprawie dotowania opłat za parkowanie przez urzędy miejskie.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz@wieczorna.pl]
Sent: Tuesday, August 28, 2018 11:51 AM
To: media
Subject: Pytania prasowe - polityka dotowania miejsc parkingowych dla samochodów
Czy MI zamierza zmieniac zasady dotowania przez urzedy miejskie opłat za parkowanie? Aby dostosowac podaz do radykalnie niskich w skali Europy stawek, wiele miast wycina przydrożne drzewa by upchnąc nowe miejsca parkingowe. W moim mieście, Zielonej Górze, szereg alei wysadzanych drzewami wycina się pod miejsca parkingowe- np. ul. Pod Topolami czy Bankową. Z uwagi na to że miasto nie jest już zielone, same straty z turystyki moga być wielokrotnie wyższe niż ewentualna korzyść z zamiany całego centrum miasta w wielkie parkingi dla aut.
Z serwisu Polska Parkuje:
Londyńskie "City", czyli centrum historyczne i biznesowe, wprowadza opłaty parkingowe, których wysokość zależy od poziomu emisji spalin pojazdu. I tak np. elektryk to 19zł/h, a diesel 25zł/h. W Polsce elektryk 0zł/h, a reszta 3zł/h
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Pytanie: Czy w ramach remontu linii 541 oczyszczony i na nowo oznakowany będzie przystanek kolejowy Łódź Andrzejow Szosa? Czy inne przystanki na tej trasie będą naprawione? Czy ŁKA będzie w stanie kursować tą linią?
Odpowiedź
Łódzka Kolej Aglomeracyjna prowadzi rozmowy z Miastem Łódź oraz Województwem Łódzkim nt. możliwości zorganizowania regularnych przewozów obsługujących przystanki Łódź Andrzejów Szosa i Łódź Olechów Wiadukt. Szczególnie istotna jest dla nas obsługa przystanku Łódź Olechów Wiadukt z uwagi na fakt, iż lokalizacja przystanku jest w bezpośredniej bliskości budynków Łódzkiej Strefy Ekonomicznej. Od czerwca 2019 r. Spółka planuje uruchomienie połączeń kolejowych obsługujących ww. przystanki.
Z poważaniem,
| Marta Markowska Rzecznik Prasowy |
--
Szanowny Panie Redaktorze, PLK nie planują remontu przystanków osobowych na linii 541 Łódź Widzew – Łódź Olechów. Pociągi ŁKA mogą kursować tą trasą jeśli tylko wyrażą zainteresowanie uruchomieniem połączeń.
Pozdrawiam
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Urząd Miejski przesłał nam informację n/t terminu zakończenia prac budowlanych na lotnisku- podana informacja nie okazała się prawdziwa. Media krytykują że koszt lotniska jest wyższy od identycznej budowli w Suwałkach aż o ok. 27 mln PLN, podważają narrację Urzędu Miejskiego dot. lotniska w Białymstoku, wytykają liczne błędy techniczne tej koncepcji. Dlaczego rezygnowano z terminalu pasażerskiego? Czy w budynkach aeroklubu będzie możliwość odpraw pasażerów?
Za portalem DDB:
""Władze miasta uspokajają – to nie będzie kolejna „przestrzelona" inwestycja, jakich w Polsce pełno" - czytamy w artykule. A Urszula Mirończuk, rzecznik prezydenta, dodatkowo uświadamia czytających, że: - To nie będzie klasyczne lotnisko osobowe, z terminalem dla pasażerów i odprawą, podobne do lotniska w Poznaniu czy Krakowie. Nie mówiąc o Warszawie. Chodzi nam o lotnisko z tzw. ograniczoną certyfikacją. Będą tam lądować samoloty o pojemności do 50 pasażerów i mające zasięg od półtora do dwóch tysięcy kilometrów.
No to dla wyjaśnienia: te 50-osobowe samoloty mają latać z liczącego 1350 metrów pasa startowego, który nie posiada żadnej infrastruktury związnej z odprawą pasażerów. Obecne przepisy dotyczące bezpieczeństwa bewzględnie wymagają odprawy pasażerów, ich bagażu i samych samolotów pod katem bezpieczeństwa. I żeby nie było nieporozumień: w Białymstoku nasi władcy nie mają planów na budowę takiej infrastruktury."
W lokalnej prasie podano:
Możliwa jest budowa niewielkiego terminalu, a także wydłużenie pasa startowego o 150 metrów na Zachód i 450 metrów na Wschód.
Czytaj więcej: http://www.poranny.pl/wiadomosci/bialystok/a/pas-startowy-na-krywlanach-prezydent-dziekuje-za-16-mln-zl,12713750/
Odpowiedzi władz miasta:
UM Białystok
Czy władze miasta mogą sfinansować przedłużenie pasa startowego lotniska w Krywlanach do ok. 1520 metrów lub nawet 1700 metrów dla nowego typu samolotu pasażerskiego linii lotniczych Lot typ Embraer E-190? Jest to maszyna do obsługi małych lotnisk z krótkim pasem startowym.
Nie jest to jakaś szczególnie kosztowna inwestycja by ów budowany akurat pas przedłużyć o te 170 metrów. Umożliwi to połączenie lotnicze do Warszawy w sezonie letnim- głównie dla turystów. Można to sfinansować z kredytu które miasto spłacałoby z pobieranej opłaty pasażerskiej. Przy stu pasażerach dziennie byłoby to ok. 350 tys. zł rocznie. Być może pokrywa to spłatę rat kredytu i byłoby neutralne dla budżetu.
Jako terminal pasażerski można by wykorzystać aktualne pomieszczenia przy lotnisku lub jakiś hangar. Wymaga się też systemu naprowadzania.
Czy połączenie do Warszawy mogłoby ruszyć w 2019 roku?
--
W dniu 27 kwietnia 2018 11:10 użytkownik Departament Strategii i Rozwoju napisał:Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
adam.fularz@wieczorna.pl
dotyczy: pytania o lotnisko Białystok Krywlany (e-mail z dnia 26.04.2018 r.)
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie informujemy, że prace budowlane trwają. Przewiduje się, że roboty budowlane zakończą się we wrześniu 2018 r.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
dotyczy: pytanie z dnia 28 sierpnia 2018 r.
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie informujemy, że decyzje odnośnie rozwoju lotniska Krywlany, w tym przedłużenia pasa startowego będą mogły być rozważane dopiero po zakończeniu obecnie realizowanego przedsięwzięcia i przeprowadzeniu wielu złożonych i czasochłonnych wymaganych prawem procedur administracyjnych.
Na aktualnym etapie modernizacji lotniska realizacja proponowanych przez Pana kwestii jest działaniem przedwczesnym.
--
Departament Strategii i Rozwoju
Urząd Miejski w Białymstoku
ul. Słonimska 1, 15 - 950 Białystok
Pan Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
dotyczy: pytania z dnia 28 czerwca 2018 r. o przedłużenie pasa startowego
Szanowny Panie
Realizowany zakres inwestycji na lotnisku Krywlany obejmujący budowę drogi startowej o nawierzchni utwardzonej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną zaprojektowano w taki sposób, aby była możliwa jej ewentualna rozbudowa w przyszłości.
Inwestycja jest w trakcie realizacji o parametrach technicznych określonych w decyzji Wojewody Podlaskiego o zezwoleniu na realizację inwestycji w zakresie lotniska użytku publicznego oraz w decyzji Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku o środowiskowych uwarunkowaniach.
Zatem na tym etapie rozważanie sugerowanych kwestii - przed zakończeniem obecnych robót budowlanych i pomyślnym przeprowadzeniem wymaganych procedur recertyfikacyjnych i rejestracyjnych jest przedwczesne.
Należy mieć na uwadze, że decyzja odnośnie dalszej rozbudowy lotniska (kiedy i w jakim zakresie) winna być uzależniona w szczególności od realnego zapotrzebowania na usługi lotnicze na lotnisku Krywlany w Białymstoku.
---
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
dotyczy: pytania o lotnisko Białystok Krywlany (e-mail z dnia 26.04.2018 r.)
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie informujemy, że prace budowlane trwają. Przewiduje się, że roboty budowlane zakończą się we wrześniu 2018 r.
---
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski "Wieczorna.pl" sp. z o.o.
dotyczy: pytania o lotnisko Białystok Krywlany (e-mail z dnia 11.01.2018 r.)
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie o lotnisko informujemy, że w połowie lipca 2017 r. został ogłoszony przetarg, którego przedmiotem było wykonanie dokumentacji projektowej (wykonawczej) niezbędnej do przeprowadzenia robót budowlanych oraz wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie i rozbudowie lotniska wraz z budową i przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej na lotnisku a także wykonanie aktualizacji dokumentacji rejestracyjnej lotniska Białystok Krywlany i dokumentacji AIP.
Przetarg został rozstrzygnięty w dniu 6 listopada 2017 r. Wykonawcą jest polsko-litewskie konsorcjum firm: B.K. Tras Roboty Drogowe (lider konsorcjum), PPU Drabent, Projekt Plus oraz UAB Siauliu Plentas. Umowę z Wykonawcą podpisano w dniu 17 listopada 2017 r.
Wykonawca już rozpoczął prace budowlane. Inwestycja ma być gotowa we wrześniu 2018 r.
---
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie odnośnie lotniska Krywlany z dnia 25 września br. informujemy, że przetarg na budowę utwardzonego pasa startowego ogłoszono w połowie lipca br. Zakres robót budowlanych obejmie budowę drogi startowej o nawierzchni utwardzonej o wymiarach 1350 m na 30 m i drogi o nawierzchni trawiastej oraz płyty do zawracania samolotów, drogi kołowania i płyty postojowej. Powstanie także niezbędna infrastruktura techniczna, oświetlenie oraz strefa lądowania skoczków spadochronowych.
W odpowiedzi na ogłoszenie wpłynęły dwie oferty. Obecnie trwa procedura opracowywania montażu finansowego przedsięwzięcia oraz oceny złożonych ofert. W przypadku pomyślnego rozstrzygnięcia postępowania przetargowego przewiduje się, że zakończenie inwestycji nastąpi z końcem 2018 roku.
---
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski "Wieczorna.pl" sp. z o.o.
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie odnośnie przetargu na budowę lotniska w Białymstoku informujemy, co następuje.
W dniu 18.07.2017 r. Miasto Białystok ogłosiło przetarg na budowę lokalnego lotniska na Krywlanach w systemie „Zaprojektuj i Zbuduj". Zakres robót obejmuje budowę drogi startowej o wymiarach 1350 m na 30 m, o nawierzchni utwardzonej oraz drogi startowej o wymiarach 840 m na 160 m o nawierzchni trawiastej, płyty do zawracania samolotów, drogi kołowania oraz płyty postojowe. Powstanie także strefa lądowania skoczków spadochronowych oraz niezbędna infrastruktura techniczna wraz z oświetleniem. Oferty można składać do dnia 29.08.2017 r.
Przewiduje się, że roboty budowlane zakończone zostaną w 2018 r. Lotnisko będzie podzielone na dwie części: część północna z drogą startową trawiastą i z płytą postojową będzie o charakterze szkoleniowym, natomiast część południowa z drogą startową utwardzoną o charakterze komunikacyjnym.
Informujemy, że program funkcjonalno-użytkowy opracowany dla potrzeb przekształcenia lotniska Krywlany w lotnisko użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji przewiduje lokalizację terminalu pasażerskiego. Jednak o jego budowie zdecyduje popyt na usługi lotnicze i związane z tym zapotrzebowanie na przewozy pasażerskie.
---
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie odnośnie referendum lotniskowego na Podlasiu.
Jak już wielokrotnie informowaliśmy, organizacja regionalnych portów lotniczych jest zadaniem ustawowym i należy do kompetencji Samorządu Województwa.
Przypominamy że, na początku 2015 r. (jeszcze przed odbyciem referendum w 2017 r.) władze Białegostoku wspólnie z Aeroklubem Polskim podjęły działania zmierzające do przekształcenia istniejącego na Krywlanach lotniska użytku wyłącznego w lotnisko publiczne o ograniczonej certyfikacji.
Przedsięwzięcie to, w oparciu o decyzję środowiskową i opracowaną dokumentację ma na celu budowę pola wzlotów o nawierzchni utwardzonej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną z ewentualną możliwością rozwoju w przyszłości, poprzedzoną uzyskaniem stosownej certyfikacji wymaganej dla tego typu lotnisk.
Aktualnie trwają procedury uzyskiwania wymaganych decyzji, zgód i zezwoleń związanych z przystąpieniem do realizacji inwestycji.
Departament Strategii i Rozwoju
Urząd Miejski w Białymstoku
ul. Słonimska 1, 15 - 950 Białystok
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Od: Szalacha Dorota <Dorota.Szalacha na serwerze
plk-sa.pl>
Data: poniedziałek, 10 września 2018
Temat: Pytanie poranny pociąg Nowy Targ- Zakopane
Do: "
adam.fularz@wieczorna.pl" <
adam.fularz@wieczorna.pl>
Witam!
Panie Redaktorze, na sieci kolejowej, w tym w Małopolsce trwają największe od lat inwestycje, których efektem będą krótsze i bezpieczniejsze podróże pociągami, lepiej dostępne, wygodniejsze stacje i przystanki. Realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prace poprawią komunikację regionalną i międzyregionalną. Wprowadzane w ciągu roku korekty rozkładu jazdy, umożliwiają PLK kontynuację inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego. Zapewniają utrzymanie płynnego ruchu pociągów i przyjętych w rozkładzie czasów przejazdu. Wykorzystując możliwości linii w trakcie prac, zarządca infrastruktury i przewoźnicy, opracowali optymalną ofertę połączeń.
Od 3 września na Węźle Krakowskim wprowadzono pięciogodzinną przerwę (9:30 – 14:30) w ruchu pociągów, pomiędzy Podłężem a Krakowem Głównym. Obowiązuje ona od poniedziałku do piątku. Dzięki niej wykonawca może zintensyfikować prace przy modernizacji krakowskiej linii średnicowej, a jednocześnie nie będzie zakłócał ruchu pociągów wówczas, gdy największa liczba pasażerów dojeżdża do stolicy Małopolski.
Pozdrawiam,
Dorota Szalacha
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrala
ul. Targowa 74
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz@wieczorna.pl]
Sent: Monday, September 10, 2018 8:50 AM
To: Rzecznik <Rzecznik na serw. Plk-sa.pl>
Subject: Pytanie poranny pociąg Nowy Targ- Zakopane
Pytanie do PKP PLK:
- czy na sieci kolejowej, na linii kolei Zakopianka - pociąg Regio nie może jechać bezpośrednio za poc. Intercity bez postojów albo z niewieloma stacjami na trasie jako przyspieszony? Przecież w wielu krajach rozkłady się konstruuje tak że na liniach jednotorowych mieszcą się zarówno poc. podmiejskie jak też poc. intercity. Dlaczego oba pociągi w tym samym kierunku nie mogą jechac jeden za drugim w kilkominutowym odstępie?
Pozdrawiam
P.S.
co otrzymaliśmy na pytanie, czy to prawda że poranny pociąg z Nowego Targu który dojeżdżał na 8. rano do Zakopanego, został skasowany?
Odpowiedź:
Szanowny Panie, tak, to prawda. Pociąg został skasowany bo musiał ustąpić miejsca przesuniętemu pociągowi Inter City.
Ale po interwencji między innymi Urzędu Miasta Zakopane ma być podobno przywrócony od listopada.
Szczegółowych informacji udzieli na pewno Urząd Marszałkowski w Krakowie i pan dyrektor Grzegorz Sapoń.
Z poważaniem
Regina Korczak-Watycha
Biuro Komunikacji Społecznej i Promocji
Urząd Miasta Zakopane
Ul. Kościuszki 13
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
z siedzibą w Warszawie
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla
m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 17 458 436 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
Ochrona Danych Osobowych:
1) Administratorem danych osobowych zgromadzonych w programie pocztowym jest PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna, z siedzibą pod adresem: 03-734, Warszawa, ul. Targowa 74, zwana dalej Spółką.
2) Podjęcie przez Panią/Pana lub podjęcie przez Spółkę z Panią/Panem komunikacji e-mail powoduje, że adres e-mail oraz inne dane osobowe podane przez Panią/Pana w wiadomości, np. imię i nazwisko, zostają wprowadzone do zbioru Rejestr korespondencji prowadzonym przez Spółkę, w programie pocztowym.
3) W Spółce, począwszy od dnia 25-05-2018 r., funkcjonuje adres e-mail:
iod.plk@plk-sa.pl Inspektora Ochrony Danych w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., udostępniony osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez Spółkę.
4) Pozostałe, szczegółowe informacje kierowane do Pani/Pana w ramach realizacji obowiązku informacyjnego związanego z Pani/Pana korespondencją e-mail, zamieszczone są na stronie internetowej Spółki, pod adresem:
https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Bezpieczenstwo_Informacji/Informacja_dla_osob_korespondujacych_poprzez_e-mail.pdfwww.plk-sa.plwww.plk-inwestycje.plWydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
<
https://blogger.googleusercontent.com/img/proxy/AVvXsEiT21i8-tQVDGZi-f1oqcGahHrbbi9jap7jyrLoVnQb22zssgfTTyPl_zUXI4DGZyUy0WIdhQRcWepXLkHt11l24X4K6kzf9jLHugo_lda6Odc8Hk25_ZrPx79fMIKD2p5G_Q5C8m-aqOLrlJF9Qbv1Tgh_SZhaja0=s0-d-e1-ft>
"WSZYSCY ŚWIĘTUJEMY STULECIE ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI".
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja otrzymała
Date: Friday, September 7, 2018
Subject: Nowy numer "Z Biegiem Szyn". Granice konkurencji. Sposób na maszynistów.
Nowy numer dwumiesięcznika "Z Biegiem Szyn" jest już dostępny na stronie
http://www.zbs.net.pl/ oraz pod bezpośrednim linkiem
http://www.zbs.net.pl/97.pdfW nowym numerze piszemy między innymi:
KATASTROFĄ POD SZCZEKOCINAMI ZAJMIE SIĘ SĄD NAJWYŻSZY
Wpłynęła kasacja od wydanego w styczniu 2018 r. przez Sąd Apelacyjny w Katowicach wyroku w sprawie czołowego zderzenia pociągów pod Szczekocinami, w którym za jedynych winnych katastrofy uznano szeregowych pracowników: dyżurnych ruchu z posterunków odgałęźnych Sprowa i Starzyny.
GRANICE KONKURENCJI
Po pięciu latach walki czeski prywatny przewoźnik Leo Express uzyskał zgodę na wjazd na polską sieć kolejową. Pociąg z Pragi do Krakowa kursuje okrężną trasą, tylko dwa razy na tydzień. Im atrakcyjniejszą ofertę stworzyłby Leo Express, tym bardziej byłaby ona konkurencyjna dla dotowanych połączeń spółki PKP Intercity, a to oznaczałoby zmniejszenie szans prywatnego przewoźnika z Czech na uzyskanie decyzji przyznającej otwarty dostęp do polskiej sieci kolejowej.
WRACAJĄ MIJANKI
Od lat spółka PKP Polskie Linie Kolejowe likwidowała „zbędne" mijanki. Teraz bierze się za ich odbudowywanie. Otwieranie mijanek nie jest jednak takie proste jak podejmowanie przed kilkoma laty decyzji o ich zamykaniu.
DOŚĆ PASAŻERÓW
Spółka PKP Intercity wprowadziło zmianę do swojego regulaminu, która umożliwia blokowanie możliwości przejazdu pociągami, które cieszą się największym zainteresowaniem pasażerów. A jak z dużymi potokami pasażerskimi radzą sobie koleje w Czechach, Niemczech i Szwajcarii?
--
Z BIEGIEM SZYN - niezależny dwumiesięcznik poświęcony kolei na Mazowszu. Co porusza Mazowsze.
http://www.zbs.net.pl"Z Biegiem Szyn" na Facebooku:
http://www.facebook.com/zbiegiemszyn"Z Biegiem Szyn" na Twitterze:
http://twitter.com/z_biegiem_szyn