Redaktor otrzymał
Od: Rzecznik <
Rzecznik@plk-sa.pl>
Data: poniedziałek, 17 września 2018
Temat: Fwd: pytanie
Dzien dobry,
Szanowny Panie Redaktorze,
Są postepowania, w których kosztorysy oferentów przekraczają kwoty, jakie PLK zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A na bieżąco monitorują rynek budownictwa kolejowego i analizują ceny kosztorysu inwestorskiego, tak aby ryzyko niwelować oraz osiągnąć cele Krajowego Programu Kolejowego przy optymalnych kosztach. PLK prowadzą także stały dialog z wykonawcami oraz instytucjami publicznymi w ramach Forum Inwestycyjnego. Spółka jest otwarta na wszelkie zmiany mające pozytywny wpływ na rynek budownictwa infrastrukturalnego.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. także monitorują i analizują prowadzone postepowania przetargowe. Wyłapaliśmy np. przetargi, w których przekroczone kosztorysy spowodowane były wymaganiami, z których mogliśmy zejść lub zastosowaliśmy inne kryterium niż cena – np. kryterium czasu wykonania i wówczas wygrywała oferta z dalszego miejsca. W przypadku kiedy oferty przekraczają kosztorys i faktycznie wzrost jest uzasadniony, to wówczas, jeśli tylko mamy źródło finasowania, dokładamy brakujące kwoty.
Z poważaniem
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
Pytanie
From: Adam
Date: Monday, September 17, 2018
Subject: pytanie
To: Rzecznik
Do plk
Czy to prawda że ceny żądane przez wykonawców w przetargach są niekiedy nawet 200 % cen kosztorysów? (...)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywaæ wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. Przekaz medialny powinien cechować
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Odpowiedzi-
Od: media
Data: poniedziałek, 17 września 2018
Temat: pytanie dzień bez samochodu
Do: Adam Fularz
Szanowny Panie Redaktorze,
większość urzędników Ministerstwa Infrastruktury stale korzysta z transportu zbiorowego lub bezemisyjnych form transportu osobistego.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Pytanie
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz@wieczorna.pl]
Sent: Monday, September 03, 2018 11:20 PM
To: media
Subject: pytanie dzień bez samochodu
Do MI
Czy z okazji dnia bez samochodu jacyś urzędnicy MI skorzystają wyjątkowo tego dnia z podróży transportem zbiorowym? Czy MI tego dnia ma zamiar zorganizować coś związanego (...)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywaæ wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. Przekaz medialny powinien cechować
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Dzień dobry,
Już w najbliższą niedzielę na Wrocławskim Torze Wyścigów Konnych odbędzie się kolejna edycja imprezy Dzień Portu Lotniczego. Z tej okazji na Partynicach zaplanowano wiele atrakcji. Będzie można nie tylko oglądać sportowe zmagania na torze, ale także zobaczyć, na czym polega praca służb lotniskowych. Nie zabraknie strażaków, którzy pokażą najnowszy wóz bojowy Felix. Stowarzyszenie płetwonurków Zorba zaprezentuje z kolei akwalungi i quad, który potrafi wjeżdżać pod wodę. Wstęp wolny.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Zdjęcia oraz plakat (fot. Port Lotniczy Wrocław – zdjęcia z poprzednich edycji Dnia Portu Lotniczego na Partyniach) do pobrania pod linkiem: https://bit.ly/2OsDyxu
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Ada Kondratowicz
PR EXPERT
+48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 17 września 2018 r.
Lotnisko na Partynicach. Niedziela pełna wrażeń
Felix – najlepszy z wozów bojowych Lotniskowej Straży Pożarnej. Waży niemal 50 ton, a rozpędza się do setki w mniej niż pół minuty. Chcesz zobaczyć go z bliska? A przy okazji dowiedzieć się, gdzie zaplanować urlop tej jesieni? Przyjdź 23 września na dzień wrocławskiego lotniska na Partynicach. Wstęp wolny.
Sezon na Partynicach trwa w najlepsze. Kurz i emocje jeszcze wznoszą się po czesko-polskim pojedynku na Wielkiej Wrocławskiej o Nagrodę Portu Lotniczego Wrocław, a tor wyścigów konnych już jest przygotowany przed kolejną gonitwą. Tym razem Partynice nie będą emocjonować się tylko wyścigami. Z okazji corocznego Dnia Portu Lotniczego Wrocław zaplanowano wiele atrakcji towarzyszących. - Zachęcamy wszystkich wrocławian do odwiedzenia toru 23 września, zarówno stałych bywalców, jak i osoby, które jeszcze nie miały okazji poznać Partynic. Dobra zabawa gwarantowana – zaprasza Jerzy Sawka, dyrektor Wrocławskiego Toru Wyścigów Konnych.
W niedzielę będzie można nie tylko oglądać sportowe zmagania na torze, ale i zobaczyć, na czym polega praca służb lotniskowych, które na co dzień dbają bezpieczeństwo pasażerów. Nie zabraknie strażaków, którzy zaprezentują najnowszy wóz bojowy Felix. Maszyna waży prawie 50 ton, a mimo to przyspiesza od 0 do 80 km/h poniżej 20 sekund i osiąga maksymalną prędkość 135 km/h. Piknik odwiedzą także funkcjonariusze straży granicznej i oddziału celnego. Na czym polega ich praca, jak ułatwiają ją roboty i jakich pamiątek lepiej nie przywozić z wakacji? Warto przekonać się osobiście.
Po raz pierwszy na Dniu Portu Lotniczego na Partynicach pojawi się wrocławskie stowarzyszenie płetwonurków Zorba. Nurkowie pokażą akwalungi, zademonstrują na fantomie, jak udzielać pierwszej pomocy oraz zaprezentują quad, który potrafi wjeżdżać pod wodę. - Dzień lotniska na Partynicach to jedna z niewielu okazji do poznania naszych pracowników i tajników ich pracy. Co więcej, to także szansa na zapoznanie się z aktualną siatką połączeń z Wrocławia - mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. - Jest w czym wybierać - do końca października oferujemy aż 85 kierunków, w tym słoneczne Włochy, Hiszpanię, Portugalię i Grecję. Zimą będzie można lecieć z Wrocławia m.in. na Zanzibar, do Emiratów Arabskich i Omanu. To dobry moment, by zaplanować wypoczynek.
Bogatą ofertę turystyczną wrocławskiego lotniska będzie można poznać przy stanowisku biura podróży Almatur. A w międzyczasie odpocząć na leżakach, zjeść coś w strefie gastronomicznej i w rodzinnej atmosferze kibicować swoim faworytom.
Dzień Portu Lotniczego na Partynicach:
23 września (niedziela), godzina 13.15-18.00
Wrocławski Tor Wyścigów Konnych Partynice
Wrocław, ul. Zwycięska 2
Wstęp wolny – zapraszamy!
do PKP PLK
Czy PKP PLK już zlikwidowały wszystkie perony na trasie kolejowej ze Zduńskiej Woli do Częstochowy prez Chorzew- Siemkowice? Chciałbym ustalić, czy ze względu na Państwa politykę likwidacji peronów - będzie jeszcze sens wznawiać połączenia regionalne między Sieradzem a Łodzią czy między Łodzią a Częstochową.
Dokument otrzymany dziś przed chwilą z UMWŁ:
Dzień dobry. Poniżej odpowiedź UMWŁ na pytanie dotyczące połączenia kolejowego Sieradz Częstochowa:
Kolejowe przewozy pasażerskie na linii kolejowej nr 131 i nr 146 Łódź – Zduńska Wola – Chorzew Siemkowice – Częstochowa prowadzone były do roku 2012. Przewozy te zostały zawieszone z uwagi na bardzo zły stan techniczny infrastruktury, który powodował osiąganie bardzo niskiej prędkości handlowej pociągów pasażerskich i w efekcie niekonkurencyjny czas jazdy.
Wznowienie przewozów na tej linii brane będzie pod uwagę po zakończenia remontów przez PKP PLK S.A., co według posiadanych informacji przewidywane jest do 2023 r. Przed podjęciem decyzji o wznowieniu przewozów przewidujemy przeprowadzenie odpowiednich badań, które pozwolą nam na ukształtowanie oferty na tej linii.
Niewątpliwie konieczne będzie też porozumienie się w tej sprawie z Województwem Śląskim jednakże połączenie to będzie połączeniem międzywojewódzkim.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywaæ wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. Przekaz medialny powinien cechować
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
W którym polskim mieście najłatwiej zostać rannym na drodze? W którym jest najwięcej rannych na drogach? Jak dowodzi B. Jakubowski na podstawie
http://sewik.pl za lata 2013-2017, w przeliczeniu na 100 tys. mieszkańców, tym miastem w Polsce jest Nowy Sącz.
wg Twitter, profil Bartka Jakubowskiego
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywaæ wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. Przekaz medialny powinien cechować
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
K. Wałachowski podał na Twitterze: "W 2000 roku z komunikacji miejskiej w Polsce skorzystało 4,95 mld pasażerów, w 2013 była to liczba 3,62 mld.". Redakcja podaje te dane bez sprawdzenia, czy są one prawdziwe. Zastrzegam że dane te należy zweryfikować, ja je jedynie cytuję z zastrzeżeniem.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywaæ wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. Przekaz medialny powinien cechować
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Od:
Rzecznik prasowy ZTM <rzecznik na ztm.waw.pl>Data: 14 września 2018 11:31
Temat: Śniadanie komunikacyjne z WTP i Arrivą - Informacja prasowa
Śniadanie komunikacyjne z WTP i Arrivą
W sobotę 15 września rusza Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu (ETZT). A w poniedziałek 17 września 2018 od godziny 7.30 rano na patio przy stacji metra Młociny zapraszamy na śniadanie komunikacyjne, organizowane przez Zarząd Transportu Miejskiego i jednego z operatorów komunikacji miejskiej – firmę Arriva.
Plan wydarzeń Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu jest bardzo bogaty. W weekend wszyscy chętni będą mogli wziąć udział w wydarzeniu EkoKreatywna Warszawa w zajezdni MZA przy ul. Włościańskiej 52.
Dzieci ze szkół podstawowych kolejny raz wezmą udział w zajęciach w Centrum Edukacji Przyrodniczo – Leśnej w Powsinie. Dowiedzą się na nich o ekologicznych zaletach komunikacji miejskiej oraz urokach warszawskiej przyrody. Zachęcamy również do wzięcia udziału w Grze Miejskiej „Przesiadaj się i jedź". Świętowanie ETZT zakończy Europejski Dzień bez Samochodu oraz Dni Transportu Publicznego w zajezdni przy ul. Ostrobramskiej w sobotę 22 września.
W ramach ETZT, gdy promujemy ekologiczne środki transportu, a do takich należy komunikacja miejska, zapraszamy na śniadanie komunikacyjne, przygotowane przez ZTM oraz jednego z operatorów – firmę Arriva. Pierwsze 250 osób, które w poniedziałek 17 września od godziny 7.30 pojawią się na patio przy stacji metra Młociny i pokażą swoją Warszawską Kartę Miejską otrzyma pyszną kawę i słodkie ciastko na dobry początek dnia.
Korzystanie z Warszawskiego Transportu Publicznego to powód do dumy, ale też oszczędność czasu, wygoda, chwila dla siebie i wyraz troski o środowisko. Zapraszamy wszystkich, żeby przyszli, pokazali swoją Kartę Miejską i cieszyli się pyszną poranną kawą oraz słodką przekąską. Zapraszamy na metro Młociny w poniedziałek 17 września od godziny 7.30!
Dodatkowych informacji udziela:
Łukasz Majchrzyk
Podinspektor ds. kontaktów z mediami
Dział Prasowy
(..)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywaæ wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. Przekaz medialny powinien cechować
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Pytania do MI
Czy MI planuje w Polsce takie same przepisy o ruchu drogowym jak w Europie Zachodniej? W Eur. Zaschodniej nie można parkować na chodnikach. W Polsce zlikwidowano ustawą chodniki tylko dla pieszych etc. i wprowadzono ustawowo ideę chodnikoparkingów. W Polsce można parkować na chodnikach- przez co wczoraj np. na ulicy koło mojego domu niepełnosprawna osoba musiała jechać ulicą bowiem chodnikoparkingi zwykle są wszystkie zastawione. Nawet wówczas ulicą przejeżdżał radiowóz ale nie widiałem by ktoś ukarał samochody które w pełni tarasują i zupełnie zastawiają chodnikoparkingi co przecież jest od dekad normą w tej jurysdykcji. W Zielonej Górze na 130 tys. mieszkańców jest wg informacji mediów- 130 tys. samochodów. Czasem trzeba przechodzić aż ulicą samochodową bo chodniki w Polsce są parkingami, odmiennie niż za granicami tej jurysdykcji.
Dlaczego MI spowodowało że w Polsce piesi nie mają pierwszeństwa na przejściach dla pieszych? Gdy w Niemczech pieszy podchodzi do przejścia, samochody musza się zatrzymać. W Polsce te same samochody przyspieszają. W regionie przygranicznym gdzie mieszkam, Niemcy którzy przyjeżdżają do Polski np. na zakupy albo na zwiedanie, sądzą że ktoś próbuje ich przejechać na ulicach. Istotnie tak to wygląda bo samochody po polskiej stronie granicy przyspieszają silnie jeśli pieszy zbliża się do przejścia. W Polsce w dodatku notowane są rekordowe ilości zabójstw pieszych na drogach. Czy MI zamierza coś zrobić z tą ilością osób zabitych? Czy zamierza dokonać zmian prawnych? Wystarczy przecież przejechać przez granicę by zorientować się że coś jest nie tak- po polskiej stronie granicy wszystkie wolne miejsca i chodniki zastawione są samochodami, a piesi często muszą iść ulicą gdy przejścia na chodnikoparkingach są dla nich zbyt ciasne. W dodatku po polskiej stronie granicy zwykle w ogóle nie istnieje transport zbiorowy albo pozostały resztki. Do Frankfurtu nad Odrą pociągi regio dojeżdżają co 30 minut, a już dalej na polską stronę mamy tylko 2 pociągi regionalne w dobie.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywaæ wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. Przekaz medialny powinien cechować
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Szanowni Państwo, przypominamy, że od jutra na szlak Pilawa – Garwolin wraca ruch pociągów. Rozkład jazdy znajduje się na stronie internetowej Kolei Mazowieckich www.mazowieckie.com.pl
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Do:
UMWP
Czy władze UMWP mogą sfinansować przedłużenie pasa startowego lotniska w Krywlanach do ok. 1520 metrów lub nawet 1700 metrów dla nowego typu samolotu pasażerskiego linii lotniczych Lot typ Embraer E-190? Jest to maszyna do obsługi małych lotnisk z krótkim pasem startowym.
Nie jest to jakaś szczególnie kosztowna inwestycja by ów budowany akurat pas przedłużyć o te 170 metrów. Umożliwi to połączenie lotnicze do Warszawy w sezonie letnim- głównie dla turystów. Można to sfinansować z kredytu które miasto spłacałoby z pobieranej opłaty pasażerskiej. Przy stu pasażerach dziennie byłoby to ok. 350 tys. zł rocznie. Być może pokrywa to spłatę rat kredytu i byłoby neutralne dla budżetu.
Jako terminal pasażerski można by wykorzystać aktualne pomieszczenia przy lotnisku lub jakiś hangar. Wymaga się też systemu naprowadzania.
Czy połączenie do Warszawy mogłoby ruszyć w 2019 roku?
ODPOWIEDŹ
BI-II.3152.2.2018
Szanowny Pan
Adam Fularz
W odpowiedzi na e-mail w sprawie dofinansowania budowy przedłużenia pasa
startowego lotniska Krywlany uprzejmie informuję, iż inwestycja polegająca na budowie pasa
startowego na lotnisku Krywlany jest realizowania przez Miasto Białystok.
W gestii Miasta Białystok jest również rozbudowa powstającego pasa startowego.
Tam też należy kierować wnioski i uwagi w przedmiotowej sprawie.
Pomoc finansowa samorządu wojewódzkiego udzielana jest jednostkom
samorządowym na ich wniosek.
W roku 2018 samorząd województwa podlaskiego na budowę pasa startowego na
Krywlanach przeznaczył 16 000 000zł.
DYREKTOR
Biura Inwestycji
Roman Tadeusz Łoziński
--
Adnotacja na liscie:
W załączeniu przesyłam odpowiedź na Pana pytanie
Roman Łoziński
dyrektor
Biura Inwestycji
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywaæ wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. Przekaz medialny powinien cechować
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Czy ULC potwierdza że ze względu na przeszkody lotnicze- np. budynek o nazwie "Maczuga" na ul. Kaczorowskiego, w Białymstoku istnieją problemy przy lądowaniu samolotem na budowanym akurat pasie startowym? Czy ULC doprowadi do rozbiórki górnych pięter niektórych budynków aby usunąć przeszkody lotnice? Co ze słupami latarń na ul. Mickiewicza bodajże?
Szanowny Panie,
W imieniu Pani Rzecznik Kariny Lisowskiej uprzejmie informuję, że w wyniku analizy dokumentacji lotniska Białystok Krywlany (EPBK) oraz otrzymanych informacji od zarządzającego tym lotniskiem stwierdzono, że budynek „Maczuga" o wysokości 55 m n.p.t., tj. 203 m n.p.m. znajdujący się w Białymstoku pomiędzy ulicami Kaczorowskiego, Wesołą, Waszyngtona i Żelazną zlokalizowany jest w powierzchni poziomej wewnętrznej powyższego modernizowanego lotniska i o ok. 7 m przewyższa dopuszczalną wysokość zabudowy w tym miejscu. Obiekt ten stał się przeszkodą lotniczą w wyniku rozbudowy lotniska (wcześniej nią nie był). Budynek ten nie znajduje się w powierzchni podejścia do startu/lądowania. Wobec wskazanej powyżej jego lokalizacji obiekt zostanie uwzględniony przez zarządzającego lotniskiem w procedurach operacyjnych dolotowych, odlotowych do/z lotniska i nadlotniskowych opisanych w Instrukcji operacyjnej przedmiotowego lotniska i nie będzie stanowił zagrożenia dla lądujących i startujących statków powietrznych.
Odnośnie latarni ulicznych na ul. Mickiewicza, ich wysokość aktualnie zostaje zmniejszona z 10 m n.p.t. do 4,3 m n.p.t. (w wyniku modernizacji oświetlenia) wobec czego nie będą one stanowić przeszkody lotniczej.
Z poważaniem,
Marta Chylińska
Biuro prasowe, Biuro Prezesa ULC
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywaæ wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. Przekaz medialny powinien cechować
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Ekokreatywna Warszawa – o tym jak być eko, nie tylko w kontekście transportu. Szczegóły w załączniku.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Redakcja otrzymała niniejsze twierdzenia od linii lotniczych LOT:
Warszawa, 13 września 2018 – W ciągu ostatnich 30 dni wskaźnik regularności połączeń LOT-u wyniósł aż 99,3 proc. W tym samym okresie wskaźnik punktualności osiągnął ok. 72 proc. W porównaniu z czerwcem br. oznacza to poprawę o ponad 10 punktów proc. i wedle dalszych prognoz, wyniki operacyjne będą rosły ponad europejską średnią.
„Nasi klienci oczekują, że linia lotnicza, którą wybierają zrobi wszystko, by rejsy odbywały się regularnie i na czas. Dla nas jest to zobowiązanie, którego zamierzamy dotrzymać. W sierpniu znacząco poprawiliśmy wskaźniki punktualności i regularności, osiągając w tym zakresie lepsze wyniki niż wiele innych linii lotniczych. Wrzesień wygląda pod tym względem jeszcze lepiej" – mówi Adrian Kubicki, dyrektor biura komunikacji korporacyjnej LOT-u.W ciągu kilku tygodni LOT osiągnął regularność na poziomie powyżej 99,0 proc. a ostatni tydzień operacji był dotychczas najlepszym okresem od początku 2018 roku pod względem regularności wykonywanych połączeń - z wynikiem sięgającym powyżej 99,5 proc.Punktualność przewoźnika również znacząco się poprawia. Od sierpnia wskaźniki punktualności przekraczają 70 proc. To wynik lepszy od wielu innych linii lotniczych. We wrześniu LOT przewiduje osiągnięcie wyniku punktualności połączeń na poziomie 75 proc.,co powinno przekroczyć europejską średnią. „Nasi pasażerowie mogą być pewni, że zamierzamy wywiązać się z danej obietnicy wysokiego poziomu obsługi, zarówno pod względem regularności i punktualności operacji ale także obsługi pasażerskiej. Dzięki dostawom sześciu nowych Embraerów dla LOT-u zyskaliśmy elastyczność flotową, co pozwala nam na lepsze reagowanie na problemy operacyjne. Nadal w naszym hubie na Lotnisku Chopina w Warszawie pasażerom pomaga dodatkowe kilkadziesiąt osób, które dbają o to, by pasażerowie maksymalnie bezproblemowo przesiadali się na kolejne połączenia" – dodaje Adrian Kubicki.LOT kontynuuje intensywny rozwój i prowadzi nabór kadry pilotów. Do końca przyszłego roku LOT wybierze 300 kandydatów do obsługi rosnącej siatki połączeń. W pierwszej turze rekrutacji zgłosiło się ponad 1000 chętnych, w tym około 100 pilotów Polaków, którzy pracują obecnie dla zagranicznych linii lotniczych, a w związku z rozwojem LOT-u są zainteresowani powrotem do kraju. Polski przewoźnik ma dziś w swojej siatce 104 połączenia, co oznacza, że od początku 2016 r. ich liczba wzrosła o 63. W ubiegłym tygodniu przewoźnik ogłosił połączenie do Miami, które jest 14 połączeniem LOT-u dalekiego zasięgu, w tym szóstym portem obsługiwanym w Ameryce Północnej. W tym roku do floty LOT-u zostaną włączone m.in.cztery Embraery 190, a do końca 2019r. cztery dodatowe Boeingi 787-9 Dreamliner iosiem Boeingów 737 MAX 8.W 2017 r. LOT przewiózł łącznie ponad 6,8 mln pasażerów, czyli o ponad 25 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku przewoźnik spodziewa się wyniku ok. 9 mln pasażerów, żeby w 2019 r. przekroczyć barierę 10 mln. Dla LOT-u pracuje dziś 3 tys. osób w kilkudziesięciu krajach na całym świecie.Bilety na rejsy m.in. do Miami już są dostępne we wszystkich kanałach sprzedaży, miedzy innymi na stronie www.lot.com, poprzez Contact Center, w biurach LOT Travel i u agentów.
wg BP LOT, A. Kubacki
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywaæ wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. Przekaz medialny powinien cechować
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf