From: Adam Fularz
Subject: Pytania prasowe- kolej dookólna
do UMWM
Szanowni Państwo,
czy planowana jest budowa przystanków osobowych na tzw. małej kolei obwodowej Krakowa? Możliwa jest wówczas kolej dookólna, przy czym dwukrotnie byłyby zmieniany kierunek ruchu- na stacji Kraków- Płaszów oraz na stacji Kraków Mydlniki. W Hamburgu zmiana kierunku ruchu zajmuje kilkadziesiąt sekund na tamtejszej sieci kolei miejskiej. Wystarczy zmiana organizacji ruchu kolejowego, czy odpowiednio dostosowany tabor.
Propozycja ta znalazła się w planie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej dla Krakowa, ale nie doczekała się realizacji. Dzięki zmianie kierunku możliwe jest domknięcie okręgu, a pociągu kursowałyby na trasie dookólnej Kraków Główny- Kraków Mydlniki- przystanki osobowe na kolei dookólnej- Kraków Płaszów- Kraków Główny.
Proponowane przystanki na trasie Kolei Dookólnej
- Kraków Powstańców Śląskich
- Kraków Klimeckiego
- Kraków Dąbie
- Kraków Mogilska
- Kraków Pilotów
- Kraków Rakowicka
- Kraków 29 Listopada
- Kraków Dr. Twardego
(w przyszłości, po przebudowie torowiska, zmiana kierunku mogłaby następować na wysokości ul. Władysława Łokietka).
z Wikipedii i z Semaforek.pl:
Linia kolejowa nr 100
Linia kolejowa o długości 19,045 km, łącząca stację Kraków Mydlniki ze stacją Kr. Płaszów. Linia dwutorowa, zelektryfikowana, obecnie używana jako linia towarowa omijająca dworzec Kraków Główny (wchodzi w skład kolei obwodowej w Krakowie jako tzw. mała obwodnica).
Linia powstała w latach 40. XX wieku, aby pociągi towarowe kursujące ze Śląska mogły ominąć Dworzec Główny. Prowadzi ona od Stacji Kraków Mydlniki przez Łobzów, Olszę (gdzie istnieje stacja towarowa), Wieczystą, Dąbie i Zabłocie do wielkiego węzła kolejowego, ciągnącego się od stacji Kraków Płaszów aż do głowicy rozjazdowej na wysokości stacji Kraków Bieżanów. Pomiędzy nimi znajduje się bardzo duża stacja towarowa Kraków Prokocim.
Małą obwodnicę zelektryfikowano w latach 50. Linia połączona jest łącznicami z linią nr 8 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny Osobowy, a także ze stacją odstawczą Kraków Główny Zachód. Z kolei ze stacji Kraków Olsza odchodzi linia nr 947 do Elektrociepłowni Łęg (jednotorowa, zelektryfikowana). Niegdyś odchodziła od niej również bocznica do Krakchemii (obecnie rozebrana).
1 stycznia 1942 – Otwarcie linii
28 września 1959 – Elektryfikacja odcinka Kraków Mydlniki – Kraków Prokocim Towarowy
- 25 lipca 2006 – Zamknięcie jednego toru
- 1 lutego 2007 – Zamknięcie dla ruchu pasażerskiego
- 2012 - Remont drugiego toru oraz mostu na Wiśle
- 2013 - Otwarcie drugiego toru
km osirodzajm.npm
nazwa punktupozostałe linie
0.00st230
Kraków Mydlniki (Md)
95,
118a,
133 2.60podg231
Kraków Bronowice 95 7.54stt209
Kraków Olsza (KO)
602,
947 9.87podg207
Kraków Nadwiśle (KN)
945,
946 12.25st204
Kraków Płaszów (KP)
91,
94,
112,
604,
605 Nazwa punktu Rodzaj punktu Kilometraż Pozostałe linie
Ekspozytura Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym w Krakowie Zakład Linii Kolejowych w Krakowie -
Kraków Mydlniki stacja węzłowa 0,000
95,
118,
133 rozjazd odgałęziający 2,595
95 Kraków Łobzów posterunek odstępowy 3,449
133 Kraków Olsza stacja węzłowa 7,536
602,
947 Kraków Nadwiśle posterunek odgałęźny 9,87 945, 946
Kraków Płaszów stacja węzłowa 12,260
91,
94,
604,
605Linia rozpoczyna się na stacji Kraków Mydlniki, skąd wyprowadzona jest w układzie kierunkowym. Tor nr 1 wyprowadzony jest wspólnie z torem "dużej" obwodnicy, a po przejściu nad torami linii katowickiej następuje rozgałęzienie na dawnym posterunku odgałęźnym Bronowice - obecnie rozjazd ten jest zdalnie sterowany z Mydlnik. Następnie oba tory dochodzą do linii 133 i przechodzą przez wspólny posterunek odstępowy Kraków Łobzów, za którym odchodzi na północ. Następnie przecina ulicę Łokietka i omija dworzec Kraków Główny Towarowy. Po kilkuset metrach przechodzi pod wiaduktem linii warszawskiej i osiąga stację Kraków Olsza, gdzie następuje odgałęzienie łącznicy do posterunku Przedmieście i toru do elektrociepłowni. Za stacją na Olszy linia skręca na południe, przechodząc wiaduktami ponad ulicą Mogilską oraz Aleją Pokoju. W rejonie drugiego z tych wiaduktów znajdował się niegdyś posterunek odgałęźny Nadwiśle, gdzie odgałęziały się bocznice oraz łącznica do stacji Kraków Grzegórzki, leżącej na rozebranej linii Krakow Wesoła - Kocmyrzów. Niespełna kilometr za dawnym posterunkiem linia osiąga most na Wiśle, a po kolejnym kilometrze - stację Kraków Płaszów.(...)
Przebieg linii kolejowej przez centrum rozwijającego się miasta wymusił budowę wielu skrzyżowań dwupoziomowych w postaci wiaduktów kolejowych i drogowych. Nie wszystkie powstały od razu - do dziś jednopoziomowe pozostają jednak tylko skrzyżowania z ulicami Rydla (planowana budowa wiaduktu w ramach modernizacji magistrali E30), Racławicką (przejście dla pieszych) i Łokietka; wszystkie znajdują się na szlaku Kraków Mydlniki - Kraków Olsza.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
List do PKP PLK
czy można dostać odpowiedzi na te pytania? Są one wymienone poniżej- w liście do PKM.
PKM napisało:
"
Szanowny Panie,Także w tym przypadku jedyną instytucją kompetentną jest PKP PLK, jako właściciel opisywanej przez Pana linii.
Pozdrawiam
Tomasz Konopacki
Kierownik Sekcji Kontaktów Społecznych
Rzecznik Prasowy"
---------- Forwarded message ---------
From:
Adam Fularz <adam.fularz na serwerze wieczorna.pl>Date: wt., 24 mar 2015 o 21:03
Subject: pytanie o "kolej dookólną SKM"
To: PKMsa2015 <tomasz.konopacki na serwerze
pkm-sa.pl>
Tomasz Konopacki
Kierownik Sekcji Kontaktów Społecznych
Rzecznik Prasowy
Pomorska Kolej Metropolitalna S.A.
ul. Żaglowa 11, 80-560 Gdańsk
Szanowny Panie,
opisujemy także połączenia SKM / kolei podmiejskiej które istniały w okresie przedwojennym. Jedną z nich była "linia dookólna", Z Gdańska do Wrzeszcza, dalej linią kartuską, obecnie PKM, p. Niestępowo do Pruszcza Gd. i dalej do Gdańska.
Interesuje mnie, czy pozostawiono możliwość kursowania pociągów pasażerskich w tej relacji. Mianowicie, czy z okolic ul. Nowatorów da się wjechać składem pasażerskim na sieć PKM w kierunku do Gdańska Gł.
Grafikę załączam, choć pochodzi ona z niemieckiej witryny dot. SKM w Gdańsku. Interesuje mnie, czy podczas tworzenia PKM zabezpieczono możl. kursowania pociągów w relacji do Kartuz, ale z pominięciem portu lotn.
Linia Niestępowo- Pruszcz:
Do 2005 roku, kiedy w rejonie Kolbud rozmiękł nasyp, co uniemożliwiło przejazd jakichkolwiek pociągów, przez stację przebiegała jednak kolejowa obwodnica Gdańska, pozwalająca na przejazd z portów i północnej części Kaszub do Pruszcza i dalej na południe z pominięciem Gdańska. Obecnie kursuje tam kolej drezynowa.
Linia na Westerplatte:
obecnie kursuje tam sporadycznie turystyczna kolej drezynowa. Istnieje także możl. kursowania sezonowych poc. SKM w relacji na plażę w Stogach, z wykorzystaniem bocznicy towarowej.
Pozdrawiam,
Adam
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Pytanie: czy PKP PLK proponuje jakieś Rail Carpatia czyli Via Carpatia w wersji kolejowej? Czy nie możnaby zmodernizować osi Kowno- Suwałki- Białystok- Bielsk- Czeremcha- Wysokye- Brest- Włodawa- Chełm- Zawada- Zwierzyniec- Bełżec- Hrebenne- Munina (ominięcie nową łącznicą)- Przemyśl- Mahlowice- Chyrów- Krościenko- Ustrzyki Dolne- Zagórz- Komańcza- Lupków- Medzialaborce- Humenne?
z prasy:
biuletyn infoWire.pl | 03 października 2018 |
|
|
| 03.10.2018|Poczta Polska 3 października 2018 r. Poczta Polska wyemitowała specjalny znaczek prezentujący szlak drogowy Via Carpatia, który będzie przebiegał z Kłajpedy i Kowna na Litwie przez Białystok, Lublin, Rzeszów i słowackie Koszyce do Debreczyna na Węgrzech, a dalej do Rumunii, Bułgarii i Grecji. ... czytaj dalej |
|
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Odpowiedź UMWM w załączeniu.
Do UM w Rabce pisałem
(..)
Kolej Regionalna Skawa- Chabówka- Rabka Zdrój-Mszana Dolna- Limanowa.
--
Petycja dot. połączenia Skawa- Chabówka- Rabka Zdrój-Mszana Dolna- Limanowa
do UM w Mszanie Dolnej
Wkrótce pociągi z - i do Zakopanego ominą Rabkę Zdrój, powstaje kolejowa obwodnica Chabówki. Stwarza to okazję na reaktywację zapomnianej linii kolei do Mszany w trakcji spalinowej w połączeniu z obsługą Rabki częstą ofert połączeń. Niestety, uważam że sama Rabka- Zdrój "nie wygeneruje potoku", zresztą można to sprawdzić w danych przewoźników kolejowych. Proponuję więc dalsze utrzymywanie oferty kolei do Rabki- Zdrój w połączeniu z reaktywacja połączeń autobusem szynowym w trakcji spalinowej na odcinku Skawa- Rabka Zdrój- Mszana Dolna, z ew. kursami do Limanowej.
Wzorem okolic Zakopanego i relacji Nowy Targ- Zakopane, domagam się podobnej oferty kolei na trasie ze stacji Skawa przez Chabówka- Rabka Zdrój-Mszana Dolna- do Limanowej.
Cała linia od Skawy do Rabki Zdrój jest zelektryfikowana. Dalej, od Rabki do Limanowej, cała trasa jest w trakcji spalinowej.
Proponuję by UMWM pozyskał autobusy szynowe spalinowe. Obecnie, po latach pojawiły się na rynku mniej skomplikowane i tańsze pojazdy szynowe. Możliwe jest dziś wprowadzenie systemu spalinowej kolei podmiejskiej dużo mniejszym kosztem. Operatorem mógłby byc przewoźnik prywatny (np. ten z linii do Łupkowa) albo KMŁ, albo Polregio.
Nie wiemy nadal, jaka jest koncepcja kolejowej obsługi Rabki- Zdrój po zmianie przebiegu połączeń do Zakopanego. Obecnie planowana jest lub już budowana jest kolejowa obwodnica Chabówki.
W związku z tym prawodpodobnie wszystkie obecne połączenia ominą Rabkę- Zdrój. Skrót jest budowany właśnie w celu ominięcia Rabki- Zdr. Co się w tej sprawie proponuje? Czy ktoś ma jakiś plan na zatrzymanie kolei w relacji do Rabki? Co proponuje?
-- (...)
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Spółka Koleje Małopolskie pytania o swoje plany informowała redakcję iż "Docelowo zwiększenie częstotliwości kursowania co 20 minut jest przewidziana na odcinkach Kraków – Wieliczka i Kraków
Lotnisko"- jest to technicznie możliwe i czy ten plan zostanie wdrożony?
odpowiedź.
Częstotliwość kursowania pociągów do Wieliczki co 20 minut jest technicznie możliwa do realizacji po zakończeniu remontów w Węźle Krakowskim. Decyzja o wyborze docelowej częstotliwości kursowania linii z Wieliczki do Lotniska zostanie podjęta bezpośrednio przed zakończeniem remontów.
--
otrzymano z biura prasowego UMWM
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
From: Corporate Communications
Date: wt., 2 paź 2018 o 10:50
Subject: airBaltic Pilot Open Day's in Warsaw on 4 October
Hello,
Please be informed that the Latvian airline airBaltic will host an airBaltic Pilot Open Days initiative in Warsaw on October 4 in Hotel Courtyard by Marriott Warsaw Airport from 11:00 to 14:00. The initiative targets different types of pilots willing to become a part of airBaltic flight crew. The airline is planning to recruit more than 100 pilots in the upcoming year.
(..)
Kind regards,
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Petycja- kolej regionalna do Tymbarku
Do: Urząd Gminy Tymbark
Obecnie budowana jest kolejowa obwodnica Chabówki.
W wiązku z tym prawodpodobnie wszystkie obecne połączenia ominą Rabkę- Zdrój. Skrót jest budowany właśnie w celu ominięcia Rabki- Zdr.
Mam propozycję: aby składy pociągów do Zakopanego były skomunikowane na stacji Skawa (która ma obecnie dwa tory, z czego jeden nieuzywany) i aby jeden autobus szynowy spalinowy jechał do Rabki- Zdroju i Tymbarku i tam kończył bieg. Skład z Zakopanego bylby skomunikowany z szynobusem do Tymbarku na stacji Skawa - to moze spowodować że Rabka utrzyma połączenia kolejowe a Tymbark je odzyska.
Niestety, stacja Skawa obecnie ma tylko jeden czynny tor, drugi jest nieczynny. Zas przewoźnik KMŁ (Koleje Małopolskie ) lub Polregio nie sprecyzował planów. Skomunikowanie składów na stacji Skawa tak aby utrzymać obsługe Rabki koleją- wymaga podjęcia odpowiednich przygotowań.
Czy UM Tymbark może sprawić:
- aby 1) PKP PLK podniosły prędkość dla poc. pospiesznych i regio na odcinku od Krakowa do Rabki Zdroju i dalej do Tymbarku, do prędkości konkurencyjnej z transportem drogowym? Czy UM może o to wnioskować do PKP PLK?
-aby 2) Koleje Małopolskie przedłużyły jedną ze swoich linii kolei aglomeracyjnej z Krakowa do Rabki- Zdrój i wznowiono połączenia autobusem szynowym spalinowym w relacji Rabka- Mszana Dln.- Tymbark albo Skawa- Rabka- Mszana Dln.- Tymbark- Limanowa- Nowy Sącz? Proponuję obsługę odcinka Skawa- Chabówka- Rabka Zdr.- Mszana Dolna- Tymbark co godzinę lub początkowo co dwie, umożliwiwając przesiadki na Kraków na stacji Skawa. UM Tymbark powinien o to wnioskować do UMWM.
Uprzednio pytaliśmy:
Kraków Główny- Rabka Zdrój : czy planowane jest podnieść prędkości na trasie kolei aby pokonanie trasy poc. przyspieszonym było możliwe
w czasie 1 godzina 25 minut? Obecnie jest to ok. 30 minut dłużej. Na trasie kolei w wielu miejscach są ograniczenia prędkości.
Prasa pisała:
Do grona miast wykluczonych kolejowo należą między innymi: (..) , Rabka-Zdrój (13 tys.), (..)nie wspominając już o miastach w północnej Małopolsce. A większość z nich to magnes dla turystów – w 2014 r. Małopolskę odwiedziło 13,1 mln osób!"- wg
pociagautobusgory.pl __________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Od: Adam Fularz <adam.fularz na serwerze
wieczorna.pl>
Data: czwartek, 9 sierpnia 2018
Temat: Petycja dot. połączenia Skawa- Chabówka- Rabka Zdrój-Mszana Dolna
Kolej Regionalna Skawa- Chabówka- Rabka Zdrój-Mszana Dolna- Limanowa.
--
Petycja dot. połączenia Skawa- Chabówka- Rabka Zdrój-Mszana Dolna- Limanowa
do UM w Mszanie Dolnej
Wkrótce pociągi z - i do Zakopanego ominą Rabkę Zdrój, powstaje kolejowa obwodnica Chabówki. Stwarza to okazję na reaktywację zapomnianej linii kolei do Mszany w trakcji spalinowej w połączeniu z obsługą Rabki częstą ofert połączeń. Niestety, uważam że sama Rabka- Zdrój "nie wygeneruje potoku", zresztą można to sprawdzić w danych przewoźników kolejowych. Proponuję więc dalsze utrzymywanie oferty kolei do Rabki- Zdrój w połączeniu z reaktywacja połączeń autobusem szynowym w trakcji spalinowej na odcinku Skawa- Rabka Zdrój- Mszana Dolna, z ew. kursami do Limanowej.
Wzorem okolic Zakopanego i relacji Nowy Targ- Zakopane, domagam się podobnej oferty kolei na trasie ze stacji Skawa przez Chabówka- Rabka Zdrój-Mszana Dolna- do Limanowej.
Cała linia od Skawy do Rabki Zdrój jest zelektryfikowana. Dalej, od Rabki do Limanowej, cała trasa jest w trakcji spalinowej.
Proponuję by UMWM pozyskał autobusy szynowe spalinowe. Obecnie, po latach pojawiły się na rynku mniej skomplikowane i tańsze pojazdy szynowe. Możliwe jest dziś wprowadzenie systemu spalinowej kolei podmiejskiej dużo mniejszym kosztem. Operatorem mógłby byc przewoźnik prywatny (np. ten z linii do Łupkowa) albo KMŁ, albo Polregio.
Nie wiemy nadal, jaka jest koncepcja kolejowej obsługi Rabki- Zdrój po zmianie przebiegu połączeń do Zakopanego. Obecnie planowana jest lub już budowana jest kolejowa obwodnica Chabówki.
W związku z tym prawodpodobnie wszystkie obecne połączenia ominą Rabkę- Zdrój. Skrót jest budowany właśnie w celu ominięcia Rabki- Zdr. Co się w tej sprawie proponuje? Czy ktoś ma jakiś plan na zatrzymanie kolei w relacji do Rabki? Co proponuje?
Mam propozycję: aby składy pociągów do Zakopanego były dzielone na stacji Skawa (która ma obecnie dwa tory, z czego jeden nieuzywany) i aby jeden człon składu jechał do Rabki- Zdroju i tam kończył bieg (lub jechał do Zakopanego ale obslugując wszystkie stacje na trasie), a drugi jechał jako przyspieszony do Zakopanego z dwoma- trzema postojami na tej trasie. Tylko łączenie/ dzielenie składów na stacji Skawa może spowodować że Rabka utrzyma połączenia kolejowe.
Niestety, stacja Skawa obecnie ma tylko jeden czynny tor, drugi jest nieczynny. Zaś przewoźnik KMŁ (Koleje Małopolskie ) lub Polregio nie sprecyzował planów obsługi Rabki (jeśli mialby tą stację nadal obsługiwać). Dzielenie składów na stacji Skawa tak aby utrzymać obsługę Rabki koleją- wymaga podjęcia odpowiednich przygotowań.
Czy UM w Mszanie może sprawić:
- aby 1) PKP PLK podniosły prędkość dla poc. pospiesznych i regio na odcinku od Krakowa do Rabki Zdroju i do Mszany, do prędkości konkurencyjnej z transportem drogowym? Cy UM może o to wnioskować do PKP PLK?
-aby 2) Koleje Małopolskie przedłużyły jedną ze swoich linii kolei aglomeracyjnej z Krakowa do Rabki- Zdrój jeśli czas przejazdu na tej trasie dla poc. przyspieszonego typu Sprinter spadłby do 1 godz. 25 minut?
-aby 3) wznowiono połączenia autobusem szynowym spalinowym w relacji Skawa- Rabka- Mszana Dln. albo Skawa- Rabka- Mszana Dln.- Limanowa(- Nowy Sącz)? Proponuję obsługę odcinka Skawa- Chabówka- Rabka Zdr.- Mszana Dolna co godzinę lub początkowo co dwie, umożliwiwając przesiadki na Kraków na stacji Skawa. Niniejszym piszę by wnioskować o to połączenie do UM w Mszanie Dolnej
Odpowiedź burmistrza Limanowej:
(...) Ale Pan albo nie zna stanu technicznego torowiska i wynikających z tego konsekwencji – czasu przejazdu pociągu na trasie Limanowa – Nowy Sącz albo w ogóle nie stąpa Pan po ziemi.
Pana zapytanie uznałem za niepoważne, a na takie nie odpowiadam.
O temacie komunikacji pasażerskiej na trasie Limanowa – Nowy Sącz można mówić dopiero po modernizacji torowiska, gdy czas przejazdu będzie co najmniej porównywalny z czasem przejazdu samochodem.
Pozdrawiam
Władysław Bieda
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
UMWŁ pytałem o linię kolei aglomeracji łódzkiej w relacji do strefy ekonomicznej. Oto odpowiedzi:
-
Od: Prasowy <prasowy na serwerze
lodzkie.pl>
Data: wtorek, 2 października 2018
Temat: Odpowiedź na pytanie - Linia 541
Do: Adam Fularz <adam.fularz na
wieczorna.pl>
„Połączenie ze Specjalną Strefą Ekonomiczną realizowane jest poprzez skomunikowanie pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Sp. z o.o. z linią B Miasta Łodzi na przystanku Łódź – Dąbrowa. Przygotowujemy się do obsługi"
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz na
wieczorna.pl]
Sent: Friday, September 7, 2018 1:13 PM
To: Prasowy
Subject: Re: Odp. Linia 541
Proszę o aktualiację tej informacji- czy powzięto jakieś ustalenia m. Łódź?
Pzdr
W dniu 26 czerwca 2018 13:05 użytkownik Prasowy <prasowy na
lodzkie.pl> napisał:
„W rozkładzie jazdy pociągów 2018/2019 nie przewidujemy uruchomienia połączeń kursujących trasą przez Łódź Olechów. Trasa przez Olechów jest brana pod uwagę w okresie perspektywicznym, ale wymaga to dokonania odpowiednich studiów i analiz. W temacie tym prowadzone będą rozmowy z Miastem Łódź."
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Do: Małopolski Urząd Marszałkowski
Proszę o odpowiedź na petycję,której treść jest ponizej- i którą uaktualniam o dokument w załączniku- deklarację PKP PLK.
Pozdrawiam
---------- Forwarded message ---------
From:
Adam Fularz <adam.fularz na serwerze wieczorna.pl>Date: czw., 9 sie 2018 o 09:22
Subject: Petycja- kolej aglomeracyjna do Rabki- Zdroju
To: Szatanik, Filip <Filip.Szatanik
na serwerze umwm.pl>, Biuro Prasowe UMWM <bprasowe na serwerze umwm.pl>Petycja- kolej aglomeracyjna do Rabki- Zdroju
Do: Małopolski Urząd Marszałkowski
Czy UMWM może sprawić:
- aby 1) PKP PLK podniosły prędkość dla poc. pospiesznych i regio na odcinku od Krakowa do Rabki Zdroju, do prędkości konkurencyjnej z transportem drogowym?
-aby 2) Koleje Małopolskie przedłużyły jedną ze swoich linii kolei aglomeracyjnej z Krakowa do Rabki- Zdrój jeśli czas przejazdu na tej trasie dla poc. przyspieszonego typu Sprinter spadłby do 1 godz. 25 minut?
Uprzednio pytaliśmy:
Kraków Główny- Rabka Zdrój : czy planowane jest podnieść prędkości na trasie kolei aby pokonanie trasy poc. przyspieszonym było możliwe
w czasie 1 godzina 25 minut? Obecnie jest to ok. 30 minut dłużej. Na trasie kolei w wielu miejscach są ograniczenia prędkości.
Prasa pisała:
Do grona miast wykluczonych kolejowo należą między innymi: (..) , Rabka-Zdrój (13 tys.), (..)nie wspominając już o miastach w północnej Małopolsce. A większość z nich to magnes dla turystów – w 2014 r. Małopolskę odwiedziło 13,1 mln osób!"- wg pociagautobusgory.pl
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf