Redakcja serwisu otrzymała:
Od:
Biuro Prasowe PLL LOT <media na serw.
lot.pl>
Data: poniedziałek, 1 lipca 2019
Temat: LOT PRZEJMUJE BEZPOŚREDNIE POŁĄCZENIA Z TALLINNA I OGŁASZA KONTYNUACJĘ WSPÓŁPRACY Z LINIĄ NORDICA
|
|
|
| LOT PRZEJMUJE BEZPOŚREDNIE POŁĄCZENIA Z TALLINNA I OGŁASZA KONTYNUACJĘ WSPÓŁPRACY Z LINIĄ NORDICA
| | Warszawa, 1 lipca 2019 roku – Polskie Linie Lotnicze LOT i Nordica podpisały porozumienie o kontynuacji współpracy w zakresie oferowania bezpośrednich połączeń lotniczych z Tallinna. Zgodnie z nową formułą współpracy część połączeń dotychczas realizowanych przez Nordikę będzie oferowanych bezpośrednio przez LOT. Dotyczy to między połączeń z Tallinna do Sztokholmu, Brukseli i – tak jak do tej pory – do Warszawy. Wszystkie rejsy realizowane będą nadal samolotami Bombardier CRJ900 wynajmowanymi wraz z załogami od firmy Regional Jet, będącej wspólną własnością LOTu i Nordiki.
- Na mocy porozumienia z Nordiką od 1 sierpnia 2019 r. LOT przejmie odpowiedzialność handlową za część bezpośrednich połączeń z Tallinna. Widzimy w nich interesujący potencjał biznesowy, ale jednocześnie dostrzegamy potrzebę ich handlowego wzmocnienia. Z tego względu wspólnie z naszymi estońskimi partnerami uznaliśmy, że to właśnie LOT długoterminowo będzie w stanie prowadzić skuteczniejszą konkurencję i zapewniać dogodne biznesowe połączenia Tallinna z kluczowymi ośrodkami w Europie – zarówno w postaci bezpośrednich rejsów, jak i oferty warszawskiego hubu – mówi Maciej Wilk, Członek Zarządu ds. Operacyjnych LOT. – W ten sposób wzmacniamy strategię rozwoju LOT jako czołowego przewoźnika sieciowego w całej Europie Środkowo-Wschodniej.
Pozostałe połączenia Nordiki do Kijowa, Wilna, Kopenhagi, Wiednia i Trondheim zostaną zawieszone wraz z końcem lotniczego sezonu letniego, tj. od 27 października 2019 r.
Od 2016 roku LOT stale i dynamicznie rozwija swoją ofertę połączeń z Tallinna. Oprócz objęcia swoimi numerami rejsów połączeń Nordiki, polski przewoźnik blisko trzykrotnie zwiększył liczbę rejsów ze stolicy Estonii do Warszawy (z 10 do 28 razy tygodniowo), zapewniając dogodne połączenia transferowe przez swój warszawski hub do ponad 100 destynacji w Europie, Ameryce Północnej i Azji. Liczba pasażerów z i do Estonii na rejsach bezpośrednich z Warszawy wzrosła w tym czasie z około 30 tys. pasażerów w 2015 r. do blisko 120 tys. przewidywanych w 2019 r.
Oprócz handlowej współpracy z linią Nordica LOT nieprzerwanie od 2016 roku pozostaje udziałowcem estońskiej spółki Regional Jet, która dysponuje flotą nowoczesnych samolotów z serii Bombardier CRJ. Samoloty te wykonują połączenia zarówno w ramach siatki Nordiki jak i LOT-u. Obecnie do obsługi swojej siatki połączeń LOT wykorzystuje 4 Bombardiery CRJ.
| | | |
|
|
| Kontakt dla mediów: Adrian Kubicki Rzecznik Prasowy | . tel.: +48 22 606 79 19 (..) | |
|
|
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Do MI
Drodzy Państwo,
od wielu lat jeżdżę na zakupy czy na najbliższe duże lotnisko w okolicy i oglądam budowę lotniska zwanego BER. Miało ono ruszyć w 2012 roku, media otrzymywały zaproszenia na otwarcie, po czym tamtejszy gejburmistrz, pan Wowereit, wraz z innymi kolegami z tamtejszych samorządów- w upokarzającej dla nich konferencji prasowej odwołali już ogłoszone otwarcie lotniska. Jak na rok 2019 koszt budowy lotniska wzrósł z 2 miliardów euro do ok. 6 miliardów euro. Naliczono 0,55 mln usterek- od drobnych takich jak zbyt krótkie schody ruchome z dworca kolei na sale odpraw, po dużą usterkę polegającą na tym że niemal całe okablowanie było błędne. Lotnisko ma być otwarte w październiku 2020 roku, jakieś 8 lat po tym jak rozesłano zaproszenia na pierwotny termin.
Czy CPK w ogóle będzie potrzebne? Większość podróżnych z naszego regionu korzysta z lotnisk Berlina ale w jednej ze wsi 60 lat temu powstało duże lotnisko. Czy MI nie obawia się że nowe lotnisko BER zabije tutejszy port lotniczy IEG we wsi Nowe Kramsko k. Babimostu zgodnie z procesem ekonomicznym zwanym "cieniem transportowym" ( niem. Verkehrsschatten)?
Ma ów port w Nowym Kramsku- za krótką drogę startową (2500 m, co w konkurencji z Berlinem w mojej ocenie oznacza groźbę bankructwa) i brak połączenia kolejowego (istniejąca linia kolei zarosła krzakami i kończy się w innej części lotniska). Jak MI zamierza wyrównać szanse lotniska w Nowym Kramsku z lotniskiem BER? Czy też MI planuje bankructwo tego przygranicznego lotniska? Ostatnio znów odbywają się cotygodniowe loty czarterowe zagraniczne z tegoż lotniska. Gdy byłem w porcie IEG kilka lat temu, ludność wioski zebrała się przy płocie by oglądać samolot boeing czy airbus ponieważ przekierowano tamże loty czarterowe do i z Poznania. Duże samoloty lądują w porcie IEG na tyle rzadko że prawie zawsze są lokalną sensacją. Czy MI ma jakiś plan w celu ochrony tego lotniska przed bankructwem? Wydatkowano na jego budowę i dotowanie ok. miliarda PLN.
Pozdrawiam
Adam Fularz
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Witam,
Z przyjemnością informujemy, że linia lotnicza Wizz Air ogłosiła uruchomienie nowego połączenia lotniczego z Szyman do Bremy. Więcej informacji o nowym kierunku w siatce połączeń Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury znaleźć można w załączonej informacji prasowej.
Pozdrawiam,
Katarzyna Bartko
Dział Handlu i Marketingu
____________________
tel. +48 89 544 34 05
k.bartko@mazuryairport.pl
Szymany 150, 12-100 Szczytno
tel. +48 89 544 34 00
zarzad@mazuryairport.pl
NIP PL-7451842294 • REGON 281345971 • KRS 0000399439 • BANK PEKAO SA 29124066701111001041806402
Niniejsza wiadomość jest przeznaczona wyłącznie dla zamierzonego adresata i może zawierać informacje o charakterze poufnym.
W razie stwierdzenia, że odbiorcą miała być inna osoba prosimy poinformować nadawcę oraz niezwłocznie usunąć wiadomość.
This message is for the intended recipient only and it may contain confidential information.
If you receive this message in error, please immediately delete it and notify the sender.
Podróżni nagrali film pokazujący jak przy temperaturze ponad 40 stopni państwowi przewoźnicy torturują podróżnych każąc im jechać w ścisku. Oto adnotacja z jakim przesłali go redakcji "Głosu Szczecińskiego":
"Dzień dobry Szanowna Redakcjo,
Chciałabym zgłosić, że przy temperaturze 40 stopni PKP przewozi pasażerów w nieludzkich warunkach.
Pociąg relacji Świnoujście - Poznań Główny jedzie tylko jednym składem z liczbą osób stanowczo przekraczającą normy. Jak wiadomo, trasa nadmorska jest w remoncie, więc pasażerowie chętniej korzystają z usług PKP jednak Ci, zamiast zwiększyć liczbę pociągów, a przede wszystkim składy pociągów, ukrócają je. Przez co pasażerowie na poszczególnych stacjach nie mogą już wsiąść do pociągu, a ludzie w środku mdleją z wycieńczenia.
W załączeniu film nagrany właśnie z pociągu.
Z wyrazami szacunku,"
wg
https://gs24.pl/bydlecy-przewoz-pasazerow-trudne-warunki-podrozy-pkp/ar/c1-14245393
Dzień dobry,
To pierwsze takie fotografie Portu Lotniczego Wrocław. Obiekt udało się uwiecznić z drona. Wymagało to specjalnych pozwoleń m.in. od Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia wrocławskiego lotniska wykonane dronem (fot. Wiktor Woźniak) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/309Zao3
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 1 lipca 2019 r.
Informacja prasowa
Takich zdjęć wrocławskiego lotniska jeszcze nie widziałeś
To pierwsze takie fotografie Portu Lotniczego Wrocław. Obiekt udało się uwiecznić z drona. Wymagało to specjalnych pozwoleń m.in. od Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
Niesamowite zdjęcia wrocławskiego lotniska o zachodzie słońca. Do tego z lotu ptaka, a właściwe z lotu… drona. Pierwszy raz w historii możemy oglądać zdjęcia Portu Lotniczego Wrocław robione z powietrza. Niesamowite kadry wykonał wrocławianin Wiktor Woźniak, który pozwolenie na loty dronem posiada od dwóch lat. Jak sam przyznaje najchętniej fotografuje charakterystyczne obiekty wrocławskiej architektury, m.in. Stadion Olimpijski czy wieżowce na Placu Grunwaldzkim. I to najchętniej o zachodzie słońca. – Wtedy słońce nie świeci prosto w obiektyw, a i niebo ma przepiękny kolor. Wrocławskie lotnisko wybrałem, bo lubię fotografować miejsca nietypowe, niedostępne, a lotnisko właśnie takim miejscem jest. Zdjęcia mogłem robić tylko w przerwach między operacjami lotniczymi – mówi Wiktor Woźniak. Na kadrach widzimy bryłę terminalu lotniska z charakterystycznym pofalowanym dachem i obserwujemy codzienny rytm pracy na płycie postojowej dla samolotów. Wiktor Woźniak uchwycił maszyny podpięte do rękawów pasażerskich czy załadunek walizek do luków bagażowych. Na zdjęciach możemy dostrzec także drogę startową i dokładnie przyjrzeć się systemowi świateł podejścia (ILS CAT II).
Zdjęcia Portu Lotniczego Wrocław wykonane z drona były możliwe dzięki specjalnym pozwoleniom, gdyż poruszanie się w tej strefie reguluje prawo. – To dość skomplikowana procedura, która wymaga uzyskania specjalnego pozwolenia na lot dronem od Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Dodatkowo potrzebna jest również zgoda portu lotniczego na zdjęcia konkretnego dnia i o konkretnej godzinie - mówi Wiktor Woźniak. Przez cały czas fotograf musiał mieć łączność z wieżą kontroli lotów, która każdorazowo udzielała mu pozwolenia na poderwanie drona i zrobienie zdjęcia.
Do MI
Czy prawdą jest że PKP PLK nadal prowadzi intensywne prace nad demontażem infrastruktury kolejowej? Niedawno nawet przy mojej ulicy zdemontowano istniejący od wielu lat - nieużywany ale sprawny peron z asfaltową nawierzchnią.
Jako przykłady dezinwestycji PKP PLK podaje się zamierzenia dot. likwidacji infr. pasażerskiej linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Zduńska Wola Karsznice, gdzie przewidziana została rozbiórka następujących peronów:
- peron nr 1 w stacji Bytom,
- peron nr 1 w stacji Miasteczko Śląskie,
- peron nr 1 w stacji Herby Nowe,
- perony nr 1 i 2 w stacji Wręczyca,
- perony nr 1 i 2 w stacji Kłobuck,
- peron nr 1 na przystanku osobowym Mokra Częstochowska,
- perony nr 1 i 2 w stacji Miedźno,
- peron nr 2 na przystanku osobowym Annolesie,
- perony nr 1, 2 i 3 w stacji Działoszyn.
Czy MI potwierdza powyższe działania dezinwestycyjne? Czy osoby które podjęły w/w decyzje, nie powinny ze swoich środków prywatnych wypłacić odszkodowań osobom mieszkającym na terenach na których PKP PLK prowadzi akcje likwidacji inf. przystankowej?
W mieście Szczekociny PKP PLK rozebrały perony, a następnie domagały się kilku mln PLN na ich odbudowę, gdy gmina domagała się odtworzenia infr. pasażerskiej. Czy MI może podać dane osobowe osób które podjęły decyzję o demontażu tych peronów w mieście Szczekociny, tak aby można było ustalić podmioty/ osoby prywatne które powinny pokryć koszty efektów gospodarczych dezinwestycji infrastrukturalnych?
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf