Zapraszamy Państwa do obejrzenia wystawy 15 lat Kolei Mazowieckich. Więcej informacji przesyłam w załączniku.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Szanowni Państwo, mając na względzie dobro naszych podróżnych oraz chcąc zmniejszyć poziom utrudnień związanych z modernizacją stacji Rembertów, podjęliśmy działania, o których szerzej piszemy w załączniku.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień dobry,
W sierpniu wrocławskie lotnisko obsłużyło ponad 380 tys. pasażerów. W samolotach tanich linii na trasach międzynarodowych zajętych było średnio 92,5% miejsc. Znakomite wyniki odnotowali przewoźnicy sieciowi. W sumie od początku roku lotnisko obsłużyło ponad 2,4 mln pasażerów.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/2lYzLyB
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 5 września 2019 r.
Informacja prasowa
Intensywny sierpień w Porcie Lotniczym Wrocław
W sierpniu wrocławskie lotnisko obsłużyło ponad 380 tys. pasażerów. W samolotach tanich linii na trasach międzynarodowych zajętych było średnio 92,5% miejsc. Znakomite wyniki odnotowali przewoźnicy sieciowi.
Na trasach do Amsterdamu (KLM) i Paryża (Air France) w samolotach zajętych jest średnio ok. 85% miejsc. W przypadku połączeń sieciowych jest to znakomity wynik. Znaczący wzrost przewoźnicy odnotowali na trasach do Zurychu (Swiss Airlines) i Düsseldorfu (Eurowings). Najwięcej pasażerów korzysta z połączeń do Frankfurtu i Monachium, obsługiwanych przez Lufthansę. Łącznie, na trasach międzynarodowych, sieciowi przewoźnicy odnotowali w sierpniu wzrost o 11,6% w porównaniu do tego samego okresu przed rokiem. – Wyniki z ostatnich miesięcy pokazują, że połączenia do dużych portów przesiadkowych mają ogromny potencjał. Uruchomienie w maju trasy do Amsterdamu okazało się strzałem w dziesiątkę – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Tanie linie przewiozły w sierpniu ponad 201 tys. podróżnych, a więc podobnie jak w poprzednim, rekordowym miesiącu. Uwagę zwraca fakt, że w przypadku aż 43 z 50 połączeń niskokosztowych w samolotach zajętych było ponad 90% miejsc. Co ciekawe, dotyczy to wszystkich kierunków południowych, wschodnich i na Wyspy Brytyjskie, a także do Paryża Beauvais, Dortmundu czy Eindhoven. – Podkreślę, że połączenia niskokosztowe cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem nie tylko w szczycie sezonu wakacyjnego, lecz właściwie przez cały rok. W tym segmencie oferta przewoźników jest wykorzystana niemal maksymalnie, i to przy obecnej, już bardzo rozbudowanej siatce. Ogromny potencjał wzrostu mają w tej chwili kierunki wschodnie – dodaje Dariusz Kuś. Pasażerowie mają obecnie do dyspozycji pięć połączeń tego typu: Kijów Boryspol (Ryanair), Kijów Żuliany, Lwów, Charków i Kutaisi (wszystkie trzy obsługuje Wizz Air). Dodatkowo, od jesieni linie Ryanair i Wizz Air uruchomią loty do Odessy.
W ruchu krajowym przybyło 11,6% podróżnych. Wyraźnie więcej pasażerów korzysta z połączenia PLL LOT na Lotnisko Chopina (10,7%). W sierpniu, podobnie jak i w lipcu, dużym zainteresowaniem cieszyło się także niskokosztowe połączenie do Gdańska (Ryanair). Natomiast z czarterów turystycznych skorzystało ponad 111 tys. podróżnych (wzrost o 4,4% w porównaniu do poprzedniego roku).
Ogółem, w sierpniu Port Lotniczy Wrocław obsłużył o 3,1% pasażerów więcej niż w tym samym miesiącu w 2018 roku. Przypomnijmy, że w lipcu 2019 lotnisko odnotowało najlepszy miesiąc w swojej historii – skorzystało z niego ponad 387 tys. podróżnych. Od początku tego roku Port Lotniczy Wrocław obsłużył już ponad 2,4 mln pasażerów, czyli o 7,5% więcej niż przed rokiem.
W tegorocznym sezonie letnim podróżni wrocławskiego portu mają do dyspozycji w sumie 83 połączenia: 50 niskokosztowych, w tym 18 atrakcyjnych kierunków południowych, 9 sieciowych oraz 24 połączenia czarterowe. Letni rozkład lotów obowiązuje do 26 października 2019 r.
do PKS Zielona Góra
Dzisiaj czekałem na autobus kursujący na trasie z Zielonej Góry do Świebodzina z godz. 14.30. Czekałem na przystanku Stadion. Autobus miał kursować o 14.34 wg serwisu
e-podroznik.plNie pojechał. Nie było go. Dlaczego?
Pozdrawiam
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Szanowni Państwo, serdecznie zapraszam na wystawę towarzyszącą obchodom jubileuszu Kolei Mazowieckich. Szczegóły znajdą Państwo w załączniku. Będzie nam bardzo miło, jeśli zechcą Państwo towarzyszyć nam podczas otwarcia.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM" sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
W załaczniku przesyłam także wersję elektroniczną zaproszenia
z wyrazami szacunku
Anna Ptak
główny specjalista
Wydział Promocji
„Koleje Mazowieckie – KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
Tel. (+48 22) 473 72 49
(+ 48) 885 992 320
E-mail: a.ptak@mazowieckie.com.pl
Do MI
Czy prawdą jest że wiele regionów nie ma ze sobą połączeń kolejowych, mimo że torowiska istnieją? Z Łodzi nie dojedziemy koleją do Kielc czy Radomia, mimo istniejących linii kolei. Wielu internautów podaje dalsze przykłady:
"przemieszczenie sie z miasta A do B zaczyna wygladac jak przekraczanie granicy pomiedzy Koreami = impossible.
(vide Dzialdowo - Brodnica. W srodku sporawe miasto Lidzbark)."
Pozdrawiam,
Adam
Transport Wolnorynkowy
Odpowiedzi MI
Szanowny Panie Redaktorze,
organizowanie przewozów pasażerskich transportem kolejowym na obszarze województwa lub dwóch sąsiadujących ze sobą województw należy, zgodnie z Ustawą o publicznym transporcie zbiorowym, wyłącznie do właściwych miejscowo samorządów województw (organizatorów publicznego transportu zbiorowego). Organizator transportu publicznego posiada niezbędne kompetencje do optymalnego organizowania usług przewozowych, w tym ustalania wielkości oferty przewozowej, która powinna wynikać zarówno z zapotrzebowania na usługi przewozowe, jak i możliwości finansowych organizatora. Z kolei obsługa przewozów o charakterze regionalnym leży w gestii przewoźników kolejowych obsługujących dane województwo, którzy otrzymują na powyższy cel środki z budżetu województwa.
Ww. ustawa nie zawiera przepisów, które mogłyby stanowić dla ministra właściwego do spraw transportu podstawę do ingerencji lub dokonywania zmian decyzji regionalnego organizatora kolejowego transportu publicznego dotyczących organizacji rynku przewozów, jak i oferty przewozowej określonej w rocznym rozkładzie jazdy pociągów.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Dzień dobry,
Ponad 123 tysiące podróżnych poleciało w te wakacje z wrocławskiego lotniska do Grecji. To bezapelacyjnie najlepszy wynik tego lata. Drugim najchętniej wybieranym kierunkiem jest Turcja. W czołówce znalazła się także Bułgaria, która w tym roku zyskała na popularności.
Więcej informacji o najpopularniejszych kierunkach tego lata w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław, Adobe Stock) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/2kdBlfL
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 2 września 2019 r.
Informacja prasowa
Gdzie na letnie wakacje z Wrocławia? TOP 7
Ponad 123 tysiące podróżnych poleciało w te wakacje z wrocławskiego lotniska do Grecji. To bezapelacyjnie najlepszy wynik tego lata. Drugim najchętniej wybieranym kierunkiem jest Turcja. W czołówce znalazła się także Bułgaria, która w tym roku zyskała na popularności.
Grecja to od lat ulubiony kierunek Polaków na letnie wakacje. W tym roku znów jest najpopularniejsza, przynajmniej wśród turystów odlatujących z Wrocławia. Od 1 czerwca do połowy sierpnia z wrocławskiego lotniska do Grecji udało się ponad 123,5 tys. pasażerów. – W letnich miesiącach z usług naszego lotniska korzysta najwięcej pasażerów, którzy mają naprawdę bardzo bogaty wybór kierunków. Lipiec był dla nas najlepszym miesiącem w historii – podkreśla Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Oferta lotów z Wrocławia do Grecji jest szeroka i obejmuje 9 kierunków. Najwięcej turystów wybrało Kretę, Zakynthos i Rodos. Dużą popularnością cieszyły się także inne wyspy oraz kontynentalne Ateny i Saloniki. - Grecja jest na topie od lat, podobnie jak Turcja. Można powiedzieć, że to szlagiery. Do czołówki dołączyła Bułgaria, która z roku na rok zyskuje na popularności. Bardzo dużo osób wybiera inne kraje leżące w południowej Europie – dodaje.
Numerem dwa tegorocznego lata jest Turcja. Odwiedziło ją ponad 94,5 tys. osób wylatujących z Wrocławia na wakacje. - Oprócz szerokich, piaszczystych plaż i doskonałej kuchni, kryje się tam wiele zagadek i skarbów historii. Turcja kojarzy nam się z Orientem, dlatego jest tak intrygująca – uważa Dariusz Kuś. Dwa najpopularniejsze kierunki tureckie to Antalya i Bodrum. Podróżni korzystający z oferty wrocławskiego lotniska mają do wyboru także Izmir.
Trzecie miejsce na podium zajmuje Hiszpania z wynikiem blisko 73 tys. obsłużonych pasażerów. Tu króluje Majorka – największa hiszpańska wyspa archipelagu Balearów. Wiele turystów co roku odnajduje na niej spełnienie marzeń o idealnych wakacjach. Podobnie jak w Alicante i zawsze zachwycającej Barcelonie. Majorka, Malaga i Alicante to pierwsza trójka tych wakacji wśród kierunków hiszpańskich. Z Wrocławia można polecieć także do Barcelony i Madrytu.
Czwartym najpopularniejszym krajem tego lata są uwielbiane przez Polaków Włochy (61,6 tys. pasażerów z Wrocławia). Najwięcej podróżnych wybrało Palermo, Rzym i Bolonię. Ofertę wrocławskiego lotniska uzupełniają Neapol i Bari.
Duży wzrost zainteresowania zanotowała Bułgaria, piąta w zestawieniu, która przeżywa drugą młodość. W te wakacje wybrało się tam prawie 53,8 tys. pasażerów. Co sprawia, że to państwo położone na Bałkanach znów przyciąga jak magnes? - Kojarzymy Bułgarię przede wszystkim z pięknymi plażami ciągnącymi się wzdłuż wybrzeża, z ciepłym, płytkim morzem, a także z łagodnym i słonecznym klimatem. Znamy bułgarską gościnność, znakomitą kuchnię, pyszne wina i atrakcyjne ceny – mówi Dariusz Kuś. W siódemce topowych kierunków jest jeszcze jeden europejski kraj – to Portugalia, która imponuje turystom różnorodnością. Większość z 32 tys. podróżnych udała się do Lizbony, Faro i do Porto. Faro to stolica Algarve - najsłynniejszego regionu turystycznego Portugalii. Algavre to czarterowa nowość w tegorocznym rozkładzie lotów, która bardzo spodobała się podróżnym, także ze względu na położenie. Region ten od południa i zachodu skąpany jest w wodach Atlantyku, od północy chroniony jest pasmem górskim przed wiatrami. Stawkę zamyka Egipt. Kraj faraonów odwiedziło latem prawie 12,3 tys. podróżnych. Najpopularniejsze okazały się kurorty Marsa Alam i Hurghada.
Od początku roku z wrocławskiego lotniska skorzystało prawie 2,5 mln podróżnych, którzy w sezonie letnim mają do dyspozycji w sumie 83 połączenia: 50 niskokosztowych, w tym 18 atrakcyjnych kierunków południowych, 9 sieciowych oraz 24 połączenia czarterowe.
Lato 2019: najpopularniejsze wakacyjne kierunki z Wrocławia
Liczba obsłużonych pasażerów od czerwca do końca sierpnia 2019 r.
TOP 7
1. Grecja – ponad 123 tys. pasażerów
2. Turcja – ponad 94,5tys. pasażerów
3. Hiszpania – blisko 73 tys. pasażerów
4. Włochy – 61,6 tys. pasażerów
5. Bułgaria – prawie 53,8 tys. pasażerów
6. Portugalia – 32 tys. pasażerów
7. Egipt – prawie 12,3 tys. pasażerów
Linia kolejowa z Zielonej Góry do Nowej Soli jest zablokowana ale wg najnowszej informacji czytelnika- pociąg który utknął w Starym Kisielinie- już ruszył. Na dworcu w Nowej Soli czekają pociągi towarowe i blokują peron pierwszy na którym podróżni czekają na pociąg który nie nadjeżdża.
opr. Adam Fularz na podstawie obserwacji naocznej i informacji czytelnika
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl


Urząd Miejski w Pińczowie
28-400 Pińczów
Ulica 3 Maja 10
Do:
Radni miejscy, Radni przewodniczący komisji miejskich
1. Łaskawiec Marta - przewodnicząca
2. Mider Zdzisław - członek
3. Nogacki Leszek - członek
4. Koniusz Janusz - członek
1. Skubek Marek - przewodniczący
2. Wąsik Krzysztof - członek
3. Wykurz Aneta - członek
4. Robak Grażyna - członek
5. Różycki Henryk - członek
1. Saltarski Marcin - przewodniczący
2. Łaskawiec Marta - członek
3. Klasiński Kazimierz - członek
4. Skubek Marek - członek
1. Różycki Henryk - przewodniczący
2. Nogacki Leszek - członek
3. Omasta Marek - członek
4. Jaklewicz Tomasz - członek
1. Robak Grażyna - przewodnicząca
2. Wąsik Krzysztof - członek
3. Radkiewicz Jan - członek
4. Guza Bogumiła - członek
5. Soboń Maciej - członek
1. Nogacki Leszek - przewodniczący
2. Guza Bogumiła - członek
3. Jaklewicz Tomasz - członek
4. Opoka Wiesław - członek
1. Mider Zdzisław - przewodniczący
2. Saltarski Marcin - członek
3. Juszczyk Krystyna - członek
4. Sarna Marek - członek
1. Wykurz Aneta - przewodnicząca
2. Koniusz Adam - członek
3. Mider Zdzisław - członek
4. Radkiewicz Jan - członek
dot: Petycja w sprawie odbudowy linii kolejowej turystycznej Stawiany Pińczowskie- Pińczów Tow.
Drodzy Państwo,
W te wakacje ok. kilkanaście do kilkadziesiąt tysięcy osób korzystało z pociągów wakacyjnych- do Buska i do Sandomierza. Do Pińczowa pociągi normalnotorowe nie dotarły- z powodu dokonanej w 2006 roku rozbiórki torowiska normalnotorowego.
W 2006 roku zlikwidowano torowisko normalnotorowej linii w relacji Kielce do stacji Pińczów Towarowy na odcinku od st. Stawiany.
14 stycznia 2019 roku pytaliśmy UMWŚ,
Czy stanowisko tego urzędu w sprawie linii do Pińczowa jest nadal aktualne? W Czechach na takiej linii pociągi kursowałyby
co godzinę. UMW twierdził że połączenie turystyczne do Pińczowa może być nieopłacalne. Skąd jest wiedza UMWŚ na temat skutków ekonomicznych takiego połączenia?- pytaliśmy, ale UMWŚ nie odpowiedział.
Po rozmowie telefonicznej z burmistrzem miasta Pińczów jakiś czas temu, wnoszę petycję o odbudowę torowiska kolei normalnotorowej na trasie Stawiany Pińczowskie- Pińczów pod sezonowe połączenia kolejowe zorientowane pod turystykę. Po zdemontowanej linii pozostał nasyp. Wg informacji burmistrza, gmina może go udostępnić pod odbudowę toru. Jako ekonomista wnoszę o to aby gmina podjęła uchwałę o zasadności odbudowy torowiska dla sezonowych połączeń turystycznych w relacji np. Kielce- Pińczów. Ożywi to przemysł turystyczny Pińczowa. Warto aby gmina złożyła jasną i wyraźną uchwałę, że chce odbudowy torowiska.
Opisujemy dla "Gazety Kieleckiej" stan pasażerskiej sieci kolejowej w woj. świętokrzyskim. Przez krytyków jest on opisywany jako agonalny. Większośćlinii na terenie województwa została zlikwidowana, jak np. sieć kolei podmiejskich. Szereg linii normalnotorowych kolei dalekobieżnej i regionalnej uległ likwidacji, często całkowitej. Dla przykładu: w 2006 roku zlikwidowano torowisko normalnotorowej linii w relacji Kielce do Pińczów T. na odcinku Stawiany do stacji Pińczów Towarowy.
Składam petycję o podjęcie próby odtworzenia linii kolei normalnotorowej do Pińczowa z pomocą szyn staroużytecznych. Jest to 10. miasto pod względem liczby mieszkańców na
terenie województwa. Wnoszę aby samorząd podjął uchwałę w tej sprawie, aby wyznaczył koordynatora zadania i zadbał, aby wraz z nieopodal planowaną (w programie Kolej Plus) budową nowego torowiska do centrum Buska- Zdroju- odtworzono także torowisko do Pińczowa.
Proszę o odpowiedź na pytanie, czy fragment torowiska do Pińczowa Tow.
będzie odtworzony przy ewentualnej modernizacji linii kolei do Buska- Zdrój w ramach rządowego programu Kolej Plus? Chcielibyśmy doprowadzić do reaktywacji tej linii dla przewozów podmiejskich sezonowych turystycznych na trasie Kielce- Pińczów. Czy władze samorządowe popierają tą naszą inicjatywę? Czy będą wnioskować do rządowego programu Kolej Plus o wciągnięcie odbudowy połączenia kolei- na ta listę?
Poprzednie listy:
W sprawie rozebranej linii kolejowej Stawiany- Pińczów Towarowy
Szanowni Państwo,
Z jakich powodów zlikwidowno torowisko kolei normalnotorowej do stacji Pińczów Twarowy? Chcielibyśmy doprowadzić do reaktywacji tej linii dla przewozów podmiejskicjh na trasie Kielce- Pińczów Miasto.
Czy władze samorządowe popieraja tą naszą inicjtywę?
Pozdrawiam,
| 1950-01-12 | Stawiany Pińczowskie - Pińczów Towarowy | Otwarcie linii towarowej torów: 1; prześwit: 1435 mm |
|
| 2006 | Stawiany Pińczowskie - Pińczów Towarowy | Linia rozebrana |
Ze stacji Stawiany Pińczowskie
or główny linii Kielce - Busko
http://gdario.750mm.pl/jkd_google/stawiany-pinczow/slides/01.html
--

Szanowny Panie,
Zadanie organizacji przewozów regionalnych Województwo Świętokrzyskie przejęło od 2001r. W okresie do około 2005r. ruch pociągów osobowych prowadzony był do Stawian Pińczowskich, po czym ze względów ekonomicznych oraz bardzo niskiej frekwencji, podobnie jak na wielu innych liniach, ruch ten został wstrzymany. Województwo nie było i nie jest właścicielem linii kolejowych dlatego jej właściciel nie miał obowiązku informować nas o jej likwidacji. Skoro linia została rozebrana musiały zaistnieć ku temu istotne czynniki jak np. wygaszenie ruchu towarowego.
W sprawie ponownej reaktywacji linii, informowaliśmy już, że Województwo nie jest zainteresowane i nie planuje uruchomiać na w/w linii osobowych połączeń kolejowych z uwagi na przewidywalne skutki ekonomiczne.
Pozdrawiam,
Izabella Liwanowska
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Departament Infrastruktury
Oddział Przewozów Kolejowych
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf



Świętokrzyska Kolej Aglomeracyjna
Petycja do radnych gminy Ożarów
Trasa proponowanego połączenia:
- Starachowice
- Ostrowiec Świętokrzyski
- Chmielów
- Ożarów
Drodzy Państwo,
Jako ekonomista transportu proponuję wprowadzenie w aglomeracji centralnego okręgu przemysłowego- kolei aglomeracyjnej. Są to często kursujące połączenia kolejowe łączące miejscowości jednej aglomeracji. Uznaje się że dopiero transport zbiorowy pozwala stworzyć aglomerację a transport drogowy- zwykle już obecnie istnieje.
Jako że część trasy nie jest zelektryfikowana, proponuję użycie taboru spalinowego- szynobusu. Kursowałby on wahadłowo między miejscowościami na trasie. Proponuję relację ze Starachowic p. Ostrowiec do Ożarowa, gdzie przebiega bocznica cementowni. Na tejże bocznicy zbudowanoby przystanek kolei. Czy gmina Ożarów udostępni teren dla budowy przystanku kolei przy ul. Leśnej przy torach? Wnoszę petycję o dodanie kolei do miejskiej strategii, dodanie przystanku w planach, zarezerwowanie miejsca na przystanek, o wnioskowanie do UMWŚ o uwzględnienie dodania kursów kolei regionalnej do Ożarowa etc.
Dodam po rozmowie z burmistrzem gminy Ożarów w roku 2016, że przystanek powinien powstać przy ul. Leśnej, na bocznicy do cementowni Ożarów.
Proponowana trasa:
- Starachowice
- Starachowice Wschodnie
- Starachowice Michałów
- Styków Iłżecki
- Staw Kunowski
- Kunów
- Boksycka
- Ostrowiec Świętokrzyski
- Bodzechów
- Brzustowa Opatowska
- Chmielów
- Ożarów
Chcemy przeciwdziałać likwidacji sieci kolejowej w regionie. Pociągi osobowe mogą już nigdy nie dotrzeć do takich miejscowości jak Ożarów. Chcieliśmy tutaj przywrócić ruch pasażerski. Ostatnio zapowiedziano remont trakcji kolejowej na odcinku torowiska koło Ożarowa, na linii Skarżysko Kamienna- Sandomierz. Jednakże sam Ożarów jest pozbawiony kolei pasażerskiej. Chcemy to zmienić. Najpierw powstałaby stacja tymczasowa- przystanek przy ul. Leśnej. Kursowałyby autobusy szynowe do Starachowic, w relacji: Starachowice- Skarżysko-Kamienna- Ćmielów- Ożarów.
Proponujemy (od)budowę przystanku na sieci kolejowej na terenie gminy ze środków samorządu lub innych źródeł. Obecnie kolej pasażerska nie obsługuje Ożarowa.
Etap II
Proponujemy nieśmiało budowę łącznika do śródmieścia Ożarowa- jest to możliwe pod warunkiem przygotowania i zarezerwowania gruntów na ten cel. Zwiększy to znacząco rentowność inwestycji. Sądzimy że możliwe jest przedłużenie pociągów z Kielc do Ożarowa- aż do nowopowstałego przystanku Ożarów Miasto, bliżej zabudowań, jeśli taki przystanek powstanie. Sądzę, że niekorzystny przebieg linii można zmodyfikować, tak by kolej pas. poprawnie obsługiwała śródmieście Ożarowa.
proponowany przystanek tymczasowy Ożarów
powstałby możliwienie najbliżej zabudowań na linii kolejowej (dla trakcji spalinowej) przebiegającej koło miasta Ożarów, możliwe że przy ulicy Leśnej, w pobliżu przejazdu kolejowego. Pierwotnie proponowałem budowę stacji kolejowej, ale listem z 2016 r. gmina odmówiła. Teraz proponuję jedynie sam przystanek, co jest znacznie tańsze. Inwestycję wpisanoby do rządowego programu Koej Plus.
https://www.google.pl/maps/place/Kielce/@50.893415,21.650551,3a,90y,161.15h,70.22t/data=!3m4!1e1!3m2!1sBy95ol_DRobv54XLbXj-Vw!2e0!4m2!3m1!1s0x47178818af891105:0x5025d8b8c0cdcdf3
Panie Redaktorze,
W bieżącej perspektywie finansowej (2014-2020) PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie planują budowy przystanku w Ożarowie.
Z poważaniem,
zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
--
Załączniki: grafiki, odpowiedź burmistrza.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
To są zwykłe perony starszego typu. Dlaczego wg MI zagrażają podróżnym? Nie wiemy...
W piątek, 30 sierpnia 2019 z adresu <
media na serw. mi.gov.pl> napisano odpowiedzi na moje pytanie o rozbiórki peronów pasażerskich:
Szanowny Panie Redaktorze,
modernizacja linii kolejowej nr 12 (C-E20) Skierniewice – Łuków związana jest m.in. ze zmianą wysokości torów i likwidacją zagrażających bezpieczeństwu podróżnych peronów na odcinku od stacji Pilawa do stacji Łuków. Zarządca infrastruktury spółka PKP Polskie Linie Kolejowe SA zachowa rezerwę terenu pod ewentualne przywrócenie peronów w sytuacji podjęcia przez Marszałka Województwa Lubelskiego decyzji o uruchomieniu przewozów na tej linii.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. (..)
Oryginalne pytanie:
From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz na serw
wieczorna.pl]
Sent: Sunday, August 11, 2019 12:27 PM
To: media <media na serw. mi.gov.pl>
Subject: Pytania o decyzję MI w sprawie likwidacji peronów
Czy Minister Infrastruktury istotnie planuje likwidację peronów we wschodniej części województwa mazowieckiego? Jak donosi prasa: "według danych Głównego Urzędu Statystycznego, Warszawa to najważniejszy kierunek dojazdów do pracy z przeciętych linią Pilawa – Łuków gmin Parysów, Borowie i Stoczek Łukowski." Tymczasem ktoś z urzędników podjął decyzje o likwidacji peronów i przekazał ją do PKP PLK. Skąd pomysł na podjęcie tej decyzji przez władze skoro zmieniają się przepisy?
Redakcja trzymała informację iż "Zgodnie z zamówieniem Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, w odniesieniu do 61- kilometrowego odcinka Pilawa – Łuków projekt przewidywać ma rozbiórkę wszystkich peronów. Prace na linii są planowane na lata 2022-2025. – Założenia inwestycji były konsultowane z samorządami wojewódzkimi. Nie wykazały one zainteresowania uruchomieniem połączeń pasażerskich – tłumaczy Magdalena Janus ze spółki PKP PLK. "
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk

--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami. MI jednak nie odpowiada na pytania prasowe o zaniechanie praktyk monopolistycznych. Praktyki monopolu w wykonaniu MI to celowe i umyślne rozpisywanie przetargów w taki sposób by uniemożliwić złożenia oferty przewozowej na przewozy pasażerskie koleją firmom innym niż monopol PKP Intercity S.A.
-------- Wiadomość przekazana przez redakcję ----------
Od:
media <media na serw.
mi.gov.pl>
Data: piątek, 30 sierpnia 2019
Temat: Pytania o wstrzymanie sprzedaży biletów na pociągi monopolu PKP Intercity
Do: Adam Fularz <adam.fularz na s.
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
według stanowiska PKP Intercity SA blokada sprzedaży biletów została wprowadzona w celu niedopuszczenia do przepełnienia w pociągach o bardzo wysokiej frekwencji. Celem takiego działania było także przekierowanie potoków podróżnych do innych pociągów w tych samych relacjach i rozłożenie wykorzystania miejsc w pociągach. Częściowe rozładowanie potoku pasażerów poprawia komfort podróży i zmniejsza ryzyko powstawania opóźnień z uwagi na wydłużony czas lokowania pasażerów. W przypadku dostępności taboru kolejowego oraz innych możliwości technicznych PKP Intercity SA niejednokrotnie reaguje na popyt i uruchamia pociągi dodatkowe.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel(..)
Pytania prasowe redakcji:
From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz na serw. wieczorna.pl]
Sent: Wednesday, August 14, 2019 4:50 PM
To: media <media na serw. mi.gov.pl>
Subject: Pytania o wstrzymanie sprzedaży biletów na pociągi monopolu PKP Intercity
do MI
Nagłówki prasowe informują o wstrzymaniu przez przewoźnika PKP Intercity S.A. sprzedaży miejsc. "brakuje miejsc, sprzedaż wstrzymana a pociągi przeładowane"- donosi Innpoland.pl
Ile wg MI jest w tym prawdy ? Czy MI zamierza rozbić na pakiety planowany przetarg na wykonywanie dalekobieżnej komunikacji szynowej poc. pospiesznymi by dać szansę konkurencji na szynach?
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl