Redakcja otrzymała
Od:
Kongres Żeglugi Date: wt., 17 wrz 2019 o 07:55
Subject: Zapraszamy do oglądania pierwszych transmisji z II Kongresu Żeglugi Śródlądowej w Opolu
To: Kongres Żeglugi <kontakt
kongreszeglugi.pl>
Dzień dobry,
Zapraszamy do udziału w wydarzeniach Kongresowych poprzez śledzenie transmisji.
Pierwsza transmisja DZISIAJ O 08:10
Żegluga z Klasą –
https://www.facebook.com/KongresZeglugiSrodladowej/
Konferencja prasowa nt. dnia edukacyjno-informacyjnego w ramach II Kongresu Żeglugi Śródlądowej w Opolu „Żegluga z Klasą –Wodowskazem Przyszłości".
Pokazowe lekcje edukacyjne prowadzone w szkołach średnich z województwa opolskiego, dolnośląskiego i śląskiego promujące potencjał żeglugowy śródlądowych dróg wodnych.
Wspólna inicjatywa Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie. Start o 8.20. Zapraszamy do uczestniczenia w transmisji!
Druga transmisja DZISIAJ O 10:10
Statkiem po Odrze
https://www.facebook.com/KongresZeglugiSrodladowej/
Podsumowanie konkursu „Statkiem po Odrze" ⛵️🛥 zorganizowanego przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach dla dzieci w wieku od 7 do 13 lat.
Celem konkursu było:
· Popularyzacja wiedzy o śródlądowych drogach wodnych,
· Zwrócenie uwagi uczestników na funkcje rzek,
· Propagowanie najbardziej ekologicznego rodzaju transportu,
· Pobudzenie i rozwój inwencji twórczych Uczestników.
Łącznie zostanie nagrodzonych 6 laureatów w 2 kategoriach wiekowych.
Zapraszamy do oglądania transmisji live od godziny 10.10!
Z poważaniem
Sławomir Simiński
Inspektor wojewódzki
Wydział: Wydział Infrastruktury i Nieruchomości
Oddział: Infrastruktury, Środowiska i Rolnictwa
tel. 77 45 24 466

Opolski Urząd Wojewódzki
ul. Piastowska 14, 45-082 Opole
tel. 77 45 24 125
fax 77 45 24 705
(...)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Pytania prasowe - stacja kolejowa Zakopane Dworzec Północny
Do UM Zakopane
Czy UM jest zainteresowane aby przy istniejącym torowisku na ul. Osiedle Szymony dobudować peron kolejowy przy przejeździe kolejowym w ul. Chyców Potok? Dodatkowe krawędzie peronu kolejowego są przydatne dla pociągów specjalnych, wycieczkowych, na wypadek remontów czy wyczerpania się peronów w okresie szczytu przewozowego w sezonie.
Odpowiedzi
Szanowny Panie, przepraszam za zwłokę w odpowiedzi. Modernizacja i rozbudowa istniejących torów leży po stronie PKP S.A. i to do nich należy skierować to pytanie.
Ze swoje strony mogę powiedzieć, że prawdopodobnie nie byłoby to możliwe ze względu na zaprojektowany nowy dojazd do dworca od strony Szymonów.
Z poważaniem
Regina Korczak-Watycha
Biuro Komunikacji Społecznej i Promocji
Urząd Miasta Zakopane
Ul. Kościuszki 13
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Pytanie redakcji:
Czy UM Łomża wystąpi do PKP PLK z wnioskiem o odszkodowanie z tytułu likwidacji peronu? Kwotę odszkodowania szacuję na 4-5 mln PLN.
Odpowiedzi UM Łomża
KPM.0530.83.2019
Nie widzimy podstaw prawnych do ubiegania się o odszkodowanie. Zarządcą terenu, na którym znajdował się dworzec PKP, nie jest Miasto Łomża. Pytania w tej sprawie powinny zostać skierowane do jednej ze spółek PKP.
Z poważaniem
Grzegorz Daniluk
Kierownik, Kancelaria Prezydenta Miasta
Stary Rynek 14, 18-400 Łomża, pokój 121
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Dzień dobry
W najbliższą niedzielę przypada Europejski Dzień bez Samochodu. W załączniku przesyłam informację dot. transportu publicznego.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.


Dzień dobry
Dziś obchodzimy Europejski Dzień Maszynisty. Koleje Mazowieckie życzą wszystkim maszynistom KM oraz zatrudnionym u innych przewoźników kolejowych satysfakcji z pracy. A w załączniku szerzej m.in. nt. działań KM w celu niwelowania luki zawodowej w tej grupie pracowników.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Proponowaliśmy by przy przy istniejącym torowisku na ul. Osiedle Szymony dobudować peron kolejowy przy przejeździe kolejowym w ul. Chyców Potok. Oto odpowiedzi.
Od:
Drewnicki, Michał <Michal.Drewnicki na serw. umwm.malopolska.pl>Date: pon., 16 wrz 2019 o 08:30
Subject: Zakopane północ
To: Adam.Fularz na serw.
wieczorna.pl Dzień dobry.
Przesyłam odpowiedź na zapytanie prasowe.
Województwo Małopolskie popiera starania, których celem jest poprawa funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego w regionie. Projektów takich nie można rozpatrywać w oderwaniu od istniejących uwarunkowań terenowych, przesądzających o dostępności infrastruktury oraz tym samym o możliwościach integracji z innymi rodzajami transportu, istotnych dla miasta Zakopane oraz obszarów przyległych, przy jednoczesnym rozpoznaniu konsekwencji dla niezakłóconego prowadzenia ruchu pociągów. Za najbardziej wartościowe uznaje się rozwiązania kompleksowe, umożliwiające wykreowanie węzłów, wygodnych dla pasażerów, umożliwiających stworzenie spójnego systemu przesiadek. Nie wyklucza to podjęcia analiz na rzecz powstania obiektów o specjalnym przeznaczeniu, gdyby parametry w zakresie przepustowości docelowego układu okazałyby się ograniczone.
Przy rozpoznawaniu możliwości omawianej inicjatywy, niezbędna jest opinia zarządcy infrastruktury kolejowej, tj. spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., prowadzącej inwestycje na linii kolejowej nr 99 Chabówka – Zakopane oraz dysponenta przedmiotowych terenów, zainteresowanych pasażerskich operatorów oraz przewoźników kolejowych, jak również miasta Zakopane.
Z poważaniem,
Michał Drewnicki
p.o. Z-Cy Dyrektora, Rzecznik Prasowy
tel.: +48 12 61 60 959

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Kancelaria Zarządu
ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków, tel.: +48 12 61 60 959
Adres korespondencyjny: ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków
www.malopolska.pl fb.com/lubiemalopolske


Pomyśl o środowisku zanim wydrukujesz ten e-mail
Pomóż nam się doskonalić i wypełnij ankietę!
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Wnoszę o zamieszczenie petycji w BIP pod rygorem pozwu sądowego przeciwko pracownikom Biura Sejmiku WL.
do Radnych Sejmiku WL
Drodzy Państwo,
Zarząd województwa nie radzi sobie z zadaniem wynajęcia od podmiotu prywatnego bocznicy kolejowej na lotnisko w Babimoście i wystąpienia o świadectwo bezpieczeństwa dla tej linii. Urzędnicy UMWL od wielu lat- od ok. 2006, wg zebranych informacji- nic z tym faktem nie zrobili. Pan S. Kotylak z Dep. Infr. i Komunikacji pisze od lat mniej więcej to samo- że bocznica owszem istnieje, ale jest ona prywatna i nie ma certyfikatu bezpieczeństwa.
Czy mogą Państwo znaleźć inną osobę do realizacji tego zadania- dla której tego typu przeszkody- nie będą nie do pokonania? W Olsztynie czy w Lublinie takie linie kolei na lotnisko otwarto co wymagało budowy nowych odcinków torowisk. W przypadku Babimostu, trzeba wymienić ok. kilkanaście do kilkudziesięciu zgniłych podkładów (ok 98- 99 % linii ma betonowe podkłady), uzupełnić braki śrub/ mocowań. Są to niezbyt trudne zadania które wykona toromistrz z pomocnikami.
Męczy mnie ta sytuacja. Od kilkunastu lat się o tym mówi, a sprawa jest dość drobna i nieskomplikowana technicznie. Mógłby kursować autobus szynowy w relacji do Gorzowa, po prostu istniejący kurs szynobusu raz dziennie wykonywałby tzw. "wjazd kieszeniowy" na tą bocznicę. Temat nie jest skomplikowany, ale wymaga dobrej woli, której- niestety nie dostrzegam. Stacja kolejowa nie musi być bezpośrednio przy terminalu- pasażerowie do i z Gorzowa czy Międzyrzecza musieliby przejść pieszo ok. 2 tys. metrów. Koszty wozokm autobusu szynowego szacuję na kilkadziesiąt PLN dziennie.
Załączam odpowiedź UMWL w tej kwestii. Wzywam Radnych WL do wykonania zadań kontrolnych wobec niedasizmu zarządu WL.
Z szacunkiem
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
do UMWL - do p. Radnych Sejmiku
Wnoszę o wprowadzenie szybkiego połączenia kolejowego na spalinowej linii Ziel. Góra- Gorzów oraz Ziel. Góra- Goerlitz w technologii pudeł wychylnych, pociągów wygibających się na zakrętach. Proponuję by czas przejazdu do Zar wynosił 30 minut, do Gorzowa- 50 minut. Jest to technicznie możliwe choć może być konieczna zmiana zarządcy torowisk kolei z PKP PLK na inną firmę.
Przedwczoraj wróciłem z Chorwacji gdzie na liniach lokalnych kursują pociągi typu "Nagibni". Na świecie jest wielu producentów tego typu taboru w wersji spalinowej.
por.
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Jak donoszą media, Partia Kierowców będzie ubiegać się o miejsca w parlamencie z list "Konfederacja".
opr. Adam Fularz na podst. Google News i
wnp.pl
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja serwisu otrzymała:
Od:
Rzecznik Prasowy UTK <rzecznikprasowy na serw.
utk.gov.pl>
Data: wtorek, 10 września 2019
Temat: pytanie złomowanie taboru
Do: Adam Fularz <adam.fularz na serw.
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
Decyzje o złomowaniu pojazdów są decyzjami biznesowymi ich właścicieli. UTK nie posiada żadnych prawnych środków oddziaływania mogących wpływać na decyzje podmiotów rynkowych w tym zakresie. Jednocześnie UTK jest przeciwko praktykom rynkowym mającym na celu ograniczenie konkurencji lub dyskryminację podmiotów wchodzących na rynek, także poprzez złomowanie taboru nadającego się do dalszej eksploatacji w celu uniemożliwienia jego dalszego wykorzystania przez konkurentów.
W zakresie nieuczciwych praktyk rynkowych, w tym na rynku kolejowym, właściwy jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Z poważaniem(..)
From: Adam Fularz <adam.fularz na wieczorna.pl>
Sent: Thursday, August 29, 2019 7:03 AM
To: UTK <utk na serw. utk.gov.pl>
Subject: Re: pytanie złomowanie taboru
do UTK
czemu UTK nie odpowiada na pytania prasowe redakcji ?
W dniu wtorek, 9 października 2018 Adam Fularz <Adam.Fularz@wieczorna.pl> napisał(a):
Dlaczego w Polsce monopoliści na rynku kolejowym zwykle zlomują swój tabor zamiast sprzedać go na rynku? Jesli tabor jest sprzedawany, to jest on niezdatny i pozbawiony dokumentów, tak aby można go było tylko złomować. CO UTK sądzi o postulacie organizacji Allrail:
No scrapping. Incumbents should offer surplus 1st generation high speed trainsets for
leasing, especially when they are already authorised to operate in the same markets.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Afera kolejowa: kolejni zatrzymani (komunika prasowy CBA)
Redakcja serwisu otrzymała:
Od:
Media CBA <media na serw. cba.gov.pl>Date: śr., 11 wrz 2019 o 09:35
Subject: Komunikat CBA
To: Media CBA
CBA zatrzymało kolejne trzy osoby w sprawie wyłudzeń blisko 29 mln zł z masy upadłości firmy zajmującej się remontami linii kolejowych.
Warszawska delegatura Centralnego Biura Antykorupcyjnego pod nadzorem Prokuratury Krajowej we Wrocławiu prowadzi czynności w śledztwie dotyczącym przekroczenia uprawnień poprzez wyprowadzenie środków z mas prowadzonych upadłości, a następnie pranie pieniędzy przy użyciu szeregu fikcyjnych podmiotów gospodarczych. Zakresem śledztwa objęte są upadłości ośmiu warszawskich spółek m.in. przedsiębiorstwa z branży kolejowej, spółdzielni mieszkaniowej, firmy budowlanej modernizującej publiczne szpitale.
Tym razem w ramach prowadzonych czynności funkcjonariusze CBA zatrzymali trzech przedsiębiorców z Warszawy, Lublina i Chotomowa. Wszystko wskazuje na to, że działali oni na szkodę upadłego przedsiębiorstwa z branży kolejowej. Jak ustalili śledczy na podstawie szeregu pozornych umów i ustnych porozumień zawartych z syndykiem wystawiali fikcyjne faktury na podstawie których wyprowadzili z masy upadłość środki pieniężne.
Łączna wysokość ustalonej dotychczas szkody w mieniu przedsiębiorstwa wynosi blisko 29 mln zł.
Zatrzymane osoby zostaną przewiezione do Prokuratury Krajowej we Wrocławiu, gdzie usłyszą zarzuty.
Pierwsza realizacji w tej rozwojowej sprawie miała miejsce w 2017 roku. W badanych przez śledczych wątkach przewijała się m.in. sprzedaż centrum hotelowo-konferencyjnego w Warszawie wartego co najmniej 31 mln zł, a sprzedanego za niewiele ponad 9 mln zł.
Dotychczas w śledztwie 27 osób ma status podejrzanych, w tym syndyk działający na szkodę upadłych spółek. Prowadzący postępowanie nie wykluczają kolejnych zatrzymań i zarzutów.
Wydział Komunikacji Społecznej
Gabinet Szefa
Centralne Biuro Antykorupcyjne


--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja prosiła UMWM o odniesienie się do domniemania zmowy. Prosiliśmy UMWM o odniesienie się do poniższego opisu domniemanego spisku gospodarczego:
"za pis pojawiło się jeszcze jedna tendencja - celowo nie ma dobrych połączeń "mała miejscowość- duże miasto" żeby nie odpływali pracownicy. Np. Nowy Sącz - od dawna pisowski (nawet obecny prezydent ma takie korzenie). Jest tam kilku b. dużych pracodawców, między nimi panuje zmowa co do płac pracowników.Wszyscy płacą tak samo. Ale żeby ludzie nie jeździli zachęceni dobrymi zarobkami do pracy do np. Krakowa praktycznie zabito kolej w tym regionie, z autobusami też jest słabo. Ta zmowa komunikacyjna zabija też środowisko, ubywa młodych ludzi i dzieci, bo na stałe wynoszą się do np. Krakowa."
STANOWISKO UMWM
From:
Drewnicki, Michał <Michal.Drewnicki NA SERW. umwm.malopolska.pl>Date: Tue, Aug 27, 2019 at 8:50 AM
Subject: Odpowiedź
Cc: Biuro Prasowe <Biuro.Prasowe na serw.
umwm.malopolska.pl>
Szanowny Panie.
Koleje Małopolskie rozważały uruchomienie linii relacji Kraków – Nowy Sącz, jednakże ze względu na ograniczenia prędkości na trasie podróż trwałaby ponad 2,5 godziny. Dodatkowo Koleje Małopolskie są na etapie pozyskiwania niezbędnego taboru. Obecnie posiadany skład nie pozwala na uruchomienie linii tej relacji. Warto dodać, że spółka Koleje Małopolskie jest stosunkowo nowym podmiotem na kolejowej mapie małopolski i jest sukcesywnie rozwijana, by zapewnić mieszkańcom bogatą ofertę przewozową.
Z poważaniem,
Michał Drewnicki
p.o. Z-Cy Dyrektora, Rzecznik Prasowy(..)

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Kancelaria Zarządu
ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków, tel.: +48 12 61 60 959
Adres korespondencyjny: ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków(...)
---
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Redakcja serwisu otrzymała list:
---------- Wiadomość otrzymana z UM----------
Od:
Jacek Orzechowski <jorzechowski na serw.
inowroclaw.pl>
Data: wtorek, 10 lipca 2018
Temat: Odpowiedź na pyt.
wieczorna.pl w sprawie lotniska
Do: adam.fularz ma serw.
wieczorna.plDW: mjastak na serw.
inowroclaw.pl, Karol Mleczko <kmleczko na serw.
inowroclaw.pl>
Dzień dobry
W odpowiedzi na pytanie przesłane e-mailem z dnia 26.06.2018 r. odnośnie planów Miasta wyasfaltowania trawiastego pasa lotniska, Wydział Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego i Funduszy Europejskich Urzędu Miasta Inowrocławia wyjaśnia, że lotnisko zlokalizowane jest na 2 działkach, stanowiących własność i będących w użytkowaniu wieczystym Aeroklubu Kujawskiego.
W związku z powyższym Miasto Inowrocław nie ma podstawy prawnej budowy asfaltowego pasa lotniska.
Uprzejmie prosimy o kontakt w powyższej sprawie z władzami Aeroklubu Kujawskiego przy ul. Toruńskiej 160, 88-100 Inowrocław, tel.: 52 357-32-28, 693-353-228, e-mail: aeroklub na serw. aeroklub.pl
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
do PKP Intercity S.A.
Skarga
Szanowni Państwo
W kasach PKP Intercity S.A. brak w sprzedaży biletów na pociągi do Berlina AB. Bilety nie maja opcji podrozy po Berlinie w strefach A, B lub C.
W kasie w Swiebodzinie brak było można kupic biletu w taryfie VBB a innej kasy kolejowej w tym mieście brak. VBB sprzedaje bilety przygraniczne do wielu miejsc w Berlinie a nie tylko na główne dworce kolei. Mozna np. kupic bilet na lotnisko SXF czy na lotnisko Tegel.
Pozdrawiam
Adam Fularz
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
do MI
Z jakich powodów monopolista PKP PLK blokuje budpwę przystanku kolejowego Koniecpol Centrum?
Czy jest możliwe aby zmienić zarządcę tej linii kolejowej wzorem innych krajów typu Szwajcaria? Jeśli są podobne problemy, zmienia się zarząd danego fragmentu sieci kolejowej.
pozdrawiam
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Głowacka Katarzyna <Katarzyna.Glowacka na serw.
plk-sa.pl>
Data: poniedziałek, 7 stycznia 2019
Temat: pytanie o przystankek Koniecpol Centrum
Do: "Adam.Fularz na
wieczorna.pl" <Adam.Fularz na
wieczorna.pl>
DW: Rzecznik <Rzecznik na serw.
plk-sa.pl>, Jakubowski Karol <Karol.Jakubowski na serw.
plk-sa.pl>
Dzień dobry,
W odpowiedzi na Pańskiego e-maila, niniejszym informuję, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie planują budowy peronów bliżej centrum miasta Koniecpol.
Czy PLK zbuduje platformy peronowe w centrum miasta Koniecpol? Obecnie jedyny dworzec kolejowy jest bardzo daleko od centrum miasta.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl