Dzień dobry
W ramach akcji #czekamynawas przewoźnicy skupieni w Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych prezentują najważniejsze argumenty za tym, że kolej jest doskonałą alternatywą, jeśli chodzi o wybór codziennego środka transportu. W załączniku przesyłam komunikat zawierający informacje o zaletach podróży pociągami.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Do UMWL
Co Państwo sądzą o budowie śluzy w Dychowie celem włączenia do sieci kanałów wodnych - kanału lateralnego rzeki Bóbr do Krzywańca? Kanał już istnieje i ma 40 metrów szerokości i ponad 20 km długości.
W Krzywańcu powstałby port wodny Nowogród Bobrz. umożliwiając wywożenie tutejszego kruszywa do placów budowy w Berlinie przez śluzę w Eisenhüttenstadt i kanał Odra- Szprewa. Poprawi to możliwości rynkowe licznych w okolicy kopalni kruszywa.
Kanał Dychowski jest to tzw. kanał derywacyjny zbudowany w latach 1933-1936. Zaopatruje w wodę Dychowski Zbiornik Wodny przy elektrowni wodnej w Dychowie. Śluza powstałaby przy elektrowni wodnej.
Kanał zasilany jest wodą z rzeki Bóbr. Łączy miejscowości Krzywaniec i Dychów w województwie lubuskim. Ma znaczenie głównie energetyczne, ale także w pewnym stopniu turystyczne. Nad kanałem przerzucony jest dawny most kolejowy.
Opr. Adam Fularz na podstawie Wikipedii
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Do Prezesa Rady Ministrów
Szanowni Państwo
Dzisiaj rano rozmawiałem o rzece Odra i opisywałem jak osoby wybrane przez rząd - uciekają przed pytaniami.
Pytałem zagranicznych naukowców i gdy tylko próbowałem postawić te zarzuty które usłyszałem wobec polski lch ekspertów- ci uciekali od rozmowy. Żadna odpowiedź z MGMIZS nie nadeszła. Składam skargę. Ministerstwo w ogóle nie odpowiedziało na zarzuty zagranicznych ekspertów- minister wskazywał w rozmowie na zarząd portów morskich- a ich przedstawiciel uciekł.
Proponuję aby zbadano czy aby ucieczka nie jest związana z błędami jakie redakcja znalazła w tych koncepcjach.
Z szacunkiem
Adam Fularz
Transport.org.pl
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Adam Fularz <adam.fular na s.
wieczorna.pl>
Data: środa, 18 września 2019
Temat: Ponowna prośba o polemikę z tezami p. J. Kubca dot. kaskadyzacji rzeki Odry
Do: mediaMGM <media na s.
mgm.gov.pl>
List otwarty do Ministra Gosp. Wodnej i Żeglugi Śródlądowej
Szanowni Państwo,
Proszę ponownie o odniesienie się do tezy p. Kubca.
Gdy pytałem o to pana dr inżyniera Jacka Cichockiego który wg mojej wiedzy koordynuje z ramienia Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście projekt kaskadyzacji rzeki Odry, gdy prosiłem o odpowiedzi na zarzuty J. Kubeca wobec jego propozycji, najpierw uciekł, potem, gdy go dogoniłem, odmówił odpowiedzi twierdząc że rozmawia z kolegą. Gdy mu zarzuciłem że tylko szuka wymówki i ucieka przed polemiką, p.Jacek Cichocki stanowczo żądał by dać mu spokój. Później zarzucał mi że kim ja jestem by zadawać mu pytania albo wytykać mu błędy (przeprosiłem go wcześniej za przerwanie mu i za wytknięcie- tezy którą uznałem za rodzaj błędu w jego prezentacji).
Oto argumenty przeciwko planom Jacka Cichockiego z Zarządu Portów Morskich Szczecin- Świnoujście
Regulacja samych rzek celem ich dostosowania do wymogów żeglugi śródlądowej jest wysoce szkodliwa dla ekosystemów, przyspiesza gwałtowność powodzi ograniczając retencję, nie pozwala na osiągnięcie tak dobrych parametrów dróg wodnych jak w przypadku ich budowy dróg wodnych od podstaw, poza tym jest tylko nieznacznie tańsza. Według pobieżnych szacunków [1] koszt budowy kanału lateralnego wynosi w podobnych warunkach ok. 8 mln euro za kilometr wliczając w to koszty budowy śluz i innych budowli hydrotechnicznych. Jest to o około 20 % więcej niż koszt regulacji kilometra rzeki dla potrzeb żeglugi (ok. 6 mln euro- koszt stopnia wodnego to ok. 320 mln PLN), jednak przy poprawnym zaprojektowaniu kanału bilans kosztów inwestycji w kanał lateralny może być nawet niższy, ponieważ meandry rzeczne znacznie podnoszą koszty regulacji rzeki. Dla przykładu, odległość rzeczna z Wrocławia do Krosna Odrzańskiego wynosi 258 km, podczas gdy odległość w linii powietrznej jest o niemal 100 km mniejsza.
Jak argumentuje J. Kubec, jest ogólnie znanym faktem, iż warunki hydrologiczne na Odrze są nieporównywalne z tymi na Renie czy Łabie, Ale z kolei wg Kubca jest to główny argument właśnie za zastosowaniem kanałów lateralnych, ponieważ pozwalają one uniezależnić żeglugę od negatywnego wpływu warunków atmosferycznych (szczególnie niskich stanów wód, będących utrapieniem Odry) i utrzymać ciągłość żeglugi. Ponadto regulacja rzek przyczynia się do zniszczenia środowiska naturalnego w korytach regulowanych rzek i budzi ogromne, blokujące jakiekolwiek posunięcia protesty społeczne.
Poprzednia korespondencja:
W dniu czwartek, 22 czerwca 2017 mediaMGM <media na serw.
mgm.gov.pl> napisał(a):
Szanowny Panie Redaktorze,
W odpowiedzi na Pańskie zapytanie prasowe.
MGMiŻŚ rozpoczyna prace nad przygotowaniem studiów wykonalności dla Odrzańskiej Drogi Wodnej (E-30) i drogi wodnej rzeki Wisły (E-40 – Warszawa-Gdańsk). W zakresie E-30 współpracujemy z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A., a w przypadku E-40 będziemy współpracować z Portem Gdańsk S.A.
W lutym br. przedstawiono Koncepcję studium wykonalności Grupie roboczej Komitetu Sterującego do spraw Inwestycji na Śródlądowych Drogach Wodnych, a w marcu br. zakończono inwentaryzację śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym, obejmującą informacje o: śluzach żeglugowych, infrastrukturze krzyżującej się (m.in. mosty) i miejscach limitujących głębokości tranzytowe oraz inwentaryzację infrastruktury funkcjonalnie powiązanej z drogą wodną (np. porty i nabrzeża przeładunkowe).
Nie można jednoznacznie stwierdzić, że zostanie dokonana kaskadyzacja rzek, a projekty kanałów lateralnych zostaną odrzucone. Wspomniane studium wykonalności dla Odrzańskiej Drogi Wodnej (E-30) oraz drogi wodnej rzeki Wisły (E-40) jest realizowane w celu ustalenia najlepszych rozwiązań.
Z poważaniem
Zespół Biura Prasowego
Ministerstwo Gospodarki Morskiej
i Żeglugi Śródlądowej
ul. Nowy Świat 6/12, Warszawa
tel.: 22 583 86 60
From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz na wieczorna.pl]
Sent: Thursday, June 22, 2017 9:25 AM
To: mediaMGM
Subject: Prośba o polemikę z tezami p. J. Kubca dot. ODW
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
- z jakich powodów wybrano kaskadyację rzek i ich kanaliację zamiast budowy kanałów lateralnych?
- specjaliści zajmujący się tym tematem, wykształceni poza Polska (w Polsce specjalistów uczono tylko o kaskadyzacji rzek, zgodnie z duchem nauki radzieckiej), argumentują za budową kanałów lateralnych. Co uważa MGMiŻŚ? Cy prychyla się do poglądów nauki radzieckiej, czy do poglądów ekspertów spoza Polski?
(...).
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl --
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Szanowni Państwo,
Koleje Mazowieckie dołączyły do Koalicji „Włącz czystą energię dla Polski”. To inicjatywa, która ma na celu wspieranie i propagowanie działań na rzecz osiągnięcia neutralności klimatycznej przy założeniach Gospodarki Obiegu Zamkniętego. Więcej informacji załączam w komunikacie.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Redakcja serwisu otrzymała:
---------- Forwarded message ---------
From:
FlixBus <update na serw. email.flixbus.com>Date: Wed, Jul 15, 2020 at 1:50 PM
Subject: Nowość w siatce FlixBusa
| FlixBus w krajach bałtyckich | | | | Kraje bałtyckie dołączają do zielonej siatki FlixBusa! 💚 | | | | | | | Stało się! Od jutra możesz zwiedzać z FlixBusem Litwę, Łotwę i Estonię. Zarezerwuj swój bilet już teraz i odkrywaj uroki krajów bałtyckich razem z nami! 🚌 | | | | | | Warszawa – Tallinn | Zarezerwuj teraz | | | | Warszawa – Ryga | Zarezerwuj teraz | | | | Warszawa – Wilno | Zarezerwuj teraz | | | | Białystok – Kowno | Zarezerwuj teraz | | | | Wilno – Berlin | Zarezerwuj teraz | | | | Poznań – Wilno | Zarezerwuj teraz | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Szanowni Państwo,
dziś po raz pierwszy trasę między Sochaczewem a Józefowem obsługują nowe pojazdy FLIRT. Na początku tego tygodnia odebrano kolejne pięcioczłonowe ezt produkcji Stadlera. W parku taborowym Kolei Mazowieckich jest obecnie osiem nowych pojazdów FLIRT. Pierwszym obsługiwanym dziś przez FLIRT pociągiem był pociąg nr 91442 relacji Sochaczew (godz. 6.06)– Warszawa Centralna (godz. 7.01).
W załączniku przesyłam do wykorzystania zdjęcia z przejazdu poc. nr 93440 relacji Warszawa Wschodnia – Sochaczew, obsługiwanego przez nowy FLIRT, w tym także ekipę obsługującą pojazd.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
do UG w Zaborze
Szanowni Państwo,
Do UMWL złożyłem skargę na fatalną liczbę połączeń zbiorkomu, na co UMWL odpisał mi że powinienem skorzystać z wyszukiwarki tych połączeń. Podaje ona wyniki identyczne jak te jakie usłyszałem na skateparku (jakaś osoba nie mogła dojechać na skatepark, bo utknęła w Zaborze i nie było możliwości dojazdu do ZG). Od 12.50 do 1`7.40 nie oferowano żadnego połączenia, sądzę że jest to standard usług publicznych poniżej poziomu krajów Afryki Płn.
Przypominam że przewoźnik Zielonog. Komunikacja Powiatowa swojego rozkładu do Zaboru jakiś czas temu nawet nie wywiesił na przystanku przy placu Kolejarza w Zielonej Górze.
Oto dane z wyszukiwarki połączęń:
ZABÓR ul. LIPOWAZIELONA GÓRA D.A.
12:50
15 lipca
13:23
15 lipca
czas podróży
33min
8,50zł
Kup Bilet
ZABÓR ul. LIPOWAZIELONA GÓRA D.A.
17:40
15 lipca
18:10
15 lipca
czas podróży
30min
Redakcja serwisu otrzymała list :
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
ALLRAIL <inf na serw.
allrail.eu>
Data: wtorek, 14 lipca 2020
Temat: PRESS RELEASE: ALLRAIL launches updated website (
allrail.eu) with a new visual identity & claim
Do: ALLRAIL <info na s.
allrail.eu>
Good afternoon,
ALLRAIL is the association of independent passenger rail operators & ticket vendors in Europe.
More competition in passenger rail puts the passengers first. It has led to modal shift to rail - more people taking the train - meeting the objectives of the EU Green Deal. Therefore, with the new graphic and website, we also have a new claim:
"The Future of Passenger Rail".
Please see our latest press release attached to this email:
"ALLRAIL launches updated website with a new visual identity & claim".
Thank you and kind regards,
Nick Brooks
Secretary General
ALLRAIL asbl
(..)
www.allrail.eu · @ALLRAIL_EU
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
do Prezesa KPRM
Połączenia pasażerskie do/z Kłobucka zawieszono w 2012 r. Po zakończeniu modernizacji, czyli w 2023 r. pociągi będą mogły tam wrócić, ale nie będą się mogły zatrzymać, bo zakres realizowanej przez rząd modernizacji - uwzględniającej tylko potrzeby ruchu towarowego - obejmuje rozbiórkę peronów na stacji Kłobuck.
Z jakiego powodu rząd celowo rozbiera perony pasażerskie w większych miastach? W Pajęcznie perony na stacji - jedynej w tym mieście- Biała Pajęczańska- już rozebrano.
Z szacunkiem,
Adam Fularz
Czasopismo ZBS informuje:
"Europosłowie Sojuszu Lewicy Demokratycznej Bogusław Liberadzki i Marek Balt zaapelowali do rządu, by w wakacyjne weekendy otworzyć bramki na autostradach i zrezygnować z pobierania opłat. Postulat ten nie spotkał się z entuzjazmem koalicjantów z Partii Razem, którzy opowiadają się za wspieraniem transportu publicznego. Otwieranie bramek na autostradzie A1 między Toruniem a Trójmiastem było stosowane w wakacyjne weekendy za rządów Platformy Obywatelskiej. Ten upominek dla kierowców wiązał się z koniecznością wypłaty prywatnemu koncesjonariuszowi autostrady rekompensaty za utracone wpływy. W 2015 r. przeznaczono na ten cel 50 mln zł. Kwota ta stanowi równowartość kosztów budowy obwodnicy małego miasta lub rewitalizacji linii kolejowej. "
w serwisie Twitter na profilu tego czasopisma krytykowano akcję organizacji "Lewica":
"Taki "upominek" na kilka weekendów oznacza, że z budżetu państwa trzeba wypłacić prywatnym koncesjonariuszom autostrad kilkadziesiąt milionów złotych rekompensaty. To równowartość kosztów budowy obwodnicy małego miasta lub rewitalizacji linii kolejowej. #NieMaDarmowychAutostrad"
Opis akcji organizacji "Lewica"
@__Lewica w serwisie Twitter
· 5 lip
"Eurodeputowani prof. @BLiberadzki i @PoselBalt zwrócili się̨ do premiera @MorawieckiM z apelem o otwarcie bramek autostradowych i wstrzymanie pobierania opłat w wakacyjne weekendy. "
Szanowni Państwo,
dziś startuje kampania przewoźników kolejowych skupionych w Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych „Czekamy na Was”. W załączniku przesyłam informację prasową na temat akcji.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Redakcja serwisu publikuje otrzymaną informację z zapowiedzią nowego numeru ZBS:
---------- Forwarded message ---------
From:
Z BIEGIEM SZYN <z.biegiem.szyn na serw. interia.pl>Date: Fri, Jul 10, 2020 at 7:24 PM
Subject: Walcem po torach. Drogie oszczędności. Nowy numer "Z Biegiem Szyn"
Nowy numer "Z Biegiem Szyn" jest już dostępny na stronie
http://www.zbs.net.pl oraz pod bezpośrednim linkiem
http://www.zbs.net.pl/zbs108.pdf W nowym numerze piszemy między innymi:
WALCEM PO TORACH
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk mówi o odbudowie kolei, a podlegająca mu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wytyczając nowe drogi, przerywa nieczynne linie kolejowe, na zawsze grzebiąc ich szanse na powrót do życia. Wszystko odbywa się za zgodą Grupy PKP.
NIE PRZEWIDUJE SIĘ
Licząca 23 tys. mieszkańców Ostrów Mazowiecka to największe w województwie mazowieckim miasto powiatowe, do którego nie da się dojechać pociągiem. PKP Polskie Linie Kolejowe przymierzają się do remontu biegnącej przez Ostrów Mazowiecką linii Ostrołęka – Małkinia, po której kursują tylko pociągi towarowe. Czy planowane prace umożliwią reaktywację ruchu pasażerskiego?
MAGISTRALA BEZ TOWARÓW
Centralna Magistrala Kolejowa ma zostać zamknięta dla pociągów towarowych. Według PKP PLK, składy towarowe jeżdżące z prędkością 100-120 km/h będą utrudniać kursowanie szybkich pociągów pasażerskich.
Pełne szuflady w PKP PLK?
PEŁNE SZUFLADY W PKP PLK?
Czy spółce PKP Polskie Linie Kolejowe uda się uniknąć luki inwestycyjnej w okresie przejściowym między perspektywami finansowymi Unii Europejskiej na lata 2014-2020 oraz 2021-2027? "Szuflady z projektami na kolejne lata mamy pełne" - zapewnił członek zarządu spółki Arnold Bresch.
--
Z BIEGIEM SZYN - niezależny dwumiesięcznik poświęcony kolei na Mazowszu. Co porusza Mazowsze.
http://www.zbs.net.pl "Z Biegiem Szyn" na Facebooku:
http://www.facebook.com/zbiegiemszyn "Z Biegiem Szyn" na Twitterze:
http://twitter.com/z_biegiem_szyn