otrzymałem:
---------- Forwarded message ---------
From: Z BIEGIEM SZYN
Date: Tue, Jul 13, 2021 at 10:32 PM
Subject: Nowy numer "Z Biegiem Szyn". Systemowy chaos. Pośle, zatrzymaj pociąg.
Nowy numer "Z Biegiem Szyn" jest już dostępny na stronie
http://zbs.net.pl/ i pod bezpośrednim linkiem:
http://zbs.net.pl/zbs114.pdf W nowym numerze piszemy między innymi:
SYSTEMOWY CHAOS
Nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym ETCS wdrażany jest w Polsce z ogromnymi opóźnieniami. Jednak to nie opóźnienia są obecnie największym problemem. Na liniach, które oficjalnie zostały już wyposażone w ETCS, system ten albo nie działa poprawnie, albo nie działa wcale.
POŚLE, ZATRZYMAJ POCIĄG
O miejscach zatrzymywania się pociągów PKP Intercity zaczyna decydować polityka.
ROZWIĄZYWANIE WĘZŁÓW
W Polsce coraz więcej mówi się o nowych liniach kolejowych. Na razie PKP Polskie Linie Kolejowe budują łącznice: krótkie by-passy, które potrafią znacząco upłynnić ruch pociągów. Nie zawsze jednak powstają tam, gdzie są najbardziej potrzebne. I nie zawsze przynoszą efekt w postaci skrócenia czasu jazdy.
CZTERY PARY POCIĄGÓW TO ZA MAŁO
Końskie, Mielec, Łomża - na przewidzianych do reaktywacji liniach kolejowych do tych miast mają kursować zaledwie po cztery pary połączeń. Czy taka oferta może przekonać mieszkańców do podróży koleją?
--
Z BIEGIEM SZYN - niezależny dwumiesięcznik poświęcony kolei na Mazowszu. Co porusza Mazowsze.
http://www.zbs.net.pl "Z Biegiem Szyn" na Facebooku:
http://www.facebook.com/zbiegiemszyn "Z Biegiem Szyn" na Twitterze:
http://twitter.com/z_biegiem_szyn
"W końcu udało się otworzyć linię 207 Malbork – Kwidzyn. Pierwotnie planowano to na... grudzień 2018 roku."
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała list :
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Bielicka Irena <b.prezydenta na s.
um.kutno.pl>
Data: wtorek, 13 lipca 2021
Temat: odpowiedź na wniosek Pana Adama Fularza z dnia 09.06.2021r.
Do: Adam Fularz <Adam na
wieczorna.pl>
Dzień dobry,
niniejszym chciałabym uprzejmie poinformować Pana, że Prezydent Miasta Kutno podtrzymuje swoje stanowisko zawarte w piśmie BP.152.4.2021.BIr.3 z dnia 08.07.2021r. dotyczące połączeń kolejowych Miasta Żychlin ze szlakiem kolejowych E-20.
Pozdrawiam
Irena Bielicka - Kierownik Biura Prezydenta
( poniżej list redakcji z fragmentem rozkładu wg epodroznik.pl )
W dniu 2021-07-07 o 12:47, Adam Fularz pisze:
do UM
Szanowni Państwo,Sprawdziłem ofertę, jest dość słaba, jeśli idzie o liczbę połączeń (połowa to połączenia kolejowe z dworca który leży poza Żychlinem). Prosze o podanie źródeł Państwa wypowiedzi,
Pozdrawiam
Adam
ŻYCHLIN, ul. TrauguttaKutno dw. PKP12:4607 lipca13:2607 lipca
Żychlin
Sand-Bus Kutno 40min | 8,00zł
Kutno
Pokaż szczegóły i mapę ŻychlinKutno13:0007 lipca13:3007 lipca
5,50zł
Kup bilet okresowy
ŻYCHLIN, ul. TrauguttaKutno dw. PKP14:1107 lipca14:5007 lipca
ŻYCHLIN PL. 29 LISTOPADAKUTNO, PKP - 3 MAJA14:2107 lipca14:5207 lipca
ŻYCHLIN, ul. TrauguttaKutno dw. PKP15:2107 lipca16:0107 lipca
ŻychlinKutno16:2007 lipca16:5007 lipca
5,50zł
Kup bilet okresowy
ŻYCHLIN, ul. TrauguttaKutno dw. PKP16:2107 lipca17:0007 lipca
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Oświadczenie MZK Zielona Góra.
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Jacek Newelski <j.newelski na s.
mzk.zgora.pl>
Data: piątek, 9 lipca 2021
Temat: Linie MZK
Do: Adam Fularz
DW: Jerzy Wojtkowiak (...)
Dzień dobry
Odpowiadając na Pana wiadomość informuję, że obecnie nie planujemy
rozbudowy nocnej oferty przewozowej. Nocne kursy do Sołectw w Dzielnicy
Nowe Miasto zostały zlikwidowane od stycznia 2020 roku w związku z
koniecznością wprowadzenia programu oszczędnościowego. Wówczas
zlikwidowaliśmy połączenia z których korzystało najmniej pasażerów, lub nie
korzystał nikt. Nocna oferta odpowiada obecnym potrzebom przewozowym.
Realizujemy kursy z których korzystają pasażerowie, co też potwierdza Pan w
poniższej wiadomości.
Pozdrawiam,
Jacek Newelski
______________________________
_________
Kierownik Sekcji Rozkładów Jazdy i Marketingu
MZK Zielona Góra
Tel. (+48 68) 452 04 50 wew. 43
http://www.mzk.zgora.pl
(..)
-----Original Message-----
From: Jerzy Wojtkowiak [mailto:J.Wojtkowiak na s. um.zielona-gora.pl]
Sent: Thursday, July 8, 2021 2:22 PM
To: Adam na s. wieczorna.pl
Cc: mzk na s. mzk.zgora.pl
Subject: Linie MZK
Dzień dobry,
Pana e-mail z 8 lipca 2021 r. w sprawie uruchomienia/przywrócenia linii MZK
przesłano do Miejskiego Zakładu Komunikacji z prośbą o udzielenie Panu
odpowiedzi.
Jerzy Wojtkowiak
Departament Prezydenta Miasta
Od: "Urząd Miasta" <UrzadMiasta na s. um.zielona-gora.pl>
Do: "Sekretariat PM"
Wysłane: czwartek, 8 lipca, 2021 13:16:39
Temat: FW: Skarga na likwidację linii nocnych do Ochli, Drzonkowa,
Jedrzychowa
From: Adam
Sent: Thursday, July 8, 2021 12:59 PM
To: UrzadMiasta na s. um.zielona-gora.pl
Subject: Skarga na likwidację linii nocnych do Ochli, Drzonkowa, Jedrzychowa
Skarga na likwidację linii nocnych do Ochli, Drzonkowa, Jedrzychowa
Dzień dobry.
Proszę o ponowne rozpatrzenie wniosku o przywrócenie linii nocnych do Ochli,
Drzonkowa, Jedrzychowa. Wczoraj w autobusie nocnym odj. z ronda Pck godz.
23.27 był duży ruch. Dla mieszkańców części dzielnic nie ma żadnej oferty
nawet w weekendy.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Redakcja zielonogorska.pl
Dolina Zielona 24A Zielona Góra
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
Szanowni Państwo,
zarządca infrastruktury w drugiej połowie lipca zacznie prace remontowe na stacji Warszawa Rembertów. Wiążą się z tym utrudnienia dla podróżnych. Szczegóły dotyczące organizacji ruchu w tym czasie przesyłam w załączonym komunikacie.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 618 26 21/11 wew. 39, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Redakcja serwisu otrzymała list
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
ALLRAIL Alliance of Rail New Entrants Data: środa, 7 lipca 2021
Temat: PRESS RELEASE: Dutch Railways NS uses Dutch Finance Minister in order to pressure German regions to give aid to its subsidiary
Do: ALLRAIL Alliance of Rail New Entrants
Good afternoon,
last week, it was revealed that the Dutch rail incumbent NS has used the Dutch Finance Minister Wopke Hoekstra in order to pressure several German federal states to give additional state aid to its subsidiary Abellio.
Firstly: it is not right that an EU Member State uses its position as a national government to pressure regional governments in other countries for the benefit of its state-owned operator.
Secondly: if one operator receives extra state aid, then this must be made available to all operators in a non-discriminatory manner.
Please see our new press release attached to this e-mail.
If you have any questions, then please contact us.
Thank you and kind regards,
Nick Brooks
Secretary General
ALLRAIL asbl
Alliance of Passenger Rail New Entrants in Europe
(...)
![]()
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym z dn. 06.07.2021
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym, przedłożony przez ministra infrastruktury.
Rząd chce poprawić bezpieczeństwo transportu kolejowego i wprowadzić państwowe egzaminy na stanowisko maszynisty. Obecnie maszyniści, jako jedyna grupa zawodowa spośród osób odpowiedzialnych za prowadzenie pojazdów, nie są objęci egzaminem państwowym. Nowe rozwiązanie pozwoli w obiektywny sposób ocenić zarówno umiejętności, jak i jakość szkolenia kandydatów na maszynistów.
Aktualnie, zarówno szkolenie jak i egzaminowanie na licencję maszynisty i świadectwo maszynisty są realizowane przez ośrodek szkolenia i egzaminowania. Po zmianach, wprowadzony zostanie jednolity egzamin państwowy, który będzie przeprowadzany przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Chodzi o egzamin na licencję maszynisty i świadectwo maszynisty, rozszerzony o część na symulatorze. Nowe rozwiązanie realizuje postanowienia Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 r., w części dotyczącej transportu kolejowego.
Najważniejsze rozwiązania
- Szkolenie i egzaminowanie maszynistów zostanie rozdzielone. Szkoleniem zajmować się będą w dalszym ciągu ośrodki szkolenia maszynistów i kandydatów na maszynistów, a egzaminy będą prowadzone przez egzaminatorów zatrudnianych przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego.
- Dotychczasowe ośrodki szkolenia i egzaminowania staną się wyłącznie ośrodkami szkolenia.
- Prezes UTK będzie odpowiedzialny za przeprowadzanie egzaminów w formie testów dla kandydatów na maszynistów, ubiegających się o licencję maszynisty. Będzie on również przeprowadzał egzaminy państwowe na świadectwo maszynisty, które składać się będą z części teoretycznej i praktycznej.
- Utworzony zostanie rejestr maszynistów i prowadzących pojazdy kolejowe, który będzie prowadzony przez Prezesa UTK.
- Opłata za egzaminowanie kandydatów na maszynistów, ubiegających się o uzyskanie licencji maszynisty i świadectwa maszynisty, nie będzie mogła być wyższa niż równowartość 20 proc. kwoty przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, bez wypłat nagród z zysku w pierwszym kwartale roku poprzedniego.
Zaproponowane rozwiązania wiążą się z projektem „Poprawy bezpieczeństwa kolejowego poprzez budowę Systemu Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów", realizowanego przez Prezesa UTK w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
Nowe rozwiązania mają wejść w życie 1 stycznia 2023 r.
--