do KPRM
Szanowni Państwo, Jako ekonomista zauważę że wokół mojego domu znikły skwery i zieleńce, całe podatki idą na utrzymanie mórz parkingów, a samochodów wciąż przybywa do tego stopnia że latem przed domem mam korek, ponieważ kierowcy omijają korek na moście.
Wiele osób w mojej okolicy nie płaci za parking, przez co parkują na naszych łąkach, skwerach, pozajmowali zieleńce, boiska do piłki nożnej i place zabaw, jak ten koło mojego domu, który trójka radnych miasta nam zabrała pod parking.
Wnoszę aby kierowcy parkujący swoje auta na gruntach miejskich- płacili tak samo jak za teren prywatny u nas w mieście, to jest jakieś 250 złotych miesięcznie. Proponuję opłatę parkingową, którą z automatu nalicza się wszystkim wg miejsca rejestracji pojazdu czy raczej zameldowania, chyba że taka osoba opłaca prywatne miejsca parkingowe.
Oto ceny u nas w mieście:
|
|
|
|
|
 | | | Zielona Góra wczoraj 16:42 | |
|
|
--
z wyrazami szacunku,
Adam Fularz
Instytut Ekonom.
Dzień dobry,
Port Lotniczy Wrocław ogłosił nowe połączenie do Skandynawii. Od marca 2022 roku do stolicy Szwecji polecimy liniami Ryanair – bilety już w sprzedaży.
· Na nowej trasie dostępne będą cztery rejsy w tygodniu – w poniedziałki, środy, piątki i soboty.
· Lotnisko Sztokholm Arlanda jest głównym portem w stolicy Szwecji i znajduje się niespełna 40 km od centrum.
· Jest to pierwsza wrocławska nowość zaplanowana na sezon letni, w sezonie zimowym Port Lotniczy uruchomił już 5 nowych kierunków.
· Od 22 grudnia wystartuje także połączenie z Wrocławia na Wyspy Kanaryjskie.
Zdjęcia dostępne pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/EHqnlSXy
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 16 listopada 2021 r.
Informacja prasowa
Będzie nowe połączenie z Wrocławia do Skandynawii
Polecimy na lotnisko Sztokholm Arlanda. To największy port lotniczy w Szwecji. Od marca 2022 roku połączenie uruchamiają linie Ryanair. Bilety już są w sprzedaży.
Na nowej trasie z Wrocławia dostępne będą cztery rejsy w tygodniu – w poniedziałki, środy, piątki i soboty. Sztokholm Arlanda to główny port Szwecji i jeden z trzech najważniejszych w Skandynawii. Połączenie rusza 28 marca 2022 roku, czyli wraz z letnim rozkładem lotów. Bilety są już jednak dostępne w systemie rezerwacyjnym przewoźnika. – Cieszymy się, że w naszej siatce pojawia się kolejna europejska stolica. To połączenie będzie atrakcyjne dla turystów, ponieważ Sztokholm jest bardzo ciekawą metropolią. Z lotniska Arlanda łatwo dostać się również do innych miast w Szwecji i całej Skandynawii. Z nowego kierunku skorzystają również osoby podróżujące w celach biznesowych. Tym bardziej, że z aglomeracją wrocławską związanych jest wiele dużych firm szwedzkich – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Lotnisko Sztokholm Arlanda znajduje się niespełna 40 km od centrum stolicy Szwecji. Pasażerowie mają do dyspozycji m.in. szybkie połączenie kolejowe – pociąg Arlanda Express pokonuje trasę do Dworca Głównego w Sztokholmie w 20 minut. – Sztokholm Arlanda to pierwsza z wrocławskich nowości zaplanowana na sezon letni, ale na pewno nie ostatnia. Jesteśmy przekonani, że wkrótce będziemy mogli zakomunikować kolejne nowe połączenia z naszego lotniska. Przewoźnicy systematycznie otwierają i ogłaszają nowe kierunki, co pokazuje, że ruch lotniczy w Europie szybko się odbudowuje. Obserwujemy też duże zainteresowanie ze strony podróżnych. Są więc powody do optymizmu – podkreśla Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.
5 nowości już jest, kolejna od grudnia
Przypomnijmy, że w rozpoczętym już sezonie zimowym w rozkładzie lotów wrocławskiego lotniska znajdują się 54 połączenia: 7 sieciowych, 42 w ofercie przewoźników niskokosztowych (w tym wiele kierunków południowych) oraz 5 czarterowych. Nowe kierunki to Lizbona, Pafos, Piza, Billund i Bournemouth (wszystkie uruchomiły linie Ryanair), a powróciły Kopenhaga (SAS) i Bruksela Charleroi (Ryanair). Zwiększyła się również liczba rejsów do Amsterdamu (KLM), do Warszawy (PLL LOT), a Lufthansa zapowiedziała wprowadzenie większych samolotów na trasie do Monachium. Od 22 grudnia wystartuje szósta nowość z Wrocławia: Lanzarote, w archipelagu Wysp Kanaryjskich. To połączenie uruchamiają linie Wizz Air. Samoloty na tej trasie będą latały w każdą środę do 11 maja. Wrocław jest jedynym lotniskiem w Polsce, z którego dostępne jest połączenie tanich linii na Lanzarote. W styczniu ruszą loty czarterowe (czyli z biurem podróży) na inną popularną wyspę na „Kanarach", czyli Fuerteventurę. W tej chwili w ofercie biur podróży do wyboru są Antalya (Turcja) oraz Hurghada i Marsa Alam (kurorty egipskie). Od grudnia dostępne będą Zanzibar i Lanzarote.
Otrzymałem
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Serwis Prasowy <press na
s.nsom.szczecin.pl>
Data: poniedziałek, 30 sierpnia 2021
Temat: SKM
Do: adam na s..
wieczorna.plDW: Paweł Ogrodnik , Roman Walaszkowski , Elżbieta Ostatek, Łukasz (..)
Szanowny Panie,
Ponawiając odpowiedzi na Pana pytania przekazane do Biura SSOM przez Wydział Zarządzania Projektami Urzędu Miasta Szczecin w październiku 2020 r. uprzejmie informujemy, iż zarówno Biuro SSOM jak i Wydział Zarządzania Projektami wielokrotnie udzielał Panu odpowiedzi na pytania dotyczące zakresu Projektu, natomiast wskazane zarzuty dotyczące jakości analiz ekonomicznych, które wciąż Pan podnosi, były treścią skargi z dnia 24 czerwca 2019 r., którą Prezydent Miasta Szczecin uznał za bezzasadną (pismo WZP-III.1510.1.2019.BK / UNP: 97/S/19 z dnia 16 lipca 2019 r.).
Potwierdzeniem poprawności przeprowadzonych analiz jest weryfikacja przez CUPT oraz Inicjatywę JASPERS złożonej w konkursie dla Działania 5.2 POIiŚ 2014-2020 dokumentacji przedprojektowej i pozyskanie dofinansowania na realizację Projektu, potwierdzonego decyzją Komisji Europejskiej z dnia 02.04.2019 r., co również było wskazane w odpowiedzi na przytoczoną skargę.
Odnosząc się jednocześnie do treści przekazanych wiadomości chcemy przypomnieć, że Projekt znajduje się w fazie realizacji, a podpisana umowa o dofinansowanie oparta jest na podstawie złożonej w Centrum Unijnych Projektów Transportowych dokumentacji aplikacyjnej. Z tego względu nie są możliwe żadne zmiany zakresu przedmiotowego projektu wpływające na założone wskaźniki produktu i rezultatu, które mogłyby wiązać się z częściową bądź całkowitą utratą dofinansowania. Należy mieć na względzie fakt, że planowany termin zakończenia realizacji Projektu to aktualnie koniec 2022 r.
Aktualne prace zarówno Stowarzyszenia jak i Partnerów Projektu SKM koncentrują się na skutecznej realizacji Projektu, w tym wypracowanie optymalnego modelu funkcjonowania sieci transportu publicznego w SOM z uwzględnieniem atrakcyjnej oferty taryfowo-biletowej dla mieszkańców.
Oczywiście nie zapominamy o przyszłości, jednak nie zostały podjęte żadne wiążące decyzje dotyczące kierunku rozwoju sieci połączeń i jej zasięgu. Z uwagą przyglądamy się przygotowywanym planom PKP PLK S.A. w zakresie modernizacji linii kolejowych: 402 w kierunku Kołobrzegu obejmującą rozbudowę łącznicy do Portu Lotniczego Szczecin Goleniów, 408 i 409 w kierunku Niemiec oraz możliwości reaktywacji przewozów kolejowych na linii kolejowej 428 w kierunku Dobrej.
Pozdrawiam

Informujemy, że Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Biurze Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego jest Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Dokładne informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się na stronie Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego pod adresem http://skm.szczecin.pl/index.php/informacja-rodo
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Szanowni Państwo,
w związku z organizacją przez Polski Związek Piłki Nożnej (PZPN) na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie meczu piłki nożnej Polska – Węgry 15 listopada
2021 r., na podstawie Zarządzenia Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy osoby posiadające bilet na mecz, bilet-zaproszenie lub akredytację PZPN będą mogły bezpłatnie podróżować pociągami KM oraz stołeczną komunikacją miejską (autobusy, tramwaje, metro, pociągi SKM) na obszarze 1. strefy biletowej. Zasada ta obowiązuje od 15 listopada 2021 r. (poniedziałek) od godziny 6.00 do 16 listopada 2021 r. (wtorek) do godziny 1.00.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 618 26 21/11 wew. 39, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
---------- Forwarded message ---------
From:
Adam Dettlaff Date: Wed, Jul 28, 2021 at 2:48 PM
Subject: w sprawie odbudowy linii kolei SKM z miejscowości Kartoszyno do Gdańska p. Rybno
To: <Adam na
serw.wieczorna.pl>
Dzień dobry,
W odpowiedzi na maila informuję, że w budżecie Gminy Krokowa tj. WPI na lata 2021 – 2024 brak jest pozycji związanych z odbudową linii kolejowych.
Ponadto przedstawiony bieg linii kolejowej znajduje się w znacznej części poza granicami Gminy Krokowa, poza niewielkim fragmentem biegnącym od strony Gminy Gniewino do Kartoszyna .
Przytoczona w tytule e-maila miejscowość Rybno również znajduje się poza obszarem administracyjnym Gminy Krokowa (tak samo jak J. Żarnowieckie)
Wytypowanie lokalizacji elektrowni jądrowej w miejscu lokalizacyjnym „Żarnowiec" może skutkować planami przywrócenia linii kolejowej Kartoszyno – Gdańsk.
Z poważaniem,
Adam Dettlaff Zastępca Kierownika Referatu Inwestycji i Gospodarki Komunalnej Obłsuga Projektów |
From: Urząd Gminy Krokowa
Sent: Wednesday, July 28, 2021 11:56 AM
To: a.dettlaff na serw. krokowa.pl
Subject: Fwd: Przypomnienie: Wniosek w sprawie odbudowy linii kolei SKM z miejscowości Kartoszyno do Gdańska p. Rybno
--- Treść przekazanej wiadomości ---
Temat: | Przypomnienie: Wniosek w sprawie odbudowy linii kolei SKM z miejscowości Kartoszyno do Gdańska p. Rybno |
Data: | Fri, 18 Jun 2021 23:22:43 +0200 |
Nadawca: | Adam Fularz |
Adresat: | urzad |
Przypomnienie
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz
Data: poniedziałek, 26 października 2020
Temat: Wniosek w sprawie odbudowy linii kolei SKM z miejscowości Kartoszyno do Gdańska p. Rybno
Do: urzad
Sw sprawie odbudowy linii kolei SKM z miejscowości Kartoszyno do Gdańska p. Rybno
ul. Żarnowiecka 29
Krokowa 84-110
Wniosek w sprawie odbudowy linii kolei SKM z miejscowości Kartoszyno do Gdańska p. Rybno
Odbudowany fragment kolei z Gdańska do Kościerzyny stał się wielkim hitem i strzałem w dziesiątkę. Kolejne odcinki kolei są planowane do obudowy- np. linia kolei z Kartuz do Sierakowic. Tymczasem w gminie Krokowa można mieć wrażenie że o zlikwidowanej niedawno (w 2005 r.) torowiskach jak i całej linii kolei SKM do Gdańska- zapomniano. Koszt odbudowy odcinka kilkunastu km toru na linii 230 A nie jest wszak tak wielki by było to niemożliwe ekonomicznie.
Po realizacji inwestycji jezioro Żarnowieckie zyskałoby na znaczeniu turystycznym, w dodatku możnaby zorganizować gminne centrum przesiadkowe na autobusy podmiejskie- na stacji końcowej- na przykład przy ulicy Budowlanej.
Przebieg linii, cc wikipedia
Proponuję odbudowę całej linii ze strefy ekonomicznej Kartoszyno do Gdańska. Sądzę że lokalne władze mogłyby porzucić plan zamiany linii kolei na inne cele i przywrócić połączenia podmiejskie do Gdańska.
Proponuję by te połączenia przywrócić jako połączenia bezpośrednie, w trakcji elektrycznej, bez przesiadki na stacji Wejherowo.
Proponuję by gmina Krokowa zwróciła się do spółki Pomorska Kolej Metropolitalna S.A- z pytaniem czy objęłaby zdemontowaną linię kolei Wejherowo- Rybno- Żarnowiec el. wodna- Kartoszyno Strefa Ekonomiczna zarządem, doprowadziła do odbudowy infrastruktury- do roku 2026- 2027. Proponuję by gmina zwróciła się do UMWP czy ok. roku 2026-2027 zdecydowałby się dotować 6-8 par połączeń na dobę w relacji Gdynia lub Gdańsk- Kartoszyno Strefa Ekonomiczna.
W załączniku przedstawiam propozycję graficzną.
Linia kolejowa nr 230A − rozebrana w marcu 2005 linia kolejowa pomiędzy Rybnem Kaszubskim a stacją Elektrownia Jądrowa Żarnowiec. Zbudowana została w latach 80 XX w. na potrzeby budowanej Elektrowni Jądrowej Żarnowiec. Pierwszy pociąg pojechał w 1985r. Zmiany ustroju w Polsce po 1989r. miały ogromny wpływ na decyzję o wstrzymaniu w 1990 r. budowy pierwszej w Polsce Elektrowni Atomowej. 30 maja 1992 zamknięto ruch pasażerski, natomiast 1 maja 2002 zamknięto ruch towarowy. W 2003r. rozebrano stację Elektrownia Jądrowa Żarnowiec oraz część szlaku, gdzie szlak kończył się kozłem oporowym ok. 500 m. za przystankiem Elektrownia Wodna Żarnowiec a w 2005r. linia została całkowicie rozebrana. Po linii zostały tylko nasypy, fragmenty torów w miejscach utwardzonych takich jak w EW Żarnowiec w Czymanowie czy tory w ulicy do Podstacji w Opalinie.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl