W sprawie powrotu kolei do Łomży
Dorota Bura Sep 9, 2022, 11:26 AMto meDzień dobry, w odpowiedzi na przesłane zapytanie poniżej przedstawiam aktualne informacje dotyczące peronu na stacji...
Instytut Ekonomiczny publikuje różne propozycje na temat infrastruktury i ekonomiki transportu.
Opisujemy dla "Gazety Lubelskiej" stan pasażerskiej sieci kolejowej w woj. lubelskim. Znaczna część linii na terenie ...
- czy na dworcu w Chełmie w woj. lubelskim znajduje się peron szerokotorowy? Czy jeśli go brak, to czy jest możliwość jego budowy? O...
Opisujemy dla "Gazety Lubelskiej" stan pasażerskiej sieci kolejowej w woj. lubelskim. Znaczna część linii na terenie...
Nasze pytania: - czy władze miasta podjęły jakieś starania na rzecz wznowienia połączeń kolejowych regionalnych z Zamościa do Hrubiesz...
Po rozmowie z rzecznikiem miasta Lublin przesyłam apel do władz Lublina i do władz województwa, o renesans transportu kolejowego...
Województwo lubelskie, z rocznym dochodem na mieszkańca w wysokości 5,5 tys. euro (2007 r.) jest wg danych Eurostatu z roku 2006 epicentru...
Dorota Bura Sep 9, 2022, 11:26 AMto meDzień dobry, w odpowiedzi na przesłane zapytanie poniżej przedstawiam aktualne informacje dotyczące peronu na stacji...
Pytanie o podstawę prawną dla rozbudowy sieci autostrad i dróg ekspresowych, Pismo przed pozwem w trybie kpa. do KPRM Kancelaria Prezesa Rady Ministrów al. Ujazdowskie 1/3 00-583 Warszawa kopia...
Sz. P. Adam Fularz Adam(...)wieczorna.pl W odpowiedzi na pytania dotyczące planów budowy systemu kolei aglomeracyjnej w Częstochowie, uprzejmie informuję, że zadania własne gminy w zakresie lokalnego transportu...
"mimo utrudnień spowodowanych przebudową Katowickiego Węzła Kolejowego, Koleje Śląskie utrzymały rekordowy poziom z 2023 roku blisko 22 mln przewiezionych pasażerów. Oznacza to, że drugi rok z rzędu, statystycznie...
WIiT.II.8061-54.2024-BJ Pan Adam Fularz e-mail:(..)wieczorna.pl Szanowny Panie, W odpowiedzi na przesłane zapytanie w sprawie stanu linii kolejowej nr 406 oraz planów jej wykorzystania, przekazuję stosowne informacje. Linia kolejowa nr 406...
Szanowny Panie Redaktorze, temat Ostatniego Pokolenia jest poza kompetencjami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Z wyrazami szacunkuCentrum Informacyjne Rządu From: adam@wieczorna.pl <adam@wieczorna.pl>Sent: Thursday, December 12, 2024 10:21 AMTo: Centrum Informacyjne Rządu <dziennikarze@kprm.gov.pl>Subject: pytanie o odpowiedź na...
WOJEWODA POMORSKI POMORSKI URZĄD WOJEWÓDZKI W GDAŃSKU Wydział Infrastruktury ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, tel.: 58 30 77 482, fax: 58 30 77 482 www.gdansk.uw.gov.pl, e-mail: Gdańsk, dnia 21...
Newsletter Biura Prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego
GZ.II.0620.233.2024
Od 15 grudnia 2024 r. do 13 grudnia 2025 r. Koleje Dolnośląskie będą obsługiwać połączenie Wrocław-Zielona Góra. Podczas poniedziałkowej sesji Sejmiku wyrazili na to zgodę radni Województwa Lubuskiego.
Decyzja, jak można przeczytać w uzasadnieniu uchwały, zapadła „w celu prawidłowej realizacji zadania dotyczącego organizacji publicznego transportu zbiorowego w wojewódzkich przewozach pasażerskich”.
Wcześniej o całkowitej rezygnacji z usług POLREGIO zdecydowało Województwo Dolnośląskie. Od 15 grudnia 2024 r. spółka nie będzie obsługiwać połączenia Wrocław-Głogów. Ponieważ jest to część linii Wrocław-Zielona Góra, POLREGIO nie będzie mogło uruchomić bezpośrednich połączeń do obu miast. Konieczne było więc powierzenie Województwu Dolnośląskiemu transportu na linii z Wrocławia do Zielonej Góry w granicach administracyjnych województwa lubuskiego. Wyłącznym operatorem tego połączenia będą Koleje Dolnośląskie SA.
– Mamy wreszcie partnerów do rozmowy o POLREGIO. Wcześniej wyglądało to w ten sposób, że pomimo dużej ilości czasu, jaki poświęcaliśmy na poprawę sytuacji z ówczesnymi zarządami spółki, te były zajęte przede wszystkim zwalczaniem siebie nawzajem. Te wszystkie zapowiedzi, obietnice, deklaracje, były całkowicie bezproduktywne – stwierdził w poniedziałek, 25 listopada 2024 r. podczas sesji Sejmiku marszałek województwa lubuskiego Marcin Jabłoński. – Jesteśmy też wreszcie poważnie słuchani w Ministerstwie Infrastruktury. Po szeregu działań, spotkań i ustaleń, między innymi z wiceministrem Piotrem Malepszakiem, zostały podjęte rzeczywiste działania polegające na zmianie siatki połączeń – dodał marszałek, odnosząc się do uruchomienia połączenia relacji Gorzów-Warszawa.
Wicemarszałek Sebastian Ciemnoczołowski także zwrócił uwagę, że region nie jest zadowolony z poziomu usług świadczonych przez spółkę POLREGIO.
– POLREGIO nie realizuje umowy, którą podpisaliśmy. Pociągi są odwoływane już nagminnie, jest około 40-50 opóźnień dziennie. Mieszkańcy mają dosyć spóźnień do szkoły, do lekarza, do pracy. Często też po prostu nie mogą dojechać – wskazuje wicemarszałek.
Sebastian Ciemnoczołowski dodaje, że współpraca z Kolejami Dolnośląskimi układa się o wiele lepiej: – Mają 8 par pociągów na tej trasie i nie ma ani jednej skargi, nie dochodzi do odwołania pociągu ani do opóźnień, więc wybór jest oczywisty. Wybieramy przewoźnika, który oferuje dobrą jakość, nowoczesne szynobusy i przewiezie naszych mieszkańców na czas – mówi wicemarszałek i podkreśla, że województwo nie godzi się na niedotrzymywanie umowy.
Pytania radnych w dyskusji nad uchwałą dotyczyły m.in. jej skutków gospodarczych i społecznych. W uzasadnieniu dokumentu zapisano, że zmiana operatora „spowoduje nie tylko utrzymanie, ale również rozwój oferty przewozowej w zakresie bezpośrednich pociągów regionalnych łączących Wrocław i Zieloną Górę. Powierzenie tego zadania wiąże się z koniecznością przekazania Województwu Dolnośląskiemu dotacji celowej w wysokości nie większej niż 11 460 000 zł stanowiącej rekompensatę dla spółki Koleje Dolnośląskie SA”. Radny Bogusław Motowidełko wskazywał jednak, że nie wzięto pod uwagę innych możliwych następstw decyzji, np. zwolnień pracowników POLREGIO i rezygnacji z biletów ulgowych dla mieszkańców. Radny Roman Jabłoński zastanawiał się natomiast nad tym, czy przekazywanie zewnętrznym operatorom dochodowych połączeń nie utrudni kompleksowego rozwiązania problemu komunikacji kolejowej w regionie.
Wiceprzewodnicząca Sejmiku Województwa Anna Chinalska pytała, czy przekazanie obsługi połączeń Kolejom Dolnośląskim spowoduje zwiększenie ilości składów, które będzie miało w dyspozycji POLREGIO i w efekcie zmniejszy liczbę opóźnień i odwołań pociągów.
– Przekazanie tej linii na Dolny Śląsk powinno pomóc POLREGIO w ogarnięciu tego, czym ta spółka jeszcze dysponuje. A nadal będzie realizować wiele połączeń na terenie naszego województwa – mówił radny Sławomir Kotylak.
Radna Małgorzata Gośniowska-Kola poprosiła dyrektora Departamentu Infrastruktury Transportowej UMWL Arkadiusza Mieczyńskiego o wyjaśnienie, jak decyzja o zmianie operatora linii wpłynie na ceny biletów.
Przewodnicząca Sejmiku Województwa Anna Synowiec przypomniała, że trwają analizy możliwości współpracy Województwa Lubuskiego z ościennymi regionami w zakresie komunikacji kolejowej, jak również rozważane jest powołanie lubuskiej spółki zajmującej się przewozami.
Wiceprzewodnicząca Sejmiku Województwa Elżbieta Płonka opowiedziała o braku dobrej jakości połączeń kolejowych z własnego doświadczenia. – Jechałam ze Zbąszynka do Gorzowa. Pociąg odwołano 10 minut przed odjazdem, jechaliśmy więc autobusem w bardzo trudnych warunkach. Podróż była o 40 minut dłuższa niż pociągiem. Kiedyś jechałam również takim szynobusem, który wyglądał jak z lat sześćdziesiątych. Jestem za tym, aby dokonać zmian dla dobra społeczeństwa – stwierdziła wiceprzewodnicząca.
– Jeżeli jest możliwość poprawy jakości obsługi pasażerów poprzez zmianę operatora, to należy z tego skorzystać. I liczę też gorąco, że będą podejmowane kolejne kroki. Wiem, że Koleje Dolnośląskie nie dojeżdżają do Gorzowa, ale mamy jeszcze Koleje Wielkopolskie. Proszę mi wierzyć, dla mieszkańców nie jest istotne, kto jest operatorem, byleby pociągi jeździły. Najważniejsze, żeby dojeżdżać punktualnie i komfortowo do pracy czy szkoły – zaznaczył radny Tomasz Gierczak.
Ostatecznie uchwała została przyjęta głosami 25 radnych. 5 wstrzymało się od głosu.
wg UMWL
Szanowni Państwo,
w Toruniu, podczas trwającego 32. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego ENERGACamerimage, Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie otrzymał nagrodę specjalną w kategorii spotów reklamowych do 3 minut. Wyróżniony film prezentował nowy budynek dworca w Lublinie, który został sfinansowany przy wsparciu środków z Funduszy Europejskich.
Załączam informację prasową. Zdjęcia statuetki: https://mab.to/t/AZjRlkRSuvz/eu1
Link do nagrodzonego filmu: https://youtu.be/UT3-SZlE0Gk
Z wyrazami szacunku
Anna Nycz
Inspektor ds. obsługi medialnej
KANCELARIA MARSZAŁKA
Zespół Prasowy
Urząd Marszałkowski
Województwa Lubelskiego w Lublinie
Pytnaie w sprawie programu Kolej +
Inbox
Adam
Sep 17, 8:31 AM
Pytanie, czy rząd ponowi program kolej plus? Może pod inna nazwą? Jest wiele miast do których zlikwidowano tory. Pzdr Adam
media
Szanowny Panie Redaktorze,
spółka PKP Polskie Linie Kolejowe do końca 2023 r. zawarła umowy z samorządami lokalnymi o wspólnej realizacji 35 projektów w ramach Programu Kolej Plus.
Obecnie realizowane są przez wykonawców umowy na opracowanie dokumentacji projektowej (dla projektów w formule „Projektuj”) oraz wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych (dla projektów w formule „Projektuj i Buduj”). Ponadto PKP PLK SA prowadzi działania przygotowawcze w celu ogłoszenia i rozstrzygnięcia kolejnych przetargów na opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych. Zakończenie robót budowlanych w ramach Programu planowane jest na 2029 r.
W związku z powyższym obecnie nie jest planowana kolejna edycja Programu Kolej Plus.
Z poważaniem
Anna Szumańska
Rzecznik prasowy
Biuro Komunikacji
| |
Sezon zimowy rozpoczyna się zwyczajowo w ostatnią niedzielę października. To czas, gdy wiele osób planuje podróże, poszukując odskoczni od jesiennych i zimowych miesięcy lub przeciwnie, planując ferie na nartach, czy odwiedziny bliskich w święta. Narodowy przewoźnik przygotował kilka propozycji, które doskonale sprawdzą się zarówno na weekendowy citybreak, jak i dłuższy, wakacyjny pobyt. Nowości, które warto sprawdzić tej zimy Tegoroczna lotnicza zima w PLL LOT przyniesie kilka nowych propozycji, w tym debiutujące w siatce PLL LOT: Teneryfę (27 listopada), Innsbruck (1 grudnia) i Lizbonę (3 lutego 2025). Do listy nowości dołączą również Lyon (30 września) i Larnaka (29 października), które po przerwie wracają do siatki przewoźnika. Wenecja, Dubrownik, Sarajewo i Nicea: tutaj lato zostanie na dłużej Dzięki nowym możliwościom flotowym PLL LOT przedłużyły na sezon zimowy popularne rejsy do Wenecji i Dubrownika. Na skutek tego, pasażerowie przewoźnika będą mogli odwiedzić miasto gondoli i masek w czasie jego najbardziej spektakularnego widowiska: karnawału. Stolicę historycznej Dalmacji Południowej warto natomiast poznać poza sezonem w jej codziennej, autentycznej odsłonie, ciesząc się unikalną architekturą i łagodnym, śródziemnomorskim klimatem miasta. LOT przedłuża również rejsy do Sarajewa. To niezwykłe miasto przenikających się kultur osmańskiej i europejskiej będzie dostępne w siatce połączeń PLL LOT przez całą jesień i zimę, 3 razy w tygodniu. Dobra pogoda na urlop zimą panuje również w Nicei. W listopadzie i marcu pasażerowie PLL LOT będą mogli skorzystać z 5 rotacji tygodniowo z Warszawy na południe Francji. Dzięki coraz większej liczbie samolotów dołączających do naszej floty, tegoroczna zima otwiera naszym pasażerom wiele ciekawych możliwości. Część z nich w najbliższym sezonie pojawi się w siatce PLL LOT po raz pierwszy. Wydłużymy też dostępność kierunków oferowanych dotąd głównie latem, proponując naszym pasażerom odkrywanie ich uroków również poza wysokim sezonem. Zapraszamy Państwa do podróżowania na naszych gościnnych pokładach – mówi Robert Ludera, dyrektor Biura Siatki Połączeń PLL LOT. Na narty z PLL LOT Na interesującą propozycję tej zimy będą mogli liczyć również wielbiciele narciarskich stoków. W tegorocznej mapie połączeń PLL LOT 1 grudnia wystartują rejsy do Innsbrucka, austriackiego centrum sportów zimowych. Data pierwszego startu do stolicy Tyrolu została przełożona z 29 listopada. W Alpy będzie można polecieć również 3 razy dziennie do Monachium, 2 razy dziennie do Zurychu, dwa razy dziennie do Genewy oraz 2 razy dziennie do Mediolanu. Kierunkiem z potencjałem narciarskim jest również uruchamiany w najbliższych dniach francuski Lyon. Kair, Dubaj i Rijad: kierunki dla poszukujących słońca Wielbicielom orientu, poszukiwaczom śladów starożytnych cywilizacji i słońca PLL LOT proponują także tej zimy rejsy do Kairu, Dubaju i Rijadu. Stolica Arabii Saudyjskiej z niezwykłą architekturą i pustynnym krajobrazem była jednym z największych turystycznych otwarć 2024 roku. Przez cały sezon w siatce przewoźnika dostępne będzie również Baku – położone nad Morzem Kaspijskim „miasto wiatru i ognia" skrywa wiele cennych zabytków, w tym przykłady polskiego dziedzictwa na Kaukazie. Bilety PLL LOT są dostępne na stronie lot.com oraz w kanałach sprzedaży agencyjnej. |
z doręczonej odpowiedzi Radcy Prawnego nie sposób coś pewnego wywnioskować, literalnie pisze on: "to Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego na jest organizatorem publicznego transportu zbiorowego terenie województwa", może Pozwanemu chodzi o to że nie jest organizatorem tych usług? Nie organizuje ich praktycznie. Współpraca z miastem Olsztyn- nie wyszła poza fazę deklaracji- przesłanych redakcji z UMWWM po wielu ponagleniach.
Biuro Prasowe <biuroprasowe warmia.mazury.pl> | Wed, Aug 30, 2023 at 8:49 AM | |
To: Telewizja Opera <telewizjaopera gmail.com> | ||
|
Wyborcza.pl pisze: "„Wsiąść do pociągu byle jakiego...”, śpiewała kiedyś Maryla Rodowicz. Piosenka stała się hitem, bo była w niej tęsknota, marzenie i zapach spontanicznej letniej przygody. Ale czasy...
Jako wydawca prasowy skierowałem do sądu WSA sprawę na bezczynność tytułem braku wytyczenia, wyznaczenia, przygotowania do budowy przystanku kolejowego w centrum miasta Ostróda podczas trwającej aktualnie przebudowy sieci kolei w mieście Ostróda, polegającej na zerwaniu dawnych torowisk i kładzedniu nowych torów w innym układzie torowym. Niemniej dawny dworzec jest daleko oddalony od centrum i podróż wymaga użycia autobusu miejskiego. Tory jednakże mijają rynek i stare miasto, bez przystanku.
Teraz zapytałem, jakie jest stanowisko PKP PLK by zabudować krawędzie peronowe już teraz podczas trwającej przebudowy dla dwóch nowych przystanków dla kolei aglomeracyjnej Olsztyn- Ostróda- na terenie miasta Ostróda- przy wiadukcie nad torami i przy jeziorze, w okolicy przejazdów?
W piśmie procesowym które wczoraj odebrałem, UMWWM winą za brak rozpoczęcia prac budowlanych przystanków w Ostródzie obarcza PKP PLK. Na dokumencie widnieje podpis radcy prawnego, dołączone jest pełnomocnictwo podpisane przez Pana marszałka WWM.
Adam Fularz
Olsztynska.blogspot.com,
Dol. Ziel. 24a Ziel. Góra