Szanowni Państwo,
w związku z modernizacją posterunku Warszawa Włochy od 28.05.2018 trwać będą na węźle warszawskim utrudnienia w ruchu pociągów. Od 06.05.2018 działa Regionalny Zespół Zarządzania Kryzysowego w PKP PLK w celu opracowania tymczasowej awaryjnej organizacji ruchu i minimalizacji opóźnień. Nadal nie ma możliwości przejścia przez posterunek Warszawa Włochy liczby pociągów zaplanowanej od dnia 07.05.2018.
Szczegółowy wykaz zmian przesyłam w załączniku. Zmiany obowiązują w okresie 28-31.05.2018.
Wprowadzone zostały zmiany w organizacji ruchu pociągów na linii Warszawa - Skierniewice (odcinek Warszawa - Grodzisk Mazowiecki) i Warszawa - Łowicz Główny (odcinek Warszawa - Błonie). Niektóre pociągi na wskazanych odcinkach zostały odwołane, bądź kursują w skróconej relacji. Wprowadzono dodatkowe zatrzymania pociągów PKP IC. Łącznie odwołanych zostaje 7 pociągów w całej relacji, 2 pociągi będą kursować w skróconej relacji, analogicznie do okresu 21-25.05.2018.
Zarządzone zostało nadzwyczajne wzajemne honorowanie biletów KM, IC na odcinku Warszawa - Skierniewice i Warszawa - Łowicz Główny.
W dniach 31.05-03/04.06.2018 zaplanowana jest finalna faza prac na posterunku Warszawa Włochy obejmująca zabudowę skrzyżowania pomiędzy rozjazdami 4,7,5,6 oraz krzyżownic w tych rozjazdach oraz uruchomienie przejść miedzy rozjazdami 6,4,8,3. Zmiany w kursowaniu pociągów w okresie 31.05-03/04.06.2018 są ujęte w rozkładzie jazdy pociągów – pociągi będą kursować zgodnie z rozkładem jazdy.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Szanowni Państwo,
informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych w związku z prowadzonymi działaniami media relations, jest „PKP INTERCITY" S.A. z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 142A.
W razie pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych zachęcamy do kontaktu z powołanym przez administratora danych, inspektorem ochrony danych tel. 22 474 21 15 adres e-mail: iod@intercity.pl.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu komunikacji z mediami, a w szczególności: wysyłania informacji i materiałów prasowych, zaproszeń na konferencje i wydarzenia oraz kontakt telefoniczny dotyczący współpracy medialnej. Podstawę prawną przetwarzania stanowi: art. 6 ust 1 lit. a, lit. e i lit. f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tzw. RODO).
Z uwagi na posiadany przez nas Pana/Pani e-mail oraz w związku z ewentualnie przekazywanymi przez Pana/Panią danymi osobowymi informujemy, iż „PKP INTERCITY" S.A. jako administrator danych przetwarza dane osobowe zgodnie z przepisami ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO).
Okres przetwarzania podanych danych osobowych wynosi 5 lat, w związku z ewentualnym dochodzeniem roszczeń na drodze postepowania sądowego.
Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody, do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, ich przenoszenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
Osoby nie posiadające pełnej zdolności do czynności prawnych zobowiązane są do uzyskania uprzedniej zgody rodziców lub opiekunów prawnych.
Przysługuje Pani/Panu wniesienie skargi do organu nadzorczego właściwego dla przetwarzania danych.
Z poważaniem
Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142 A
02-305 Warszawa
e-mail: rzecznik@intercity.pl
http: www.intercity.pl
NIP 526 25 44 258 REGON 017258024
Kapitał zakładowy: 2 489 033 640 00 PLN
KRS 0000296032 Sąd Rejonowy dla m. st. W-wy / XII Wydz. Gosp.
--------------------------------------------------------------------------
Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać informacje chronione przepisami prawa. Wgląd w treść e-maila otrzymanego omyłkowo, dalsze jego przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w nim informacje przez osoby lub podmiot nie będący jej adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera.
--------------------------------------------------------------------------
The information transmitted is intended only for person or entity to which it is addressed and may contain legally protected information. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by person or entity other than the intended recipient is not permitted. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer.
--------------------------------------------------------------------------
Proszę o odpowiedź, czy lotnisko Gdynia może zostać ponownie uruchomione. Do czasu II Wojny Światowej Gdynia miała połączenia z Warszawą, Helsinkami, Budapesztem i Kopenhagą. Po wojnie lotnisko w Kosakowie służyło wojsku. W lotnisko planowano zainwestować 130 mln PLN, lecz ponowne otwarcie portu lotniczego Gdynia zablokowała Komisja Europejska.
nasza publikacja:
Decyzja o utworzeniu lotniska cywilnego Gdynia-Kosakowo znajduje się po stronie władz miasta lub władz samorządowych, a także inwestora, którzy będą musieli podjąć decyzje o kontynuacji tego przedsięwzięcia.
Z pozdrowieniami,
Elżbieta Kisil
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
do MI
Czy MI zamierza zaradzić upadkowi ruchu dalekobieżnego pasażerów koleją? Obecnie więcej podróżnych lata samolotami niż porusza się koleją dalekobieżną. W Polsce ten rynek (kolei dalekobieżnej) jest niemal w 100 % zmonopolizowany - prawdopodobnie na skutek celowego spisku podmiotów rynkowych.
Jakąc ostatnio w Niemczech przez dworzec Lichtenberg w Berlinie pociągiem ICE- widziałem na stacji pociąg prywatny, marki Flixbus, kursujący dalekobieżnie. W Niemczech pojawił się wzór nowej ustawy o tym sektorze rynku:
„Gesetz zur Gestaltung des Schienenpersonenfernverkehrs – SPFVG"Czy w Polsce planowane są zmiany w tym zakresie?
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Szanowni Państwo,
w niedzielę 10 czerwca br. wchodzi w życie korekta rozkładu jazdy pociągów. PKP Intercity uruchamia sezonowe połączenia na wakacje, zapewniając wiele możliwości podróży do najpopularniejszych ośrodków turystycznych, takich jak Kołobrzeg, Hel, Trójmiasto czy Zakopane. Inne wprowadzane zmiany zapewnią optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji linii kolejowych. Szczegółowe informacje znajdują się w załączonym komunikacie prasowym.
Pozdrawiamy
Biuro prasowe PKP Intercity
Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142 A
02-305 Warszawa
http: www.intercity.pl
NIP 526 25 44 258 REGON 017258024
Kapitał zakładowy: 2 489 033 640 00 PLN
KRS 0000296032 Sąd Rejonowy dla m. st. W-wy / XII Wydz. Gosp.
--------------------------------------------------------------------------
Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać informacje chronione przepisami prawa. Wgląd w treść e-maila otrzymanego omyłkowo, dalsze jego przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w nim informacje przez osoby lub podmiot nie będący jej adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera.
--------------------------------------------------------------------------
The information transmitted is intended only for person or entity to which it is addressed and may contain legally protected information. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by person or entity other than the intended recipient is not permitted. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer.
--------------------------------------------------------------------------
W imieniu
Portu Lotniczego Wrocław oraz Grupy Air France KLM
zapraszamy na
uroczystą inaugurację nowego połączenia Air France
na trasie Wrocław – Paryż (CDG)
W spotkaniu udział wezmą:
- Rafał Dutkiewicz, Prezydent Miasta Wrocławia
- Yeshwant Pawar, Dyrektor Generalny Air France i KLM na region Alpy, Bałkany i Europa Środkowa
- Frantisek Siling, Dyrektor Generalny Sprzedaży Air France i KLM w Polsce
- Dariusz Kuś, Prezes Zarządu Portu Lotniczego Wrocław S.A.
Bezpośrednie loty na lotnisko im. Charles'a de Gaulle'a to najbardziej oczekiwane połączenie tego roku w stolicy Dolnego Śląska.
W planach spotkania: salut wodny i uroczyste powitanie pierwszego samolotu linii Air France we Wrocławiu.
Data: 26 maja (sobota), godz. 10.15. Przylot samolotu spodziewany jest o godz. 11.40. Zakończenie spotkania prasowego - godz. 12.00.
Miejsce: salon VIP wrocławskiego lotniska - wejście z prawej strony budynku.
Ważne: z uwagi na konieczność przejścia przez kontrolę bezpieczeństwa (część spotkania odbędzie się na płycie lotniska), prosimy o przekazanie danych (imię, nazwisko, nr PESEL lub nr dowodu osobistego) w celu wystawienia przepustki. Na spotkanie należy zabrać dokument tożsamości.
Uwaga: samochód można zostawić na parkingu A, B, C lub VIP. Po spotkaniu przekażemy bilety wyjazdowe.
Potwierdzenie udziału: Aleksandra Palus, 509 065 355, apalus@prexpert.com.pl
W przypadku zainteresowania indywidualnymi wywiadami z zaproszonymi gośćmi, proszę o wcześniejsze zasygnalizowanie takiej potrzeby.
Proszę o potwierdzenie udziału do 24 maja 2018 roku, do godz.16.00.
Dzień dobry
Koleje Mazowieckie, partner wydarzenia na Uczelni Łazarskiego, zapraszają na bezpłatne porady prawne. Szczegóły przesyłam w komunikacie prasowych w załączniku.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
do Prezydenta Miasta Toruń
Co z tym dworcem? Czemu jest tak zaniedbany? Lata temu mnie Pan poprosił o jakieś opracowanie dot. toruńskich dworców. Mimo kilkunastu lat, nic się nie stało.
Dużo podróżuję po Europie,. Wg mnie ten dworzec w wielu krajach byłby zamknnięty bo jest pułapką dla niepełnosprawnych , a osoby na wózkach nie dostaną się na peron ani nie mają szansy go opuścić.
W dodatku jest ślad po likwidacji jednego z torów i peronu o str. wschodniej. Czy będzie on odbudowany? W centrum miasta Torunia powinien być wg mnie tor odstawczy, końcowy. Zwłaszcza że dalej, w kierunku Torubnia Wschodniego, jest wąskie gardło i odcinek jednego toru. Sądzę że część pociągów mogłaby kończyć/ zaczynać bieg na st. Toruń Miasto gdyby ten tor odtworsono/ naprawiono.
Pozdrawiam,.
Dzień dobry,
W odpowiedzi na Pańskiego maila informuję, że:
Linia kolejowa 353 na odcinku Toruń Główny - Toruń wschodni będzie modernizowana przez PKP PLK SA.
Natomiast dworce Toruń Miasto i Toruń Wschodni będą modernizowane przez PKP SA.
--
Pozdrawiam serdecznie,
Anna Kulbicka-Tondel
Rzecznik Prasowy
Prezydenta Miasta Torunia
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
do UMWM
Szanowni Państwo
Ze stacji Warszawa Wileńska linia kolei do Wołomina mogłaby kursować także inną trasą. Wzbogaciłoby to ofertę połączeń we wschodniej części aglomeracji. Początkowo linia moglaby kursować tylko w szczycie. Obecnie na stacji Warszzawa Wileńska są trzy tory, z czego tylko dwa są intensywnie wykorzystane i jest możliwość dodania jeszcze tej relacji (Warszawa Wieleńska- Wołomin przez Rembertów, Mokry Ług) do oferty stacji Warszawa Wileńska. Proponuję by linia kursowała w szczycie co 20-30 minut.
Proponowana trasa:
Wołomin
Zielonka
Zielonka Bankowa
Warszawa Mokry ług
Warszawa Rembertów
Warszawa Wileńska (dojazd łącznicą)
Proszę o odniesienie się do propozycji. Wizualizacja graficzna połączenia w załączeniu.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Wnoszę o to by na spotkaniu członków zarządu województwa lubuskiego z marszałek Elżbietą Anną Polak na czele, z władzami Landu Brandenburgia, z premierem Dr Dietmarem Woidke na czele, w dn. 22 maja br. w niemieckim Guben, poruszono temat połączenia z Cottbus/ Chociebuż do Gorzowa (i dalej- np. do Krzyża, czy do Piły). Załączono graficzny schemat proponowanego połączenia kolei regionalnej. Połączenie jest ze zmianą kierunku w Neulangsow. Istniała bezpośrednia linia przez Lebus i Muelrose, ale ją rozebrano.
--
Pozdrawiam
__________________________________________________________________________
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Wnoszę o to by na spotkaniu członków zarządu województwa lubuskiego z marszałek Elżbietą Anną Polak na czele, z władzami Landu Brandenburgia, z premierem Dr Dietmarem Woidke na czele, w dn. 22 maja br. w niemieckim Guben, poruszono temat połączenia z Cottbus/ Chociebuż do Ziel. Góry (i dalej- np. do Leszna p. Wschowę, czy do Łodzi, przez Krotoszyn, Kalisz):
Co z połączeniem kolejowym z Cottbus przez Gubin do Ziel. Góry?
Mój list:
Szanowna Pani Marszałek,
Ostatnio byłem z wizytą w Świnoujściu. Kolej UBB odbudowała fragment linii kolejowej do Świnoujścia, pociągi z Niemiec kursują w sezonie letnim co 30 minut i są pełne pasażerów. Podobna linia- od lat nieczynna, to linia Zielona Góra- Gubin- Guben - (Cottbus).
Także tutaj, po remoncie infrastruktury możnaby przywrócic przedwojenną prędkośc 160 km/h. Pociąg z Zielonej Góry potrzebowałby zaledwie 30 minut aby dotrzeć do Guben. Mieszkańcy Zielonej Góry mogliby znależć zatrudnienie po stronie niemieckiej i codziennie dojeżdżać do pracy koleją. Pensje po stronie niemieckiej są ok. 4-rokrotnie wyższe. Proszę sobie wyobrazić, jak bardzo wzbogaciłoby się miasto Zielona Góra.
Zamknięcie tego połączenia kolejowego i fatalny stan infrastruktury to cios dla gospodarki Zielonej Góry. Miasto ongiś odległe o 30 minut od Guben koleją, jest dziś niedostępne, a podróż samochodowa jest jednak dłuższa.
Przed wojną na trasie do Guben jeździły ekspresy dalekobieżne, w takich relacjach jak Frankfurt nad Menem- Poznań czy Drezno- Poznań. I dziś te relacje byłyby możliwe, jednakże władze regionu wydają się być tym zupełnie nie zainteresowane. Nie podjęto żadnych negocjacji z kolejami niemieckimi Deutsche Bahn czy z polskim przewoźnikiem dalekobieżnym PKP Intercity nad przywróceniem takich połączeń. Nikt tez nie zwrócił się do Ministra Infrastruktury i Budownictwa o przywróćenie takich - ongiś tu kursujących- połączeń dalekobieżnych międzynarodowych. Stan torowiska jest zły, prędkości możliwe na tych torach są 2 do 3 razy mniejsze niż przed II wojną światową, kiedy to na całym odcinku Zbąszynek- Czerwieńsk- Gubin- Gubenprędkość techniczna pociągów wynosiła 160 kilometrów na godzinę.
Oglądając dawne rozkłady jazdy na tej trasie kolejowej, można odnieść wrażenie że cofamy się w czasie. Pociągi już nie kursują w ogóle, stan toru uniemożliwa pracującym dojazd z Zielonej Góry do miejsc pracy po stronie niemieckiej w ciągu 30 minut, co przecież było w przeszłości możliwe.
Czy potrafi sobie Pani wyobrazić, jak bardzo rozwinęłaby się gospodarka Zielonej Góry, gdyby mieszkańcy miasta mieli możliwość codziennych dojazdów do pracy po stronie niemieckiej? Świetny przykład to Świnoujście, gdzie mieszkańcy miasta przywożą euro zarobione za granicą.
Apeluję o podjęcie starań o przywrócenie połączenia kolejowego Zielona Góra- Cottbus przez Gubin, Guben a następnie o zapewnienie środków na przywrócenie na linii Guben- Czerwieńsk pierwotnej prędkości technicznej 160 km na godzinę.
Z wyrazami szacunku,
--
Adam FularzWydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
Odpowiedź:
Odpowiedzi nie udzielono mimo obowiązku zgodnie z ustawa o petycjach
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
do:
Rzecznik Prasowy UMWM
Co UMWM sądzi o pomyśle trasy linii kolei kolei pomijającej centrum aglomeracji w relacji podmiejskiej w aglomeracji warszawskiej?
Relacja proponowana: Tłuszcz- Mińsk Maz.
Berlińska Kolej Obwodowa Ringbahn całkowicie omija centrum miasta, mimo to jest obleganą linią aglomeracyjnej komunikacji. Ringbahn w Berlinie jest obsługiwana przez kilka linii kolei miejskiej. Kursują one w relacjach podmiejskich, niektóre w relacji dookólnej.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Petycja do UMWM
Wnoszę petycję o uruchomienie proponowanych w załącznikach połączeń kolejowych pasażerskich o charakterze poc. osobowych przyspieszonych typu ekspres regionalny, pomijających część stacji. W wielu aglomeracjach tego typu połączenia są bardzo popularne.
Berlińska Kolej Obwodowa Ringbahn całkowicie omija centrum miasta, mimo to jest obleganą linią aglomeracyjnej komunikacji. Ringbahn w Berlinie jest obsługiwana przez kilka linii kolei miejskiej. Tymczasem linie omijajjące centrum aglomeracji, linie decentralne, czy dookólne aglomeracji warszawskiej są jednak mało używane. Receptą jest wprowadzenie częstych połączeń dookólnych, obejżdżających aglomerację dookoła.
Krok taki wydaje się oczywistością w planowaniu polityki transportowej, także na Mazowszu. Wprowadzenie połączeń pasażerskich w relacji decentralnej czy dookólnej wydaje się być możliwe w mazowieckich realiach.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja informuje o złożonej petycji:
Petycja do UMWM
Wnoszę petycję o uruchomienie dwóch połączeń kolejowych pasażerskich o charakterze poc. osobowych przyspieszonych typu ekspres regionalny, pomijających część stacji. W wielu aglomeracjach tego typu połączenia są bardzo popularne. Propozycje połączeń załącza się.
--
Opis typu połączenia:
Ekspres Regionalny, czyli kolej za naszą granicą....
W prawie całych Niemczech pociągi osobowe przyspieszone to podstawa systemu komunikacji regionalnej. Kursują według taktowanego rozkładu jazdy (w wypadku Frankfurtu co 30 minut). Zazwyczaj mają za zadanie łączyć miasta 50- i 100- tysięczne z resztą sieci kolejowej. Stawiane są im dość wysokie wymagania: prędkość handlowa wyższa niż samochodu osobowego na tej trasie, klimatyzacja, fotele lotnicze, czystość i komfort (wszystko naturalnie w cenie biletu drugiej klasy), jeszcze wyższy komfort w klasie pierwszej. Noszą nazwy handlowe uosabiające wysoką prędkość handlową- na przykład na linii do Frankfurtu nad Odrą kursują pociągi oznaczone jako RegioExpress (RE). W objaśnieniach do systemu kolejowego DB można znaleźć informację, że RE ma stanowić "szybki produkt" łączący kolej dalekobieżną i regionalną w jeden system. Istotnie, pociągi tego typu mają wydłużone relacja i są pociągami osobowymi przyspieszonymi o bardzo wysokim standardzie. Ostatnio wracając z Magdeburga ekspresemregionalnym linii RE1 natknąłem się na zamontowane w wagonach bezprzedziałowych drugiej klasy ekrany ciekłokrystaliczne wyświetlające program telewizji pokładowej pociągu. System ten nazywa się InfoMobil Plus i ma zostać zastosowany we wszystkich pociągach osobowych przyspieszonych typu IRE i RE. Ekrany pokazują położenie pociągu na trasie, pogodę, zapowiedzi filmów w kinach, krótkie filmy krajoznawcze itd. Sprawdziłem, w całym składzie pociągu składającego się z dwupiętrowych nowoczesnych klimatyzowanych wagonów bezprzedziałowych drugiej i pierwszej klasy znajdowały się ekrany ciekłokrystaliczne. PKP jeszcze dzieli przepaść do osiągnięcia choćby zwykłej czystości w pociągu, nie wspominając o takich cudach jak telewizja pokładowa...
Oddzielną kategorię pociągów stanowią RegionalExpress (RE), również osobowe przyspieszone, ale o nieco niższym standardzie i krótszych relacjach. Kursują w stałych częstotliwościach- co 30 lub 60 minut łącząc większe ośrodki regionu. Ich rozkład jazdy wygląda dość interesująco- od jednego większego miasta do drugiego zatrzymują się na każdej stacji, a następnie nie zatrzymują się przez jakieś 50- 30 km, dzięki czemu osiągają wysoką prędkość, równą mniej więcej polskim pociągom pospiesznym. W wypadku Frankfurtu nad Odrą z dwóch pociągów na godzinę jeżdżących do Eisenhuettenstadt jeden zatrzymuje się na wszystkich stacjach i przystankach osobowych, a drugi nie zatrzymuje się na stacjach pośrednich, stając się pociągiem pospiesznym, aby na dalszym odcinku relacji stać się na powrót osobowym. Zazwyczaj obsługa mniejszych stacji i przystanków osobowych następuje co godzinę lub dwie, co drugim składem pociągu na danej linii. RegionalBahn jest z kolei ofertą podstawową regionalnej obsługi połączeń kolejowych w terenie. Dobrym przykładem jest jadący niecałe półtorej godziny pociąg typu RegionalBahn z Berlina Lichtenberg do Kostrzyna nad Odrą. Zadaniem RegionalBahn jest efektywne połączenie Regionu z Centrum. Innym zadaniem jest dostarczenie pasażerów do linii szybkich połączeń regionalnych typu IRE lub RE. Otóż pociąg RegionalBahn (kolei regionalnej) do Kostrzyna kursuje co 60 minut i również część stacji jest obsługiwana co 2 godziny. W ten sposób pociąg na tej trasie osiąga prędkość polskiego pospiesznego, poza tym oferuje oczywiście o wiele wyższy standard podróży. Na odcinku od stacji Straussberg jest zdublowany przez linię szybkiej kolei miejskiej, tak więc odpada kolejna część stacji do obsługi. Ta kolej regionalna po prostu jest skrzyżowaniem pospiesznego i osobowego. Mimo wszystko jest to podstawowa oferta kolei niemieckich. Zwykłe pociągi osobowe, w sensie tych zatrzymujących się na każdej stacji są raczej rzadkie i zdarzają się na dalekiej prowincji, ziszczając się głównie w kształcie autobusów szynowych (wagonów motorowych). Tak więc klasyczne pociągi osobowe są raczej typem rzadkim, występującym na peryferiach systemu kolejowego. Podstawą systemu jest kolej regionalna oraz pociągi typu IRE/ RE, wszystkie one cechują się wysoką prędkością handlową, co przekłada się też na liczbę pasażerów, których Deutsche Bahn przewozi bez porównania więcej.
Podam przykład. Ostatnio podróżowałem ze Szczecina do Berlina. Pociąg typu RegionalBahn pokonał ten dystans w 1h 53 minuty. Zwykły pociąg osobowy, możnaby stwierdzić, ale jaka szybkość! W Polsce za taką podróż zapłaciłbym nie jak za pociąg osobowy, ale jak za InterCity, bo PKP na pewno tak nazwałyby pociąg o takiej prędkości handlowej i takim standardzie (miła obsługa w mundurkach, zapowiadanie stacji, kliniczna czystość, superczysta toaleta, lotnicze fotele).
Gdzie my jesteśmy z naszą koleją..
Adam Fularz
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.