Do Samorządowe Kolegium Odwoławcze
Szanowni Państwo Sędziowie SKO
Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami na petycję w związku z czym zarzuca że mogłaby skierować złożoną petycję do Ministra Infrastruktury z opinią samorządu terytorialnego sejmiku województwa w tej sprawie nowych stacji kolejowych na linii CMK.
W wyrazami szacunku
Adam Fularz
Redakcja kielecka
Merkuriusz Polski
Dolina Zielona 24A Zielona Góra
---------- Forwarded message ----------
From:
Młynarczyk, Agnieszka <Agnieszka.Mlynarczyk na serw.
sejmik.kielce.pl>
Date: Wednesday, December 30, 2020
Subject: Odpowiedź na petycję
To: "adam.fularz
wieczorna.pl" <adam.fularz
wieczorna.pl>
Dzień dobry.
W załączeniu przesyłam odpowiedź na złożoną petycję.
Agnieszka Młynarczyk
Inspektor
Departament Organizacyjny i Kadr
Oddział Organizacyjny
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
tel. 41 342 11 66
fax
al. IX Wieków Kielc 3; 25-516 Kielce
www.swietokrzyskie.pro
--
null
UWAGA! Od 1 stycznia będą obowiązywać zmiany w rozkładzie jazdy pociągów spowodowane kolejnym etapem przebudowy stacji Warszawa Zachodnia. W załączniku przesyłam szczegóły na ten temat.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień dobry
Koleje Mazowieckie zamykają rok, odbierając kolejny pojazd FLIRT. W załączniku przesyłam komunikat prasowy na ten temat oraz zdjęcia do wykorzytsania.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Do Radnych Sejmiku
Szanowni Państwo,
Przesyłam skargę na likwidację pasów startowych lotniska w Oleśnicy. Gdzie jest w takim razie drugie zapasowe lotnisko dla regionu Dolnego Śląska? W Legnicy? Zlikwidowano je dopiero co. W Bolesławcu- Krzywej tak samo. Brzeg Skarbimierz nie istnieje jako lotnisko. Inne lotniska w okolicy Wrocławia rozebrano.
Nie znajduję uzasadnienia ekonomicznego dla wydatkowania pół miliarda złotych co jest kosztem likwidacji lotniska bo co najmniej tyle taki obiekt kosztuje.
Wzywam do natychmiastowej zmiany planów w trybie kpa celem ocalenia infrastruktury dla drugiego lotniska w regionie. Po 14 dniach sprawę skieruję na wokandę jeśli strona nie zareaguje na zarzuty likwidacji pasów startowych okolicznych lotnisk.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Redakcja
Ul. Dolina Zielona 24A Zielona Góra
Wieczorna.pl SP Z O. O.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
do Ministerstwa właściwego do spraw żeglugi
do Ministra Infrastruktury
Pytanie o standard mostów zwodzonych, przesuwnych, obrotowych etc.
Mam pytanie odnośnie mostów dla żeglugi. W naszym województwie w latach ok. 1935- 1938 budowano szereg kanałów które mają mosty dostosowane dla przepłynięcia np. statkiem wycieczkowym po kanale. O dziwo, mimo braku należytego utrzymania, te konstrukcje nadal są częściowo sprawne, to znaczy mosty zwodzą się po ponad 70 latach. Jako że kanały sa zamulone, statki lokalne pasażerskie typu Zefir czy Laguna nie mają szans wpłynięcia na te wody, chyba że by je przewieźć lądem przez miejsca gdzie brakuje śluz. Nawet w kanałe portowym w Nowej Soli, gdzie te statki cumują po bankructwie armatora (statki szukają właścicieli) nie ma możliwości zwodzenia mostu, istniejący mechanizm zwodzenia chyba nie jest sprawny albo zwodzi na 70 cm wysokości.
Na części kanałów mosty są ale nie zwodzą. Brakuje także mostów zwodzonych na reszcie sieci kanałów przez co żegluga może się odbywać statkiem tylko na fragmentach kanałów gdzie jeszcze mosty rolkowe, przesuwne, obrotowe, zwodzone i inne działają. Problemem jest że o ile na części kanałów mosty się zwodzą, to część kanałów ma nowe mosty bez mechanizmów zwodzenia. Zmarnowano możliwości żeglugi budując mosty bez możliwości ich zwodzenia, obracania, rozsuwania, przesuwania etc. W naszym województwie mam wrażenie bardzo wielu rodzajów mostów tego typu, zwłaszcza w ciągu wyschniętych kanałów tutejszego pojezierza.
Skoro niektóre konstrukcje okazały się trwałe, a siła wymagana aby przesunąć most po ok. 75 latach od jego budowy, nie jest większa od tej z jaką pchamy samochód, Minister właściwy do spraw żeglugi mógłby wybrać jedą z tego typu "idiotoodpornych" konstrukcji celem zastosowania takich konstrukcji nad wszelkimi wodami, które w przysżłości mogłyby posłużyć żegludze.Czy Ministerstwo proponuje jakieś standardy lub zasady dla mostów zwodzonych? Kiedy powinny być one stosowane?
Obecnie wiele dawnych szlaków żeglugi w naszym regionie nie ma już mostów zwodzonych, choć kiedyś takie mosty były popularne. W regionie funkcjonowało co najmniej kilkanaście drewnianych mostów z mechanizmem zwodzenia. Mam wrażenie, że do chwili obecnej w regionie jest ich największa ilość w kraju.
Oto jeden z mostów, nadal sprawny:
Pozdrawiam,
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Redakcja serwisu otrzymała list który publikuje:
"Czy kolej ma szansę wrócić do Pułtuska?
Odpowiedź na tak postawione pytanie brzmi TAK.
Dziękuję za ciekawą informację na temat historii budowy linii kolejowej Legionowo Piaski –
Nasielsk oraz koncepcję odbudowy linii kolejowej Nasielsk – Winnica – Pułtusk.
Ze względu na zmiany jakie zaszły w sposobie przemieszczania się jest mało prawdopodobne,
aby możliwa była odbudowa linii kolejowej Nasielsk – Winnica – Pułtusk.
Biuro Strategii PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w marcu 2019 r. przygotowało
opracowanie pn. „Kierunki rozwoju sieci kolejowej w Warszawskim Węźle Kolejowym –
Master Plan dla transportu kolejowego w aglomeracji warszawskiej" wersja 1.1, który został
przyjęty do realizacji Uchwałą nr 345/2019 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z dnia
28maja 2019 r.
W tym opracowaniu w punkcie 5.4.3 „Pozostałe linie kolejowe o znaczeniu regionalnym" na
stronie 17 zaproponowano dwie nowe linie zapewniające obsługę obszarów do tej pory nie
mających dostępu do transportu kolejowego. Jedną z nich jest linia Serock, Pułtusk, Maków
Mazowiecki, Przasnysz.
24.06.2020 roku zawarte zostało porozumienie w sprawie współdziałania pomiędzy
samorządami Serocka, Pułtuska, Makowa i Przasnysza na rzecz wspierania inicjatywy
budowy linii kolejowej Zegrze – Serock – Pułtusk – Maków Mazowiecki – Przasnysz.
1.07.2020 r. odbyło się w siedzibie PKP w Warszawie Burmistrzów Serocka, Pułtuska,
Makowa Mazowieckiego i Przasnysza na temat budowy linii kolejowej Zegrze – Przasnysz.
9.07.2020 r. w Urzędzie Miejskim w Pułtusku odbyło się spotkanie Burmistrzów Serocka,
Pułtuska, Makowa Mazowieckiego i Przasnysza z Marszałkiem Województwa
Mazowieckiego Panem Adamem Struzikiem. W spotkaniu wzięli udział Starosta Pułtuski Jan
Zalewski i Przewodniczący Rady Powiatu Tadeusz Nalewajk. Marszałek Struzik
zaproponował utworzenie stowarzyszenia i zadeklarował wsparcie dla projektu „Kolei
Północnego Mazowsza".
29.07.2020 r. w Serocku odbyło się spotkanie gmin zainteresowanych powołaniem
stowarzyszenia oraz złożeniem wniosku w programie „Uzupełnienie Lokalnej i Regionalnej
Infrastruktury Kolejowej Kolej + do 2028 roku".
8.08.2020 r. zawarte zostało porozumienie w sprawie określenia warunków współpracy na
potrzeby przygotowania i złożenia wniosku w programie „Kolej +" dla zadania
inwestycyjnego pn. „Kolej Północnego Mazowsza"
21.08.2020 r. złożony został wniosek do programu „Uzupełnienie Lokalnej i Regionalnej
Infrastruktury Kolejowej Kolej + do 2028 roku" ustanowionego uchwałą Rady Ministrów nr
151/2019 z dnia 3 grudnia 2019 r.
28.10.2020 r. odbyło się spotkanie w sprawie założenia stowarzyszenia, którego statutowym
celem będzie działalność na rzecz budowy nowego połączenia kolejowego.
19.11.2020 r odbyło się spotkanie w sprawie uzgodnienia statutu stowarzyszenia.
25.11.2020 r. otrzymaliśmy informację o pozytywnej weryfikacji formalnej wniosku
złożonego w programie "Kolej+", dla zadania inwestycyjnego pn. Budowa linii kolejowej
Zegrze - Przasnysz. Informacja jest równoznaczna z zakwalifikowaniem projektu do II etapu
naboru w programie.
Obecnie wszystkie nasze działania koncentrują się na wspieraniu inicjatywy budowy linii kolejowej
Zegrze – Serock – Pułtusk – Maków Mazowiecki – Przasnysz. Pomysł ten, zgodny z opracowaniem
przyjętym przez Biuro Strategii PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w marcu 2019 r., uzyskał
poparcie wielu samorządów, w tym Samorządu Województwa Mazowieckiego. Kończymy
prace nad powołaniem stowarzyszenia, którego statutowym celem będzie działalność na rzecz
budowy nowego połączenia kolejowego. Dążymy do rozszerzenia kręgu zainteresowanych
tak, aby docelowo połączyć nową linię poprzez Przasnysz i Chorzele z linią kolejową nr 35
Ostrołęka – Szczytno."
linki podane w dokumencie:
przasnysz/
chca-budowy-linii-kolejowych-98526.html
nowych-linii-dla-cpk-5648.html
On Mon, Dec 14, 2020 at 6:38 PM andrzej.grabczewski na serw.
pultusk.pl <andrzej.grabczewski na serw.
pultusk.pl> wrote:
W zał. przesyłam informację na temat działań, jakie podejmujemy w kierunku budowy linii kolejowej do Pułtuska.
Pozdrawiam
Andrzej Grąbczewski
Kierownik Wydziału Inwestycji, Rolnictwa
i Pozyskiwania Środków Pozabudżetowych
Urząd Miejski w Pułtusku
ul. Rynek 41, 06-100 Pułtusk(...)
opr.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Redakcja serwisu otrzymała:
---------- Forwarded message ---------
From:
Andrzej Wyganowski <burmistrz na s. stepnica.pl>Date: Tue, Nov 24, 2020 at 11:45 AM
Subject: RE: do UMiG Stepnica: Pytanie o transport wodny po Zalewie Szczecińskim na kolej SKM do Szczecina
To: <adam na serw.
wieczorna.pl>
Cc: Mariola Kwiryng <sekretarz na serw.
stepnica.pl>
Dzień dobry.
Zagadnienie, które Pan porusza funkcjonuje w naszej polityce już od kilku lat. W latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych Stepnica posiadała codzienne połączenie statkiem żeglugi pasażerskiej ze Szczecinem, ale wtedy była to żegluga utrzymywana przez państwo bez względu na jej ekonomiczna opłacalność. W dzisiejszych czasach połączenie o jakie zabiegamy od kilku lat na trasie Stepnica Trzebież musiałoby być finansowane przez osobę fizyczną lub prawną, której to przedsięwzięcie przynosiłoby dochód. Gminy Stepnica nie stać na finasowanie takiego połączenia. Kilka lat temu połączenie to w dwu sezonach turystycznych zostało uruchomione przez właściciela jednostki pływającej przede wszystkim pod kątem przewożenia rowerzystów poruszających się turystycznie wokół Zalewu Szczecińskiego jednak ze względu na brak jakiejkolwiek dochodowości tego przedsięwzięcia zostało ono zlikwidowane. Aktualnie tego rodzaju usługę wykonuje na zamówienie kilku miejscowych właścicieli niewielkich jednostek pływających przede wszystkim pod kątem turystycznym /rowerzyści/. Nie sadzę aby było duże zainteresowane połączeniem na trasie statkiem ze Stepnicy do Trzebieży i dalej pociągiem do Szczecina ponieważ Stepnica posiada bardzo dobre połączenie drogowe ze Szczecinem /droga wojewódzka nr 111 i krajowa nr 3, czas przejazdu około 40 min/. Niemniej jednak Gmina Stepnica będzie wspierała każdego inwestora, który chciałby uruchomić wodne połączenie na trasie Stepnica – Trzebież chociażby w sezonie turystycznym.
Andrzej Wyganowski
Burmistrz Miasta i Gminy Stepnica
From: Sekretariat UMiG Stepnica
Sent: Tuesday, November 24, 2020 7:55 AM
To: burmistrz
Subject: FW: do UMiG Stepnica: Pytanie o transport wodny po Zalewie Szczecińskim na kolej SKM do Szczecina
From: Adam Fularz
Sent: Monday, November 23, 2020 9:14 PM
To: sekretariat
Subject: do UMiG Stepnica: Pytanie o transport wodny po Zalewie Szczecińskim na kolej SKM do Szczecina
Urząd Miasta i Gminy w Stepnicy. ul. T. Kościuszki 4, 72-112 Stepnica
----
Temat: dot. Pytanie o transport wodny po Zalewie Szczecińskim na kolej SKM do Szczecina
Przypomnę że stacja kolejowa (zdalna do naprawy) Trzebież Port ma połączenie drogą wodną z Stepnicą. Myślę czy podobnie jak na jeziorze Wansee pod Berlinem- czy nie poprosić władze o prom, tramwaj wodny kursujący po Zalewie Szczecińskim całorocznie w relacji Stepnica- Trzebież Port dworzec kolejowy. Wówczas linię kolejową do portu naprawionoby i kursowałyby promy z Trzebież Port do Stepnicy etc.
Wzór dla usługi promu to linia F10 na Jeziorze Wansee.
Por. https://www.berlin.de/tourismus/dampferfahrten/faehren/1824948-1824660-faehre-f10-wannsee-altkladow.html
Opis produktu turystycznego
Polityka władz w Polsce sprawiła że ten teoretycznie najszybszy środek transportu miejskiego (pasażerski katamaran HSS Stena rozpędza się do 110 km/h)- w większości polskich miast nie kursuje...
W wielu miastach na świecie jest to popularny środek komunikacji- w warunkach polskich jest on zupełnie marginalnym środkiem transportowym, mimo- dość dobrych warunków- sieci wodnej, oraz historii kursowania tramwai wodnych w tym rejonie świata.
W Polsce sieć linii tramwaju wodnego działa w Darłowie czy w Gdańsku, albo w Bydgoszczy, ponadto sieć na Wiśle w Krakowie została po latach przerwy uruchomiona 22 czerwca 2009. Niestety, w Polsce brak jest nowocześnie wygladających jednostek, co wpływa na postrzeganie transportu wodnego jako przestarzałego.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Redakcja serwisu otrzymała list:
Szanowni Panie Redaktorze,
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie przeprowadziło postępowanie przetargowe pn. „Kształtowanie przekroju podłużnego i poprzecznego oraz układu poziomego Kanału Bachorza Duża od km 0+000 do km 14+000 – Etap I od km 0+000 do km 7+808". 5 sierpnia 2020 r. dokonano wyboru wykonawcy. Celem inwestycji jest usprawnienie przepływu wody w Kanale Bachorza Duża, które ma służyć polepszeniu i normalizacji warunków wodno-powietrznych w glebie na obszarze oddziaływania Kanału, a także umożliwi racjonalne gospodarowanie wodą na użytkach zielonych.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
--
Pytania redakcji:
Do MGMIZS
Czy ministerstwo ma plan udrożnienia kanału Bachorze? Na razie kanał od XV wieku jest niestety niespławny. Łączy on historycznie Odrę i Wisłę poprzez Noteć i miejscowość Kruszwica.
Opis z literatury:
Załączam powyżej fragment mapy Carte de la Pologne divisée par provinces, J.A.B. Zannoni 1772 (źródło: Śląska Biblioteka Cyfrowa), z częścią Województwa Brzesko-Kujawskiego, która chociaż niedokładnie umiejscawia dane topograficzne, to wskazuje przybliżone położenie pradoliny pomiędzy Kruszwicą i Włocławkiem, wyznaczone Trzęsawiskiem Bachorsz (Bachorz) i Rzeką Zgłowińską (dzisiaj Zgłowiączka). Nazwy wodne bachorz, bachorza, bachorze oznaczają mokradło. Dzisiaj Kanał Bachorze prowadzi od Kruszwicy przez miejscowości Papros, Smarglin, Bachorze, Lekarzewice - do ujścia do rzeczki Zgłowiączki pod Brzeście
Wg
W literaturze:
Kanał Bachorze jest jednym z najważniejszych historycznie dopływów Gopła i płynie doliną Bachorzy sztucznym kanałem w liniach prostych, choć w dnie zachodniej doliny rozwijają się liczne meandry. Kanał zwany jest także Kanałem Piastowskim ze względu na wykorzystywanie go w średniowieczu do wodnego połączenia dorzeczy Odry i Wisły. Łączy Noteć i Jezioro Gopło w Kruszwicy ze Zgłowiączką w Brześciu Kujawskim, wpływającą do Wisły. Wyróżnia się Bachorze Małe– dawniej mały kanał Bachorski, zwany Szarlejskim iBachorze Duże – wielki kanał Bachorski, wpływający do Gopła pod Kobylnikami. Kanał płynie szeroką pradoliną Bachorzy, posiada oryginalny wypukły profil podłużny dna oraz regularny, łukowaty kształt, którego wypukłość skierowana jest na północny wschód. Szerokość samego kanału waha się od 1,5 do kilku metrów. Kanał odwadnia obszar o powierzchni 184,2 km2 i pełni funkcje melioracyjne, jest odbiorcą wód ze znacznej ilości rowów melioracyjnych i jest zasobnym w wodę ciekiem bifurkacyjnym – płynącym w dwóch kierunkach o długości 24,6 km. Zlewnia pozbawiona jest większych skupisk leśnych i jest intensywnie wykorzystywana rolniczo.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
do:
Urząd Gminy Nielisz, Nielisz , 22-413 Nielisz
Wniosek do władz gminy Nielisz w sprawie propozycji produktu turystycznego
Szanowni Państwo,
Prowadzę gazetę w okolicy gminy Nielisz. Mam propozycję.
Ekonomiści widzą coś takiego jak popyt na usługi promowe, o
charakterze pasażerskim jak i turystycznym. W gminie Nielisz można
połączyć przyjemne z pożytecznym i uruchomić produkt turystyczny który
zarazem byłby gminnym systemem transportu zbiorowego. Początkowo
działałby 3 dni w tygodniu w sezonie, lub nawet od kwietnia do
października. Byłby to formalnie prom pasażerki, w praktyce także
usługa turystyczna.
W gminie Nielisz widzę szansę zorganizowania sezonowej, a może nawet i
całorocznej usługi promu na istniejącym zalewie. Dodanoby krótkie
odcinki kanałów, by zalew trwale dla żeglugi połączyć z wsią Nielisz
czy okolicznymi miejscowościami.
Początkowo usługa wystartowałaby jako sezonowy turystyczny prom
pasażerki o charakterze kursującego wahadłowo stateczku wycieczkowego,
z czasem dodanoby kolejne odcinki dla uzyskania bardziej atrakcyjnej
trasy dla żeglugi.
Na linii autobusowej miejskiej (taką wprowadzonoby w sezonie letnim)
powstałby poprzez zmianę nazwy przystanek Nielisz Port.
Początkowo tylko w sezonie letnim kursy żeglugi promowej byłyby
skoordynowane z autobusami do Zamościa. Przesiadki na rejsy promu
reklamowanoby.
Z wyrzami szacunu
Adam Fularz, ekonomista, wydawca,
www.zamojska.blogspot.com
Dolina Ziel. 24a, Ziel. Góra 65-154
Dzień dobry,
Do zimowego rozkładu Portu Lotniczego Wrocław wróciły czartery. Wśród nich połączenia na Zanzibar w Tanzanii. Ale to nie koniec dobrych informacji dla osób planujących zimowe wakacje w ciepłych krajach. Wznowiono bowiem także dwa bardzo popularne wśród Polaków kierunki.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia dostępne pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/2dmEqULs
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT
+48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 9 grudnia 2020 r.
Informacja prasowa
Zanzibar dołącza do rozkładu lotów z Wrocławia
Dobre informacje dla miłośników egzotycznych kierunków wakacyjnych. W zimowym rozkładzie Portu Lotniczego Wrocław pojawiły się loty czarterowe na Wyspę Przypraw w Tanzanii. Można już rezerwować wczasy. Bez testów ani kwarantanny. To nie koniec pozytywnych wieści.
Czarterowe rejsy z Wrocławia na Zanzibar będą realizowane w okresie od 27 grudnia do 7 marca. Tygodniowe wakacje organizuje biuro podróży Itaka, a połączenie obsługuje linia lotnicza Enter Air. Wyloty z Wrocławia są zaplanowane na niedziele na godzinę 6.30. Lądowanie na Zanzibarze o godzinie 18.55 czasu lokalnego. Powroty także w niedziele. Wyloty z Zanzibaru o godz. 19.50, lądowania we Wrocławiu o godz. 4.25 w poniedziałki.
Czartery na Zanzibar znalazły się w zimowym rozkładzie po raz trzeci z rzędu. – Ten kierunek cieszy się zwykle dużą popularnością, dlatego jesteśmy zadowoleni, że wraca do rozkładu. Wiele osób tęskni za zorganizowanymi wyjazdami w piękne miejsca, więc przypuszczamy, że skorzystają z okazji – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. – Powrót czarterów pozwala optymistycznie patrzeć w przyszłość. Z nadzieją przyjmujemy każde pozytywne wieści dotyczące opanowywania pandemii i podobnie jak pasażerowie liczymy na to, że do rozkładu systematycznie będą wracały kolejne połączenia. Musimy jednak być cierpliwi, ponieważ sytuacja wciąż jest wymagająca – dodaje.
Powrót Turcji i Egiptu
Tej zimy można polecieć z Wrocławia czarterem nie tylko na Wyspę Przypraw w Tanzanii. Do rozkładu dołączają także dwa inne kierunki: Antalya w Turcji oraz Marsa Alam i Hurghada w Egipcie. Pierwszy rejs do Turcji jest zaplanowany na 19 grudnia, z kolei do Egiptu na 23 grudnia. Można więc zdążyć na święta pod palmami.
Ani na Zanzibarze w Tanzanii, ani w Turcji nie są wymagane testy na obecność koronawirusa i nie ma obowiązku poddania się kwarantannie. Wszystkie osoby przylatujące do Turcji zobowiązane są jedynie do wypełnienia i podpisania wydrukowanego Formularza Lokalizacyjnego. Inaczej wygląda sytuacja w Egipcie, gdzie od 1 września 2020 r. wszyscy przyjezdni zobligowani są do okazania negatywnych wyników testów PCR na COVID-19, przetłumaczonych na język angielski lub arabski. Badanie powinno być przeprowadzone w ciągu 72 godzin przed planowanym wjazdem do Egiptu.
Test na COVID-19 można wykonać na trenie Portu Lotniczego Wrocław – w specjalnym punkcie na parkingu B przed terminalem (od poniedziałku do piątku w od godz. 8.00 do 12.00). Wynik uzyskuje się do 48 godzin. Jest możliwość przetłumaczenia na język angielski.
– Procedury i sposób organizacji zapewniają bezpieczeństwo osobom badanym, pasażerom oraz pracownikom lotniska. Całkowicie bezpiecznie jest także w terminalu, gdzie przestrzegamy wszystkich wytycznych sanitarnych. Cały czas obowiązują specjalne zasady: pomiar temperatury, noszenie maseczek, zachowanie dystansu i zalecana częsta dezynfekcja rąk – mówi Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.
Odbudowa siatki przebiega stopniowo
W zimowym rozkładzie Portu Lotniczego Wrocław znajdują się także połączenia obsługiwane przez tanie linie lotnicze – Ryanair i Wizz Air – oraz przez kilku przewoźników sieciowych. Wśród niskokosztowych: kilka na Wyspy Brytyjskie, do Norwegii, Holandii czy do Włoch. Z kolei wśród sieciowych: Warszawa (PLL LOT), Budapeszt (PLL LOT), Frankfurt (Lufthansa) i Amsterdam (KLM).
Uwaga! W związku z pracami remontowymi na przystanku osobowym Warszawa Targówek zmieni się rozkład jazdy niektórych pociągów SKM, zostanie także wprowadzone wzajemne honorowanie biletów KM i ZTM. W załączniku przesyłam szczegóły.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień dobry,
Niecodzienny widok na wrocławskim lotnisku. Pasażerów żegnali i witali dziś mikołaje-marszałkowie. Tak Port Lotniczy Wrocław świętuje mikołajki oraz imieniny.
To już wieloletnia wrocławska tradycja. Marszałkowie, czyli oficjalnie koordynatorzy ruchu naziemnego lotniczego, znów ubrali się w stroje Świętego Mikołaja i na płycie lotniska rozdawali podróżnym cukierki.
– Szerokie uśmiechy na twarzach pasażerów i załogi samolotów świadczą, że to znakomity pomysł. Już od kilku lat tak świętujemy mikołajki, a przy okazji dziś obchodzimy imieniny. Tradycję trzeba w końcu pielęgnować – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław im. Mikołaja Kopernika.
Całej załodze Portu Lotniczego Wrocław życzymy wszystkiego najlepszego.
Zdjęcia dostępne pod linkiem (fot. Maciej Lulko): https://bit.ly/2VPYeVn
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam,
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Do Państwa Radnych Gminy i Miasta Trzebiatów
Szanowni Państwo,
Proponuję inwestycję w perspektywie dekady lub dwóch. Jako ekonomista sugeruję że turyści nad morzem skorzystają z opcji tramwaju wodnego. Bardziej ekonomiczną wersją od podróży w morze jest podróż żeglugą śródlądową. To proponuję.
Jako ekonomista sugeruję powrót do sytuacji w której kursują statki wodne turystyczne do Dżwirzyna z Rogowa przez Jez. Resko Przymorskie.
Dzisiaj podróżni są nieco zbyt wygodni, w związku z tym wpadłem na pomysł przedłużenia kanału z jeziora Resko do centrum m. Rogowo.
Proponuję przebudowę kanału Stara Rega z Mrzeżyna do Dźwirzyna dla żeglugi turystycznej poprzez zwykłe pogłębienie istniejących kanałów oraz poprawę jakości kanału Stara Rega. Przebudowanoby most pod dawną linią kolejową do Rogowa tak aby statki mogłby dotrzeć do centrum Mrzeżyna. Most nad drogą wodną na trasie drogowej już istnieje. Podniesionoby jego przyczółki w razie potrzeby.
Proponuję aby to gmina Trzebiatów wraz z PGW Wody Polskie były inwestorem dla kanału, w związku z tym że nie jest to znaczna inwestycja, wymaga raczej uporządkowania już istniejącej infrastruktury. Konieczne roboty budowlane nie są wielkie o ograniczają się do pogłębienia istniejących korytarzy dróg wodnych oraz wykonania niewielkich krótkich przekopów. Te przekopy wymagają aby gmina Trzebiatów dokonała stosownych uzgodnień z PGW Wody Polskie.
W samym Rogowie konieczny jest natomiast nowy basen portowy wraz z mariną. Propozycję szkicu tymczasowej lokalizacji terminalu statków pasażerskich dołączyłem. Budowa mariny- w nieustalonej lokalizacji na końcu proponowanego kanału- byłaby sfinansowana komercyjnie z przyszłych wpłat od jachtów w niej cumujących. Proponowana lokalizacja to teren przy centrum miejscowości. Wybranoby 2-3 metry gruntu i urządzonoby marinę dla jachtów, dostępną drogą wodną od Dżwirzyna przez kanał Stara Rega od morza.
Proponuję linię promową sezonową turystyczną do centrum Dżwirzyna:
- Dżwirzyno
- Rogowo
- po rozbudowie kanału przedłużenie do m. Mrzeżyno.
Załączam rysunki- tym razem uzupełniam ten brak.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Redakcja: Dolina Ziel. 24a Ziel. Gora
--
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.