Dot.: petycji do Prezydenta Miasta Poznania ws. trasy tramwajowej w kierunku Górczyna w Poznaniu
Odpowiadając na Pana pismo z dnia 5 kwietnia 2020 roku, przekazane pocztą elektroniczną do
Prezydenta Miasta Poznania, Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu (ZTM), w ramach swoich kompetencji
jako organizatora publicznego transportu zbiorowego, pragnie podziękować za przekazaną propozycję i
poinformować, że ewentualne wytyczenie nowego korytarza tramwajowego wymaga przeprowadzenia
wielu specjalistycznych analiz m.in. z zakresu zagospodarowania przestrzennego czy uwarunkowań
formalno-prawnych, a także analiz technicznych, funkcjonalnych oraz ekonomicznych.
Jednocześnie informujemy, że ZTM, w ramach wnioskowania do zmian Studium uwarunkowań i
kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Poznania, zgłosił pismem z dnia 31 stycznia 2020
roku do Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Poznaniu m.in. rekomendację dla przyszłych analiz dla trasy
tramwajowej tworzącej połączenie rejonu planowanej ulicy tzw. Nowej Głogowskiej i ul. Kolejowej, przez
tzw. Tory Staroberlińskie, w kierunku Górczyna.
Ewentualne uwzględnienie w dokumentach strategicznych Miasta przedmiotowego korytarza, jest
uzależnione od wyników wieloaspektowych analiz, w ramach prowadzonych prac planistycznych.
Z poważaniem
Z-ca Dyrektora ds. Infrastruktury Transportowej
Otrzymałem
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
<daria.skowronek na s.
um.swiebodzin.pl>
Data: czwartek, 27 października 2022
Temat: Świebodzin: Informacja nt. komunikacji miejskiej na cmentarz 1 listopada
Do: Adam <adam na s..
wieczorna.pl>
Szanowni Panie,
w odpowiedzi na Pana maile z dnia 25 października 2022 r. dot. uruchomienia komunikacji miejskiej na cmentarz z okazji dnia 1 listopada, informuję, że taka komunikacja została uruchomiona,
a informacje o jej uruchomieniu zamieszczone zostały na stronie internetowej gminy 24 października br.
link: Bezpłatna komunikacja miejska | Urząd Miejski w Świebodzinie (swiebodzin.eu)
--
Daria Skowronek
Biuro Rady Miejskiej
Urząd Miejski w Świebodzinie
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Dzień dobry,
Rusza rozbudowa i modernizacja wrocławskiego lotniska. Projekt otrzymał z funduszy unijnych 175 mln zł, co czyni go pod względem dofinansowania największym projektem w branży lotniczej w Europie i trzecim spośród wszystkich złożonych wniosków.
· Rozbudowa i modernizacja wrocławskiego lotniska to największy polski projekt dofinansowany przez Unię Europejską w konkursie dla sektora transportu w ramach instrumentu „Łącząc Europę" 2021-2027 (CEF 2). Wyniesie on 350 mln zł, z czego 50 proc. kwoty będzie pochodzić z funduszy europejskich.
· Na terenie wrocławskiego lotniska powstaną: płyta postojowa, równoległa droga kołowania, droga szybkiego zjazdu i płyta do odladzania samolotów. Dodatkowo przebudowana zostanie już istniejąca droga kołowania.
· Dzięki rozbudowie i modernizacji strefy operacyjnej m.in. skróci się czas wykonywania operacji lotniczych i zwiększy się liczba miejsc postojowych dla samolotów pasażerskich. Z nowej infrastruktury skorzystają samoloty cywilne i wojskowe.
Zdjęcia do pobrania pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/PUAIYm4c
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 24 października 2022 r.
Informacja prasowa
Rozbudowa wrocławskiego lotniska. Zwiększy się przepustowość portu i skróci czas operacji lotniczych
Projekt rozbudowy i modernizacji wrocławskiego lotniska otrzymał z funduszy unijnych 175 mln zł. Dzięki temu na terenie Portu Lotniczego Wrocław powstanie m.in. płyta postojowa, równoległa droga kołowania i droga szybkiego zjazdu. Z nowej infrastruktury skorzystają samoloty cywilne i wojskowe. Pod względem wielkości dofinansowania z UE to największy projekt w branży lotniczej w Europie i trzeci spośród wszystkich złożonych wniosków.
To największy polski projekt dofinansowany przez Unię Europejską w konkursie dla sektora transportu w ramach instrumentu „Łącząc Europę" 2021-2027 (CEF 2). Modernizacja i rozbudowa strefy operacyjnej wrocławskiego lotniska wyniesie 350 mln zł, z czego 50 proc. (ok. 175 mln zł) kwoty będzie pochodzić z funduszy europejskich. Oficjalna nazwa projektu brzmi: „Zwiększenie możliwości operacyjnych części lotniczej lotniska pod potrzeby operacji wojskowych w Porcie Lotniczym Wrocław". Planowane inwestycje we Wrocławiu to jeden z elementów szerszej strategii Unii Europejskiej. Jej celem jest efektywniejsze powiązanie sieci transportowej w krajach wspólnoty z potrzebami obronnymi. – Pozyskanie dofinansowania na realizację tych inwestycji to znakomita wiadomość i nasz ogromny sukces. Rozbudowa infrastruktury będzie sprzyjać nie tylko wojskowej mobilności w Europie, ale posłuży także lotnictwu cywilnemu. Inwestycja zwiększy przepustowość lotniska i przyspieszy wykonywanie operacji lotniczych, dzięki czemu wrocławski port osiągnie wyższy poziom funkcjonowania – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Planowane inwestycje
Dzięki rozbudowie i modernizacji strefy operacyjnej m.in. skróci się czas wykonywania operacji lotniczych (czas kołowania między drogą startową a płytą postojową) i zwiększy się liczba miejsc postojowych dla samolotów pasażerskich.
Przemysław Myszakowski, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław: - Inwestycja tak mocno wsparta przez fundusze unijne to również doskonała wiadomość dla pasażerów. Dodatkowe elementy infrastruktury zapewnią płynność ruchu na wrocławskim lotnisku, co jest istotne zwłaszcza w godzinach kumulacji rejsów. Rozbudowa i modernizacja strefy operacyjnej Portu Lotniczego Wrocław świadczy o mocnej pozycji naszego lotniska na mapie nie tylko Polski, ale i całej Europy.
W ramach inwestycji w strefie operacyjnej lotniska powstaną:
· Dodatkowa płyta postojowa, która będzie stanowiła „lustrzane odbicie" istniejącej płyty postojowej przy terminalu pasażerskim. Znajdzie się tam 12 miejsc dla samolotów kodu C takich jak Airbus 320 czy Boeing 737. Pozwoli to na uzyskanie dodatkowego, niezależnego miejsca postojowego dla największych maszyn wojskowych, cargo i pasażerskich kodu F (np. C-5 Galaxy, Boeing C-17 Globmaster, AN-124 Rusłan oraz Boeing 747 Jumbo Jet, Boeing 787).
· Dodatkowa droga kołowania, która umożliwi wykonywanie operacji lotniczych samolotów wojskowych bez wstrzymywania ruchu samolotów pasażerskich. Usprawni to wykonywanie lotów cywilnych i wojskowych, a także wpłynie na wydłużenie okresu eksploatacji nawierzchni lotniskowych.
· Droga szybkiego zjazdu, umożliwiająca szybsze opuszczenie przez samolot pasa startowego. Dzięki temu zwiększą się zdolności operacyjne lotniska i skróci się czas wykonywania operacji na pasie oraz oczekiwanie na start samolotów.
· Nowa płyta do odladzania samolotów zlokalizowana po zachodniej stronie lotniska (obecna płyta znajduje się po stronie wschodniej). Dzięki temu samoloty, w okresach gdy niezbędne jest odladzanie maszyn, będą mogły startować z obu kierunków, a na płytach będą mogły być odladzane 4 samoloty w tym samym czasie. Wpłynie to znacząco na skrócenie procedur przed startem samolotu.
W ramach projektu przebudowana zostanie również istniejąca droga kołowania, co pozwoli na przyjmowanie samolotów wojskowych kodu F (największych samolotów świata) i jednocześnie skróci czas operacji lotniczych. – Rozbudowa tych elementów infrastruktury to kolejny etap w rozwoju portu. Bardzo ważny w kontekście wzrastającej liczby pasażerów obsługiwanych we Wrocławiu, jak również coraz większej ilości transportu cargo – podsumowuje Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.
Rozbudowa – terminy
Przetarg na projektowanie został ogłoszony w czerwcu br., a w wyniku postępowania wybrano wykonawcę - WLC Inżynierowie Sp. z o.o. sp. k. z Krakowa. Zgodnie z planem, pod koniec 2023 roku, rozpocznie się budowa płyty postojowej, w II kw. 2024 budowa drogi szybkiego zjazdu oraz równoległej drogi kołowania, a rok później przebudowa istniejącej drogi kołowania i budowa nowej płyty do odladzania.
Port Lotniczy Wrocław to jeden z najbardziej innowacyjnych polskich portów lotniczych. Dysponuje nowoczesną infrastrukturą i technologią, która zapewnia bezpieczeństwo operacji lotniczych, m.in. systemem nawigacyjnym wyższej kategorii (ILS Cat. II) umożliwiającym loty w trudniejszych warunkach atmosferycznych. Lotnisko korzysta także z rękawów lotniczych, zapewniających bezpieczny i komfortowy transfer pasażerów do samolotów.
Dzień dobry,
Wrocławskie lotnisko zakończyło sezon letni wynikiem 1 mln 633 tys. pasażerów. Wypełnienia samolotów na najpopularniejszych kierunkach sięgały ponad 90 proc.
· Najlepszy frekwencyjnie był sierpień. Z oferty wrocławskiego lotniska skorzystało wtedy ponad 370 tys. pasażerów, co stanowi ponad 96 proc. ruchu w analogicznym okresie z rekordowego 2019 roku.
· Największą popularnością wśród kierunków południowych w segmencie niskokosztowym cieszyły się połączenia do Włoch, Grecji, Hiszpanii i Chorwacji.
· Wśród połączeń czarterowych najczęściej wybierane były te do Turcji, Grecji i Bułgarii. Ruch czarterowy w stosunku do roku ubiegłego wzrósł o ponad 60 proc.
· Port Lotniczy prognozuje, że zamknie obecny rok liczbą nawet ponad 2,7 mln podróżnych.
Zdjęcia do pobrania pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/qm5Bj44r
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 21 października 2022 r.
Informacja prasowa
Bardzo dobry sezon na wrocławskim lotnisku
1,6 mln pasażerów od maja do września i ponad 90-procentowe wypełnienia samolotów na najpopularniejszych kierunkach – tak wyglądał wakacyjny ruch na wrocławskim lotnisku. Port Lotniczy Wrocław prognozuje, że rok zamknie liczbą nawet ponad 2,7 mln podróżnych.
Sezon liczony od maja do września wrocławskie lotnisko zakończyło wynikiem 1 mln 633 tys. pasażerów. Najlepszy frekwencyjnie był sierpień. Z oferty wrocławskiego lotniska skorzystało wtedy ponad 370 tys. pasażerów, co stanowi wzrost o 50% do roku ubiegłego i odtworzenie ponad 96 proc. ruchu w analogicznym okresie w 2019 roku. Podobnie było w lipcu – z Wrocławia podróżowało wówczas 355,5 tys. osób, z kolei we wrześniu – 344 tys. pasażerów. Liczba pasażerów w maju wyniosła blisko 249 tys., w czerwcu – 315 tys. – To był bardzo dobry czas dla naszego lotniska. Pasażerowie zachęceni zniesieniem restrykcji rozpoczęli urlopy miesiąc wcześniej niż zazwyczaj, czyli już w maju. Letni rozkład lotów obfitował również w nowości, które okazały się idealną propozycją zarówno na dłuższy urlop, jak i na krótsze city i beach breaki – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. W sezonie letnim ruch na lotnisku zbliżył się do poziomów z rekordowego roku 2019. Najszybciej odbudował się sektor niskosztowy. – Szczególnie dobrym miesiącem dla naszego lotniska w tym segmencie był sierpień. Wtedy obsłużyliśmy blisko 7,7 proc. więcej pasażerów niż w sierpniu 2019 roku. Obłożenie rejsów, zwłaszcza na popularnych kierunkach południowych, było podobne jak trzy lata temu i sięgało ponad 90. proc. – podkreśla Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.
Wakacyjne top kierunki
Największą popularnością wśród kierunków południowych w segmencie niskokosztowym cieszyły się połączenia do Włoch. Tu liczba pasażerów w porównaniu z 2019 rokiem była niemal dwa razy wyższa i kształtowała się na poziomie średnio 35 tys. pasażerów miesięcznie. Podróżni bardzo często decydowali się również na loty niskokosztowe do Grecji (tu wzrost był blisko trzykrotny w porównaniu z sezonem letnim w 2019 roku), Hiszpanii i Chorwacji. Z połączeń czarterowych najczęściej wybieranymi kierunkami były te do Turcji, Grecji i Bułgarii. Ruch czarterowy w stosunku do roku ubiegłego wzrósł o ponad 60%, odtwarzając ponad 90% ruchu z rekordowego dotąd roku 2019. Od maja do września na wrocławskim lotnisku w sumie we wszystkich segmentach wykonano ponad 14 tys. operacji lotniczych. Tylko we wrześniu było to ponad 3 tys. operacji, czyli aż o 30% więcej niż w roku ubiegłym i zaledwie o 2,6 proc. mniej niż we wrześniu 2019 roku.
Nowy rozkład lotów
30 października w życie wchodzi zimowy rozkład lotów. W nowej siatce z Wrocławia znajdzie się wiele połączeń w południowe rejony Europy. Będą także nowe w sezonie zimowym kierunki takie jak Barcelona El-Prat, Turyn, Sztokholm-Arlanda, Wenecja-Treviso, a także nowość, której nie było nawet w sezonie letnim, czyli Porto w Portugalii. Samoloty linii Ryanair będą latać na tej trasie od 11 grudnia w niedziele i środy, a lot potrwa 3 godziny i 30 minut. Z wymienionych nowości szczególnie ciekawie zapowiadają się loty do Turynu, zwłaszcza z punktu widzenia narciarzy. Wyloty w piątki i powroty późnym wieczorem w poniedziałki pozwolą na trzy pełne dni szusowania na stokach w Dolinie Aosty. Co więcej? Pierwszy raz w historii w zimowym rozkładzie znalazły się codzienne rejsy z Wrocławia do Dublina (wcześniej było po 4-5 lotów tygodniowo). Wzrośnie również liczba połączeń do Malagi (od 14 grudnia będą to dwa rejsy w tygodniu) i do Gdańska (z dwóch do trzech lotów tygodniowo). Dodatkowe rejsy ogłosiła również Lufthansa. Przewoźnik dodał nowe popołudniowe loty z Wrocławia do Monachium w czwartki i w piątki o godz. 17.25 oraz zamienił samoloty do Frankfurtu na większe (Embraer 190), dzięki czemu liczba miejsc dla pasażerów z Wrocławia zwiększy się o 25 proc.
Good afternoon,
Almost eight months have passed since the beginning of the brutal war that Russia is waging against Ukraine. The Russian armed forces are still controlling or blockading most of Ukraine's Black Sea ports the country uses to import essential goods and to export its grain to the rest of the world.
Therefore, Ukraine's railways/railroads are one of the country's only alternatives for bringing in humanitarian supplies and exporting its much-needed agricultural products.
Against this backdrop, the Global Ukraine Rail Task Force has set up a donation campaign dedicated to helping the Ukrainian rail sector. The proceeds collected will contribute to the well-being of Ukrainian rail workers (protective gear, financial aid to the families of the deceased, etc.).
You can follow the Global Ukraine Rail Task Force on Twitter here and on LinkedIn here.
Please help the donation campaign in Euros, Pounds, or Dollars by clicking on this link. It will direct you to the donation campaign's website hosted by We-Aid.
Once you are on the donation page, choose "PayPal" to donate with any credit or debit card, as well as with a PayPal account. You may also choose to receive a Donation Receipt for tax purposes.
--
otrzymano z allrail
Port Lotniczy Wrocław
zaprasza na briefing prasowy
z okazji podpisania umowy na modernizację infrastruktury transportowej w ramach Instrumentu „Łącząc Europę" („Connecting Europe Facility") na lata 2021-2027
Data: 24 października 2022 roku (poniedziałek), godz. 11.00
Miejsce: Sala konferencyjna na poziomie +1
Tematem spotkania prasowego jest:
· Podpisanie umowy mającej na celu rozbudowę infrastruktury strefy operacyjnej Portu Lotniczego Wrocław w celu zwiększenia jego podwójnego zastosowania – cywilno-wojskowego.
· Przedstawienie zakresu inwestycji w Porcie Lotniczym Wrocław planowanych w ramach rozbudowy infrastruktury strefy operacyjnej.
W spotkaniu wezmą udział:
Dariusz Kuś – Prezes Portu Lotniczego Wrocław
Cezary Pacamaj – Wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław
Przemysław Myszkowski – Wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław
Parking: samochód można zostawić na parkingu A, B lub C lub VIP. Po spotkaniu przekażemy bilety wyjazdowe.
Kontakt: potwierdzenie udziału pod adresem: biuroprasowe@prexpert.com.pl
Więcej informacji: Adriana Kondratowicz, + 48 502 322 358, akondratowicz@prexpert.com.pl
List z 2019 r.
Szanowny Panie Redaktorze,
progi zwalniające, zgodnie z przepisami rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, należą do urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i są przeznaczone do fizycznego ograniczania prędkości pojazdów. Do wymuszenia fizycznego ograniczenia prędkości pojazdów samochodowych stosuje się progi zwalniające U-16 i progi podrzutowe U-17. Dopuszczalna prędkość, przy której samochód osobowy średniej wielkości może przejechać przez próg bez wyraźnych niedogodności ruchu oraz bez zagrożenia niebezpieczeństwa, określona jest mianem granicznej prędkości przejazdu wyrażanej w km/h. Można je stosować wyłącznie w tych miejscach i na tych odcinkach dróg, na których konieczne jest skuteczne ograniczenie prędkości ruchu pojazdów, jeśli inne metody nie mogą być stosowane lub ich skuteczność jest niewystarczająca. Warunki techniczne dla progów zwalniających oraz warunki ich umieszczania regulują przepisy rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.
Progi zwalniające są urządzeniami wykonanymi w formie wygarbienia. Można je stosować w obszarze zabudowanym na drogach następujących klas technicznych: lokalna (L), dojazdowa (D), a także w wyjątkowych przypadkach – zbiorcza (Z). W celu niedopuszczenia do najechania na próg zwalniający z niebezpieczną prędkością dopuszcza się stosowanie geometrycznych lub technicznych elementów wymuszających zmniejszenie prędkości pojazdu co najmniej do 120% granicznej prędkości przejazdu przez próg. Elementami takimi mogą być poprzeczne przegrody na jezdni, m.in. w strefach ruchu uspokojonego, tzw. szykany, poprzeczne wysepki, kwietniki itp., zmuszające do zmiany kierunku lub toru ruchu.
Niedopuszczalne jest stosowanie progów zwalniających:
– na drogach krajowych i wojewódzkich,
– na miejskich drogach ekspresowych, ulicach głównych ruchu przyspieszonego (GP), ulicach głównych (G),
– na ulicach i drogach wyjazdowych pojazdów straży pożarnej, stacji pogotowia ratunkowego itp.,
– na ulicach i drogach, w przypadku kursowania autobusowej komunikacji pasażerskiej, z wyjątkiem progów wyspowych,
– na jezdniach innych niż bitumiczne, jeżeli nie można zastosować oznakowania poziomego P-25 „próg zwalniający”,
– na łukach dróg i w innych przypadkach, gdy ich obecność może powodować zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Progi zwalniające nie mogą być umieszczane dalej niż:
– 60 m od linii zatrzymania przy znakach B-20 „stop” lub B-32 „stój – kontrola celna”,
– 40 m od końcowego punktu łuku poziomego drogi o promieniu wewnętrznym Rmax. = 25 m i kącie zwrotu większym od 70°,
– 60 m od miejsca lub obiektu wymuszającego zmniejszenie prędkości pojazdów, np. skrzyżowania ulic lub dróg, wymagających zmiany kierunku ruchu co najmniej o 70°.
Progi zwalniające nie mogą być umieszczane bliżej niż:
– 40 m od skrzyżowania ulic lub dróg, z wyjątkiem progów płytowych, na których wyznaczono przejście dla pieszych lub przejazd dla rowerzystów,
– 20 m od końcowego punktu łuku poziomego drogi, gdy wewnętrzny promień łuku jest mniejszy od 50 m,
– 20 m od punktu początkowego spadku drogi, gdy spadek ten przekracza 10%,
– 30 m od przejścia dla pieszych (nie dotyczy progów z przejściami dla pieszych),
– 20 m przed i za przejazdem kolejowym oraz 15 m przed i za przejazdem tramwajowym, licząc od skrajnej szyny toru na przejeździe,
– 25 m od najbliższej części wiaduktu lub innej konstrukcji nośnej.
Ponadto nie umieszcza się progów zwalniających na obiektach mostowych i w tunelach, nad konstrukcjami inżynierskimi, takimi jak przepusty, przejścia podziemne, komory instalacji wodociągowych i c.o. itp., oraz w odległości mniejszej niż 25 m od nich ze względu na niszczący wpływ wstrząsów powodowanych przejeżdżaniem pojazdów samochodowych.
Ze względu na ukształtowanie w planie drogi stosuje się następujące progi zwalniające:
– listwowe – wykonane na szerokości całej drogi w formie elementu listwowego jednolitego lub składanego z segmentów,
– płytowe – wykonane w formie płyty przez odpowiednie ukształtowanie nawierzchni jezdni lub ułożenie i zamocowanie na niej odpowiedniej konstrukcji,
– wyspowe – wykonane w formie wydzielonej wyspy lub wysp umieszczonych na jezdni.
Na progach zwalniających płytowych o długości płyty L>4 m dopuszcza się wyznaczanie przejść dla pieszych lub przejazdów dla rowerzystów.
Urządzenia odwadniania jezdni muszą być wykonane i utrzymane w sposób wykluczający zbieranie się wody lub powstawanie tafli lodu przed i za progiem zwalniającym. W przypadku trudności w zapewnieniu takiego odwodnienia dopuszcza się stosowanie progów skróconych. Odwodnienie jezdni odbywa się wtedy ciekiem. Urządzenia odwadniania jezdni muszą być wykonane i utrzymane w sposób wykluczający zbieranie się wody lub powstawanie tafli lodu przed i za progiem zwalniającym. W przypadku trudności w zapewnieniu takiego odwodnienia dopuszcza się stosowanie progów skróconych. Odwodnienie jezdni odbywa się wtedy ciekiem przykrawężnikowym.
Progi zwalniające powinien poprzedzać znak A-11a „próg zwalniający”. W zależności od potrzeb progi zwalniające mogą być stosowane pojedynczo lub w seriach liczących co najmniej 3 progi. W przypadku serii progów każdy kolejny próg umieszcza się w odległości nie mniejszej niż 20 m i nie większej niż 150 m od progu poprzedzającego. Odległość między poszczególnymi progami w serii należy wyznaczać w oparciu o warunki lokalne, natężenie ruchu (prędkości pojazdów) itp.
Jeżeli na danej ulicy lub obszarze obowiązuje ograniczenie prędkości do wartości umożliwiającej łagodny przejazd przez próg, to przed progiem umieszcza się tylko znak A-11a z tabliczką T-1 określającą odległość do progu. W uzasadnionych przypadkach zaleca się stosowanie znaku A-11a z tabliczką T-2. Oznakowanie pionowe nie zwalnia z wymogu odpowiedniego oznakowania poziomego każdego progu znajdującego się na danym terenie.
Decyzję o zastosowaniu w organizacji ruchu na drogach odpowiednich rozwiązań, w tym dotyczących progów zwalniających, podejmuje właściwy organ zarządzający ruchem na drodze albo podmiot zarządzający drogą wewnętrzną. Podmioty te, w myśl przepisów rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem, rozpatrują projekty organizacji ruchu oraz wnioski dotyczące zmian organizacji ruchu. Organ zarządzający ruchem albo podmiot zarządzający drogą wewnętrzną zatwierdzają projekt organizacji ruchu, akceptując tym samym rodzaj i sposób umieszczenia znaków drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym również progów zwalniających.
Kompetencje w zakresie zarządzania ruchem na drogach określa ustawa - Prawo o ruchu drogowym:
─ Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zarządza ruchem na drogach krajowych,
─ marszałek województwa zarządza ruchem na drogach wojewódzkich,
─ starosta zarządza ruchem na drogach powiatowych i gminnych.
Kompetencje ww. organów nie obejmują zarządzania ruchem na drogach publicznych położonych w miastach na prawach powiatu, w których organem zarządzającym ruchem, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych, jest prezydent miasta.
Zarządzanie ruchem na drogach wewnętrznych, w tym w strefie ruchu i strefie zamieszkania, należy do podmiotu zarządzającego tymi drogami.
Zgodnie z przepisami rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem organizację ruchu, w szczególności zadania techniczne polegające na umieszczaniu i utrzymaniu znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu (m.in. progów zwalniających), realizuje na własny koszt zarząd drogi. Natomiast stosownie do przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym, podmioty zarządzające drogami wewnętrznymi, ustalając organizację ruchu na tych drogach stosują znaki i sygnały drogowe oraz zasady ich umieszczania wynikające z ustawy i jej przepisów wykonawczych. Koszt oznakowania drogi wewnętrznej ponosi podmiot zarządzający drogą.
Oceny zastosowanych w organizacji ruchu na drogach znaków drogowych urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (w tym progów zwalniających) w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami oraz w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego dokonuje organ sprawujący nadzór nad zarządzaniem ruchem. Zgodnie z przepisami ustawy – Prawo o ruchu drogowym nadzór nad zarządzaniem ruchem na drogach wojewódzkich, powiatowych, gminnych, publicznych położonych w miastach na prawach powiatu i w mieście stołecznym Warszawie oraz wewnętrznych położonych w strefach ruchu lub strefach zamieszkania sprawuje właściwy wojewoda.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Słynna pani od złych szyn potrzebuje pomocy
@WujStefan pisze: "Zły nowotwór nie daje żyć... może ktoś zechce wesprzeć ekspertkę od szyn."
Dzień dobry,
Zarząd Portu Lotniczego Wrocław porozumiał się ze związkami zawodowymi i tym samym zakończył trwający od 1 lipca tego roku spór zbiorowy na wrocławskim lotnisku.
· W wyniku porozumienia wszyscy pracownicy lotniska otrzymają dodatek frekwencyjny w wysokości 400 zł brutto miesięcznie z wyrównaniem od lipca tego roku. Od stycznia 2023 roku premia zostanie również włączona do wynagrodzenia podstawowego pracowników lotniska.
· Dodatek frekwencyjny dostaną również ci pracownicy, którzy premię otrzymali już wcześniej m.in. Straż Ochrony Lotniska i Lotniskowa Straż Pożarna.
· W porozumieniu ze związkami zawodowymi, władze Portu Lotniczego Wrocław zobowiązały się do wypłacenia pracownikom premii uznaniowej za IV kwartał tego roku pod warunkiem osiągnięcia przez spółkę dodatniego wyniku finansowego za rok 2022.
Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 07 października 2022 r.
Informacja prasowa
Podpisano porozumienia ws. sporu zbiorowego w Porcie Lotniczym Wrocław
Zakończył się spór zbiorowy na wrocławskim lotnisku. Pracownicy Portu Lotniczego Wrocław otrzymają premię w wysokości 400 zł brutto miesięcznie.
3 października Zarząd Portu Lotniczego Wrocław porozumiał się ze związkami zawodowymi i tym samym zakończył trwający od 1 lipca tego roku spór zbiorowy. - Podpisane porozumienie sankcjonuje rozmowy dotyczące podwyżki płac dla pracowników Portu Lotniczego, a także gwarantuje wolę dalszej współpracy zarządu ze związkami. To dla nas jedna z najistotniejszych kwestii w obszarze zarządzania lotniskiem, ponieważ jego siłę stanowią ludzie i chcemy, aby czuli się doceniani za swoją ciężką pracę. Dziękuję obu związkom zaangażowanym w negocjacje, a także panu Kazimierzowi Kimso, przewodniczącemu Zarządu Regionu Dolny Śląsk NSZZ "Solidarność", który odegrał ważną rolę podczas ostatniego etapu negocjacji, za konstruktywne rozmowy i dobrą współpracę – mówi Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław, który wraz z wiceprezesem Przemysławem Myszakowskim sygnował porozumienie ze strony lotniska. Najważniejsze ustalenia porozumienia ze związkami zawodowymi dotyczą dodatku frekwencyjnego w wysokości 400 zł brutto miesięcznie dla wszystkich pracowników lotniska z wyrównaniem od lipca tego roku. Dodatek, zwany również premią frekwencyjną, zostanie włączony do wynagrodzenia podstawowego wszystkich pracowników lotniska od 1 stycznia 2023 roku. Jednocześnie pracownicy, którym premię wypłacono wcześniej (m.in. Straż Ochrony Lotniska i Lotniskowa Straż Pożarna), otrzymają kolejne 400 zł brutto. - Najistotniejszym elementem negocjacji było dla nas włączenie premii frekwencyjnej do wynagrodzenia zasadniczego, co dzięki determinacji K.Z. Solidarność nastąpi automatycznie od nowego roku. To dobre wiadomości dla pracowników lotniska – mówi Henryk Zajączkowski, przewodniczący K.Z. Solidarność.
Z kolei Grzegorz Wasąg, przewodniczący ZZPPL podkreśla: - Dzięki staraniom Zawodowego Związku Pracowników Portu Lotniczego udało się wyasygnować dodatek frekwencyjny dla pracowników lotniska za ich intensywną pracę w sezonie letnim. Cieszy również fakt, że negocjacje z zarządem otworzyły drogę do dalszych rozmów na temat wzrostu płac.
W porozumieniu ze związkami zawodowymi władze Portu Lotniczego Wrocław zobowiązały się do wypłacenia pracownikom premii uznaniowej za IV kwartał tego roku pod warunkiem osiągnięcia przez spółkę dodatniego wyniku finansowego za rok 2022. Porozumienie władz lotniska ze związkami zawodowymi wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2022 roku, a strony deklarują, że w styczniu 2023 roku usiądą do rozmów o ewentualnych podwyżkach dla pracowników Portu Lotniczego Wrocław.
Dzień dobry,
Prawie 50 połączeń do najpopularniejszych miejsc w Europie, w tym rozkładowa nowość i beach breaki. Oto nowy zimowy rozkład lotów z Portu Lotniczego Wrocław.
· Nowy rozkład lotów startuje 30 października, a pasażerowie będą mogli wybierać spośród 49 kierunków - 39 kierunków niskokosztowych, 5 sieciowych i 5 czarterowych.
· Jesień i zima to czas beach breaków, a harmonogram rejsów sprzyja planowaniu okołoweekendowych wylotów do Hiszpanii, Włoch czy na Cypr.
· 11 grudnia do kierunków południowych dołączy również rozkładowa nowości, czyli Porto. Połączenie będą realizowały linie Ryanair.
· Dobrą wiadomością jest powrót do oferty czarterowej połączenia na Zanzibar, a także zwiększenie liczby rejsów do Monachium. Więcej miejsc dla pasażerów będzie również na trasie do Frankfurtu i w samolotach linii Wizz Air.
Zdjęcia do pobrania pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/nm3p9Stx
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 27 września 2022 r.
Informacja prasowa
Dokąd polecimy jesienią i zimą z Wrocławia? Oto nowy rozkład lotów
Blisko 50 połączeń do najpopularniejszych miejsc w Europie i rozkładowa nowość, czyli Porto. 30 października w życie wchodzi nowy zimowy rozkład lotów z Portu Lotniczego Wrocław. Zanzibar, Cypr czy Wyspy Kanaryjskiej - zobaczcie, dokąd można polecieć!
Beach break – to hasło zdominuje sezon zimowy na wrocławskim lotnisku. Nowy rozkład lotów startuje 30 października, a pasażerowie będą mogli wybierać spośród 49 kierunków (39 kierunków niskokosztowych, 5 sieciowych i 5 czarterowych), w tym tych najpopularniejszych w południowej części Europy. - W zimowej siatce lotów pozostaje lwia część popularnych kierunków południowych, które cieszą się powodzeniem wśród podróżnych przez cały rok. Wzmacnia się również oferta sieciowa, a także powracają lubiane czartery – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław i dodaje: - Po naprawdę udanym sezonie letnim liczymy na utrzymanie tendencji wzrostowej i zakończenie roku 2022 roku z ruchem pasażerskim na poziomie około 2,6 mln pasażerów. W nowym rozkładzie lotów pojawi się zapowiadana już nowość, czyli połączenie do Porto. Loty od 11 grudnia zrealizują linie Ryanair. Samoloty będą startować w niedziele i środy, a lot potrwa 3 godziny i 30 minut. Pierwszy raz w historii w zimowym rozkładzie znalazły się codzienne rejsy z Wrocławia do Dublina obsługiwane przez linie Ryanair (do tej pory było to sześć lotów w tygodniu). Wzrośnie również liczba rejsów tego przewoźnika do Malagi (od 14 grudnia będą to dwa rejsy w tygodniu), do Gdańska (z dwóch do trzech lotów tygodniowo) i do Wenecji-Treviso – tu również loty będą realizowane trzy razy w tygodniu (we wtorki, piątki i niedziele). - Te zmiany pozwolą nam zwiększyć liczbę operacji w tygodniu nawet o 13 proc. w stosunku do roku 2019 roku. Ten wynik stawia nas zdecydowanie powyżej średniej dla sześciu największych lotnisk Ryanaira w Polsce, które mają łączny wzrost o 6,7 proc. – przyznaje Dariusz Kuś.
Pora na zimowe beach breaki
Zimowy rozkład lotów zachęca do planowania city breaków i wypoczynku w południowej części Europy. W nowej siatce lotów znalazły się popularne połączenia do Hiszpanii, Włoch czy na Maltę, a jesień i zima to czas beach breaków. – Harmonogram rejsów sprzyja planowaniu okołoweekendowych wylotów prosto z Wrocławia. Wystarczy jeden lub dwa dni wolnego w pracy, by cieszyć się kilkudniowym wypoczynkiem nad Morzem Śródziemnym lub Oceanem Atlantyckim – zauważa Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław. Na zimowy beach break można wybrać się np. do Palermo, Neapolu, Alicante, Barcelony, Malagi, Pafos, Larnaki czy na Maltę. W nowym rozkładzie lotów wśród popularnych kierunków południowych znalazło się siedem włoskich (Bolonia, Mediolan, Palermo, Wenecja-Treviso, Rzym, Turyn i Mediolan), cztery hiszpańskie (Alicante, Malaga, Barcelona i Lanzarote), dwa cypryjskie (Larnaka i Pafos), jeden portugalski (Porto) i połączenie na Maltę. Do większości z tych miejsc przewoźnicy będą latali dwa, a nawet trzy razy w tygodniu. - Dodatkowo we wrześniu Wizz Air wymienił maszyny na większe A321, co sprawiło, że liczba oferowanych miejsc w samolotach wzrosła z 180 do 230. Przykładem mogą być np. samoloty na Lanzarote, gdzie liczba miejsc dla pasażerów zwiększyła się o ponad 20 proc. – wylicza Cezary Pacamaj. Jesień i zima to również doskonała okazja, by zwiedzić Gruzję (loty we wtorki i soboty) czy Islandię (loty w poniedziałki i piątki), a także skandynawskie stolice – Oslo i Sztokholm. Nie można oczywiście zapomnieć o lotach do Billund, gdzie znajduje się słynny Legoland. W grudniu można tam poczuć prawdziwie świąteczny klimat za sprawą specjalnego zimowego lodowiska, bożonarodzeniowych instalacji i 400 choinek, które od 26 listopada pojawią się na terenie parku rozrywki. Nowy rozkład lotów to oczywiście bogata siatka połączeń do Wielkiej Brytanii (Bournemouth, Bristol, East Midlands, Edynburg, Leeds, Liverpool, Londyn, Manchester, Newcastle, Doncaster) i Irlandii (Dublin, Shannon).
Biznes lata częściej
Jesień i zima zapowiada się dobrze również dla biznesu, bo na najpopularniejszych kierunkach przewoźnicy sieciowi zwiększyli liczbę rejsów. Lufthansa dodała nowy lot z Wrocławia do Monachium w czwartki i piątki o godz. 17.25 (łącznie w czwartki i piątki będą realizowane trzy połączenia). Przewoźnik zmienił też samoloty do Frankfurtu na większe (Embraer 190), dzięki czemu liczba miejsc dla pasażerów z Wrocławia zwiększy się o 25 proc. W rozkładzie połączeń sieciowych znalazły się loty do Warszawy (sześć połączeń dziennie od poniedziałku do piątku i pięć w niedziele), do Zurychu (SWISS) – w poniedziałki i piątki, a także do Amsterdamu (KLM) – codziennie z wyjątkiem czwartków.
A może podróże zorganizowane?
Sezon zimowy to również lubiane czartery. Do rozkładu wróciło połączenie na Zanzibar, a w siatce lotów są również Wyspy Kanaryjskie - Fuerteventura, a także Egipt (Marsa Alam, Hurghada) i Turcja (Antalya). Dodatkowo jesienią i zimą część połączeń będzie realizowanych w formie czarter mix, co oznacza, że w samolotach przewoźników niskokosztowych będą mogli podróżować pasażerowie, którzy wykupili wycieczki w biurach podróży. Dotyczy to lotów na Lanzarote i Maltę, a także do Pafos, Larnaki, Malagi i na lotnisko Barcelona El Prat.
List
---------- Forwarded message ----------
From:
Telewizja Opera <telewizjaopera na
gmail.com>
Date: Thursday, September 22, 2022
Subject: skarga na cenzurę treści
To: wojciech.paczynski na
polskapress.plDzień dobry. Ja rozumiem jakiego mają Państwo właściciela ale dziś jest dzień bez samochodu. Jako mała redakcja bylismy w stanie zrobić tematy transportu ekologicznego w ok. 60 lokalnych mutacjach online. Czy przesłać linki?
Państwo zaś nawet nie wspomnieliście w wydaniu papierowym gazeta lubuska z dzisiaj- ani słowem ze jest dzień bez samochodu.
To trochę przesada.
Pozdrawiam
Adam
Polish news agency
--
--
null
Otrzymałem
---------- Forwarded message ----------
From:
media <media na
mi.gov.pl>
Date: Wednesday, September 21, 2022
Subject: RE: w sprawie rowerów miejskich
To: Adam Fularz <adam na
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
Ministerstwo Infrastruktury nie jest właściwe w sprawie, o którą Pan pyta.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
tel. 22 630 11 22
(..)
@MI_GOV_PL
facebook.com/MIGOVPL
From: Adam Fularz [mailto:adam wieczorna.pl]
Sent: Saturday, September 3, 2022 12:26 AM
To: media <media na mi.gov.pl>
Subject: w sprawie rowerów miejskich
Szanowni państwo
Istnieje możliwość wypożyczenia tzw. rowerów miejskich ale jedynie przez aplikację co zwykle odstrasza osoby które aplikacji nie chcą na swoich telefonach komórkowych. W dodatku takie systemy nie działają poprawnie- na przykład w Łodzi na 152 stacjach powinno być 1520 rowerów- zostało ich jedynie 13 a reszta jest porozrzucana po mieście zaś aplikacja ma problemy, jeśli wierzyć doniesieniom.
Czy MI nie powinien powołać oficera rowerowego do tego typu problemów i czy Minister zatrudnia kogokolwiek do spraw stricte rowerów miejskich? Takie systemy jak ów rozpadły Łódzki Rower Publiczny istnieją w szeregu innych miast.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
--
null
Dzień dobry,
Rusza nowe jesienne połączenie z wrocławskiego lotniska. Już 30 października polecimy razem z liniami Ryanair do portugalskiego Porto.
· Porto to jedno z najchętniej odwiedzanych miast w Portugalii. Jego symbolem jest okazały most Ludwika I. Turyści cenią Porto za klimatyczne uliczki starówki, zabytki, plaże i doskonałą kuchnię.
· Loty z Wrocławia do Porto będą realizowane dwa razy w tygodniu – w niedziele i w środy. Bilety można już rezerwować w systemie przewoźnika.
· Porto to jeden z 28 kierunków oferowanych przez linie Ryanair w zimowej siatce lotów z Wrocławia. Łącznie przewoźnik będzie realizował 150 lotów tygodniowo, a docelowo od marca 2023 do marca 2024 roku chce przewieźć ze stolicy Dolnego Śląska 1,5 mln pasażerów.
Zdjęcia do pobrania pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/tJ3Zl64O
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 16 września 2022 r.
Informacja prasowa
Jesienna nowość w rozkładzie lotów z Wrocławia. Polecimy do Porto!
Spacer nadbrzeżami rzeki Duero, zwiedzanie wpisanej na listę światowego dziedzictwa UNESCO starówki i delektowanie się lokalną kuchnią. Linie lotnicze Ryanair właśnie ogłosiły nowy kierunek z wrocławskiego lotniska. Od 30 października z Wrocławia polecimy do drugiego największego miasta w Portugalii – Porto.
Uwielbiane przez turystów, zachwycające swoją zabytkową architekturą i przyciągające aromatem owoców morza. Porto to jedno z najchętniej odwiedzanych miast w Portugalii. Teraz będzie je można zwiedzić również jesienią i zimą. Ryanair właśnie zapowiedział start nowego połączenia z Wrocławia. Od 30 października do Porto polecimy dwa razy w tygodniu. – Portugalia to szczególny kierunek, wyczekiwany przez wielu pasażerów. Porto przyciąga turystów, oferując im zarówno wypoczynek na plaży, jak i spacery klimatycznymi uliczkami miasta. W listopadzie temperatury wynoszą tam około 20 stopni Celsjusza, co sprawia, że kierunek będzie idealną propozycją na city break jesienią i zimą – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Samoloty będą startować w niedziele o godzinie 11.25 z Wrocławia i o 6.30 czasu lokalnego z Porto. W środy odlot z Wrocławia planowany jest na godzinę 20.15, a z Porto na 15.20 czasu lokalnego. Lot trwa 3 godziny 30 minut. – Po ogłoszeniu rozbudowy naszego centrum obsługi technicznej samolotów we Wrocławiu i utworzeniu 200 dodatkowych miejsc pracy dla inżynierów, nowe połączenie jeszcze bardziej podkreśla zaangażowanie Ryanaira w rozwój na wrocławskim lotnisku. Dodatkowo nasi klienci mogą teraz zarezerwować bilety w promocyjnych cenach już od 99 zł za podróż w jedną stronę od października tego roku do stycznia 2023 roku. Rezerwacji należy dokonać bezpośrednio na www.ryanair.com do soboty 17 września – mówi Jason McGuinness, dyrektor handlowy Ryanair.
Zabytkowe Porto. Co warto zobaczyć?
Symbolem Porto, porównywalnym do wieży Eiffla, jest most Ludwika I (zaprojektował go inżynier pracujący w biurze słynnego konstruktora). Ta dwukondygnacyjna stalowa konstrukcja liczy sobie prawie 386 metrów długości i wygląda zjawiskowo, zwłaszcza nocą, gdy podświetla ją iluminacja. W Porto nie można również ominąć starówki, która wpisana została na listę światowego dziedzictwa UNESCO, a także deptaka nad rzeką Duero, gdzie znajdują się klimatyczne restauracje i kawiarnie. Uwagę warto poświęcić również na zwiedzanie monumentalnej Katedry Se. Dla poszukujących odpoczynku nad Oceanem Atlantyckim idealne będą miejskie plaże. Najpopularniejsze z nich to Praia das Pastoras, Praia do Ourigo czy Praia do Molhe. – Porto wzmocni naszą i tak rozbudowaną ofertę kierunków południowych. Liczymy, że to połączenie stanie się hitem sezonu jesienno-zimowego, a pasażerowie będą chętnie korzystać z uroków Portugalii i atlantyckiego wybrzeża – mówi Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.
Ryanair z mocną pozycją we Wrocławiu
Porto to jeden z 28 kierunków przewoźnika, które znajdą się w zimowej siatce lotów z wrocławskiego lotniska. Łącznie Ryanair będzie realizował 150 lotów tygodniowo, a docelowo od marca 2023 do marca 2024 roku chce przewieźć z Wrocławia 1,5 mln pasażerów. Ryanair ruszył również z rozbudową swojej bazy serwisowej w Porcie Lotniczym Wrocław. Do sierpnia 2023 roku powstanie nowy 2-stanowiskowy hangar o powierzchni 8200 mkw. Przewoźnik zamierza również zatrudnić blisko 200 osób na stanowiskach mechaników i inżynierów.