dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Propozycja wykorzystania "Kolej Plus" w województwie lubuskim dla rozwoju turystyki

Do Zarządu WL
do UG Pszczew

Szanowni Państwo,
Wiele samorządów wykorzystuje Kolej Plus do naprawy lub wymiany zużytych podkładów. Są to niewielkie koszty, a linia kolejowa na trasie Gorzów- Wierzbno-Pszczew- Międzyrzecz- Zielona Góra jest przejezdna. Są jednak odcinki wymagające pilnych prac naprawczych. Po naprawie torowiska w sezonie letnim mogłaby tutaj kursować codziennie jedna lub dwie pary pociągów "wakacyjnych" z nowymi przystankami nad jeziorami wokół Pszczewa.

Proponuję by UMWL złożył  wniosek "na ostatnią chwilę"- z projektem o nazwie: odbudowa linii ze Skwierzyny do Wierzbna i z Wierzbna do Pszczewa i Międzyrzecza za pomocą szyn staroużytecznych od stacji Wierzbno do Skwierzyny, Pszczewa i Międzyrzecza z przystankiem kolejowym w centrum Międzyrzecza- trasa pobiegłaby do nowego przystanku w centrum miasta na odcinku do ulicy Mikuły- Chrobrego. Pociągi w relacji Zielona Góra p. Wierzbno, Pszczew, musiałyby zmieniać kierunek ruchu dwukrotnie: w Wierzbnie i w Międzyrzeczu. Dodanoby też przystanki nad jeziorami etc.


Po realizacji projektu możliwe są kursy pociągów pasażerskich np. w sezonie letnim, czy kursy całoroczne podmiejskie w relacji do Gorzowa, oraz sezonowe połączenia z Gorzowa do Zielonej Góry p. Wierzbno (zm. kierunku), Pszczew, Zbąszynek.

Odcinek do odbudowy/ naprawy, uzupełnienia zniszczonych i spróchniałych podkładów:

 
   Wierzbno   (F)71,502
 
 
  Goraj   (F)
75,173
 
   Przytoczna   (F)79,809
 
   Rokitno   (F)82,347
 
 
  Chełmsko   (F)
86,859
 
   Skwierzyna   (F)92,635

Co z torowiskiem nad jeziorami w Pszczewie? Teraz do Pszczewa nad jezioro trzeba jeździć tylko samochodem. Pociąg dojechał tam w zeszłym roku tylko raz. Jest to kolejny odcinek do naprawy zniszczonych podkładów etc.:

  Wierzbno   (F)
0,0000
 
 
  Zielomyśl   (F)
4,392
 
 
  Pszczew   (F)
8,793
 
 
  Policko   (F)
15,641
 
 
  Bobowicko   (F)
19,136
 
 21,649
 
 
  Międzyrzecz   (F)
22,880

-- 
Wnoszę do Zarządu WL o podjęcie decyzji o sfinansowaniu wymiany zużytych podkładów na linii przez Pszczew, z programu Kolej Plus, i złożenie wniosku na ostatnią chwilę. 

Opr.
Adam Fularz

wszystkie opisy linii pochodzą z serwisu bazakolejowa.pl

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Posted by Telewizja Opera on 21:39. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Propozycja wykorzystania "Kolej Plus" w województwie lubuskim dla rozwoju turystyki

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery