dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

UM Poznań odpowiada dot. Kolej Plus


Redakcja serwisu otrzymała list :
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: <rzecznik na s. um.poznan.pl>
Data: wtorek, 18 sierpnia 2020
Temat: ODP. Kolej Plus
Do: adam.fularz na s. wieczorna.pl


Panie Redaktorze,

poniżej odpowiedź Grzegorza Kamińskiego, dyrektora Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta:

Kolejowe przewozy pasażerskie wykonywane są po infrastrukturze kolejowej, należącej do Skarbu Państwa i zarządzanej przez Zarządcę infrastruktury kolejowej – spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Miasto Poznań może być zaledwie jednym z wnioskodawców o przywracanie połączeń na istniejących trasach lub budowę nowych linii kolejowych.

Mając jednak na uwadze potrzebę zwiększenia udziału w transporcie publicznym kolei metropolitalnej, zintegrowanej z lokalnymi systemami transportu zbiorowego, już w 2013 r. (temat został zainicjowany dużo wcześniej i poprzedzony badaniami w ramach Stowarzyszenia Metropolia Poznań) podpisywano szereg listów intencyjnych, których sygnatariuszami byli zarówno Stowarzyszenie Metropolia Poznań, Województwo Wielkopolskie, PKP PLK SA oraz liczne zainteresowane samorządy. 26 listopada 2013 r. 32 zainteresowane podmioty (rok później umowę sygnowało już 38 podmiotów) zainicjowały Umowę Partnerstwa, której celem było opracowanie tzw. Masterplanu dla Poznańskiej Kolei Metropolitalnej (PKM). Organizatorem przewozów, sprawującym też nadzór nad Spółką Koleje Wielkopolskie jest Marszałek Województwa. W grudniu 2017 r. podpisano pierwsze porozumienia, zawierające deklaracje partycypacji w kosztach przewozów PKM a w kwietniu 2018 umowy o dofinansowanie przejazdów. 10 czerwca 2018 r. uruchomione zostały pierwsze połączenia w kierunkach Jarocin, Grodzisk Wlkp, Nowy Tomyśl i Gołańcz. Obecnie połączenia Poznańskiej Kolei Metropolitalnej umożliwiają, oprócz wymienionych powyżej, także dojazdy do Gniezna, Wrześni i Rogoźna Wlkp. Dla okresów szczytu komunikacyjnego dąży się do częstotliwości co 30 minut (docelowo jeżeli infrastruktura i tabor pozwoli nawet co 15') w pozostałych okresach doby co 60 minut.

Powstawanie nowych przystanków pasażerskich jest odpowiedzią na apele mieszkańców i potrzeby bilansowania kosztów funkcjonowania PKP. W roku 2018 reaktywowano Przystanek Poznań-Podolany, wcześniej remontowano Poznań Kiekrz czy przesunięto Poznań Junikowo. W planach pozostaje proponowane przez PKP PLK dostosowanie Kolejowej obwodnicy towarowej dla ruchu pasażerskiego. Miałyby tam powstać nowe przystanki Poznań Franowo, Poznań Kobylepole, Poznań Zieliniec, Poznań Karolin/Koziegłowy (sprawą otwartą jest przesunięcie dotychczasowych peronów Poznań Karolin na linii nr 356 w kierunku obwodnicy i stworzenie zintegrowanego węzła przesiadkowego), Poznań Naramowice, Poznań Piątkowo (możliwy również Poznań Mateckiego), Poznań Suchy Las. Oprócz wymienionych czynione są starania dla docelowego wybudowania na Strzeszynie łącznicy kolejowej i lokalizację nowych przystanków Poznań Druskienicka (l. 354) i Poznań Jeżyce w pobliżu ul. Niestachowskiej (l.351 i 354), Poznań Grudzieniec (l. 351), Poznań Hetmańska w rejonie wiaduktu nad ul. Hetmańską (l. 3,271,272), Poznań Zawady na wiadukcie nad ul. Hlonda, Poznań Smochowice, Poznań Świerczewo czy w Nowej Wsi w gminie Swarzędz, Skórzewie, Dopiewcu, Koninku i Krzyszkowie.  Każdorazowo planowane przystanki czy rozbudowa układu torowego zależna jest od zbilansowania przez kolej środków z uwzględnieniem środków Unii Europejskiej.

Możliwość powstania trasy kolejowej do Lotniska Poznań Ławica była przedmiotem badań zleconych przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego. Przy wielkości ruchu lotniczego, wydzielenie pasów dla autobusów miejskich i TAXI, wzdłuż ul. Bukowskiej, wychodzi na przeciw dzisiejszym potrzebom obsługi lotniska. Równolegle w ramach prac projektowych  Wstępnego Studium Wykonalności Poznańskiego Węzła Kolejowego, zleconych przez PKP PLK S.A. rozważane jest połączenie kolejowe w kierunku Tarnowa Podgórnego, które mogłoby również obsłużyć lotnisko na Ławicy. 

Reasumując Miasto Poznań, poprzez solidarne wraz z innymi samorządami współfinansowanie przejazdów pasażerskich, skutecznie oddziaływuje na częstotliwość połączeń kolejowych. Uzgodniono także z PKP Przewozy Regionalne  oraz Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego honorowanie biletów ZTM zapisanych na karcie PEKA, jako opłaty za przejazd koleją w granicach Miasta Poznania. W dokumentach planistycznych rezerwowane są tereny pod lokalizację tras kolejowych. W przypadku organizacji przez PKP nowych przystanków pasażerskich czynione są starania dla ich właściwego powiązania z otaczającą tkanką miejską celem zapewnienia sprawnego dojścia, dojazdu oraz możliwości przesiadania się na miejski transport zbiorowy.

Z wyrazami szacunku

Daria Kulczewska
stanowisko ds. współpracy z mediami

Urząd Miasta Poznania
Biuro Prasowe
plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań
tel. (...)



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Posted by Telewizja Opera on 01:52. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for UM Poznań odpowiada dot. Kolej Plus

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery