dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Propozycja planu remontu kanałów żeglugowych gminy Drawno oraz powiązania w jeden kompleks jezior

Urząd Gminy Drawno 
Urząd Miasta Drawno 73-220 Drawno, Kościelna 3
-- 
do 
  • Burmistrz i Radni gm Drawno 

Szanowni Państwo,
Przesyłam propozycję redakcji:

Wygenerowanie kilkukrotnie większego potencjału atrakcyjności turystycznej dzięki remontowi sieci kanałów Pojezierza Drawskiego

"Drawskie Mazury"

Cel to podniesienie mostów dla żeglugi i naprawa kanałów i Drawy (rzeczki Drawy skanalizowanej) dla jachtów i żaglówek, a nawet do kategorii 1a miejscami, na odcinkach, dla możliwości wprowadzenia statków turystycznych w przyszłości. Dla jachtów i łodzi motorowych (te tylko na wybranych akwenach) udrożnionoby sieć kilku kanałów łączących akweny pojezierza. Podniesiony przyczółki mostów dla udrożnienia prześwitów dla żeglugi jachtem ze złożonym masztem.


Sieć A:

Jezioro Krzywy Róg 
kanał Krzywy Róg
Jezioro Dubie
rozważenie podniesienia mostu w ciągu ul. Kolejowej dla jachtów
Jezioro Rudno
Kanał Drawa Skanalizowana
Jezioro Płytkie

Sieć B na północy gminy, połączenia z innymi sieciami dróg wodnych

Jezioro Głębokie
rzeka Głęboka
Jezioro Trzebuń 
Jezioro Pańskie


-- 
Propozycja planu remontu kanałów żeglugowych gminy Drawno oraz powiązania w jeden kompleks jezior

List do radnych gminy

Szanowni Państwo,
Będąc przez weekend na Mazurach, nie mogłem uwierzyć własnym oczom. Połączenie jezior kanałami w jeden akwen tak rozwinęło turystykę, że kanały są zakorkowane jachtami, łodziami, statkami, płynie się w rzędzie statków. Ten sam rodzaj inwestycji proponuję sfinansować z funduszy PGW Wody Polskie i środków UE w okolicach Drawna.

Sądzę że istnieje potencjał dla stworzenia w regionie Drawna małej namiastki Mazur. 

Pytania redakcji:
Czy możliwe jest połączenie poprzez rozbudowę obecnych kajakowych, zarośniętych i zamulonych połączeń wodnych i zastąpienia ich kanałem nieznacznie tylko poszerzonym i pogłębionym dla jachtów i żaglówek dla jezior:



Sieć A:

Jezioro Krzywy Róg 
kanał Krzywy Róg
Jezioro Dubie
rozważenie podniesienia mostu w ciągu ul. Kolejowej - konieczne dla  żeglugi
Jezioro Rudno
Kanał Drawa Skanalizowana
Jezioro Płytkie

Sieć B na północy gminy, połączenia z innymi sieciami dróg wodnych

Jezioro Głębokie
rzeka Głęboka
Jezioro Trzebuń 
Jezioro Pańskie

i połączenie rzeką Prostynią z resztą poj. Drawskiego 

Jezioro Lubie
Jezioro Wielkie Dębno przez dalszy ciąg Drawy
Jezioro Małe Dębno
podniesienie mostu w ciągu drogi 175
Jezioro Wiry
Jezioro Koźlanka przez Kanał Koźlanka
Jezioro Zły Łęg
Jezioro Strunowo
kanał Hetmański
Jezioro Mielno
Kanał Hetmański, rzeka Prostynia
Jezioro Prostynia
rzeka Prostynia
rzeka Głęboka
Jezioro Trzebuń 
Jezioro Pańskie

Po wizycie na Mazurach w ten weekend podnoszę temat korzyści wypływających dla rozwoju turystyki poprzez wzajemne połączenie siecią kanałów żeglugowych dla jachtów i żaglówek- obecnych akwenów wokół Drawna.

Jak wynika z mapy, akweny te są obecnie już połączone, ale nie wiadomo, czy droga wodna jest należycie oznakowana, należycie utrzymana, pogłębiona i czy jest przejezdna dla jachtów (mosty mogą blokować żeglugę, konieczne jest ich podniesienie). Wiele jezior nie jest dobrze połączonych mimo że wymaga to kanałów o głębokości nieznacznie tylko większej niż obecnie by znacznie rozbudować potencjał dla turystyki wodnej w regionie Drawna. 

Proszę o odniesienie się do propozycji niewielkich inwestycji. Akweny w większości już obecnie są połączone, w propozycji idzie mi o takie rozbudowanie ich połączeń, by wytworzyć potencjał dla turystyki wodnej w rodzaju tego spotykanego na Mazurach. Nie będzie to możliwe bez połączenia jezior siecią niewielkich, płytkich i wąskich kanałów i użeglownionych odcinków rzek. 

Pozdrawiam

Adam Fularz
ekonomista
ul. Dolina Zielona 24a, 65-154 Ziel. Góra


Przykład działań inwestycyjnych na terenie Mazur:

"Projekt „Budowa i przebudowa infrastruktury związanej z rozwojem funkcji gospodarczych na szlakach wodnych Wielkich Jezior Mazurskich wraz z budową śluzy „Guzianka II" i remontem śluzy „Guzianka I"/ Etap II B - przebudowa i umocnienie 5 kanałów na szlaku od Mikołajek do Giżycka" obejmuje pięć odrębnych zadań:

  • Przebudowę i umocnienie Kanału Tałckiego - łączącego jezioro Tałtowisko z jeziorem Tałty. Przebudowa obejmie 1,6 km kanału.
  • Przebudowę i umocnienie Kanału Mioduńskiego - łączącego jeziora Kotek i Szymon. Przebudowa obejmie 1,92 km kanału.
  • Przebudowę  i umocnienie Kanału Grunwaldzkiego - łączącego jeziora Kotek i Tałtowisko. Przebudowa obejmie 0,47 km kanału.
  • Przebudowę i umocnienie Kanału Szymońskiego - łączącego Jezioro Szymon z Jeziorem Szymoneckim stanowiącym zatokę Jeziora Jagodne. Najdłuższy kanał mazurski na szlaku od Mikołajek do Giżycka. Przebudowa obejmie 2,36 km kanału.
  • Przebudowę i umocnienie części Kanału Łuczańskiego/Giżyckiego - łączącego jeziora Niegocin i Kisajno. Kanał zlokalizowany jest w zachodniej części Giżycka. Prace remontowe obejmą 2,13 km.

Inwestycje są niezbędne ze względu na silną degradację i zły stan techniczny ubezpieczeń brzegowych kanałów łączących jeziora oraz fragmentów nabrzeży jezior służących obsłudze ruchu żeglugowego. Ograniczona jest też drożność niektórych odcinków kanałów i jezior spowodowanych złym stanem technicznym urządzeń i budowli inżynierskich (śluzy, mostów, kładek itp.).

Dzięki inwestycji na pięciu kanałach zostanie zmodernizowanych w sumie 8,5 km kluczowych szlaków wodnych od Mikołajek do Giżycka.

Wartość całego projektu to ponad 150 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 98 mln zł, wkład własny Gospodarstwa Wody Polskie to 48 mln zł, a budżetu państwa 17,5 mln zł."

wg https://mazury24.eu/aktualnosci/ruszaja-remonty-kanalow-mazurskich-utrudnien-dla-zeglugi-nie-bedzie,12200





-- 
-------
Merkuriusz Polski 
Polish News Agency polishnews.pl


-- 

Posted by Telewizja Opera on 01:33. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Propozycja planu remontu kanałów żeglugowych gminy Drawno oraz powiązania w jeden kompleks jezior

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery