dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Skarga do MI- nieprofesjonalne treści przesyłane w odpowiedziach


Jako redakcja napisaliśmy do MI w sprawie kolei w wielkich miastach. 
Oto pytanie redakcji do Ministerstwa Infrastruktury- pytałem o aglomeracje i transport. 

"Czy według MI planowane są jakieś działania rządu na poziomie kolei aglomeracyjnych? 

Według ekonomistów przyszłość należy do wielkich metropolii i aglomeracji. Tymczasem w Polsce politycy samorządowi od lat sprzeciwiają się budowie kolei miejskich i od lat stawiają na transport samochodowy w miastach czy w aglomeracjach. Polskie miasta duszą się od smogu i spalin, podczas gdy linie kolejowe miast są zwykle niewykorzystane lub wykorzystane tylko dla ruchu regionalnego i dalekobieżnego, a nie miejskiego, jak np. w Czechach czy w RFN."
(...)

Odpowiedzi Ministerstwa Infrastruktury gdzie mowa o głównym zadaniu tych kolei, sugerują niestety że wiele osób z MI nie podróżuje poza granice Polski, gdzie już w pierwszym mieście za samą granicą widać inny charakter oferty przewozowej w przewozach aglomeracyjnych, sugerują brak profesjonalnych treści przekazywanych w kontakcie z mediami (nie mam wrażenia że udzielono mi kompetentnej odpowiedzi) oraz całkowity brak kontaktu np. z kolejami aglomeracyjnymi po stronie niemieckiej, gdzie praktycznie non-stop jest nieustanny tłum, przewożą one więcej podróżnych niż koleje po stronie polskiej (wszystkie razem wzięte po stronie polskiej przewożą mniej niż najbliższy mojemu miastu system s bahn po stronie niemieckiej granicy). Koleje aglomeracyjne poza Polską z pewnością obsługują znacznie, znacznie większy zakres podróży codziennych niż dojazdy do pracy:

-- Szanowny Panie Redaktorze,

kolej aglomeracyjna służy głównie do obsługi codziennych dojazdów do pracy. Ważnym czynnikiem rozwoju kolei aglomeracyjnej jest integracja taryfowa z miejskimi środkami transportu (komunikacją miejską, miejskimi systemami rowerowymi). Ze względu na powyższą specyfikę kolei aglomeracyjnej oraz przepisy ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, tworzenie i rozwój takich systemów przewozowych zależy głównie od potrzeb jednostek samorządu terytorialnego. Ich realizacja powinna być jednak prowadzona w porozumieniu z zarządcą infrastruktury kolejowej.

Ministerstwo Infrastruktury dostrzega znaczenie aglomeracyjnych przewozów kolejowych (uznanych za perspektywiczne) wykonywanych w obszarze ciążenia metropolii, przewidując potrzebę podjęcia inwestycji infrastrukturalnych na tych obszarach. Inwestycje te mogą obejmować nie tylko budowę nowych linii, czy nowych torów (par torów) na liniach obecnie eksploatowanych, ale także rewitalizację niewykorzystywanych odcinków. Działania te będą miały również na celu dywersyfikację środków transportu, co wprost przełoży się zwiększenie ich dostępności i aktywizację dotychczas niezagospodarowanej tkanki miejskiej znajdującej się w sąsiedztwie linii kolejowych.  

W perspektywie do 2030 roku zaplanowano budowę opartych o kolej zintegrowanych systemów transportowych, w tym aglomeracyjnych. Do tego roku spodziewany jest dalszy rozwój kolejowych pasażerskich przewozów aglomeracyjnych (regionalnych), jako dogodnej formy obsługi terenów pozamiejskich.

 

Z poważaniem

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury

Posted by Telewizja Opera on 00:32. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Skarga do MI- nieprofesjonalne treści przesyłane w odpowiedziach

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery