dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

w sprawie programu "Kolej Plus": do Prezydenta Miasta Bydgoszczy

Przypomnienie
Zostało około 20 dni 
do końca naboru wniosków w programie Kolej Plus

Program Kolej Plus - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.


---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <adam.fularz wieczorna.pl>
Date: wt., 22 wrz 2015 o 12:16
Subject: do Prezydenta Miasta Bydgoszczy
To: <prezydent um.bydgoszcz.pl>


Szanowni Państwo, Jaka jest polityka władz miasta w zakresie połączenia kolejowego do portu lotniczego w Bydgosdzczy? Dlaczego torowisko jest rozbierane?
Pozdrawaim,
Adam Fularz



Listy do zarządcy portu
Szanowny Pan
Tomasz Moraczewski
Prezes Zarządu Portu Lotniczego Bydgoszcz S.A.
Szanowny Panie,
Opisuję rozbiórkę linii kolejowej- ciągu bocznic kolejowych wokół portu lotniczego w Bydgoszczy.

Czy definitywnie zrezygnowali Państwo- mimo istniejącej bocznicy w odległości ok. 1800 metrów od terminalu portu, z wykorzystania sieci kolejowej celem dowozu pasażerów?
Czy potwierdza Pan rozbiórkę ok. 1 km torowisk z zespołu bocznic wokół portu lotniczego w jego południowej części?- co się stało z szynami staroużytecznymi z tej rozbiórki? Czy port lotniczy nie jest zainteresowany przedłużeniem istniejącej bocznicy z wykorzystaniem szyn staroużytecznych? Do terminalu pozostałoby tylko kilkaset metrów spaceru, gdyby je wykorzystano.
- czy rozbiórka torów w stronę terminalu pasażerskiego jest nadal kontynuowana?


Szanowny Panie,

Dla Gazety Bydgoskiej opisuję sprawę rozkradania infrastruktury torowej (szyn, elementów torowiska, urządzeń SRK) z bocznicy kolejowej prowadzącej w stronę portu lotniczego.

Sprawa kradzieży elementów bocznicy prowadzącej z okolic planowanego przystanku Bydgoszcz- Błonie w okolice portu lotniczego w Bydgoszczy będzie głównym tematem planowanego specjalnego wydania gazety poświęconego porażce w budowie połączenia kolejowego do portu lotniczego. Opisujemy w nim los rozkradanej bocznicy kolejowej, niepowodzenie władz, mnogość rozmaitych projektów- podczas gdy w lesie złodzieje rozbierają już istniejące, niewykorzystane torowisko prowadzące w okolice portu lotniczego.

Dlaczego- mimo że istnieją tak bogate plany- dochodzi do kradzieży infrastruktury z istniejącej linii? Czy- Państwa plany- zakładają że stara linia zostanie rozkradziona, a w jej miejsce zostanie zbudowana- nowa? Dlaczego- linia w stronę portu jest nieużywana? Czy przygotowano szczegółowe plany jej przedłużenia w kierunku portu? Czy nie można jej naprawić, wykonując przystanek tymczasowy w miejscu gdzie się obecnie kończy, i dowozić pasażerów pod sam terminal- minibusami? Na razie połączenia z portu są nieliczne, więc istniejąca bocznica - wg mnie byłaby wystarczająca dla obsługi niewielkiego ruchu.

mapka proponowanego połączenia, lokalizacja rozbieranej bocznicy i sam terminal portu.

Odpowiedź Portu Lotniczego Bydgoszcz

Szanowny Panie Redaktorze,

Infrastruktura kolejowa, której dotyczy zapytanie nie jest własnością Portu Lotniczego

Bydgoszcz. Wszystkie pytania dotyczące jej stanu oraz przyszłości należy kierować do

prawomocnego właściciela.

Z poważaniem,

Marta Missima

Biuro Prasowe Portu Lotniczego Bydgoszcz S.A.


Odpowiedź zespołu prasowego Urz. Miejskiego w Bydgoszczy w sprawie naziemnego metra:

Projekt "Metro", do realizacji którego wzywa Pan od wielu lat, może stać się przedmiotem kolejnych analiz po zakończeniu budowy linii tramwajowej do Fordonu. Miasto Bydgoszcz na podstawie szeregu dokumentów i analiz wielokryterialnych, które były podstawą aplikacji o środki europejskie, skupia sie na rozbudowie linii tramwajowych, które mają szansę przyciągnąć do komunikacji miejskiej największą liczbę nowych pasażerów i znacząco skrócić czas podróży pomiędzy największymi dzielnicami miasta. (linia do Fordonu 430 mln zł, linia w ciągu ul. Kujawskiej wraz z przebudową węzła Szarych Szeregów 285 mln zł, linia wzdłuż ul. Solskiego, Pięknej i Kruszwickiej 290 mln zł).

Niezmiennie też podkreślamy, że układ sieci kolejowej w Bydgoszczy ma niski potencjał do oparcia na nim komunikacji miejskiej. Stosunkowo gęsta sieć omija największe osiedla i nie gwarantuje bezpośredniego połączenia ze ścisłym centrum miasta. System komunikacji miejskiej oparty na kolei zmuszałby większość pasażerów do korzystania na krótkich dystansach do wielu przesiadek. Zamiast skracać, wydłużałby czas podróży.

Mając jednak na uwadze znaczenie uzupełniające sieci kolejowej w miejski transporcie publicznym w ramach projektu BiT City modernizowane w 2015 roku będą stacje Leśne i Bielawy. Wraz z budową linii tramwajowej do Fordonu powstaje też praktycznie od podstaw nowa stacja Bydgoszcz Wschód. Dodatkowo zaplanowano budowę przystanku Bydgoszcz Błonie. Pozwoli to na wydłużenie linii BIT City z Torunia do stacji Bydgoszcz Błonie. Przy założeniu, że pociągi mają kursować na tej trasie co 30 minut możemy mówić, że funkcjonować będzie alternatywny korytarz transportowy Bydgoszcz Błonie - Bydgoszcz Wschód wraz z nowymi zmodernizowanymi dworcami i przystankami pełniącymi funkcje węzłów przesiadkowych. Przy dużym zainteresowaniu tą formą komunikacji możliwe będzie rozpoczęcie starań w celu rozbudowy tego modelu komunikacji w kierunku obsługi dzielnic zachodnich (niestety linia kolejowa omija najbardziej zabudowaną część osiedla Osowa Góra, „górny taras") oraz sąsiednich miejscowości np. Nakła, Szubina. Organizatorem takich połączeń jest jednak Urząd Marszałkowski.

(Dz. Prasowy UM Bydgoszcz)

Jeden fragment jest chyba błędny. Wykonano przecież szereg analiz przy budowie trasy tramwajowej na os. Fordon- nic podobnego z nich nie wynikało.

"System komunikacji miejskiej oparty na kolei zmuszałby większość pasażerów do korzystania na krótkich dystansach do wielu przesiadek. Zamiast skracać, wydłużałby czas podróży."

Odpowiedź jest w mojej ocenie- nielogiczna. Dziennie w Bydgoszczy ma miejsce ok. 100 tys. przesiadek. Kolej miejska już działała od lat 70-tych, ale została- zlikwidowana. Opisywaliśmy likwidację bocznicy kolejowej do części os. Osowa Góra, "górny taras". Dlaczego te linie zlikwidowano? Przypomnę że zlikwidowano nawet linię kolejową do śródmieścia Bydgoszczy, likwidowana tez jest linia do portu lotniczego, z okolic przystanku Błonie. Jeszcze jakiś czas temu znajdowały się tam sterty rozebranych podkładów. Dlaczego rozbierana jest linia do portu lotniczego?

Z prasy
Uważa , że idea SKM to dobry pomysł, ale w przyszłości należy ją doprowadzić do tego stopnia, jak w aglomeracji gdańskiej, aby funkcjonowała na wydzielonych torowiskach. Na pewno, na początku może korzystać z wspólnych szyn ale na pewno wpłynie to na jej rotacje, a tym samym punktualność przejazdów. Warto też pomyśleć o budowie linii SKM do Koronowa, Kcyni, Chełmży, Brzozy lub Inowrocławia.

wg https://www. !@#$%^&*.com/pages/SKM-Bydgoszcz/1406176439675858?fref=ts


W Portalu Kujawskim:

W przyszłą środę Rada Miasta w głosowaniu zdecyduje się czy miasto podejmie działania w kierunku utworzenia wzorem Trójmiasta i innych dużych miast Szybkiej Kolei Miejskiej. Stosowne poprawki do budżetu według naszych informacji złożyli radni - Marek Gralik i Bogdan Dzakanowski.
SKM najkrócej mówiąc w bydgoskim przypadku to uruchomienie pociągów pomiędzy Osową Górą i Fordonem, które kursowały by w ramach ruchu miejskiego. Dodatkowo można też pomyśleć o pociągach na trasie Fordon – Błonie (w ramach innego projektu BiT City powstanie stacja kolejowa na Błoniu) Podróż z jednego końca miasta na drugi zajęłaby około 30 minut. Oczywiście, aby to było dla pasażera atrakcyjne, powinny być honorowane komunikacji publicznej, a przy części stacji powinny powstać zintegrowane węzły przesiadkowe z autobusami. Dla przykładu jadąc z Górnego Tarasu Osowej Góry autobusem docieramy tuż pod peron stacji kolejowej i następnie w ciągu kilku minut docieramy na Leśne, Bartodzieje bądź do Fordonu. Ten system funkcjonowałby na zasadzie metra, tylko naziemnego.

Koncepcja powstania SKM w Bydgoszczy ma co najmniej dekadę. Gdy rozpoczęto na poważnie realizację BiT City postanowiono z SKM zrezygnować. Dobrze pokazują to dokumenty rozwojowe Bydgoszczy – w Strategii Rozwoju do 2015 roku budowa Szybkiej Kolei Miejskiej była zapisana, w nowym dokumencie z perspektywą do 2030 roku, takich zapisów już nie ma.

Pomysł przedstawiony w ramach dyskusji nad budżetem na rok 2015 przez Lepszą Bydgoszcz zakłada opracowanie studium realizacji, które jest konieczne dla pozyskania środków unijnych, dla remontu linii kolejowej przebiegającej przez Fordon, aby możliwy był dość częsty ruch kolejowy, modernizację torowisk na Osowej Górze, aby umożliwić zawracanie pociągów oraz powstanie przy stacji w tej dzielnicy węzła przesiadkowego dla autobusów.

Gdy w mieście rozpocznie się nad SKM szersza dyskusja, to będzie można rozważyć jeszcze wiele innych rozwiązań, które ułatwią życie bydgoszczanom. Chociażby powstanie stacji przy ulicy Grunwaldzkiej, nieopodal Unilevera, gdzie tworzy się ciekawe centrum biznesowe, o czym dużo mówi Mikołaj Głuszkowski z Metropolii Bydgoskiej. SMB proponowało swego czasu rozważenie także stacji na Wilczaku, obok pętli tramwajowej oraz stację tylko dla SKM przy pętli tramwajowej na Rycerskiej.

To wszystko pokazuje, że SKM może być dużym i ważnym projektem cywilizacyjnym dla Bydgoszczy, który doskonale by uzupełniał to co powstanie w ramach BiT City. Sam tramwaj do Fordonu bowiem nie rozwiąże bolączek tej nieco oddalonej od centrum Bydgoszczy dzielnicy.
wg http://www.portalkujawski.pl/index.php/bydgoszcz/item/5798-szybka-kolej-miejska-moze-byc-duzym-projektem




--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.


Posted by Telewizja Opera on 01:20. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for w sprawie programu "Kolej Plus": do Prezydenta Miasta Bydgoszczy

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery