dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek o sfinansowanie naprawy linii 385 do Gościkowa/ Paradyża z programu "Kolej Plus"

Wniosek do Zarządu WL o aplikowanie do "Kolej Plus" dla przedłużenia linii kolejowej z Łagowa do Gościkowa- Paradyża

List jest skierowany do członków zarządu WL

Szanowni Państwo,
Kończy się nabór do programu Kolej Plus. Proponuję złożenie w ostatniej chwili wniosku dla wymiany zużytych podkładów na linii Łagów- Gościkowo/ Paradyż- Kałwa- Nietoperek. Dalsze fragmenty tej linii są przejezdne.

Jest to propozycja niewielkiej inwestycji w udrożnienie istniejącego szlaku, wycięcie zarośli, uzupełnienie ubytków, wymianę podkładów w miejscach styków szyn. Reszta podkładów zachowała się w stanie dobrym lub dostatecznym, 95 % podkładów w opinii redakcji to podkłady betonowe, strunobetonowe, nie wymagające wymiany. 

Możliwe połączenia rozkładowe w sezonie letnim:
  1. do Łagowa
  2. do Kaławy MRU
  3. do Gościkowa/ Paradyża
  4. ekspres regionalny Zielona Góra- Rzepin- Torzym- Łagów - Gościkowo/Paradyż- Międzyrzecz- Gorzów (przedłużenie istniejącego już połączenia sezonowego o odcinek Łagów- Sieniawa- Gościkowo/ Paradyż)
Zakres koniecznych prac
Udrożnienie szlaku kolei dla wakacyjnych sezonowych połączeń kolejowych na trasie  linii 385 jest konieczne tylko na odcinku około 20 km torowiska strunobetonowego na odcinku Sieniawa- Nietoperek p. Gościkowo/ Paradyż:


  Międzyrzecz   (F)
0,0000
 
 
  Nietoperek   (F)
7,484
 
 
  Kaława   (F)
11,323
 
 
  Gościkowo   (F)
15,301
 
 
  Staropole   (F)
22,418
 
 27,800
 
 
  Łagów   (F)
32,650
 
 
  Gronów   (F)
37,075
 
 
  Toporów   (F)
42,085


Odcinek do odbudowy w pierwszej kolejności to aż 7,8 kilometra torowiska które zarosło, może mieć ubytki:

Nietoperek   (F)
7,484  
  Kaława   (F)
11,323  
  Gościkowo   (F)
15,301







Dalsze wnioski redakcji
Domagam się drastycznych zmian w sposobie organizacji oferty turystycznej. Chcę połączeń rozkładowych sezonowych co weekend w woj. lubuskim, wzorem innych regionów kraju. Domagam się by to zarząd WL sprawdził ofertę w innych województwach i podjął decyzję, czy tego typu połączenia wakacyjne rozkładowe regularne powinny się pojawić.  Zarząd WL zaczyna dostrzegać sezonowości potoków pasażerskich, a co roku w sezonie letnim, nadal niewystarczająco wiele się zmienia w ofercie jaką zamawia i organizuje UMWL.

Oferta połączeń do Gościkowa/ Paradyża może zaistnieć dzięki wydłużeniu stałych rozkładowych sezonowych połączeń do Łagowa z Zielonej Góry. Takich połączeń jest zaledwie kilka sporadycznie w sezonie, choć powinny być w każdy weekend, i to po 1-2 pary połączeń dziennie. Konieczne jest wyznaczenie nowej lokalizacji przystanku kolei w Paradyżu/ Gościkowie- przecież jest to sanktuarium katolickie z letnim festiwalem muzyki dawnej. Dogodne miejsce to na zachód przy moście nad drogą /szosą celem organizacji węzła przesiadkowego w tym miejscu w okresie późniejszym. 

W moim odczuciu nakłady na udrożnienie zarośniętego odcinka torowiska są relatywnie niewielkie, a korzyść z rozwoju oferty połączeń turystycznych kolejowych do rejonu bunkrów MRU oraz do Gościkowa/ Paradyża na tamtejszy festiwal muzyki dawnej czy do tamtejszego seminarium, może być znaczna.

Wnoszę do UMWL o zamówienie usług nawet jako sporadycznej oferty tylko w okresie letnim. Mogą tutaj kursować weekendowe pociągi turystyczne. Ostatnio taki pociąg regionalny z Zielonej Góry przez Międzyrzecz dotarł do Nietoperka czy Kaławy jako oferta jednorazowa, turystyczna. 

Wnoszę o złożenie wniosku do "Kolej Plus", miasto Międzyrzecz na trasie spełnia wymóg demograficzny, poprawa oferty przewozowej poprawi dostępność tego miasta.
 
-- 
Z szacunkiem,
Adam Fularz
wydawca, 
Dolina Zielona24a, 65-154 Zielona Góra

Posted by Telewizja Opera on 23:33. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek o sfinansowanie naprawy linii 385 do Gościkowa/ Paradyża z programu "Kolej Plus"

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery