dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek do Rady Miasta Żychlin w sprawie bocznicy kolei do centrum miasta i programu Kolej Plus


Temat: Wniosek do Rady Miasta Żychlin w sprawie bocznicy kolei do centrum miasta i programu Kolej Plus. 


list do radnych gm. Żychlin: Propozycja odbudowy kolei pasażerskiej Łódź- Żychlin.
--

do radnych miasta i gminy Żychlin:

Rada Miejska 2018 – 2023

Przewodnicząca Rady

Elżbieta Wanda Sikora

Wiceprzewodniczący Rady

Michał Janusz Kowalik

Członkowie Rady

KLIMCZAK  Rafał  Krzysztof

KOWALSKI  Janusz Piotr

KWIATKOWSKI  Leszek

RAPSIEWICZ  Justyna

SIDWA  Agnieszka

SOBIERAŃSKA Sylwia 

STAŃCZAK Ewa

SZYMAŃSKI Stanisław

WOJTALEWICZ Krzysztof

WYPYCH Ewa Barbara

WYPYCH Zbigniew

ZAJĄCZKOWSKI Rafał

ŻURAWIK Paulina

list do radnych gm. Żychlin: Propozycja odbudowy kolei pasażerskiej Łódź- Żychlin.
Urząd miejski
ul. Barlickiego 15
99-320 Żychlin

Szanowni Państwo, 

Chciałbym zapytać o odbudowę linii kolejowej do śródmieścia Żychlina. Należy w tej sprawie natychmiast złożyć wniosek o pomoc finansową na odbudowę linii kolejowej do centrum miasta. Nabór do programu Kolej Plus prowadzi PKP PLK. 

 Przed laty do elektrowni dochodziła bocznica kolejowa. Proponuję jako ekonomista-  odtworzenie torowiska i budowę stacji Żychlin Miasto. Odchodziłbyby stąd poc. pasażerskie do Łodzi przez Łowicz i Zgierz. Początkowo kursowałyby składy spalinowe do Łowicza, w dalszej kolejności linia mogłaby zostać nawet zelektryfikowana dla połączeń- do Łodzi.
W załączeniu- opis i schemat połączenia

Załącznik:
Opis koncepcji:

Wstęp
Proponuję odbudowę bocznicy do centrum miasta Żychlin. Dzięki temu możnaby utworzyć bezpośrednio z centrum miasta Żychlin połączenia kolejowe do dworca Łódź Fabryczna. Władze miasta musiłyby wnioskować o te inwestycje do:
- programu Kolej Plus prowadzonego przez PKP PLK
- urzędu UMWŁ

Szczegóły

Pociągi mogłyby początkowo kursować tylko w godzinach szczytu komunikacyjnego.  

Znaczna część bocznicy kolejowej do centrum miasta jest jeszcze wykorzystana i istnieje.  Brak jest końcowej części torowiska na terenie miasta. Należy zorganizować obudowę tego fragmentu torowiska np. z rządowego programu "Kolej Plus". Pozwoliłoby to na dużo lepsze skomunikowanie miasta koleją niż ma to miejsce obecnie.  

Dziś trzeba długo iść pieszo- czasem ok. godziny czasu- by dojść na peron dworca z centrum miasta.  Po zmianach nowy peron dla kursów kończących bieg w cenrum miasta, ulokowanoby w pobliżu centrum miasta, na terenie np. byłej elektrowni. Początkowo kursowałaby kolej spalinowa, szynobus np. do Łowicza. Dopiero później zelektryfikownoby ten tor. 

Nowa relacja

Od czasów uruchomienia kursów z centrum Łodzi na Olechów- nie dodano nowych relacji linii kolejowych ŁKA w relacjach z oraz do Łodzi. Proponowana relacja do centrum Żychlina jest niedroga w realizacji.

Proponuję odbudowę 2- 3 km odcinka kolei do centrum miasta Żychlin. Proponuję aby 4 razy dziennie w godzinach szczytu składy ŁKA zjeżdżały z linii Kutno- Łowicz do stacji Żychlin Miasto a następnie jako składy przyspieszone, pomijając mniejsze stacje i przystanki dotarłyby do Łodzi Fabrycznej przez Mękę, Rogów i Koluszki.

Wystarczy tylko odbudowa fragmentu torowiska aby centrum miasta Żychlin uzyskało początkowo kilka kursów szynobusu spalinowgo, a po elektryfikacji odcinka- 4 dzienne połączenia kolejowe bezpośrednio do centrum miasta Łodzi.  W dodatku w przyszłości można także dobudować brakujące torowisko ze stacji Żychlin Miasto w kierunku Kutna. Nowa łącznica pozwoliłaby stworzyć wjazd kieszeniowy i obsługiwać centrum miasta kolejowo taniej l niż bocznica ze stacją na końcu.  

Korespondencja


Pytania prasowe

- jaka jest opinia UMWŁ do propozycji odbudowy odcinka do stacji Żychlin Miasto? 
 - czy UMWŁ popiera tą propozycję?
- grafiki w załączeniu


Szanowni Państwo, 
Żychlin to ponad 8-miotysięczne miasto, w dużej mierze oddalone od stacji kolejowej, mimo że jeszcze niedawno torowisko kolejowe dochodziło do centrum miasta. 

Proponujemy odtworzenie tej linii poprzez jej modernizację i naprawę oraz uzupełnienie ubytków toru na całej długości odcinka do stacji Żychlin Elektrownia- która zmieniłaby nazwę na Żychlin Miasto. Jest to– dawna towarowa stacja kolejowa w Żychlinie, w województwie łódzkim, w Polsce.

Chciałbym zaapelować o odbudowę linii kolejowej do śródmieścia Żychlina, Przed laty do elektrowni w pobliżu centrum miasta Żychlin dochodziła bocznica kolejowa. Proponujemy odtworzenie torowiska i budowę stacji czołowej - ślepo zakończonej- o nazwie Żychlin Miasto w miejscu końca bocznicy w pobliżu centrum miasta. 

Odchodziłbyby stąd poc. pasażerskie do Łodzi przez Łowicz i Zgierz. Początkowo kursowałyby składy spalinowe do Łowicza, w dalszej kolejności linia mogłaby zostać nawet zelektryfikowana dla połączeń pasażerskich- do Łodzi i Kutna.

Koszty odbudowy torowiska i budowy przystanku sfinansowane byłyby z funduszy unijnych. Apelujemy o podjęcie prac mających na celu odbudowę połączenia.

CAM00573

CAM00563














__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Posted by Telewizja Opera on 09:04. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek do Rady Miasta Żychlin w sprawie bocznicy kolei do centrum miasta i programu Kolej Plus

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery