dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Propozycja planu remontu kanałów żeglugowych Pojezierza Żywieckiego oraz powiązania w jeden kompleks jezior


Urząd Miasta Żywiec
Urząd Miejski 34-300 Żywiec, Rynek 2.
-- 
do 
  • Radni miasta

Szanowni Państwo,
Przesyłam propozycję redakcji:

Wygenerowanie kilkukrotnie większego potencjału atrakcyjności turystycznej dzięki remontowi sieci kanałów miasta Żywiec

"Żywieckie Mazury"

Poprzednie propozycje redakcji:
- wzorem miast Szwajcarii możnaby zbudować port/ marinę wzdłuż ulicy Jana Pawła II tworząc pełnoprawną marinę dla jachtów. Możnaby tutaj dodać dużą, ozdobną przystań statków turystycznych na Jeziorze Solińskim- któreby cumowały w centrum miasta, przy ulicy Dworcowej,
- Proponowałem aby kanał rzeki Soły przedzielić na pół- jedna część koryta byłaby rzeką dziko płynącą, druga byłaby wygrodzona i stałaby się kanałem żeglownym, drogą wodną dla statków "np. statku "Ziemia Żywiecka" zmierzających do nowej przystani turystycznej w centrum Żywca. 

Pytałem, czy władze miasta sądzą że pozwoli to na wzbogacenie oferty turystycznej miasta poprzez stworzenie atrakcji którą "każdy przyjezdny" będzie mógł łatwo "zaliczyć?" 

Cele i opis projektu
Cel to podniesienie mostów dla żeglugi i naprawa/ pogłębienie proponowanego Kanału Żywieckiego (wygrodzonego od rzeki dzikiej, fragmentu rzeki skanalizowanej) dla jachtów i żaglówek, a nawet do kategorii 1a miejscami, na odcinkach, dla możliwości wprowadzenia statków turystycznych w przyszłości. Dla jachtów i łodzi motorowych udrożnionoby sieć kanałów łączących akweny pojezierza włączając w to Jezioro Międzybrodzkie połączone śluzami. Podniesiony przyczółki mostów dla udrożnienia prześwitów dla żeglugi jachtem ze złożonym masztem.

  • Kanał Żywiecki - proponowana droga wodna dla statków turystycznych, jachtów etc, do centrum miasta Żywiec od Jeziora Żywieckiego, jako trwale wygrodzona dla żeglugi część koryta rzeki Soły. 
  • Jezioro Żywieckie
  • śluzy, rzeka Soła
  • Jezioro Międzybrodzkie
  • śluzy, rzeka Soła
  • Jezioro Czarnieckie przez dalszy ciąg Kanału Soła
  • Kanał Soła skanalizowana, możliwy kanał dla turystyki wodnej.
  • miasto Kęty, proponowana nowa przystań turystyczna.
-- 
Propozycja planu remontu kanałów żeglugowych Pojezierza Żywieckiego oraz powiązania w jeden kompleks jezior

List do radnych gminy

Szanowni Państwo,
Będąc przez weekend na Mazurach, nie mogłem uwierzyć własnym oczom. Połączenie jezior kanałami w jeden akwen tak rozwinęło turystykę, że kanały są zakorkowane jachtami, łodziami, statkami, płynie się w rzędzie statków. Ten sam rodzaj inwestycji proponuję sfinansować z funduszy PGW Wody Polskie i środków UE w okolicach Żywca.

Sądzę że istnieje potencjał dla stworzenia w Żywcu małej namiastki Mazur. 

Pytania redakcji:
Czy możliwe jest połączenie poprzez rozbudowę obecnych połączeń wodnych i zastąpienia ich kanałem nieznacznie tylko poszerzonym i pogłębionym dla jachtów i żaglówek dla jezior:

  • miasto Żywiec
  • Jezioro Żywieckie
  • Jezioro Międzybrodzkie
  • Jezioro Czarnieckie

Po wizycie na Mazurach w ten weekend podnoszę temat korzyści wypływających dla rozwoju turystyki poprzez wzajemne połączenie siecią kanałów żeglugowych dla jachtów i żaglówek- obecnych akwenów wokół Żywca.

Jak wynika z mapy, akweny te są obecnie już połączone, ale nie ma śluz, nie wiadomo, czy droga wodna jest należycie oznakowana, należycie utrzymana, pogłębiona i czy jest przejezdna dla jachtów. Wiele jezior nie jest dobrze połączonych mimo że wymaga to wygrodzenia z rzeki Soły kanałów o głębokości nieznacznie tylko większej niż obecnie by znacznie rozbudować potencjał dla turystyki wodnej w regionie Żywca. 

Proszę o odniesienie się do propozycji niewielkich inwestycji. Akweny w większości już obecnie są połączone, ale brakuje śluz. W propozycji idzie mi o takie rozbudowanie ich połączeń, by wytworzyć potencjał dla turystyki wodnej w rodzaju tego spotykanego na Mazurach. Nie będzie to możliwe bez połączenia jezior siecią choćby niewielkich, płytkich i wąskich kanałów. 

Pozdrawiam

Adam Fularz
ekonomista
www.poznańska.pl
ul. Dolina Zielona 24a, 65-154 Ziel. Góra


Przykład działań inwestycyjnych na terenie Mazur:

"Projekt „Budowa i przebudowa infrastruktury związanej z rozwojem funkcji gospodarczych na szlakach wodnych Wielkich Jezior Mazurskich wraz z budową śluzy „Guzianka II" i remontem śluzy „Guzianka I"/ Etap II B - przebudowa i umocnienie 5 kanałów na szlaku od Mikołajek do Giżycka" obejmuje pięć odrębnych zadań:

  • Przebudowę i umocnienie Kanału Tałckiego - łączącego jezioro Tałtowisko z jeziorem Tałty. Przebudowa obejmie 1,6 km kanału.
  • Przebudowę i umocnienie Kanału Mioduńskiego - łączącego jeziora Kotek i Szymon. Przebudowa obejmie 1,92 km kanału.
  • Przebudowę  i umocnienie Kanału Grunwaldzkiego - łączącego jeziora Kotek i Tałtowisko. Przebudowa obejmie 0,47 km kanału.
  • Przebudowę i umocnienie Kanału Szymońskiego - łączącego Jezioro Szymon z Jeziorem Szymoneckim stanowiącym zatokę Jeziora Jagodne. Najdłuższy kanał mazurski na szlaku od Mikołajek do Giżycka. Przebudowa obejmie 2,36 km kanału.
  • Przebudowę i umocnienie części Kanału Łuczańskiego/Giżyckiego - łączącego jeziora Niegocin i Kisajno. Kanał zlokalizowany jest w zachodniej części Giżycka. Prace remontowe obejmą 2,13 km.

Inwestycje są niezbędne ze względu na silną degradację i zły stan techniczny ubezpieczeń brzegowych kanałów łączących jeziora oraz fragmentów nabrzeży jezior służących obsłudze ruchu żeglugowego. Ograniczona jest też drożność niektórych odcinków kanałów i jezior spowodowanych złym stanem technicznym urządzeń i budowli inżynierskich (śluzy, mostów, kładek itp.).

Dzięki inwestycji na pięciu kanałach zostanie zmodernizowanych w sumie 8,5 km kluczowych szlaków wodnych od Mikołajek do Giżycka.

Wartość całego projektu to ponad 150 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 98 mln zł, wkład własny Gospodarstwa Wody Polskie to 48 mln zł, a budżetu państwa 17,5 mln zł."

wg https://mazury24.eu/aktualnosci/ruszaja-remonty-kanalow-mazurskich-utrudnien-dla-zeglugi-nie-bedzie,12200




Adam Fularz
Redakcja Polish News Agency
-- 
-------
Merkuriusz Polski 
Polish News Agency polishnews.pl

-- 

Posted by Telewizja Opera on 03:48. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Propozycja planu remontu kanałów żeglugowych Pojezierza Żywieckiego oraz powiązania w jeden kompleks jezior

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery