dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek do Radnych miasta Pińczów dot. Kolej Plus

Urząd miejski
Pińczów




-- 
do 
  • Burmistrz i Radni Miasta Pińczow

Szanowni Państwo,

Wnoszę do UM o złożenie wniosku w naborze programu Kolej Plus (zostało kilkanaście dni naboru) celem budowy krótkiej, liczącej kilka km torowiska, linii kolei. Kursowałby tutaj autobus szynowy relacji Kielce- Pińczów przez Stawiany Pińczowskie. 

Wnoszę aby samorząd UMP niezwłocznie złożył wniosek dot. rozbudowy i naprawy linii kolejowej do centrum miasta Pińczowa w owym programie, jako że jest on do tego celu przeznaczony i zdaniem redakcji gmina wypełnia kryteria. 

Odcinek do rozbudowy:
Powstałby nowy przystanek w centrum miasta Pińczów. Kolej dotarłaby do samego centrum miejscowości. Dotarłaby do okolic ulicy Pińczów Wąsk., po śladzie dawnych bocznic, równolegle do ścieżki rowerowej po śladzie starej kolei.  Linię kolei przedłużonoby razem z kolejką wąskotorową jednym toorem wzdłuż ulicy 3 Maja jako torowisko trójszynowe do ulicy Żwirki i Wigury- nowy przystanek lub nowe dwa przystanki objęłyby ścisłe centrum miasta. 

Na stacji Pińczów Towarowy odbudowanoby po dawnym śladzie łącznicę w kierunku stacji Pińczów Wąskotorowy, eliminując wiele zakrętów na tej trasie. 
                 
Proponuję aby gmina w I etapie projektu wybrała krótki fragment torowiska na odcinku podmiejskim do odbudowy. Byłaby to krótka linia podmiejska, budowana w tym etapie celem połączenia centrum miasta Pińczów z resztą sieci kolejowych. Może mieć ona tylko kilka km na terenie samego Pińczowa, np. odcinek turystyczny Pińczów Wąsk. do Pińczów Towarowy, na ile stać gminę i samorząd województwa. Sugeruję aby gmina na etapie składania wniosku jeszcze nie precyzowała ostatecznego przebiegu bocznicy do centrum miasta, nie jest to wymagane. Wg moich informacji, bez budowy odcinka do centrum miasta, kolej nie odzyska znaczenia w obsłudze miasta Pińczów, a połączeń -bez inwestycji w odcinek do centrum- będzie bardzo mało.


opr. Adam Fularz,
Instytut Ekonomiczny, Dolina Zielona 24a, 65-154 Zielona Góra

Uzupełnienie i korespondencja:
Opisuję jako wydawca- dla magazynowego wydania papierowego/wydania w pliku PDF- stan pasażerskiej sieci kolejowej w woj. świętokrzyskim. Przez krytyków jest on opisywany jako agonalny. Dane nie pozostawiają złudzeń- z ilością 1,8 podróży koleją na mieszkańca rocznie są Państwo w ogonie całego cywilizowanego świata i są Państwo "rekordem in minus" na wschód od linii Wisły. Prawdopodobnie w skali całego kontynentu jest niewiele lub nawet brak jest podobnych przypadków. Ze statystyk wynika że kolej pasażerska w Państwa regionie ma znaczenie marginalne i szybko zanika.

Większość linii na terenie województwa została zlikwidowana, jak np. sieć kolei dojazdowych stanowiąca większą część kilometrażu infrastruktury komunikacyjnej. Sieci takie z powodzeniem działają w wielu krajach, stanowiąc podstawę oferty połączeń regionalnych. Linie te dają się przebudowywać do wyższych standardów obsługi mimo wąskiego rozstawu torowisk. Szereg linii normalnotorowych kolei dalekobieżnej i regionalnej także uległ likwidacji, często całkowitej. 

Ukazała się mapa pokazująca ilości podróży koleją na mieszkańca rocznie w polskich województwach. Liderem jest województwo mazowieckie, najsłabszym regionem na zachód od rzeki Wisły jest woj. świętokrzyskie z zaledwie 1,8 podróży koleją na mieszkańca rocznie, czyli na mieszkańca regionu przypada średnio kilkanaście razy mniej podróży koleją rocznie niż np. w woj. pomorskim czy w sąsiednim woj. mazowieckim. Mapę opracowała fundacja Prokolej.



W 2006 roku zlikwidowano torowisko normalnotorowej linii w relacji Kielce do stacji Pińczów Towarowy. Chodzi o zlikwidowanie torowiska normalnotorowej linii w relacji do Pińczów T. na odcinku Stawiany do stacji Pińczów Towarowy.

Składam wniosek o podjęcie próby odtworzenia linii kolei normalnotorowej do Pińczowa z pomocą szyn staroużytecznych z programu Kolej Plus. Jest to 10. miasto pod względem liczby mieszkańców na
terenie województwa. Wnoszę aby samorząd podjął uchwałę w tej sprawie, aby wyznaczył koordynatora zadania i zadbał, aby wraz z nieopodal planowaną (w programie Kolej Plus) budową nowego torowiska do centrum Buska- Zdroju- odtworzono także torowisko do Pińczowa.

Proszę o odpowiedź na pytanie, czy fragment torowiska do Pińczowa Tow.
będzie odtworzony przy ewentualnej modernizacji linii kolei do Buska- Zdrój w ramach rządowego programu Kolej Plus?  Chcielibyśmy doprowadzić do reaktywacji tej linii dla przewozów podmiejskich sezonowych turystycznych na trasie Kielce- Pińczów. Czy władze samorządowe popierają tą naszą inicjatywę? Czy będą wnioskować do rządowego programu Kolej Plus o wciągnięcie odbudowy połączenia kolei- na ta listę?

Poprzednie listy:

W sprawie rozebranej linii kolejowej Stawiany- Pińczów Towarowy

Szanowni Państwo,

Z jakich powodów zlikwidowno torowisko kolei normalnotorowej do stacji Pińczów Twarowy? Chcielibyśmy doprowadzić do reaktywacji tej linii dla przewozów podmiejskicjh na trasie Kielce- Pińczów Miasto. 
Czy władze samorządowe popieraja tą naszą inicjtywę?
Pozdrawiam,

1950-01-12Stawiany Pińczowskie - Pińczów TowarowyOtwarcie linii towarowej
torów: 1; prześwit: 1435 mm

2006Stawiany Pińczowskie - Pińczów TowarowyLinia rozebrana



Stawiany Pińczowskie  

    
      Pińczów Towarowy 

Ze stacji Stawiany Pińczowskie

or główny linii Kielce - Busko
http://gdario.750mm.pl/jkd_google/stawiany-pinczow/slides/01.html

-- 


Szanowny Panie,

Zadanie organizacji przewozów regionalnych Województwo Świętokrzyskie przejęło od  2001r. W  okresie do około 2005r. ruch pociągów osobowych  prowadzony był do Stawian Pińczowskich, po czym ze względów ekonomicznych oraz bardzo niskiej frekwencji, podobnie  jak na wielu innych liniach, ruch ten został wstrzymany. Województwo nie było i nie jest właścicielem linii kolejowych dlatego jej właściciel nie miał obowiązku informować nas o jej likwidacji. Skoro linia została rozebrana musiały zaistnieć ku temu istotne czynniki jak np. wygaszenie ruchu towarowego.

W sprawie ponownej reaktywacji linii, informowaliśmy już, że Województwo nie jest zainteresowane i nie planuje uruchomiać na w/w linii osobowych połączeń kolejowych z uwagi na przewidywalne skutki ekonomiczne.

 

 

 

Pozdrawiam,

Izabella Liwanowska

 

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego

Departament Infrastruktury

Oddział Przewozów Kolejowych

--

Posted by Telewizja Opera on 00:36. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek do Radnych miasta Pińczów dot. Kolej Plus

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery