dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek do władz miasta i Radnych Miasta Zambrów dot. upływu terminu naboru programu "Kolej Plus"


Urząd miejski
ul.  Fabryczna 3,
18-300 Zambrów

Wniosek do władz miasta i Radnych Miasta Zambrów dot. upływu terminu naboru programu "Kolej Plus"

Szanowni Radni,
Wnoszę do Państwa Radnych miasta Zambrów o wnioskowanie do PKP PLK - termin naboru do 26 bm. , program o nazwie "Kolej Plus"- o odbudowę linii kolejowej:

  Czerwony Bór   (B)
0,0000
 
 8,2009
 
 
  Zambrów   (B)
13,93014


Jeszcze jutro i pojutrze trwa nabór w programie Kolej Plus, wnoszę aby gmina wypełniła wniosek w ramach naboru- do 26 bm.

Proponuję doprowadzić do reaktywacji połączenia kolejowego Zambrów- Białystok.
Sądzę że to, że owe połączenie jest nieczynne, jest pochodną polityki władz, które skupiy się na inwestycjach w sieć drogową regionu. Tymczasem sieć kolejowa uległa rozkładowi. 

Chcę przypomnieć o zmianie priorytetów UE w ostatnim okrese, na rzecz przewozów tr. zbiorowym. 

Sądzę, że dobrze przygotowane połączenie Zambrów- Białystok pozwoli skrócić czas podróży do ok. 40- 50 minut. Kursowałyby autobusy szynowe, w szczycie nawet co 1 - 2 godz.

Pociągi kursowałby z następującymi przystankami na trasie: 

  • Zambrów (nowa stacja k. Zambrów Zamtex)
  • Czerwony Bór (ewentualnie)
  • Kulesze Kościelne (ewentualnie)
  • Sokoły 
  • Łapy 
  • Białystok

Czas przejazdu: ok. 40- 50 minut, do 1 godz., prędkość 120 km/h


Jakie jest stanowisko miejscowych władz samorządowych w sprawie odbudowy połączenia do Białegostoku?  Jaki jest stan resztek torowiska do miejscowości Zambrów? Czy samorząd jest zainteresowany odtworzeniem połączenia? Czy przejąłby torowisko na stan miasta lub wsparł odtworzenie sieci kolejowej i przystanków pasażerskich? 


Pomysł: Aglomeracja połączy Zambrów i Białystok?

Zambrów i Białystok to 1. i 4. największe miasta aglomeracji podlaskiej, odległe o  ok. kilkadziesiat km. Niemniej, kolej w tej relacji ma mało korzystny przebieg, dłuższy o kilkanaście km od korytarza drogowego, ale po dogłębnym remoncie - z całą poprawną modernizacją- kolej aglomeracyjna w tej relacji, z postojami w Czerwonym Borze, Łapach i Białymstoku, pozwoliłaby sprawnie połączyć oba miasta i umożliwić wykształcenie się- dziś słabo aktywnych- powiązań wewnątrzaglomeracyjnych, dzięki powstaniu szybkiej kolei aglomeracyjnej w tej relacji.

 


Idea stworzenia kolei aglomeracyjnej wokół Białegostoku nie jest nowa. Pojawiły się nawet pierwsze próby. Kolej ma jednak w tym korytarzu lekko niekorzystny przebieg, ale po modernizacji torowiska może odzyskać pasażerów.

Sądzimy, że dobrze przygotowane połączenie Zambrów- Białystok wraz z łącznicą omijającą Czerwony Bór w kierunku wschodnim pozwoli skrócić czas podróży do ok. 45 minut- 1 godziny. Kursowałyby autobusy szynowe, w szczycie nawet co 1 - 2 godz.

Pociąg kursowałby po nowowybudownej łącznicy i kursowałby z następującymi przystankami na trasie: Zambrów -Czerwony Bór (ewentualnie)- Kulesze Kościelne (ewentualnie)- Sokoły -Łapy- Białystok.Czas przejazdu: ok. 1 godz., prędkość 120 km/h, dystans kilkadziesiat km, podział odległości: Czerwony Bór- Zambrów- 14 km, Czerwony Bór- Białystok- ok. 75 km.

Obecnie Zambrów w ogóle nie ma przewozów pasażerskich. Samo zaprojektowanie modernizacji i przygotowanie dokumentacji zajmuje sporo czasu. Czy poczyniono już jakieś kroki w tej sprawie? Wynika z listów, że sprawa jest martwa.

Przewozy pasażerskie do Zambrowa zawieszono. Łącznica omijająca Czerwony Bór w kierunku zachodnim, pozwala skrócić czas przejazdu o kilka minut, inaczej maszynista autobusu szynowego np. Łomża- Zambrów musiałby przechodzić z jednego końca składu na drugi. To trwa ok. 7-8 minut i wydłuża czas przejazdu.

W Ziel. Górze pasażerskie przewozy kolejowe w kierunku Poznania wzrosły jednakże dopiero po budowie wspomnianej  łącznicy. Skraca to czas przejazdu w kier. Łomży, Warszawy o nawet kilkanaście minut, a rentowność tej inwestycji jest policzalna. Ujęcie takiej łącznicy z kierunku Zambrów w kierunku Łomży w  planie rewitalizacji linii skróciłoby czas przejazdu w kierunku Warszawy. Warto aby jej stworzenie znalazło się w projekcie reaktywacji linii. Możliwe jest zastosownie poc. osobowych z wychylnym pudlem, o napędzie spalinowym. Umożliwi to podróż np. z prędkością 160 km/h po poprawnej modernizacji linii, dzięki własnościom tych składów. Kursują one np. na terenie byłego NRD.

Ok. 75 km toru do z Czerwonego Boru do Łap i  Białegostoku te składy powinny pokonać w czasie np. 50- 55 minut, w zależności od ilości postojów pośrednich. Nowy przystanek kolejowy w m. Zambrów w okolicy Zamtex skomunikowałby centrum miasta.


Tabl. Największe miasta aglomeracji białostockiej. Na podst. Wikipedii


1.

Białystok

295.401

102

Podlasie



4.

Zambrów

22.381

19,02

Mazowsze

Pozdrawiam,
-- 
Adam Fularz

Posted by Telewizja Opera on 13:32. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek do władz miasta i Radnych Miasta Zambrów dot. upływu terminu naboru programu "Kolej Plus"

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery