dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Przypomnienie w sprawie naprawy torowiska kolei w relacji do Zielonej Góry czy Gorzowa z Gościkowa- Paradyża


Od: Adam Fularz <Adam@wieczorna.pl>

Subject: Prośba w sprawie naprawy torowiska kolei w relacji do Zielonej Góry czy Gorzowa z Gościkowa- Paradyża



Prośba redakcji
Do władz Seminarium Duchownego w sprawie naprawy torowiska i sposobu jego sfinansowania

Sz. Ksiądz Dyrektor 


Szanowni Państwo, 

Przypominam że za 2 dni upływa termin złożenia wniosku, proszę o modlitwę i interwencję w sprawie. 

Wnoszę, aby Seminarium Duchowne złożyło wniosek do programu Kolej Plus za pośrednictwem czy też przez miasto Międzyrzecz, które ma wymaganą liczbę ludności. Wg zamierzeń redakcji, to władze seminarium mogłyby zainicjować złożenie tego wniosku. Jako redakcja chcemy zainteresować ogłoszonym ostatnio konkursem na projektu naprawy torowisk do różnych miejsc atrakcyjnych turystycznie, a miasto Międzyrzecz kwalifikuje się do projektu. 

Ponadto, Ksiądz Dyrektor może zainteresować władze województwa możliwością organizacji weekendowych pociągów pasażerskich do Gościkowa- Paradyża. Konieczne są jednak roboty na torowisku, które ma betonowe podkłady, ale na stykach szyn są drewniane, wymagające wymiany, jest ich co najmniej kilkaset. Redakcja znalazła dla Państwa program do którego należy złożyć wniosek, który może złożyć nawet samo Seminarium Duchowne za pośrednictwem władz miasta Międzyrzecza, deklarując nawet jakiś wkład, w postaci na przykład różnych form wsparcia dla takiej inicjatywy. 

Od 8 sierpnia kursują weekendowe połączenia do Łagowa z Zielonej Góry. Należy się postarać, aby mogły one dotrzeć do stacji Gościkowo- Paradyż. Bez złożenia wniosku nie będzie to możliwe. Poniżej załączam opis projektu:


Opis projektu kolei z Gorzowa czy Ziel. Góry do Gościkowa-Paradyża
Do: Seminarium Duchowne w  Gościkowie- Paradyżu



Obecnie w regionie kursuje mało połączeń kolejowych jak na możliwości gospodarce i ekonomiczne regionu. Brak jest letnich sezonowych połączeń do kurortów typu Łagów czy do bunkrów Rejonu Umocnionego MRU-  dla  rozwoju weekendowej turystyki z reszty kraju. 
 
Zwracam się aby Sz. Ksiądz Dyrektor Seminarium wyszedł z wnioskiem lub petycją o:
- złożenie przez miasto Międzyrzecz wniosku do programu Kolej Plus w wyżej opisanej sprawie.

Odcinek do odbudowy w pierwszej kolejności to aż 7,8 kilometra torowiska które zarosło, może mieć ubytki:

Nietoperek   (F)
7,484  
  Kaława   (F)
11,323  
  Gościkowo   (F)
15,301







 
Oraz  proszę o wystąpienie do UMWL o uzupełnienie sieci turystycznej weekendowej kolei pasażerskiej organizowanej przez UMWL o odcinek do Paradyża. 
 

Wnoszę o wyproszenie w UMWL:


-uruchomienie- wytrasowanie połączenia kolejowego wakacyjnego sezonowego przeez lubuskie miejsca turystyczne lub wypoczynkowe finansowanego przez władze UMWL w relacji Gorzów Wielkopolski-Międzyrzecz- Kaława MRU- Gościkowo/ Paradyż.

Możliwe jest jego uzupełnienie o- nowy przystanek przy bunkrach- ew. o dalszy ciąg Łagów Lubuski- Toporów- Torzym- Rzepin- zmiana kierunku- Zielona Góra. Także to połączenie byłoby przyspieszone na całym odcinku. 

- połączenie wykorzystałoby nieczynną obecnie linię kolei od Międzyrzecza do Gościkowa-Paradyża.  Prowadziłoby z Paradyża dalej do Nietoperka oraz Kaławy odkąd tory są już wyremontowane. 

Część trasy wymaga naprawy sfinansowanej z programu Kolej Plus, do którego wniosek złoyć musi miasto Międzyrzecz. Odcinek od Nietoperka do Gościkowa-Paradyża jest obecnie nieużywany ale ma podkłady strunobetonowe i jego przywrócenie do ruchu jest możliwe. Nie są to podkłady drewniane w związku z czym przywrócenie ruchu na tej trasie jest technicznie nieskomplikowane.  

Wnoszę o do sz. Księdza Dyrektora o akcję mającą na celu złożenie wniosku przez miasto Międzyrzecz (do programu Kolej Plus) oraz o złożenie wniosku do UMWL o zamówienie usług przewozów weekendowych na tej linii przez UMWL. 
 
-wnoszę o zaproponowanie do MWL i wnioskowanie o wyznaczenie nowej lokalizacji przystanku kolei w Paradyżu/ Gościkowie- przecież jest to sanktuarium katolickie z letnim festiwalem muzyki dawnej. Dogodne miejsce to na zachód przy moście nad drogą /szosą celem organizacji węzła przesiadkowego w tym miejscu w okresie późniejszym. 

- wnoszę o wnioskowanie do UMWL o zamówienie obu usług nawet jako sporadycznej oferty tylko w okresie letnim. Mogą tutaj kursować weekendowe pociągi turystyczne. Ostatnio taki pociąg regionalny z Zielonej Góry przez Miedzyrzecz dotarł do Nietoperka czy Kaławy. 


Pozdrawiam i Szczęść Boże

 

Adam Fularz
wydawca, 
Dolina Zielona24a, 65-154 Zielona Góra

-- 

Załącznik: opis stacji Gościkowo

Ostatnia zmiana: 2020-04-17

Opis ogólny 
Opis ogólny: Nieczynna stacja. Jeden tor szlakowy, dwa (lub trzy-skleroza ;)) dodatkowe, dwa perony (trzy krawędzie). Góra budynku zaadoptowana na mieszkania, poczekalnia, kasy, dyżurka i magazyn zdewastowane. (info: Slavoy)

Opis infrastruktury: Semafory kształtowe (były tylko wjazdowe, wyjazd odbywał się na sygnał dyżurnego z peronu) stały jeszcze w 1992 r. W 1995 już ich nie było. Wieża wodna jest, czynna i w dobrym stanie (zasila nadal domy kolejowe). Tuż za stacją z obu kierunków rozkradziono tory, przy tym podłoże jest w fatalnym stanie, więc na przejezdność nie ma co liczyć. (info: Paweł_Bryk_Gościkowo, 2007-11-20)

Opis budynków: - wieża wodna, zbudowana w 1913 r. stoi ok. 270 m na zach. od budynku dworca.

- podobne wieże są m.in. na stacjach Grabów, Lewice i Nojewo. listopad 2001 r . Bolesław Wojtyniak (info: Bolesław Wojtyniak, 19-04-2011)
Dane tabelaryczne
Województwo:lubuskie
dodatkowe tory:są, niezdatne do eksploatacji
budynki:adaptowany do innych celów
lokomotywownia:nie ma i nie było
zadaszenie peronów:nie ma i nie było
semafory:kształtowe zlikwidowane ok. 1993
przejście podziemne:nie ma i nie było
kasa:zlikwidowana
przejście nadziemne:nie ma i nie było
wieża wodna:jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany
perony:Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
Obraz


--

Posted by Telewizja Opera on 23:37. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Przypomnienie w sprawie naprawy torowiska kolei w relacji do Zielonej Góry czy Gorzowa z Gościkowa- Paradyża

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery