dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (18) airport links (17) transport policy (16) skm kraków (15) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Program "Kolej Plus"- Kolej podmiejska aglomeracyjna Kraków- Zalas i Kraków- Czatkowice


Od: Adam Fularz 
Kolej podmiejska aglomeracyjna Kraków- Zalas i Kraków- Czatkowice




Do Sz. P. 
Burmistrz gminy Krzeszowice – mgr inż. Wacław Gregorczyk


Drogi Panie,
Na wniosek mieszkańców Pana okręgu wyborczego-  występuję w sprawie złożenia wniosku do programu "Kolej Plus" celem uruchomienia przewozów podmiejskich do Krakowa (z przesiadką na stacji Krzeszowice) z wykorzystaniem torowisk przemysłowych na terenie Pana gminy. 

Czy mógłby Pan sprawić aby podjęto działania na rzecz uruchomienia szynobusów, typu czeskiego (minibus szynowy) w gminie z której Pan pochodzi, a więc w gminie Pana okręgu wyborczego? Wnoszę aby wypełniono wniosek w programie "Kolej Plus":


Na rynku jest szereg małych pojazdów szynowych, mogących obsługiwać lokalne połączenia kolejowe wokół Krzeszowic. Można je nawet wynająć od podmiotów działających na polskim rynku, mających na stanie czeskie "motoraki". Obecnie takie pojazdy stacjonują bezczynnie w Zagórzu.

Jedyne co należy zrobić to zainstalować na linii Zalas- Czatkowice p. Krzeszowice proste systemy sterowania ruchem i wykonać tymczasowe, kilkunastometrowe przystanki pasażerskie dla małego wagonu motorowego. Oraz dodać linię do planu transportowego UMWM i zapewnić jej dotowanie. Czy można to zorganizować albo wyznaczyć osobę która na zlecenie to zorganizuje? Zadanie należy do łatwych, należy wypełnić wniosek. który później można zmodyfikować lub wycofać.

Proponuję relację pociągów lokalnych:
  1. Czatkowice
  2. Legionów Polskich
  3. Żbicka
  4. Reymonta
  5. Krzeszowice- nowy peron nr 3
  6. Tenczyńska
  7. Zalas ul. Porfirowa

Czemu w gminie Krzeszowice, mimo że przebiega tam kolej, ma nie być przystanków kolei pasażerskiej na liniach do Zalasu i Czatkowic, skoro takie linie fizycznie istnieją? Nie rozumiem, czemu, mimo że o pomyśle przystanków i szynobusów pisaliśmy od lat, brak jest odpowiednich działań. Mogłyby kursować pociągi w relacji Zalas- Czatkowice z przesiadką na poc. aglomeracyjne do Krakowa. Jeśli będzie Pan kiedyś w Kreszowicach, proszę zwrócić uwagę na miejsce na południe od peronu nr 2 przy tunelu kolejowym w centrum miasta. Nadaje się ono na trzeci peron- krótciutki, kilkunastometrowy przystanek dla szynobusu na trasie Czatkowice- Zalas, tworząc kolejowy regionalny węzeł komunikacyjny. 
Pozdrawiam
Adam Fularz

W załączniku: mapy 

Korespondencja i opis koncepcji:
Do:
Samorząd miasta i gminy Krzeszowice

Szanowni Państwo,
Czy istnieje możliwośc wykorzystania linii Krzeszowice- Zalas do rozbudowy sieci podmiejskich połączeń kolejowych miasta Krakowa? Interesuje mnie relacja Kraków Główny- Krzeszowice- Zalas.
Jaki jest stan torowiska kolei do miejscowości Zalas? Jak gmina widzi możliwośc budowy przystanków pasażerskich:
  • Zalas
  • Tenczynek?
Pozdrawiam,
Adam
-- 
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.

Szanowny Panie, chciałbym szerzej opisac propozycję uruchomienia kolei SKM z Krakowa do Zalasu. 
Jakie jest stanowisko UM Krzeszowice?
Pozdrawiam,
Adam

Szanowny Panie,

Właścicielem linii kolejowych (torowisk) są bądź podmioty prywatne (np. kopalnie), bądź  podmioty publiczne lub spółki – tak jak spółka PKP – Polskie Linie Kolejowe.

Docelowo są plany uruchomienia Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, ale jest mowa o linii kolejowej 133 (Kraków – Katowice) ze stacjami w Krzeszowicach i Woli Filipowskiej. Nie spotkałem się z żadną analizą opłacalności uruchomienia połączenia pasażerskiego do Zalasu, ani z planem wykorzystania tej linii do ruchu pasażerskiego.

Pozdrawiam

Jan Bereza

Sekretarz Gminy Krzeszowice


Szanowny Panie, taką propozycję niniejszym przedstwailiśmy, chciałbym, aby znalazła ona uzględnienie w różnych planach wykorzystania w/w terenów,

doprowadzi to do wzrostu wartości tych gruntów w okolicach stacji kolejowych.
Pozdrawiam,
Adam

Szanowny Pan

Adam Fularz

 

W odpowiedzi na Pana ponowne zapytanie informuję, że nie znam takiej propozycji. O uruchomieniu połączeń pasażerskich na tej trasie nie mam żadnej informacji. Jeżeli dysponuje Pan jakimikolwiek danymi (projektodawca, analiza opłacalności dla przewoźnika itp.) na ten temat, chętnie się z nimi zapoznamy – w gronie pracowników Wydziału Gospodarki i Planowania Strategicznego.

Z poważaniem

Jan Bereza

Sekretarz Gminy Krzeszowice


Szanowny Panie,

Proponuję uruchomienie kursujących co 30 lub 60 minut autobusów szynowych Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA) uzupełniających ofertę połączeń do Krakowa i skomunikowanych w relacji do Krakowa kursujących na trasie:
  • Czatkowice
  • Legionów Polskich
  • Żbicka
  • Reymonta
  • Krzeszowice
  • Tenczyńska
  • Zalas/ Sanka
W gminie powstałoby 6 nowych przystanków kolejowych o krótkich peronach. Torowiska mogłyby pozostać w zarządzie dotychczasowych właścicieli. Być może operatorem połączeń byłyby Koleje Małopolskie. Budowa przystanków umożliwiłaby rozwój gminy i liczne nowe osadnictwo wzdłuż sieci SKA na terenie gminy. Szynobusy byłyby skomunikowane "drzwi w drzwi" z kursami planowanej SKA do Krakowa.

W przyszłości połączenia możnaby uzupełnić o nowy odcinek torowiska do miejscowości Sanka i Rybna. W początkowym etapie kursowałyby busy dowożące pasażerów. Sieć SKA byłaby uzupełnieniem podstawowej sieci połączeń SKA w agl. krakowskiej.

Proszę o opinię, ponieważ temat chcę opisać w prasie, 
Pozdrawiam,
Adam

Szanowny Panie, załączam propozycję graficzną połączeń. Operatorem połączeń byłyby np. Koleje Małopolskie. 
Adam Fularz
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf


--

Posted by Telewizja Opera on 05:43. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Program "Kolej Plus"- Kolej podmiejska aglomeracyjna Kraków- Zalas i Kraków- Czatkowice

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery