porty lotnicze

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń Ardanowski Jan Krzysztof, PiS Borowi...

04 Oct 2018 | Komentarze comments | Read more

Co z portem lotniczym w Mielcu k. Tarnowa?

Od lat przekonujemy władze Mielca do inwestycji w lokalne lotnisko. W Polsce w dziedzinie lotnisk panuje masa mitów, powielanych p...

19 Apr 2017 | Komentarze comments | Read more
szybka kolej miejska

Propozycja kolei aglomeracyjnej dla Konina

W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kole...

18 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Szybka kolej miejska w Warszawie znajduje się w głębokim upadku

- Jak ZTM tłumaczy rekodrowo niskie wskaźniki wykorzystania kolei miejskiej w Warszawie?- dlaczego przewozy SKM są tak mało popularne?...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Jutro rusza kolej miejska we Wrocławiu po ponad 72-letniej przerwie

Część Wrocławian opowieść o tym że przed wojną we Wrocławiu już funkcjonowała kolejowa komunikacja miejska, traktuje jak miejską lege...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z koleją aglomeracyjną w Jeleniej Górze?

- czy PKP PLK potwierdza że wycofało się z projektu dot. budowy nowych przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej który opracowało ...

03 Mar 2016 | Komentarze comments| Read more

reformy PKP

polityka transportowa

W sprawie protestów wokół polityki transportowej

Szanowny Panie Redaktorze, temat Ostatniego Pokolenia jest poza kompetencjami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Z wyrazami szacu...

12 Dec 2024 | Komentarze comments| Read more

Sprawa likwidacji kolei podmiejskiej w Zielonej Górze- głos ekonomisty

Dlaczego likwidacja śródmiejskiego odcinka sieci kolejowej może wygenerować do 300 mln strat? Adam Fularz, Instytut Ekonomiczny Ziel...

19 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z portem lotniczym w Koszalinie?

Port lotniczy Radom ponad rok temu pozyskał kolejnego przewoźnika, linie Sprintair, oferujące z tego portu lotniczego połączenia do G...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Polski absurd ekonomiczny- likwidacja lokalnych lotnisk pasażerskich. Biedne regiony tracą przez to rocznie ok. 130 mln PLN dochodów z turystyki

Fot. Zdjęcia likwidowanego lotniska w Legnicy W Polsce zlikwidowano większość portów lotniczych. Powtarzanym w mediach tabloidowych ...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more
ekologia

Bezpieczeństwo rowerzystów w krajach rozwijających się

W polskich miastach nie ma dróg rowerowych, mimo że przy odrobinie dobrej woli możnaby je wyznaczyć choćby na chodnikach. Wzdłuż polsk...

20 Sep 2012 | Komentarze comments| Read more
lotniska powojskowe

Propozycja Redakcji: Kolej do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost

Schemat połączenia:WprowadzeniePort lotniczy w Babimoście koło Zielonej Góry, podobnie jak wiele innych portów lotniczych na świecie, stoi ...

31 Mar 2024 | Read more
transport autobusowy

W Polsce transport publiczny upada

Transport publiczny ma to do siebie, iż musi zostać zorganizowany i nie zorganizuje się sam z siebie. W krajach cywilizacji Zachodu normal...

28 Feb 2016 | Read more
urban sprawl

O polskich miastach doby suburbanizacji

Suburbanizacja, często nazywana opuchnięciem miast, urbanizacją rozlewającą się albo urban sprawl to proces rozlewania się miast w wi...

09 Apr 2017 | Read more
porty morskie

Czy z Gdańska do Kłajpedy mogłyby kursować promy?

Czy z Gdańska promy morskie mogłyby kursowac w relacji do Kłajpedy? Swego czasu zaproponowałem takie połączenie. Nie otrzymałem nigdy...

18 Apr 2017 | Read more
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Likwidacje torowisk kolejowych w latach 2009-2014

Minister   właściwy  ds.  transportu,  na podstawie art. 9 ustawy z dnia 28
marca 2003 r. o transporcie kolejowym, na wniosek zarządcy infrastruktury -
po  spełnieniu  warunków  ściśle określonych w tej ustawie, w latach 2009 –
2014  wydał  następujące  decyzje  ws.  likwidacji linii lub odcinków linii
kolejowych:

    Nr  |   Likwidowany odcinek   |   Data wydania   |     Podmiot wnioskujący o
   lini |                         |      decyzji     |          likwidację
    i   |                         |                  |
 -------+-------------------------+------------------+------------------------------
   242  |  od   km  0,210  do  km |  13 luty 2009 r. |  Burmistrz Gminy Nowe
        |  5,800                  |                  |
 -------+-------------------------+------------------+------------------------------
        |  1.   Tor mijankowy nr 10 |  21 maja 2009 r. |  Jastrzębska Spółka Kolejowa
        |     (długość 244 mb),   |                  |  Sp. z o.o.
        |  2.   rozjazd  zwyczajny |                  |
        |     nr 11,              |                  |
        |  3.   rozjazd  zwyczajny |                  |
        |     nr 12.              |                  |
 -------+-------------------------+------------------+------------------------------
   240  |  od  km  -0,188  do  km |  25 maja 2009 r. |  PKP PLK S.A.
        |  1,680                  |                  |
 -------+-------------------------+------------------+------------------------------
   746  |  od  km  206,034  do km |  20     kwietnia |  PKP PLK S.A.
        |  207,145                |  2011 r.         |
 -------+-------------------------+------------------+------------------------------
   410  |  od   km  0,075  do  km |  5 lipca 2011 r. |  CTL Maczki-Bór S.A.
        |  2,375                  |                  |
 -------+-------------------------+------------------+------------------------------
   401  |  od  km  21,327  do  km |  26     września |  CTL Maczki-Bór S.A.
        |  29,030                 |  2011 r.         |
 -------+-------------------------+------------------+------------------------------
   426  |  od   km  3,330  do  km |  28     września |  PKP PLK S.A.
        |  7,275                  |  2011 r.         |
 -------+-------------------------+------------------+------------------------------
   201  |  od  km  16,900  do  km |  20     września |  Infra SILESIA S.A.
        |  25,080                 |  2012 r.         |
 -------+-------------------------+------------------+------------------------------
   264  |  od   km  0,000  do  km |  4  grudnia 2011 |  PKP PLK S.A.
        |  2,715                  |  r.              |
 -------+-------------------------+------------------+------------------------------
   202a |                         |  11  marca  2013 |  Infra SILESIA S.A.
        |                         |  r.              |
 -------+-------------------------+------------------+------------------------------
   202  |                         |  30     kwietnia |  Infra SILESIA S.A.
        |                         |  2013 r.         |
 -------+-------------------------+------------------+------------------------------
   178  |  od  km  -0,160  do  km |  15     stycznia |  PKP PLK S.A.
        |  24,740                 |  2014 r.         |
 -------+-------------------------+------------------+------------------------------
   203  |  od   km  2,174  do  km |  31  marca  2014 |  Infra SILESIA S.A.
        |  5,439                  |  r.              |




W  celu  uzyskania  informacji   w  zakresie  wykorzystania  przepustowości
obecnie utrzymywanej przez PKP PLK S.A. sieci kolejowej - prosimy o kontakt
z tym podmiotem.



Wydział Prasowy
Biuro Ministra
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
ul. Wspólna 2/4
00-926 Warszawa

MIiR nie koordynuje programu likwidacji infrastruktury kolejowej, o którym
Pan pisze.

Likwidacji  linii  dokonuje zarządca infrastruktury kolejowej po spełnieniu
warunków   określonych  w  ustawie  o  transporcie  kolejowym.  Brak  ruchu
kolejowego  na  linii  nie  przesądza  o  jej  likwidacji  -  ruch może być
przywrócony nawet po kilkunastu latach.
Tylko  wtedy, gdy wpływy nie pokrywają kosztów udostępniania infrastruktury
oraz   po   powiadomieniu   samorządu   i   potencjalnie   zainteresowanych
przewoźników  o  zamiarze likwidacji, zarządca może wystąpić z wnioskiem do
ministra   ds.  transportu  o  wyrażenie  zgody  na  likwidację.  Wszystkie
postępowania   likwidacyjne   są   traktowane   przez  MIiR  ze  szczególną
starannością i indywidualnie rozpatrywane. Każdorazowo brana jest pod uwagę
możliwość   przywrócenia  ruchu  oraz  znaczenie  linii  dla  zrealizowania
polityki transportowej.



Wydział Prasowy
Biuro Ministra
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
ul. Wspólna 2/4
00-926 Warszawa
--

Potwierdzam Pana informację: "MIiR nie koordynuje programu likwidacji infrastruktury kolejowej".

Likwidowane są rozliczne linie biegnące równolegle do korytarzy transportowych o już wyczerpanej przepustowości sieci kolejowej. W przeszłości budowano je, oby odciążyć główne magistrale kolejowe. Szczególnie często likwidowane są odcinki wewnątrzmiejskie, które w przeszłości służyły miejskim lub podmiejskim przewozom pasażerskim (tzw. koleje miejskie). 

Czy może Pan podesłać wykaz linii które wg Państwa uległy formalnej likwidacji? W mojej opinii zlikwidowano o wiele większą liczbę linii kolejowych bez zachowania procedur które Pan opisywał. Jak sądzę, kosztowało to kilkanaście mld PLN.

Prosiłbym też o dane obrazujące stan wykorzystania przepustowości obecnie utrzymywanej przez PKP PLK sieci kolejowej. Chciałbym sprawdzić, czy prawdziwe są informacje o likwidacji infrastruktury kolejowej równoległej do linii o całkowicie wykorzystanej przepustowości. 
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 03:14. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Likwidacje torowisk kolejowych w latach 2009-2014

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers