porty lotnicze

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń Ardanowski Jan Krzysztof, PiS Borowi...

04 Oct 2018 | Komentarze comments | Read more

Co z portem lotniczym w Mielcu k. Tarnowa?

Od lat przekonujemy władze Mielca do inwestycji w lokalne lotnisko. W Polsce w dziedzinie lotnisk panuje masa mitów, powielanych p...

19 Apr 2017 | Komentarze comments | Read more
szybka kolej miejska

Propozycja kolei aglomeracyjnej dla Konina

W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kole...

18 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Szybka kolej miejska w Warszawie znajduje się w głębokim upadku

- Jak ZTM tłumaczy rekodrowo niskie wskaźniki wykorzystania kolei miejskiej w Warszawie?- dlaczego przewozy SKM są tak mało popularne?...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Jutro rusza kolej miejska we Wrocławiu po ponad 72-letniej przerwie

Część Wrocławian opowieść o tym że przed wojną we Wrocławiu już funkcjonowała kolejowa komunikacja miejska, traktuje jak miejską lege...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z koleją aglomeracyjną w Jeleniej Górze?

- czy PKP PLK potwierdza że wycofało się z projektu dot. budowy nowych przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej który opracowało ...

03 Mar 2016 | Komentarze comments| Read more

reformy PKP

polityka transportowa

W sprawie protestów wokół polityki transportowej

Szanowny Panie Redaktorze, temat Ostatniego Pokolenia jest poza kompetencjami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Z wyrazami szacu...

12 Dec 2024 | Komentarze comments| Read more

Sprawa likwidacji kolei podmiejskiej w Zielonej Górze- głos ekonomisty

Dlaczego likwidacja śródmiejskiego odcinka sieci kolejowej może wygenerować do 300 mln strat? Adam Fularz, Instytut Ekonomiczny Ziel...

19 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z portem lotniczym w Koszalinie?

Port lotniczy Radom ponad rok temu pozyskał kolejnego przewoźnika, linie Sprintair, oferujące z tego portu lotniczego połączenia do G...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Polski absurd ekonomiczny- likwidacja lokalnych lotnisk pasażerskich. Biedne regiony tracą przez to rocznie ok. 130 mln PLN dochodów z turystyki

Fot. Zdjęcia likwidowanego lotniska w Legnicy W Polsce zlikwidowano większość portów lotniczych. Powtarzanym w mediach tabloidowych ...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more
ekologia

Bezpieczeństwo rowerzystów w krajach rozwijających się

W polskich miastach nie ma dróg rowerowych, mimo że przy odrobinie dobrej woli możnaby je wyznaczyć choćby na chodnikach. Wzdłuż polsk...

20 Sep 2012 | Komentarze comments| Read more
lotniska powojskowe

Propozycja Redakcji: Kolej do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost

Schemat połączenia:WprowadzeniePort lotniczy w Babimoście koło Zielonej Góry, podobnie jak wiele innych portów lotniczych na świecie, stoi ...

31 Mar 2024 | Read more
transport autobusowy

W Polsce transport publiczny upada

Transport publiczny ma to do siebie, iż musi zostać zorganizowany i nie zorganizuje się sam z siebie. W krajach cywilizacji Zachodu normal...

28 Feb 2016 | Read more
urban sprawl

O polskich miastach doby suburbanizacji

Suburbanizacja, często nazywana opuchnięciem miast, urbanizacją rozlewającą się albo urban sprawl to proces rozlewania się miast w wi...

09 Apr 2017 | Read more
porty morskie

Czy z Gdańska do Kłajpedy mogłyby kursować promy?

Czy z Gdańska promy morskie mogłyby kursowac w relacji do Kłajpedy? Swego czasu zaproponowałem takie połączenie. Nie otrzymałem nigdy...

18 Apr 2017 | Read more
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

PKP PLK prez lata sprzedawało fejk-newsa o planowanym remoncie linii, a teraz wyszło na jaw że była to nieprawda

PKP PLK przez kilka lat wprowadzały w błąd opinię publiczną na temat rzekomych planów w sprawie odtworzenia rujnowanego dziś połączenia koleją z Ostrołęki do Białegostoku. Oto list lokalnych władz do spółki PKP PLK która w tej sprawie przez kilka lat zwodziła opinię publiczną fałszywymi informacjami:

Sz. Pan
Ireneusz Merchel
Prezes Zarządu
PKP PLK S.A.

Z niemałym zaskoczeniem przyjąłem upublicznioną przez Zarząd Województwa Podlaskiego informację o planowanej przez PKP PLK S.A. rezygnacji z realizacji rewitalizacji linii kolejowej nr 35 na odcinku Łapy – Śniadowo – granica województwa oraz opracowanie jedynie dokumentacji na rewitalizację linii kolejowej nr 49 na odcinku Śniadowo – Łomża, a nie jak wcześniej planowano również na wykonanie robót budowlanych. Jest to dla mnie niezrozumiałe i stanowczo się temu sprzeciwiam. 

Pragnę zauważyć, że powyższe działania stanowią zaprzeczenie rządowej polityki zrównoważonego rozwoju kraju. Stają również w sprzeczności do zapowiedzi Mikołaja Wilda, Sekretarza Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, który na początku października br., podczas swojej wizyty w Łomży deklarował włączanie Łomży do systemu połączeń kolejowych oraz budowę nowej linii kolejowej nie tylko w kierunku Warszawy, ale również Giżycka. Wcześniej również Wiceminister Infrastruktury Andrzej Bittel zapowiadał zlecenie Studium Wykonalności, w którym eksperci zdecydują czy linia kolejowa z Warszawy na Mazury mogłaby przebiegać przez Łomżę.
Linie kolejowe Nr 36, na odcinku Śniadowo – Łapy i nr 49 - Śniadowo - Łomża są wykorzystywane do transportu tranzytowego towarów od granicy państwa (Kuźnica) do Łomży i odwrotnie oraz do krajowego transportu towarów masowych (węgiel, kruszywa budowlane, cement, drewno i inne). Na linii kolejowej nr 49 - Śniadowo - Łomża, w skali roku do Łomży transportuje się 70 - 90 tys. ton tych towarów, a na linii nr 36 - Ostrołęka - Łapy - 204 - 275 tys. ton.

Przypominam, że w połowie 2013 roku zapadła decyzja o wyłączeniu z eksploatacji do końca 2013 roku powyższych linii kolejowych, jednak dzięki staraniom władz samorządowych i przedsiębiorców odstąpiono od ich likwidacji. W ocenie zainteresowanych samorządów i mieszkańców, odcięcie ziemi łomżyńskiej od sieci kolejowej oddziaływałoby bardzo negatywnie na poziom życia w regionie i powodowało zahamowanie rozwoju gospodarczego. 

Na początku 2014 r. Zarząd Województwa Podlaskiego umieścił modernizację linii kolejowych Nr 36 w granicach województwa oraz linii Nr 45 na liście zadań priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 - 2020. Natomiast we wrześniu 2014 r.  przyznał dotację z Regionalnego Programu Operacyjnego spółce PKP PLK na przygotowanie dokumentacji przedprojektowej do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej, niezbędnej do modernizacji linii kolejowych w regionie, w tym linii nr 36 - Ostrołęka - Łapy i nr 49 - Śniadowo - Łomża. 

W 2017 roku spółka PKP PLK informowała, że tory kolejowe do Łomży mają być remontowane w latach 2019 – 2020. Zasadność realizacji tych prac wynikała ze studium wykonalności rewitalizacji linii kolejowych nr 36 na odcinku Łapy - Śniadowo - granica województwa mazowieckiego oraz linii nr 49 na odcinku Śniadowo – Łomża. Należy również podkreślić, że w regionalnym planie transportowym województwa określono kryteria wyboru projektów do realizacji (załącznik nr 1, pkt, 1.2.). Wybór zadań inwestycyjnych z pominięciem tak ustalonych zasad nie powinien mieć miejsca. W planie zatwierdzonym Uchwałą Zarządu Województwa Podlaskiego linie kolejowe Nr 36 i 49 znalazły się na liście zadań planowanych do realizacji do roku 2020.

Powyższe inwestycje mają kluczowe znaczenie z punktu widzenia możliwości wzmocnienia potencjału gospodarczego regionu oraz uelastycznienia rynku pracy. Ponadto ich realizacja będzie miała wpływ na poprawę dostępności transportowej zarówno dla podmiotów gospodarczych, jak i osób prywatnych. Istniejące od ćwierć wieku zaniedbania w tej kwestii doprowadziły do braku inwestorów i degradacji gospodarczej regionu. Obecnie subregion łomżyński jest białą plamą na mapie kolejowej województwa, Polski i Europy.

Apeluję o zaniechanie działań zmierzających do rezygnacji z modernizacji linii kolejowych nr 36 i 49, bądź jej znacznego opóźnienia i jak najszybsze podjęcie prac związanych z rewitalizacją kolei do Łomży. Jednocześnie deklaruję możliwość organizacji spotkania ze wszystkimi stronami zainteresowanymi zaprzestaniem degradacji kolei w zachodniej części województwa podlaskiego oraz podjęciem jak najszybszych działań mających na celu jej dostosowanie do wymogów XXI wieku. 

Mariusz Chrzanowski
Prezydent Łomży

Posted by Telewizja Opera on 23:33. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for PKP PLK prez lata sprzedawało fejk-newsa o planowanym remoncie linii, a teraz wyszło na jaw że była to nieprawda

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers